Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

3877 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 december 2020 - 12:26

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Har Sony redan planer på en PS5 pro? Dubbla GPU:er och cloud gaming. Låter ju riktigt trevligt om det stämmer.
https://m.gsmarena.c...-news-46592.php

Ser ju ut som en bärbar med klimat-sensor, media, kamera, högtalare, div sensorer.

Men Sony har en ganska stor hög med patent som aldrig blir något av också.

Postad 05 december 2020 - 13:28

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 0
Låter konstigt, varför skulle en maskin för cloud gaming ha mer resurser lokalt, verkar bakvänt. Tror inte på det här.

Postad 05 december 2020 - 16:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 752 inlägg
  • 0

Det är bara ännu ett patent, som Sony knåpat ihop.

Och likt Nintendos patent, så tar dom kanske delar av idéerna till nästa maskin, och resten blir det inget av.

Kommer säkert en Pro modell, men lär nog dröja tills 2023 iaf.

Postad 05 december 2020 - 16:31

Unregistered96eae543
  • Unregistered96eae543
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Det är bara ännu ett patent, som Sony knåpat ihop.

Och likt Nintendos patent, så tar dom kanske delar av idéerna till nästa maskin, och resten blir det inget av.

Kommer säkert en Pro modell, men lär nog dröja tills 2023 iaf.

Dags att förbokade en snart då  :D

Ruskigt nöjd med min Ps5a, känns verkligen next gen och då har man ändå inte fått sätta tänderna i rejält upphottade spel ännu. Kommer bli fantastiskt framöver på spelfronten :)

Redigerat av Unregistered96eae543, 05 december 2020 - 16:32.

Postad 05 december 2020 - 19:19

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

På Sweclockers tycker dom att det är nästan ingen skillnad mot PS4. Jag fattar noll.

Postad 05 december 2020 - 20:15

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Eh, va? Vad syftar du på med det?

Veckans fredagsfokus går in i detalj vad två i redaktionen har fått för intryck av Playstation 5 och Xbox Series X/S. Titeln är väl lite clickbait (då de åsyftar främst GUI) men av vad jag har sett i videon är det inget som känns oresonligt eller oförståeligt.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 05 december 2020 - 20:23.

Postad 05 december 2020 - 20:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Vad förväntar man igentligen för sex tusen kronor om man inte är imponerad över vad man får med en PS5. Jag menar det är oförståeligt att hylla grafikkort för åtta tusen men inte tycka att ladda DS på 2sek är något nytt.

Postad 05 december 2020 - 20:33

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Fast det är ju en gedigen skillnad mellan en bekvämlighetsgrej och ren prestanda. Jag lägger hellre mina pengar på just bättre prestanda än bättre batteritider (spelar aldrig med trådlösa kontroller eller tangentbord/mus av en anledning).

Och fortfarande, vad menar du med att "dom" på Swelockers tycker det är "nästan ingen skillnad mot Ps4"?

Postad 05 december 2020 - 20:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Jag fick den uppfattningen av videon, delvis med den titteln men även ifrån diskutionen där det nämns att det inte är någon stor nextgen känsla. Det betyder ju att det är ganska likt current gen, dvs PS4, eller hur menar du att man ska tolka det?

Postad 05 december 2020 - 20:47

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Vad jag fick för intryck så tycker de att Xbox Series S/X mer drar åt "If it works don't fix it"-hållet, sett både till design i UI samt kontroll och funktioner. Det medan Playstation 5 känns mer innovativ, ffa i hur de upplever handkontrollen även om de anser att det är för tidigt att kalla det för någon revolution eftersom de gärna vill se hur Dualsense m.m. används av utvecklare.

Sett till prestanda och grafikkvalité verkar ingen vara missnöjd heller utan det är i linje med förväntningarna till största delen.

Jag känner själv att det enda med PS5 som lockar mig i dagsläget är bakåtkompabiliteten. Där har Sony långt överträffat mina förväntningar vilket känns riktigt trevligt.

Postad 05 december 2020 - 21:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Kommentaren min kom efter att N_Micke skriver att han tycker PS5 verkligen är NextGen och då kom jag ihåg den sweclockers-fokusen och kände verkligen att åsikterna går isär.

Jag satt och bara väntade på att dom skulle ta upp vilken skillnad det är i speciellt spel som DemonSouls som är baserat på att hoppa fram och tillbaka jäkligt mycket mellan världar och Nexus, men också det att dö ganska ofta, och vad dessa laddtider gör för flytet i spelen idag som är helt underbart enligt mig, jag sugs verkligen inn i spelet på ett helt annat sätt och kan planera och utföra det jag ska med uppgraderingar osv utan avbrott, men det kom aldrig upp i videon som någon stor grej så man sätter väl pris på olika saker då.

Postad 06 december 2020 - 20:02

Azper
  • Azper
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Har en liten undran: 

Hur fungerar det att ta med sitt psn-konto till 5:an, jag kommer ihåg när jag sålde min PS4a lite för fort, jag glömde att avregga mitt psn konto på den som primärt system, så när jag loggade in på min nyköpta Pro så kunde inte den sättas som primärt system med mitt psn konto, eftersom det låg kvar på den sålda ps4an....   har för mig jag fick ringa upp Sony och dom kunde "ta bort kontot" från ps4an, men om jag minns rätt så kunde man bara göra det den vägen en gång per år... 

Så antar det är samma procedur denna gång, så man inte gör samma tabbe igen! 

Redigerat av Azper, 06 december 2020 - 20:03.

Postad 06 december 2020 - 20:09

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 1
gör man inte en fabriks återställning när man säljer? dvs då raderas allt.

Postad 06 december 2020 - 21:27

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0
Ja det var det jag gjorde på min pro. Så loggade jag bara inn på ps5. Hittar inget om att sätta den som primär konsol....dom antar väl bara att det är det kanske hehe.

Postad 07 december 2020 - 05:38

Azper
  • Azper
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Jo givetvis, men det räckte tydligen inte på min PS4a när jag sålde den, utan mitt psn-konto "satt tydligen kvar" på något vänster som Primärt System på konsolen... 

Postad 07 december 2020 - 06:56

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0

Man måste avaktivera sin PS4 i menyerna med.
Går att göra i efterhand via PSN har jag för mig, något i stil med avaktivera alla enheter och sedan logga in på de man har kvar igen.

Postad 07 december 2020 - 10:45

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Osäker om denna blitt postat tidigare.

Beroende på TV så skal man tydligen inte "kalibrera" HDR på det sättet Sony beskriver.

Kort sagt skal man:

1. Öka tils solen försvinner, dvs inte stanna på den sista där man faktiskt ser solen utan gå ett knäpp till så den försvinner.

2. Samma som 1.

3. Sänk ned til maximum svart och strunta i vad du ser.

För den som vill se filmen för bra anledningar til varför detta blir korrekt:

https://www.youtube....h?v=FwcSCgW47rY

Postad 07 december 2020 - 12:54

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Osäker om denna blitt postat tidigare.

Beroende på TV så skal man tydligen inte "kalibrera" HDR på det sättet Sony beskriver.

Kort sagt skal man:

1. Öka tils solen försvinner, dvs inte stanna på den sista där man faktiskt ser solen utan gå ett knäpp till så den försvinner.

2. Samma som 1.

3. Sänk ned til maximum svart och strunta i vad du ser.

För den som vill se filmen för bra anledningar til varför detta blir korrekt:

https://www.youtube....h?v=FwcSCgW47rY

såg detta för ett tag sedan. Tråkigt att Sony går ut med fel information. Microsofts beskriver korrekt och har dessutom bättre kalibrering (fler steg upp till 1000 nits)

ps: Steg 3. stämmer bara om du har en OLED och spelar i ett rum utan ljus.

Postad 07 december 2020 - 13:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 752 inlägg
  • 0

Jag kör med dynamic tone mapping, istället för HGIG, på min LG CX.

Det blir alldeles för mörkt annars i de flesta spelen, och jag vill inte behöva sitta i ett kolsvart rum, för att njuta av spel, då jag tycker det är behagligare att spela med lite ljus på i rummet, och även spela under dagtid.

Så länge som detaljer inte brutalt fräts ut, och jag själv tycker att det ser bra ut, så kör jag på det.

Men jag har iaf kalibrerat PS5:ans HDR, enligt vad Vincent rekommenderar, med ett extra knäpp.

Skulle jag sitta i totalt mörker, så kanske jag testar HGIG igen.

Postad 07 december 2020 - 13:39

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1 376 inlägg
  • 0

Konsolen kom med Bring för några timmar sen så allt inkopplat, uppdaterat och Warzone nedladdat.

Såg dock att det står som ett PS4 spel, tror ni det kommer en uppdaterad fil till PS5 nu när Cold War ska in i Warzone den 10:e?

Postad 07 december 2020 - 13:45

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Konsolen kom med Bring för några timmar sen så allt inkopplat, uppdaterat och Warzone nedladdat.

Såg dock att det står som ett PS4 spel, tror ni det kommer en uppdaterad fil till PS5 nu när Cold War ska in i Warzone den 10:e?

Jag tror det är uppskjutet till den sextonde. Jag vet inte hur de löser det rent praktiskt dock..

Redigerat av hassesolo, 07 december 2020 - 13:45.

Postad 07 december 2020 - 15:45

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1 376 inlägg
  • 0

Jag tror det är uppskjutet till den sextonde. Jag vet inte hur de löser det rent praktiskt dock..

Aha, det visste jag inte.
Hade varit roligt om det kom en uppdaterad version för PS5  :) 
(nu kanske det är lite snyggare och flyter på bättre än på ett PS4 PRO ändå (har inte testat ännu)

Postad 07 december 2020 - 20:46

Azper
  • Azper
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Kan någon förklara hur "Annan" under lagring kan stiga upp till 301gb? 

just nu är den nere på 65gb, men kollar man bilder på en ny-installerad ps5a är den bara på 6gb. 

Kan något gått snett när jag skulle föra över mina filer från PS4an? 

det känns ju jäkligt skumt att det kan hoppa så mkt..

Kanske ska göra en formatering och sen installera spelen från scratch istället för att föra över från ps4an.

Postad 07 december 2020 - 21:08

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

såg detta för ett tag sedan. Tråkigt att Sony går ut med fel information. Microsofts beskriver korrekt och har dessutom bättre kalibrering (fler steg upp till 1000 nits)

ps: Steg 3. stämmer bara om du har en OLED och spelar i ett rum utan ljus.

Jag kan inte direkt fatta varför steg.3 bara skulle gälla en viss typ av display. Jag har svartnivå på 0 på min tv och har ingen black crush. Om jag då ställer nr.3 till allt annat än maximum svart så vil PS5 sätta min lägsta svartnivå till grått. Lite överdrivet men jag ser ingen grund till att den inte ska stå på 0.00 svart då min tv kan visa kolsvart även om det inte är en Oled.

(sen hur ljust rum man spelar i vill ju vara olika och det gäller ju all kalibrering och då ser jag hellre att man ökar ljusstyrkan direkt i tvn istället om man nu har lust med det, inte för att jag någonsin gör det men ändå)

Redigerat av Demon Slayer, 07 december 2020 - 21:11.

Postad 08 december 2020 - 09:11

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Jag kan inte direkt fatta varför steg.3 bara skulle gälla en viss typ av display. Jag har svartnivå på 0 på min tv och har ingen black crush. Om jag då ställer nr.3 till allt annat än maximum svart så vil PS5 sätta min lägsta svartnivå till grått. Lite överdrivet men jag ser ingen grund till att den inte ska stå på 0.00 svart då min tv kan visa kolsvart även om det inte är en Oled.

(sen hur ljust rum man spelar i vill ju vara olika och det gäller ju all kalibrering och då ser jag hellre att man ökar ljusstyrkan direkt i tvn istället om man nu har lust med det, inte för att jag någonsin gör det men ändå)

Jag tyckte Vincent sa att det gäller OLED. En LCD kan inte visa 0 nits utan att stänga ner en hel zon och då missar man detaljer i de lägre regionerna för även om en LCD har dimbara zoner kan den inte släcka ner i pixel nivå.
Men jag kan inte det tekniska så bra så om du är nöjd med att köra 0 nits på din LCD så ska du självklart göra det 👍

Postad 08 december 2020 - 09:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Hmm, GT7 verkar bli PS5 exklusivt trots allt. Kunde jag aldrig tro.

Väldigt märkligt val, kan inte se hur en PS4 version skulle hålla tillbaka PS5 versionen nämnvärt. Speltypen lämpar sig för skalbarhet så att säga.

Men man missar miljontals kunder. Hoppas man inte skalat ner utvecklingsbudgeten därefter...

Postad 08 december 2020 - 10:31

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 299 inlägg
  • 0
De skulle släppt det på PC hellre

Postad 08 december 2020 - 10:37

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Det blir alldeles för mörkt annars i de flesta spelen, och jag vill inte behöva sitta i ett kolsvart rum, för att njuta av spel, då jag tycker det är behagligare att spela med lite ljus på i rummet, och även spela under dagtid.
Så länge som detaljer inte brutalt fräts ut, och jag själv tycker att det ser bra ut, så kör jag på det.
Men jag har iaf kalibrerat PS5:ans HDR, enligt vad Vincent rekommenderar, med ett extra knäpp.

Jag brukar ofta ha 2 lampor tända när jag spelar och jag har på HGIG. Tror det är en vanesak då jag också föredrog DTM innan men nu gillar jag HGIG efter att ha gett det en chans, upplever kontrasten som lite bättre och att highlights ser mer imponerande ut.

Men men, oavsett DTM eller HGIG så ser spel såklart fantastiska ut på oled ändå.

Postad 08 december 2020 - 11:36

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Jag tyckte Vincent sa att det gäller OLED. En LCD kan inte visa 0 nits utan att stänga ner en hel zon och då missar man detaljer i de lägre regionerna för även om en LCD har dimbara zoner kan den inte släcka ner i pixel nivå.
Men jag kan inte det tekniska så bra så om du är nöjd med att köra 0 nits på din LCD så ska du självklart göra det

Min LCD mäter 0 om man har ett större område svart. Första läget (ett klick upp) på PS5 sätter lägsta svartnivå tvn kan visa till 0,002.

Det är korrekt att om det är några pixlar som i ett tänkt scenario skal vara t.ex 0.01 så kan inte hela zonen dimmas under det, men det betyder inte att alla pixlar måste lysa med 0.01 isåfall skulle ju tvn bestå av bara 480 pixlar (antal zoner) och det gör den inte, tvn kan lysa med just de pixlar som skal lysa och helt släcka ned de pixlar som inte skal lysa, problemet med LCD är att det läcker igenom lite ljus, men ju mörkare en del pixlar är i en zon desto mindre läcker ju ljuset då det är så svagt. Det betyder att zonen i detta scenario kan dimmas til 0.01 men lite baserat på vad som visas i den så betyder det inte att hela zonen lyser upp til 0.01, det är bara de pixlar som skal lysa som lyser och så läcker det lite på sidan upp til där dimingen dimmar.

Men jag har en fråga också, min tv kan ju visa upp till 1800 nits (jag har mätt 1200 i en riktig scen i moviemode efter kalibrering), ska jag då sätta min 2-klick över där solen försvinner? (2-klick över är 1100 och 3-klick blir 1300)

Redigerat av Demon Slayer, 08 december 2020 - 21:43.

Postad 08 december 2020 - 19:25

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Vilka spel har du kört? Jag tyckte DRM i CoD Black Ops blev på tok för överexponerad och förlorade massor med detaljer i ljusa områden men med HGIG blir det väldigt bra. Tyckte även som du att HGIG blev för mörkt i mörka partier men sen upptäckte jag brightness slidern i själva spelet och förstod att det inte var en vanlig brightness (ju högre ju ljustare) utan drog den så som spelet förklarade och då drogs den ner 10 snäpp mot standard. Känns som det mer var en balanseringsslider eller vad man ska säga... MEN mörka partier blev betydligt bättre nu 👍

Redigerat av beat_strandh, 08 december 2020 - 19:28.

Postad 11 december 2020 - 18:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0
Berätta gärna om ni hittar en usb-hub som fungerar til ps4 kamera, Pulse 3d och gärna extern disk. Jag har helt plötsligt fòr många enheter.

En äldre targus 3.o fungerar men den har bara 3 portar.

Köpte en 4-portars som inte fungerade för fem öre:

Manhattan 162296, usb 3.2 gen1, 5000Mbit/s

Postad 15 december 2020 - 20:32

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Haft ps5 i en vecka nu. Gillar uppfräschade valhalla med bättre flyt och lite skarpare.

Dualsense känns coolt i början på astro bot men sen känns det som vanligt. Har testat kontrollen till valhalla, astro bot, miles morales och demon's souls. Känns som en större dualshock. Varning för överhype här.

Maskinen i sig känns snabb o smidig. Positiv över den och spelen är snyggare. Mer evolution än revolution dock.

Postad 15 december 2020 - 20:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0
Den nya options-knappen är guld jämfört med den gamla som jag personligen hatar eftersom den är så svår att hitta tycker jag. Blir glad varje gång jag använder den nya. En sådan liten sak men som betyder ganska mycket.

Angående haptic så har dom gjort det så att man inte tänker på det och det bara förstärker helhetskänslan, men den skakar faktiskt på höger sida om du slår med svärdet i en vägg til höger i DS.

Postad 20 december 2020 - 10:08

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Fick en PS5 i fredags och är mestadels possitiv. Det enda är väl att jag upplever att den blir varmare och därför låter mer än min XsX. Någon annan som delar den uppfattningen?

Postad 20 december 2020 - 10:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0

Fick en PS5 i fredags och är mestadels possitiv. Det enda är väl att jag upplever att den blir varmare och därför låter mer än min XsX. Någon annan som delar den uppfattningen?

Pratade med en annan som också hade lyckats lösa en PS5 och hade en SX sen tidigare. Han klagade på att den lät mer samt hade coil whine som störde. Värmen sa han dock inget om.

Postad 20 december 2020 - 11:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
Vid mätningar ska ps4 gå mellan två och fyra grader över series X. Är den varmare än så så kanske det är något märkligt med din enhet?

Det här skulle innebära att om du bränner dig på den så ligger den över ca 65 grader, series X ska ligga under det. Smärtgränsen för nervcellerna är 65 så du kan testa med att ta på båda konsolerna. Bränner du dig bara på den ena så kan det vara något suspekt 😅

Redigerat av Zartok, 20 december 2020 - 11:27.

Postad 20 december 2020 - 11:34

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0

Får min PS5 i början av veckan, då ska det jämföras mot min XSX.

Postad 20 december 2020 - 11:53

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0

Vid mätningar ska ps4 gå mellan två och fyra grader över series X. Är den varmare än så så kanske det är något märkligt med din enhet?

Det här skulle innebära att om du bränner dig på den så ligger den över ca 65 grader, series X ska ligga under det. Smärtgränsen för nervcellerna är 65 så du kan testa med att ta på båda konsolerna. Bränner du dig bara på den ena så kan det vara något suspekt

Njaa, så farligt är det inte. XsX upplever jag dock som den håller sig sval och tyst under en hel spelsession, medans när jag testade Astro's playroom igår kväll, så började fläktarna varva lite efter ca 30-40 minuter inn i spelet samt att den kändes lite halvvarm när jag la handen på den. Har både XsX och PS5 liggande i min TV bänk (Tyvärr ingen plats för att ha de stående om jag inte ska gömma dem bakom TV:n) 

Postad 20 december 2020 - 12:33

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0

Har ett 250/250 Mbit/s bredbandsabonnemang och en trådlös router som utan problem kan leverera denna hastighet till mina andra prylar som laptops, surfplattor, etc. Testade för skojs skull att köra anslutningstestet från PS5 när jag satt på mitt trådlösa nätverk och märkte att jag då bara fick 35 Mbit/s ned och 20 Mbit/s upp. Gjorde sedan samma test med XsX och då kommer jag upp i 240 Mbit/s ned och 160 Mbit/s upp. Kan det vara så att Sony använder ett äldre WiFi kort som inte klarar mer?

Känns dock väldigt märkligt då det måste vara typ 10 år sedan jag fick så dålig trådlös prestanda.

Både XsX och PS5 står mindre än en meter från routern som stödjer både 2.4 och 5 Ghz banden.

Kabel är ju självklart alltid bäst att använda, men nu börjar jag få slut på portar och ville därför flytta över någon enhet till det trådlösa. Får nog bli Xboxen som det verkar nu.

Postad 20 december 2020 - 12:48

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0

Har ett 250/250 Mbit/s bredbandsabonnemang och en trådlös router som utan problem kan leverera denna hastighet till mina andra prylar som laptops, surfplattor, etc. Testade för skojs skull att köra anslutningstestet från PS5 när jag satt på mitt trådlösa nätverk och märkte att jag då bara fick 35 Mbit/s ned och 20 Mbit/s upp. Gjorde sedan samma test med XsX och då kommer jag upp i 240 Mbit/s ned och 160 Mbit/s upp. Kan det vara så att Sony använder ett äldre WiFi kort som inte klarar mer?

Känns dock väldigt märkligt då det måste vara typ 10 år sedan jag fick så dålig trådlös prestanda.

Både XsX och PS5 står mindre än en meter från routern som stödjer både 2.4 och 5 Ghz banden.

Kabel är ju självklart alltid bäst att använda, men nu börjar jag få slut på portar och ville därför flytta över någon enhet till det trådlösa. Får nog bli Xboxen som det verkar nu.

Känns som PS5:an väljer 2.4 Ghz bandet av någon anledning. Hittade en artikel om det, så ska se om det löser problemet. https://www.psu.com/...your-downloads/

Edit. Ja, det var inte svårare än att välja 5 Ghz manuellt under nätverksinställningarna. Nu får jag i alla fall 235 Mbit/s ned och 120 Mbit/s upp.

Redigerat av Samplehead, 20 december 2020 - 12:51.

Postad 20 december 2020 - 12:53

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

På kabel så maxar den min lina iaf, något som det inte såg ut som PS4 gjorde, även om det kan ha vart en bugg i själva testet, men det är najs att se sin kapasitet i testerna :)

Postad 20 december 2020 - 16:32

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
Såg att det levereras PS5 konsoller med olika antal fläkt blad som öven påverkar ljudnivån. Vad har ni fått?! Är det någon som är så missnöjd att ni ledsnar köper jag gärna den till grabbarna som suktar efter sin konsoll.

Postad 20 december 2020 - 22:01

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Tycker min är knäpptyst så länge den inte varvat igång skivläsaren.

Postad 21 december 2020 - 03:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Min DE är mycket tystlåten.

Postad 21 december 2020 - 12:16

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Ja min är också tyst. Det är ju vad som rapporteras runt om från alla recensioner och lets plays också, så jag ville absolut skapat en ticket för detta då det är ett fel. Man kan ju om man vill lossa vita faceplaten och ta ut fläkten och se så man inte har den vita lappen som flärpar, detta skal gå utan att bryta garantien men kan vara värt att få en second opinion om ju det innan man sätter till verks.

Postad 21 december 2020 - 16:20

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
Min är inte tyst. Man hör den tydligt från flera meter om TVn är tyst. Men har man andra ljud försvinner ljudet från PS5 som tur är. Så egentligen inget problem. Jag hade nog aldrig använt den till filmvisning

Postad 21 december 2020 - 16:25

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
Vad jag förstår så behöver man inte ta ut fläkten för att kunna räkna bladen utan det ser man om man lossar ”plattan”.

Postad 22 december 2020 - 15:56

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Efter att ha haft min en dryg vecka så måste jag säga sjukt överhype'at. Kortare laddtider lite bättre flyt och typ knäpptyst men next gen mot PS4 PRO, näää verkligen inte!

Såklart så lär man ju vänta in dom PS5 exklusiva spelen samt UE5 men dit är det långt så ni som inte har fått någon tycker jag inte behöver sörja särskilt mycket faktiskt

Redigerat av merry, 22 december 2020 - 15:57.

Postad 22 december 2020 - 16:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Efter att ha haft min en dryg vecka så måste jag säga sjukt överhype'at. Kortare laddtider lite bättre flyt och typ knäpptyst men next gen mot PS4 PRO, näää verkligen inte!

Såklart så lär man ju vänta in dom PS5 exklusiva spelen samt UE5 men dit är det långt så ni som inte har fått någon tycker jag inte behöver sörja särskilt mycket faktiskt

Det är inte så konstigt, det är en nextgenkonsol som spelar currentgenspel i nuläget, med några få undantag.

Postad 22 december 2020 - 17:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Hade du väntat dig nått annat?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.