ligger i bakrunden och drar cpu, ca 50% tills jag avslutar prossesen med aktivitetshanteraren.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 30 september 2008 - 20:29
ligger i bakrunden och drar cpu, ca 50% tills jag avslutar prossesen med aktivitetshanteraren.
Postad 30 september 2008 - 21:35

Tänk Er:
En simpel applikation som varje X sekund skriver ner 3G db värdet till en loggfil tillsammans med en GPS GEO tag.
Skulle vara super enkelt för alla att jämföra resultat! Och tänk Er... Enkelt itllgängligt på App Store, så att alla kan vara med i matchen

Är det någon som vet om det finns något liknande?
Postad 30 september 2008 - 23:10
Postad 01 oktober 2008 - 06:29
skit Itunes, programet stänger inte av sig.
Stäng av Bonjour så ska det lösa sig
Postad 01 oktober 2008 - 08:45

Postad 01 oktober 2008 - 09:00
Ja något fel gör du eller så är det något fel på ditt system (rättigheter?), för så har jag alltid gjort och det har alltid fungerat. Bara att dra in bilden som man vill ha. Jag brukar dra den direkt från Ginza.Mitt Itunes beter sig likadant. Drar 20% cpu av en quad haha. Hur lägger man till covers på lättaste sätt? Tänker inte under några omständligheter registrera något kreditkort på itunes. Jag vill bara lägga till covers för cover flow på mina skivor på telefonen. Varför ska det vara så koplicerat. Drag and drop ska det vara. Jag lägger till skivan i bibliotek i itunes, sen markerar jag alla låtar och högerklickar och tar visa info. Sen klickar jag på cover saken där och laddar in covern sen trycker jag ok. Men det addas inte. Vet varför jag hållit mig borta från Mac iaf. Börjar redan ångra mitt köp.
Postad 01 oktober 2008 - 11:12
För att se detta värdet utanför Field Test så gör så att du matar in *3001#12345#* i telefonen och väl i Field Test så håller du inne Home-knappen i cirka 6-7 sekunder. Då kommer du tillbaka till hemskärmen med dBm-värdet synligt istället för staplarna.
Postad 01 oktober 2008 - 15:40

Postad 01 oktober 2008 - 16:14
vad säger loggen ?
Postad 01 oktober 2008 - 16:42
Mitt Itunes beter sig likadant. Drar 20% cpu av en quad haha. Hur lägger man till covers på lättaste sätt? Tänker inte under några omständligheter registrera något kreditkort på itunes. Jag vill bara lägga till covers för cover flow på mina skivor på telefonen. Varför ska det vara så koplicerat. Drag and drop ska det vara. Jag lägger till skivan i bibliotek i itunes, sen markerar jag alla låtar och högerklickar och tar visa info. Sen klickar jag på cover saken där och laddar in covern sen trycker jag ok. Men det addas inte. Vet varför jag hållit mig borta från Mac iaf. Börjar redan ångra mitt köp.
Jag hade samma problem i helgen. Jag löste det så här;
Gör om dina coverbilder till bmp. Gå in i iTunes och högerklicka på ett album och välj info. Kryssa för cover, och dra sedan din bild från utforskaren till rutan för covers i info. Klicka OK. Nu bör det absolut funka.
Postad 01 oktober 2008 - 16:47
brandväggen ? du kör wifi ? du har väl installerat servern !
vad säger loggen ?
Tack för engagemang! Nu funkar det! Efter en omstart av datorn!

Postad 01 oktober 2008 - 17:06
http://store.apple.c...;mco=MTM1MjExNA
Frågan är var man skulle göra av ett sådant litet headset när man inte använder det. Det bästa tycker jag hade varit med en liten klämma så man kan sätta den i skjorta, ungefär som en penna eller slipsnål. Någon som vet om det finns något sådant headset?
Postad 01 oktober 2008 - 17:37
Jag fick till covers iaf i Itunes.

Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 01 oktober 2008 - 17:38.
Postad 01 oktober 2008 - 17:49
Du behöver inte vara orolig. Det är ett Li-jon batteri så du kan ladda den precis som du vill. Vissa säger att man skall låta det ladda ur någon gång då och då, men det finns inga direkta bevis på att det skulle utöka batteriets livslängd.Jag kopplade in min i datorn direkt när jag kom hem. Jag visste inte att den laddade när man la in musik. Han u Teliabutiken sa att jag skulle ladda ur batteriet helt innan jag laddade det. Har jag skadat batteriet nu?
Jag fick till covers iaf i Itunes.
Postad 01 oktober 2008 - 20:04
Stäng av Bonjour så ska det lösa sig
Och var hittar jag Bonjour, kan inte se det i Itunes?
Postad 01 oktober 2008 - 21:00
Du behöver inte vara orolig. Det är ett Li-jon batteri så du kan ladda den precis som du vill. Vissa säger att man skall låta det ladda ur någon gång då och då, men det finns inga direkta bevis på att det skulle utöka batteriets livslängd.
Jag kanske har fel, men enda anledningen till att det rekommenderas att man ibland laddar ur batteriet helt är väl för att kalibrera batteristatusmätaren. Påverkar alltså inte livslängden på batteriet på något sätt. Liion batterier kan man ju som du säger ladda lite hursomhelst utan att påverka livslängden negativt.
Postad 01 oktober 2008 - 21:41
Och var hittar jag Bonjour, kan inte se det i Itunes?
bonjour är en service, så du får stoppa den...
apple bjussar på bloat

Postad 01 oktober 2008 - 23:17

Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 01 oktober 2008 - 23:18.
Postad 02 oktober 2008 - 13:41
...Några utvalda apps från appstore:
från USA appstore (hur ni skapar ett konto för att ladda ner gratissaker kan ni se här:
Instruktioner
Det där fungerar aldrig för mig. Alltid error 11111 på verifikationen och tack och adjö.
Postad 02 oktober 2008 - 15:13
Mer intressant med detta tycker jag : Flash till iPhone
själv verkligen hatar jag flash

kommer på sikt att förstöra webben
sen vore det ju trevligt om apple kunde fixa sin browser så att den inte crashar...med mera junk lär det inte bli bättre..18 månader har dom haft på sig från iphone gen 1..
Redigerat av fastball, 02 oktober 2008 - 15:17.
Postad 02 oktober 2008 - 15:19
Postad 02 oktober 2008 - 15:23
Håller med. Jag avskyr alla ###### flashannonser överallt. Finns bättre sätt att distribuera video och ljud än sunkig flash som bara tar enormt mycket resurser.
verkar vara en trend, massa flashbögar, (ursäkta språket) som måste visa sin kunskap..och nån betalr
svenska spels nya sajt..allt i flash..går inte att använda skiten...
gissar att det är mångas feta dröm, så att man inte kan blocka reklam...till priset att man inte kan kopiera länkar och text...
brukar ha koll på australiensisk fotboll..det går knappt att kolla längre..sjukt mycket flash på australiska sajter..CPU:n upp i 190 %
aftonbladet och expressen har en massa fotbollsinfo, givetvis i flash...går inte att använda...
till video visst men när text blir till flash...blir jag riktigt less
Redigerat av fastball, 02 oktober 2008 - 15:26.
Postad 02 oktober 2008 - 16:34
Efter jag tryckt på t.ex P3 så händer det inget. Fungerar utmärkt att köra dom favoriterna/spellistorna som finns där från början, men såfort jag börjar skriva in egna så går det inte spela upp. Nån som har en klok idé om vad felet kan vara? Och ja, alla adresser är rätt skriva och stavade

Postad 02 oktober 2008 - 22:41
Men vad är det som hänt o hur får jag appsen att funka igen utan att installera om alla? Kan man ta bort såna man köpt och installera om dom utan att behöva betala en gång till?
Tacksam för svar från en frustrerad iPhone-användare.
Postad 02 oktober 2008 - 22:50
Har testat en aning och det fungerar tex utmärkt att ha last.fm i bakgrunden eller ett GPS program eller chatt...
Kommer förbruka batteri men det är en smidig implementation för att kunna köra utvalda program i bakgrunden
""
To enable Backgrounder, open the application that you would like to run in the background then press and hold the Home Button. You will get a quick pop-up saying, “Backgrounding Enabled. (Continue holding to force-quit).” Then the application will automatically close. That’s it!
"""
Ikväll, efter att ha installerat några apps (Texas Hold'em, Last FM och Movies) på en icke Jailbrejkad iPhone så slutade nästan alla mina apps att fungera. Ikonerna finns där men när jag klickar på dom så försöker dom bara laddas en halv sekund sen är jag tillbaka på "hem-skärmen", vissa gratis apps tog jag bort o installerade om från App-stor o då funkar dom klockrent...
Men vad är det som hänt o hur får jag appsen att funka igen utan att installera om alla? Kan man ta bort såna man köpt och installera om dom utan att behöva betala en gång till?
Tacksam för svar från en frustrerad iPhone-användare.
Applikationer du redan köpt kan du installera om utan problem, du har jju dom nedladdade till din Itunes så det är bara att välja att synka dom igen därifrån
går du via appstore i telefonen kommer det också fungera sålänge du loggar in med samma användare
Redigerat av wiped, 02 oktober 2008 - 22:54.
Postad 02 oktober 2008 - 23:19
Har ett problem med fstream. Det vill bara inte fungera me dom favoriterna jag lägger till t.ex rockklassiker, sr etc.
Efter jag tryckt på t.ex P3 så händer det inget. Fungerar utmärkt att köra dom favoriterna/spellistorna som finns där från början, men såfort jag börjar skriva in egna så går det inte spela upp. Nån som har en klok idé om vad felet kan vara? Och ja, alla adresser är rätt skriva och stavade
och du kör mms://wm-live.sr.se/sr-p3-high ?
Redigerat av fastball, 02 oktober 2008 - 23:23.
Postad 02 oktober 2008 - 23:22
Tänkte bara tipsa om applikationen Backgrounder som nu finns i Cydia.
Har testat en aning och det fungerar tex utmärkt att ha last.fm i bakgrunden eller ett GPS program eller chatt...
Kommer förbruka batteri men det är en smidig implementation för att kunna köra utvalda program i bakgrunden
Coolt - Det må testas

Postad 03 oktober 2008 - 00:00
Postad 03 oktober 2008 - 00:11
Backgrounder funkar perfekt med fstream.. Dock så dör musiken fortfarande då man släcker skärmen. Tack för tipset om appet iaf:)
Japp, det är ju ett problem med fstream som jag hoppas dom fixar, i fstream alltså...
Tex så fungerar last.fm som också streamar utan problem när man släcker skärmen, med och utan backgrounder.
Postad 03 oktober 2008 - 12:04
Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 03 oktober 2008 - 12:12.
Postad 03 oktober 2008 - 12:10
Sätt iPhonen i manuellt hanteringsläge. Det gör du på första fliken som du får upp när du kopplar in iPhonen. Sedan är det bara att dra och släppa från iTunes till iPhone.Hur lägger man in skivor genom iTunes utan att synkronisera? Vill lägga in ewn och en från bilbiotek, och vill ändå att covers ska fungera.
Postad 03 oktober 2008 - 12:19
Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 03 oktober 2008 - 12:20.
Postad 03 oktober 2008 - 12:35
Försöker du göra det på en annan dator än den du synkroniserat den tidigare med?Försökt det redan då kommer det upp "din iphone är inte synkroniserad med detta bibliotek" den vägrar alltså göra något om jag inte raderar
Postad 03 oktober 2008 - 13:08
Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 03 oktober 2008 - 13:13.
Postad 03 oktober 2008 - 13:10
Då måste du rensa den först. Du kan inte koppla den till flera datorer samtidigt.Japp.
Postad 03 oktober 2008 - 13:29
Postad 03 oktober 2008 - 13:56
Nej.Går det inte att kopiera det som ligger på den först då? Så man slipper göra om allt
Postad 03 oktober 2008 - 14:02
Du har väl allt i din dator redan?Går det inte att kopiera det som ligger på den först då? Så man slipper göra om allt
Postad 03 oktober 2008 - 14:17

"Recension" av RebelSIM. RebelSIM är ett SIM-upplåsningskort som gör så att du kan använda din iPhone 3G med vilken operatör som helst: http://www.iphoneinf...g-med-rebelsim/
Medarbetare!
Vi letar efter medarbetare (moderatorer till forumet, skribenter etc.) till iPhoneinfo.se som är Sveriges största sida om iPhone, och växer otroligt fort.
Vi är ute efter folk som kan mycket om iPhone och håller sig uppdaterade. Helt enkelt folk som brinner för iPhone och gillar att hjälpa till

Är du över 17 år och intresserad så skicka mig gärna ett PM!
Tack!
Redigerat av xarph, 03 oktober 2008 - 14:18.
Postad 03 oktober 2008 - 15:24
och du kör mms://wm-live.sr.se/sr-p3-high ?
ja, har även provat low på slutet. Inget funkar, får inget ljud alls ur det. Skulle vara najs att lyssna lite på radiosporten då å då..
Postad 03 oktober 2008 - 17:57
Japp. Jag fruktar att du ska säga att jag måste radera om jag vill lägga in något mer haha
Använd programmet Airsharing som finns i AppStore.
Postad 03 oktober 2008 - 18:33
Du har väl allt i din dator redan?
Jo det har jag såklart. Men i olika mappar och covers hade jag lite varstans. Så fick göra om 10gb.

Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 03 oktober 2008 - 19:51.
Postad 03 oktober 2008 - 20:34
Men allt borde ju ligga färdigt med omslag och allt i iTunes? Men bra att du håller humöret upp iafJo det har jag såklart. Men i olika mappar och covers hade jag lite varstans. Så fick göra om 10gb.

Postad 03 oktober 2008 - 22:19
Funderar på att jailbreaka så jag kan installera några nintendo spel och det där sms programmet så man kan skriva i widescreen, ser riktigt fint ut. Passar mina feta fingrar bättre än vanliga. Är det någon som testat det?
Är det simpelt att jailbreaka? Jag har Firmware 201 som jag fick med när jag köpte telefonen på Telia. Kan man deleta sakerna på huvudsidan i iphone då? Typ Youtube, Aktier kartor etc. Irriterande att ha massa skit där.
Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 03 oktober 2008 - 22:58.
Postad 04 oktober 2008 - 00:21
sakerna på huvudsidan i iphone då? Typ Youtube, Aktier kartor etc. Irriterande att ha massa skit där.
flytta dom ?
Redigerat av fastball, 04 oktober 2008 - 00:21.
Postad 04 oktober 2008 - 02:05
Hehe. Jo man måste ju hålla humöret uppe. Jag hade ju ett helt nytt iTunes så några fördiga skivor där fanns inte. Addade om dom där 10gb skivor tog ett tag men nu så. Gjorde en egen ringsignal också så man slipper dom där fula man får med.
Funderar på att jailbreaka så jag kan installera några nintendo spel och det där sms programmet så man kan skriva i widescreen, ser riktigt fint ut. Passar mina feta fingrar bättre än vanliga. Är det någon som testat det?
Är det simpelt att jailbreaka? Jag har Firmware 201 som jag fick med när jag köpte telefonen på Telia. Kan man deleta sakerna på huvudsidan i iphone då? Typ Youtube, Aktier kartor etc. Irriterande att ha massa skit där.
Varför är du kvar på 2.0.1 ? Om du inte har jailbreakat så är det ju bara att uppgradera till 2.1.
Ja, det är realtivt enkelt att jailbreaka. Har du windows så går det på 5 minuter och du behöver inte ens återställa telefonen. Väl när du jailbreakat kan du plocka bort ikoner helt och hållet från springboard. Annars kan du ju, om du inte redan visste, flytta och byta plats på ikonerna utan att jailbreaka...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar