Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 25 september 2008 - 21:02

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Aha... dröjde det länge mellan betasläppet på 2.1 och release till användarna?

Tänkte sådär 4 veckor eller nåt!

Vill minnas att 2.1 betan kom ut strax efter 2.0.2.... Men jag har dåligt minne :P.

Postad 25 september 2008 - 22:03

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Hmm.. och jag som var SÅ nära att beställa igår! :P

Finns det någon svensk site att handla ifrån? (jaja, jag kan googla, men det kanske finns rekommendationer här?)

http://www.dustinhom...e_Prisjakt_5262

178kr +fri frakt för studenter :)
195 + frakt för alla andra...

Postad 25 september 2008 - 22:06

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

http://www.dustinhom...e_Prisjakt_5262

178kr +fri frakt för studenter :P
195 + frakt för alla andra...

Blev så osäker nör jag läste den enda recensionen hos Dustin:
Jag vet att det har varit uppe tidigare, men nu kanske det finns lite fler här på tråden som har Invisible Shield:
Hur är det med monteringen, går det, och blir det riktigt bra?

Postad 25 september 2008 - 22:07

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
den 11 oktober är det tre månader sen Telia släppte Iphonen.. tror ni att den kommer att dyka upp hos andra operatörer som ryktet viskade om innan releasen? (Fick vaga hintar om det nu i veckan från en kollega med kontakter på Telia)

Postad 25 september 2008 - 22:34

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Jag vet att det har varit uppe tidigare, men nu kanske det finns lite fler här på tråden som har Invisible Shield:

Framsidan är inga som helst problem att sätta fast. Baksidan kan vara lite pillrigt dock!Fast det är lättare att montera baksidan på en iPhone 3G än iPhone 2G, då den nya är rundad..

Har precis varit med om det konstigaste någonsin... Tyckte att min iPhone var lite föör seg i programstarter och skrift nu sent på kvällen och jag tänkte att en reboot borde lösa det hela. Så jag stängde av telefonen, men sen ville den inte starta! Absolut ingenting hände när jag tryckte på powerknappen. Blev livrädd och testade gå in i DFU-mode och som tur var gick det. Håller på med en återställning nu, men fortfarande är skärmen svart... =S hoppas verkligen att skärmen går på när den är återställd....

EDIT: Efter återställningen började skärmen lysa igen.. Phew!

Redigerat av shapic, 25 september 2008 - 22:56.

Postad 25 september 2008 - 23:17

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Jag tänkte tipsa om en liten sajt jag gjorde för... tja, X antal år sedan. klockan.just.nu. :O)

EDIT: kanske bättre att länka till pepeu.com/klocka.php om man ska göra en genväg till hemskärmen.

Redigerat av peppe eng, 25 september 2008 - 23:22.

Postad 26 september 2008 - 08:57

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jag tänkte tipsa om en liten sajt jag gjorde för... tja, X antal år sedan. klockan.just.nu. ;))

EDIT: kanske bättre att länka till pepeu.com/klocka.php om man ska göra en genväg till hemskärmen.

Bra sida! gör den mer digital och svart bakgrund med vit text så är den perfekt i mina ögon!<_<

Edit: lite större texter också;) ser inte vad det står om man inte zoomar in... skulle va skönt att slippa det:)

Redigerat av Wiberg_D, 26 september 2008 - 10:11.

Postad 26 september 2008 - 10:19

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Bra sida! gör den mer digital och svart bakgrund med vit text så är den perfekt i mina ögon!<_<

...Mer digital? Med miniräknarsiffror eller? Jag gjorde den ursprungligen för att alltid ha veckonumret tillgängligt. Det var nåt jag inte hade koll på och petade in resten medans jag ändå var i farten. För tillfället håller jag på med en mer utarbetad variant där man väljer vilka fält som ska visas och hur stora de ska vara och ställa in om man vill ha analog eller ...eh, digital, som det är nu. Även möjlighet till egen liten kalender och blablabla... Massa jox iaf. Man kanske kunde koppla den till någon adressbok och göra en födelsedagspåminnelsetjofräs? Hm...

Anywho, jag petade in en liten switch allra högst upp så man kan välja mellan svart på vit bakgrund eller vitt på svart.

Postad 26 september 2008 - 10:41

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Jag köpte ett skydd hos Apple som man sätter på skärmen enbart, när jag väl fattade hur man skulle göra så blev det kanon bra, syns knappt att den sitter där, plus att skärmen är känsligare när man drar fingret över, på ett bra sätt då <_<

Postad 26 september 2008 - 11:57

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

...Mer digital? Med miniräknarsiffror eller? Jag gjorde den ursprungligen för att alltid ha veckonumret tillgängligt. Det var nåt jag inte hade koll på och petade in resten medans jag ändå var i farten. För tillfället håller jag på med en mer utarbetad variant där man väljer vilka fält som ska visas och hur stora de ska vara och ställa in om man vill ha analog eller ...eh, digital, som det är nu. Även möjlighet till egen liten kalender och blablabla... Massa jox iaf. Man kanske kunde koppla den till någon adressbok och göra en födelsedagspåminnelsetjofräs? Hm...

Anywho, jag petade in en liten switch allra högst upp så man kan välja mellan svart på vit bakgrund eller vitt på svart.

Kanon! keep on the good work!<_<
Tips: kanske kan göra siten i iphone format?;)

Postad 26 september 2008 - 12:19

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Iphone ordboken fungerar riktigt bra, bortsett ifrån att den envisas med att ville skriva "år" istället för "är" - Hur ofta skriver ni ordet "år"? Inte vill jag göra det så ofta i alla fall! <_<

Har också stört mig jättemycket på att "ar" skrivs ut som "år" istället för "är". Men nu har jag hittat en lösning! Inte en direkt vetenskapligen sådan, men den funkar.

Vill du skriva "är" skriv zr och iPhonen kommer då skriva är. Vill du skriva "år", skriv ar så skriver iPhonen ut "år".

Redigerat av Falcon77, 26 september 2008 - 13:19.

Postad 26 september 2008 - 12:56

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
hur kan man bygga en ordbok som föreslår ord på första bokstaven, hur kan man ge förslag på ord med 2-3 bokstäver...gissar att Steve var ordentligt på lyset den kvällen han kodade ordboken, den suger verkligen

Redigerat av fastball, 26 september 2008 - 13:01.

Postad 26 september 2008 - 13:20

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

hur kan man bygga en ordbok som föreslår ord på första bokstaven, hur kan man ge förslag på ord med 2-3 bokstäver...gissar att Steve var ordentligt på lyset den kvällen han kodade ordboken, den suger verkligen

Tycker den är riktigt bra faktiskt. Går mycket snabbare att skriva nu än med T9.

Men det är bara min ödmjuka åsikt ;-)

Postad 26 september 2008 - 13:21

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
äh, jag gjorde en special för iphone. pepeu.com/klocka_iphone.php

Större text och en liten * högst upp där man switchar mellan svart/vit bakgrund och text och sparar ens inställning.

Postad 26 september 2008 - 13:36

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Tycker den är riktigt bra faktiskt. Går mycket snabbare att skriva nu än med T9.

Men det är bara min ödmjuka åsikt ;-)

du tycker inte att det är konstigt att den föreslår ord efter 1 bokstav
smaken är som baken <_< ...delad

Postad 26 september 2008 - 13:42

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

du tycker inte att det är konstigt att den föreslår ord efter 1 bokstav
smaken är som baken <_< ...delad

Även om den gissar redan efter en bokstav så kan man ju skriva som en kråka och den rättar riktigt bra. Det går ju undan att skriva även om man trycker på fel bokstav. Jag kollar aldrig på vad den föreslår utan jag skriver ut hela ord även om de är fel och oftast föreslår den rätt när man skriver sista bokstaven.

Postad 26 september 2008 - 13:47

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
man tycker ju olika, helt OK..men om detta är bra vad är då dåligt ?

spelar ju ingen roll, då tokarna på västkusten tvingar en att ha den påslagen...

Redigerat av fastball, 26 september 2008 - 13:48.

Postad 26 september 2008 - 13:51

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
vissa saker både med ipods och iphones...är en gåta

dom kan göra fantastiska prylar, men vissa enkla fundamentala grejjer utelämnar man...jag facineras av det.

Postad 26 september 2008 - 19:57

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Gick runt i Vasastan i Stockholm idag och kolla DB värdet. Telefonen byte mellan GSM och 3G oftare än en centerpartis kan byta standpunkt. kanske var 50'e meter byta den till GSM :'(

Även när jag satt på Tele2s kontor (kör Tele2 abb) svängde det mellan -81 och typ -105, då jag sjävlklart inte kunna varken ta emot eller ringa ut från telefonen före att den hade ställt om till GSM. Detta trots att jag hade telefonen liggande på bordet fram för mig!

Hör ni - vafan skall man göra? Har jag ett måndags ex? Ni andra har varit väldigt tysta kring problemen med 3G efter 2.1 uppdateringen.
Tycker att Felia/Apple borde bytta min telefon, om den inte ens klarar av att hålla 3G täckning upp och ner för Sveavägen!

Vad som hade varit intressant, vore att se vad min N95 hade vist för motsvarande DB värden. Googlade idag för ratt komma fram till hur N95/Symbian/S60 visar det, men hittade ingen bra lösning. Är det någon av Er som känner till en Symbian app, som kan visa samma information som man får genom *3001"12345#* på Iphonen?

Postad 26 september 2008 - 20:19

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
då har du inte läst min inlägg ;)

alla har samma taskiga mottagning, förutom mactalibaerna som alltid har full 3g mottagning även på åreskutan, samt inga crasher..

om du har följt apple forum så ser du att du inte är ensam, jänkarna har ännu större problem än oss...2.1 gav fler staplar, men mottagningen är den samma...befinner du dig i en bra zon så funkar det...lite "off" och 3g:n är rökt
men iom att apple inte använder 2-vägs kommunikation och alla tidningar redan gav 5 av 5 pluss den 11 juli...så blir det ingen mer hjälp..

jag har ringt skrivit alla j-a instanser man kan tänka sig, tillslut ger man upp..hade tänkt anmäla telia till marknadsdomstolen, men chi det kan man inte..

så det är bara att hoppas på apple öppnar käften, men det känns inte troligt...jänkarna råds nämligen att stänga av 3g om dom inte surfar :D ;)

Redigerat av fastball, 26 september 2008 - 20:22.

Postad 26 september 2008 - 20:28

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

då har du inte läst min inlägg :D

alla har samma taskiga mottagning, förutom mactalibaerna som alltid har full 3g mottagning även på åreskutan, samt inga crasher..

om du har följt apple forum så ser du att du inte är ensam, jänkarna har ännu större problem än oss...2.1 gav fler staplar, men mottagningen är den samma...befinner du dig i en bra zon så funkar det...lite "off" och 3g:n är rökt
men iom att apple inte använder 2-vägs kommunikation och alla tidningar redan gav 5 av 5 pluss den 11 juli...så blir det ingen mer hjälp..

jag har ringt skrivit alla j-a instanser man kan tänka sig, tillslut ger man upp..hade tänkt anmäla telia till marknadsdomstolen, men chi det kan man inte..

så det är bara att hoppas på apple öppnar käften, men det känns inte troligt...jänkarna råds nämligen att stänga av 3g om dom inte surfar ;) :D

Nej, jag har inte fullt debatten (på andra ställen än här, och här har det jo varit rätt tyst!) efter 2.1 kom ut.

Besviken är väl ett fattigt ord i denna sammanhangen. Om det vore ett hardware fel, borde det jo bara vara vi som har köpt tidigt som var drabbade, men det verkar jo inte så.
Har väl inget problem att stänga av 3G, när jag inte surfar, men det är jo LÖJLIGT ;)

Apple för fan... Ta Ert ansvar, och tala åtminstone om för för oss vad som är fel!

Bu Huuuuu.....

Postad 26 september 2008 - 20:34

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
att jämföra med andra telefoner är det väldigt många som gjort...skillnaden är att iphone tappar sin 3g mottagning...sen om värdena egentligen skiljer sig åt spelar mindre roll..

jag anser att nån jämförelse med andra telefoner blir ganska ointressant...då detta fel finns säkert hos andra märken med...det som är intressant är att kolla telias täckningskartor...finns det 3g i området så skall det banne mig funka..
tyvärr gör det ju inte det, på landet är det kattastrof och telefonen blir mest bara vacker att titta på...och det är väl kanske just där som man verkligen kan behöva sitt trådlösa internet..just my 2 cents

hela grejjen är så j-a sorlig så man knappt tror det är sant...ingen journalist i hela världen vågar skriva om det i egen analys...alla bara skriver om att många har problem..

Postad 26 september 2008 - 20:38

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Lindhardsen, här är en bra start om du vill titta lite...jag har följt detta sen den 16 juli och kan se att de flesta börjat tröttna...och det är väl den tekniken som funkar bäst...ingen operatör säger nått o inte apple..

så vad kan John Doe, Mr Smith och Svenne och alla andra göra ?

http://www.fixmy3giphone.com/

Postad 26 september 2008 - 20:49

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
sen har du ju hela storyn på apple forum http://discussions.a...hreadID=1602608
inne på 5:e tråden nu..det finns på massor med andra forum med...så det är ingen slump det du upplever om jag säger så ;)

Postad 26 september 2008 - 23:10

typas
  • typas
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Köp er Iphone i Hongkong. se länk.
http://dailymobile.s...g-in-hong-kong/

Postad 26 september 2008 - 23:14

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Köp er Iphone i Hongkong. se länk.
http://dailymobile.s...g-in-hong-kong/

Mycket intressant. Undrar hur det är med garantin då?

Och undrar hur mycket man får betala i tullavgift för detta? Priset blir o ungefär 5800 inkl. moms.

När tänker de att göra samma sak i Sverige, eller åtminstone någonstans inom EU.

Postad 27 september 2008 - 11:00

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
jag måste bara få rekommendera ett program, Jaadu VNC

visserligen inte superbilligt, kostar 189 SEK men funkar grymt att remota en PC med (mac med)..verkligen superschysst

har kört VNC vilket också är bra, fullversionen kostar 49 SEK, båda tillsammans kompletterar varandra

men Jaadu..funkar perfekt på iphone ;) så kan man surfa på flashsidor och slipper de vidriga safari crasharna

* 1 minus har jag hittat på jaadu, skriva åäö funkar inte så bra, VNC fixar det

klar sjukt av apple att ingen trial finns på betalapps...

Redigerat av fastball, 27 september 2008 - 11:10.

Postad 27 september 2008 - 11:13

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
sen beställde jag en http://www.switcheas...ors/Colors.html
i måndags, låg i lådan i torsdags...har inte testat några andra innan och hade inga uppskruvade förväntningar, men jag rekommenderar den med..om man vill ha en liten kondom till sin iphone ;)

Postad 27 september 2008 - 20:47

weavex
  • weavex
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Jag beställde en Otterbox Defender Case. Hoppas jag får den snart. Kände att jag behövde något tåligt till iphonen då jag jobbar inom byggbranchen.

Det kom en youtube-review på det fördralet för några dagar sedan, videon är 33min :unsure:, men den är nog bland de bästa recensioner jag sett på youtube.

http://www.youtube.c...h?v=q5-0FZ-RRgs

Postad 27 september 2008 - 21:40

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Jag beställde en Otterbox Defender Case. Hoppas jag får den snart. Kände att jag behövde något tåligt till iphonen då jag jobbar inom byggbranchen.

Det kom en youtube-review på det fördralet för några dagar sedan, videon är 33min :unsure:, men den är nog bland de bästa recensioner jag sett på youtube.

http://www.youtube.c...h?v=q5-0FZ-RRgs

Haha... det var komedi att se den recensionen. Gheee den mannen brinner verkligen för sitt nya fodral. Helt hysteriskt... men visst säljer han!

Postad 28 september 2008 - 11:43

Unregisteredec0aee61
  • Unregisteredec0aee61
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag vet inte om ni har utrett detta men det finns två anledningar att laddning av iPhone3G inte fungerar:

• Gammal 12v-laddning (firewire) är bortplockad (rapporterat tidigare i tråden):
    www.reghardware.co.uk
  • Det krävs ca 2.5v på datapinnarna i USB-kontakten för att laddning ska starta:
    tzywen.com
Det är den första som gör att vissa bilintegrationer slutat fungera, man får ett meddelande på skärmen som säger att tillbehöret inte stödjs längre.

Det är den andra som gör att vissa USB-laddare inte fungerar.

Strömstyrkan på laddaren är alltså inte huvudproblemet, men däremot vill man ha en laddare med 1000 mA eftersom annars kan telefonen laddas ur, om batterislukande applikationer används, trots att den laddas. Enligt länken ovan ska det vara relativt enkelt att bygga en spänningsdelare med två motstånd för att åstadkomma 2.5v på båda datapinnarna.

Postad 28 september 2008 - 17:01

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Jag vet inte om ni har utrett detta men det finns två anledningar att laddning av iPhone3G inte fungerar:

Jag hade problem innan, men helt plötsligt så funkade allting som det ska igen, tack för trevliga länkar!:(

Postad 28 september 2008 - 20:14

Unregisteredec0aee61
  • Unregisteredec0aee61
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Enligt länken ovan ska det vara relativt enkelt att bygga en spänningsdelare med två motstånd för att åstadkomma 2.5v på båda datapinnarna.

Nu har jag byggt en sådan kabel utav en vanlig USB-förlängningskabel, två motstånd på 100k ohm vardera samt lite krympslang. Fungerar alldeles utmärkt. Telefonen börjar ladda direkt utan fördröjning. Jag provade med en billaddare som utan specialkabel inte laddar telefonen.

Postad 28 september 2008 - 20:38

Traneberg
  • Traneberg
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Någon som vet en bra docka till iPhone 3G? Ska koppla den till min stereo (ljud ut) och vill att den laddar samtidigt. Har endast hittat denna, http://www.pixmania....n-audio-vi.html

Tacksam för tips!

Postad 28 september 2008 - 21:38

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Jag beställde en Omnia för jag var rädd om jag skulle köpa en iphone 3g kontant från tradera så låses väl den om dom slutar betala månadsavgift va? vill ha en svensksåld om jag ska köpa. kan någon klargöra hur det fungerar.

Postad 28 september 2008 - 22:16

Unregisteredec0aee61
  • Unregisteredec0aee61
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Någon som vet en bra docka till iPhone 3G? Ska koppla den till min stereo (ljud ut) och vill att den laddar samtidigt.

Apple Universal Dock bör också fungera, den har 3,5 mm jack för musik samt dockningskontakt för laddning. Lite dyrare men bör fungera med iPhone 3G i och med att den står upptagen som kompatibel modell.

Postad 28 september 2008 - 23:40

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Jag beställde en Omnia för jag var rädd om jag skulle köpa en iphone 3g kontant från tradera så låses väl den om dom slutar betala månadsavgift va? vill ha en svensksåld om jag ska köpa. kan någon klargöra hur det fungerar.

Vet inte om jag förstår dig helt och hållet, men menar du att du tror att din iPhone ska sluta fungera om personen du köper den av slutar betala sin månadsavgift till telia?

Om det är det du menar, så kan jag garantera dig att det inte kan hända. Telia kan inte fjärrstyra din telefon och göra så att den slutar fungera.

Postad 29 september 2008 - 09:08

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Vet inte om jag förstår dig helt och hållet, men menar du att du tror att din iPhone ska sluta fungera om personen du köper den av slutar betala sin månadsavgift till telia?

Om det är det du menar, så kan jag garantera dig att det inte kan hända. Telia kan inte fjärrstyra din telefon och göra så att den slutar fungera.

Tack för svaret. Jag har ingen aning hur sånt där fungerar men man vill ju vara på den säkra sidan.

Postad 29 september 2008 - 10:13

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Tror jag blir galen nu.

Alla mina albumbilder funkade hur fint som helst, men efter 2.1 så har jag tappat ett helt gäng. Lägger in dom igen i iTunes, och dom visas där, men dom kommer fortfarande inte upp i iPhonen.

Någon som varit med om något liknande?

Sedan har jag även problem med att albumen delar upp sig i flera album, trots att det bara skall finnas ett. Låtarna delar av någon anledning upp sig.

Redigerat av Falcon77, 29 september 2008 - 10:29.

Postad 29 september 2008 - 10:43

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Har egentligen inget med frågeställningen att göra, men detta nosar vid konsekvenserna det pratas om.
Det finns en ju en kill-switch inbyggd i Iphone, vilket möjliggör för Apple att kontrollera (och vid "behov" ta bort) de apps du har installerat.
Det spelar ingen roll om denna funktion aldrig kommer användas - jag finner inte ord för hur sjukt detta kontrollbehov är. Vad är nästa steg? ;)

Postad 29 september 2008 - 11:11

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Tror jag blir galen nu.

Alla mina albumbilder funkade hur fint som helst, men efter 2.1 så har jag tappat ett helt gäng. Lägger in dom igen i iTunes, och dom visas där, men dom kommer fortfarande inte upp i iPhonen.

Sedan har jag även problem med att albumen delar upp sig i flera album, trots att det bara skall finnas ett. Låtarna delar av någon anledning upp sig.

har du möjlighet att skriva in bilderna till filerna ? Mp3 och vissa andra format har ju den möjligheten, som en tag typ.

fråga 2: är du säker på att det inte är något som skiljer sig åt i artistens och albumets namn ? om inte kan det vara så att om låtarna inte ligger i samma folder alt. albumet inte har en nummerföljd beträffande låtarna så blir albumet inte "complete"

edit om du kör "win":

enda anledningen jag använder iTunes är för att apple vill leka kung..går inte att synka längre med 3:e partare...det hindrar ju inte att använda andra program än iTunes för att hantera sin musik samling...om man nu vill ha koll på den.

tagscanner använder jag inte själv, men det kanske kan vara ett (freeware) alternativ för att kolla om det finns några fel taggar i din album..

vill du ha det bästa programmet för att hantera ditt media, använd Jrivers Media Center, de har även en gratis version för musik http://www.mediajukebox.com/

Redigerat av fastball, 29 september 2008 - 12:40.

Postad 29 september 2008 - 12:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Tror jag blir galen nu.

Gissar på att du efter du lagt till covers i Itunes måste synka om musiken till telefonen.
Prova ta bort musiken från telefonen. Lägg till dina covers. Synka över musiken igen.

Postad 29 september 2008 - 13:55

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

har du möjlighet att skriva in bilderna till filerna ? Mp3 och vissa andra format har ju den möjligheten, som en tag typ.

fråga 2: är du säker på att det inte är något som skiljer sig åt i artistens och albumets namn ? om inte kan det vara så att om låtarna inte ligger i samma folder alt. albumet inte har en nummerföljd beträffande låtarna så blir albumet inte "complete"

Gissar på att du efter du lagt till covers i Itunes måste synka om musiken till telefonen.
Prova ta bort musiken från telefonen. Lägg till dina covers. Synka över musiken igen.

Tackar för hjälpen, men jag fick ordning på det ändå. Gjorde om bilderna till bmp så funkade det. Att ta bort låtarna och lägga till dom igen hade dock säkert funkat också.

När det gäller dubletter med album i iTunes hittar jag ingen lösning, men orkar inte forska mer. Det har säkert något med nummerföljden att göra, men jag har kollat och dubbelkollat att allt skall vara rätt, och hittar inget fel. Det är rätt i telefonen iaf, och det är ju huvudsaken.

Postad 29 september 2008 - 17:31

weavex
  • weavex
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Om det var någon mer än jag som verkligen gillade video av itsmemorphious så kommer här två till:

http://www.youtube.c...h?v=Im7vvblnzoY
http://www.youtube.c...h?v=ZRt-rZSP1D0

Verkligen underhållande ;)

Postad 29 september 2008 - 20:34

tommydl
  • tommydl
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Tänkte bara tipsa (ursäkta om det kommit upp i tråden tidigare) om att man kan köpa MobileMe aktiveringskoder på t.ex. eBay. Betalade nyss 450kr för ett års Family Pack, kostar ju 1200kr om man köper direkt från Apple.

Postad 29 september 2008 - 21:09

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
EDIT: Fel tråd.

Redigerat av shuriken, 30 september 2008 - 00:40.

Postad 29 september 2008 - 22:12

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Vart vänder jag mig ifall jag har problem med iphone 2g då. Jag försökte uppgradera till 2.1 med Pwnage... men jag får tyvärr ett felmeddelande som säger "iPhone is connected but could not be identified properly" så är det siffran 1 i parentes i slutet (1).

Jag provade en "legitim" itunes Restore också... sedan så kopplar jag in iPhone .. i iTunes så står det att mitt simkort ej är valid etc. Så kör jag pwnage, allt går bra, kommer in i DFU mode, sedan när jag ska uppdatera från restore-filen i itunes så får jag det felmeddelandet. Ibland kommer jag inte så långt. Och det allra mest störande av allt är den här "Carrier Settings" som dyker upp varenda ###### gång... trycker jag på Cancel så känner inte iTunes av min iPhone. Trycker jag på "check" så får jag tidigare nämnda felmeddelande direkt. Jag har även provat en annan usb-port, hade läst att det hade funkat för någon.. not for me =/

Det finns en Apple iPhone (första generationen) tråd :)

Om du har tillgång till windows kan du testa köra QuickPwn istället. En utförlig guide för Windows med nedladdningslänkar för bootloaders och firmware finns här.

Postad 30 september 2008 - 11:34

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Lite feedback om Iphone med 3...
Använder ett RebelSim vilket efter lite strul i början och byte av kort fungerat utan problem. Tack för supporten och kortet Lindhardsen
Tyvärr har jag upptäckt att täckningen hemma är helt usel och med tre så försvinner även 2g ibland...
Med andra telefoner så är täckningen inte perfekt men klart mycket bättre.

Dock så har jag inga problem bara jag är 50 meter från där jag bor.. :-) Bor i Bromma och hela vägen till Kista med Buss så har jag nästan full täckning och bra hastighet på både speedtest och generell "känsla" vid surfning.

MMS fungerar också utan problem med SwirlyMMS.
Hade Nokia N95 innan och den var helt klart bättre på 2 saker : GPS och Kamera, men resten vinner Iphone lätt, mail, internet, batteritid, bra applikationer etc... Att vara uppkopplad hela tiden och kunna surfa, kolla sin mail , chatta etc är oslagbart med interfacet.. Bara chatten kunde vara en bakgrundsprocess så... Men hoppas på Agile Messenger, när den nu släpps..
En bra GPS applikation behövs verkligen också, shysst för att kolla upp vissa saker på kartan etc idag, men inget man använder för att få anvisningar när man kör.

Jag är helt klart jättenöjd med mitt köp.. (från telia med billigaste abbonemanget... man vill ju ha garanti). Istället för att betala 6-7000 för en 16gig olåst på blocket utan Garanti så varför inte ca 5700 + rebelsim från telia med Garanti.

Och Jailbreak är ett måste och väldigt simpelt att göra. Sedan är det bara att Starta Cydia och installera...
Kan rekommendera er att kolla upp följande applikationer från Cydia
Winterboard (themes etc)
WifiToggle
BossPrefs (boota om, etc)
Flashlight
Cycorder (videoinspelning)
Websearch (snabb websök)
Searcher (sök bland sms, kontakter etc)
mobilecast (ladda ner podcasts direkt till telefonen utan att behöva synka)
mxTube (spara youtube klipp på telefonen)
CopierciN (COPY And PASTE)... nästan...
Scrobble
psaNet (koppla upp din laptop till nätet via din iphone)
SwirlyMMS såklart.

Några utvalda apps från appstore:
från USA appstore (hur ni skapar ett konto för att ladda ner gratissaker kan ni se här:
Instruktioner
Last.fm, funkar perfekt att streama.
Movies - kolla vilka filmer som är på toplistan boxoffice , vilka som snart släpps och ladda ner trailers etc..

Svenska:

Photoswap - beroendeframkallande.. Får knappt låna telefonen från min Fru..
Voicenotes
Dual Level
Decibel (7kr)
newNewsWire (rss)
tv.nu
hitta.se
units
locly
Facebook (suveränt)
shazam
im+
air sharing (perfekt för att flytta filer)
enigmo (38kr)
texas hold'em (38kr)

Redigerat av wiped, 30 september 2008 - 11:49.

Postad 30 september 2008 - 19:15

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Alltsåå hur lägger man till cover art? har matchat alla filer med cover 50 gånger läggs ju inte in. hatar fan telefonen redan haha

Postad 30 september 2008 - 19:49

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Alltsåå hur lägger man till cover art? har matchat alla filer med cover 50 gånger läggs ju inte in. hatar fan telefonen redan haha

Markera alla låtarna i iTunes, gå in på get info och lägg till artwork. Svårare än så är det inte.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.