Mycket bra fotat Simon, intressant och spännande bildUrban-Wedding by Simon KG, on Flickr
[Dagens bild] Tema: Stad och gatufoto
Postad 12 August 2013 - 21:09
Postad 13 August 2013 - 06:42
Morgan, såg att mitt svar kan se lite drygt ut
Postad 13 August 2013 - 06:56
Tusen tack micke.
Morgan, såg att mitt svar kan se lite drygt utSka se om jag kan kolla upp inställningarna åt dig.
He he...Tack Simon
Postad 13 August 2013 - 13:58
Postad 13 August 2013 - 14:21
Ni har 2st här om ni vill kika. Stolz har också fått dom.
https://www.dropbox....5xa8/WGk2HIXo96
Postad 14 August 2013 - 21:43
TackarBra fotat Morgan!
Direkt efter såg han att jag fotat honom, lite pinsamt blev det
Postad 15 August 2013 - 10:11
Postad 15 August 2013 - 10:25
Ha ha ha.....men det gick så himla fort, jag hann inte ens sänka kameranMan ska fota sen titta ner på skärmen sen titta åt ett annat håll och typ lyfta kameran och fota ditåt, inte söka ögonkontakt.
Postad 15 August 2013 - 20:01
Postad 23 August 2013 - 07:00
Postad 23 August 2013 - 07:33
Snyggt Morgan. Gillas! Du som inte har nån tid bla bla bla, postar ju fan mest av alla!
Ha ha ha........Tack Johan !
Nej du, jag hade kameran med när vi skulle ett ärende, och fotade kanske 30 bilder genom vindrutan, sedan stannade vi till en gata och då knäppte jag denna.
Men att gå promenad och bara fota går inte
Postad 23 August 2013 - 09:43
Postad 23 August 2013 - 12:22
Nä men det är kul att du tar med dig och hinenr lite ändå. Typ som jag höll på förr i tiden. Ska försöka hitta tillbaka dit.
Ja ibland känns det som om fotograferingen håller på att rinna ifrån en, men sedan när man ser alla dessa fina bilder, samt när man själv lyckas bra med en bild, så kommer liksom suget tillbaka
Postad 23 August 2013 - 12:42
Postad 23 August 2013 - 13:30
Postad 23 August 2013 - 13:33
Är de arga kan ett kok stryk hjälpa, om de är små och sitter i rullstol vill säga. Är det en storvuxen karl som är arg är det bättre att springa.
Postad 23 August 2013 - 19:51
frän bild MorgKlicka
X... bygg inte på det i ditt undermedvetna, kasta dig ut bara!Lurigt det där med att fota folk på öppen gata. I mitt undermedvetna håller jag på och bygger dessa skills. Inbillar mig att det blir lättare med streetfoto om man vet vad man hållar på med,
dvs att man kan manövrera sin hantera kameran instinktivt (då motivet dyker upp har man förmåga se till att kameran är rätt inställd och ta bilden utan att tänka efter, mer som en kroppslig reflexåtgärd) och kan hantera eventuella arga personer som inte villa hamna på bild. Jag tror också att eventuella konfrontationer går att undvika om man inte söker ögonkontakt efter att bilden tagits. Men det finns ju många skolor i hur man beteer sig. Att le mot personerna man tagit bild på sägs funka, men detta kanske inte funkar så bra mot en person som är förbannad...
Behandla folk med respekt är nog prion, annars kör man tele, men bilderna blir så voyeur'iga med tele...
Redigerat av Mikael_R, 23 August 2013 - 19:52.
Postad 23 August 2013 - 20:05
Förmodligen lite blyg av mig...frän bild Morg
X... bygg inte på det i ditt undermedvetna, kasta dig ut bara!
Behandla folk med respekt är nog prion, annars kör man tele, men bilderna blir så voyeur'iga med tele...
Finns The 100 Strangers Pool på Flickr som man kan ha som projekt. Detta borde ta bort en viss del av rädslan att fota främmande folk framifrån på nära avstånd.
The 100 Strangers Pool:
https://secure.flick...s/100strangers/
Redigerat av xray, 23 August 2013 - 20:05.
Postad 23 August 2013 - 20:17
Förmodligen lite blyg av mig...
![]()
![]()
Det får bli ett 1000mm tele i så fall
Finns The 100 Strangers Pool på Flickr som man kan ha som projekt. Detta borde ta bort en viss del av rädslan att fota främmande folk framifrån på nära avstånd.
The 100 Strangers Pool:
https://secure.flick...s/100strangers/
Man kan ju alltid fråga folk också...
"Hej, får jag ta en bild på dig (pga av bla bla bla bla)?"
Det blir liksom porträtt av främlingar på gatan, men jag gillar just den nichen i gatufoto för det är så ärligt det kan bli typ. Man blottar både sig själv och den man fotar, och man letar efter personer som har "något". Det är bra träning.
Postad 23 August 2013 - 21:09
Postad 24 August 2013 - 08:07
100strangers pool ger ett bra skäl till varför man vill ta bild av någon, istället att säga "du är så snygg" eller "du passar in i min egna privata samlig..." vilket kan vara lite creepy och/eller kännas pinsamt för den man vill fota.
Har själv otroligt svårt för det här med att fota folk på gatan. Och om man då har 100 strangers i huvudet så kan det ju underlätta och låter bra som skäl.
bra bilder morgan =) kul att se att du hinner fota en hel del ändå. Man får ju skämmas nu för att man själv inte hinner fota trots att vi sitter i samma sits liksom.
Postad 24 August 2013 - 08:18
Har själv otroligt svårt för det här med att fota folk på gatan. Och om man då har 100 strangers i huvudet så kan det ju underlätta och låter bra som skäl.
bra bilder morgan =) kul att se att du hinner fota en hel del ändå. Man får ju skämmas nu för att man själv inte hinner fota trots att vi sitter i samma sits liksom.
He he ..jo jag har försökt att få med kameran vart vi än ska, så på det viset kanske man hinner ta en bild i alla fall.
Jo tack vi vet ju hur ont det finns med tid
Postad 25 August 2013 - 09:59
Grymt fin bild Grokken, härligt ljus och redigering !!
Gillas
Thx guys!Spännande bild Niklas.
Fuji X100s
Postad 25 August 2013 - 10:16
Sista bilden grym!
Postad 25 August 2013 - 15:55
Håller med helt och hållet.Mycket bra gatubilder Niklas! Sköna kontraster och färger.
Sista bilden grym!
Postad 25 August 2013 - 16:05
hur som helst riktigt snyggt !!
Postad 26 August 2013 - 14:57
Mycket bra gatubilder Niklas! Sköna kontraster och färger.
Sista bilden grym!
Håller med helt och hållet.
Tack hörni+2, hur får du till dina gatubilder så bra ?
hur som helst riktigt snyggt !!
Fuji X100s
Postad 26 August 2013 - 18:58
Rolig grej, var på en liten promenad idag, gick till en affär för att införskaffa lite mat, påvägen hem, bärandes på två kassar +kamera i ena handen (kör med en kort rem runt handleden) så går jag bakom denna tjej, kraftigt motljus och allt så ville försöka få en hyfsad bild, så ställer ner matkassarna, vilket hon hör och vänder sig om lite snabbt, sen börjar hon gå väldigt snabbt, jag hade inte af-c inställt på kameran, så bilden fick inte klockren fokus

P8260008-4 by kjlif, on Flickr
Postad 26 August 2013 - 19:11
Mycket bra Niklas!Tack hörni
. Jag vet inte riktigt, de flesta bilderna från Fujin ser riktigt bra ut direkt från kameran så dessa är bara redigerade lite lätt.
Fuji X100s
Fuji ger sjukt bra jpeg direkt från kameran, är det det du kör?
najs Floyd, en mycket trevlig bildP8260008-4 by kjlif, on Flickr
Postad 27 August 2013 - 14:05
Mycket coolt Grokken, snygga speglingar och linjer !
Ruskigt fina stadsbilder du postar grokken. + Bra redigeringen och allt! Verkar som man kan kräma ut en hel del skärpa från x-trans-sensorn.
P8260008-4 by kjlif, on Flickr
Tack, kul att höra!Mycket bra Niklas!
Fuji ger sjukt bra jpeg direkt från kameran, är det det du kör?
Nice motljusbild förresten
Fuji X100s

DSCF1903 by _Downfall_, on Flickr
Redigerat av GroKKen, 27 August 2013 - 14:05.
Postad 30 August 2013 - 08:14
Jag tyckte att dimman gav en härlig känsla sådär på morgonen, lite kallt och kyligt, men ändå varmt
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
25 bilder

46 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?