Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 March 2015 - 13:33

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Jag menade vad jag skrev med akustiker. När du ändå lagt ned så mycket pengar på din anläggning, varför inte lägga en promille på att ta dit en akustiker?

Ingen här vet hur ditt rum ser ut och kan därför inte svara på om du ska absorbera eller diffusera.

Postad 15 March 2015 - 13:39

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0
Kolla bilderna i albumet, men jag skall nog i alla fall ta ditt råd och ta hit en akustiker.

Postad 15 March 2015 - 14:27

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

Off topic till dig Kylmander. https://www.minhembi...=4#entry4189134

Postad 15 March 2015 - 15:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag tror man generellt rekommenderar dämpning fram och diffusering bak.

Postad 15 March 2015 - 16:10

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Kolla bilderna i albumet, men jag skall nog i alla fall ta ditt råd och ta hit en akustiker.

Ser direkt 2 stora fel

1. en fet öppen eldstad som äter ljud

2. 1 rya matta sedan resten hårda ytor

ta in mera mattor bara där har du gjort stora vinningar i akustiken.

Postad 15 March 2015 - 16:16

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0
Går det att göra något åt hålet i eldstaden, jag menar jag kan ju inte direkt mura igen den eftersom den inte är min.

Postad 15 March 2015 - 19:27

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 0

Går det att göra något åt hålet i eldstaden, jag menar jag kan ju inte direkt mura igen den eftersom den inte är min.

Kan ju vara svårt att fixa men du kan täcka precis varenda kvadrat mm av golvet i tjocka mattor. Inte bara en matta till utan hela golvet. Detta gör stor skillnad för ljudbilden. Testa att släng upp några madrasser bakom och vid sidan av högtalarna också så kan du se ifall du tycker det är värt att göra ett ingrepp där. Svaret är antagligen ja.

Postad 15 March 2015 - 20:09

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Börja med att trycka upp en stor skumgummipropp i kanalen. Så att det blir tätt utåt.

Själva eldstaden är inte säkert att den är negativ. Det är ju lite diffusering.

Postad 15 March 2015 - 20:28

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Bevis på att folk är totalt jävvla dumma i huvet...

Hade han sålt dom på Blocket eller Magasinet hade han fått 3000 spänn. Max.

http://www.tradera.c...tm_nooverride=1

Redigerat av Bakerman, 15 March 2015 - 20:29.

Postad 15 March 2015 - 20:44

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

För övrigt så kan jag bara berätta att jag fick ett privat mail idag, där en viss person (en av "er") berättade att ni i detta gänget skriver privata mail till varandra och bestämmer hur ni ska bete er mot vissa på forumet, vilka trådar ni ska gå in och skriva i, och vilka inlägg ni ska anmäla osv. 

Ni går alltså systematiskt ihop och går emot utvalda personer som ni inte kan hantera på ett för er tillfredsställande sätt.

Helt sjukt! men jag visste att det var något sådant som jag och andra blev utsatta för.

Ville bara dela med mig av den informationen då jag tycker det är viktigt, tycker samtidigt att ni ska sluta trakassera folk öht, det är inte ok! och det finns andra personer som rent tar illa upp av era påhopp.

Tack på förhand,

Andra delen av detta forumet

Postad 15 March 2015 - 21:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 1

För övrigt så kan jag bara berätta att jag fick ett privat mail idag, där en viss person (en av "er") berättade att ni i detta gänget skriver privata mail till varandra och bestämmer hur ni ska bete er mot vissa på forumet, vilka trådar ni ska gå in och skriva i, och vilka inlägg ni ska anmäla osv. 

Ni går alltså systematiskt ihop och går emot utvalda personer som ni inte kan hantera på ett för er tillfredsställande sätt.

Helt sjukt! men jag visste att det var något sådant som jag och andra blev utsatta för.

Ville bara dela med mig av den informationen då jag tycker det är viktigt, tycker samtidigt att ni ska sluta trakassera folk öht, det är inte ok! och det finns andra personer som rent tar illa upp av era påhopp.

Tack på förhand,
Andra delen av detta forumet

Hahahaha
Det var nog det roligaste jag läst på länge

:-)

Postad 15 March 2015 - 21:17

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Hahahaha
Det var nog det roligaste jag läst på länge

:-)

Vad är det för kul med detta tycker du?

Tror folk helt enkelt börjat tröttna på det beteendet som många i "gänget" sysslar med.

Jag har fått höra en hel del idag (även vid tidigare tillfällen), och inte vart jag helt förvånad över vissa saker.

Postad 15 March 2015 - 21:30

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0

Bevis på att folk är totalt jävvla dumma i huvet...
Hade han sålt dom på Blocket eller Magasinet hade han fått 3000 spänn. Max.

http://www.tradera.c...tm_nooverride=1

Ja det där var nog bland det sjukaste jag sett......

Postad 15 March 2015 - 22:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Berätta gärna mer om detta fenomen :)

Postad 15 March 2015 - 22:36

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

:lol: :lol: :lol:

Postad 15 March 2015 - 23:36

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 1

Vad är det för kul med detta tycker du?

Tror folk helt enkelt börjat tröttna på det beteendet som många i "gänget" sysslar med.

Jag har fått höra en hel del idag (även vid tidigare tillfällen), och inte vart jag helt förvånad över vissa saker.

Jag har också fått höra en hel del idag, även vid tidigare tillfällen. Vissa saker förvånade mig en del och vissa inte.  Det som förvånade mig mest var nog att tomten inte finns :(

Men troll finns det gott om iaf...

:D

Postad 15 March 2015 - 23:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Själv så upplevde jag aldrig detta när jag kom till det här forumet. Men jag kanske inte har en så vass tunga mot alla som inte höll med mig heller, så det kan ha varit därför.

Jag hade inte heller problem att få hjälp med något av mina byggen, tvärt om så har alla varit mer än vänligt inställda till att hjälpa mig.

Jag tror nog att det är så att jag helt enkelt varit trevlig, och därmed fått trevligt gensvar. Till och med dom mest skrämmande användarna har sina trevliga stunder :D

Redigerat av Zartok, 15 March 2015 - 23:58.

Postad 16 March 2015 - 09:17

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Själv så upplevde jag aldrig detta när jag kom till det här forumet. Men jag kanske inte har en så vass tunga mot alla som inte höll med mig heller, så det kan ha varit därför.

Jag hade inte heller problem att få hjälp med något av mina byggen, tvärt om så har alla varit mer än vänligt inställda till att hjälpa mig.

Jag tror nog att det är så att jag helt enkelt varit trevlig, och därmed fått trevligt gensvar. Till och med dom mest skrämmande användarna har sina trevliga stunder :D

Det är nog just det de handlar om, personer med en vassare tunga tycks trycka ner "gänget" så lågt att dom behöver gå ihop och gå emot personer som inte tycker som dom själva... det kallar jag troll! ;)

Kan ju tillägga att inte är man otrevlig mot folk som är trevliga, men den här klungan på forumet är väl allt annat än trevliga mot folk.

När sedan en person väljer att skriva om detta till mig och ett par andra så är det ganska uppenbart att deras beteende är fel.

Svider sanningen, att någon väljer att gå bakom ryggen på er och berätta för oss andra vad ni sysslar med?  ;)

Jag har också fått höra en hel del idag, även vid tidigare tillfällen. Vissa saker förvånade mig en del och vissa inte.  Det som förvånade mig mest var nog att tomten inte finns :(

Men troll finns det gott om iaf...

:D

Du är nog ett av dom största trollen här, tro det eller ej :rolleyes:

Redigerat av WB-Cinema, 16 March 2015 - 09:25.

Postad 16 March 2015 - 10:07

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 3

Svider sanningen, att någon väljer att gå bakom ryggen på er och berätta för oss andra vad ni sysslar med? ;)

Haha, och du känner att du är rätt man att prata om sanningen, Dallan? ;)

Postad 16 March 2015 - 12:13

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 1

Det är nog just det de handlar om, personer med en vassare tunga tycks trycka ner "gänget" så lågt att dom behöver gå ihop och gå emot personer som inte tycker som dom själva... det kallar jag troll! ;)

Kan ju tillägga att inte är man otrevlig mot folk som är trevliga, men den här klungan på forumet är väl allt annat än trevliga mot folk.

När sedan en person väljer att skriva om detta till mig och ett par andra så är det ganska uppenbart att deras beteende är fel.

Svider sanningen, att någon väljer att gå bakom ryggen på er och berätta för oss andra vad ni sysslar med?  ;)

Du är nog ett av dom största trollen här, tro det eller ej :rolleyes:

På vilket sätt skulle jag trolla menar?

Lägger in en liten bild tillägnad dig och ett par andra nyligen återvända troll

Postad 16 March 2015 - 12:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 4
Mata inte trollet, han är uppenbart bara har för att j*vlas och komma med hittepå.

Postad 16 March 2015 - 12:31

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

attachicon.gifimage.jpg

Gullig bild, sött att du tar dig tid till så helt barnsliga saker ;)

Hur menar DU att jag skulle trolla? 

Postad 16 March 2015 - 12:38

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Haha, och du känner att du är rätt man att prata om sanningen, Dallan? ;)

Du och någon mer har sen jag blev medlem här hävdat detta, att jag skulle vara en gammal medlem med bytt namn?

Fattar verkligen inte vart ni får all bullshit ifrån? :huh:

Är det något ni hittar på sinsemellan er, för att försöka svärta ner folk som inte tycker som er och som säger emot er?

Grymt omoget.

Mata inte trollet, han är uppenbart bara har för att j*vlas och komma med hittepå.

Helt tvärtom faktiskt.

Om det är några som vill det, så är det "dina vänner" här på forumet, men visst det är ju svårt för dig att se, för dom är ju dina vänner...

Sanningen om er har redan kommit ut nu, så jag tycker vi kan släppa den här pajkastningen nu.

Det var iaf roligt och imtressant att få reda på hur ni i det här gänget håller på mot folk på forumet.

Postad 16 March 2015 - 13:17

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 3
Vadå er?!
Släng inte ur dig någon skit om att jag är inblandad i någon "skickahemligapm" grupp, för då blir jag riktigt irriterad!

Postad 16 March 2015 - 13:51

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 1
Så nu har mitt Akustik Fix börjat, var nere idag och handlade 2 ryamattor plus den jag har redan, så tror jag det är en ganska bra början, och sedan bör ju soffan plus mina 2 fotpallar ta en del.

Nu håller jag på och forskar i vilket pris jag kan få på Akustik tavlor och det blir väl 6 stycken 1200x600, en bakom högtalarna och 2 vid sidan om, sedan bör jag väl ha kommit en bit på väg tycker jag.

Skall också försöka stoppa igen hålet i den öppna spisen på något sätt, skulle det funka med kartonger.

Postad 16 March 2015 - 14:08

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
[quote name="kylmander" post="4190616" timestamp="1426510266"]Så nu har mitt Akustik Fix börjat, var nere idag och handlade 2 ryamattor plus den jag har redan, så tror jag det är en ganska bra början, och sedan bör ju soffan plus mina 2 fotpallar ta en del.
Nu håller jag på och forskar i vilket pris jag kan få på Akustik tavlor och det blir väl 6 stycken 1200x600, en bakom högtalarna och 2 vid sidan om, sedan bör jag väl ha kommit en bit på väg tycker jag.
Skall också försöka stoppa igen hålet i den öppna spisen på något sätt, skulle det funka med kartonger.[/quote

Härligt, en riktigt tjock matta gör mycket för att dämpa rummet. Jag blev förvånad när jag testa lite olika mattor. Går det inte att fylla spisen med frigolit eller liknande?
Lycka till!

Postad 16 March 2015 - 14:33

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 2

attachicon.gifimage.jpg

Stackars lille Takeo :P

Postad 16 March 2015 - 14:45

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 2

Jag har alltid gillat denna tråden då det kan gnabbas en del och folk kan säga vad de tycker utan att ta illa upp. Jag har aldrig blivit dåligt behandlad trots mina dumma nybörjarfrågor. Att börja tjafsa om medlemmar och annat skit i denna tråden är riktigt trist, det är ju det som vi slipper i motsats till alla "klubb-trådar" där det jämnt ska gnällas och tjabbas om  vilket märke som är bäst eller vilken köpesubb som spelar djupast. Håll gärna denna tråden fri från den skiten tycker jag.

Postad 16 March 2015 - 14:48

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Nu gör vi som Ragnar säger tycker jag  :)

Postad 16 March 2015 - 15:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Så nu har mitt Akustik Fix börjat, var nere idag och handlade 2 ryamattor plus den jag har redan, så tror jag det är en ganska bra början, och sedan bör ju soffan plus mina 2 fotpallar ta en del.

Skall också försöka stoppa igen hålet i den öppna spisen på något sätt, skulle det funka med kartonger.

med tanke på hur fina saker du har så är det väldigt klokt att du börjar med rummet, och dessa förändringar kommer nog ge dig rätt mycket redan där. ställ om det som du ska ha dom (just  bakom och brevid högtalarna är jättebra tänkt!) och gör sen en kalibrering av systemet om du använder sånt. även rumsliga anpassningar som gardiner hjälper faktiskt rätt bra mot diskanter, så du är på helt rätt väg, även om du självklart inte kan mäta upp rummet och såna saker =)

Postad 16 March 2015 - 15:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Det går utför med mig mig....
Jag har kommit på mig själv att höja, höja och till slut köra allt vad anläggningen klarar till.
Will.iam feat Britney Spears - Scream & shout, är jag körd som metalhead nu*orolig *

Just ja, Tove Lo - Habits ( hippie sabotage remix ) har samma effekt på mig, vad är det som händer?!

Redigerat av Evil Homer, 16 March 2015 - 15:39.

Postad 16 March 2015 - 15:43

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Will i am och BS hade jag varit lite orolig för men Tove Lo är jäkligt skön att lyssna på, grymma remixer!

Jag har kommit på mig själv att höja, höja och till slut köra allt vad anläggningen klarar till.
Will.iam feat Britney Spears - Scream & shout, är jag körd som metalhead nu*orolig *

Just ja, Tove Lo - Habits ( hippie sabotage remix ) har samma effekt på mig, vad är det som händer?!

Postad 16 March 2015 - 16:02

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

med tanke på hur fina saker du har så är det väldigt klokt att du börjar med rummet, och dessa förändringar kommer nog ge dig rätt mycket redan där. ställ om det som du ska ha dom (just  bakom och brevid högtalarna är jättebra tänkt!) och gör sen en kalibrering av systemet om du använder sånt. även rumsliga anpassningar som gardiner hjälper faktiskt rätt bra mot diskanter, så du är på helt rätt väg, även om du självklart inte kan mäta upp rummet och såna saker =)

Tack så mycket Zartok, skall bli lite kul att höra resultatet, när man har kommit lite längre.

Postad 16 March 2015 - 16:13

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0
En positiv sak med att skilja sig om man kan prata i dom termerna, är väl att nu kan jag möblera efter hur ljudet blir bäst och inte bara titta på det estetiska plus att jag kan köpa dom grejerna jag vill ha utan att fråga någon.

Så det finns ju upp och ner på hela situationen, men nu kan jag faktiskt fokusera mer på min hobby än jag kunde tidigare.

Postad 16 March 2015 - 16:15

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Sätt på Bratkilla - The Desert och sen höjer du tills du inte pallar mer....mäktigt!

Postad 16 March 2015 - 16:16

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Höjer man hemma hos mig så är det öronen som lossnar istället  :D

Postad 16 March 2015 - 16:24

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Ett gott tecken tror jag väl  :)

Postad 16 March 2015 - 17:01

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Kartong i spisen funkar inte det släpper igenom luften .Akustik tavlor det kan du tillverka själv av isolering och tyg och trä blir billigare .

Om du har några vanliga madrasser så testa med dom bakom högtalarna och se vad som händer med ljudet.

Postad 16 March 2015 - 17:03

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Kan ju vara svårt att fixa men du kan täcka precis varenda kvadrat mm av golvet i tjocka mattor. Inte bara en matta till utan hela golvet. Detta gör stor skillnad för ljudbilden. Testa att släng upp några madrasser bakom och vid sidan av högtalarna också så kan du se ifall du tycker det är värt att göra ett ingrepp där. Svaret är antagligen ja.

Vad tror du om den här åtminstone som ett temporär lösning tills jag kommer på något bättre.
I öppna spisen har jag tryckt in min primare kartong och Isotek kartong och ovanpå dom 2 ölflakskartonget och det blev faktiskt väldigt tätt, jag fick verkligen trycka för att få det på plats, men fördelen är väl att det inte är ett stort hål längre.

Postad 16 March 2015 - 17:32

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Det lär inte vara speciellt tätt ut i pipan...

Postad 16 March 2015 - 17:38

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0
Men har det ingen betydelse att jag har täckt hela hålet för den ligger ju före pipan.

Postad 16 March 2015 - 17:44

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Tryck upp en kudde eller två tätt ska de va eller är röret större?

Postad 16 March 2015 - 18:10

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0
Skulle det funka med att trycka in en skum gummi madrass.

Postad 16 March 2015 - 18:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Eller så kan du skita i spisen. Du ska bo där, det är inte tänkt att bli en grotta som vissa här verkar tycka :)

Postad 16 March 2015 - 18:43

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 2

Eller så kan du skita i spisen. Du ska bo där, det är inte tänkt att bli en grotta som vissa här verkar tycka :)

Ja det blir ju mycket mera hemtrevligt.. Inte alls som en grotta.. Med en stor hög skit i spisen..

Använd toaletten istället...

Postad 16 March 2015 - 19:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vadådå? Kylis skiter säkert brandfarligt avfall, då blir det ju skitmysigt med en fin brasa när han dundrar med dubbeldajmarna! :D

Redigerat av Zartok, 16 March 2015 - 19:28.

Postad 16 March 2015 - 19:46

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

:D :D :D

Redigerat av MattiasBGD, 16 March 2015 - 19:46.

Postad 16 March 2015 - 21:04

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Låttips: Gramatik - Just jammin'

Hans övriga låtar är också bra, sköna samples :)

Postad 16 March 2015 - 21:36

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 3

Det finns tydligen folk som tvivlar på om en gammal användare är tillbaks med ett nytt nick.

Hur många här är det som tvivlar? :D

Postad 16 March 2015 - 21:52

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Jag bryr mig faktiskt inte som sagt orka... finns fler människor på forumet som har väldigt varierande attityd men vad hade livet varit utan dramatik kan man väl också tycka.
Jag kanske skulle ta lite semester från forumet också våren hägrar.

Redigerat av MattiasBGD, 16 March 2015 - 21:49.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.