Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 3 [PS3]

4523 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 5 8.11111 (26) 199:-
Battlefield 3 - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 8.076922 (12) Inga priser
Battlefield 3 - Premium Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 17 January 2012 - 00:30

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Vissa påstår ju att det är tvn som kan vara boven om man har detta inputlagget. Då undrar ju jag varför det funkar så bra att spela andra spel på samma tv och med samma konsoll?

Ja, det är mysko. Jag har gamla PS3 Phat 40Gb, men nu med 120Gb SSD disk och kör via en Epson 3200. Jag lirade BC2 igår, mest för att testa och det var riktigt längesen jag spelade BC2. Måste flika in att det håller fortfarande jäkligt hög klass. Det jag märkte, tydligt, var att styrningen/siktet helt klart är annorlunda än i BF3, jag kan dock inte sätta "fingret" på vad det är, och det gör mig lite lätt frustrerad. Hade t.ex inga som helst problem att göra mig av med all ammo innan jag dog, d.v.s hög K/D. Det måste jag säga händer ytterst sällan i BF3...

Nånting är det. Inputlag eller vanesak, jag vet fan inte.

Postad 17 January 2012 - 08:22

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Ja, det är mysko. Jag har gamla PS3 Phat 40Gb, men nu med 120Gb SSD disk och kör via en Epson 3200. Jag lirade BC2 igår, mest för att testa och det var riktigt längesen jag spelade BC2. Måste flika in att det håller fortfarande jäkligt hög klass. Det jag märkte, tydligt, var att styrningen/siktet helt klart är annorlunda än i BF3, jag kan dock inte sätta "fingret" på vad det är, och det gör mig lite lätt frustrerad. Hade t.ex inga som helst problem att göra mig av med all ammo innan jag dog, d.v.s hög K/D. Det måste jag säga händer ytterst sällan i BF3...

Nånting är det. Inputlag eller vanesak, jag vet fan inte.

Jag måste ta och testa BC2 någon kväll och se, för exakt det du skriver om att hinna göra slut på ammo var något jag ständigt gjorde i BC2 men i BF3 har det bara hänt någon enstaka gång, då oftast för att man stått och rambo-tömt maggen rätt in/ut genom tex sidodörren ut mot cafét på metro.. :) Det har nog aldrig hänt i "normalstrid" i BF3...

Postad 17 January 2012 - 09:37

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0

Jag måste ta och testa BC2 någon kväll och se, för exakt det du skriver om att hinna göra slut på ammo var något jag ständigt gjorde i BC2 men i BF3 har det bara hänt någon enstaka gång, då oftast för att man stått och rambo-tömt maggen rätt in/ut genom tex sidodörren ut mot cafét på metro.. :) Det har nog aldrig hänt i "normalstrid" i BF3...

Du spelar inte med FAMAS'en förstår jag ;)
Enda gången man får slut på ammo i BC2 är om man sitter och campar som recon...

Postad 17 January 2012 - 09:39

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Madde, för i ****!

knivade först en kille som låg och pronade i en buske på A @ Sharqi Peninsula, sen började jag springa efter dig eftersom du var 10m längre fram och hade inte sett mig, kom fram du bröt linjen och sprang bakom en sprängd tank, jag efter, du vände 180 och sprang om mig utan att se mig och runt om tanken igen! stannar, kollar snabbt utom där jag kommer jagandes! vänder igen och vi missar varandra igen! jag efter men kniven slipad för att stabba! missar första försöket, du springer vidare och har fortfarande inte sett mig, Här börjar KC höra mig svärandes på Skype, men för **** Madde! stanna då för ****! :) du springer vidare, jag följer efter, du ta ren liten omväg och jag knappar in på dig och tänker nu jävla ska du få kniven i ryggen! (knivjagningen har nu passerat över 1 minut nonstop!) du kommer till upp för backen till B och springer sedan bakom muren och nu är man nära, nu är det sekunder kvar bara! passar på att säga till KC, nu, nu jävlar kommer den! ändrar löpvinklen för att komma bakom och äntligen få smeka in kniven i dig.

BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

[MHB]Freeerevo F2000 [MHB]CeltaniC

Inte nog med att Reevan pajade kvällens potentiella höjdpunkt nu var min juice ljummen helt plötsligt med! fan ta dig! ;)

Postad 17 January 2012 - 10:08

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0

Nejdå, alltid är det någon som ropar i micken att bössan har slut på ammo och att de endast springer runt med pickadollen B)

Nedan du hör ju hemma i BC2. Efter månader av spelande så slutar du ändå i topp när du hoppar in, din fan :D

Synd att man missade det. Någonting säger mig att du skrek rätt bra :D

Postad 17 January 2012 - 10:30

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Du spelar inte med FAMAS'en förstår jag ;)

F2000 FTW

Postad 17 January 2012 - 10:43

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0

F2000 FTW

Det går "lite" fortare att göra av med pluggen till famasen men F2000 ligger väl ungefär i samma liga.
Fundera på att byta då omladdningstiden för famasen är lite väl låååång.

Nedan du hör ju hemma i BC2. Efter månader av spelande så slutar du ändå i topp när du hoppar in, din fan :D

Spelar man Arica CQ som medic med USASen så är det svårt att misslyckas...

Postad 17 January 2012 - 11:05

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Det går "lite" fortare att göra av med pluggen till famasen men F2000 ligger väl ungefär i samma liga.
Fundera på att byta då omladdningstiden för famasen är lite väl låååång.

F2000 har lägre rate of fire, men jag tycker F2000 är så mycket bättre än Famas som precis alla skriker OP åt. Det syns i statistiken :)

Postad 17 January 2012 - 11:10

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

F2000 har lägre rate of fire, men jag tycker F2000 är så mycket bättre än Famas som precis alla skriker OP åt. Det syns i statistiken :)

FAMAS har en sådan mastodontsidledsrekyl vilket får mig att föredra F2000, den är lite mer tämjd.

Postad 17 January 2012 - 11:28

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
Ingen som har hittat charmen i L85A2? Den är ju helt fantastisk även om den har lägre eldhastighet, både close och midrange. Kanske beror det på ljudet som kommer ur bössan, fasen vilket gott ljud.

Postad 17 January 2012 - 11:45

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

Vilken historia alltså :D Tycker det brukar sluta illa när man får för sig och kniva någon, antingen blir man själv skjuten under tiden man står och kramas med killen man ska kniva eller skjuter han någon innan man hinner fram och då får man dåligt samvete.

Är ju egentligen forgripet som blir OP i kombination med bössor med hög rekyl och då i synnerhet FAMAS.

Ingen som har hittat charmen i L85A2? Den är ju helt fantastisk även om den har lägre eldhastighet, både close och midrange. Kanske beror det på ljudet som kommer ur bössan, fasen vilket gott ljud.

Har inte gett den en riktig chans men när du säger så om ljudet så måste det ju testas.

Postad 17 January 2012 - 13:25

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

FAMAS har en sådan mastodontsidledsrekyl vilket får mig att föredra F2000, den är lite mer tämjd.

Har inte F2000 blivit lite nerfad? Eller så är det bara att jag tycker den verkar sämre på längre avstånd och framförallt med dämpare på? Jag körde F2000 innan jag låste upp Famas, men nu har jag gått över till att använda AEK och M16A3 istället för F2000.

Redigerat av Pansarhund, 17 January 2012 - 13:26.

Postad 17 January 2012 - 13:28

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Good sound kills bad people? :rolleyes:

Postad 17 January 2012 - 13:40

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

Har inte F2000 blivit lite nerfad?

Kärleken är blind. :D

Postad 17 January 2012 - 14:10

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Nejdå, alltid är det någon som ropar i micken att bössan har slut på ammo och att de endast springer runt med pickadollen B)

Synd att man missade det. Någonting säger mig att du skrek rätt bra :D

NÄÄÄÄHÄH!!!, DET ÄR JU HELT JÄVLA OTROLIGT!! FAN REEEVO OCH DIN JÄVLA F2000! :)

Vilken historia alltså :D Tycker det brukar sluta illa när man får för sig och kniva någon, antingen blir man själv skjuten under tiden man står och kramas med killen man ska kniva eller skjuter han någon innan man hinner fram och då får man dåligt samvete.

Ja, det kan jag ju med intyga efter gårdagens jagande :)

Postad 17 January 2012 - 14:52

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

NÄÄÄÄHÄH!!!, DET ÄR JU HELT JÄVLA OTROLIGT!! FAN REEEVO OCH DIN JÄVLA F2000! :)

Ibland önskar man att det alltid snurrade en inspelning på spelet, så man kunde plocka fram såna här "kodak-moments" så vi andra kunnat få uppleva den jakten. För något säger mig att det hade blivit en klassiker omgående! :)

Postad 17 January 2012 - 14:58

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Good sound kills bad people? :rolleyes:

haha precis.

Postad 17 January 2012 - 15:12

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Börja bra igår när ja hade första rundan 0-9 emot Madde , spela ingen boll va ja än gjorde
så dök han upp bakom ett hörn, ovanför en trappa o de kändes utan att överdriva som att han behövde 9 kulor totalt..

2-0 till min favör dock i rundan efter , sen efter det lyckades ja byta lag!
O då hade såklart MHB squaden blivit överflyttade så ja hamna på fel lag igen!
Dock kom ja över igen efter lite meckande men iaf!

Postad 18 January 2012 - 08:24

shade73a
  • shade73a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag som skjuter på skuggorna mest kanske skulle prova något annat än Famas. :lol:

Det borde finnas en checkbox [x] Stay with clan on map change.
Irriterande är också att inte next map visas direkt efter avslutat spel.

Postad 18 January 2012 - 08:52

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Ibland önskar man att det alltid snurrade en inspelning på spelet, så man kunde plocka fram såna här "kodak-moments" så vi andra kunnat få uppleva den jakten. För något säger mig att det hade blivit en klassiker omgående! :)

Haha ja fy fan, denna knivjagning hade vunnit Pris om alla kunde få se hela :)

Postad 18 January 2012 - 10:37

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Var förresten in en liten halvtimme igår och körde BC2 och testade M249:an som jag kör mest med i BF3. Första reflektionen var att den lät (och kändes) som en ärtbössa i BC2.. :) Sen konstaterade jag ganska snabbt att det var grymt lätt att träffa fienden överlag jämförelsevis..
Framförallt tyckte jag att det knappt fanns någon climb när man sköt, det var ju bara hålla in avtryckarfingret och tömma en hel salva i fienden utan några större bekymmer.. Kändes som att här förlorade man väldigt mycket på att bursta, till skillnad från i BF3 som ju är tvärtom, där måste man ju bursta i stort sett.. Det tillsammans med en skönare acceleration i siktandet och inget (eller åtminstone väldigt försumligt) lagg i kontrollen var nog det jag uppfattade som skillnaden till det bättre i kontrollen..

Postad 18 January 2012 - 10:48

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Sen konstaterade jag ganska snabbt att det var grymt lätt att träffa fienden överlag jämförelsevis..

Vad spelar du på? TV/Projektor?

Postad 18 January 2012 - 11:01

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Vad spelar du på? TV/Projektor?

Kör på en TV, Samsung LED UE40B6050 tror jag det är..

Det gick ju liksom att följa en fiende som sprang från ena sidan till den andra (dvs från tex höger sida av skärmen till vänster sida) med siktet och hela tiden åtminstone vara väldigt nära med skotten. Det lyckas jag inte bra med i BF3.

Postad 18 January 2012 - 15:19

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Kör på en TV, Samsung LED UE40B6050 tror jag det är..

Det gick ju liksom att följa en fiende som sprang från ena sidan till den andra (dvs från tex höger sida av skärmen till vänster sida) med siktet och hela tiden åtminstone vara väldigt nära med skotten. Det lyckas jag inte bra med i BF3.

Nä samma här. Jag kör via en Epson 3200. Funderar på att testa via TVn. TVn är nån 42" från LG.

Postad 19 January 2012 - 16:07

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
De tre senaste gångerna jag spelat har p3:an fryst och jag måste göra omstart. Har bara vart med om detta när jag spelar bf3. Är detta känt problem
?

Postad 19 January 2012 - 16:30

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

De tre senaste gångerna jag spelat har p3:an fryst och jag måste göra omstart. Har bara vart med om detta när jag spelar bf3. Är detta känt problem
?

Händer alla och det är helt random, man kan klara sig en vecka och sen få 3 samma kväll.

Glöm inte logga in föresten...
@PlayStationEU PlayStation Blog EU

Reminder: PlayStation Network will undergo routine maintenance between 16:00 GMT tonight and 06:00 GMT tomorrow morning

Postad 20 January 2012 - 09:47

shade73a
  • shade73a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Händer alla och det är helt random, man kan klara sig en vecka och sen få 3 samma kväll.

Jag har fått för mig att när det händer så drabbar det ofta två på samma server?

Postad 20 January 2012 - 11:15

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Att den inte fryser är ett undantag för mig :) Igår ville den verkligen djävlas med mig, 3 första uppstarterna så kommer jag inte längre än in i första menyn. Trycker multiplayer och den fryser 3 gånger i följd..

Sedan fryser den 2 st rundor också, 1 utav dessa rundor han jag hoppa in igen.

I överlag en rätt bra kväll, trevlig siffror blev det också i slutändan.

Postad 20 January 2012 - 11:55

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Nu får jag väl äta upp att jag skriver detta och säkert jinxar det, men jag har haft väldigt få frysningar. Det hände ofta i början, oftast direkt när man joinade en runda eller vid kartbyte. Men det var bara första veckan eller så, sen dess har det inte hänt många gånger, max två-tre tror jag.

Hur ser oddsen ut för att det kommer börja frysa för mig framöver nu då efter att skrivit att det inte gör det tro?? :)

Postad 20 January 2012 - 11:55

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

Jag har fått för mig att när det händer så drabbar det ofta två på samma server?

Har varit med om att halva servern blivit tömd flera gånger, så visst sammanfaller det ofta.

Har förresten ett par stycken som ansökt till plutonen då någon droppat ur. Känner inte igen någon av dom så om ni känner er träffade bara säg till så lägger jag till.

Postad 20 January 2012 - 12:35

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Har varit med om att halva servern blivit tömd flera gånger, så visst sammanfaller det ofta.

Marcuzzi upptäckte när han lira conquest på noshar canals att varje gång han spawna på bilen som står på C (järnvägsstationen) så hängde sig PS3:an. 2-3 ggr hände det, och att de i hans squad också försvann. Man börjar undra vad det är som orsakar frysningar på alla andra kartor hehe.

Postad 20 January 2012 - 13:46

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Haha måste bara berätta om en kul grej. Av nån anledning var jag sjukt uttråkad när jag spelade häromdan, så jag ändrade rösterna i spelet till SPANSKA! Satte samtidigt på lite mariachi musik. HAHAHAHAHA fyfan vad kul det låter! "Aj aj aj!" "Mi amigo!" "Una helikoptra!"

Redigerat av DragonPuffer, 20 January 2012 - 13:46.

Postad 20 January 2012 - 14:33

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Haha måste bara berätta om en kul grej. Av nån anledning var jag sjukt uttråkad när jag spelade häromdan, så jag ändrade rösterna i spelet till SPANSKA! Satte samtidigt på lite mariachi musik. HAHAHAHAHA fyfan vad kul det låter! "Aj aj aj!" "Mi amigo!" "Una helikoptra!"

Haha, åh, måste testa!!!!

Postad 20 January 2012 - 14:54

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Kul!

Tack för tipset. Hur många språk finns det? Jag ska lätt köra på norska om det finns.

"Akkurat, det kommer ett snurreplan!"

Postad 20 January 2012 - 14:57

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Kul!

Tack för tipset. Hur många språk finns det? Jag ska lätt köra på norska om det finns.

"Akkurat, det kommer ett snurreplan!"

Spanska,Engelska, Ryska,Polska,Italienska och Franska. Tror det var alla! Tyvärr finns inte norska eller svenska, förmodligen för att vi kan engelska här i skandinavien :)

Postad 20 January 2012 - 15:24

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Spanska,Engelska, Ryska,Polska,Italienska och Franska. Tror det var alla! Tyvärr finns inte norska eller svenska, förmodligen för att vi kan engelska här i skandinavien :)

Ja, det är klart. Jag tänkte inte så långt ;)

Postad 20 January 2012 - 17:47

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
http://twitter.com/%...397921232240641

"We have a fix coming up for the VOIP issue that some Battlefield 3 players have experienced on PS3. Expect your patch soon. #BF3"

Som de säger i battlelog forumet, "I will believe it when i hear it with my own ears!"

Redigerat av DragonPuffer, 20 January 2012 - 18:11.

Postad 20 January 2012 - 18:35

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Är ganska skrämmande egentligen att det tagit enda tills nu innan dom kan säga att dom har en fix. Men med tanke på att det tagit tills nu så är ju chansen att dom verkligen fixat det större.

Postad 20 January 2012 - 18:57

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Nu behöver dom bara fixa kontrollen så blir det spelbart

Postad 21 January 2012 - 01:42

Numero2
  • Numero2
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Nu behöver dom bara fixa kontrollen så blir det spelbart

Kontrollen? Vad har du för fel på den?

Postad 21 January 2012 - 02:59

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0
Inputlag, konstig acceleration t ex.

Postad 21 January 2012 - 08:28

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Hehe han vet nog vad jag syftar på och jag ska inte tjata om det :) Blir bara så frustrerad varje gång jag spelar.

Postad 21 January 2012 - 14:58

Numero2
  • Numero2
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Hehe han vet nog vad jag syftar på och jag ska inte tjata om det :) Blir bara så frustrerad varje gång jag spelar.

Hade jag förstått vad du menade så hade jag aldrig frågat.
Jag gissar att OWCs svar var riktat till mig så nu vet jag.

Vad jag har förstått så lider bara vissa av det problemet. Jag är inte en av dem.
Så är det då spelet som strular eller kan det vara dålig reaktionstid mellan konsol och tv?

Är inte så hemma när det kommer till sånt här. Har aldrig problem med min teknik förutom datorn som är en PC *suck*
Men poängen är, om ni inte alla lider av samma problem då det är samma spel vi spelar. Hur kan det då vara spelet som strular och inte hårdvara som t.ex dålig tv, sladdar eller trött ps3a?

Hoppas det löser sig i alla fall!

Postad 21 January 2012 - 16:27

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Hade jag förstått vad du menade så hade jag aldrig frågat.

Vad jag har förstått så lider bara vissa av det problemet. Jag är inte en av dem.
Så är det då spelet som strular eller kan det vara dålig reaktionstid mellan konsol och tv?

Är inte så hemma när det kommer till sånt här. Har aldrig problem med min teknik förutom datorn som är en PC *suck*
Men poängen är, om ni inte alla lider av samma problem då det är samma spel vi spelar. Hur kan det då vara spelet som strular och inte hårdvara som t.ex dålig tv, sladdar eller trött ps3a?

Hoppas det löser sig i alla fall!

Det har inget med teknik att göra inte hemma hos mig i varje fall, testade olika skärmar och ps3or med samma resultat.

Pioneer KRP-500A
Samsung P2770FH
Sony 40" W2000

Kablar
Supra HDMI 1, 2 och 4 meter
Real Cable Evolution E HD-FLAT HDMI - HDMI 0,5m
Och en svart noname som följde med d-link boxee

PS3or
60Gb Gen 1 (cech04)
120Gb (CECH-2104A)

Sedan tror jag att man kan vara mer eller mindre känslig för fenomenet, det går att "lära" sig men när allt kommer ned till kritan så känns kontrollen väldigt oberäknelig.

Jag känner av det väldigt mycket att kontrollen inte är exakt, och kollar man lite på youtube på de bättre spelarna som kör så ser man att alla på den nivån åker i 576p och det lär ju vara av just den anlednin som den bör vara i 720p

edit: snygg svenska bitvis :)

Redigerat av Ola Thomasson, 21 January 2012 - 16:36.

Postad 21 January 2012 - 17:21

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Hade jag förstått vad du menade så; hade jag aldrig frågat.

Ok fick för mig att du deltog i en diskussion om detta tidigare i tråden men det var väl någon annan.
Jag tror inte jag blir så påverkad så mycket av inputlag utan snarare att accelerationen känns skum. Och även att känsligheten inte dras ner så mycket när man tar fram siktet. Det medför att om man vill röra sig smidigt så blir siktet för känsligt, och om man vill ha bra precision i siktet så blir man för klumpig.
Jag har ca: 3 ggr så hög accuracy i bc2 än i bf3 och det verkar vara ungefär samma för dom flesta jag kikat på.
Hoppas verkligen dom lägger in någon form av inställning så man kan få samma kontrollinställningar som i bc2. Verkar iaf vara otroligt många som lider av detta.

Postad 21 January 2012 - 17:24

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0

Dåligt optimerat spel skulle jag tippa på för annars skulle andra spel lida av samma problem.

Då bara PS3-versionen verkar vara utsatt så förutsätter jag att utvecklarna på Dice inte optimerat det tillräckligt till just PS3:an.

Postad 21 January 2012 - 18:19

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Ligger nog mycket i vad pip säger (för en gångs skull :P ). Var ju inte det problemet i betan så dom måste ju stökat till det i de sista optimeringarna.

Eftersom det tjatas så mycket om 576p så var jag tvungen att testa det nu. Och visst känns kontrollen bättre men det ser ju så jävla dåligt ut att man får lust att slita ur ögonen ur skallen. Men det gjorde jag inte utan ändrade tillbaka till 720p för det ska väldigt mycket mer input lag till innan jag kan tänka mig att köra så lågupplöst.

Redigerat av vvv, 21 January 2012 - 18:20.

Postad 21 January 2012 - 18:48

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0

Jag tror inte jag blir så påverkad så mycket av inputlag utan snarare att accelerationen känns skum.

Precis, sen tror jag att när det kombineras så blir det helt galet eftersom jag försöker kompensera för inputlag och då accelererar den ännu mer. Så blir det ganska ofta för mig iallafall.

Personligen ser jag hellre att de fixar kontrollen före VOIP.

Postad 21 January 2012 - 21:43

Numero2
  • Numero2
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Ok fick för mig att du deltog i en diskussion om detta tidigare i tråden men det var väl någon annan.
Jag tror inte jag blir så påverkad så mycket av inputlag utan snarare att accelerationen känns skum. Och även att känsligheten inte dras ner så mycket när man tar fram siktet. Det medför att om man vill röra sig smidigt så blir siktet för känsligt, och om man vill ha bra precision i siktet så blir man för klumpig.
Jag har ca: 3 ggr så hög accuracy i bc2 än i bf3 och det verkar vara ungefär samma för dom flesta jag kikat på.
Hoppas verkligen dom lägger in någon form av inställning så man kan få samma kontrollinställningar som i bc2. Verkar iaf vara otroligt många som lider av detta.

Jo det har jag. Men eftersom du skrev kontrollen så viste jag inte exakt vad du syftade på och det var det jag frågade. :-)

Det låter som att problemet ligger i att du inte lärt dig hantera kontrollen i nya spelet. Det är ju två olika spel (bc2 & BF3) så det vore konstigt om de hade samma kontroller och inställningar.
Men jag håller med om att det är svårare att sikta nu när kontrollen är känsligare än i bc2. Men är det en bugg eller vill utvecklarna att det ska vara så?

Tog mig 2 veckor att vänja mig. Ack den som ger sig. Hehe

Som sagt, hoppas det löser sig!

Postad 22 January 2012 - 17:03

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Har precis stoppat in mitt i spelaren, men uppdateringen går grymt långsamt.
Vill spela nu!!!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.