Killzone 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(38)
|
99:- |
!*!Killzone 2-klantråd!*! (2491 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 06 March 2009 - 12:24
Postad 06 March 2009 - 12:29
Att använda autoaim borde ju klassas som fusk då det inte är du som siktar... Att omringa en spawnplats med en massa snipers är bara skills av andra laget att kunna trycka ner er så djupt på banan...
Men när man sätter upp turrets så siktar man ju inte själv med dom heller? Fusk?
Jag provade lite förut angående autoaim. Ha på flashen men den autoaimar inte alls. Är poängen att man skall hålla in L1?
När jag gör det så trycker jag på L1 när jag stöter ihop med nån och direkt/nästan samtidgt på avtryckaren.
Jag kanske gör nåt fel eftersom jag inte uppfattar den så effektiv/fuskig som flera andra...
Postad 06 March 2009 - 12:36
Postad 06 March 2009 - 12:42
Men när man sätter upp turrets så siktar man ju inte själv med dom heller? Fusk?
När jag gör det så trycker jag på L1 när jag stöter ihop med nån och direkt/nästan samtidgt på avtryckaren.
Jag kanske gör nåt fel eftersom jag inte uppfattar den så effektiv/fuskig som flera andra...
Man kan ju inte jämföra turrets å shotgunen då du inte kan styra turretsen själv å på så vis måste datorn styra turretsen annars hade den väl varit lite onödig? Om ingen siktar med den alltså. Det hade varit fusk om du hade kunnat siktat med den och haft autoaim.
Jag provade i förrgår med shotgunen och varje gång jag använde autoaimet satt en perfekt svärm hagel i bröstet på motståndaren, vilket är tråkigt då jag gärna kör engineer men så länge man möter någon annan med shotgun i en närstrid har man inte en chans om han använder sig av autoaimet, och en själv försöker undvika det. Så kör vidare med min sabotör så kan man hålla sig på ett bra avstånd från shotgunnissarna.
Postad 06 March 2009 - 12:57
Kräver sinman att snipa en inte står still i det här spelet. Jämfört med shotun. Hade ca 75% träffsäkerhet med shotgunen innan jag visste om det här med aimet. Nu har jag 90 tror jag och då har jag inte spelat med den så mkt med samma anledning som frass3. Har nog inte missat ett enda skott nästan sen autoaimet kom till liv. Hoppas nu att den försvinner fortare än kvickt
Postad 06 March 2009 - 13:14
Håller man in L1 så följer siktet målet, när målet är dött så låser det om på närmaste nya offer framför.Jag provade lite förut angående autoaim. Ha på flashen men den autoaimar inte alls. Är poängen att man skall hålla in L1?
Postad 06 March 2009 - 13:35
Postad 06 March 2009 - 13:36
En uppdatering till spelet kom precis när jag startade det. 16Mb. Vad den fixar vet jag inte då jag inte hittar nån info om det nånstans
Kolla om de tagit bort autoaimet ASAP.
Postad 06 March 2009 - 13:38
Hehe precis det jag tänkte också men det verkar som om de inte har öppnat servrarna än. De har legat nere ett tag idag. Förmodligen pga uppdateringen.Kolla om de tagit bort autoaimet ASAP.
Redigerat av erlander, 06 March 2009 - 13:39.
Postad 06 March 2009 - 13:53
Hyffsat snack inom squaden emellanåt. Bara att man får vet att man har en kamrat i ryggen gör ju att man säger till oftare när man ser folk. Vi borde testa att anfalla lite mer samlade ibland, växelvis framryckning hette det visst i lumpen!
Postad 06 March 2009 - 13:56
Funkade ju ganska bra med en öppen server igår tycker jag!
Hyffsat snack inom squaden emellanåt. Bara att man får vet att man har en kamrat i ryggen gör ju att man säger till oftare när man ser folk. Vi borde testa att anfalla lite mer samlade ibland, växelvis framryckning hette det visst i lumpen!
Jag gillade absolut öppen server. Kul att känna "Vi mot dem" istället för inbördeskrig
Postad 06 March 2009 - 14:03
Precis! För mig känns det som viktig del i online spelandet.Jag gillade absolut öppen server. Kul att känna "Vi mot dem" istället för inbördeskrig
Postad 06 March 2009 - 14:06
Postad 06 March 2009 - 14:19
vem är det som ansvarar för att servern kommer upp? och vilken tid i eftermiddag kan det tänkas ske?
Postad 06 March 2009 - 14:21
jag hitta inter servern igår
servern kom igång vid 23 så det var kanske inte så konstigt
Håller med frass3 till 100%. Nästan 110%.
Kräver sinman att snipa en inte står still i det här spelet. Jämfört med shotun. Hade ca 75% träffsäkerhet med shotgunen innan jag visste om det här med aimet. Nu har jag 90 tror jag och då har jag inte spelat med den så mkt med samma anledning som frass3. Har nog inte missat ett enda skott nästan sen autoaimet kom till liv. Hoppas nu att den försvinner fortare än kvickt
jag hade 85,6% innan autoaim och 84,4% eller något sådant nu men jag stör mig mest på autoaim för jag alltid håller på å motarbetar det det jag stör mig mest på i cod
Postad 06 March 2009 - 14:23
Tycker det är rätt kul faktiskt.hoppas på mer spel ikväll, vart mycket roligare o spela mot andra folk, kändes inte rätt o skjuta en mhb:are i ryggen med en hagelbrakare
Postad 06 March 2009 - 14:30
Fasen va snabba och bra GG är på att rätta till saker och med att gå ut med info till allmänheten. Eller så är det såhär det skall vara bara det att man är van vid "segast i byn" Infinty Ward
Redigerat av erlander, 06 March 2009 - 15:28.
Postad 06 March 2009 - 14:35
Nu så är shotgunen fixad. Var rätt mycket lättare att möta en med shotgun nu.
Fasen va snabba och bra GG är på att rätta till saker och med att gå ut med info till allmänheten. Eller så är det såhär det skall vara bara det att man är van vid "segast i byn" Infinte Wards
Bästa nyheten på länge! Nu ska här dödas engineers
Postad 06 March 2009 - 14:43
Jaja nu är det lika för alla iaf. Spel ikväll.
Postad 06 March 2009 - 15:10
Fan vad ostabilt spelet har varit sen jag kom hem vid 1300; har fått alla "network error code" som finns plus några till
Ska försöka några ggr till, typiskt att det blir såhär när man har lite tid över o lira...
Redigerat av D-J, 06 March 2009 - 15:11.
Postad 06 March 2009 - 15:17
Nice!Nu så är shotgunen fixad. Var rätt mycket lättare att möta en med shotgun nu.
Fasen va snabba och bra GG är på att rätta till saker och med att gå ut med info till allmänheten. Eller så är det såhär det skall vara bara det att man är van vid "segast i byn" Infinte Wards
GG verkar ha en free pass på Sony QA på patchar... InfinityWard behövde ju 3 veckor på sig för att det ens skulle bli godkänt att påbörja en patch för Sony.
Postad 06 March 2009 - 15:29
Postad 06 March 2009 - 15:33
jaha vad ska du hitta på andra halvan av natten då?Jag är med hela kvällen och halva natten idag gubbar.....
Postad 06 March 2009 - 15:35
Borde vi se upp för en sniper ikväll då?Jag är med hela kvällen och halva natten idag gubbar.....
Postad 06 March 2009 - 15:42
Jag får aldrig upp några vänner så man ser MHB server...
Någon som är säker på att de spelar ikväll? lägg till mig som vänn, psn: Tobybooby
Mvh
Postad 06 March 2009 - 15:44
Tja....med mitt trackrecord hittills med sniper så vet jag inte om ni behöver se upp direkt....
Postad 06 March 2009 - 16:02
Det skulle du bra gärna vilja veta va kerren......
....inget mer avancerat än att sova tänkte jag....brukar inte palla att dra en all nighter dock.
Tja....med mitt trackrecord hittills med sniper så vet jag inte om ni behöver se upp direkt........man måste ju se till att fixa zoom innan man kan nyttja den vettigt...
Enda gången man behöver 5x zoomen är på ökenbanan, annars funkar 2x klockers. Sen tar det väl bara 8 matcher innan man låst upp 5x zoom?
Redigerat av frass3, 06 March 2009 - 16:02.
Postad 06 March 2009 - 16:15
Postad 06 March 2009 - 16:26
Håller man in L1 så följer siktet målet, när målet är dött så låser det om på närmaste nya offer framför.
hahaha!
Jag är till och med kass på att fuska, jag har bara tryckt till snabbt, och därav så har jag inte förstått varför det är sååå mycket snack om att det är fusk..
Har inte testat att hålla inne knappen (du menar rent fysiskt?), då hade jag kanske varit av annan åsikt..
Postad 06 March 2009 - 16:29
Uppdateringar i patch 1.20 för Killzone 2:
* Stability issue regarding randomly named games resolved.
* Stability fix when rapidly tapping (X) can cause crash on spawn-select.
* Stability issue regarding Saboteur’s disguise ability resolved.
* Stability fix on ‘Creating game’ with a blank name.
* Stability fix for repeatedly entering exiting game.
* The Ignore list functionality corrected.
* Unlock of “Frontrunner” Medal now functioning correctly.
* Fix for incorrect award of win to clan not showing for game resolved.
* Battle Replay for Corinth Crossing not appearing correctly on www.killzone.com.
* Issue with not being able to defuse the Search and Destroy objective resolved.
* HUD issue correction during Assassination mode when playing as a Medic.
* Controller input tweaks and modifications.
* Fix for auto-lock on of shotgun exploit.
* Fix for D-Charge issues in Campaign mode.
Postad 06 March 2009 - 16:32
servern kom igång vid 23 så det var kanske inte så konstigt
jag hade 85,6% innan autoaim och 84,4% eller något sådant nu men jag stör mig mest på autoaim för jag alltid håller på å motarbetar det det jag stör mig mest på i cod
Tror det kan vara det som jag sysslar med oxå, därav så utnyttjar jag det inte med tillfredställande resultat...
jag är med om jag får tid ^^
Jag får aldrig upp några vänner så man ser MHB server...
Någon som är säker på att de spelar ikväll? lägg till mig som vänn, psn: Tobybooby
Mvh
Sluta lata dig och adda lite själv!
ID: DrDeath100
Postad 06 March 2009 - 16:34
Intressant, raportera om ni märker någon skillnad* Controller input tweaks and modifications.
Postad 06 March 2009 - 16:35
Har läst typ;
WOO GG FIXED THE DEADZONES WOO
FUCK i played the damn game with shit controles!
its so much better now !!! yay i can actually fucking shoot people and not spray and hope for the best
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 06 March 2009 - 16:36.
Postad 06 March 2009 - 16:41
Folk påstår att kontrollen har tweakats? Någon som haft problem med "lagg" kanske kan bekräfta?
Har läst typ;
tycker det blivit bättre men jag märkte skillnad redan igår av någon anledning
Postad 06 March 2009 - 16:47
Ska checka nu iaf.
Postad 06 March 2009 - 16:53
Tror det kan vara det som jag sysslar med oxå, därav så utnyttjar jag det inte med tillfredställande resultat...
Sluta lata dig och adda lite själv!
ID: DrDeath100
trodde jag addat dig ;D
men okej, hade vist inte det.. ill do it right away
Postad 06 March 2009 - 16:55
Postad 06 March 2009 - 17:13
Postad 06 March 2009 - 17:35
Redigerat av Unregistered33c38b9d, 06 March 2009 - 17:47.
Postad 06 March 2009 - 18:06
Inget om nya mappningar av knapparna?
Jag vill skjuta med R2 och sikta med L2...
Postad 06 March 2009 - 18:53
Kom 2a med 50 poäng precis.
DrDeath100 jag har redan addat dig men du har inte godkännt de
Redigerat av KeeKe, 06 March 2009 - 20:00.
Postad 06 March 2009 - 19:18
Spelade en pistolbana, och tykte att den hoppade lite till närmaste person när jag siktade...
Redigerat av Unregistered7da62804, 06 March 2009 - 19:19.
Postad 06 March 2009 - 19:27
Postad 06 March 2009 - 19:32
Postad 06 March 2009 - 19:38
e det bara hos mig det laggar som fan? kör med en 100 lina så det borde inte vara några problem tycker jag..
Det är inte de andra som laggar då tro?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
!*!Killzone 2-klantråd!*!
5 bilder
350 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?