Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 september 2008 - 22:20

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Två frågor;

1. Om jag markerar "Visa meddelande på skärm" för Påminnelse i Ljud och meddelanden, så försvinner detta ändå när jag startar om telefonen! Detta gör att jag aldrig får alarm och andra påminnelse på skärmen, utan måste klicka uppe i statusbaren först...

2. Försökte installera custom nätverk- och batteriikoner men första gången efter omstart så kraschade programmet, andra gången fick jag bara custom nätverksikoner, men inte batteriikoner, varför?!

Har du installerat sdkcerts.cab ?

Postad 24 september 2008 - 13:52

jontaw
  • jontaw
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag har en fråga, har lagt in Tomtom och det står att man kan ladda ner en karta gratis. När jag går vidare kan jag bara ladda ner västerås-kartan, skulle vilja ha en annan. Hur gör jag då?

Postad 24 september 2008 - 14:09

ginflyer
  • ginflyer
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har har ni en nöjd nybliven ägare till.

Har dock ett underligt problem.

Satt och trixade för att få till telefonen som jag ville ha den samt installerade lite applikationer. Allt funkade bra och bl.a. TomTom 7 gick igång som den skulle och den hittade satelliterna. Stängde TomTom och la in batteri och FirstnameFirst-tweaken som är beskrivna ovan i denna tråd. När jag sen skulle starta TomTom igen, hittades inte TomTom exe filen. När jag sen felsöker, ser jag att internminnet inte längre heter "Internminne" utan "Internminne2". Någon som har en aning hur detta kunde hända och framför allt, hur tusan döper jag om den till "Internminne" ?

Misstänker att alla sökvägar är fel och eventuellt kommer att bli fel framöver också när jag installerar nya program.

Postad 24 september 2008 - 20:18

hans-erik
  • hans-erik
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Går det att ändra textfärg på startsidan? Kan bara ha mörka bakgrunden för att se något :/

Postad 25 september 2008 - 08:05

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Går det att byta bakgrundsbild där klockan mm är? När jag går in under inställningar och idag och väljer en bild. så ser jag bara den när jag startar upp mobilen

Postad 25 september 2008 - 09:30

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Går det att byta bakgrundsbild där klockan mm är? När jag går in under inställningar och idag och väljer en bild. så ser jag bara den när jag startar upp mobilen

Använd touch flo-menyn och scrolla till höger och välj inställningar, där väljer du bakgrundsbild.

Att tillägga måste jag säga att kameran tar väldigt fina bilder i dagsljus!

http://i36.tinypic.com/122zos5.jpg

http://i35.tinypic.com/j0xls3.jpg

Postad 25 september 2008 - 10:32

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2 937 inlägg
  • 0
Hallå!

Vad är roaming för något?
ibland kommer de upp att de kan kosta extra om man ska updatera vädret när roaming pågår, så vad är roaming?
Och jag tecknade ett tre abbonemang och fick gratis surf upp till 7,2mbit med utan kostnad. Så då lär väl inget kosta eller?

Men tacksam vore jag ifall något kunde förklara vad roaming är:)

Så undrar jag om de finns något program att ladda hem så man kan lyssna på webradio i luren? Tänkte mest på www.bandit.se´s webradio, jobbigt att surfa in på deras sida på mobilen och sen vidare. Och som sagt, jag har gratis surf, så det lär väl inte kosta något då?

Tack på förhand!
/Patric

Postad 25 september 2008 - 11:23

erikwargh
  • erikwargh
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
hej jag har en fråga om min Touch Diamond.

Jag kan inte starta min "SNABB GPS" det står att den inte hämtats ännu, och när jag trycker på knappen "hämta" så står den att den inte kan göra de för tillfället. Någon som vet det rätta sättet att skaffa de på?

mvh erik

Postad 25 september 2008 - 12:02

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hallå!

Vad är roaming för något?
ibland kommer de upp att de kan kosta extra om man ska updatera vädret när roaming pågår, så vad är roaming?
Och jag tecknade ett tre abbonemang och fick gratis surf upp till 7,2mbit med utan kostnad. Så då lär väl inget kosta eller?

Men tacksam vore jag ifall något kunde förklara vad roaming är:)

Så undrar jag om de finns något program att ladda hem så man kan lyssna på webradio i luren? Tänkte mest på www.bandit.se´s webradio, jobbigt att surfa in på deras sida på mobilen och sen vidare. Och som sagt, jag har gratis surf, så det lär väl inte kosta något då?

Tack på förhand!
/Patric

Roaming betyder att du ligger i ett annat mobilnät än hos din egen operatör som denne har ett samarbete/avtal med.
Du skriver att du har 3: När du befinner dig i 3s eget nät så finns givetvis ingen roaming indikering, men rör du dig ute i landet och kommer in på 3s gemensamma nät som dom byggt ihop med Vodafone/Telenor (3GIS som nätet kallas) så befinner du dig i roaming och får en avlång trekant som symbol i telefonens display.
Eftersom 3 har byggt nätet tillsammans med Voda/Telenor så kostar det dig inget extra såklart, så länge du befinner dig i ett nät som 3 är delägare i Sverige.

Du kan inte komma in på Tele2/Telias 3G nät eller GSM nät, då dessa inte släpper in dig. Du kan inte heller roama - kliva in på - Telenors egna 3G nät som de byggt själva.

Befinner du dig utomlands så ligger du givetvis på ett utländskt mobil nät och telefonen blir insläppt på det nätet, om 3 har ett roaming avtal med dom. Det är nu det kommer att kosta en hel del pengar att köra datatrafik, det blir dyrare att ringa och skicka mess.
Speciella - och billigare roaming priser - gäller om du använder de nät som 3 byggt i andra länder och där de är verksamma.

Webbradio: kolla in Resco Pocket Radio.
Om du känner till själva länken till radiostreamingen hos t.ex Bandit, så kan du lägga till den stationen.
Du kan även, från din dator, spara ner länkar från Shoutcast och importera stationerna till Resco Radio.
Hör du en bra låt på en radiostation via mobilen , kan du även spela in den direkt, se bara till att spara alla inspelningar på internminnet och inte på enheten.

Redigerat av crest, 25 september 2008 - 12:23.

Postad 25 september 2008 - 14:49

yuion
  • yuion
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Kan man få anteckningar/uppgifter att visa sig på skrivbordet?

Postad 25 september 2008 - 21:55

jagarundret
  • jagarundret
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, Vet någon varför inte TOMTOM inte hittar några sateliter? Det står bara "väntar på signal" . Har testat utom- och inomhus, märker ingen som helst skillnad. Jag lyckades, utan konstigheter, med att installera TOMTOM. Förstår inte varför jag inte får svar med Sateliterna...

tacksam för svar.

André

Postad 25 september 2008 - 22:31

joher099
  • joher099
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

1. Om jag markerar "Visa meddelande på skärm" för Påminnelse i Ljud och meddelanden, så försvinner detta ändå när jag startar om telefonen! Detta gör att jag aldrig får alarm och andra påminnelse på skärmen, utan måste klicka uppe i statusbaren först...

Det här tycker jag också är väldigt irriterande. Speciellt vill jag kunna slå av att den inte visar meddelande om hittade WLAN hela tiden. Men denna inställning glöms bort vid omstart.

Någon med ett bra tips hur man fixar det här?

Postad 26 september 2008 - 08:22

Lagasse
  • Lagasse
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Här har ni en kommande ägare också! Köpte min på blocket genom payson och deras garanti, fick den med frakt för just över 3k oöppnad <_< Vad ska jag tänka på nu när jag får en sån här? Typ några inställningar, nån slags inkörning (inte vet jag ;)) eller liknande? Tänkte också på vad jag ska köra för firmware, jag tror jag börjar med att uppdatera till HTCs egna senaste, kan det vara en bra idé?

Sen vet jag att jag har frågat förr, men hur gör jag för att komma igång och använda GPSen? Behöver jag någon speciell firmware för att få den gratis? Tacksam för svar!

Postad 26 september 2008 - 09:44

soderlund
  • soderlund
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Fick idag hem min faktura från tele2. Där stod det att min internetkostnad (för wap tror jag) var på 450 kr, sammanlagt var räkningen på 750 kr så det är ju en väldigt stor del. Dessutom så tycker jag inte att jag surfar, har kanske vart ute och kollat aftonbladet en gång, men msn och så har jag alltid hittat ett wlan att koppla upp mig mot. Kan ibland se att 3g wap är uppkopplad och kan ha varit det i flera timmar, hur fixar jag det? Så den bara kopplar upp när jag vill?

Tack på förhand

Ingen?

Postad 26 september 2008 - 10:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Låter helt tokigt...Ingenting ska dra så mycket data.

Surfar jag så kommer de ju fram en symbol och slutar ja surfa så ligger den symbolen kvar men så länge jag inte gör nå ska det ju inte spela nån roll..Är ju bara trafiken som kostar...

Dock så brukar ja alltid stänga av dataanslutningar under comm manager..

Har surfat med opera mini en månad varje kväll å de har kostat mig 80 spänn..

Stäng av att vädret ska uppdateras automatiskt.
Samma med mailen..

Hur som helst tycker jag att du borde kolla upp räkningen och se hur många meg data det rör sig om..
Och ringa å klaga å säga att du inte förbrukat just nån trafik alls

Låter på tok för dyrt så länge du nu inte är utomlands.

Kollar du aftonbladet 1 gång ska du omöjligt ha såna utgifter.Säger väl sig själv :-)

Postad 26 september 2008 - 10:59

Unregistered6f078552
  • Unregistered6f078552
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Ingen?

Nu är jag väldigt osäker, men har nästan för mig att det har nämnts i tråden ang. något program som visar datatrafiken. Det kan ju vara bra att ha för att ha lite koll. Men i ditt fall är väl det kanske för sent...

Postad 26 september 2008 - 11:40

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Sprb GPRS monitor visar all data trafik.
Det kostar dock pengar. Det är grymt bra.

Datatrafik dras från väder applikationer, RSS radio, Internet, E-mail och andra program som eventuellt uppdaterar sej automatiskt. Tex valuta omvandlare m.m.

Detta går att stänga av. Gör det om ni inte har datatrafik inklusive.

PS. Tänk på att för vissa operatörer (tex. min) så drar dom 15 kr /Mb
Detta betyder att en snabb surf(som jag estimerar till mellan 1-5 Mb) kostar då 15 - 75 kr.

Ja det är dyrt. DS

/W

Redigerat av Wilgot, 26 september 2008 - 11:42.

Postad 26 september 2008 - 12:03

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Sprb GPRS monitor visar all data trafik.
Det kostar dock pengar. Det är grymt bra.

Datatrafik dras från väder applikationer, RSS radio, Internet, E-mail och andra program som eventuellt uppdaterar sej automatiskt. Tex valuta omvandlare m.m.

Detta går att stänga av. Gör det om ni inte har datatrafik inklusive.

PS. Tänk på att för vissa operatörer (tex. min) så drar dom 15 kr /Mb
Detta betyder att en snabb surf(som jag estimerar till mellan 1-5 Mb) kostar då 15 - 75 kr.

Ja det är dyrt. DS

/W

Finns det alltså en valutaomvandlare till denna telefonen? Vad heter det programmet tro?

Tackar!
// Anders

Postad 26 september 2008 - 13:08

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2 937 inlägg
  • 0
Efter ytterligare några dagar med telefonen så måste jag säga så här:
Om någon här ute sitter med en nokia n95 8gb och vill byta med mig så skicka ett pm! Min diamant är låst till tre.

Usch va jag ogillar denna telefon, har inte tid att pilla med allt på jobbet.

Postad 26 september 2008 - 15:55

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Finns det alltså en valutaomvandlare till denna telefonen? Vad heter det programmet tro?

Tackar!
// Anders

Jag använder Currecy converter.
Kolla på pocket pc freeware sidor eller via XDA.

/W

Postad 26 september 2008 - 17:25

xms67
  • xms67
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Efter ytterligare några dagar med telefonen så måste jag säga så här:
Om någon här ute sitter med en nokia n95 8gb och vill byta med mig så skicka ett pm! Min diamant är låst till tre.

Usch va jag ogillar denna telefon, har inte tid att pilla med allt på jobbet.

Berätta lite. Jag är precis på g att beställa en. Varför är du så missnöjd?
Att många är nöjda har jag förstått. Men ni som är missnöjda eller missnöjda med vissa saker. Vad är det ni reagerar på?

Postad 26 september 2008 - 18:28

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2 937 inlägg
  • 0

Berätta lite. Jag är precis på g att beställa en. Varför är du så missnöjd?
Att många är nöjda har jag förstått. Men ni som är missnöjda eller missnöjda med vissa saker. Vad är det ni reagerar på?

Det jag är missnöjd med är att den är så förbannat seg, aldrig varit med om dess like till seg telefon, sen att den är i touch gillar jag verkligen inte. Har inte tid att pilla med skiten då jag jobbar som målare. Nej, hade man haft ett annat yrke och lust att pilla med telefonen så visst.. Men jag har inte den tiden, åter igen, ###### seg telefon.

Postad 26 september 2008 - 19:32

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Det jag är missnöjd med är att den är så förbannat seg, aldrig varit med om dess like till seg telefon, sen att den är i touch gillar jag verkligen inte. Har inte tid att pilla med skiten då jag jobbar som målare. Nej, hade man haft ett annat yrke och lust att pilla med telefonen så visst.. Men jag har inte den tiden, åter igen, ###### seg telefon.

Du verkar vara lika smart som din pensel. Du kanske missade att den hette htc TOUCH diamond. Det ÄR en touch-telefon. Dessutom är den bara seg om du kör orginal som den är. Släng in senaste versionen av duttys så har du en bra mycket snabbare och mer batterisnål telefon.

Postad 26 september 2008 - 19:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
att den är slö går ju att lösa om du vill..dock krävs de väl nåra minuters jobb

Postad 26 september 2008 - 19:34

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2 937 inlägg
  • 0

Du verkar vara lika smart som din pensel. Du kanske missade att den hette htc TOUCH diamond. Det ÄR en touch-telefon. Dessutom är den bara seg om du kör orginal som den är. Släng in senaste versionen av duttys så har du en bra mycket snabbare och mer batterisnål telefon.

Jag visste att den var i touch, men ville prova den ändå. Och touch var inget i min smak. Senaste versionen a duttys?

Postad 26 september 2008 - 19:54

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ok, håller på att bli tokig. Hur f** får man upp bilder på varje låt under musik. Har läst på xda men fattar inte, undrar om det finns någon "idiot guide" på svenska som jag kan följa ?

Redigerat av sektledaren, 26 september 2008 - 19:55.

Postad 26 september 2008 - 19:54

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Snacka om personliga på hopp så fort man dissar denna tel .
Och nu när det är en TOUCH tel så ska den väll för fan reagera när man vidrör skärmen .
Ångrar detta köp jag med rena skiten .
Och sen varför ska man inte kunna ha i original som det är meningen att ha .
Nä denna tel ska man passa sig för att köpa .
som jag skrivit tidigare många fel på denna tel ska till stan och byta ut den i morgon om det nu går ..
Har en gul fläck på min skärm nu ..

Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 26 september 2008 - 19:57.

Postad 26 september 2008 - 20:01

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2 937 inlägg
  • 0

Och nu när det är en TOUCH tel så ska den väll för fan reagera när man vidrör skärmen .
som jag skrivit tidigare många fel på denna tel ska till stan och byta ut den i morgon om det nu går ..

Hahaha, jag menar det. man måste älska denna telefon om man ska skriva i denna tråd.

Ang. din gula fläck, jag hade sån på min. Och dom på 3 bytte ut mobilen, å startade den nya jag fick.. SAMMA sak med den, gulfläckig över skärmen. Å då bytte dom ut den också, så nu e jag inne på min 3 mobil ;) Men denna funkar iaf klockrent och utan fläckar. Men denna mobil är inget för mig. Tyvärr, hade säkert vart skojj om man gillat den, för den har häftiga funktioner

Postad 26 september 2008 - 20:04

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0
Jo en annan sak varför är denna telefon kass på att sända iväg mms fick nytt sim kort i dag men det funka inte med det heller .
Och den förra som jag lämna in hade samma problem 1 av tio mess kanske går vidare utan problem resten går inte alls .
Då vi skickar mycket foton på jobbet så är det ett måste med fungerande mms .

Hahaha, jag menar det. man måste älska denna telefon om man ska skriva i denna tråd.

Ang. din gula fläck, jag hade sån på min. Och dom på 3 bytte ut mobilen, å startade den nya jag fick.. SAMMA sak med den, gulfläckig över skärmen. Å då bytte dom ut den också, så nu e jag inne på min 3 mobil ;) Men denna funkar iaf klockrent och utan fläckar. Men denna mobil är inget för mig. Tyvärr, hade säkert vart skojj om man gillat den, för den har häftiga funktioner

Jo håller med om den fungerat som en telefon ska fungera så hade det vart en kanon tel .
Men den har för mycket skit fel blir man av med ett fel så kommer nästa som ett brev på posten .

Postad 26 september 2008 - 20:04

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2 937 inlägg
  • 0

Jo en annan sak varför är denna telefon kass på att sända iväg mms fick nytt sim kort i dag men det funka inte med det heller .
Och den förra som jag lämna in hade samma problem 1 av tio mess kanske går vidare utan problem resten går inte alls .
Då vi skickar mycket foton på jobbet så är det ett måste med fungerande mms .

Okej, då är de ju jävligt jobbigt om så få mms går iväg. Nej, får bli att sälja / byta denna å skaffa en nokia n95 8gb eller nokia e90

Postad 26 september 2008 - 20:10

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Okej, då är de ju jävligt jobbigt om så få mms går iväg. Nej, får bli att sälja / byta denna å skaffa en nokia n95 8gb eller nokia e90

Funkar din att skicka mms med ??
Finns flera som har problem med det .
Nä skulle köpt mig en LG till den med härdat glas och kolfiberbaksida .. '

Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 26 september 2008 - 20:11.

Postad 26 september 2008 - 20:11

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Jag visste att den var i touch, men ville prova den ändå. Och touch var inget i min smak. Senaste versionen a duttys?

Okey, du hatar tocuh med vill ändå ha en touch-telefon? Låter totalt ologiskt för mig. Dutty är en kille som gör egna versioner det system som telefonen använder. Det krävs lite pill osv för att det ska fungera, men är ganska enkelt. På www.modifymydiamond.info finner du all information man behöver. Efter uppdatering kommer du märka stor skillnad!

Det gör den också. Däremot är alla olika när det gäller hur man vidrör skärmen, men jag håller med dig att den är ganska slapp i inställningarna från orginal. Felet med nya telefoner är att man vill få ut dom så snabbt på marknaden att man inte finjusterar produkten till bra prestanda. Jag hade dock inga problem att från start med orginal få den att reagera men märkte av markant skillnad så fort jag bytte från orginal ROM till hemkokad.

Det är väl att gämföra med iPhone som nu börjar få ganska bra standard efter att ha vart ute i... vad är det, 1,5-2år på marknaden? Anledningen till att man inte kan ha orginal är för att det numer är mer än dator än en telefon. Detta gäller alla former av PDAs. Det är för mycket teknik och det blir sällan eller aldrig optimalt från början. Detta är ganska generellt sett för alla former av nya telefoner, under de senaste typ 6-7 åren tror jag att alla jag har känt eller hört talas om som skaffat en telefon när den är ny på marknaden har haft problem med den.

Angående det gula skenet så kan jag hålla med, det är riktigt ###### dåligt och konstigt. Vad det beror på har jag ingen aning men har man fått det så ska man absolut byta. Man har betalt för en telefon utan gult sken och då ska man det också.

Postad 26 september 2008 - 20:16

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Okey, du hatar tocuh med vill ändå ha en touch-telefon? Låter totalt ologiskt för mig. Dutty är en kille som gör egna versioner det system som telefonen använder. Det krävs lite pill osv för att det ska fungera, men är ganska enkelt. På www.modifymydiamond.info finner du all information man behöver. Efter uppdatering kommer du märka stor skillnad!

Det gör den också. Däremot är alla olika när det gäller hur man vidrör skärmen, men jag håller med dig att den är ganska slapp i inställningarna från orginal. Felet med nya telefoner är att man vill få ut dom så snabbt på marknaden att man inte finjusterar produkten till bra prestanda. Jag hade dock inga problem att från start med orginal få den att reagera men märkte av markant skillnad så fort jag bytte från orginal ROM till hemkokad.

Det är väl att gämföra med iPhone som nu börjar få ganska bra standard efter att ha vart ute i... vad är det, 1,5-2år på marknaden? Anledningen till att man inte kan ha orginal är för att det numer är mer än dator än en telefon. Detta gäller alla former av PDAs. Det är för mycket teknik och det blir sällan eller aldrig optimalt från början. Detta är ganska generellt sett för alla former av nya telefoner, under de senaste typ 6-7 åren tror jag att alla jag har känt eller hört talas om som skaffat en telefon när den är ny på marknaden har haft problem med den.

Angående det gula skenet så kan jag hålla med, det är riktigt ###### dåligt och konstigt. Vad det beror på har jag ingen aning men har man fått det så ska man absolut byta. Man har betalt för en telefon utan gult sken och då ska man det också.

Läs vad han skrev att han ville testa toutch men det visade sig att han inte gillade det alls . Jag tror inte denna tel överlever 2 år på marknaden .
Och min förra LG var det inge fel på alls funkar kanon än i dag nästan 2 år gammal . LG har fin kvalitet på sina telefoner bra bygg kvalitet .

Postad 26 september 2008 - 20:27

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Läs vad han skrev att han ville testa toutch men det visade sig att han inte gillade det alls . Jag tror inte denna tel överlever 2 år på marknaden .
Och min förra LG var det inge fel på alls funkar kanon än i dag nästan 2 år gammal . LG har fin kvalitet på sina telefoner bra bygg kvalitet .

Jo jag läste precis vad han skrev, gjorde inte du?

"Det jag är missnöjd med är att den är så förbannat seg, aldrig varit med om dess like till seg telefon, sen att den är i touch gillar jag verkligen inte. Har inte tid att pilla med skiten då jag jobbar som målare. Nej, hade man haft ett annat yrke och lust att pilla med telefonen så visst.."

Känns inte rent spontant som det är en touch-telefon man är ute för från början om man är målare och använder telefonen i yrket. Min gamla SonyEricsson k800i var det inte heller något fel på och jag tycker inte heller det är något fel på denna telefon. Men ny teknik innebär nya problem, LG liksom SonyEricsson har haft extrema problem med nya modeller, så är det.

Postad 26 september 2008 - 21:02

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
använder TF3D och har tagit bort några ikoner i touchflo. t.ex mail ikonen. har även weather databas editor och lagt in några andra städer.

Problemet är att de ikonerna jag har tagit bort nu är tillbaka och de går inte att få bort fast jag avmarkerat de.
weather editor fungerar inte längre utan att det är som de var från början?

någon som vet vad som kan vara fel? ska jag ominstallera programmen eller går det att läsa på något annat sätt kanske?

Redigerat av whj, 26 september 2008 - 21:02.

Postad 26 september 2008 - 22:13

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
1. vart sitter light sensorn på diamonden? är det "ringen" i mitten?

2. När ni kollar film med coreplayer, lyser knapparna(på samma sätt som när ni drar ut styluspennan) var ca 5 minut?

Redigerat av Unregistered5cab8372, 26 september 2008 - 22:40.

Postad 26 september 2008 - 23:29

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

1. vart sitter light sensorn på diamonden? är det "ringen" i mitten?

2. När ni kollar film med coreplayer, lyser knapparna(på samma sätt som när ni drar ut styluspennan) var ca 5 minut?

Censorn sitter i samma jack som högtalren tror jag är inte säker ..

Postad 26 september 2008 - 23:46

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Censorn sitter i samma jack som högtalren tror jag är inte säker ..

1. har oxå för mig att det är den där lilla plastgrejjen bredvid högtalaren
2. inte vad jag märkt iaf.. den lyser ibland när man sveper med nåt finger över det där "området" men per automatik så nej ;)

Postad 26 september 2008 - 23:57

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ingen som kan hjälpa mig med en idiot guide för hur man gör så at man får upp en album bild när man spelar en låt ?

Redigerat av sektledaren, 26 september 2008 - 23:57.

Postad 27 september 2008 - 10:13

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Ingen som kan hjälpa mig med en idiot guide för hur man gör så at man får upp en album bild när man spelar en låt ?

K:\Content\Music

K = internminne ;)
omslaget döper jag till folder.jpg

google --> hitta bild på albumet --> spara det i samma mapp som musiken --> döp om bilden till folder.jpg --> för över allt till K:\Content\Music

;)

såg att någon hade gjort en post om att man skulle kunna behöva starta om mobilen :D

Postad 27 september 2008 - 11:45

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Uhm den plast biten brevid högtalaren är ingen lampa, bara en sensor som känner av hur ljust du har i rummet, så om du tar en vanlig lampa och håller framför, så kommer du se att ljusstyrkan från mobilen kommer höjjas, men täcker du för den med ditt finger så kommer du märka att ljusstyrkan sänks...

Allt för att din mobil ska ha en sån bra batteritid som möjligt.

Kan oxo tillägga att 1350mAh batteriet är GULD värt, min höll i 3!! Dagar under normal användning, lyssnat på mp3 surfat skrivit sms och ringt... Helt sjukt bra!

BTW, rekommenderar Dutty's 2.2 ROM, finns inget snabbare och stabilare än den, DONATE en pizza till han iallafall, har jag gjort...

Postad 27 september 2008 - 12:41

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Uhm den plast biten brevid högtalaren är ingen lampa, bara en sensor som känner av hur ljust du har i rummet, så om du tar en vanlig lampa och håller framför, så kommer du se att ljusstyrkan från mobilen kommer höjjas, men täcker du för den med ditt finger så kommer du märka att ljusstyrkan sänks...

Kan oxo tillägga att 1350mAh batteriet är GULD värt, min höll i 3!! Dagar under normal användning, lyssnat på mp3 surfat skrivit sms och ringt... Helt sjukt bra!

BTW, rekommenderar Dutty's 2.2 ROM, finns inget snabbare och stabilare än den, DONATE en pizza till han iallafall, har jag gjort...

precis.. någon som sagt att det (plastbiten) är en lampa ? ;)
kanske kunde vart en läslampa, hehe.

tänkte byta till Duttys senaste, men orkar inte.. fick inte svenskt t9 att funka förut så håller mig till HTC's original, flyter på bra imo.

Postad 27 september 2008 - 16:42

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Sms kanske man kan skicka men mms är det sämre med ..

Postad 27 september 2008 - 17:21

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0
Fick min utbytt i dag och kan bara säga vilken skit telefon det är den här är lika ###### dålig på att skicka mms som den förra .
Och dom andra felen finns på denna med .
Tror fan inte det finns ett felfritt exemplar av denna tel på marknaden .

Postad 27 september 2008 - 17:48

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0
Oj vad förvånad jag blir nu fick jag ett nytt fel med denna som jag inte haft tidigare .
När jag fått sms så slutar den inte vibrera ska man skratta eller gråta ??
Och den har gjort det nu med 5 sms i rad man får köra soft reset *S*
Fan vad jag är trött på denna mobil ..

Postad 27 september 2008 - 18:22

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2 937 inlägg
  • 0

Oj vad förvånad jag blir nu fick jag ett nytt fel med denna som jag inte haft tidigare .

Jasså? Du vill inte köpa mig då? Så du har 2;)

Postad 27 september 2008 - 19:53

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Fick min utbytt i dag och kan bara säga vilken skit telefon det är den här är lika ###### dålig på att skicka mms som den förra .
Och dom andra felen finns på denna med .
Tror fan inte det finns ett felfritt exemplar av denna tel på marknaden .

Men byt igen eller häv köpet. Då slipper du sitta och sura över hur dålig telefonen är... :unsure:

Redigerat av grandstoff, 27 september 2008 - 19:57.

Postad 27 september 2008 - 20:27

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Men byt igen eller häv köpet. Då slipper du sitta och sura över hur dålig telefonen är... :D

Word... :P

Tycker synd om alla som har en massa problem med den här mobilen, får mig att känna mig skyldig för att jag har en bra en... :unsure:

Postad 27 september 2008 - 21:52

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Men byt igen eller häv köpet. Då slipper du sitta och sura över hur dålig telefonen är... :unsure:

Hur många ska man behöva gå igenom ???
om den funkar som den ska då är den säkert bland dom bättre men när det verkar vara en omöjlighet att hitta en som är felfri så är det ju lite jävligare ..
Och det är ju bra att gå ut med att den är kass eller många är det bra att varna så folk inte kastar ut pengar i onödan ..
Och jag förstår inte varför folk tar åt sig av att man sågar denna tel är ni kära i dessa prylar eller vad är det ..
Får se vad dom säger på Måndag när man kommer dit igen .

Jasså? Du vill inte köpa mig då? Så du har 2;)

*S* nä har nog med problem med en *S* fast funderar på om man inte ska skjuta prick på den med hagelbössa kan bli lite kul .. Kasta iväg den som en lerduva lär ju vara rätt ok att kasta med ..

Postad 27 september 2008 - 21:57

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2 937 inlägg
  • 0

Hur många ska man behöva gå igenom ???
om den funkar som den ska då är den säkert bland dom bättre men när det verkar vara en omöjlighet att hitta en som är felfri så är det ju lite jävligare ..
Och det är ju bra att gå ut med att den är kass eller många är det bra att varna så folk inte kastar ut pengar i onödan ..
Och jag förstår inte varför folk tar åt sig av att man sågar denna tel är ni kära i dessa prylar eller vad är det ..
Får se vad dom säger på Måndag när man kommer dit igen .

*S* nä har nog med problem med en *S* fast funderar på om man inte ska skjuta prick på den med hagelbössa kan bli lite kul .. Kasta iväg den som en lerduva lär ju vara rätt ok att kasta med ..

Haha precis, eller så går vi ner till havet och kastar macka med den, kollar vem som får flest stuts.. Den flyger nog iväg fint över havsytan :unsure:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.