![]() |
![]() |
![]() |
373:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 07 december 2009 - 14:48
Postad 07 december 2009 - 15:08
Jag var bara en kill från nuke på Scrapyard när vi körde demolition tillsammans. Hade jag fått in den så hade vi sluppit få alla harriers emot oss som den där killen med ca 115 kills och typ 25 deaths plockade in. Ja, jäklar vad den killen hade skills. Och jag fick heller inte den uppfattningen att han campade, utan de gånger jag träffade på honom sprang han runt med ump:n.Jag har fått Nukea 2 gånger i helgen
![]()
![]()
![]()
Snart dags för prestige igen
Postad 07 december 2009 - 15:10
OverkillJag har oxå fått nuke.
I huvudet.

Om vi kan få ihop tillräckligt med folk för två lag och köra public så är jag på ikväll.
Har spelat patetiskt lite och måste fixa min ranking något.
Är rankad någonstans mellan 1,3 & 1,5 miljoner vilket innebär att jag tappat ca 1 miljon placeringar sen jag spelade online första gången

Postad 07 december 2009 - 15:10
När är Benny tillbaka........kan bli ett grymt bra s & d-gäng då med oss fyra.....
Redigerat av Unregistered32f0b602, 07 december 2009 - 15:11.
Postad 07 december 2009 - 15:19
Postad 07 december 2009 - 15:24
Du o jag o status ikväll eller frasse.....??
När är Benny tillbaka........kan bli ett grymt bra s & d-gäng då med oss fyra.....
Klart jag är på ikväll, lika klart som det INTE är 27 grader varmt å sol i Uppsala imorrn hehe.
Jag hoppar antagligen in inom en timme. Skall limma fast mig på din rygg primare nu när jag är LVL 6, no ninja pro här inte.
Postad 07 december 2009 - 15:37

Postad 07 december 2009 - 16:05
Verkar vara en del andra svenska klaner också.
Kanske är bättre än några dryga fransmän och belgare som det är på CG.
Postad 07 december 2009 - 16:06
Fan vad du är elak status.......då ska jag spela sköld och helt sonika sidsteppa när de börjar skjuta på mig.....
.....ska bara ta en löprunda sen hoppar jag in.....typ om en timme eller en och en halv....
Löprunda säger du. Det får bli en sådan för imorgon.
Måste få upp min kondition nu innan min 19 veckors resa till asien.
Postad 07 december 2009 - 17:20
Jag blev kallad "CODs störste campare någonsin" av en svensk klan häromdagen. Känns som "camp"-begreppet är väldigt slitet och tappat sin betydelse. Jag har spelat med massa mhb-folk och tycker ingen varit särskilt "campig" eller kört billigt.
Många som klagar på allt möjligt också. Sitter man och och trycker 10 sekunder i nåt hörn och råkar ta nån innan man ska dra, så är man en STOR campare.
Postad 07 december 2009 - 17:27
Ja, det blir lite overkill med termen i sig. Folk som sitter en hel match i badkaret i huset på Estate däremot, där kan man snacka camping.Många som klagar på allt möjligt också. Sitter man och och trycker 10 sekunder i nåt hörn och råkar ta nån innan man ska dra, så är man en STOR campare.
Postad 07 december 2009 - 17:53
Många som klagar på allt möjligt också. Sitter man och och trycker 10 sekunder i nåt hörn och råkar ta nån innan man ska dra, så är man en STOR campare.
Enda gången jag sitter stilla så länge är om jag måste lämna fåtöljen av nån anledning, annars är det sprint nonstop..
Jag är kass på att kampa och det är ju inget jag heller vill bli bra på så det blir ingen träning heller...
När man rusar och lyckas döda en rad fiender i 100km/t så ger det sååå mycket mer tillfredställelse än att göra samma sak sittandes i ett hörn.
Postad 07 december 2009 - 17:58
Kan tänka ´mig att de i denna lista med 20+ inlägg kommer lira ikväll.Vilka är på ikväll?

https://www.minhembi...s...ho&t=217896
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 december 2009 - 17:58.
Postad 07 december 2009 - 18:11
De få gånger spelet funkar som det ska är det rena drömmen & jag märker oxå den stora skillnaden i hur skotten egentligen ska ta.
Postad 07 december 2009 - 18:18
Postad 07 december 2009 - 18:20
Postad 07 december 2009 - 18:35
Det här jäkla 0,5 sekundslagget, eller vad man vill kalla det för, förstör hela spelet för mig. Spelar ingen roll om jag skjuter först rakt i skallen på folk, ändå jag som biter i gräset. Kan peppra ett helt mag utan resultat. Har bytt uppkoppling från trådlöst till sladd. Eftersom nån sa det påverkade. Ingen skillnad alls säger jag då. Jag är inget ess på spelet & kan ta en kass omgång men jag blir f-n trött på att inte spela "på lika villkor". Hoppar ur så många spel att jag snart ligger på minus...
De få gånger spelet funkar som det ska är det rena drömmen & jag märker oxå den stora skillnaden i hur skotten egentligen ska ta.
Jag kör trådlöst och har alltid gjort det och tycker det funkar bra oftast, du använder väl Stopping power

Ha ha Döden, hörde du hur ivrig jag vart när jag fick min första Nuke i fredags? Visste inte vart jag skulle ta vägen och just då dog ditt HS

Postad 07 december 2009 - 18:40
Löprunda säger du. Det får bli en sådan för imorgon.
Måste få upp min kondition nu innan min 19 veckors resa till asien.
OT: Nicee, jag drar till "Down under" om 2 veckor och ska vara där i 6 veckor

Redigerat av jarre008, 07 december 2009 - 18:41.
Postad 07 december 2009 - 18:52
Har redan besvarats i tråden men det du får är en ny "create a class", nya titlar + emblem, samt "prestige challenges".
Tack för svaret iaf vet inte om det är värt det då, väntar nog med att gå prestige ett tag.
Postad 07 december 2009 - 18:54
Jag var bara en kill från nuke på Scrapyard när vi körde demolition tillsammans. Hade jag fått in den så hade vi sluppit få alla harriers emot oss som den där killen med ca 115 kills och typ 25 deaths plockade in. Ja, jäklar vad den killen hade skills. Och jag fick heller inte den uppfattningen att han campade, utan de gånger jag träffade på honom sprang han runt med ump:n.
Ja jaevlar vad han köttade. Kan inte påstå att det gick speciellt bra för mig, kanske berodde på honom

men våra lagkamrater var inte så duktiga heller.
Postad 07 december 2009 - 19:43
Microsoft has begun issuing temporary bans to players taking advantage of an exploit in Modern Warfare 2, while Infinity Ward works on a patch to fix the issue. While the servers may be kept slightly cleaner for the efforts, the amount of control Microsoft holds over owners of their consoles, and the arbitrary way they are able to wield it, is troubling.
Sony stated that it won't be banning anyone over cheating in Modern Warfare 2, but with Infinity Ward controlling all the servers for the game on the PC side of things, bans have been handed down for cheating there, as well. With dedicated servers there was no way for a company to stop you from playing the game, but the closed nature of IWNet means the developer and publisher control your ability to play the game online.
No one is going to defend cheating, but glitches, exploits, and bugs have long found their way into strategy and helped to move gaming forward. Would rocket jumpers have been banned from Xbox Live? If Valve shut down dedicated servers and sought to control every aspect of their games, would there have been Counter Strike? The control Microsoft exerts over Xbox Live, and its ability to block your access to online play remotely, and without appeal, means that you'll be playing the games how they want.
Så, IW klantar sig och släpper ett spel med en massa buggar. Folk hittar buggarna och utnyttjar dem, blir bannade. Den där Javelin-glichen är så enkel så alla kan använda den, som om det vore en Martyrdom-perk. Lite hårt att banna.
"Vi har nu upptäckt att cowboysarna är totalt OP vilket de inte ska vara, så alla som använder dem blir bannade." :

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 december 2009 - 19:46.
Postad 07 december 2009 - 20:29
sämsta vapnet ngnsin i ett fps spel ever.... så ###### lack på detta värdelösa pice of shit vapen som suger ***.
totalt fått in 12 skott i huvet, tror du dom dog ?..........
Postad 07 december 2009 - 20:42
Använd ingen ljuddämpare och stopping power hela tiden såtillvida du inte kör hardcore, då kan du ha annan perk.
Postad 07 december 2009 - 20:43
varför ens försöka med sniper!!?
sämsta vapnet ngnsin i ett fps spel ever.... så ###### lack på detta värdelösa pice of shit vapen som suger ***.
totalt fått in 12 skott i huvet, tror du dom dog ?..........
Sant, 2 skott minst iaf utan stopping power och headshots delas ut lite hur som helst ibland.
Postad 08 december 2009 - 06:48
Är alla i spelet Akilles?
Postad 08 december 2009 - 07:54
Vet inte om det handlar om lagg eller inte men det känns ju som att hitbox-systemet är rent åt helsike. Har flertalet gånger satt en burst i bröstkorgen på en motspelare med M16 utan att döda honom, för att sedan vid annat tillfälle lyckas döda folk med en enda burst i vaden...
Är alla i spelet Akilles?
Ja det där stör jag mig som fean på! Känns som att det är någon form av små lagg. Ofta kör jag med Scar och pepprar, sen tycker man att fi bör vara död. Men icke, då har jag skjutit och tyckt att han borde varit död och då gör jag en pause i mitt pepprande. Då är det klart den jäveln lever och skjuter mig istället.
Kanske är lite orutin från min sida.. men tycker ett halvt magasin i en kille borde ta kål på han.
Postad 08 december 2009 - 08:43
Igår råkade jag, britt och inzane ut för några riktiga javelintöntar......det var tre stycken i samma lag som sprang runt och glitchade. Det är duktigt irriterande i S & D kan jag säga.....fast som de codproffs vi är.....

Postad 08 december 2009 - 09:04
Men grabbar.....det där är ju inget nytt fenomen....det var precis likadant i cod 4 också. Ärligt talat så tycker jag faktiskt att MW2 hittills åtminstone har varit stabilare än vad 4:an var.........
Igår råkade jag, britt och inzane ut för några riktiga javelintöntar......det var tre stycken i samma lag som sprang runt och glitchade. Det är duktigt irriterande i S & D kan jag säga.....fast som de codproffs vi är.....så blev det seger ändå och gud så skönt det var att tracka de där f*rbannade små glinen efter matchen.......de var inte riktigt nöjda med att man slutade på 10-5 och själva hade de 2-6. Det är lite tricky men man får se till att knäppa dem på ordentligt avstånd så funkar det......
Ja, brittiska snorungar som inte hade fått hår på kotten än. Mer än dryga var dom!
En snabb kniv i dom bakifrån funkade också men man dog ju ett par gånger av den där glitchen.
Det var ju inte så att dom körde den ett par gånger heller, nej hela tiden och det vara bara så dom fick kills.
Hur jvla kul kan det vara?!? Snorungar säger jag bara, sen satt dom och fnittrade som 2 tonårstjejer.
Ja, det var riktigt irriterande faktiskt. Men det är tack och lov enda gången jag råkat ut för det och vi vann ju ändå.

Knivade mig upp till "Blademaster" igår, känns som att den kanske är den enklaste av alla challenges under "Prestige-fliken".
Redigerat av BrittBastard, 08 december 2009 - 09:05.
Postad 08 december 2009 - 09:05

Postad 08 december 2009 - 09:23
Hade inte hänt mig att jag mött någon som använde sig av den där glitchen. Sen läste jag om det här och samma dag råkar man ut för det. Jag lovar, om jag inte hade läst om det här hade jag aldrig upplevt glitchen
Men man är väl lite skyldig själv till att den sprids, jag själv postade väl nån länk om den här på forumet.
Det borde man ju kanske egentligen inte göra. Desto fler som vet om den, desto fler som använder den.
Men nu kommer väl patchen snart så det är väl lugnt.
EDIT:
Apropå challenges, hittade en sida som verkar ha en lista som stämmer hyfsat:
http://www.mw2headqu...s.thetural.com/
Redigerat av BrittBastard, 08 december 2009 - 09:33.
Postad 08 december 2009 - 09:34
Postad 08 december 2009 - 09:34

Postad 08 december 2009 - 09:50

( ser lika ut för alla vapen )
1000 headshots krävs.
Postad 08 december 2009 - 10:02
Postad 08 december 2009 - 10:03
Spelade split-screen offline igår. Inte Spec-Ops utan emot varandra. Var ganska tufft för det är precis som online. Man får XP, låser upp nya vapen, får challenges osv. Det är exakt som online
När man startar får man skapa en profil där allt sparas så även om man stänger av så kan man fortsätta att spela senare och fortsätta att "bygga" upp sin gubbe. Ett tips om man vill spela med några kompisar hemma i soffan
Det låter ju riktigt skysst, kan man ha flera sparade profiler? eller är det en profil för varje ps3 profil?
Får testa detta lite senare hemma.
@ Britt:
Ja det skulle ju inte vara fel med dem. Ganska säker på att jag såg en snubbe med den där för TAR-21, men när du säger att det krävs 1000 HS så blir man ju lite osäker. Måste nästan vara någon annan "reward" som man kan få med TAR-21. Han hade i alla fall TAR-21 i sin "tag".
Men men, det finns nördar och sen finns det större nördar. Så det kanske är möjligt.
Postad 08 december 2009 - 10:06
Vilka är med på S & D ikväll då....frasse och status.......britt o inzane??
Jag kommer lira ikväll.
Dock inte S&D hela kvällen, tänkte försöka klara av lite vapen challenges och det tar en ******** tid i S&D.
Det låter ju riktigt skysst, kan man ha flera sparade profiler? eller är det en profil för varje ps3 profil?
@ Britt:
Ja det skulle ju inte vara fel med dem. Ganska säker på att jag såg en snubbe med den där för TAR-21, men när du säger att det krävs 1000 HS så blir man ju lite osäker. Måste nästan vara någon annan "reward" som man kan få med TAR-21. Han hade i alla fall TAR-21 i sin "tag".
Men men, det finns nördar och sen finns det större nördar. Så det kanske är möjligt.
Nja, jag tror inte det var den. Visst, inte omöjligt men jag skulle tippa på att det var en sån här han hade:

Den får man när man låst upp vapnets alla "attachments" och klarat tillhörande "challenges".
Betydligt lättare än att samla ihop 1000HS.
Redigerat av BrittBastard, 08 december 2009 - 10:07.
Postad 08 december 2009 - 10:16
Lilla jag är med från 19-tiden.
Postad 08 december 2009 - 10:23
klart man hänger med. Fortfarande limmad på din rygg primare!
Postad 08 december 2009 - 10:27

Postad 08 december 2009 - 10:33
Jag spelar också gärna något annat än S&D hela kvällen, så du och jag kan ju teama ihop oss. Tycker det inte är samma känsla i Search som i 4:an. Man får inte alls samma puls, och jag tror att det är alla dessa killstreaks som förstört känslan lite. Dessutom gillar jag CTF, demolition och sabotage också (om det inte campas för mycket).Jag kommer lira ikväll.
Dock inte S&D hela kvällen, tänkte försöka klara av lite vapen challenges och det tar en ******** tid i S&D.
Hur mycket poäng snittar du när du spelar S&D?det gick fort som attan att levla igår så search is the shit......
På mosh, som jag nästan uteslutande spelar nu, så får man runt 5-10K poäng plus challenges för en match. Kan tänka mig att man låser upp rätt mycket mer challenges på mosh än S&D.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 december 2009 - 10:35.
Postad 08 december 2009 - 10:36
Jag spelar också gärna något annat än S&D hela kvällen, så du och jag kan ju teama ihop oss. Tycker det inte är samma känsla i Search som i 4:an. Man får inte alls samma puls, och jag tror att det är alla dessa killstreaks som förstört känslan lite. Dessutom gillar jag CTF, demolition och sabotage också (om det inte campas för mycket).
Blir bra det Zdaar', vi kör Mosh.
Precis som morlock skriver så kan man nog få mer XP i Mosh om man fokuserar lite på att fixa challenges under tiden också.
Fast jag lira mest Mosh för att jag tycker det är roligare, håller med dig Zdaarlight, det är inte samma spänning i S&D som det var i COD4.
Postad 08 december 2009 - 10:38
Man skapar en profil per spelare. Så om man är fyra pers skapar man fyra profiler. Det går nog att skapa fler också men man kan ju bara bara fyra åt gångenDet låter ju riktigt skysst, kan man ha flera sparade profiler? eller är det en profil för varje ps3 profil?

Postad 08 december 2009 - 10:41
Hur mycket poäng snittar du när du spelar S&D?
På mosh, som jag nästan uteslutande spelar nu, så får man runt 5-10K poäng plus challenges för en match. Kan tänka mig att man låser upp rätt mycket mer challenges på mosh än S&D.
Det verkar ju dumt att jämföra sig med dig morlock....

Postad 08 december 2009 - 10:44
Hur mycket poäng snittar du när du spelar S&D?
Under normala omständigheter, när jag har dem rätta perksen och vapen
(inte som nu när jag är LVL 20) drar jag in 6k-12k utan challenge varje match.
Igår körde vi Mosh pit. Alla andra i laget hade närmare 20 kills och någon låg säkert över 30 kills,
jag hade 6 kills. Primare undrade vad jag sysslade med.
Postad 08 december 2009 - 10:46

Postad 08 december 2009 - 10:48
Under normala omständigheter, när jag har dem rätta perksen och vapen
(inte som nu när jag är LVL 20) drar jag in 6k-12k utan challenge varje match.
Igår körde vi Mosh pit. Alla andra i laget hade närmare 20 kills och någon låg säkert över 30 kills,
jag hade 6 kills. Primare undrade vad jag sysslade med.
Hahahaa! Ja, primören brukar ibland blir mer arg på oss medspelare än på motståndarna.
Det viktigaste är att man har roligt primören, inte att man vinner.

Hehe.....du lider av postcowboysaredepressivsyndromet........sabbar ditt flyt totalt.....
Och InZane hade nog fan ADHD första matchen han lirade igår.
Han sprang omkring som en liten terrier som hade knaprat LSD. Hahaha!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar