Postad 17 October 2014 - 16:31
Svensk västkust

6,0 sek. vid f - 10 ISO 100 03 maj 2014 Andreas Christensen_ by andreassofus, on Flickr
Postad 17 October 2014 - 16:51
Ja det kan det mycket väl bli så småningom!Grymt Torvald, riktigt fin vägghängare där !!
One 2
IMG_6874.jpg 642.93K
4 Antal nerladdningar
Postad 17 October 2014 - 18:47
Snyggt Ante och Fara
Klicka

NIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mmm by Ronny Olsson, on Flickr
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 17 October 2014 - 18:47.
Postad 17 October 2014 - 20:14
Oj jag missade Andreas och Fara !
Mycket fina bilder !!
Postad 17 October 2014 - 22:03
Fint Mikael. Gillar siluetterna av hotellen, tycker att de tillför något.De bästa hade varit att hotellen inte var ivägen men jag gillar ljuset som kommer med soluppgången överhavet men även området. Nu kan min känsla förstärkas av att jag ätit frukost till denna bild under en tid.
Grymt Ron!+1
@ f/1.2
Nikkor 50/1.2 AIS by Ronny Olsson, on Flickr
Fint Velo, men inte tagen nyligen antar jag? 2014-10-12? Nääh, du skojar...Superfina bilder.
2014-10-12 by P-O Andersson, on Flickr
Grymt! Bra komp.One
Mycket bra Ante, det där kan du.fint fara
Svensk västkust
6,0 sek. vid f - 10 ISO 100 03 maj 2014 Andreas Christensen_ by andreassofus, on Flickr
Mycket bra igen! Vilken brännvidd? Känns väldigt vidvinkligt. Molnen ligger ju perfekt där.Ja det kan det mycket väl bli så småningom!
One 2
Riktigt bra Ronny!Två finfina Torvaldur
Snyggt Ante och Fara
Klicka
NIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mmm by Ronny Olsson, on Flickr

1-100 sec at f - 1,4, ISO 500, 35 mm, IMG_8995.jpg by b.lok, on Flickr
Postad 17 October 2014 - 22:08
Tack! Inte så väldigt vidvinkligt, 24 mm, dock taget från en ganska hög position.Mycket bra igen! Vilken brännvidd? Känns väldigt vidvinkligt. Molnen ligger ju perfekt där.
Postad 18 October 2014 - 06:31
Tack snälla knobloch! Jag uppskattar när man delger vad man tycker det är ett sätt att komma framåt.
Tyvärr är jag själv inte så duktig att jag kan ge så mycket mer än att jag imponeras av de bilder som kommer upp just nu. Förhoppningsvis så kan man lite mer till nästa höst och kan lyfta fram det på ett annat sätt.Som nybörjare undrar man lite vad ni använt för objektiv till olika bilder.
Ha en skön helg alls/ Mikael
Postad 18 October 2014 - 10:01
klicka

NIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mm by Ronny Olsson, on Flickr
Postad 18 October 2014 - 10:22
Aha, fick känslan av att det var vidare än så.Tack! Inte så väldigt vidvinkligt, 24 mm, dock taget från en ganska hög position.
Tack Morgan!Riktigt snyggt björn
Ja, ibland är det svårt att sätta fingret på och säga något konkret om vad man gillar med en bild. Vad gäller objektiv så döper jag åtminstone bilderna så att man ser brännvidden, men jag är inte lika duktig som Ronny som skriver ut exakt vilket objektiv det är. Annars kan man klicka på mina för att komma till Flickr där jag oftast har lagt in det i en "objekiv-grupp". Du kan ju annars använda någon EXIF-viewer plugin till Chrome för att kolla vilket objektiv som använts (fast alla sparar visserligen inte bilderna med den infon). Annars får du väl fråga.Tack snälla knobloch! Jag uppskattar när man delger vad man tycker det är ett sätt att komma framåt.
Tyvärr är jag själv inte så duktig att jag kan ge så mycket mer än att jag imponeras av de bilder som kommer upp just nu. Förhoppningsvis så kan man lite mer till nästa höst och kan lyfta fram det på ett annat sätt.Som nybörjare undrar man lite vad ni använt för objektiv till olika bilder.
Ha en skön helg alls/ Mikael
Tack Ronny, grymt bra själv där.Bra där Björn
klicka
NIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mm by Ronny Olsson, on Flickr

1-640 sec at f - 2,8, ISO 4000, 200 mm, IMG_9109.jpg by b.lok, on Flickr
Postad 18 October 2014 - 14:33
Sunflaren är inte den bästa men men
Bifogad fil(er)
Postad 18 October 2014 - 15:15
Ojojoj va snyggt!Fotade syrrans kids idag :-)
Sunflaren är inte den bästa men men
Postad 18 October 2014 - 20:28
Men fara, din stack ut extra, mycket bra....!!
Postad 18 October 2014 - 21:39
Bra fotat Andreas, härliga färgerSvensk västkust
Gillas!One 2
Snyggt RonnyTvå finfina Torvaldur
Snyggt Ante och Fara
Klicka
Härlig ton där Björn
Bra fotat igen Ronny
Härlig fotbolls bild Björn, ser proffsigt ut med mörkret och konstgräset och allt
Fantastiskt bra Fara! GrymtFotade syrrans kids idag :-)
Sunflaren är inte den bästa men men
Postad 19 October 2014 - 09:56
Wow!Fotade syrrans kids idag :-)
Sunflaren är inte den bästa men men
Tack Micke!

1-400 sec at f - 2,8, ISO 4000, 105 mm, IMG_9049.jpg by b.lok, on Flickr
Postad 19 October 2014 - 10:01
Postad 19 October 2014 - 12:57
3040-forum-0609-150 mm-ISO 250-1-400 sek. vid f - 5,0-NIKON D7100.jpg 365.45K
2 Antal nerladdningar
Postad 19 October 2014 - 13:21
Postad 19 October 2014 - 17:01
härlig rosbild peter
Postad 19 October 2014 - 17:02
Nja Andreas jag är lat just nu
Denna bilden är inget jag har sparat heller
Postad 19 October 2014 - 17:17
Alla dom bilder som jag blir 100 % nöjd med , dom exporterar jag som DNG och sparar.
Postad 19 October 2014 - 17:21
Jag har aldrig raderat en enda bild. Det är ofta jag hittar gamla bilder som jag inte gillat innan men som jag gillar nu.
Det kan bli dyrbart att radera bilder
Postad 19 October 2014 - 17:28
Oj ok. Först och främst, varför visar du upp bilder som du inte är helt nöjd med?
Jag har aldrig raderat en enda bild. Det är ofta jag hittar gamla bilder som jag inte gillat innan men som jag gillar nu.
Det kan bli dyrbart att radera bilder
He he he...jo ser du jag gillade bilden, jag tyckte ljuset var fint, men inte så pass mycket att det var något jag ville spara.
Raderar du aldrig bilder ? Oj, men blir det inte fullt rätt snabbt då ?
Jag kanske gör helt fel med att inte spara alla bilder, men ofta får jag även med mig en massa bilder där man i efterhand på stor skärm ser att det kanske inte var helt i fokus eller annat störigt, dvs sånt man kanske inte såg i den lilla skärmen på kameran i dagsljus.
Postad 19 October 2014 - 17:38
Postad 19 October 2014 - 17:40
Jag har en 2tb extern hårddisk som jag laddar över bilder till. Sen har jag 500gb i datorn och det är lååååångt ifrån fullt . Har inte ens fyllt hälften och köpte den externa för 1,5 år sen eller nåt.
Oj jäklar, ja jag har bara en 320 Gb extern hd bara, där jag sparar backup på allt som jag tycker är viktigt.
Men 2 Tb är ju inte lite det
Redigerat av mstoltz, 19 October 2014 - 17:41.
Postad 20 October 2014 - 07:00
Postad 20 October 2014 - 07:49
Bifogad fil(er)
Postad 20 October 2014 - 08:44
Bra där!God bless
IMG_5607.jpg 485.13K 10 Antal nerladdningar
+1Snyggt que...och skönt när man fått gjort sånt som man skjutit upp länge
+1Tack Morgan. Fint ljus i din bild
Minne kostar ju inte så mycket idag Morgan. Köp en extern disk.Oj jäklar, ja jag har bara en 320 Gb extern hd bara, där jag sparar backup på allt som jag tycker är viktigt.
Men 2 Tb är ju inte lite det

0,5 sec at f - 4,5, ISO 200, 30 mm, IMG_2801 by b.lok, on Flickr
Postad 20 October 2014 - 17:17
Postad 20 October 2014 - 17:45
Häftig! Förgrunden är väldigt viktig för bilden.Bratislava Castle by Hofverberg Photography, on Flickr
Tar en nattbild jag också då, om än inte lika fin.
TRUMP
IMG_5594.jpg 704.95K
3 Antal nerladdningar
Postad 21 October 2014 - 05:02
Björn, annorlunda bild från dig, men riktigt cool
Bast...jag gillar färgerna i dina bilder, men saknar lite "tryck" i dom, annars riktigt fina !
Postad 21 October 2014 - 08:57
20140920_6786_fornfoto - 1-8000 sec at f - 1,4 ISO 200 - 35 mm.jpg 614.41K
12 Antal nerladdningar
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
46 filmer
19 bilder



Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?