Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 July 2012 - 07:33

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Ja, fysiskt sett menade jag - killen är enorm. Han är dock aningen enkel att träffa än så länge men han verkar ju jobba hårt med svagheterna. Störst i avseendet bäst, coolast och med bäst meriter i MW vet ju alla här inne vem det är... Hehe!

Ja vem som sitter på tronen i MW behöver vi ju inte diskutera, jag tror att det som kommer besegra Silva är åldern... Men vi får se, kanske dyker upp något fenomen i divisionen helt plötsligt... :) Vilken är nästa stora match som alla ni andra väntar på?

Postad 16 July 2012 - 07:53

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Ja vem som sitter på tronen i MW behöver vi ju inte diskutera, jag tror att det som kommer besegra Silva är åldern... Men vi får se, kanske dyker upp något fenomen i divisionen helt plötsligt... :) Vilken är nästa stora match som alla ni andra väntar på?

De som jag väntar på men inte är på tavlan än är Dos Santos vs Überreem och GSP vs Nick Diaz.

Postad 16 July 2012 - 08:07

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

De som jag väntar på men inte är på tavlan än är Dos Santos vs Überreem och GSP vs Nick Diaz.

Jag kan inte se fram emot att se GSP 50-45:a nästa motståndare även Diaz är en av mina favoriter. Fasen vad trist St Pierre är. Senaste roliga fighten han var med i var ju Serra II. Serra I var iofs ännu roligare, jag reagerade ungefär som Matt Hughes gjorde då och bara skrattade.

JDS-Reem blir dock kul, men jag gillar egentligen inte att prepparna får chanser tidigt efter en avstängning...

Postad 16 July 2012 - 12:40

TheLastEmperor
  • TheLastEmperor
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Vi får hoppas på att Fedor ingår i kommande UFC:Russia =)

Postad 16 July 2012 - 15:40

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Alexander Gustafsson nästa match är man ju enormt nyfiken på, vem blir det och när?

Redigerat av ILCapitano, 16 July 2012 - 15:41.

Postad 16 July 2012 - 16:46

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Alexander Gustafsson nästa match är man ju enormt nyfiken på, vem blir det och när?

Jag håller fast vid Bader.

*edit* Fast nu skulle han visst möta Machida. Så kanske vinnaren av de två.

Redigerat av Birkanoff, 16 July 2012 - 16:50.

Postad 16 July 2012 - 17:09

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

Jag håller fast vid Bader.

*edit* Fast nu skulle han visst möta Machida. Så kanske vinnaren av de två.

jo fins inte så många av toppnamnen lediga just nu om han ska gå en match någorlunda snart och inte vänta tills typ nov.

Postad 17 July 2012 - 07:29

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

JDS-Reem blir dock kul, men jag gillar egentligen inte att prepparna får chanser tidigt efter en avstängning...

Jag kan bara instämma, avstängningarna hittills har väl ofta vart under ett år? Hur är det med TRT, hur länge har man fördel utav det? Jag vill minnas att när man pratar steroider så kan man ju ha fördel av dopingen i flertalet år efter själva intaget... Är det på de premisserna borde man ju bli avstängd minst så länge det har bevisad effekt...

Tror ni att JDS rår på Cain igen?

Förövrigt så är jag lika nyfiken som er andra i tråden på vem Gustafsson får möta härnäst. :)

Postad 17 July 2012 - 08:02

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag kan bara instämma, avstängningarna hittills har väl ofta vart under ett år? Hur är det med TRT, hur länge har man fördel utav det? Jag vill minnas att när man pratar steroider så kan man ju ha fördel av dopingen i flertalet år efter själva intaget... är det på de premisserna borde man ju bli avstängd minst så länge det har bevisad effekt...

Förövrigt så är jag lika nyfiken som er andra i tråden på vem Gustafsson får möta härnäst. :)

TRT är ju prepp, det är ju fan testo man trycker så jag fattar faktiskt inte varför vi egentligen ens kallar det TRT. Sonnen och Marquardt mfl som kör TRT borde fan aldrig få några mer chanser. Jag håller med Tito som ju sa rent ut typ "it's steroids man!"

Jag är för att släppa dopningen fri, men så länge det är förbjudet kan alla prepparna dra åt h-e! Sonnen och Marquardt är väl värst hittills, med Nate som snäppet värst.

Frågan är väl snarast om Cain rår på JDS?

Postad 17 July 2012 - 08:35

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Jag kan bara instämma, avstängningarna hittills har väl ofta vart under ett år? Hur är det med TRT, hur länge har man fördel utav det? Jag vill minnas att när man pratar steroider så kan man ju ha fördel av dopingen i flertalet år efter själva intaget... Är det på de premisserna borde man ju bli avstängd minst så länge det har bevisad effekt...

Jag tror på samma visa som sist såvida inte Cain får ner honom illa snabbt.

Postad 18 July 2012 - 07:15

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Jag är emot att slöppa dopingen fri, inom vilka andra idrotter tillåts atleterna vara dopade? Om MMA någonsin ska få samma legitimitet som andra sporter kan inte doping vara tillåtet... (Därmed inte sagt att andra idrotter är så mycket bättre *host* cykling *host* :) )

Om dessutom doping är tillåtet vad ska man dra gränsen för andra hjälpmedel?

Frågan är väl snarast om Cain rår på JDS?

Ja din formulering är kanske bättre iom att JDS vann sist. Personligen tror jag JDS vinner nästa fight också, Cain kan ju vinna om han, som Birkanoff skrev, lyckas få ner JDS snabbt...

Vad tror ni förresten om Lombard i UFC, kommer han vinna lika mycket där?

Postad 18 July 2012 - 07:17

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Vad tror ni förresten om Lombard i UFC, kommer han vinna lika mycket där?

Jag hoppas verkligen det. Känns som att MW har stagnerat rätt bra just nu. Har faktiskt inte sett någon fight med Lombard utan mest bara läst om honom.

Postad 18 July 2012 - 21:23

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Har ni läst Sonnens bok? Det finns en hel del kul i den boken faktiskt, bland annat tycker han till om Facebook/Instagram på ett underbart sätt! Finns som e-bok för er med Kindle!

Lombard kommer vi snart få en måttstock på. Han kanske är lite kort? T-rex?

Postad 20 July 2012 - 15:39

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Nu blev man nyfiken..

http://mmanytt.se/uf...iktsdivisionen/

Postad 20 July 2012 - 15:53

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Nu blev man nyfiken..

http://mmanytt.se/uf...iktsdivisionen/

Vad står det i länken? Går inte in på mmanytt...

Postad 20 July 2012 - 15:58

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Haha varför inte? P.g.a. spoilers eller allmänt hat för sidan?

Med Anderson Silva på toppen så är det svårt att se någon annan mellanviktsmästare i UFC för tillfället. Det är lätt att tro att en sådan division skulle ta stopp plötsligt, men under presskonferensen inför UFC 149 avslöjade UFCs VD Dana White att de har några galna planer för den divisionen just nu.

”We’re working on so much crazy shit right now,” säger White. ”You know how I get. I get all nutty and start telling you shit I’m not supposed to be telling you. We’re working on really, really exciting stuff that we’re just going to kill it at the end of this year. Some really fun stuff…. I am very excited about the 185-pound division — it’s all I’ve been talking about for the last four days. I was on the road, in Australia, on the phone every day talking about the 185-pound division. It’s never been more exciting. I will let the cat out of the bag on Saturday about what we are going to do. Whoever wins on Saturday [between Hector Lombard vs. Tim Boetsch], I will have answers for you at the press conference.”

Redigerat av spuj, 20 July 2012 - 15:58.

Postad 20 July 2012 - 16:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Haha varför inte? P.g.a. spoilers eller allmänt hat för sidan?

[/i][/font]

Sidan är fruktansvärt dålig, när jag slutade följa den (flera år sedan) så handlade ju skrämmande många inlägg om någon analys av olika galors posters?! Sedan har jag med stort intresse följt FB-tråden om sidan, och mitt beslut verkar ha varit korrekt. Tråden i fråga: https://www.flashback.org/t1630635 Read it and weep! Dessutom är ju alla nyheter snodda från Sherdog/Bloody Elbow etc.

Ah, jag läste några spekulationer om en grand prix-liknande lösning. Det hade varit intressant! Hoppas på en del killar från 205 som kommer ner.

Postad 20 July 2012 - 18:23

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Vad innebär en grand-prix lösning? En turnering med kvart- och semifinaler etc?

Ska bli väldigt kul att se Lombard, han saknar inte kräm i sina benlås iaf..

http://www.youtube.c...player_embedded

Redigerat av spuj, 20 July 2012 - 18:24.

Postad 21 July 2012 - 22:20

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Brukar det finnas någon vettig stream någonstans?

Jag kommer sitta vaken hela natten för att vända dygnet så det vore inte fel att kunna se det live.

Postad 21 July 2012 - 22:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Brukar det finnas någon vettig stream någonstans?

Jag kommer sitta vaken hela natten för att vända dygnet så det vore inte fel att kunna se det live.

Finns väl på ufc.com

Är du ute efter en gratis så vet jag inte.

Testa hoppa in i mmanytt chatten ett tag innan.
Där brukar de surra en del om sånt

Postad 21 July 2012 - 22:25

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
aight!

Postad 22 July 2012 - 09:21

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Lombard... Vilken insats! :lol:

Synd om Faber men det var ju inget snack. Hemskt tråkig gala för övrigt, jag kan förstå publiken!

Postad 22 July 2012 - 11:40

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Lombard... Vilken insats! :lol:

Synd om Faber men det var ju inget snack. Hemskt tråkig gala för övrigt, jag kan förstå publiken!

håller med var ett riktigt sömnpiller.. speciellt lombard !

Postad 22 July 2012 - 19:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Prelims var däremot helt ok..

Men sätter man Kongo på main får man fan skylla sig själv.
Ebersole vs head var väl å tveksamt.
Tim vs lombard likaså.

Men de är ju så här de är ibland.
Inte alltid fighter blir som de är tänkt

Postad 22 July 2012 - 20:25

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Länge sen man blev så besviken på en match!! Håller dock inte med domarna, fan Tim B bara backade sig matchen igenom.

Postad 22 July 2012 - 20:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Länge sen man blev så besviken på en match!! Håller dock inte med domarna, fan Tim B bara backade sig matchen igenom.

Backa och slänga lite legkicks verkar vara den nya lnp eller wall n stall... Nya hatobjektet för mig Condit var ju extrem med den taktiken mot Diaz. Blä!

Postad 22 July 2012 - 21:21

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Ja Lombard levde väl inte riktigt upp till hypen i min mening, men samtidigt ska vi väl inte döma ut honom än... Ge honom några bra matchningar till och se vad han kan prestera. Boetch såg för övrigt ganska stor ut i jämförelse... Kanske testa att gå ner en viktklass i UFC om han fortsätter prestera på samma sätt...

Faber vs Barao var ju kanske ingen hit, men det var ganska solklart vem som vann... Faber kanske skulle gå ner en viktklass till? Han ser liten ut (längdmässigt) även i bantam...

Postad 22 July 2012 - 21:30

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ja Lombard levde väl inte riktigt upp till hypen i min mening, men samtidigt ska vi väl inte döma ut honom än... Ge honom några bra matchningar till och se vad han kan prestera. Boetch såg för övrigt ganska stor ut i jämförelse... Kanske testa att gå ner en viktklass i UFC om han fortsätter prestera på samma sätt...

Faber vs Barao var ju kanske ingen hit, men det var ganska solklart vem som vann... Faber kanske skulle gå ner en viktklass till? Han ser liten ut (längdmässigt) även i bantam...

Lombard såg ändå jäkligt stark ut i clinchen, särskilt med tanke på att han är så liten. Jag tror han var lite feg och tänkte säkra ett domslut i första fighten. Det sket sig men han är inte rökt än. Anderson är dock långt borta! Hade varit kul mot Vitor dock!

Faber klarar väl knappast en klass lägre ytterligare, han har det ju jobbigt redan nu och är en bit över 30.

Postad 23 July 2012 - 15:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1
Hatar när publiken buar ut fighters som ändå jobbar hårt och försöker vinna. Varför går de ens dit?? Alla fighter kan inte bli barslagsmål...

Postad 23 July 2012 - 16:11

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Hatar när publiken buar ut fighters som ändå jobbar hårt och försöker vinna. Varför går de ens dit?? Alla fighter kan inte bli barslagsmål...

Amerikanare tror ju att det är samma sak som wrestling...

Postad 23 July 2012 - 22:56

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

Amerikanare tror ju att det är samma sak som wrestling...

Var inte galan i Kanada?:)

Postad 23 July 2012 - 23:05

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Same same... :)
Orkar inte titta längre, snabbspolar lite genom matcherna.
Nej tillbaka till ruta 1, inga regler, då var det kul!

Postad 23 July 2012 - 23:05

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Matt riddle blev inbjuden till post-fight presskonferensen och fick där frågan om vem han skulle vilja möta härnäst, han svarade Dan Hardy. Det hela blev rätt roligt..

http://www.youtube.c...h?v=6dxZzoiWLUM

Sen måste jag även passa på att rekommendera ett avsnitt från Joe Rogans podcast där Chael Sonnen är på besök. Om ni någon gång har lite tid att slå ihjäl så kan jag lova att det är värt att slå ett öga på, man kan lyssna på de här två herrarna prata hur länge som helst.

http://www.youtube.c...h?v=UjHCLcNDQqI

Redigerat av spuj, 23 July 2012 - 23:08.

Postad 28 July 2012 - 07:57

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Ojoj nu går det rykten om att Nick Diaz vill ha en fight mot Anderson SIlva :o

Postad 28 July 2012 - 08:32

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

Ojoj nu går det rykten om att Nick Diaz vill ha en fight mot Anderson SIlva :o

Det hade jag verkligen velat se! Gillar inte Silvia men gillar nog Diaz ännu mindre:) Tror inte Diaz har en chans faktiskt, men ändå en intressant matchup

Postad 28 July 2012 - 08:43

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
tror silva skulle hålla sig på utsidan i oändlighet sedan tar matchen slut ):

Postad 28 July 2012 - 20:26

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

tror silva skulle hålla sig på utsidan i oändlighet sedan tar matchen slut ):

Det tror inte jag, jag tror Silva avslutar Nick ganska omgående. Nick går ju alltid framåt (till skillnad från Condit) och det är ju det bästa Anderson vet. Diaz tål stryk men inte på den nivån. HEMSK matchup för Nick. Tycker Squeezemaster har en poäng, mma är på nedgång sett till underhållningsvärdet... Något måste göras.

Postad 29 July 2012 - 02:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Trodde aldrig jag skulle säga detta men.
Kanske är det galor för ofta?

Känns som att det har sjunkt lite i kvalité

Postad 29 July 2012 - 03:36

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
en misslyckad takedown borde ge minuspoäng - alternativt borde ett blockat takedownattempt ge lika mycket plus som en takedown -, så man slipper rondjägarna sista två minuterna på varje rond och kanske får upp farten igen...

edit: mer sport än kamp nuförtiden...

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 29 July 2012 - 03:36.

Postad 29 July 2012 - 05:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Samtidigt förstår jag att fighters i ufc ofta försöker fightas smart.
Är ju mycket som står på spel.
Behövs inte många förluster så är man borta.

Postad 29 July 2012 - 08:20

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

jo jag tycker det är för ofta, hade varit bättre med en gala kanske varannan månad.
dock är det väl kört nu iom samarbetet med fox );

Postad 29 July 2012 - 11:34

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Håller med om att det är för många galor. Först kändes det hur bra som helst men nu i efterhand så blir det mindre höjdpunkt och mer rutin.

Har det inte blivit fler ommöblerade card på grund av skador också?

Postad 30 July 2012 - 23:06

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Har äntligen sett spindelns fight! Härligt med vinsten, men jag hade gärna sett att han skadat Sonnen lite mer.

När går Machida sin nästa fight?

Postad 30 July 2012 - 23:13

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

+1

Postad 06 August 2012 - 15:19

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Okej nytt bud om Gustafssons nästa match-up. Shogun Rua!

Postad 06 August 2012 - 18:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Läste nått rykte om det .
Är det bekräftat ?

Känns faktiskt som en riktigt bra fight för Alexander.
Tycker efter att ha sett Shoguns senaste fighter att Alex borde vinna rätt enkelt.

Postad 06 August 2012 - 18:19

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Läste nått rykte om det .
är det bekräftat ?

Känns faktiskt som en riktigt bra fight för Alexander.
Tycker efter att ha sett Shoguns senaste fighter att Alex borde vinna rätt enkelt.

Alla vill väl möta Shogun nu! Tror Gustavsson dänger honom enkelt, Shogun har inte varit särskilt lyckad i UFC. 5-4 är hemskt.

Postad 06 August 2012 - 18:43

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Nej inget bekräftat än men det känns som det naturliga just nu.

Tror också att Gustafsson kan ha en väldigt bra chans.

Postad 06 August 2012 - 19:45

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

Alla vill väl möta Shogun nu! Tror Gustavsson dänger honom enkelt, Shogun har inte varit särskilt lyckad i UFC. 5-4 är hemskt.

Han har ju iofs varit mästare :)

Postad 06 August 2012 - 20:06

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Han har ju iofs varit mästare :)

Det har ju Matt Serra också... Lutter var också rätt nära!

Men allvarligt talat så har ju Shogun presterat oerhört dåligt i UFC om inte Coleman hade misslyckats i sin cut så hade till och med han vunnit över honom. Inte bra. I andra fighten mot Machida såg han bra ut, men utöver det?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.