Vill minnas att 2.1 betan kom ut strax efter 2.0.2.... Men jag har dåligt minneAha... dröjde det länge mellan betasläppet på 2.1 och release till användarna?
Tänkte sådär 4 veckor eller nåt!

6 relaterade trådar
Postad 25 september 2008 - 21:02 Vill minnas att 2.1 betan kom ut strax efter 2.0.2.... Men jag har dåligt minne ![]() Postad 25 september 2008 - 22:03
http://www.dustinhom...e_Prisjakt_5262 178kr +fri frakt för studenter ![]() 195 + frakt för alla andra... Postad 25 september 2008 - 22:06 Blev så osäker nör jag läste den enda recensionen hos Dustin: Jag vet att det har varit uppe tidigare, men nu kanske det finns lite fler här på tråden som har Invisible Shield: Hur är det med monteringen, går det, och blir det riktigt bra? Postad 25 september 2008 - 22:07 Postad 25 september 2008 - 22:34
Framsidan är inga som helst problem att sätta fast. Baksidan kan vara lite pillrigt dock!Fast det är lättare att montera baksidan på en iPhone 3G än iPhone 2G, då den nya är rundad.. Har precis varit med om det konstigaste någonsin... Tyckte att min iPhone var lite föör seg i programstarter och skrift nu sent på kvällen och jag tänkte att en reboot borde lösa det hela. Så jag stängde av telefonen, men sen ville den inte starta! Absolut ingenting hände när jag tryckte på powerknappen. Blev livrädd och testade gå in i DFU-mode och som tur var gick det. Håller på med en återställning nu, men fortfarande är skärmen svart... =S hoppas verkligen att skärmen går på när den är återställd.... EDIT: Efter återställningen började skärmen lysa igen.. Phew! Redigerat av shapic, 25 september 2008 - 22:56. Postad 25 september 2008 - 23:17
klockan.just.nu. :O)
Jag tänkte tipsa om en liten sajt jag gjorde för... tja, X antal år sedan.
EDIT: kanske bättre att länka till pepeu.com/klocka.php om man ska göra en genväg till hemskärmen. Redigerat av peppe eng, 25 september 2008 - 23:22. Postad 26 september 2008 - 08:57
Bra sida! gör den mer digital och svart bakgrund med vit text så är den perfekt i mina ögon! ![]() Edit: lite större texter också ![]() Redigerat av Wiberg_D, 26 september 2008 - 10:11. Postad 26 september 2008 - 10:19
...Mer digital? Med miniräknarsiffror eller? Jag gjorde den ursprungligen för att alltid ha veckonumret tillgängligt. Det var nåt jag inte hade koll på och petade in resten medans jag ändå var i farten. För tillfället håller jag på med en mer utarbetad variant där man väljer vilka fält som ska visas och hur stora de ska vara och ställa in om man vill ha analog eller ...eh, digital, som det är nu. Även möjlighet till egen liten kalender och blablabla... Massa jox iaf. Man kanske kunde koppla den till någon adressbok och göra en födelsedagspåminnelsetjofräs? Hm... Anywho, jag petade in en liten switch allra högst upp så man kan välja mellan svart på vit bakgrund eller vitt på svart. Postad 26 september 2008 - 10:41
Jag köpte ett skydd hos Apple som man sätter på skärmen enbart, när jag väl fattade hur man skulle göra så blev det kanon bra, syns knappt att den sitter där, plus att skärmen är känsligare när man drar fingret över, på ett bra sätt då ![]() Postad 26 september 2008 - 11:57
Kanon! keep on the good work! ![]() Tips: kanske kan göra siten i iphone format? ![]() Postad 26 september 2008 - 12:19
Har också stört mig jättemycket på att "ar" skrivs ut som "år" istället för "är". Men nu har jag hittat en lösning! Inte en direkt vetenskapligen sådan, men den funkar. Vill du skriva "är" skriv zr och iPhonen kommer då skriva är. Vill du skriva "år", skriv ar så skriver iPhonen ut "år". Redigerat av Falcon77, 26 september 2008 - 13:19. Postad 26 september 2008 - 12:56 Redigerat av fastball, 26 september 2008 - 13:01. Postad 26 september 2008 - 13:20
Tycker den är riktigt bra faktiskt. Går mycket snabbare att skriva nu än med T9. Men det är bara min ödmjuka åsikt ;-) Postad 26 september 2008 - 13:21
pepeu.com/klocka_iphone.php
äh, jag gjorde en special för iphone.
Större text och en liten * högst upp där man switchar mellan svart/vit bakgrund och text och sparar ens inställning. Postad 26 september 2008 - 13:36
du tycker inte att det är konstigt att den föreslår ord efter 1 bokstav smaken är som baken ![]() Postad 26 september 2008 - 13:42 Även om den gissar redan efter en bokstav så kan man ju skriva som en kråka och den rättar riktigt bra. Det går ju undan att skriva även om man trycker på fel bokstav. Jag kollar aldrig på vad den föreslår utan jag skriver ut hela ord även om de är fel och oftast föreslår den rätt när man skriver sista bokstaven. Postad 26 september 2008 - 13:47 spelar ju ingen roll, då tokarna på västkusten tvingar en att ha den påslagen... Redigerat av fastball, 26 september 2008 - 13:48. Postad 26 september 2008 - 13:51 dom kan göra fantastiska prylar, men vissa enkla fundamentala grejjer utelämnar man...jag facineras av det. Postad 26 september 2008 - 19:57 Även när jag satt på Tele2s kontor (kör Tele2 abb) svängde det mellan -81 och typ -105, då jag sjävlklart inte kunna varken ta emot eller ringa ut från telefonen före att den hade ställt om till GSM. Detta trots att jag hade telefonen liggande på bordet fram för mig! Hör ni - vafan skall man göra? Har jag ett måndags ex? Ni andra har varit väldigt tysta kring problemen med 3G efter 2.1 uppdateringen. Tycker att Felia/Apple borde bytta min telefon, om den inte ens klarar av att hålla 3G täckning upp och ner för Sveavägen! Vad som hade varit intressant, vore att se vad min N95 hade vist för motsvarande DB värden. Googlade idag för ratt komma fram till hur N95/Symbian/S60 visar det, men hittade ingen bra lösning. Är det någon av Er som känner till en Symbian app, som kan visa samma information som man får genom *3001"12345#* på Iphonen? Postad 26 september 2008 - 20:19 ![]() alla har samma taskiga mottagning, förutom mactalibaerna som alltid har full 3g mottagning även på åreskutan, samt inga crasher.. om du har följt apple forum så ser du att du inte är ensam, jänkarna har ännu större problem än oss...2.1 gav fler staplar, men mottagningen är den samma...befinner du dig i en bra zon så funkar det...lite "off" och 3g:n är rökt men iom att apple inte använder 2-vägs kommunikation och alla tidningar redan gav 5 av 5 pluss den 11 juli...så blir det ingen mer hjälp.. jag har ringt skrivit alla j-a instanser man kan tänka sig, tillslut ger man upp..hade tänkt anmäla telia till marknadsdomstolen, men chi det kan man inte.. så det är bara att hoppas på apple öppnar käften, men det känns inte troligt...jänkarna råds nämligen att stänga av 3g om dom inte surfar ![]() ![]() Redigerat av fastball, 26 september 2008 - 20:22. Postad 26 september 2008 - 20:28
Nej, jag har inte fullt debatten (på andra ställen än här, och här har det jo varit rätt tyst!) efter 2.1 kom ut. Besviken är väl ett fattigt ord i denna sammanhangen. Om det vore ett hardware fel, borde det jo bara vara vi som har köpt tidigt som var drabbade, men det verkar jo inte så. Har väl inget problem att stänga av 3G, när jag inte surfar, men det är jo LÖJLIGT ![]() Apple för fan... Ta Ert ansvar, och tala åtminstone om för för oss vad som är fel! Bu Huuuuu..... Postad 26 september 2008 - 20:34 jag anser att nån jämförelse med andra telefoner blir ganska ointressant...då detta fel finns säkert hos andra märken med...det som är intressant är att kolla telias täckningskartor...finns det 3g i området så skall det banne mig funka.. tyvärr gör det ju inte det, på landet är det kattastrof och telefonen blir mest bara vacker att titta på...och det är väl kanske just där som man verkligen kan behöva sitt trådlösa internet..just my 2 cents hela grejjen är så j-a sorlig så man knappt tror det är sant...ingen journalist i hela världen vågar skriva om det i egen analys...alla bara skriver om att många har problem.. Postad 26 september 2008 - 20:38
Lindhardsen, här är en bra start om du vill titta lite...jag har följt detta sen den 16 juli och kan se att de flesta börjat tröttna...och det är väl den tekniken som funkar bäst...ingen operatör säger nått o inte apple..
Postad 26 september 2008 - 20:49
http://discussions.a...hreadID=1602608
sen har du ju hela storyn på apple forum
inne på 5:e tråden nu..det finns på massor med andra forum med...så det är ingen slump det du upplever om jag säger så ![]() Postad 26 september 2008 - 23:14 Mycket intressant. Undrar hur det är med garantin då? Och undrar hur mycket man får betala i tullavgift för detta? Priset blir o ungefär 5800 inkl. moms. När tänker de att göra samma sak i Sverige, eller åtminstone någonstans inom EU. Postad 27 september 2008 - 11:00 visserligen inte superbilligt, kostar 189 SEK men funkar grymt att remota en PC med (mac med)..verkligen superschysst har kört VNC vilket också är bra, fullversionen kostar 49 SEK, båda tillsammans kompletterar varandra men Jaadu..funkar perfekt på iphone ![]() * 1 minus har jag hittat på jaadu, skriva åäö funkar inte så bra, VNC fixar det klar sjukt av apple att ingen trial finns på betalapps... Redigerat av fastball, 27 september 2008 - 11:10. Postad 27 september 2008 - 11:13
http://www.switcheas...ors/Colors.html
sen beställde jag en
i måndags, låg i lådan i torsdags...har inte testat några andra innan och hade inga uppskruvade förväntningar, men jag rekommenderar den med..om man vill ha en liten kondom till sin iphone ![]() Postad 27 september 2008 - 20:47 Det kom en youtube-review på det fördralet för några dagar sedan, videon är 33min ![]() http://www.youtube.c...h?v=q5-0FZ-RRgs Postad 27 september 2008 - 21:40
Haha... det var komedi att se den recensionen. Gheee den mannen brinner verkligen för sitt nya fodral. Helt hysteriskt... men visst säljer han! Postad 28 september 2008 - 11:43
Det är den andra som gör att vissa USB-laddare inte fungerar. Strömstyrkan på laddaren är alltså inte huvudproblemet, men däremot vill man ha en laddare med 1000 mA eftersom annars kan telefonen laddas ur, om batterislukande applikationer används, trots att den laddas. Enligt länken ovan ska det vara relativt enkelt att bygga en spänningsdelare med två motstånd för att åstadkomma 2.5v på båda datapinnarna. Postad 28 september 2008 - 17:01 Jag hade problem innan, men helt plötsligt så funkade allting som det ska igen, tack för trevliga länkar! ![]() Postad 28 september 2008 - 20:14 Nu har jag byggt en sådan kabel utav en vanlig USB-förlängningskabel, två motstånd på 100k ohm vardera samt lite krympslang. Fungerar alldeles utmärkt. Telefonen börjar ladda direkt utan fördröjning. Jag provade med en billaddare som utan specialkabel inte laddar telefonen. Postad 28 september 2008 - 20:38
Någon som vet en bra docka till iPhone 3G? Ska koppla den till min stereo (ljud ut) och vill att den laddar samtidigt. Har endast hittat denna,
Postad 28 september 2008 - 21:38 Postad 28 september 2008 - 22:16 Apple Universal Dock bör också fungera, den har 3,5 mm jack för musik samt dockningskontakt för laddning. Lite dyrare men bör fungera med iPhone 3G i och med att den står upptagen som kompatibel modell. Postad 28 september 2008 - 23:40
Vet inte om jag förstår dig helt och hållet, men menar du att du tror att din iPhone ska sluta fungera om personen du köper den av slutar betala sin månadsavgift till telia? Om det är det du menar, så kan jag garantera dig att det inte kan hända. Telia kan inte fjärrstyra din telefon och göra så att den slutar fungera. Postad 29 september 2008 - 09:08
Tack för svaret. Jag har ingen aning hur sånt där fungerar men man vill ju vara på den säkra sidan. Postad 29 september 2008 - 10:13 Alla mina albumbilder funkade hur fint som helst, men efter 2.1 så har jag tappat ett helt gäng. Lägger in dom igen i iTunes, och dom visas där, men dom kommer fortfarande inte upp i iPhonen. Någon som varit med om något liknande? Sedan har jag även problem med att albumen delar upp sig i flera album, trots att det bara skall finnas ett. Låtarna delar av någon anledning upp sig. Redigerat av Falcon77, 29 september 2008 - 10:29. Postad 29 september 2008 - 10:43
Har egentligen inget med frågeställningen att göra, men detta nosar vid konsekvenserna det pratas om. Det finns en ju en kill-switch inbyggd i Iphone, vilket möjliggör för Apple att kontrollera (och vid "behov" ta bort) de apps du har installerat. Det spelar ingen roll om denna funktion aldrig kommer användas - jag finner inte ord för hur sjukt detta kontrollbehov är. Vad är nästa steg? ![]() Postad 29 september 2008 - 11:11
har du möjlighet att skriva in bilderna till filerna ? Mp3 och vissa andra format har ju den möjligheten, som en tag typ. fråga 2: är du säker på att det inte är något som skiljer sig åt i artistens och albumets namn ? om inte kan det vara så att om låtarna inte ligger i samma folder alt. albumet inte har en nummerföljd beträffande låtarna så blir albumet inte "complete" edit om du kör "win": enda anledningen jag använder iTunes är för att apple vill leka kung..går inte att synka längre med 3:e partare...det hindrar ju inte att använda andra program än iTunes för att hantera sin musik samling...om man nu vill ha koll på den. tagscanner använder jag inte själv, men det kanske kan vara ett (freeware) alternativ för att kolla om det finns några fel taggar i din album.. vill du ha det bästa programmet för att hantera ditt media, använd Jrivers Media Center, de har även en gratis version för musik http://www.mediajukebox.com/ Redigerat av fastball, 29 september 2008 - 12:40. Postad 29 september 2008 - 12:59
Gissar på att du efter du lagt till covers i Itunes måste synka om musiken till telefonen. Prova ta bort musiken från telefonen. Lägg till dina covers. Synka över musiken igen. Postad 29 september 2008 - 13:55
Tackar för hjälpen, men jag fick ordning på det ändå. Gjorde om bilderna till bmp så funkade det. Att ta bort låtarna och lägga till dom igen hade dock säkert funkat också. När det gäller dubletter med album i iTunes hittar jag ingen lösning, men orkar inte forska mer. Det har säkert något med nummerföljden att göra, men jag har kollat och dubbelkollat att allt skall vara rätt, och hittar inget fel. Det är rätt i telefonen iaf, och det är ju huvudsaken. Postad 29 september 2008 - 17:31
Om det var någon mer än jag som verkligen gillade video av itsmemorphious så kommer här två till:
Postad 29 september 2008 - 20:34 Postad 29 september 2008 - 22:12
Det finns en Apple iPhone (första generationen) tråd ![]() Om du har tillgång till windows kan du testa köra QuickPwn istället. En utförlig guide för Windows med nedladdningslänkar för bootloaders och firmware finns här. Postad 30 september 2008 - 11:34 Använder ett RebelSim vilket efter lite strul i början och byte av kort fungerat utan problem. Tack för supporten och kortet Lindhardsen Tyvärr har jag upptäckt att täckningen hemma är helt usel och med tre så försvinner även 2g ibland... Med andra telefoner så är täckningen inte perfekt men klart mycket bättre. Dock så har jag inga problem bara jag är 50 meter från där jag bor.. :-) Bor i Bromma och hela vägen till Kista med Buss så har jag nästan full täckning och bra hastighet på både speedtest och generell "känsla" vid surfning. MMS fungerar också utan problem med SwirlyMMS. Hade Nokia N95 innan och den var helt klart bättre på 2 saker : GPS och Kamera, men resten vinner Iphone lätt, mail, internet, batteritid, bra applikationer etc... Att vara uppkopplad hela tiden och kunna surfa, kolla sin mail , chatta etc är oslagbart med interfacet.. Bara chatten kunde vara en bakgrundsprocess så... Men hoppas på Agile Messenger, när den nu släpps.. En bra GPS applikation behövs verkligen också, shysst för att kolla upp vissa saker på kartan etc idag, men inget man använder för att få anvisningar när man kör. Jag är helt klart jättenöjd med mitt köp.. (från telia med billigaste abbonemanget... man vill ju ha garanti). Istället för att betala 6-7000 för en 16gig olåst på blocket utan Garanti så varför inte ca 5700 + rebelsim från telia med Garanti. Och Jailbreak är ett måste och väldigt simpelt att göra. Sedan är det bara att Starta Cydia och installera... Kan rekommendera er att kolla upp följande applikationer från Cydia Winterboard (themes etc) WifiToggle BossPrefs (boota om, etc) Flashlight Cycorder (videoinspelning) Websearch (snabb websök) Searcher (sök bland sms, kontakter etc) mobilecast (ladda ner podcasts direkt till telefonen utan att behöva synka) mxTube (spara youtube klipp på telefonen) CopierciN (COPY And PASTE)... nästan... Scrobble psaNet (koppla upp din laptop till nätet via din iphone) SwirlyMMS såklart. Några utvalda apps från appstore: från USA appstore (hur ni skapar ett konto för att ladda ner gratissaker kan ni se här: Instruktioner Last.fm, funkar perfekt att streama. Movies - kolla vilka filmer som är på toplistan boxoffice , vilka som snart släpps och ladda ner trailers etc.. Svenska: Photoswap - beroendeframkallande.. Får knappt låna telefonen från min Fru.. Voicenotes Dual Level Decibel (7kr) newNewsWire (rss) tv.nu hitta.se units locly Facebook (suveränt) shazam im+ air sharing (perfekt för att flytta filer) enigmo (38kr) texas hold'em (38kr) Redigerat av wiped, 30 september 2008 - 11:49. Postad 30 september 2008 - 19:15 Postad 30 september 2008 - 19:49 Markera alla låtarna i iTunes, gå in på get info och lägg till artwork. Svårare än så är det inte. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |