Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Dagens bild *

35131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#31701

Postad 17 October 2014 - 08:41

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Fint Torvald!

#31702

Postad 17 October 2014 - 09:32

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Kanske årets sist knopp

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  höst8.jpg   865.53K   3 Antal nerladdningar


#31703

Postad 17 October 2014 - 16:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
fint fara

Svensk västkust
Postad bild
6,0 sek. vid f - 10 ISO 100 03 maj 2014 Andreas Christensen_
by andreassofus, on Flickr

#31704

Postad 17 October 2014 - 16:51

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Grymt Torvald, riktigt fin vägghängare där !!

Ja det kan det mycket väl bli så småningom!

One 2
Bifogad fil  IMG_6874.jpg   642.93K   4 Antal nerladdningar

#31705

Postad 17 October 2014 - 17:01

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Mycket fin denna med :)

#31706

Postad 17 October 2014 - 18:47

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Två finfina Torvaldur
Snyggt Ante och Fara

Klicka
Postad bild
NIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mmm by Ronny Olsson, on Flickr

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 17 October 2014 - 18:47.


#31707

Postad 17 October 2014 - 20:14

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Snyggt igen Ronny.

Oj jag missade Andreas och Fara !
Mycket fina bilder !!

#31708

Postad 17 October 2014 - 22:03

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

De bästa hade varit att hotellen inte var ivägen men jag gillar ljuset som kommer med soluppgången överhavet men även området. Nu kan min känsla förstärkas av att jag ätit frukost till denna bild under en tid.

Fint Mikael. Gillar siluetterna av hotellen, tycker att de tillför något.

+1

@ f/1.2
Nikkor 50/1.2 AIS by Ronny Olsson, on Flickr

Grymt Ron!

Superfina bilder.

2014-10-12 by P-O Andersson, on Flickr

Fint Velo, men inte tagen nyligen antar jag? 2014-10-12? Nääh, du skojar...

One

Grymt! Bra komp.

fint fara

Svensk västkust

6,0 sek. vid f - 10 ISO 100 03 maj 2014 Andreas Christensen_ by andreassofus, on Flickr

Mycket bra Ante, det där kan du.

Ja det kan det mycket väl bli så småningom!

One 2

Mycket bra igen! Vilken brännvidd? Känns väldigt vidvinkligt. Molnen ligger ju perfekt där.

Två finfina Torvaldur
Snyggt Ante och Fara

Klicka

NIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mmm by Ronny Olsson, on Flickr

Riktigt bra Ronny!

Postad bild
1-100 sec at f - 1,4, ISO 500, 35 mm, IMG_8995.jpg by b.lok, on Flickr

#31709

Postad 17 October 2014 - 22:08

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Mycket bra igen! Vilken brännvidd? Känns väldigt vidvinkligt. Molnen ligger ju perfekt där.

Tack! Inte så väldigt vidvinkligt, 24 mm, dock taget från en ganska hög position.

#31710

Postad 18 October 2014 - 05:16

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt björn

#31711

Postad 18 October 2014 - 06:31

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Tack snälla knobloch! Jag uppskattar när man delger vad man tycker det är ett sätt att komma framåt.
Tyvärr är jag själv inte så duktig att jag kan ge så mycket mer än att jag imponeras av de bilder som kommer upp just nu. Förhoppningsvis så kan man lite mer till nästa höst och kan lyfta fram det på ett annat sätt.Som nybörjare undrar man lite vad ni använt för objektiv till olika bilder.
Ha en skön helg alls/ Mikael

#31712

Postad 18 October 2014 - 10:01

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Bra där Björn :)


klicka
Postad bild
NIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mm by Ronny Olsson, on Flickr

#31713

Postad 18 October 2014 - 10:22

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

Tack! Inte så väldigt vidvinkligt, 24 mm, dock taget från en ganska hög position.

Aha, fick känslan av att det var vidare än så.

Riktigt snyggt björn

Tack Morgan!

Tack snälla knobloch! Jag uppskattar när man delger vad man tycker det är ett sätt att komma framåt.
Tyvärr är jag själv inte så duktig att jag kan ge så mycket mer än att jag imponeras av de bilder som kommer upp just nu. Förhoppningsvis så kan man lite mer till nästa höst och kan lyfta fram det på ett annat sätt.Som nybörjare undrar man lite vad ni använt för objektiv till olika bilder.
Ha en skön helg alls/ Mikael

Ja, ibland är det svårt att sätta fingret på och säga något konkret om vad man gillar med en bild. Vad gäller objektiv så döper jag åtminstone bilderna så att man ser brännvidden, men jag är inte lika duktig som Ronny som skriver ut exakt vilket objektiv det är. Annars kan man klicka på mina för att komma till Flickr där jag oftast har lagt in det i en "objekiv-grupp". Du kan ju annars använda någon EXIF-viewer plugin till Chrome för att kolla vilket objektiv som använts (fast alla sparar visserligen inte bilderna med den infon). Annars får du väl fråga. :)

Bra där Björn :)


klicka
NIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mm by Ronny Olsson, on Flickr

Tack Ronny, grymt bra själv där.

Postad bild
1-640 sec at f - 2,8, ISO 4000, 200 mm, IMG_9109.jpg by b.lok, on Flickr

#31714

Postad 18 October 2014 - 11:29

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Träd 1
Bifogad fil  IMG_6345.jpg   1.13MB   4 Antal nerladdningar

#31715

Postad 18 October 2014 - 11:51

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Fina bilder!!

Lite gräs :P

Bifogad fil(er)



#31716

Postad 18 October 2014 - 14:33

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Fotade syrrans kids idag :-)
Sunflaren är inte den bästa men men

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  Kids.jpg   2.02MB   22 Antal nerladdningar


#31717

Postad 18 October 2014 - 15:05

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Snyggt Fara

#31718

Postad 18 October 2014 - 15:15

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Fotade syrrans kids idag :-)
Sunflaren är inte den bästa men men

Ojojoj va snyggt!

#31719

Postad 18 October 2014 - 15:42

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0

Ojojoj va snyggt!

+1

#31720

Postad 18 October 2014 - 20:28

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Vilka fina bilder alla !!
Men fara, din stack ut extra, mycket bra....!!

#31721

Postad 18 October 2014 - 21:39

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Svensk västkust

Bra fotat Andreas, härliga färger

One 2

Gillas!

Två finfina Torvaldur
Snyggt Ante och Fara

Klicka

Snyggt Ronny

Härlig ton där Björn

Bra fotat igen Ronny

Härlig fotbolls bild Björn, ser proffsigt ut med mörkret och konstgräset och allt :)

Fotade syrrans kids idag :-)
Sunflaren är inte den bästa men men

Fantastiskt bra Fara! Grymt

#31722

Postad 19 October 2014 - 09:24

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Tack ska ni ha. Det är ju ganska kul och fota folk också :-)

#31723

Postad 19 October 2014 - 09:56

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

Fotade syrrans kids idag :-)
Sunflaren är inte den bästa men men

Wow!

Tack Micke!

Postad bild
1-400 sec at f - 2,8, ISO 4000, 105 mm, IMG_9049.jpg by b.lok, on Flickr

#31724

Postad 19 October 2014 - 10:01

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Bra fotat Björn! Om mina pojkar ska sparka boll så är det såna här bilder jag vill ta.... Blir att investera i ett 2,8 :P

#31725

Postad 19 October 2014 - 10:27

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Mycket fint Björn !

#31726

Postad 19 October 2014 - 10:34

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
God bless
Bifogad fil  IMG_5607.jpg   485.13K   10 Antal nerladdningar

#31727

Postad 19 October 2014 - 10:44

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Skitbra och talande bild torvald :)

#31728

Postad 19 October 2014 - 12:57

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Äntligen, så har jag kommit igenom bilderna från i somras och hösten. Inte en bild i "inkorgen" :) .

Bifogad fil  3040-forum-0609-150 mm-ISO 250-1-400 sek. vid f - 5,0-NIKON D7100.jpg   365.45K   2 Antal nerladdningar

#31729

Postad 19 October 2014 - 13:21

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Snyggt que...och skönt när man fått gjort sånt som man skjutit upp länge :)

#31730

Postad 19 October 2014 - 15:47

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Playtime in the streeet

Postad bild

#31731

Postad 19 October 2014 - 16:24

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Tack Morgan. Fint ljus i din bild

#31732

Postad 19 October 2014 - 17:01

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
snygggt morgan. lyckstolparna stör lite bara tycker jag. fram med kloningsverkyget :)

härlig rosbild peter

#31733

Postad 19 October 2014 - 17:02

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Tack grabbar...

Nja Andreas jag är lat just nu :)
Denna bilden är inget jag har sparat heller

#31734

Postad 19 October 2014 - 17:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
vadå inte sparat? raderar du bilden menar du?

#31735

Postad 19 October 2014 - 17:17

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Ja dom bilder jag inte är 100 % nöjd med raderar jag....detta bara för att jag har ingen plats för dom och vill inte fylla hela HD med en massa onödiga bilder.....

Alla dom bilder som jag blir 100 % nöjd med , dom exporterar jag som DNG och sparar.

#31736

Postad 19 October 2014 - 17:21

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
Oj ok. Först och främst, varför visar du upp bilder som du inte är helt nöjd med? :)

Jag har aldrig raderat en enda bild. Det är ofta jag hittar gamla bilder som jag inte gillat innan men som jag gillar nu.
Det kan bli dyrbart att radera bilder :)

#31737

Postad 19 October 2014 - 17:28

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Oj ok. Först och främst, varför visar du upp bilder som du inte är helt nöjd med? :)

Jag har aldrig raderat en enda bild. Det är ofta jag hittar gamla bilder som jag inte gillat innan men som jag gillar nu.
Det kan bli dyrbart att radera bilder :)


He he he...jo ser du jag gillade bilden, jag tyckte ljuset var fint, men inte så pass mycket att det var något jag ville spara.

Raderar du aldrig bilder ? Oj, men blir det inte fullt rätt snabbt då ?

Jag kanske gör helt fel med att inte spara alla bilder, men ofta får jag även med mig en massa bilder där man i efterhand på stor skärm ser att det kanske inte var helt i fokus eller annat störigt, dvs sånt man kanske inte såg i den lilla skärmen på kameran i dagsljus.

#31738

Postad 19 October 2014 - 17:38

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
Jag har en 2tb extern hårddisk som jag laddar över bilder till. Sen har jag 500gb i datorn och det är lååååångt ifrån fullt . Har inte ens fyllt hälften och köpte den externa för 1,5 år sen eller nåt.

#31739

Postad 19 October 2014 - 17:40

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Jag har en 2tb extern hårddisk som jag laddar över bilder till. Sen har jag 500gb i datorn och det är lååååångt ifrån fullt . Har inte ens fyllt hälften och köpte den externa för 1,5 år sen eller nåt.


Oj jäklar, ja jag har bara en 320 Gb extern hd bara, där jag sparar backup på allt som jag tycker är viktigt.
Men 2 Tb är ju inte lite det :)

Redigerat av mstoltz, 19 October 2014 - 17:41.


#31740

Postad 20 October 2014 - 07:00

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Morgan, jag har enbart bilderna på den interna disken vid importen, när jag har gjort redigering på de bilder jag ska ha och sparat ner dessa i jpg så flyttar jag originalfilerna till en externdisk på typ 1-2TB. Viktigt man gör detta i LR för annars tappar LR konfigurationen av filerna och det blir ? vid bilderna. Jag behåller alla bilder som jag importerar, det tar för lång tid att redigera bort de man inte vill ha tycker jag. Nu använder jag vit flagg för de jag vill gå vidare med, hade jag tänkt om och istället använt svart flagg så hade man ju kunna rensa bort alla svarta, men det har jag inte börjat med än

#31741

Postad 20 October 2014 - 07:49

Unregistered19078543
  • Unregistered19078543
  • Beroende

  • 1080 inlägg
  • 0
Jag kastar in en bild - tyckte det var mycket chattande här :P :)

Bifogad fil(er)



#31742

Postad 20 October 2014 - 08:44

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

God bless
Bifogad fil  IMG_5607.jpg   485.13K   10 Antal nerladdningar

Bra där!

Snyggt que...och skönt när man fått gjort sånt som man skjutit upp länge :)

+1

Tack Morgan. Fint ljus i din bild

+1

Oj jäklar, ja jag har bara en 320 Gb extern hd bara, där jag sparar backup på allt som jag tycker är viktigt.
Men 2 Tb är ju inte lite det :)

Minne kostar ju inte så mycket idag Morgan. Köp en extern disk. :)

Postad bild
0,5 sec at f - 4,5, ISO 200, 30 mm, IMG_2801 by b.lok, on Flickr

#31743

Postad 20 October 2014 - 14:33

MORD
  • MORD
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0
Postad bild
Bratislava Castle by Hofverberg Photography, on Flickr

#31744

Postad 20 October 2014 - 17:17

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Har sett den och kommentera den på fb, men tåls att säga igen....Grymt bra mord, gillas skarpt!! :-D

#31745

Postad 20 October 2014 - 17:45

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Bratislava Castle by Hofverberg Photography, on Flickr

Häftig! Förgrunden är väldigt viktig för bilden.

Tar en nattbild jag också då, om än inte lika fin.

TRUMP
Bifogad fil  IMG_5594.jpg   704.95K   3 Antal nerladdningar

#31746

Postad 20 October 2014 - 17:55

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Grym och mäktig bild torvald :-)

#31747

Postad 20 October 2014 - 21:05

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

TRUMP

God bless

Två grymma bilder Torvaldur!

#31748

Postad 21 October 2014 - 05:02

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Björn och bast...jag missade era igår..sorry :(

Björn, annorlunda bild från dig, men riktigt cool :)
Bast...jag gillar färgerna i dina bilder, men saknar lite "tryck" i dom, annars riktigt fina ! :)

#31749

Postad 21 October 2014 - 08:57

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Vet inte om jag postat denna.
Bifogad fil  20140920_6786_fornfoto - 1-8000 sec at f - 1,4 ISO 200 - 35 mm.jpg   614.41K   12 Antal nerladdningar

#31750

Postad 21 October 2014 - 12:02

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Cool och snygg bild Johan !

Postad bild



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.