Netflix!
3878 svar till detta ämne
Postad 19 juli 2016 - 16:01
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 200 inlägg
Ogillar förändringen – tittarna sviker Netflix
Netflix fick betydligt färre nya prenumeranter än väntat under andra kvartalet. Höjda priser ligger bakom tittartappet.
Netflix räknade med att få 2,5 miljoner fler betalande under andra kvartalet. Men det blev bara 1,7 miljoner. I USA ökade prenumeranterna med 160 000 mellan april och juni, det lägsta antalet på fem år, skriver The Guardian.
Under andra kvartalet förra året fick Netflix nästan dubbelt så många nya prenumeranter som i år: 3,3 miljoner.
Läs hela artikeln hos Expressen/Dina Pengar
Själv sade jag upp Netflix nyligen eftersom de fortfarande inte fixat ljudproblemen. Jag orkar inte vänta längre och betala för en tjänst som inte fungerar som utlovat. Så jag markerar på det enda sättet jag som kund kan.
Redigerat av FEA, 19 juli 2016 - 16:01.
Postad 22 juli 2016 - 14:58
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
Nu har jag skaffat Netflix, kanske lite sent... men jag är inte så nöjd med kvaliteten eller är det så här NF är?
Jag testade först via Tivo-boxen, upplevde att Netflix-appen var väldigt seg, bläddra mellan titlar etc gick i snigelfart samt att jag inte fick ut nåt ljud bara bild så jag gick snabbt över till min smart tv istället. Panasonic VT60, här funkar ljudet men jag upplever att det inte är nån vidare bra upplösning fastän det står HD i infon. Texten är gul och ligger inne i letterboxen.
Då testade jag köra via AppleTV 3:e gen, här är texten normal förutom att den ligger i en grå låda. Bilden är fortfarande inte ens i närheten av HD-sändningarna man får från tex SVT eller TV4, ska det vara så här och vilken enhet är den bästa att köra NF ifrån?
Postad 22 juli 2016 - 15:17
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Imho, bästa bild och ljud får jag via TVns app (panna här med) för då får hemmabion Dolby från TVn. Alternativet jag har är Chromecast, vilket iofs ger bra bild den med, där ljuder bara är i stereo.
Kvalité? Jag tycker nog bildkvalitén är bra från TVn. Texten kan man tyvärr inte påverka/ställa in men, ivartfall jag, lär mig leva med den.
Postad 22 juli 2016 - 16:28
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Använder mig av både apple tv (3/4), men främst Nvidia shield och tycker bilden är riktigt bra. Sistnämnda fixar dessutom streaming med HDR galant 
Postad 22 juli 2016 - 16:46
bigfoss
-
bigfoss
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Den gula texten kan man slippa! Logga in på ditt konto via en webbläsare och klicka på "undertextutseende". Dessa inställningar slår igenom på de flesta enheter dock inte på Apple tv. Där är du begränsad till de val man kan göra i apples inställningsmeny avseende alla appars undertexter.
Postad 22 juli 2016 - 16:58
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Använder Xbox One och PS4. Båda fungerar bra.
Via Tivo är det alldeles flr segt. Dålig app/dålig hårdvara.
Postad 23 juli 2016 - 07:36
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Den gula texten kan man slippa! Logga in på ditt konto via en webbläsare och klicka på "undertextutseende". Dessa inställningar slår igenom på de flesta enheter dock inte på Apple tv. Där är du begränsad till de val man kan göra i apples inställningsmeny avseende alla appars undertexter.
Slår tyvärr inte igenom på min TV.
Postad 23 juli 2016 - 08:05
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Slår tyvärr inte igenom på min TV.
Du måste logga ut och in på appen i din TV.
Du kan ändra din uppspelningsinställningar till Hög.
Redigerat av Enator, 23 juli 2016 - 08:09.
Postad 23 juli 2016 - 08:10
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Du måste logga ut och in på appen i din TV.
Du kan ändra din uppspelningsinställningar till Hög.
Får testa...
Postad 24 juli 2016 - 11:43
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Netflix ser väldigt bra ut hos mig på 114" via Oppo 103D
Postad 25 juli 2016 - 09:30
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Netflix fick betydligt färre nya prenumeranter än väntat under andra kvartalet. Höjda priser ligger bakom tittartappet.
Själv sade jag upp Netflix nyligen eftersom de fortfarande inte fixat ljudproblemen. Jag orkar inte vänta längre och betala för en tjänst som inte fungerar som utlovat. Så jag markerar på det enda sättet jag som kund kan.
Vadå för ljudproblem? Det är DD 5.1 på det mesta och det funkar utmärkt.
Postad 25 juli 2016 - 10:25
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 200 inlägg
Vadå för ljudproblem? Det är DD 5.1 på det mesta och det funkar utmärkt.
Det är samma problem som tidigare och jag har väntat på en utlovad fix i flera månader, som inte kommer. Du har själv hjälpt mig i frågan så du borde minnas 
Redigerat av FEA, 25 juli 2016 - 10:26.
Postad 25 juli 2016 - 13:45
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Det är samma problem som tidigare och jag har väntat på en utlovad fix i flera månader, som inte kommer. Du har själv hjälpt mig i frågan så du borde minnas 
Då säger jag, skaffa en enhet som fungerar bra att spela upp med då.
Iofs den enklaste lösning, en chromecast, ger bara stereo (eller det beror på uppställningen man har...)
Redigerat av Monshi, 25 juli 2016 - 14:03.
Postad 27 juli 2016 - 09:03
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Halloj
Har en fråga till er ang Netflix.
Ska dra till Barcelona i en vecka och där vi ska bo har dom en tv men utan kanaler/abonnemang så därför tänkte jag ta med mig min Chromecast och kolla på Netflix istället.
Men så kom jag ju på att mitt abonnemang inte lär fungera där.
Vad är det som gäller med alla dessa VPN-tjänster nu på sistone?
Läste tidigare att många började få en massa strul med dessa, men vad är "latest news"?
Körde själv Un-block US tidigare.
Några tips på hur jag skulle kunna lösa detta?
Postad 27 juli 2016 - 09:39
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 200 inlägg
Då säger jag, skaffa en enhet som fungerar bra att spela upp med då.
Varför ska jag betala extra för något jag redan har (hade) och betalar för? Netflix ska fungera med TIVO enligt både ComHem och Netflix, men ComHem säger att de har problem just nu (har haft i flera månader) och ska lösa dem men inget händer. Då ska väl inte jag som kund drabbas?
Postad 27 juli 2016 - 09:55
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Varför ska jag betala extra för något jag redan har (hade) och betalar för? Netflix ska fungera med TIVO enligt både ComHem och Netflix, men ComHem säger att de har problem just nu (har haft i flera månader) och ska lösa dem men inget händer. Då ska väl inte jag som kund drabbas?
jadu, allt beror på hur gärna du vill se på Netflix. Om du är villig att lägga ut en slant extra för att få en väl fungerande upplevelse eller om du ids hacka på en partner som inte prioriterar tredje parts tjänst?
En Chromecast är ingen stor investering, därav att jag känner att det inte är orimligt att föreslå som lösning.
men men, du gör som du vill. Jag kan bara ge min åsikt, upp till dig att värdera den.
Postad 27 juli 2016 - 10:00
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Halloj
Ska dra till Barcelona i en vecka och där vi ska bo har dom en tv men utan kanaler/abonnemang så därför tänkte jag ta med mig min Chromecast och kolla på Netflix istället.
Läste tidigare att många började få en massa strul med dessa, men vad är "latest news"?
Netflix har låst alla(?) Unlbock program tyvärr...
Postad 27 juli 2016 - 10:23
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Suck... 
Frågan är då ju om det kanske kan fungera trots allt fast att jag får det spanska utbudet istället?
För jag har per automatik trott att mitt svenska abb bara funkar i Sverige, men så kanske det inte alls är?
Postad 27 juli 2016 - 10:29
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Suck... 
Frågan är då ju om det kanske kan fungera trots allt fast att jag får det spanska utbudet istället?
För jag har per automatik trott att mitt svenska abb bara funkar i Sverige, men så kanske det inte alls är?
Borde va så... är så när man är i danmark...
Och i Spanien borde det finnas eng sub med.
Postad 27 juli 2016 - 12:17
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Risken är väl att mycket är dubbat?
Postad 27 juli 2016 - 13:53
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Halloj
Varför skulle det inte fungera? Netflix finns numera i alla länder och har du ett abonnemang gäller det world wide.
Däremot får du som det påpekats det lokala utbudet av filmer och serier.
Postad 27 juli 2016 - 17:21
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1 322 inlägg
Suck... 
Frågan är då ju om det kanske kan fungera trots allt fast att jag får det spanska utbudet
I Österrike var det blandad kompott när det gällde svenska undertexter, fanns på vissa serier men inte alla, det engelska ljudspåret fanns kvar men det var alltid ett tyskt också.
Jag har VPN i brandväggen hemma, så körde den vägen för att få svenskt utbud på allt.
Postad 27 juli 2016 - 17:23
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Varför skulle det inte fungera? Netflix finns numera i alla länder och har du ett abonnemang gäller det world wide.
Däremot får du som det påpekats det lokala utbudet av filmer och serier.
Som sagt, det var en fråga och inte ett påstående?
Och sist jag kollade fanns definitivt inte Netflix i alla länder alls,
Postad 27 juli 2016 - 20:00
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Netflix har låst alla(?) Unlbock program tyvärr... 
Nej kriget pågår fortfarande. Jag kör Getflix och den fungera utan problem MEN det är bara USA som gäller.
Redigerat av Enator, 27 juli 2016 - 20:01.
Postad 27 juli 2016 - 20:34
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 200 inlägg
jadu, allt beror på hur gärna du vill se på Netflix. Om du är villig att lägga ut en slant extra för att få en väl fungerande upplevelse eller om du ids hacka på en partner som inte prioriterar tredje parts tjänst?
En Chromecast är ingen stor investering, därav att jag känner att det inte är orimligt att föreslå som lösning.
men men, du gör som du vill. Jag kan bara ge min åsikt, upp till dig att värdera den.
Hacka? De har lovat mig att fixa problemet 
Jag har en Chromecast men tyvärr är bilden inget vidare på Netflix via den. Bilden via TIVO är perfekt men inte ljudet, som sagt.
Jag uppskattar din hjälp, men den funkar inte i mitt fall 
Postad 28 juli 2016 - 11:24
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Som sagt, det var en fråga och inte ett påstående?
Och sist jag kollade fanns definitivt inte Netflix i alla länder alls,
Sedan januari finns Netflix i nästan alla länder: https://media.netfli...round-the-world
Netflix launched its service globally, simultaneously bringing its Internet TV network to more than 130 new countries around the world. The company made the announcement -- and the service went live -- during a keynote by Co-founder and Chief Executive Reed Hastings at CES 2016.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 28 juli 2016 - 11:25.
Postad 28 juli 2016 - 12:52
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Nej kriget pågår fortfarande. Jag kör Getflix och den fungera utan problem MEN det är bara USA som gäller.
Ok... men USA är det viktigaste... grymt mycket mer utbud där, plus en jäkla massa bra dokumentärer... 
Ska kolla upp getflix, tack för tipset! 
Edit: Men funkar det verkligen fortfarande?
"NETWORK UPDATE: We are aware of the issue affecting Netflix access. Our engineers are working on it. Thank you for your patience."
Redigerat av Garrett, 28 juli 2016 - 12:55.
Postad 28 juli 2016 - 13:14
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Jap den fungerar. Kolla några rader nedan står att allt fungerar:
This case is now resolved. We are monitoring it. Older devices may not be supported at the moment.
Testa själv. Du har den för 14 dagar utan kostnad.
De är verkligen duktiga att fixa det när Netflix ställer till 
Dessutom den kostar ca 27-28 kr i månaden om du beställer 6 månaders abonnemang.
Redigerat av Enator, 28 juli 2016 - 13:21.
Postad 28 juli 2016 - 13:29
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
This case is now resolved. We are monitoring it. Older devices may not be supported at the moment.
Dessutom den kostar ca 27-28 kr i månaden om du beställer 6 månaders abonnemang.
Det va ju bra pris!
Postad 28 juli 2016 - 13:34
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Det va ju bra pris! 
Jag testade några andra DNS oxå men de kommer aldrig upp till HD-kvalite. Tills sist fastande på Getflix. Här kommer du kanske vänta upp till 1-2 minuter innan du får HD.
Redigerat av Enator, 28 juli 2016 - 13:54.
Postad 31 juli 2016 - 10:10
Unregistered42176b20
-
Unregistered42176b20
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Iofs den enklaste lösning, en chromecast, ger bara stereo (eller det beror på uppställningen man har...)
Chromecast fixar surround, men om du kopplar in din chromecast i en enhet som inte stöder rätt format så får du bara stereo förstås... Det är ju dock inget chromecast-specifikt problem.
Postad 31 juli 2016 - 13:45
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Chromecast fixar surround, men om du kopplar in din chromecast i en enhet som inte stöder rätt format så får du bara stereo förstås... Det är ju dock inget chromecast-specifikt problem.
Jo jag vet. Stoppar in den i TVn som bara sänder vidare stereo, via HDMI, till hemmabion.
MEN har netflix i TV även och då blir det 5.1 via HDMI.
Helt enkelt usel implementation i TVn, inte passthrough av ljud.
Postad 31 juli 2016 - 20:59
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Grymt, hade nästan gett upp hoppet om att få se från USA igen.
Redigerat av hellfog, 01 augusti 2016 - 09:47.
Postad 01 augusti 2016 - 09:30
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Jag kör fortfarande med expressvpn och det fungerar för det mesta. Men senaste veckan har hastigheten varit riktigt låg (480p).
Ska prova getflix
Postad 01 augusti 2016 - 10:24
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Jag kör fortfarande med expressvpn och det fungerar för det mesta. Men senaste veckan har hastigheten varit riktigt låg (480p).
Ska prova getflix
Fördelen me Getflix är att mycket lite trafik går via deras serverar. Mesta trafiken sker direkt mellan Netflix servrar och din tv därför hastigheten alltid så högt. Till och med jag har kört 4k där och inga problem.
Postad 01 augusti 2016 - 10:38
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Till och med jag har kört 4k där och inga problem.
Vad använder du då för "uppspelare" om du upplever problem med 4k annars? Använder själv Nvidia Shield och Panasonic UB 900 med otroligt bra resultat 
Redigerat av mcmike, 01 augusti 2016 - 10:39.
Postad 02 augusti 2016 - 07:58
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Är det någon som har lyckats få igång Getflix på ATV 4?
Postad 02 augusti 2016 - 08:31
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Är det någon som har lyckats få igång Getflix på ATV 4?
Hjälper inte detta?
https://www.getflix..../setup/apple-tv
Postad 02 augusti 2016 - 08:48
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Nej när jag går in på overview så matchar inte amerikanska DNSén, den går lixom inte att fylla i på ATV 4.
Postad 02 augusti 2016 - 08:58
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Nej när jag går in på overview så matchar inte amerikanska DNSén, den går lixom inte att fylla i på ATV 4.
Det är kanske router uppsättning är det bästa som jag gör hela tiden?
Postad 02 augusti 2016 - 09:03
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Det är kanske router uppsättning är det bästa som jag gör hela tiden?
Att ändra DNS direkt i routern istället? Skulle helst undvika det och hoppades på att jag enbart kunde ändra på min ATV 4, men det kanske inte går?
Postad 02 augusti 2016 - 09:25
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Vet ej du får Googla lite om kanske andra har haft samma problem. Men jag har fixat i min router och då alla mina utrustning inte behövs någon ändring. T.ex. tv, mobil, Chromecast, Blu-ray och PC
Postad 02 augusti 2016 - 09:39
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Vet ej du får Googla lite om kanske andra har haft samma problem. Men jag har fixat i min router och då alla mina utrustning inte behövs någon ändring. T.ex. tv, mobil, Chromecast, Blu-ray och PC 
Är det inte jobbigt att allt jämt är riktat mot en Amerikansk DNS?
Postad 02 augusti 2016 - 09:42
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Din router är riktat till Getflix serverar (Sverige och Danmark) och ej Amerikansk DNS. Men nej det är det inte. Den stör verken mig eller trafiken.
Postad 03 augusti 2016 - 21:50
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Tog fem min att göra ett konto plus att ändra dns i Oppo. Nu har jag äntligen 1080p igen på amerikanska netflix efter veckor av svajig hastighet med expressvpn. Väldigt lovande efter en timmas användande
Postad 03 augusti 2016 - 22:06
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Tog fem min att göra ett konto plus att ändra dns i Oppo. Nu har jag äntligen 1080p igen på amerikanska netflix efter veckor av svajig hastighet med expressvpn. Väldigt lovande efter en timmas användande
Jag hade tänkt att satsa på expressvpn men deras höga pris avskräckte mig och till sist fick jag fram info om Getflix 
Postad 03 augusti 2016 - 22:25
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Getflix har England uppe nu och tittar på Power UHD 4k. Knivskarp bild utan problem 
Postad 04 augusti 2016 - 09:09
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Haft ett skumt problem senaste 4 dagarna med netflix, bilden fryser men ljudet fortsätter, måste stänga av filemen/serien och starta om den. uppspelning via ATV3 och 4
Postad 04 augusti 2016 - 10:27
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Expressvpn var mestafels bra i början men sedan har hastigheten blivit klart sämre. Och det tappade kontakten ofta så man fick trycka igång det man kollade på igen. Kanske var något med vpn grejen som spökade också. Hoppas att getflix flyter på bättre nu. Såg att England fanns men hann aldrig prova
Postad 04 augusti 2016 - 11:13
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Har du provat getflixs vpn Enator?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|