Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 12 December 2009 - 01:59

cyax
  • cyax
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Funderar på en 3gs men hur är det egentligen med surfning på en 480*320 display, blir det inte mycket scrollande fram och tillbaka?

Undrar också om det går att få användbara bilder med kameran alls under vinterhalvåret när det är så mörkt mest hela tiden?

Har en WM-mobil nu och är trött på allt konfigurerande, vill bara att det ska fungera.

Postad 12 December 2009 - 03:01

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Funderar på en 3gs men hur är det egentligen med surfning på en 480*320 display, blir det inte mycket scrollande fram och tillbaka?

Njae, eftersom man enkelt kan förminska och förstora webbsidorna så behöver det inte bli en massa scrollande. Jag brukar ha sidorna ganska mycket förminskade så man får en bra överblick och sedan zoomar jag in på de delar av sidan jag vill se närmare på.
Det är givetvis inte lika smidigt att surfa via Iphonen än från en dator, men det fungerar ändå väldigt bra måste jag säga och jag har inte upplevt några problem att surfa runt.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 12 December 2009 - 03:02.

Postad 12 December 2009 - 16:04

murklor
  • murklor
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Har en WM-mobil nu och är trött på allt konfigurerande, vill bara att det ska fungera.

Då passar en Iphone definitivt :)

Med tanke på surfingen så väger det smarta zoomandet och snabbheten mer än väl upp mot den lägre upplösningen. Använde en 640x480 skärm innan (diamond).

Postad 12 December 2009 - 21:27

Hifi-Arne
  • Hifi-Arne
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Nu börjar jag bli riktigt less, min Iphone 3G S hängde sig och skärmen blev svart. Startade om den men det händer inget, det är bara Apple-loggan som visas. Har provat ha igång den så länge så att batteriet tar slut. Har provat koppla den till datorn men den kommer inte upp i Itunes. Har även provat hålla in Home-knappen samtidigt som jag ansluter USB-kabeln. Måste jag lämna in skiten eller? Händer ofta att den hänger sig, men då räcker det oftast att starta om. Har väl hänt 2-3 ggr nu att den inte alls vill starta. Helt plötsligt har den börjat fungera dom gångerna men nu har jag hållt på sen igår...

Redigerat av Hifi-Arne, 12 December 2009 - 21:30.

Postad 12 December 2009 - 21:33

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Nu börjar jag bli riktigt less, min Iphone 3G S hängde sig och skärmen blev svart.

Du det vill göra är att få telefonen i DFU-läge.
http://limitededitio...-into-dfu-mode/

Har behövt göra detta ett par ggr med min iPod touch eftersom den vägrat uppgradera (ej jailbreakad).
Ett annat tips är att testa en annan USB-port på datorn (Windows).

Postad 12 December 2009 - 21:40

Hifi-Arne
  • Hifi-Arne
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Du det vill göra är att få telefonen i DFU-läge.
http://limitededitio...-into-dfu-mode/

Har behövt göra detta ett par ggr med min iPod touch eftersom den vägrat uppgradera (ej jailbreakad).
Ett annat tips är att testa en annan USB-port på datorn (Windows).

Fungerar ej...

Postad 12 December 2009 - 21:45

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Fungerar ej...

Har du fått den att visa USB-kontakten och iTunes-ikonen på skärmen? Det brukar vara ett rent h-vete att då det att fungera. Men kanske något klipp på YouTube kan hjälpa dig?

Postad 12 December 2009 - 21:46

Hifi-Arne
  • Hifi-Arne
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Har du fått den att visa USB-kontakten och iTunes-ikonen på skärmen? Det brukar vara ett rent h-vete att då det att fungera. Men kanske något klipp på YouTube kan hjälpa dig?

Visar inget mer än Apple-logotypen, det enda den har visat i 2 dagar nu. Vad ska jag med en Ipgone till när den låser sig allt för ofta och man måste krångla som fan för att få igång den? Det äar ju för fan en mobil trots allt, man ska inte behöva ha tillgång till en dator ständigt om man är på resande fot.

Redigerat av Hifi-Arne, 12 December 2009 - 21:57.

Postad 12 December 2009 - 22:08

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Jag tycker surfningen i Safari funkar riktigt bra, trodde själv det skulle bli mycket tidskrävande scrollning på större sidor med mycket information men här får man bra respons i touchskärmen och att bläddra igenom en sida uppifrån till längst ner går faktiskt riktigt snabbt. Sen är ju zoomningen också väldigt effektiv när du vill klicka på länkar och liknande.

Postad 13 December 2009 - 17:23

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
har itunes på 2 datorer men när jag skulle föra över de grejer jag hämtat hem så försvann de jag lagt över från den andra datorn ska de vara så?

Postad 13 December 2009 - 17:25

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0

har itunes på 2 datorer men när jag skulle föra över de grejer jag hämtat hem så försvann de jag lagt över från den andra datorn ska de vara så?

aa, det är väll så att man bara kan synka med en dator i taget.

Postad 13 December 2009 - 17:38

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Ja, de går bara att synca med en dator i taget. Men alla grejer du köpt finns kvar att ladda ner utan någon kostnad om du loggar in med samma account på den andra datorn..

Postad 14 December 2009 - 06:25

dannemannSS
  • dannemannSS
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej! Jag har nyligen skaffat en iPhone 3GS med telia abonemang om det nu spelar någon roll i detta sammanhang. Vilket fall så har jag stött på lite problem. Jag blev nämligen väldigt sugen på att dunka min mail från min dator till iphonen så att jag har den tillgänglig hela tiden då jag är ute och reser en del.
Jag hittade någon guide på ett annat forum men det var till en annan mail opperatör så det fungerade inte att göra på det sättet. Så nu till frågan är det någon som har lyckats få Outlook att fungera på iphonen och i så fall är jag jätte sugen på att få reda på hur du gjorde för det vore guld värt!!!

Tack på förhand // Daniel

Postad 14 December 2009 - 09:51

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Vi har redan en tråd om iPhone 3GS och en om iPhone 3G, hade du kollat först så hade vi sluppit denna tråden och du hade kunnat skriva där istället.

Moderator, lås denna tråden.

Slagit ihop trådarna / Mvh Passerati

Redigerat av Passerati, 14 December 2009 - 10:53.

Postad 14 December 2009 - 14:36

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
hej, har lite problem med Iphonens vibrator.. den funkar inte :S

När jag köpte telefonen har jag för mig att den fungerade, jag har kört med fodral sedan första dagen... märkte att telefonen inte vibrerade.. tog för givet att kanske fodralet dämpade vibreringen något. Men nu.. så kör jag utan något fodral.. och märkte att vibratorn går inte igång. Har kollar mute switchen, kollar inställningarna för vibratorn.. allt är på. har återställt telefonen, startat om den .. ingen skillnad.. vibratorn är död. Någon som har erfarenhet av detta?

Måste man lämna in den tror ni?
Hatar att lämna in en telefon.. speciellt iphone, det kommer ta hundra år tills man får tillbaka den.. speciellt nu under storhelg

Postad 14 December 2009 - 19:26

Eviltrinity
  • Eviltrinity
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Lite sidor med info om Jailbreak mm mm mm

www.iclarified.com

www.mobilzon.se

http://www.youtube.c...h?v=u7DnqOS1njU

lycka till funkar kanon btw =)

Postad 15 December 2009 - 00:29

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Hej! Jag har nyligen skaffat en iPhone 3GS med telia abonemang om det nu spelar någon roll i detta sammanhang. Vilket fall så har jag stött på lite problem. Jag blev nämligen väldigt sugen på att dunka min mail från min dator till iphonen så att jag har den tillgänglig hela tiden då jag är ute och reser en del.
Jag hittade någon guide på ett annat forum men det var till en annan mail opperatör så det fungerade inte att göra på det sättet. Så nu till frågan är det någon som har lyckats få Outlook att fungera på iphonen och i så fall är jag jätte sugen på att få reda på hur du gjorde för det vore guld värt!!!

Tack på förhand // Daniel

Outlook är ju bara en mailklient i mängden.. precis som Mail-appen är i iPhone. Vad har du för mail-leverantör?

Postad 15 December 2009 - 14:51

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Outlook är ett WIndowsprogram, det kommer aldrig gå att köra i din iPhone, däremot är det säkert inga problem att koppla Mail i iPhone till din nuvarande mailleverantör så du kan hämta mailen både i telefonen och i din Outlook på datorn. Kör du IMAP kan du dessutom dela mailen mellan telefon och dator, så mail du tar bort i telefonen inte heller syns i Outlook och vise versa.

Postad 17 December 2009 - 11:57

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Hjälp svt med sin svtplay-app!

http://www.dearstevejobs.com/

Postad 19 December 2009 - 14:41

maccan92
  • maccan92
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
tjaa!!

hade tänkt att köpa en iphone 3gs 32gb snart..
men hur är det att vara uppkopplad på iphone och va ute på internet?

hade tänkt beställa från 3 och dom har surfpaket och lite sådan, men frågan är vilket man behöver..
tror dom hade ett surfpaket för 49kr/mån och man fick 1gb suft trafik eller nått sånt.. räcker det nått långt?

sen gps o alla program o spel, är allt sånt gratis eller går det att ladda hem från internet o så ?

Postad 19 December 2009 - 14:58

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

tjaa!!

hade tänkt att köpa en iphone 3gs 32gb snart..
men hur är det att vara uppkopplad på iphone och va ute på internet?

hade tänkt beställa från 3 och dom har surfpaket och lite sådan, men frågan är vilket man behöver..
tror dom hade ett surfpaket för 49kr/mån och man fick 1gb suft trafik eller nått sånt.. räcker det nått långt?

sen gps o alla program o spel, är allt sånt gratis eller går det att ladda hem från internet o så ?

Ja, 1Gb datatrafik räcker gott & väl om du bara ska använda den till att läsa mail, surfa, RSS, och även streama lite musik/radio. Jag har själv en limit på 500Mb och klarar mig i nuläget bra på detta. Tänk på att om du har en fast bredbandsuppkoppling hemma så kan du ju enkelt dela på den trafiken och på så vis ansluta din iPhone till wifi nätverk. Blir både snabbare och sen tar det ju inget från din abbonemangskostnad heller.

Spel & program laddar du hem via iTunes och deras appstore. Finns både dom som är gratis och kostar pengar. Du ansluter ett betalkort till iTunes om du vill köpa program/spel så dras pengarna direkt när du köper dom.

Postad 19 December 2009 - 15:20

maccan92
  • maccan92
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Ja, 1Gb datatrafik räcker gott & väl om du bara ska använda den till att läsa mail, surfa, RSS, och även streama lite musik/radio. Jag har själv en limit på 500Mb och klarar mig i nuläget bra på detta. Tänk på att om du har en fast bredbandsuppkoppling hemma så kan du ju enkelt dela på den trafiken och på så vis ansluta din iPhone till wifi nätverk. Blir både snabbare och sen tar det ju inget från din abbonemangskostnad heller.

Spel & program laddar du hem via iTunes och deras appstore. Finns både dom som är gratis och kostar pengar. Du ansluter ett betalkort till iTunes om du vill köpa program/spel så dras pengarna direkt när du köper dom.

okej hur ofta är du ute på internet o så dåå ? ;) för om jag köper den vill jag säkert gå ut på facebook eller annat kul och kolla.. men man klarar sig under 1gb alltså ? :P

hmm hur menar du med att ansluta iphonen på bredbandet ? :D måste man ha trådlöst internet då eller måste datorn va igång samtidigt ? skulle va skönt om man alltid va uppkopplad trådlöst när man va hemma..

Postad 19 December 2009 - 15:28

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

okej hur ofta är du ute på internet o så dåå ? ;) för om jag köper den vill jag säkert gå ut på facebook eller annat kul och kolla.. men man klarar sig under 1gb alltså ? :P

hmm hur menar du med att ansluta iphonen på bredbandet ? :D måste man ha trådlöst internet då eller måste datorn va igång samtidigt ? skulle va skönt om man alltid va uppkopplad trådlöst när man va hemma..

Jag är uppkopplad mot internet i princip varje dag med iphonen och jag har ännu inte lyckat komma upp till min limit hos Telia på 0.5Gb, det som slukar mycket data är om du tex. använder Spotify ofta och länge, då räcker nog inte 1Gb/månad. Det beror helt och hållet på vad du tänker använda din iphone till när du är uppkopplad.

Jag menar att du kan ansluta din iphone trådlöst via wifi om du har en bredbandsuppkoppling hemma idag, isåfall skaffar du en bredbandsdelare/router och skapar ett trådlöst nätverk som du sen ansluter din iphone till. Du behöver inte ha din dator igång men däremot måste ju ditt modem/router vara igång.

Postad 19 December 2009 - 15:31

maccan92
  • maccan92
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Jag är uppkopplad mot internet i princip varje dag med iphonen och jag har ännu inte lyckat komma upp till min limit hos Telia på 0.5Gb, det som slukar mycket data är om du tex. använder Spotify ofta och länge, då räcker nog inte 1Gb/månad. Det beror helt och hållet på vad du tänker använda din iphone till när du är uppkopplad.

Jag menar att du kan ansluta din iphone trådlöst via wifi om du har en bredbandsuppkoppling hemma idag, isåfall skaffar du en bredbandsdelare/router och skapar ett trådlöst nätverk som du sen ansluter din iphone till. Du behöver inte ha din dator igång men däremot måste ju ditt modem/router vara igång.

spotify har jag inga planer på att ha då jag har massa musik redan ;) så det är ju mest titta på websidor, youtube o lite sånt :P

okej.. jaa vi har bredbanduppkoppling som alltid är igång, så det är bara att koppla upp sig på det ? :D

Postad 19 December 2009 - 15:32

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

okej.. jaa vi har bredbanduppkoppling som alltid är igång, så det är bara att koppla upp sig på det ? ;)

Javisst, det är bara att koppla upp sig på det :P

Postad 19 December 2009 - 15:37

maccan92
  • maccan92
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Javisst, det är bara att koppla upp sig på det :D

härligt ;) då behöver man ju inget surfpaket kanske ;) är det någon som vet nått dåligt med iphone 3gs 32gb ? :P

Postad 19 December 2009 - 16:16

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

härligt :D då behöver man ju inget surfpaket kanske ;) är det någon som vet nått dåligt med iphone 3gs 32gb ? :P

Hej! Om du backar till sidan 103 så har jag skrivit lite hur mycket olika saker "drar" för mb. Tycker att du ska Kosta på dig nån form av surfpaket, så slipper du tänka på datakostnaden.  Man är uppkopplad mycket mer än vad man tror.

Sen tycker jag att det är lite dyra gb att ta en 32:a, ångrar att jag själv inte tog en 16 gigare. Har bara använt 8 gb. Men det är ju väldigt induviduellt.

Om du har möjlighet så tycker jag att du ska välja en annan operatör. Hos tre har du bara 3G och det drar väldigt mycket ström, speciellt om man har dålig motagning. Hos Telia tex kan man stänga av 3G och bara använda sig av edge oc gprs.

Postad 19 December 2009 - 16:44

maccan92
  • maccan92
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Hej! Om du backar till sidan 103 så har jag skrivit lite hur mycket olika saker "drar" för mb. Tycker att du ska Kosta på dig nån form av surfpaket, så slipper du tänka på datakostnaden.  Man är uppkopplad mycket mer än vad man tror.

Sen tycker jag att det är lite dyra gb att ta en 32:a, ångrar att jag själv inte tog en 16 gigare. Har bara använt 8 gb. Men det är ju väldigt induviduellt.

Om du har möjlighet så tycker jag att du ska välja en annan operatör. Hos tre har du bara 3G och det drar väldigt mycket ström, speciellt om man har dålig motagning. Hos Telia tex kan man stänga av 3G och bara använda sig av edge oc gprs.

okej.. asså 32gb vill jag hellre ta då jag vill gärna fylla upp mobilen med mycket filmer, bilder, musik och aa väldigt mkt.. vill inte behöva rensa för att få in en ny film så tar faktiskt hellre en 32gb men får se hur det blir med den saken!

nej jag kan bara ha 3 då jag ska förlänga mitt abonnemang hos dom så det är 3 som gäller..

har svårt att bestämma mig om 16gb eller 32gb nu! vet inte hur mycket apps o sånt tar! vad finns det ens ?
vill gärna ha gps, nått spel, serier o filmer, musik, bilder?? vad tror ni räcker ?

Redigerat av maccan92, 19 December 2009 - 17:19.

Postad 19 December 2009 - 19:40

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

har svårt att bestämma mig om 16gb eller 32gb nu! vet inte hur mycket apps o sånt tar! vad finns det ens ?
vill gärna ha gps, nått spel, serier o filmer, musik, bilder?? vad tror ni räcker ?

Dom flesta programmen är ganska små till storleken, det är väl bara GPS program & liknande som tar riktigt stor plats, Navigon tex. ligger ju på mellan 1-2 Gb i storlek. Även vissa spel tar upp rätt mycket plats.
Gå in i iTunes och titta efter vad du vill ha så ser du enkelt hur stora dom är ;)

Postad 20 December 2009 - 02:33

maccan92
  • maccan92
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Dom flesta programmen är ganska små till storleken, det är väl bara GPS program & liknande som tar riktigt stor plats, Navigon tex. ligger ju på mellan 1-2 Gb i storlek. Även vissa spel tar upp rätt mycket plats.
Gå in i iTunes och titta efter vad du vill ha så ser du enkelt hur stora dom är ;)

har nu dragit hem itunes även att jag hatar programmet.. men för att titta i itunes store måste jag registrera mig o massa och väntar med det tills jag fått mobilen! men, vilken mobil tror ni att jag har mest nytta av? den med 16gb eller 32gb? då jag gärna lägger in mycket apps och väldigt mycket musik, tar mycket bilder jag vill ha kvar, filmer, serier, gps ska jag ha det vet jag redan nu.. låter faktiskt som 32gb är bästa valet?

sen gps, går det att få gratis så man inte behöver betala något för det alls någon gång eller kostar det varje gång jag använder det ?

Postad 20 December 2009 - 08:20

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

har nu dragit hem itunes även att jag hatar programmet.. men för att titta i itunes store måste jag registrera mig o massa och väntar med det tills jag fått mobilen! men, vilken mobil tror ni att jag har mest nytta av? den med 16gb eller 32gb? då jag gärna lägger in mycket apps och väldigt mycket musik, tar mycket bilder jag vill ha kvar, filmer, serier, gps ska jag ha det vet jag redan nu.. låter faktiskt som 32gb är bästa valet?

sen gps, går det att få gratis så man inte behöver betala något för det alls någon gång eller kostar det varje gång jag använder det ?

Kör på 32Gb, du kommer fylla den, jag har 32 och den är proppfylld av musik och apps, någon film också, jag hade velat ha dubbelt så mycket.

Att köpa programmet, TomTom eller Navigon, kostar en slant. Att använda programmet är gratis, det kopplar inte upp sig och kostar en massa mb. Komplettera med TomTom Car Kit, klockren hållare till bilen med inbyggd handsfree/högtalare, GPS-förstärkare bortagbar laddare och Aux-utgång. Den funkar bra till Navigon också.

Redigerat av TheGun, 20 December 2009 - 08:31.

Postad 20 December 2009 - 08:40

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Ett tips till alla gamla Nintendolirare.

Kör Blackra1in och ladda ner Nes4iPhone från Cydia. Kör i nuläget min iPhone som en gammal Nintendo-konsol på TV'n hemma och lirar spelen med en Wii-remote via Blåtand till iPhonen, ascoolt. Har 1500 gamla Nintendo spel ligger på burken, alla gamla lir finns att ladda hem på en massa olika forum. lirar Super mario och Ice Hockey som en galning, klockrent! Ljudet är väl inte det bästa men det funkar ;)

Se klipp på YouTube
http://www.youtube.c...feature=related

Postad 20 December 2009 - 13:46

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Om jag är i närheten av ett trådlöst nät (wifi) som jag sedan tidigare har upplagt som en profil, hur ser man om jag använder wifi och inte råkar koppla upp mig med 3g om jag ex. går ut på internet?

Är det så att wifi har "företräde" om det finns, så att jag aldrig behöver tänka på det?

Redigerat av Spritfest, 20 December 2009 - 13:47.

Postad 20 December 2009 - 14:03

maccan92
  • maccan92
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Kör på 32Gb, du kommer fylla den, jag har 32 och den är proppfylld av musik och apps, någon film också, jag hade velat ha dubbelt så mycket.

Att köpa programmet, TomTom eller Navigon, kostar en slant. Att använda programmet är gratis, det kopplar inte upp sig och kostar en massa mb. Komplettera med TomTom Car Kit, klockren hållare till bilen med inbyggd handsfree/högtalare, GPS-förstärkare bortagbar laddare och Aux-utgång. Den funkar bra till Navigon också.

okej tror det blir 32gb! tror nog det behövs ;)

okej, men hur är det med google maps? kostar det något när man använder eller är det HELT gratis?

Postad 20 December 2009 - 14:05

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Om jag är i närheten av ett trådlöst nät (wifi) som jag sedan tidigare har upplagt som en profil, hur ser man om jag använder wifi och inte råkar koppla upp mig med 3g om jag ex. går ut på internet?

Är det så att wifi har "företräde" om det finns, så att jag aldrig behöver tänka på det?

Ja, din iPhone kommer att försöka ansluta automatiskt till wifi om det finns och du kommer att bli tillfrågad om detta.
Är det ett skyddat wifi som du loggat in på kommer din iPhone dessutom komma ihåg detta nästa gång du är i närheten av och kopplar själv upp sig mot det.

Du ser enklast om du är uppkopplad mot Edge, 3G eller wifi längst upp till vänster på din skärm bredvid operatörsloggan, där finns en symbol som visar aktuell uppkoppling.

Postad 20 December 2009 - 14:12

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Ja, din iPhone kommer att försöka ansluta automatiskt till wifi om det finns och du kommer att bli tillfrågad om detta.
Är det ett skyddat wifi som du loggat in på kommer din iPhone dessutom komma ihåg detta nästa gång du är i närheten av och kopplar själv upp sig mot det.

Du ser enklast om du är uppkopplad mot Edge, 3G eller wifi längst upp till vänster på din skärm bredvid operatörsloggan, där finns en symbol som visar aktuell uppkoppling.

Kanon, tack för svaret!

Postad 20 December 2009 - 15:26

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Ett tips till alla gamla Nintendolirare.

Kör Blackra1in och ladda ner Nes4iPhone från Cydia. Kör i nuläget min iPhone som en gammal Nintendo-konsol på TV'n hemma och lirar spelen med en Wii-remote via Blåtand till iPhonen, ascoolt. Har 1500 gamla Nintendo spel ligger på burken, alla gamla lir finns att ladda hem på en massa olika forum. lirar Super mario och Ice Hockey som en galning, klockrent! Ljudet är väl inte det bästa men det funkar ;)

Se klipp på YouTube
http://www.youtube.c...feature=related

testat jag med. funkar utan bekymmer :D

Postad 20 December 2009 - 16:20

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

okej tror det blir 32gb! tror nog det behövs ;)

okej, men hur är det med google maps? kostar det något när man använder eller är det HELT gratis?

Ja, tjänsten är helt gratis, dock laddas kartorna ner då dom används. Så har du inte gratis datatrafik så kostar det.

Redigerat av Spata, 20 December 2009 - 16:22.

Postad 20 December 2009 - 23:56

Klockradio
  • Klockradio
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nu har jag visserligen inte läst igenom tråden, så ursäktar om jag upprepar något.

Hemma har jag ett wifi-nätverk som iPhonen är inkopplad i. Kan jag göra så att iPhonen delar med sig utav wifi-uppkopplingen när jag aktiverar "Internetdelning" samt kopplar in iPhonen på en dator som inte är inkopplad i routern? (Låter lite rörigt. :) )

Använda iPhonen som en wifi mottagare till datorn med andra ord..

Redigerat av Klockradio, 20 December 2009 - 23:57.

Postad 21 December 2009 - 00:56

maccan92
  • maccan92
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
har nu kollat lite mera om internet uppkopplingen.. tror nog jag får välja ett surf paket.. och jag har tittat på ett som jag får 5gb surftrafik på månad.. men hur långt kommer man på det då? om man surfar varje dag, kollar lite på facebook och kanske tittar blocket och youtube kanske en timme varje dag minst ?

Postad 21 December 2009 - 05:32

Unregistered917a2e56
  • Unregistered917a2e56
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

har nu kollat lite mera om internet uppkopplingen.. tror nog jag får välja ett surf paket.. och jag har tittat på ett som jag får 5gb surftrafik på månad.. men hur långt kommer man på det då? om man surfar varje dag, kollar lite på facebook och kanske tittar blocket och youtube kanske en timme varje dag minst ?

5 gb kommer du LÅNGT med, särskilt om du har trådlöst internet hemma som du kan koppla upp dig på. så länge du är hemma kommer du ju i så fall inte att förbruka något alls av de där fem gigabyten.

En timme video på youtube drar i runda slängar 150-200 megabyte, så tittar du på Youtube-klipp en hel timme om dagen när du inte är ansluten via trådlöst nätverk så kommer du att få svårt att få de där 5 gb att räcka. Men, en hel timme på youtube är ju rätt mycket..

Jag är alltid uppkopplad mot routern hemma, och använder mobilen mest till gps och kartor när jag är ute, surfning på jobbet, facebook, något enstaka youtube-klipp, kolla vädret och spel som kopplar upp sig. Hittills i december har jag använt ca 150 megabyte av min 500 megabyte-kvot. Den mesta förbrukningen sker dock såklart hemma via trådlösa nätverket.

Postad 21 December 2009 - 07:39

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

En timme video på youtube drar i runda slängar 150-200 megabyte, så tittar du på Youtube-klipp en hel timme om dagen när du inte är ansluten via trådlöst nätverk så kommer du att få svårt att få de där 5 gb att räcka. Men, en hel timme på youtube är ju rätt mycket..

Jag kan ju säga att man kommer ha mer problem med att batteriet tar slut än att datatrafiken rusar iväg om man tittar på YouTube en eller flera timmar om dagen :)

Postad 21 December 2009 - 09:29

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
En liten fråga bara. Jag har beställt en Iphone från Tre men de skulle ta några dagar innan mitt nuvarande nr flyttades över så jag undrar om jag kan använda mitt halebop kontantkort i telefonen om jag jailbreakar den?

Postad 21 December 2009 - 09:35

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

En liten fråga bara. Jag har beställt en Iphone från Tre men de skulle ta några dagar innan mitt nuvarande nr flyttades över så jag undrar om jag kan använda mitt halebop kontantkort i telefonen om jag jailbreakar den?

Jailbreak är inte samma sak som att ta bort operatörslåset utan det möjliggör endast installation av tredjepartsapplikationer. Hur det ligger till med möjligheten att köra en unlock på de nuvarande batcharna av telefoner vet jag inte, tyvärr.

Postad 21 December 2009 - 09:51

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Nu har jag visserligen inte läst igenom tråden, så ursäktar om jag upprepar något.

Hemma har jag ett wifi-nätverk som iPhonen är inkopplad i. Kan jag göra så att iPhonen delar med sig utav wifi-uppkopplingen när jag aktiverar "Internetdelning" samt kopplar in iPhonen på en dator som inte är inkopplad i routern? (Låter lite rörigt. :) )

Använda iPhonen som en wifi mottagare till datorn med andra ord..

Om du kör JB så kan du göra så att iPhonen funkar som en WiFi hotspot.

PdaNet - funkar som en router fast du måste göra ett Ad-hoc nätverk på datorerna du ska surfa med, funkar även via USB (tethering).
http://www.junefabri...phone/index.php

MyWi - iPhonen funkar som en en router med WEP-nyckel om så önskas, funkar även via USB (tethering).
http://www.rockyourp...x.php/mywi.html

Postad 21 December 2009 - 09:57

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Jailbreak är inte samma sak som att ta bort operatörslåset utan det möjliggör endast installation av tredjepartsapplikationer. Hur det ligger till med möjligheten att köra en unlock på de nuvarande batcharna av telefoner vet jag inte, tyvärr.

Okej, de va de jag va rädd för. Får väl köra med två telefoner så länge helt enkelt :)

Postad 21 December 2009 - 14:58

maccan92
  • maccan92
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

5 gb kommer du LÅNGT med, särskilt om du har trådlöst internet hemma som du kan koppla upp dig på. så länge du är hemma kommer du ju i så fall inte att förbruka något alls av de där fem gigabyten.

Jag är alltid uppkopplad mot routern hemma, och använder mobilen mest till gps och kartor när jag är ute, surfning på jobbet, facebook, något enstaka youtube-klipp, kolla vädret och spel som kopplar upp sig. Hittills i december har jag använt ca 150 megabyte av min 500 megabyte-kvot. Den mesta förbrukningen sker dock såklart hemma via trådlösa nätverket.

okej.. härligt, då är det nog bestämt! blir en iphone 3gs! har pratat med massa folk och alla säger att det är den bästa mobil dom köpt och ångrar det inte så har en känsla av att jag kommer bli lika nöjd!! tack för alla svar på mina frågor!

Postad 21 December 2009 - 18:56

Klockradio
  • Klockradio
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Om du kör JB så kan du göra så att iPhonen funkar som en WiFi hotspot.

PdaNet - funkar som en router fast du måste göra ett Ad-hoc nätverk på datorerna du ska surfa med, funkar även via USB (tethering).
http://www.junefabri...phone/index.php

MyWi - iPhonen funkar som en en router med WEP-nyckel om så önskas, funkar även via USB (tethering).
http://www.rockyourp...x.php/mywi.html

Tack så mycket.

Och ni som tänker köpa en iPhone! Kan inte säga annat än att den verkligen är värd pengarna, speciellt om den Jail Breakas. :-)

Postad 21 December 2009 - 20:31

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Kan nån räkna upp för resp nackdelar med att jailbreaka? :)

Postad 21 December 2009 - 21:10

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Kan nån räkna upp för resp nackdelar med att jailbreaka? :)

Titta i den officiella jailbreak tråden, där hittar säkert svaret på dina frågor.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.