Hur får du de pairade kanalerna på canal digital att funka utan modul?
Det går inte! måste ha modul om man vill ha hela sporten.
dvs. då ska det funka "out of the box" om jag använder ca-modulen och programkort som man får med från CD?
7 relaterade trådar
Postad 23 februari 2017 - 07:47
dvs. då ska det funka "out of the box" om jag använder ca-modulen och programkort som man får med från CD? Postad 23 februari 2017 - 14:36 Tror du får ringa CD och gifta kortet mot modulen om jag inte minns fel.
Alla Cmore live, golf, fotboll och hockey.
Du får se vilka kanaler du vill se... jag informerar bara om vad som behövs för att se allt. Postad 23 februari 2017 - 15:59 Nu var det några månader sedan man jag fick igång alla kanaler utom några HD sport utan CA-modul. För att få tillgång till alla kanaler skaffade jag en CA-modul, https://www.prisjakt...t.php?o=1002684 Man får ringa Canal Digital och para ihop den med kortet, men sedan fungerade det. Nackdelen för mig med CA-modul var att boxen bara kunde avkoda en kanal åt gången, utan klarade den tre stycken. Postad 23 februari 2017 - 16:01 Även om dom skickar ut modul o kort samtidigt? (Tvillingpaket) Edit: äsch, ringde dom nu o beställde. Dom hade kampanj på tvillingkortet + en Smartbox istället, med programkortet som är simkort . Så jag tog det ist. Så om någon är intresserad av en Solo2 Box (sat) har en till salu, en vit, två kontroller en vit o en svart (den högblanka) pma för frågor Redigerat av Unregistered9a1f280a, 23 februari 2017 - 19:07. Postad 24 februari 2017 - 16:28 Ljudströmmen på SVT HD - verkar vara vara AC3 2-kanal? Stämmer det? Eller klarar inte VU att skicka 5-kanal på HDMI? Postad 25 februari 2017 - 19:06 Sitter inte hemma nu och kan kolla, men är det inte en inställning där man väljer nedmixning till två kanaler? Kolla så du inte har den aktiverad. Postad 25 februari 2017 - 19:22 Närå. Det har jag kollat. Men tack iaf...Tycket jag noterade nåt program tidigare idag som hade 5-kanalskodning... Postad 01 mars 2017 - 12:11 Jag får upp alla kanaler utom 3st Disney kanaler, cmore Golf HD, Live HD och Live 5 HD. Dom står som n/a i channellist. Vad kan vara felet? Edit: felet var mig själv 😂 Då jag lyckades ladda upp en gammal kanallista 🙈 Nästan pinsamt 😆 Redigerat av Unregistered9a1f280a, 01 mars 2017 - 13:49. Postad 02 mars 2017 - 13:22
Om jag parar ihop mitt kort med en Ci-modul för att kunna se vissa sportkanaler på C-more, funkar det att ta ut kortet sedan och köra med CCcamen igen? Eller har man bränt kortet på nåt vis? Postad 02 mars 2017 - 22:32 Nån som har erfarenhet av Uno 4K? Vad är bättre än de äldre boxarna som skulle motivera byte? Postad 06 mars 2017 - 19:48
Du kan titta via CCcamen igen, men det är naturligtvis svart då på de pairade C More Golf, Fotboll, Hockey och Live kanalerna så länge du inte kör kortet via den pairade CA-modulen. Redigerat av kenta2, 06 mars 2017 - 19:49. Postad 29 mars 2017 - 03:56 Hej. Jag har en VU+ Duo2, och kör med Openspa och cccam 2.3.0 Nån mer än jag som har problem med SVT 1 och SVT 2 med flera på Thor... På Sirius funkar det som det ska. Ingen bild kodar upp, och signalstyrkan är svagare än normalt... Har testat med olika transpondrar, men ingen lycka... Det började igår kväll... Redigerat av rejsbo, 29 mars 2017 - 04:02. Postad 29 mars 2017 - 10:18 Samma här. Får upp "No parse cannot emu". Ingen av CD:s kanaler hoppar igång. Har flashat om, gjort ny kanalsökning och installerat om cccam 2.3.0. Använder OpenPli 4.0 Redigerat av kentarne, 29 mars 2017 - 10:19. Postad 29 mars 2017 - 11:00
Märkligt....
Men solo 2:an i sovrummet rullar på som vanligt... Postad 29 mars 2017 - 13:57 Jag skiftade korten från Solo2:an och Duo2:an, och då lirar det som det ska... Måste man kanske uppdatera korten i en godkänd mottagare? Postad 31 mars 2017 - 09:29 Hur gör ni för att formatera flashminnet i en VU+ Duo2? Min har blivit så seg och hackig.... Postad 06 april 2017 - 19:08 Hej. Då får du bara bild på kanaler som har samma transponder och polarisation som den du har i vardagsrummet. Det blir bäst att dra en kabel till, in till den som är i sovrummet... Postad 07 april 2017 - 04:41 Jo du kan se bägge samtidigt. men endast samma kanal eller de kanaler som ligger på samma transponder. Postad 08 april 2017 - 17:45 Hej. Om du använder Diseqcswitch gör du som nedan... Du går in i menyerna, väljer Reciever set up. Tryck OK. välj kanalsökning, tryck ok. Välj tunerkonfiguration, tryck OK. där väljer du vilken tuner du använder... Välj Diseqc A/B...
Sen beror det på hur du har kopplat switchen, jag brukar välja Thor på A, och Sirius på B. Funkar det inte, så skifta kablarna på switchen, A+B. Antennen skall riktas mitt i mellan Thor och Sirius...
Kör du med ett huvud och två kablar från lnb, en till vardera mottagare, tuner A eller B.
Återkom om inget funkar...
om du har en smartphone, ladda ner DMSatFinder eller SatFinder. De är till stor hjälp...
Lycka till. Postad 23 april 2017 - 21:47 Fick rött ljus för några år sedan och bytte c807 med framgång. Nu är den röd igen. Är det troligt att kondensatorn jag bytte till har gått sönder? Tacksam för svar! Postad 25 april 2017 - 16:23
Har reparerat 3 st för rött ljus för några år sedan, också c807. Nästintill samtidigt började de hänga sig mm och trodde då också att det var samma fel igen. För mig har det varit kondensatorer på nätdelen denna gången. Man ser dock inte på ovansidan på dessa att de svullnat utan om du tittar in under dem mellan kretskortet och kondensatorn så har de spruckit där istället. Så var det för mina alla tre. Efter det har de fungerat men inte riktigt 100 tyvärr. Känns som om de blivit lite segare, ibland/rätt ofta hittar de inte kanalen, utan man får zappa ett steg bakåt och tillbaka igen så fungerar det. Postad 12 juni 2017 - 16:09
Har du ngn länk till dom du bytte på nätdel? är det C15 och C14 tro? Mina ser svullna ut på ovansidan. Postad 21 juni 2017 - 08:11
Ville bara lyfta denna tråd samt TACKA ovanstående för inlägget! Hade exakt samma problem och efter byte av komponenterna så funkar min Vu+ Duo klockrent igen. Bug o bock! Postad 27 juni 2017 - 16:15
Jag bytte till liknande och nu startar boxen igen Postad 22 augusti 2017 - 10:54 Hej,
Köpte en VU+ solo se v2 till mitt CD abbo. Det funkar fint med ca-modul men om jag vill använda en softcam istället för att kunna spela in en kanal och se på en annan hur gör jag då?
Är det cccam 2.3.0 som gäller? kör senaste openpli. Behöver camen konfas? Finns det någon guide någonstans? Länka gärna i så fall. Har googlat en del med det är inte så lätt när man inte riktigt vet vad man skall söka efter
tack. Postad 22 augusti 2017 - 11:26 Fråga här https://www.comhit.net/forum.php Postad 03 oktober 2017 - 16:27 Har fått ett nytt kort (svart) från Viasat då mitt gamla kort skall bytas ut senast 2017-10-12. Enligt pappret skall kortet aktiveras i den samsung-DSB-H670N som jag erhållit från Viasat för flera år sedan.
Nu undrar jag om detta innebär att kortet inte längre kommer fungera i mina VU+ boxar, där jag vanligtvis har kortet. Postad 05 oktober 2017 - 16:05 God kväll!
Jag har absolut inga erfarenheter när det kommer till detta området så jag tänkte att jag vänder mig till någon som kan. Postad 12 oktober 2017 - 18:07 Alla VU+ boxar är bra, men har du viasat så kan du glömma alla boxar utan deras egna. Efter 17 år med abonnemang hos viasat så fick jag ett nytt kort som endast fungerar i deras egna boxar och därmed förlorar de en lång och trogen kund. Canal Digital funkar dock fortfarande i VU boxarna men hur länge, det är frågan. Förmodligen avvaktar de och ser hur det går för viasat innan de också ger sig på boxpairing.
Vila i frid VIA! Postad 12 oktober 2017 - 19:45
Canal digital funkar väl bara med de äldre programkorten? Får man ett nytt är det tji där också. Det hände en polare, som han dock löste med en Ci-modul. Postad 12 oktober 2017 - 20:18
Du har fel... Postad 12 oktober 2017 - 20:30 Har ingen koll på hur gammalt mitt CD kort är, men säkert åtta kanske nio år gammalt. Är det som du säger så är det väl bara att hålla tummarna för att de inte skall byta ut det. Dock har de under många år ringt och velat sälja en CD hd box, men jag har tackat nej. Hade jag köpt en sådan box hade de kanske skickat ett nytt kort precis som Viasat, där jag sedan några år haft en av deras hd boxar men alltid haft korten i en VU+ box. Postad 13 oktober 2017 - 07:01 Har ett årsfärskt CD kort och det sitter i min VU+ duo2. Med en godkänd CI+ modul funkar alla kanaler. Med enbart kortet så funkar inte dom pairade HD kanalerna.
Var det inte prat om modul till Viasat för ett tag sedan med? Jag abonnerar inte på Viasat idag (kör Viplay) så är osäker där. Postad 13 oktober 2017 - 12:52 Det finns en CA-modul till Viasat, men om den fungerar i alla TV-apparater eller boxar låter jag vara osagt. Postad 13 oktober 2017 - 15:48
Nej! Tyvärr fungerar den inte i alla TV. I mina två (Sony och Philips) går den inte. På Viasats hemsida kan man se vilka tv som är godkända för modulen. Postad 26 oktober 2017 - 21:21 Hej, Tänkte köpa ny satellit box och läste lite om VU+. FBC tuner låter ju inte fel men om det nu ändå inte går att avkoda mer än en kanal åt gången så blir det ju lite som att köra en Ferrari med punkterade däck. Vad är det som gör att det bara går att avkoda en kanal åt gången? Vad jag förstått så parar alla ihop kort med CA modul idag. Med alla så menar jag Canal Digital, Viasat och Boxer. Vi har även en lokal distributör som använder Cryptogard. Även dom parar ihop kort med modul. Jag har iofs ingen aning om det bara går att avkoda en kanal åt gången med deras system. Är det någon begränsning i CA modulen/kortet eller är detta något som distributören sätter gränsen för? Även om vi för det mesta bara använder SVT1 till kanal 12 så vill man ju gärna kunna spela in något samtidigt som man tittar på en annan kanal. Postad 27 oktober 2017 - 07:00 Funderar också på att köpa en ny Vu+ solo 4K med FBC tuner. Fast fungerar det inte med korten från leverantörerna så känns det meningslöst. Tanken var att ha en mottagare och streama till surfplattor alt chromecast. Om det fungerar dvs Postad 07 november 2017 - 17:29 Viasats CA modul fungerar inte i VU+ däremot har jag läst att den fungerar i vissa andra boxar som Mutant HD2400 då den råkar ha rätt tuner. Postad 15 november 2017 - 14:06 I can confirm that the viasat CI+ module (NDS) Encryptin is workin fine on VU+ Solo2 with OpenBlackhole. I have not tested on regular Blackhole but cant see no reason why it should not work there.
All I hade to do was to Activate the modul with the Viasat Card in my Samsung series 6 UHD TV and then move all to my VU+Solo2 and now I can see Viasat HD Channels also. So the nextstep will be to test on regular BlackHole and then buy me a Solo 4K.
Hämtat från vuplus-community.net Redigerat av Unregistered5ef354db, 16 november 2017 - 13:25. Postad 15 november 2017 - 14:12 Hej. Undrar om man kan göra på samma sätt med en LG smart-TV? Funkar Viasat HD i boxen då? Postad 15 november 2017 - 14:47 Hej. Gå in på Viasats hemsida så ser du i vilka tv CI modulen fungerar.
Själv har jag Sony och Philips tv men Viasat modulen funkar inte i någon av dessa. Postad 26 november 2017 - 20:33 Gärna så enkel som möjligt för ar inte jätte haj på teknik biten Postad 26 november 2017 - 22:30 kolla vad du har för ip nummer på din vu+duo och om du har iphone/ipad så köp appen blackbox i appstore. 50 väl investerade kronor. Kör du android så använde jag mig utav en app som hette dreamstream men det är några år sedan jag ägde en android så det kan ha kommit annat.
skriv in ip numret i appens inställningar ihop med användarnamn/lösenord så är det bara att börja streama.
Det finns en bra guide på app skaparens site om du vill streama utanför ditt hemmanätverk via 3g/4g vart du än befinner dig i världen men det är en annan femma Redigerat av somoene2, 26 november 2017 - 22:34. Postad 27 november 2017 - 03:04 Har nyligen flyttat och tänkte skaffa kabel-tv till nya lägenheten. Tidigare hade jag BBB och körde med en VU+ Solo SE och openpli vilket fungerande klockrent med oscam för PiP och recording/streaming även på HD-kanaler eftersom det var utan CI+.
Men nu är det Comhem som står som leverantör (tyvärr) och jag har förstått det att dom parar korten och kör med CI+.
Blev jättesugen på att köpa en ny VU+ box när jag läste om Uno 4K som har FBC. Läste följande på ett annat forum:
"Jag har en VU+ UNO 4K DVB-C hemma och där fungerar min ComHem CI+ modul alldeles utmärkt med OpenPli. Det var bara att stoppa in CI+ modulen med det pairade kortet till CI+ modulen och allt fungerar."
Så att få igång kortet inkl HD-kanaler verkar fungera MEN då blir man låst till en kanal i taget. Det var därför jag valde att använda kortet med oscam i gamla boxen. Jag har läst någonstans att VTi ska ha fungerande CI+ med oscam, stämmer detta? Innebär detta att jag kan se på en HD-kanal och spela in på en annan? Om svaret är nej på den fråga, kan jag åtminstone se på en HD-kanal och spela in på flera SD (oparade)-kanaler samtidigt?
Någonstans läste jag om att den ska klara av att spela in annan källa samtidigt och decoda i efterhand. Innebär det att man inte kan spela upp filen som lagras på min NAS, måste den spelas upp i själva VU+boxen?
Många frågor, förlåt... men vill försöka få svar på så mycket som möjligt innan jag slår till... känns surt att betala dyrt för ett Comhemabonnemang och en fräsig box om man bara kan glo på en enda kanal i taget.... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |