Tv:n skulle jag säga men du får väl prova vilket som ger bäst resultat!vilket är bäst....
om man har en Pioneer VSX-932 förstärkare..
https://www.hembiobu...ioneer-vsx-932/
å ska skala upp en bluray till 4k...ska jag låta tv: eller föstärkaren skala upp
LG B7 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B7V
(TV)
|
8
|
(53)
|
Inga priser | |
LG B7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B7V
(TV)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
LG C7 55" OLED
(TV)
|
8
|
(29)
|
Inga priser | |
LG C7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C7V
(TV)
|
8
|
(21)
|
Inga priser | |
LG E7 55" OLED
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG E7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E7V
(TV)
|
7
|
(4)
|
Inga priser | |
LG G7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG G7 77" OLED TV - OLED77G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 65" OLED - OLED65W7V
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 77" OLED - OLED77W7V
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 55" Full HD - 55EG9A7V
(TV)
|
4
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 22 December 2017 - 16:41
Postad 22 December 2017 - 17:01
Då har LG'n vart igång en stund och jag måste säga att jag är riktigt nöjd med bilden. Får den en bra signal så är bilden riktig trevlig. ![]()
Det jag dock stör mig på är att det är kraftig lipsync problem med den, oavsett källa.
Testat lite olika inställningar men kommer inte till rätta med det.
Kör nu bara med interna högtalare.
Finns de några tips på lösning?
Postad 22 December 2017 - 17:26
Då har LG'n vart igång en stund och jag måste säga att jag är riktigt nöjd med bilden. Får den en bra signal så är bilden riktig trevlig.
Det jag dock stör mig på är att det är kraftig lipsync problem med den, oavsett källa.
Uppgraderat till senaste FW?
Postad 22 December 2017 - 18:02
Fick precis upp att en viss "fantasyisland" har connectat till min tv. Innan jag hann trycka på decline så såg jag någon annans skrivbord på tv'n. Frågan är om det är någon som kopplat upp sig via internet (således behöver jag se över min säkerhet) eller om det är någon slags screen mirror i närheten? Kan jag kolla detta på något sätt? Stängde av internet-uppkopplingen på direkten.
Postad 22 December 2017 - 18:14
Funderar på att köpa en B7 för ca 16 lök men är fortfarande osäker. 55 tum storleken känns bra och jag kommer använda TV'n till vanligt TV-tittande, netflix och fotboll genom viaplay. Kommer TV'n passa bra då? Tycker ju att det är dyrt med 16 000 redan som det är men ser att många skriver om kalibrering också. Blir det stor skillnad?
Postad 22 December 2017 - 18:36
Intressant, här har jag inte fått något ännu. Finns det fler som inte fått sin kod?
Jag har inte heller fått min än. Kom den på mail eller SMS?
Redigerat av Sisko, 22 December 2017 - 18:37.
Postad 22 December 2017 - 20:33
Nu fick jag koden till erbjudandet från Netflix
Om jag nu kunde lista ut hur man ser status på kontot också...
Samma här. Fick själv byta till 4k (gissar att man kunde kört vidare på vanliga HD abonnemang under 7-8 mån istället - man fick ju 834kr)
Postad 22 December 2017 - 20:35
Funderar på att köpa en B7 för ca 16 lök men är fortfarande osäker. 55 tum storleken känns bra och jag kommer använda TV'n till vanligt TV-tittande, netflix och fotboll genom viaplay. Kommer TV'n passa bra då? Tycker ju att det är dyrt med 16 000 redan som det är men ser att många skriver om kalibrering också. Blir det stor skillnad?
Var först inne på 55 men slog till på 65 då jag sitter ca 2.7-8m ifrån TVn. Ibörjan såg det väldigt stort ut men närmande vant sig hade det gått med större
Postad 22 December 2017 - 21:01
Jag har inte heller fått min än. Kom den på mail eller SMS?
Jag fick min på mail.
Redigerat av rojo_98, 22 December 2017 - 21:01.
Postad 22 December 2017 - 21:48
Då har LG'n vart igång en stund och jag måste säga att jag är riktigt nöjd med bilden. Får den en bra signal så är bilden riktig trevlig.
Finns en inställning i tvn för det som löste det för mig.
Postad 22 December 2017 - 22:28
Finns en inställning i tvn för det som löste det för mig.
Sitter med lip sync problem på min 65" C7 också..netflix youtube funkar skit.finns AV justering men det räcker inte till justeringen som finns där för mig.ljudet kommer nämligen efter mun rörelserna..har på -5 men ser sjukt ut ändå.vissa snackar om att man skall stänga av dolby atmos men det funkar bara på interna högtalarna(interna högtalarna har inget lip sync problem)annars är det avstängt automatiskt eftersom jag har yamaha x2020a som inte stödjer atmos.
Postad 22 December 2017 - 23:19
Kan man ställa in att en app autostartas när tvn startas?
Tror inte det går, men det är alltid värt att kolla runt lite här:
Postad 23 December 2017 - 10:39
Tips till er köpsugna, Elgiganten kör 55 för 14990 och 65 för 23990 på mellandagsrean
https://www.elgigant...danden-ljud-tv/
Postad 23 December 2017 - 11:10
Hoppas den går in i en king cab.
65” kanske ska tilläggas.
Redigerat av Unregisteredcda6a4d1, 23 December 2017 - 11:11.
Postad 23 December 2017 - 11:24
Någon som kan svara hur stor en b7 är med emballage?
Hoppas den går in i en king cab.
65” kanske ska tilläggas.
Jepp har en kartong bredvid mig här: 159x96x20cm
IMG_4315.jpg 158.63K
20 Antal nerladdningar
Redigerat av Lunna, 23 December 2017 - 11:24.
Postad 23 December 2017 - 11:33
Tips till er köpsugna, Elgiganten kör 55 för 14990 och 65 för 23990 på mellandagsrean
2 veckor med min C7 är nöjd - tror det blir en keeper ![]()
Postad 23 December 2017 - 11:43
När ni snackar om att man behöver bra signal för att få en bra bild (B7), vad menar ni då? Jag har bredband från telia 100/100 med fiber. Duger det för att få den bästa bilden? Tacksam för svar
Postad 23 December 2017 - 12:18
När ni snackar om att man behöver bra signal för att få en bra bild (B7), vad menar ni då? Jag har bredband från telia 100/100 med fiber. Duger det för att få den bästa bilden? Tacksam för svar
Jag kör Telia 30 mbit med jacket på min C7 men smaken är olika och vad man kommer ifrån tidigare
Alla HD kanaler blir skitbra på min C7 i alla fall så inget oroa sig för där
Postad 23 December 2017 - 12:22
Sitter med lip sync problem på min 65" C7 också..netflix youtube funkar skit.finns AV justering men det räcker inte till justeringen som finns där för mig.ljudet kommer nämligen efter mun rörelserna..har på -5 men ser sjukt ut ändå.vissa snackar om att man skall stänga av dolby atmos men det funkar bara på interna högtalarna(interna högtalarna har inget lip sync problem)annars är det avstängt automatiskt eftersom jag har yamaha x2020a som inte stödjer atmos.
Har du "bara" lipsync problem när du kör mot externa högtalare?
För mig är det för interna högtalare (har några externa högtalare inkopplade)
Testat att använda mig av AV sync och Av/På med Atmos men ingen direkt skillnad.
Tolkar det som att vissa inte alla har problem med detta så det verkar vara varierande från skärm till skärm.
Postad 23 December 2017 - 12:24
Jag kör Telia 30 mbit med jacket på min C7 men smaken är olika och vad man kommer ifrån tidigare
Tack!
Är det något jag bör tänka på nu när jag ska köpa B7 i butik? Allt från transporten till installationen, det uppskattas verkligen! Är en rookie när det gäller sånt här
Postad 23 December 2017 - 12:29
https://www.elgigant...danden-ljud-tv/
Kan man hävda prisgaranti redan nu tro??
Postad 23 December 2017 - 13:30
Tack!
Är det något jag bör tänka på nu när jag ska köpa B7 i butik? Allt från transporten till installationen, det uppskattas verkligen! Är en rookie när det gäller sånt här
Köpte min från ELG - budet parkerade 50 från min port fick TV inburen till bostaden
Tror ELG kör med egen transport - där stod alla TV paket vertikalt med spännrep
Budet transporterade min tv på en pirra
Postad 23 December 2017 - 16:50
Köpte en 55C7 på BF för 13990:-, har öppet köp i 30 dagar o funderar på att lämna tillbaka den pga banding o ojämt ljus på skärmen. Vilka möjligheter har jag? Kan jag få en likadan, eller är det pengarna tillbaka som gäller för mig..
Postad 23 December 2017 - 17:06
Med Telia 30 klara du av att få ner 4K/HDR material som går att se på din C7?
Redigerat av Unregistered46b3322a, 23 December 2017 - 17:07.
Postad 23 December 2017 - 17:30
Med Telia 30 klara du av att få ner 4K/HDR material som går att se på din C7?
Går jag in på youtube söker hdr har jag inga problem spela upp materialet
Samma som man ser i butiker
Postad 23 December 2017 - 17:48
Köpte en 55C7 på BF för 13990:-, har öppet köp i 30 dagar o funderar på att lämna tillbaka den pga banding o ojämt ljus på skärmen. Vilka möjligheter har jag? Kan jag få en likadan, eller är det pengarna tillbaka som gäller för mig..
Hur ofta syns det? I sport och i de flesta panoreringar mot jämna bakgrunder? Eller endast i gråmörka scener?
Redigerat av Chamber, 23 December 2017 - 17:49.
Postad 23 December 2017 - 17:49
Går jag in på youtube söker hdr har jag inga problem spela upp materialet
Samma som man ser i butiker
Telia 30mbps duger ifall du ska kolla på komprimerad 4K på youtube eller Netflix.
Börjar du streama lite högre kvalité, t.ex via en plex server så räcker inte 30mbps alls.
Det kan man lösa genom en lokal plex server, jag har dock min placerad hos mina päron då de har en riktigt schysst fiberlina och då räcker knappt 100mbps som jag har.
Postad 23 December 2017 - 18:24
Hur ofta syns det? I sport och i de flesta panoreringar mot jämna bakgrunder? Eller endast i gråmörka scener?
Har inte tittat på sport så jag vet inte hur det ser ut där. Har sett det gråmörka scener i typ Game of thrones. Panoreringar upplever jag att det hackar o rycker betydligt mer än i min Panasonic Plasma..
Postad 23 December 2017 - 18:27
Telia 30mbps duger ifall du ska kolla på komprimerad 4K på youtube eller Netflix.
Börjar du streama lite högre kvalité, t.ex via en plex server så räcker inte 30mbps alls.
Det kan man lösa genom en lokal plex server, jag har dock min placerad hos mina päron då de har en riktigt schysst fiberlina och då räcker knappt 100mbps som jag har.
Ser jag något filmat på youtube högre än 1080P tar det längre ladda ner matrialet
Postad 23 December 2017 - 19:04
Har inte tittat på sport så jag vet inte hur det ser ut där. Har sett det gråmörka scener i typ Game of thrones. Panoreringar upplever jag att det hackar o rycker betydligt mer än i min Panasonic Plasma..
Game of thrones har ju tuffa scener mot OLEDs. Med panoreringar menar jag inget om att det hackar utan endast om banding kommer fram mer då när kameran rör sig i sidled mot bakgrunder med jämn färg/mörka färger. Men ser du det endast då och då och endast i gråmörka scener är det nog något man får acceptera. Ser du dock det i sport och att bandingen ofta kommer fram när kameran rör sig och man kan se alla ränder i bakgrunden så kan man absolut få bättre.
Postad 23 December 2017 - 19:22
Kan man hävda prisgaranti redan nu tro??
Beror väl på vilken butik du tänker hävda emot, men de flesta brukar ha som krav att den finns i lager och är köpbar för det priset. Så knappast innan rean drar igång och knappast heller om alla ex säljer slut under rean...men vissa butiker är ju frikostiga med sin prisgaranti.
Det där är väl en butiksspecifik fråga som du kan kolla med butiken du köpt den och inget specifikt för LG OLED.
Generellt så innebär öppet köp att du kan lämna tillbaka den och få tillbaka pengarna, inte att du kan byta till ett nytt ex (då är det garanti/reklamation du ska använda)
Postad 24 December 2017 - 10:25
Köpte min från ELG - budet parkerade 50 från min port fick TV inburen till bostaden
Tror ELG kör med egen transport - där stod alla TV paket vertikalt med spännrep
Budet transporterade min tv på en pirra
Bör man tänka på något när man själv bär upp den? Får TV´n vara liggandes? Minns senaste gången jag skulle plocka ur mina nyköpta TV ur kartongen och tydligen gjorde fel då pixlar kunde blir skadade.
Postad 24 December 2017 - 12:21
Spelar väl ingen roll vilket bredband du har
.Du kan ha 10 000 mbits och fortfarande ha kass insignal.
Edit, det är ju ändå julafton så att.. De flesta streamingtjänster med Fullhd HD som SVT HD ligger på ca 8-12 mbits för 1080p. Har inte sett någon streamingtjänst av gammeltv som har högre. Möjligtvis att Netflix med sin nya 4k streaming har högre.
Men i stort sett skall ett 24/1 gå bra för de flesta tjänsterna.
En hög internethastighet är ingen garanti för att leverantörern skickar en stream med hög bitrate. Men det är ju INTE tv'ns fel så att säga
Redigerat av nrmm, 24 December 2017 - 12:31.
Postad 24 December 2017 - 13:44
LG 65E7V är den värd att lägga 30K på såg att den skall gå för det priset på Elgiganten, annars står det mellan B7 eller C7
Läst att det är samma Panel på alla, men är det någon skillnad i elektroniken på modellerna, tex att det är bättre bild behandling på tex på E7
att det är bättre flyt i bilden vid panorering?
Postad 24 December 2017 - 14:20
LG 65E7V är den värd att lägga 30K på såg att den skall gå för det priset på Elgiganten, annars står det mellan B7 eller C7
Läst att det är samma Panel på alla, men är det någon skillnad i elektroniken på modellerna, tex att det är bättre bild behandling på tex på E7
att det är bättre flyt i bilden vid panorering?
Exakt samma bildmässigt men annan design och bättre ljud.
Postad 24 December 2017 - 16:35
Netonnet kör B7 55" för 13.990:- och 65" för 21.990:- ![]()
https://www.netonnet...7v/243196.9118/
https://www.netonnet...7v/243215.9119/
Postad 24 December 2017 - 17:41
Ser inga 65" C7 på mellandagsrea någonstans? ![]()
Redigerat av Frozenalien, 24 December 2017 - 21:10.
Postad 24 December 2017 - 20:54
Är dom netonnet bra att göra med om jag vill byta tv pga bandning eller annat som jag inte är nöjd med.
Netonnet har väll inte pris garanti?
Postad 24 December 2017 - 21:23
Kommer nog köra på en 65 b7
Är dom netonnet bra att göra med om jag vill byta tv pga bandning eller annat som jag inte är nöjd med.
Netonnet har väl 90 dagars öppet köp om du e medlem i klubbhyllan har jag för mig
Postad 24 December 2017 - 21:34
Kommer nog köra på en 65 b7
Netonnet är väldigt bra. Och de har prisgaranti.
Postad 24 December 2017 - 22:14
Netonnet är väldigt bra. Och de har prisgaranti.
Har sökt på hemsidan, men hittar inget om prisgaranti, vart hittar du det?
Postad 24 December 2017 - 22:23
Har sökt på hemsidan, men hittar inget om prisgaranti, vart hittar du det?
Talar från egen erfarenhet, när priset har sänkts tidigare har jag alltid fått pengarna tillbaka och andra härinne också.
Postad 24 December 2017 - 22:38
Talar från egen erfarenhet, när priset har sänkts tidigare har jag alltid fått pengarna tillbaka och andra härinne också.
Ok tack, bara att hålla koll då om jag handlar från netnonet.
Får man frakta en Oled Liggandes?
Postad 24 December 2017 - 23:57
Ok tack, bara att hålla koll då om jag handlar från netnonet.
Får man frakta en Oled Liggandes?
Frakta på! Netonnet är seriösa med priser, de var lägst även på BF. Elgiganten kan följa efter igen (om de nu gör det som de gjorde på BF)
Redigerat av Unregistered63af0836, 24 December 2017 - 23:58.
Postad 25 December 2017 - 09:01
Någon som har koll på fördelen att använda en ATV 4k mot det inbyggda OS:et? Netflix tex funkar ju finfint med den inbyggda appen samt laddar fort. Fick dock en ATV 4k i julklapp men har inte öppnat den ännu =)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
LG OLED65C7V startar ej (oftast), klickande ljud
18 filmer
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?