Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray eller HD DVD?

7496 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilket framtidsformat stödjer du? (1329 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 03 februari 2007 - 14:25

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Jag menar om nu regioskodningen inte spelar någon roll i Usa så visar det ju att amerikanarna inte bara köper HD-DVD för regionskodningens skull utan för att HD-DVD ger valuta för pengarna...

<{POST_SNAPBACK}>

Ok. Då är jag med. Jag tror inte den biten är speciellt betydanda för européer heller. Generellt.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 februari 2007 - 14:26.

Postad 04 februari 2007 - 00:30

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
2:1 Senaste veckan till Blu-ray och mer den senaste månaden.

Bifogad fil  _gonblicksbild_2007_02_04_00_27_22.png   16,91K   2 Antal nerladdningar

DVDempire.com

Postad 04 februari 2007 - 00:40

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

High-def player sales even, says NPD Group
Tight supply of Toshiba HD DVD models could be a factor
By Susanne Ault 2/2/2007

FEB. 2 | Despite price differences, high-definition stand-alone Blu-ray and HD DVD players are neck-and-neck in sales, according to the NPD Group.

Between April and December, 48% of high-def stand-alones sold were Blu-ray and the remaining 52% were HD DVD. Blu-ray stand-alones, including models by Sony, Samsung, Philips and Pioneer, are priced at about $1,000 and up. In contrast, certain Toshiba HD DVD models can be found for about $500.
One possible contributing factor to the results is that retailers have noted tight Toshiba inventory relative to the flusher availability of stand-alone Blu-ray players.
Also, there are more Blu-ray manufacturers than HD DVD manufacturers releasing stand-alone players.

NPD’s data excludes sales of high-def gaming devices, the Blu-ray-compatible PlayStation 3 and Xbox 360’s HD DVD drive. NPD plans to update this information on a quarterly basis.

Videobusiness.com

<{POST_SNAPBACK}>

Shit ;)
Det där är ju grymt, spelar ingen roll hur mycket problem Toshiba har. Vi har alltid fått höra att HD DVD utklassat BD vad det gäller standalones, ännu en AVS-myt krossad? ;)

Postad 04 februari 2007 - 02:52

HDGuru
  • HDGuru
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Shit ;)
Det där är ju grymt, spelar ingen roll hur mycket problem Toshiba har. Vi har alltid fått höra att HD DVD utklassat BD vad det gäller standalones, ännu en AVS-myt krossad? ;)

Ni läser väl fortfarande inte på AVS hoppas jag? Eller tror på det som skrivs av Baghdad-Bob-Amir & division propaganda på M$ Co?

Ni som tror på HD-DVD, ni måste antagligen vara:

1. Helt oinsatta.
2. Blinda möss.

Ni ser inte var det hela är på väg? Om ni inte vill förstå att HD-DVD redan är dött i Japan och vilken roll det spelar (eller all studio/CE support), så kolla www.thedvdwars.com (som tom är HD-DVD biased) eller www.dvdempire.com (och nu börjar folk peka på axelmusic.com, men ni ser ju trenden där också)

Här är en väldigt bra summering som skrevs på AVS men som togs bort för att den var negativ för HD-DVD (NKVD/KGB som styr AVS?)
http://forum.blu-ray...read.php?t=5331

PS. High Def DVD, gillar ditt namn, du ser ironin i det?

Redigerat av HDGuru, 04 februari 2007 - 03:00.

Postad 04 februari 2007 - 02:53

HDGuru
  • HDGuru
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Double post.

Redigerat av HDGuru, 04 februari 2007 - 02:54.

Postad 04 februari 2007 - 03:10

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Här är en väldigt bra summering som skrevs på AVS men som togs bort för att den var negativ för HD-DVD (NKVD/KGB som styr AVS?)

Läste det där på AVS innan tråden blev bortplockad, ok om dom hade låst tråden, men kasta bort den helt och banna användaren? Lite överdrivet IMO.

Postad 04 februari 2007 - 03:39

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Shit ;)

Ni läser väl fortfarande inte på AVS hoppas jag? Eller tror på det som skrivs av Baghdad-Bob-Amir & division propaganda på M$ Co?

Ni som tror på HD-DVD, ni måste antagligen vara:

1. Helt oinsatta.
2. Blinda möss.

Ni ser inte var det hela är på väg? Om ni inte vill förstå att HD-DVD redan är dött i Japan och vilken roll det spelar (eller all studio/CE support), så kolla www.thedvdwars.com (som tom är HD-DVD biased) eller www.dvdempire.com (och nu börjar folk peka på axelmusic.com, men ni ser ju trenden där också)

PS. High Def DVD, gillar ditt namn, du ser ironin i det?

<{POST_SNAPBACK}>

A) Vad har Amirs ursprung att göra med den här diskussionen?

B)Jag tror både på BD och HD-DVD så länge de leverarar kvalite...är jag a)Helt oinsatt. b)Blind möss. c)Filmälskare?

C)Vad händer om några månader/veckor tex när/om HD-DVD försäljningen ökar och BD ligger efter(vet ej om det kommer att bli så men jag tar det som ett exempel) vad kommer du att skriva då??

D) Vilka BD/HD-DVD standalone äger du? Inga om jag kommer ihåg rätt...

Redigerat av diabolo, 04 februari 2007 - 03:42.

Postad 04 februari 2007 - 12:58

Mollusk
  • Mollusk
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Amir har hängt på AVSforum sen innan MS började pusha HD-DVD, han är mer entusiast än propaganda spridare... Han riskerade till och med sitt jobb med sitt postande i början, vi har han att tacka att vi har några insiders över huvud taget att svara för sina respektive format/företag.

Jag tror inte längre att HD-DVD kommer att överleva, om inte BD-studios misslyckas totalt, vilket vore något av en prestation i dagens läge. Skulle knappast kalla HD-DVD fans för oinsatta eller blinda dock, tvärtom! HD-DVD har dödförklarats många gånger, att dom sålde en hel del spelare och filmer beror bara på en sak och ingen annan, kvalitet och pris rockade röven av BD! Om läget verkligen håller på att förändras borde jag vara glad över prospekten av ett enda format som möjligthet, istället är jag skeptisk och besviken. Besviken över att det i mina ögon bättre formatet går förlorat och skeptisk till att BD kommer att leverera vad jag vill ha och fann i HD-DVD.

Postad 04 februari 2007 - 13:08

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
ska man bli idiotförklarad för man håller på HD-DVD nu med. lär dej vett HDguru om du nu ska leva upp till ditt nick.
;)

Postad 04 februari 2007 - 13:20

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0
Undra vem som kommer med en standalone BD-spelare i prisklassen ~5000kr först...

Postad 04 februari 2007 - 13:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Inget. Bagdad-Bob var PR-Talesman under Irak-kriget, och oavsett hur illa det såg ut för Irak så höll Irak på att vinna kriget och de hade övertag hela tiden. Det såg bra ut enligt Bagdad-Bob.

Amir är enligt HDGuru en Bagdad-Bob för HDDVD.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 februari 2007 - 14:31.

Postad 04 februari 2007 - 14:29

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Undra vem som kommer med en standalone BD-spelare i prisklassen ~5000kr först...

<{POST_SNAPBACK}>

I sverige? ingen aning... I usa finns ju Samsungen för 3500kr om man känner för att importera dock.

Postad 04 februari 2007 - 14:51

jsl_80
  • jsl_80
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Inget. Bagdad-Bob var PR-Talesman under Irak-kriget, och oavsett hur illa det såg ut för Irak så höll Irak på att vinna kriget och de hade övertag hela tiden. Det såg bra ut enligt Bagdad-Bob.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad bild ;)

Postad 04 februari 2007 - 15:11

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Amir har hängt på AVSforum sen innan MS började pusha HD-DVD, han är mer entusiast än propaganda spridare... Han riskerade till och med sitt jobb med sitt postande i början, vi har han att tacka att vi har några insiders över huvud taget att svara för sina respektive format/företag.

Jag tror inte längre att HD-DVD kommer att överleva, om inte BD-studios misslyckas totalt, vilket vore något av en prestation i dagens läge. Skulle knappast kalla HD-DVD fans för oinsatta eller blinda dock, tvärtom! HD-DVD har dödförklarats många gånger, att dom sålde en hel del spelare och filmer beror bara på en sak och ingen annan, kvalitet och pris rockade röven av BD! Om läget verkligen håller på att förändras borde jag vara glad över prospekten av ett enda format som möjligthet, istället är jag skeptisk och besviken. Besviken över att det i mina ögon bättre formatet går förlorat och skeptisk till att BD kommer att leverera vad jag vill ha och fann i HD-DVD.

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen som klagat på Amirs kunskaper om HD DVD och hans närvaro på AVSforum är nog uppskattat av många... Men varför ska ha ständigt tracka ner på BD och AVC? Han blir ständigt bevisad motsatsen av sina påståenden men fortsätter bara medans ledningen på AVS inte gör ett skit.

Din nya "insikt" i HD DVD är du inte ensam om, AVS blev som ett helt nytt forum över en natt efter CES, folk byter läger och ******s slutar dryga sig och i vissa fall försvinner helt, nu kan man läsa där igen ;)

Redigerat av Unregistered992, 04 februari 2007 - 15:12.

Postad 04 februari 2007 - 15:41

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

I sverige? ingen aning... I usa finns ju Samsungen för 3500kr om man känner för att importera dock.

<{POST_SNAPBACK}>

Vardå någonstans, har du någon länk? 500$ för en ny spelare, inte illa. Levererar butiken till Sverige?

Postad 04 februari 2007 - 16:19

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Butiken? Tycker priset ligger från under 500 till runt 600 dollar överallt numera, men orkar inte leta upp vilka som skickar till sverige så mitt svar får bli ebay ;) där är dom ännu billigare(och nya)

Postad 04 februari 2007 - 16:26

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Butiken? Tycker priset ligger från under 500 till runt 600 dollar överallt numera, men orkar inte leta upp vilka som skickar till sverige så mitt svar får bli ebay ;) där är dom ännu billigare(och nya)

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken samsung pratar vi om nu? Samsung BD-P1000 eller? Då är PS3an ett bättre köp faktiskt.

Postad 04 februari 2007 - 16:28

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Vilken samsung pratar vi om nu? Samsung BD-P1000 eller? Då är PS3an ett bättre köp faktiskt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det betvivlar jag inte, men vissa vill ju ha en standalone iaf(fråga mig inte varför)

Postad 04 februari 2007 - 16:29

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet vem Bagdad-Bob var morlock ;) ...

Postad 04 februari 2007 - 16:46

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Okey, ska inte köpa någon Samsung, kom att tänka på att man får extra avgifter om den fastar i tullen vilket är högst troligt. 10-14% tullavgift sedan tillkommer 25% moms och frakten lär väl gå på en 500- 1000kr, det blir även moms och tull på fraktavgiften...
Kostnaden skulle bli ca 6500-7000kr...
Sedan klarar inte Samsungen de avancerade ljudformaten och inte heller 1080p/24.
Får nöja mig med en US PS3 istället. Det viktigaste för mig är iallafall att man har en Region A Blu Ray-spelare av den enkla anledningen att det finns fler titlar att välja på...

Postad 04 februari 2007 - 17:02

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Okey, ska inte köpa någon Samsung, kom att tänka på att man får extra avgifter om den fastar i tullen vilket är högst troligt. 10-14% tullavgift sedan tillkommer 25% moms och frakten lär väl gå på en 500- 1000kr, det blir även moms och tull på fraktavgiften...
Sedan klarar inte Samsungen de avancerade ljudformaten och inte heller 1080p/24.
Får nöja mig med en US PS3 istället. Det viktigaste för mig är iallafall att man har en Region A Blu Ray-spelare av den enkla anledningen att det finns fler titlar att välja på...

<{POST_SNAPBACK}>

Tull och moms har jag aldrig betalat på något jag köpt från USA. Beror väl på hur stor risk man är beredd att ta ;)

Postad 04 februari 2007 - 17:37

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tull och moms har jag aldrig betalat på något jag köpt från USA. Beror väl på hur stor risk man är beredd att ta ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Har köpt massor från Usa, när jag köpte min HD-A1 från Usa så fick jag tulla för den, hade också räknat med det...
Detsamma om man köper filmer från Usa för ett värde över 200kr så är chansen stor att man får extra tull och momsavgifter.
Av de senaste paketen med film (värde över 200kr) som jag har köpt så har 8 av 10 fastnat och jag har då fått extra avgifter. Posten på arlanda har haffat paketen och lagt på extra avgifter.

Skickas paketet med UPS, DHL så sköter dessa bolag pålägget av tull och moms, chansen att man slipper tull och momsavgifter är minimal. Detta är sant iallafall om det står ett belopp på paketet.
Köper man från en firma i Usa så måste de sätta ditt en etikett med belopp och innehåll på paketet.

Det är ju naturligtvis större chans att klara sig om man köper från en privatperson som skriver gåva på paketet.

Det har dock hänt att jag har varit tvungen och skicka in kvitto till posten på arlanda för de vill veta värdet på de grejor jag har köpt. Detta har hänt när beloppet har varit löjligt lågt eller att det har saknas uppgifter på värdet i paketet.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 04 februari 2007 - 17:48.

Postad 04 februari 2007 - 17:41

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Har svårt att se något skäl att satsa på HDDVD. PS3 måste vara bästa köp, omöjligt att hitta ngt som ger mer för pengarna.

Postad 04 februari 2007 - 17:50

HDGuru
  • HDGuru
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Jag hoppas att du skämtar? ;)

Postad 04 februari 2007 - 18:06

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0

Har svårt att se något skäl att satsa på HDDVD. PS3 måste vara bästa köp, omöjligt att hitta ngt som ger mer för pengarna.

<{POST_SNAPBACK}>

Medföljer inte ens en fjärrkontroll till PS3an ;)

Postad 04 februari 2007 - 18:14

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Själv så köpte jag en fjärr samtidigt jag beställde min PS3. Hoppas bara att jag får min US PS3:a nästa vecka, har ett gäng Blu Ray-filmer hemma.

Postad 04 februari 2007 - 18:36

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Inget. Bagdad-Bob var bla bla

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet vem Bagdad-Bob var morlock ;) ...

<{POST_SNAPBACK}>

Din fråga "Vad har Amirs ursprung att göra med den här diskussionen?" tydde på att du inte visste det i varje fall.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 februari 2007 - 18:38.

Postad 04 februari 2007 - 18:40

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Handkontrollen är trådlös och styr BD-funktionerna. Inte en konventionell "fjärrkontroll" men den medföljer och gör jobbet.

Undra om man inte till och med navigerar lättare bland menyerna med en handkontroll än en fjärrkontroll...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 februari 2007 - 18:41.

Postad 04 februari 2007 - 19:24

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0
Enligt personer på Avsforum.com som använder PS3 för att titta på film så är fjärrkontrollen ett stort lyft jämnfört med handkontrollen. Man programmerar fjärren på några sekunder sedan har man alla funktioner som den medföljande handkontrollen har...
För ca 200kr så är det helt värt att sitta med en riktig fjärr...
Själv så tycker jag att det är mycket roligare att ha en fjärrkontroll på bordet än att ha en ps3 handkontroll...

Postad 04 februari 2007 - 19:34

kellogger
  • kellogger
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
jag hoppas att fjärren använder IR så man kan programera multifjärren till att styra ps3an?

annars blir det plötsligt väldigt jobbigt.

Postad 04 februari 2007 - 19:43

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Du menar att HD DVD spelare för 1500kr är sämre än en PS3 för 6500kr? Tittade nyss på M:I:3 på HD DVD, såg rätt bra ut med VC-1 och allt. ;) Varför skulle jag vilja se det kodat i Mpeg2?

Postad 04 februari 2007 - 19:46

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Du menar att HD DVD spelare för 1500kr är sämre än en PS3 för 6500kr? Tittade nyss på M:I:3 på HD DVD, såg rätt bra ut med VC-1 och allt. ;) Varför skulle jag vilja se det kodat i Mpeg2?

<{POST_SNAPBACK}>

M:I:3 på Blu-ray använder MPEG2 om jag kan minnas rätt och bildkvalitén är helt enorm B) Så MPEG2 duger fint.

http://bluray.highde...ossibleiii.html

Redigerat av Johan78, 04 februari 2007 - 19:47.

Postad 04 februari 2007 - 19:51

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Du menar att HD DVD spelare för 1500kr är sämre än en PS3 för 6500kr? Tittade nyss på M:I:3 på HD DVD, såg rätt bra ut med VC-1 och allt.  ;)  Varför skulle jag vilja se det kodat i Mpeg2?

<{POST_SNAPBACK}>

Humor :) B)

Postad 04 februari 2007 - 20:13

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

jag hoppas att fjärren använder IR så man kan programera multifjärren till att styra ps3an?

<{POST_SNAPBACK}>

Den använder blåtand.

Postad 04 februari 2007 - 20:37

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0
Kan inte någon mod lägga in en varning i HDgurus footer - det är bara en tidsfråga innan någon nötallergiker får en allergisk reaktion...

Postad 04 februari 2007 - 20:42

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
Hehehehe!

Postad 04 februari 2007 - 20:51

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Kan inte någon mod lägga in en varning i HDgurus footer - det är bara en tidsfråga innan någon nötallergiker får en allergisk reaktion...

<{POST_SNAPBACK}>

B) ;) :)

Postad 04 februari 2007 - 22:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Du menar att HD DVD spelare för 1500kr är sämre än en PS3 för 6500kr? Tittade nyss på M:I:3 på HD DVD, såg rätt bra ut med VC-1 och allt.  ;)  Varför skulle jag vilja se det kodat i Mpeg2?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du ge mig en länk eller tala om vart jag kan köpa en HDDVD-spelare för 1500:-. Jag behöver inget annat för att spela filmerna va? (Förutom en TV då förstås)

Verkar ju riktigt prisvärt!!

Postad 04 februari 2007 - 22:32

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Control your PlayStation 3 with IR

Postad 05 februari 2007 - 00:01

HDGuru
  • HDGuru
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

hehe ;)

Ryktet på gatan är att NBCUniversal ska byta management imorgon...

Postad 05 februari 2007 - 00:51

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Håller tummarna för den nya tjommen ;)
http://www.latimes.c...l=la-home-local

Postad 05 februari 2007 - 09:14

HDGuru
  • HDGuru
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Gillar hans namn.. Zucker... Gaylord Zucker...

Postad 05 februari 2007 - 09:34

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Gillar hans namn.. Zucker... Gaylord Zucker...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag trodde att det var Jeff Zucker...men du får gärna kalla honom för Gaylord om det känns mer bekväm för dig ;)

Postad 05 februari 2007 - 09:50

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0

Håller tummarna för den nya tjommen ;)
http://www.latimes.c...l=la-home-local

<{POST_SNAPBACK}>

Inte FÖR stora ändringar nu bara...zucker ;)

Postad 05 februari 2007 - 10:12

HiDef DVD
  • HiDef DVD
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Märklig nyhet från det spanska hållet. zonadvd Förmodligen är det inte sant, men skumt ändå!

Redigerat av HiDef DVD, 05 februari 2007 - 10:14.

Postad 05 februari 2007 - 12:21

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Märklig nyhet från det spanska hållet. zonadvd Förmodligen är det inte sant, men skumt ändå!

<{POST_SNAPBACK}>

Klart att det är sant. Varför skulle det inte vara det?

Och i dagens DN säger Peter Bosschaerts;

"Anledningen till att bluray kostar så mycket är att det bara finns en enda tillverkare av laserpickuperna. Upp till 98 procent av pickuperna klarar inte kraven och måste kasseras..."

Är det verkligen så illa? Om nu 98% måste kasseras, hur säker kan man då vara att dom 2% som faktiskt hamnar i produkten har någon större livslängd.

Postad 05 februari 2007 - 12:52

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Mina siffror som jag läst säger att 30% klarar av kraven, lite andra siffror så att säga.

Redigerat av Audio Code 3, 05 februari 2007 - 12:54.

Postad 05 februari 2007 - 13:16

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
Ops...

Apology for our Contents List

The inclusion in the January 29 update of our "Coming Soon List" of three Steven Spielberg classics was an error on our part. The HD DVD Promotion Group expresses sincere apologies to Steven Spielberg, Universal Studios Home Entertainment and HD DVD fans for this mistake. We will endeavor to prevent any similar mistake and to provide accurate information.

Källa: Hddvdprg.com

Postad 05 februari 2007 - 13:57

jsl_80
  • jsl_80
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Och i dagens DN säger Peter Bosschaerts;

"Anledningen till att bluray kostar så mycket är att det bara finns en enda tillverkare av laserpickuperna. Upp till 98 procent av pickuperna klarar inte kraven och måste kasseras..."

Är det verkligen så illa? Om nu 98% måste kasseras, hur säker kan man då vara att dom 2% som faktiskt hamnar i produkten har någon större livslängd.

<{POST_SNAPBACK}>

Han verkar inte ha vidare koll. Menar han själva blålaserdioderna finns iaf tre tillverkare: Sony, Nichia och Sharp. Yielden är lite bättre än 2% också... 30 % som Audio Code 3 referrerar till ser jag nämns i en artikel från september och den lär väl inte ha försämrats sedan dess.

Plextors Blu-ray-brännare är ju dock bara en Panasonic-brännare med Plextor-logga och Plextor verkar vara på väg att avveckla sin egna utveckling av brännare helt och hållet så det kanske inte är så förvånande att han har dålig koll. DN borde kunnat ha hitta någon bättre person att intervjua...

Postad 05 februari 2007 - 14:42

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Ops...

Apology for our Contents List

Hehehe, kan man lugnt säga.

Redigerat av thetias, 05 februari 2007 - 14:43.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.