* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34728 svar till detta ämne
Postad 06 december 2020 - 23:58
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Tog bort identifierings koderna men samma sak igen,den vill att jag loggar in med teliaplay...Så jag gjorde factory reset men nu får jag Error4: Could not download system software.Please check cables on the gateway and restart both the gateway and the STB...konstigt för att jag har inte pillat något med routern,den har alltid funkat...
Det är med stor sannolikhet som så att det är problem med nätet helt enkelt. Jag har dock svårt att se exakt vad som är fel då jag inte har någon information om din uppkoppling.
Förklaringen är att tv boxar kan starta med den mjukvara som är sparad i boxen och därför får man error 4 när man tar bort den sparade versionen. När man har en sparad mjukvara i flash så kan den hamna i det läget eftersom att den har stöd för att köra i "telia play"-läge. Att man kan köra så beror på att man kör så i bland annat Finland och Danmark med samma mjukvara.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 07 december 2020 - 00:13
68b130d7a97abfc365f99c1d8e9e3631
-
68b130d7a97abfc365f99c1d8e9e3631
-
Rookie
-
3 inlägg
Alltså hade nätfelet löst sig då av någon anledning. Jag är 100% säker på att det var nätfel och jag har svårt att se hur man ska kunna konstatera att det är fel på boxen utifrån den informationen du lämnade här iaf.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Ja precis ett nätfel eller mer precist misstänker jag att det var routern som inte mådde bra i ett par dagar. Eller behövde vila upp sig efter alla omstarter... 😂... Trots att något liknande hände ngn vecka innan, dvs att boxen magiskt gick igång efter en natts vila, fick jag tipset att det skulle vara fel på boxen. Idén att byta ut boxen kom från.... Telia. Som jag förresten haft fortsatt dialog med angående router/wifi...😊
Redigerat av 68b130d7a97abfc365f99c1d8e9e3631, 07 december 2020 - 00:17.
Postad 07 december 2020 - 07:33
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Eller så kör man telia play kan se på TV samtidigt som man spelar in
Smart va?
Har fiber så behöver inte köra med den funktionen.
Postad 07 december 2020 - 13:32
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Satt o slet mitt hår igår med synkproblem i receivern då jag vill få allt att lira. Pillar för att få till universalfjärr, appar... osv för en ny TV, ja ni vet hur det är, allt för husfridens skull..
Såg att bilden kom före ljudet. Fanns inget man kunde justera i receivern då det är det omvända som brukar gälla.
Drog bort alla sladdar i morse och satte upp endast HDMI från Arrisen -> TV'n. Osynk i TV'ns högtalare oxå (bild före ljud) om man satt Digitalt ljud i boxen.
TV'ns Appar var OK , Bytte man till Stereo i Teliaboxen blev det ok synk i TV-sändningen.
Nån som noterat? Har funkat ok fram till igår, typ.
Postad 07 december 2020 - 13:55
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Kollade mest på Viasatpremium genom Teliaboxen igår och märkte av osynk vid studiosändningarna.
Tror inte att det var i Lördags så det kan ha varit något tillfälligt.
Postad 08 december 2020 - 15:16
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Varför går det inte köra Telia Play via smart TV och android när det fungerar på android tv?
Ska man spela in något på boxen skulle det lösa det problemet
Skulle även lösa problemet om man som kund inte vill ha digitalbox också
Postad 09 december 2020 - 14:34
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
233 inlägg
Varför går det inte köra Telia Play via smart TV och android när det fungerar på android tv?
Ja det undrar jag också om du kan casta till tv genom
Mobilen!
det är ju samma sak som ha appen i tv!
Så varför släpper inte Telia appen till tv med android system
Postad 09 december 2020 - 14:44
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
233 inlägg
Någon mer som tycker det blir bättre och högre ljud när man ställer tv digital boxen på stereo! Har jag den på digitalt måste jag upp 5-6 steg på förstärkaren
Och jag tycker att kanalens får olika volymer. Sen har jag den på digitalt kan jag inte sänka ljudet med digitalt tv dosan som går när jag har den på stereo?
Postad 09 december 2020 - 15:56
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
49 min kötid kundtjänst, vad har hänt idag?
Postad 09 december 2020 - 16:05
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
49 min kötid kundtjänst, vad har hänt idag?
Det är väl standard.
De gånger jag har varit i kontakt med dem har det varit ungefär den tiden.
Bara att ringa upp lägga ifrån sig mobilen på högtalarläget och göra annat... 
Postad 10 december 2020 - 00:44
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Någon mer som tycker det blir bättre och högre ljud när man ställer tv digital boxen på stereo! Har jag den på digitalt måste jag upp 5-6 steg på förstärkaren
Och jag tycker att kanalens får olika volymer. Sen har jag den på digitalt kan jag inte sänka ljudet med digitalt tv dosan som går när jag har den på stereo?
Jag tycker generellt inte att det blir bättre ljud i 2.0, snarare tvärtom (bättre bas, klarare ljud i respektive kanal), men det finns undantag.
SVT-produktioner i 5.1 är genomgående urusla. De mixar tal (fronthögtalarna) och bakgrundsljud hejvilt och med konstiga volymer så att man knappt hör vad de säger.
Typexempel är att jag de senaste 10 åren alltid ändrar i boxens inställningar till Stereo när det är Mello-festival (ja jag tvingas genomlida den gång på gång).
I stereo låter Mello som det ska, man hör vad de säger i rätt volym i förhållande till allt annat.
Sen när Mello är slut byter jag tillbaka till digitalt ljud typ resten av året.
Högre volym brukar det bli (och tyvärr olika nivåer på olika kanaler).
På min receiver kan jag, för varje fysisk käll-port och för varje typ av mottaget ljudformat på den porten, ställa in om signalen skall ökas/minskas något.
Jag kan sålunda säga att min HDMI2 + DD5.1-ljud ska öka grundvolymen med +3dB medan HDMI2 + PCM ska öka med 0dB.
Ett alternativ är att du ställer in boxens analoga volym till att matcha den volym du får digitalt (se sista punkten).
Jag tror att det är lika stora skillnader i volym mellan kanalerna i stereo som det är digitalt, men jag är inte säker, eftersom jag i 99.999% av tiden kör digitalt.
Att du inte kan ändra volymen med dosan i digitalt läge är så det fungerar. Den digitala ljudströmmen skickas till receivern och sen är det upp till den att bestämma hur högt ettorna och nollorna skall låta.
Eftersom jag alltid kör digitalt (utom vid Mello) så har jag dragit ner volymen på TV-apparaten till noll och använder enbart receiverns volymknappar för att styra ljudet i högtalarna.
Volymen i TV-boxen påverkar alltså inte den digitala ljudströmmen, men jag har för mig att man kan ställa in boxens volym (i stereoläge) så att det låter lika högt som samma kanal i digitalt läge. Då blir det inte den där stora skillnaden den dag man växlar mellan stereo och digitalt.
Igen, jag använder *aldrig* boxens volymkontorll, så den får alltså stå kvar på den satta volymnivån.
(Dock har jag för mig att nivån ändå ändras (återställs) efter uppdatering av boxen eller liknande, så de få gånger jag byter till stereo så blir det normalt högre ljud.)
Redigerat av elofu17, 10 december 2020 - 00:47.
Postad 10 december 2020 - 10:01
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
233 inlägg
Jag tycker generellt inte att det blir bättre ljud i 2.0, snarare tvärtom (bättre bas, klarare ljud i respektive kanal), men det finns undantag.
SVT-produktioner i 5.1 är genomgående urusla. De mixar tal (fronthögtalarna) och bakgrundsljud hejvilt och med konstiga volymer så att man knappt hör vad de säger.
Typexempel är att jag de senaste 10 åren alltid ändrar i boxens inställningar till Stereo när det är Mello-festival (ja jag tvingas genomlida den gång på gång).
I stereo låter Mello som det ska, man hör vad de säger i rätt volym i förhållande till allt annat.
Sen när Mello är slut byter jag tillbaka till digitalt ljud typ resten av året.
Högre volym brukar det bli (och tyvärr olika nivåer på olika kanaler).
På min receiver kan jag, för varje fysisk käll-port och för varje typ av mottaget ljudformat på den porten, ställa in om signalen skall ökas/minskas något.
Jag kan sålunda säga att min HDMI2 + DD5.1-ljud ska öka grundvolymen med +3dB medan HDMI2 + PCM ska öka med 0dB.
Ett alternativ är att du ställer in boxens analoga volym till att matcha den volym du får digitalt (se sista punkten).
Jag tror att det är lika stora skillnader i volym mellan kanalerna i stereo som det är digitalt, men jag är inte säker, eftersom jag i 99.999% av tiden kör digitalt.
Att du inte kan ändra volymen med dosan i digitalt läge är så det fungerar. Den digitala ljudströmmen skickas till receivern och sen är det upp till den att bestämma hur högt ettorna och nollorna skall låta.
Eftersom jag alltid kör digitalt (utom vid Mello) så har jag dragit ner volymen på TV-apparaten till noll och använder enbart receiverns volymknappar för att styra ljudet i högtalarna.
Volymen i TV-boxen påverkar alltså inte den digitala ljudströmmen, men jag har för mig att man kan ställa in boxens volym (i stereoläge) så att det låter lika högt som samma kanal i digitalt läge. Då blir det inte den där stora skillnaden den dag man växlar mellan stereo och digitalt.
Igen, jag använder *aldrig* boxens volymkontorll, så den får alltså stå kvar på den satta volymnivån.
(Dock har jag för mig att nivån ändå ändras (återställs) efter uppdatering av boxen eller liknande, så de få gånger jag byter till stereo så blir det normalt högre ljud.)
Tack för ett bra inlägg 👍!
Som du säger nu när jag tänker efter blir det bättre och klarare ljud (fronthögtalaren tex) och bättre bas när man kör på digitalt. Men som sagt lägre ljud nivå mot när jag kör analogt iofs. Ligger jag på 30 (analogt) på förstärkaren så måste jag gå upp till kanske 34-35 vid digitalt.
Iofs spelar ju det igen roll
Vet inte om jag har några såna funktioner på min denon 1100w att jag kan ställa in Olik volymer / hdmi ingång.
Får undersöka det🙂
jag använder inte heller volymen på boxdosan den står på max jämt. Såg bara att det inte gick att ändra när jag ställde om till digitalt.
Det är väl bara så att man är van att köra på 30 i volym och då ska det vara så på digitalt också 😂🤪.
Mvh Peter
Postad 10 december 2020 - 11:11
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Har för mig SVT skickar ut Melodifestivalen och liknande i 5.0 dvs man skickar ut basljudet i dom vanliga kanalerna.
Redigerat av Leatherface, 10 december 2020 - 11:11.
Postad 10 december 2020 - 13:25
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Nyss så fick vi ett nytt GUI. Ni som ser vad som är ändrat kan ju skriva lite om det 
Markus Johansson
Telia Kundservice
Uppdatering igen? Stänger inte av boxen så ofta, så den kanske var gammal. Ser ingen större skillnad i alla fall...
Postad 10 december 2020 - 17:01
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Mobilen!
Det är nått som efterfrågats under längre tid men aldrig sett nått svar......
Hade vart trevligt att få in en app på Nvidia Sheild så man kan kasta ut Apple tv......
Postad 10 december 2020 - 18:18
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Det är nått som efterfrågats under längre tid men aldrig sett nått svar......
Hade vart trevligt att få in en app på Nvidia Sheild så man kan kasta ut Apple tv......
+1
Postad 11 december 2020 - 09:20
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
När man ser pixlar på en TV sändning från 2020 på en nyinköpt TV från 2020, och kollar från koppar, då beror pixlarna tydligen pga hur dåligt väder det är ute?
Man lär sig alltid något nytt
Postad 11 december 2020 - 09:26
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
https://www.bandwidt...-speed-article/
https://yvettewohn.c...-when-it-rains/
Har man ev luftledning nån del av sträckan gör det saken ännu sämre.
Redigerat av masse70, 11 december 2020 - 09:28.
Postad 11 december 2020 - 10:44
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Har haft Telia i 10 år, hade oled tv 2 år såg inga pixlar har en ny tv en månad, ser pixlar senaste veckan
Och jag har märkt några timmar på en dag såg jag inga pixlar på någon kanal alls för att sen återkomma
Så det är knappast fel på nyköpt TV utan jag tappar bild från Telia!
Kör på högsta inställningen 1080p/50 på boxen
Tex ta SVT morgonstudion idag, såg pixlar på röd skjorta, röd stol, röd dekor, röd flagga
På TV4 film som har den lägsta upplösningen ser jag inte pixlar
Tror det är något med HD kanalerna som spårat ut
Redigerat av Ironse, 11 december 2020 - 10:47.
Postad 11 december 2020 - 11:42
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Mobilen!
Du menar att Telia ska inse att Android tv inte är ett litet marginellt os och få tummen ur? Det lär inte hända så länge de har byxorna nere för Apple. De borde också inse att linjär-tv är på väg bort så snart har tåget gått för dem. Det enda jag använder boxen till är direktsänd sport som går på någon gammal-tv-kanal och råkar få bättre bild där. I övrigt använder jag apparna (Cmore, Viaplay mfl) i TVn med abonnemang tecknade genom Telia.
Redigerat av hakanh65, 11 december 2020 - 11:59.
Postad 11 december 2020 - 21:29
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
@markus/telia
På sistone har det börjat dyka upp sporadiska bildstörningar på SVT-kanalerna. Bilden blir extremt pixlig för en sekund och återgår därefter etappvis men relativt snabbt till att bli högupplöst igen. Detta har pågått någon månad. Felet är INTE hos mig för det finns kvar när man startar om programmet ifråga från SVTr. Ett exempel på det beskrivna finns i dagens Aktuellt (2/12) precis 2 min 50 sek in i programmet när det spelas upp från programbiblioteket.
Ligger felet hos Telia eller SVT? Är det ett känt/erkänt fel? Vad beror det på? När förväntas det vara avhjälpt?
@Markus/Telia
Problemet kvarstår. Se senast Aktuellt idag 11/12 precis 19 min 25 sek in i programmet när det spelas upp från programbiblioteket.
När du svarar på vissa frågor men hoppar över andra Markus, hur ska det tolkas? Som att Telia inte har något svar att ge? Förstår inte kriterierna för vilka som får svar och vilka som nonchaleras.
Försöker i alla fall igen:
Ligger felet hos Telia eller SVT? Är det ett känt/erkänt fel? Vad beror det på? När förväntas det vara avhjälpt?
Postad 11 december 2020 - 22:18
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Det är väl tvärtom. Telia appen fungerar inte alls på AndroidTV (min Nvidia Shield). Däremot fungerar den på vanliga android och chromecast.
Undrar också varför inte AndroidTV versionen stöds för att TV-app (det säger ju sig självt)
Redigerat av e3henri, 11 december 2020 - 22:21.
Postad 13 december 2020 - 16:22
joalin
-
joalin
-
Användare
-
-
179 inlägg
Det finns moddade apk för Android TV att ladda ner. Kör en själv som funkar bra. Swedroid-forumet har en tråd där en användare har fixat en apk. Det krävs att man har en trådlös mus eller remote iofs.
Redigerat av joalin, 13 december 2020 - 16:23.
Postad 14 december 2020 - 21:50
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Osynk mellan bild och ljud på alla TV4-kanaler i Telia Play ikväll. Även en hel del bildfrysningar på TV4 Film.
Postad 16 december 2020 - 08:35
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Det finns moddade apk för Android TV att ladda ner. Kör en själv som funkar bra. Swedroid-forumet har en tråd där en användare har fixat en apk. Det krävs att man har en trådlös mus eller remote iofs.
Men du skulle se det som en bra julklapp om du slipper köra såna apk? 
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 16 december 2020 - 10:18
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Vad bra Markus!
Ser jag som ett löfte att appen kommer till Jul!!! 
Postad 16 december 2020 - 13:16
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Någon måste ha hackat ditt konto för sånt här skojar man inte om. 😄 Spännande!
Postad 16 december 2020 - 17:02
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Vore grymt om det kommer....
Postad 16 december 2020 - 19:31
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Haha mästaren på att "råka" läcka lite inside information på ett finurligt sätt har talat igen.
Tack för att du finns här Markus (en stor anledning till jag fortfarande är kund)
Ny version av appen idag 4.31.9, men inget AndroidTV stöd
Redigerat av e3henri, 16 december 2020 - 19:34.
Postad 17 december 2020 - 07:02
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Precis skaffa Telia IPTV och för att kunna få in signal till alla mina 4 tv’s så har jag skaffat extenders och smart wifi *. Någon som vet hur man gör för att aktivera dessa extenders från Telia? Appen som man skall ladda ner (Telia Smart Wifi) funkar inte. Inte bara jag som har det problemet (bara att läsa kommentarerna på tex app store). Måste man gå via appen? Isf är man ju körd så den inte funkar. Måste finnas ett annat sätt? Finns guider på Telias hemsida där appen inte nämns men dom är ju också fel. Står bara att man skall koppla in extender med nätverkskabel i routern och vänta på fast sken, sen skall det vara klart. Men så är ju inte fallet, dom är inte då aktiverade.
Postad 17 december 2020 - 14:27
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Precis skaffa Telia IPTV och för att kunna få in signal till alla mina 4 tv’s så har jag skaffat extenders och smart wifi *. Någon som vet hur man gör för att aktivera dessa extenders från Telia? Appen som man skall ladda ner (Telia Smart Wifi) funkar inte. Inte bara jag som har det problemet (bara att läsa kommentarerna på tex app store). Måste man gå via appen? Isf är man ju körd så den inte funkar. Måste finnas ett annat sätt? Finns guider på Telias hemsida där appen inte nämns men dom är ju också fel. Står bara att man skall koppla in extender med nätverkskabel i routern och vänta på fast sken, sen skall det vara klart. Men så är ju inte fallet, dom är inte då aktiverade.
Du har alltså Airties 4930? Det ska vara ganska enkelt att installera dem, koppla in alla dem med kabel i din Sagem eller Technicolor DGA 4330 och vänta typ 30 min så ska de vara ihop parade och sen är det bara att sätta dem där du vill när alla lampor lyser som de ska på framsidan på Airties enheterna.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 17 december 2020 - 19:54
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Haha mästaren på att "råka" läcka lite inside information på ett finurligt sätt har talat igen.
Jag var väl inte först iaf, utvecklarna skrev det redan 12/11 som svar till Johan Andersson som skrivit det som "user review" på google play.
Tack för att du finns här Markus (en stor anledning till jag fortfarande är kund)
Det var så lite så. Dock kan jag säga att sidan https://login.tv.telia.se/ kan vara bra att ha på datorn för att koppla den till sin Android TV när den kommit. Det tråkiga med att lansera appar till Android är att man inte vet hur lång tid det tar innan de godkänner dem så vet inte exakt när den kommer.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 17 december 2020 - 21:12
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Här borta håller jag två tummar för motsvarande julklapp för WebOS.
I dagsläget kollar jag på Netflix, ViaPlay, Disney+ och SvtPlay via deras inbyggda appar i min LG OLED-TV.
Telia Play-appen saknas verkligen i utbudet av appar!
(även CMore-appen, men om man har CMore via Telia så räknar jag med att deras utbud går att streama via Telia-appen, precis som det gör på Android i tfn).
(
Helst skulle jag vilja slippa IPTV-boxen helt och bara använda appar i TVn, för att kvaliteten blir högst då, plus allt blir enklare. Färre kablar, färre fjärrkontroller, färre utrustningar och saker som HDMI/CEC som ska lira tillsammans.
Men då måste det streamade materialet vara HD (eller 4k) och med 5.1-ljud, inte som idag där det mesta känns extra komprimerat och ljudet ofta bara är 2.0.
)
Postad 18 december 2020 - 10:21
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Någon som laddat ner appen Telia Play till Android TV ännu då?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 18 december 2020 - 10:25
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Inget på Nvidia Shield att ladda hem när jag kollade nu
Postad 18 december 2020 - 10:37
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Inget på Nvidia Shield att ladda hem när jag kollade nu
Inte här heller..
Postad 18 december 2020 - 11:13
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Går inte att hitta i Google play i min Philips oled (Android tv 9) än.
Postad 18 december 2020 - 12:15
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Finns inte att ladda hem.. 🤨
Postad 18 december 2020 - 17:08
joalin
-
joalin
-
Användare
-
-
179 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Mycket! Jag hittade den inte heller. Såg på Telias forum att den fanns till nya chromecast så det kanske kommer lite efterhand. Men bra att den verkar komma nu!
Postad 18 december 2020 - 19:33
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Enligt google ska 50% ha tillgång till den nya appen för android och då även för Android TV, men det verkar inte stämma så bra kanske?
4.32.7 / 0.9.0 ska versionen på appen vara om jag fattat rätt.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 18 december 2020 - 19:39
p_son77
-
p_son77
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Kunde installera via PC på Nvidia Shield, men har ej provat den än.
Postad 19 december 2020 - 07:30
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Enligt google ska 50% ha tillgång till den nya appen för android och då även för Android TV, men det verkar inte stämma så bra kanske?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Jag har 4.31.9 min OnePlus Nord och hittar ingen uppdatering än i den heller.
Postad 19 december 2020 - 10:00
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Beta 0.9.0, från Google Play nyss
Postad 19 december 2020 - 11:32
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Beta 0.9.0, från Google Play nyss
Fast har inte Telia Play appen funnits länge på android? Hade ju den på min Telefon för över 3 år sen och streama till chromecast.
Eller är det olika android system gällande Telefoner och TV?
Postad 19 december 2020 - 11:51
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Fast har inte Telia Play appen funnits länge på android? Hade ju den på min Telefon för över 3 år sen och streama till chromecast.
Eller är det olika android system gällande Telefoner och TV?
Ja, den till mobilen har ju funnits länge.
Däremot den till Android Tv väntar i alla fall jag på.
En del verkar ju ha fått den...
Kollade nyss men inget.
Postad 19 december 2020 - 11:53
joalin
-
joalin
-
Användare
-
-
179 inlägg
Japp Android TV är helt eget gränssnitt och ska anpassa apparna till att enbart funka med fjärrkontroll plus en del annat.
Postad 19 december 2020 - 12:13
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Japp Android TV är helt eget gränssnitt och ska anpassa apparna till att enbart funka med fjärrkontroll plus en del annat.
Aha 😎 Då vet man 😊
Postad 19 december 2020 - 16:04
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
När man spelar in, går det att samtidigt se kanaler på cmore, viasat och dplay kanalutbud
Lite krångligare än att ha allt på telia play på tv appen
Men då går det se på annat om man spelar in
Redigerat av Ironse, 19 december 2020 - 16:04.
Postad 21 december 2020 - 13:38
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Fick båda nu. Zappat lite på min android tv (Philips oled) och det ser bra ut och ganska snabba kanalbyten. Noterade att V Sport UHD fungerar också. Snyggt!
Postad 21 december 2020 - 14:58
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Fick båda nu. Zappat lite på min android tv (Philips oled) och det ser bra ut och ganska snabba kanalbyten. Noterade att V Sport UHD fungerar också. Snyggt!
Vilket år är din tv ifrån? Tänkte om appen bara släpps för tv apparater efter 2018
7 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|