Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

[Dagens bild] Tema: Djur

8589 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 August 2012 - 17:10

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
grodan kanske skulle ha haft lite mer skärpa än från f/4,5, jag tog lite bilder så kanske en stackning blir möjlig, ska testa det

Bifogad fil  5032-forum-.jpg   428.11K   4 Antal nerladdningar

Postad 10 August 2012 - 19:08

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Skarpt som vanligt Ronny

Breitz, fin o spännande, var ligger bym?

Byn Hörby, Skåne :)

que, din groda ser ilsken ut!

ja, lite kort skärpedjup är det nog :)

Postad 10 August 2012 - 19:22

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
Bra que... :)
Duva
Postad bild

Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 ZF by Ronny Olsson, on Flickr

Postad 10 August 2012 - 20:01

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

grodan kanske skulle ha haft lite mer skärpa än från f/4,5, jag tog lite bilder så kanske en stackning blir möjlig, ska testa det

Bifogad fil  5032-forum-.jpg   428.11K   4 Antal nerladdningar

Som du säger. Lite väl kort skärpedjup kanske men motivet och komp. tycker jag är jätteläckert så det vore coolt om du kunde stacka "nyllet" lite på den :) Huvudet ser nästan ut som på velociraptorerna från JP :P

Snyggt Ronny. Frän färg de har på ögonen. Inget man tänker på direkt när man ser dom på avstånd.

Postad 10 August 2012 - 20:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
tyckte grodan blev cool. ser ut som han försöker trycka ut huvudet genom nån slemmig vägg eller nåt :)

Postad bild
IMG_4145 by andreassofus, on Flickr

Postad 10 August 2012 - 20:17

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
Tack Simon
Fint Andreas

Postad 10 August 2012 - 20:30

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Jag tycker det där blev riktigt bra andreas. Ser ut som ett flygplan :)

En bild för ett par dagar sen på en 2bent katt

Postad bild
DSC_0380 - 1-320 sek. vid f - 2,8 - ISO 400 - 105 mm by Simon KG, on Flickr

Postad 10 August 2012 - 20:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
tackar :) jo bilden är inte superskarp men jag tyckte om den ändå just pga att den precis skulle lyfta :)

Postad 10 August 2012 - 20:39

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0

tackar :) jo bilden är inte superskarp men jag tyckte om den ändå just pga att den precis skulle lyfta :)

Ser ut som den inte träffat helt rätt.. men tycker inte det gör så mycket.. är en bra bild och tamronet är bra som jag sa B)
Hur upplever du AF -hastigheten?

Edit : Fin och bra bild på katten Simon

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 10 August 2012 - 20:40.

Postad 10 August 2012 - 20:42

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Det ser ut på bilden som att fokus sitter på skuldrorna, alltså vingarnas "axlar". Problemet med macro så nära inpå är dock att om du skulle tagit fokus på ögonen skulle du mer eller mindre bara ha fokus där då huvudet är så pass stort på blomflugor. På vissa bilder kan det vara värt att skippa regeln "fokus på ögat" för att det knappt ändå syns där och istället ge fokus på områden där det gör skillnad. Denna bilden tycker jag är en sådan. vingarna hade varit helt suddiga om du inte haft fokus där du har den.

Postad 10 August 2012 - 20:43

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Tackar, får se om det går att stacka.

Fint sgart o andreas

Postad 10 August 2012 - 20:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Ser ut som den inte träffat helt rätt.. men tycker inte det gör så mycket.. är en bra bild och tamronet är bra som jag sa B)
Hur upplever du AF -hastigheten?

Edit : Fin och bra bild på katten Simon

AF hastigheten är väl ok om man är på ungefär samma avstånd hela tiden, men säg att man skulle backa en meter eller så, då är den rätt långsam. men än så länge inget direkt problem tycker jag.

vid macro underlättar det väl att focusera manuellt vilket jag gör ibland, men det är mycket svårare tycker jag.. tycker att jag får tex. ögonen helt perfekt fokuserade, men hemma på datorn sen ser jag att det inte alls blev bra. lättare då med AF för då kan man va beredd att trycka av så fort det piper :)

en vanesak säkert. hur som helst är jag sjukt nöjd med objektivet och fotograferandet har aldrig varit så roligt som efter jag fick detta.

Postad 10 August 2012 - 20:48

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

AF hastigheten är väl ok om man är på ungefär samma avstånd hela tiden, men säg att man skulle backa en meter eller så, då är den rätt långsam. men än så länge inget direkt problem tycker jag.

vid macro underlättar det väl att focusera manuellt vilket jag gör ibland, men det är mycket svårare tycker jag.. tycker att jag får tex. ögonen helt perfekt fokuserade, men hemma på datorn sen ser jag att det inte alls blev bra. lättare då med AF för då kan man va beredd att trycka av så fort det piper :)

en vanesak säkert. hur som helst är jag sjukt nöjd med objektivet och fotograferandet har aldrig varit så roligt som efter jag fick detta.

Använder du liveview när du kör macro? Om du gör det är manuell fokus överlägset.

Postad 10 August 2012 - 20:50

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0

IMG_4145 by andreassofus, on Flickr

Snyggt fotat Andreas! Tamron 90 funkar mycket bra!

Postad 10 August 2012 - 20:52

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0

Men så är dom flesta makro gluggar,, inte så snabba.. tamron är grymt prisvärt..
MF är inte lätt alltid.. vet inte vad canon har för hjälpmedel när du kör MF i sökaren.. men med nikon så har du in grön prick som visar om
det är i fokus.. har man inte en bra mattskiva i kameran med så blir det ännu svårare att se i sökaren om det är helt i fokus..
Prova om du kör mf så gör det i live view och zooma i från skärmen med så är det lättare

Postad 10 August 2012 - 20:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
jag kör inte live view. har aldrig testat faktiskt, men det ska jag absolut prova.

fokuserar jag manuellt så tror jag att det blinkar rött på nån av fokuspunkterna samt att det piper när fokus är rätt,, alltså precis som på AF alltså.

vad är mattskiva för nåt? :)

Postad 10 August 2012 - 21:13

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0

jag kör inte live view. har aldrig testat faktiskt, men det ska jag absolut prova.

fokuserar jag manuellt så tror jag att det blinkar rött på nån av fokuspunkterna samt att det piper när fokus är rätt,, alltså precis som på AF alltså.

vad är mattskiva för nåt? :)

http://en.wikipedia....Focusing_screen

Kör man mycket MF eller enbart så kan byta ut mattskiva till en som klar MF bättre .. fast det är nog inget som du behöver göra just för detta..
men den är iallafall bra mycket lättare att kolla och se fokusen i live view ... kan se helt oki ut i sökaren tycker man men sedan när man kommer
hem och slänger in bilderna på dator så märks det direkt om du missat lite..

Postad 10 August 2012 - 21:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Aha tackar för det :) mycket av att skärpan hamnar på fel ställe är väl också att man inte klarar hålla kameran helt still. Då kanske bildstabilisator hade gjort susen?

Postad 10 August 2012 - 21:30

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0

Aha tackar för det :) mycket av att skärpan hamnar på fel ställe är väl också att man inte klarar hålla kameran helt still. Då kanske bildstabilisator hade gjort susen?

Delade meningar om hur bra Vr eller is är till makro.. vad jag läst så försämras vr eller is funktionen ju närmare man fokusera på
ett motiv.. som sagt.. delade meningar om det hjälper eller inte :)

Postad 10 August 2012 - 21:36

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Ok så kan det ju va kanske. Kollade lite på Canon 100mm L 2.8 med IS . Den verkar ju trevlig men kanske inte så mycket bättre så att den är värd 3 ggr priset :)

Postad 10 August 2012 - 21:40

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Kör jag handhållet använder jag VR till macro. Kör jag med stativ använder jag det inte. Stativ är i MIN mening näst intill ett måste för macro. Det är inte alltid det behövs men går man ut en dag, framförallt med lite sämre ljus och fotar macro springer man på flertalet situationer där det är mer eller mindre nödvändigt. Samma sak med fjärrutlösare (behövs såklart inte om man inte har stativ)

Postad 10 August 2012 - 22:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Kör jag handhållet använder jag VR till macro. Kör jag med stativ använder jag det inte. Stativ är i MIN mening näst intill ett måste för macro. Det är inte alltid det behövs men går man ut en dag, framförallt med lite sämre ljus och fotar macro springer man på flertalet situationer där det är mer eller mindre nödvändigt. Samma sak med fjärrutlösare (behövs såklart inte om man inte har stativ)

Men alltså springer du omkring med kameran monterat på stativet medans du jagar insekterna? Hur hinner du ställa ner stativet vid tex. Blomman och ställa höjd och vinkel och allt sånt innan insekten är borta?

Eller ställer du kameran vid tex en blomma och bara väntar till det kanske sätter sig nåt djur där? :)

Postad 10 August 2012 - 22:09

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
Kör nästan alltid handhållet själv.. tycker det blir lite bökigt med stativ osv.. men visst hjälper det mkt

Postad 10 August 2012 - 22:15

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Men alltså springer du omkring med kameran monterat på stativet medans du jagar insekterna? Hur hinner du ställa ner stativet vid tex. Blomman och ställa höjd och vinkel och allt sånt innan insekten är borta?

Eller ställer du kameran vid tex en blomma och bara väntar till det kanske sätter sig nåt djur där? :)

Beror på vad jag ska fota såklart. Om vi snackar fjäril tex är det ju sällan man hinner fota med stativ. Det är sällan man hinner ens handhållet då. Men snackar man skalbaggar eller andra djur som sällan flyttar på sig använder jag stativet direkt om det inte är allt för bökigt att ställa upp där jag är. Flugor osv brukar också stanna kvar bra länge innan de tycker det blir obekvämt. När jag förflyttar mig sitter kameran på stativet från början för att spara tid vid eventuell uppslagning.

Men som sagt, det är givetvis inte alltid jag ens tar med mig stativ. Stativ ger fördelarna av att du får kameran helt stilla och nackdelen av mobilitet och snabbhet. Vid macro (som du säkert märkt) gör minsta rörelse i kameran eller det du fotograferar att motivet hamnar ur fokuspunkten som är så liten. Använder du stativ försvinner det ena elementet av oskärpa och lämnar endast motivets rörelse. Klar fördel enligt mig. Men det är klart man missar många potentiella fototillfällen på detta vis. Fast de tillfällen man får kanske man lyckas ta mer tekniskt bättre bilder eftersom man har mer kontroll på situationen :)

Detta gäller alltså om man är jäkligt nära insekten med objektivet. Om man står längre ifrån och croppar mer hemma så är det inte lika lätt att bli av med fokus pga att man gungar bort från den eller så. Men det finns ju gränser för hur mkt man kan croppa utan att det ser "pixligt" ut.

Postad 11 August 2012 - 08:30

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Tycker bästa stödet är platt mot marken, har nu också börjat förstå det där med ljus och bakgrundsljus och då är det viktigt att man ligger som klistrad. Den information släppte min dotter när hon flyttade hemifrån ;-). Det ger också ett bra stöd. Har nog ännu inte använt stativ för makro

en groda från i morse

Bifogad fil  5032-forum-9651.jpg   383.27K   3 Antal nerladdningar

Postad 11 August 2012 - 08:37

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0
Mycket bra Que! Klockren bild tycker jag, bakgrunden gör hela bilden

Postad 11 August 2012 - 09:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
mycket fint que.

Postad 11 August 2012 - 09:27

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Tycker bästa stödet är platt mot marken, har nu också börjat förstå det där med ljus och bakgrundsljus och då är det viktigt att man ligger som klistrad. Den information släppte min dotter när hon flyttade hemifrån ;-). Det ger också ett bra stöd. Har nog ännu inte använt stativ för makro

en groda från i morse

Bifogad fil  5032-forum-9651.jpg   383.27K   3 Antal nerladdningar

Det fodrar ju dock att det du ska fotografera befinner sig på marken :)
Grymt fin bild på grodan och jag håller med ovan om att bakgrunden är förträfflig.

Postad 11 August 2012 - 09:44

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
Fin que :-)

Postad 11 August 2012 - 10:11

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

• 12974 inlägg
  • 0
Bra där Que!

Postad 11 August 2012 - 10:38

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Smygande katt

Postad bild
Feline by Simon KG, on Flickr

Postad 11 August 2012 - 11:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
mycket fint simon

Postad 11 August 2012 - 11:35

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Tackar,

se där Simon, platt mot marken vad det :) snyggt! men jo visst det är ju inte alltid att det man ska fota är där nere. Håller på att se om jag kan hitta ett bra stativ. Jag har sedan några månader använt ett Cullman travel 200 och ett Digipod huvud, och även om stativet kanske är lite "billigt" så fungerar det skapligt. Hade dock gärna sett att det fanns bättre staiv med ben som är 2dm långa, och om möjligt man kan ställa i tre olika vinklar. Kan man få något som är smidigt så skulle jag kunna tänka mig att använda det. Fördelen med Cullman och de 2dm benen (kan bli en 6dm utdraget) är att det är ganska smidigt att gå omkring med det, särskilt om man inte har fällt ut några ben, man fastnar inte med benen någonstans

Postad 11 August 2012 - 11:40

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

• 12974 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt Simon! Grymt bra!

Postad 11 August 2012 - 11:44

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0

Riktigt snyggt Simon! Grymt bra!

+1

Postad 11 August 2012 - 12:01

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Tackar,

se där Simon, platt mot marken vad det :) snyggt! men jo visst det är ju inte alltid att det man ska fota är där nere. Håller på att se om jag kan hitta ett bra stativ. Jag har sedan några månader använt ett Cullman travel 200 och ett Digipod huvud, och även om stativet kanske är lite "billigt" så fungerar det skapligt. Hade dock gärna sett att det fanns bättre staiv med ben som är 2dm långa, och om möjligt man kan ställa i tre olika vinklar. Kan man få något som är smidigt så skulle jag kunna tänka mig att använda det. Fördelen med Cullman och de 2dm benen (kan bli en 6dm utdraget) är att det är ganska smidigt att gå omkring med det, särskilt om man inte har fällt ut några ben, man fastnar inte med benen någonstans

Tusen tack allihop. Blev själv väldigt nöjd med resultatet. Jag har redigerat den bilden rätt så ordentligt.

På denna bilden ligger jag ner platt mot marken med kameran mer eller mindre i markhöjd. Det blir bra bakgrunder då när man fotar såna här "små" djur som annars bara får gräsmatta bakom sig.

Travel ser schysst ut. Ser väldigt likt ut mitt eget stativ Cullman Reverse. Är nog samma huvud ser det ut som. Skillnaden är väl att mina ben är längre och att låsningen är skruv och inte kläm. Går benen på ditt stativ att vända också? Hade cullmanstativet som jag har saknat själva mittstången och bara haft ben hade det var it väldigt användbart även till macro. Vill man komma riktigt nära marken med stativet nu får man vända på benen och ha stolpen och därmed kameran neråt. Det är inget problem egentligen men det blir väldigt bökigt att komma åt inställningar på det viset.
Bilden på blomman jag la upp häromdagen är tagen på det viset och fjärr.

Postad 11 August 2012 - 13:27

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 11 August 2012 - 13:29

DanielSSS
  • DanielSSS
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Riktigt stilig fjäril Ronny.
Sgart... Toppenbild på katten!

Postad 11 August 2012 - 13:39

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
Tack Daniel :)

Postad 11 August 2012 - 16:51

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0

Travel ser schysst ut. Ser väldigt likt ut mitt eget stativ Cullman Reverse. Är nog samma huvud ser det ut som. Skillnaden är väl att mina ben är längre och att låsningen är skruv och inte kläm. Går benen på ditt stativ att vända också? Hade cullmanstativet som jag har saknat själva mittstången och bara haft ben hade det var it väldigt användbart även till macro. Vill man komma riktigt nära marken med stativet nu får man vända på benen och ha stolpen och därmed kameran neråt. Det är inget problem egentligen men det blir väldigt bökigt att komma åt inställningar på det viset.
Bilden på blomman jag la upp häromdagen är tagen på det viset och fjärr.

Mittstången var delbar så jag använder enbart den övre. Då kan den i spagat stå utan att mittstången tar i. Den har två vinklingslägen på benen, jag använder alltid spagat, som den är på bilden. I originalläget ser det väldigt vingligt ut. Huvudet som var original har jag bytt ut och satt på ett enbent stativ, det sänkte sig efter man dragit åt. Om man ser til att fodralet är ung 5x25cm och att man kan ha den i fotoväskan så är det ett riktigt smidigt. Lite synd att det inte byggs fler av dessa, utan att det nästan alltid ska vara fullhöjdsstativ

Bifogad fil  stativ-7591.jpg   415.75K   6 Antal nerladdningar

fin fjäril ronny

Postad 11 August 2012 - 16:54

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
jösses även min är delbar märkte jag nu när jag läst. Det visste jag inte. Kommer bli användbart :)

Postad 11 August 2012 - 16:57

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
Tack.. jo det sådant litet stativ är ju mycket använbart.. Men med mitt Manfrotto 055 XPRO B så blir
det helt enkelt för bökigt tycker jag..

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 11 August 2012 - 16:57.

Postad 11 August 2012 - 17:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
det stativet såg jäkligt smidigt ut. jag måste verkligen ha ett riktigt stativ.. har bara ett hama som jag köpte för 199kr. jag skäms över det :)

Postad 11 August 2012 - 17:25

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

det stativet såg jäkligt smidigt ut. jag måste verkligen ha ett riktigt stativ.. har bara ett hama som jag köpte för 199kr. jag skäms över det :)

Är väl inget att skämmas över :P Är ju bilderna som blir resultatet som betyder något :) Men det är klart att kvalitet påverkar. Jag har också mängder med saker med mitt stativ som jag hade velat förändra. Trots det får jag nog räkna mig nöjd med tanke på vad det kostar.

Mitt stativ är som Ques fast med längre ben, typ.

Postad 11 August 2012 - 17:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Är väl inget att skämmas över :P Är ju bilderna som blir resultatet som betyder något :) Men det är klart att kvalitet påverkar. Jag har också mängder med saker med mitt stativ som jag hade velat förändra. Trots det får jag nog räkna mig nöjd med tanke på vad det kostar.

Mitt stativ är som Ques fast med längre ben, typ.

jo men det är inte direkt stabilt det jag har :) vill ha ett med ett kulledshuvud i alla fall. vet bara inte vad man ska ha för nåt. men det får vänta. finns ju 1000 saker på köplistan känns det som :P

Postad 11 August 2012 - 17:46

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Hehe ja det är det ju alltid XD
Något som aldrig upphör ;)

Postad 11 August 2012 - 18:57

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Försökte fota en syrsa/gräshoppa idag, skitsvårt med ett 18-200 objektiv.

Bifogad fil(er)

Postad 11 August 2012 - 19:02

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0

Smygande katt
Feline by Simon KG, on Flickr

BRa Simon, beskäringen funkar utmärkt till bilden

Toppen Ronny

Postad 11 August 2012 - 20:33

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
Tack Mikklas :-)

Postad 11 August 2012 - 23:04

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
Lyx med AF ^_^
bilden blev på lite överskärpt på flickr så lägger upp den vanligt
Klick klicka :angry:
Bifogad fil  DSC_5633.jpg   656.75K   15 Antal nerladdningar
Nikkor 180mm 2.8D

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 11 August 2012 - 23:07.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.