![]() |
![]() |
![]() |
373:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 08 december 2009 - 10:53
Det viktiga är väl att man har roligt när man vinner över Merger?
Hahaha, det har man garanterat! Kanske inte över själva vinsten utan snarare åt att han just då är skitförbannad.

Postad 08 december 2009 - 10:54
Dessvärre kollar jag aldrig omkring mig och blir oftast sideway knullad på vägen.
Jag gillar inte alls TDM HQ eftersom fi kan spawna vartsomhelst.
S/D är skoj eftersom jag oftast kör marathon/lightweight, för att flanka fi.
PS hoppas ni har glömt min xp kåta händelse igår på skidrow S/D som resulterade av vi förlorade matchen DS
Postad 08 december 2009 - 11:01
Det viktiga är väl att man har roligt när man vinner över Merger?
Det är ungefär som julafton för dig noseone......det händer bara en gång om året........

Ja du suktar verkligen efter poängen status....faktum är att vi alla var överens om att du skulle schabbla bort den eftersom det laggade rätt bra på den snubben.......och då är det inte lätt att träffa på den lilla ytan som du hade till godo.....
Postad 08 december 2009 - 11:03
1. Bort med Care Package.
2. Bort med Emergency Air Drop.
3. Mindre damage på Model 1883 i akimbo och range på dem...
4. Bort med FFA i Mosh-pit och slumpa spelformerna bättre.
5. Ett riktigt TT-läge, 3v3.
6. Bort med painkiller deathstreak....
Någon som håller med på någon punkt?

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 december 2009 - 11:04.
Postad 08 december 2009 - 11:06
Det är ungefär som julafton för dig noseone......det händer bara en gång om året........
Ja du suktar verkligen efter poängen status....faktum är att vi alla var överens om att du skulle schabbla bort den eftersom det laggade rätt bra på den snubben.......och då är det inte lätt att träffa på den lilla ytan som du hade till godo.....
jag tog honom när han campade i ett hörn men hann dock ej att defisia
Postad 08 december 2009 - 11:07
Postad 08 december 2009 - 11:14
Några ändringar jag skulle vilja se i MW2, förutom bättre nätkod då...
Håller med dig på alla förutom de första två. Varför ska inte de vara kvar?
Vad krävs för att man ska få vara med och spela med er igen? Jag spelade en del när alla lirade CoD4 men det var ju ett tag sedan och nu har jag bara sutti och spelat online själv. Dock med MHB som klan-tag

Postad 08 december 2009 - 11:17
Jag tycker att killstreakrewards ska man förtjäna, inte lotta sig till dem i lådor. Som kräver nolll skills att erhålla.Håller med dig på alla förutom de första två. Varför ska inte de vara kvar?
Postad 08 december 2009 - 11:21
Jag tycker att killstreakrewards ska man förtjäna, inte lotta sig till dem i lådor. Som kräver nolll skills att erhålla.
Ju det har du rätt i. De kanske bör justera vad som kommer i lådorna i sånna fall. Att det kom Ammo mer ofta, vet att jag har tagit någon sådan låda när alla andra skiter i den. Men det kanske bara är jag som skjuter massa i onödan

Postad 08 december 2009 - 11:28
1. Den kan vara kvar om man gör så att det bästa man kan få är en predator missile och inte typ en chopper gunner. En chopper ska man förtjäna, inte ha flyt att få in.
2. Vill helst att dom ska ta bort men dom kan behålla den om det bästa man kan få är typ en stealth bomber eller harriers och om man minskar antalet till 2 st lådor.
3. Definitivt!!! Det är löjligt att det bästa vapnet i Modern Warfare 2 är en bössa från 1883.
4. Håller verkligen med; FFA bort, bättre slumpning.
5. Vet faktiskt inte riktigt. Jag tycker många av banorna är för stora för att bara spela 3v3 men om de bara väljer små till mellanstora banor så får dom gärna göra det. Vilka spelsätt ska ingå i den playlisten då morlock?
6. Tycker inte den gör så mycket. Dom kan lika gärna behålla den.
Postad 08 december 2009 - 11:48
Alla spellägen förutom FFA. Alla kartor borde kunna vara med, även de stora. Kanske inte alla spellägen på dem dock. HQn på derailed eller wasteland är relativt täta och man spawnar inte så värst långt ifrån.5. Vet faktiskt inte riktigt. Jag tycker många av banorna är för stora för att bara spela 3v3 men om de bara väljer små till mellanstora banor så får dom gärna göra det. Vilka spelsätt ska ingå i den playlisten då morlock?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 december 2009 - 11:48.
Postad 08 december 2009 - 12:16
1. Håller med dig! Det ska absolut bort från S&D iallafall, just det som förstör mkt med spänningen i S&D.
Jag kan tycka att man kanske inte borde få några killstreaks alls i S&D, men kanske ett speciellt S&D Hardcore mode kan fixa biffen.
2. Inte lika störande då den inte tas in lika ofta som Care Package
3. Ord! ( frass3 kokar nog av ilska nu

4. Absolut, vill man spela MOT varandra så väljer man ju FFA direkt och inte Mosh Pit. Ja, ibland kan det t ex vara 3-4 S&D matcher på raken. Det bör även vara mer rotation på kartorna tycker jag. Vissa kartor ser man ju inte röken av ibland på typ 10 matcher.
5. Saknar faktiskt inte TT jättemycket, men visst.
6. Ja
7. När det gäller Sabotage så tycker jag att det borde vara så att bomben "återställs" till ursprungsplatsen om bombäraren sitter stilla x minuter. Men det gäller såklart att hitta en bra tidsgräns. Det skulle åtgärda en del av campandet i Sabotage iallafall tror jag.
8. Jag önskar (men tror inte) att dom (IW) åtminstone kunde fixa ett bättre invitesystem och kanske nån enklare form av klanstöd. Men jag tror inte på tomten så det blir inget.
9. På nåt sätt få ner "fördelen" av att köra med Marathon, Lightweight, Commando och Tactical Knife. För även om det är en grymt kul klass så tycker jag att den också är OP.
Postad 08 december 2009 - 12:19
Jo det känns skumt när man får Nuke i Air-drop
Neee, Nuke finns väl ändå inte i Care Package eller Emergency Drop?
Postad 08 december 2009 - 12:52
TT saknar jag inte.. ordningen i mosh har jag ingen uppfattning om, ffa kommer väl inte så ofta.. rätt kul å få sätta kniven i folk man spelar med.
Postad 08 december 2009 - 13:15
Jag tycker att killstreakrewards ska man förtjäna, inte lotta sig till dem i lådor. Som kräver nolll skills att erhålla.
Emergency airdrop kräver väl ändå LITE skills, 8 killstreak?
Igentligen borde ju Nuken oxå försvinna i sin nuvarande form, för hur mycket skills kräver Choppergunner?
Tycker att Nuken enbart ska erhållas av manuella/riktiga kills.
Tycker oxå att ALLA fjantiga deathstreak rewards borde tas bort...
Akimbo överhuvetaget känns rätt löjligt oxå, jag menar vad för chans skulle en snubbe som springer omkring med
en hagelbössa i varje hand ha mot ett modernt höghastighetsvapen i verkligheten? (bortsett från NÄRA håll i tajta situationer).
Nä, står fast vid att CoD4 kändes mer "vuxet" och seriösare än vad MW2 gör, och en bra prestation i CoD4
värderas högre än det samma i MW2.
Som tex. när jag fick 18-5 i S&D i MW2, hade blivit stoltare för 10-2 i CoD4 än det, så känner jag, tråkigt men sant.
Redigerat av Dr. Death, 08 december 2009 - 13:16.
Postad 08 december 2009 - 13:19
Postad 08 december 2009 - 13:22
Emergency airdrop kräver väl ändå LITE skills, 8 killstreak?
Igentligen borde ju Nuken oxå försvinna i sin nuvarande form, för hur mycket skills kräver Choppergunner?
Tycker att Nuken enbart ska erhållas av manuella/riktiga kills.
Tycker oxå att ALLA fjantiga deathstreak rewards borde tas bort...
Akimbo överhuvetaget känns rätt löjligt oxå, jag menar vad för chans skulle en snubbe som springer omkring med
en hagelbössa i varje hand ha mot ett modernt höghastighetsvapen i verkligheten? (bortsett från NÄRA håll i tajta situationer).
Nä, står fast vid att CoD4 kändes mer "vuxet" och seriösare än vad MW2 gör, och en bra prestation i CoD4
värderas högre än det samma i MW2.
Som tex. när jag fick 18-5 i S&D i MW2, hade blivit stoltare för 10-2 i CoD4 än det, så känner jag, tråkigt men sant.
Håller med dig helt och hållet, speciellt shotgun vs höghastighetsvapen.
Liksom dubbla stenåldersbössor mot typ scar-h på 20-30 meter och stenåldersbössorna vinner, visst på riktigt tar du rätt mycket skada av hagel men du dör antagligen inte.
Resten av hagelbrakarna är värdelösa jämfört med cowboybössorna och har inte 1/4 så mycket range.
Testade att spela 4an igen för några dagar sen, går verkligen inte att spela det längre, host ended game i varje match och det var enbart för att det laggade så mycket som det gjorde.
Minns när jag hade 18-4 i S&D i cod4, det var tider det.
Postad 08 december 2009 - 13:23
Cowboysarna är fantastiska roliga vapen att spela själv med, men att möta ett gäng tomtar som lallar runt med dem hela tiden blir gammalt väldigt snabbt...
Dagens sanning!
Faktum är att det även gäller min älskade kniv.
Roligt på kort sikt men blir som sagt snabbt gammalt...
Postad 08 december 2009 - 13:34
Visst, den är inte så vanlig heller. Men att få 4 kills irad och få in en AC130 är billigt...Emergency airdrop kräver väl ändå LITE skills, 8 killstreak?
Postad 08 december 2009 - 13:41

Men jag tycker även att fixa 11kills(?) och få en Nuke är rätt billigt det med...

Nuken är det enda man inte kan få i en låda idag, tom. EMP (15kills) går att få.
Men om de skulle begränsa lådorna så försvinner hela poängen med dom och då är det
bättre att dom försvinner..
Jag menar, man väljer ju inte lådan för att man tycker att det är bättre att slumpen väljer vad man ska få
utan man gör det för att få chansen att få nåt riktigt bra som man inte gjort sig förtjänt av.

Postad 08 december 2009 - 13:51

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 december 2009 - 13:51.
Postad 08 december 2009 - 14:23

Postad 08 december 2009 - 15:39
Har MW2 samma inverkan som vatten, vila, vitlök, whisky etc mot en förkylning...game on 2nite for me 2. förkyld och mår skit så ngt kul får man väl försöka ha

Postad 08 december 2009 - 15:41
Yes och enligt tidiga studier så kan det bota cancer med!Har MW2 samma inverkan som vatten, vila, vitlök, whisky etc mot en förkylning...
Postad 08 december 2009 - 15:42
jag är gärna medVilka är med på S & D ikväll då....frasse och status.......britt o inzane??
Postad 08 december 2009 - 15:43
Visst hagebössorna är väldigt bra men det är verkligen inte svårt att döda dom som springer runt hela tiden med deras akimbo-bössor.
Sen det här med care package, alltså visst det är ju tråkigt ifall någon lottar en ac130 eller chopper gunner men det händer ju inte jätteofta och det är ju för att även dom som inte är så duktiga kanske ska kunna få något bra. Å andra sidan så när man kallar in care package eller emergency airdrop så är det alltid att hela motståndarlaget drar sig dit, och nu för tiden händer det ofta att personen som kallade in den dör och man tar kanske den själv eller någon annan.
Ni får gärna tycka jag är dum i huvudet men jag tycker spelet är ganska rättvist förutom host/connection lagget såklart.
Postad 08 december 2009 - 16:07
Jag tittar troligen in efter 22 ikväll en stund.jag är gärna med
Igår ville jag fixa lite tillbehör till min nya fina m16. Spelar man med mhb får man knappt några kills (speciellt inte i s&d). Alla andra hinner före. Har varit med om att hela motståndarlaget blivit eliminerat utan att jag sett en käft. Då har zdaarlight, frasse, härjarn eller några andra varit i farten redan. Själv tar man bara upp en plats i laget

Men jag hakar gärna på ikvaäll om det finns plats.
Kommer nog spela någon timma mellan 5 & 6 i eftermiddag också.
Postad 08 december 2009 - 17:22
1. care package avslöjar var ungefär fi är, men högre awards borde bort såsom AC130 och Chopper, och den borde lite oftare bjuda på ammo och ibland en ny care package bara för att vara drygt.
2. den är lite svårare att få så den får vara kvar, men bort med högre awards.
3. Håller med
4. Nja, FFA får förekomma fast väldigt sällan.
5. Ja håller med
6. Tycker att har man dött 4 gånger i rad så är lite hjälp befogat

Postad 08 december 2009 - 18:28
Postad 08 december 2009 - 18:59

Postad 08 december 2009 - 19:12
Postad 08 december 2009 - 19:13
När man använder Chopper gunner så är det ett kryss på fi ibland, nån som vet vad det betyder? Betyder det att dom blir träffade av skotten lr?
Att de är utomhus? är min gissning ^^
Postad 08 december 2009 - 19:14

Postad 08 december 2009 - 19:59
Det är ju grymt kul när man får in en chopper gunner men att sen skryta över sina kills...nja. (som nån svensk snubbe gjorde när vi lirade sabotage och han campade till sig chopper gunner, men visst, han vann ju matchen åt laget.
Precis som döden säger så krävs det inte speciellt mkt skillz för att få 10-talet kills som chopper gunner.
Många gånger hinner man ju inte ens skjuta ner fanskapet innan man blir dödad.
Men nu ska vi inte klaga mer, eller?

Postad 08 december 2009 - 20:10

Redigerat av jarre008, 08 december 2009 - 20:11.
Postad 08 december 2009 - 20:26
Tacksam för hjälp

EDIT: Har Sonys egna PS3 headset
Redigerat av Axxident, 08 december 2009 - 20:29.
Postad 08 december 2009 - 20:35
Bara och koppla in så blir det så att du hör röster i huvvet...Fick mitt headset idag. Har hört att man kan få rösterna ut ur headsetets lilla högtalare istället för TVns. Har inte haft så mycket tid att läsa igenom manualen o sånt, så jag undrar bara om någon vet om det går öht på MW2? Och isåfall hur?
Tacksam för hjälp
EDIT: Har Sonys egna PS3 headset
Postad 08 december 2009 - 20:53

Postad 08 december 2009 - 21:44
Tänk bara på att du måste använda sladden för att synka det med PS3:an första gången för att få tillgång till alla extrafunktioner (gentemot ett vanligt bluetoothheadset).Ok, trodde man behövde hålla på med inställningarna. Testar och sätter inställningarna som dom var från början. Tack
Postad 08 december 2009 - 21:48

Postad 08 december 2009 - 22:08
Postad 09 december 2009 - 00:05
Sedan jag installerade patch 1.05 kommer jag nästan jämt in i matcher som redan börjat, är det något ni också märkt av?
Jo, jag tycker också det är så ... Såvida man intehåller sig i den lobbyn eller vad man ska säga, men byter man lobby så kastas jag 8 ggr av 10 in i pågående matcher vilket är riktigt störande. Sen om det beror på patchen eller om det är något allmänt bekymmer vet jag dock inte? Sen fungerar slumpningen av banor riktigt dåligt också, har hänt några gånger att samma bana kommit 2 ggr, trots att man inte bytt party.
Sen vad gäller "hjälp" så håller jag med Pinhead och Morlock (kanske för att jag kan anses som partisk i frågan, men ändå

Sen vad gäller synpunkterna så tycker jag också att de borde fixa så att man får spela med folk med liknande rank om man vill, matcherna med folk som har liknande rank går betydligt bättre än när man hamnar i ett party där hälften är inne på prestige

Håller med vad ni säger om vapnen, och dessutom tycker jag att den s****s heartbeatsensorn skulle skrotas också, hatar när folk bara står och glor på den och väntar när man komme runt hörnet :S.
Men jag ska inte gnälla, jag behöver ju inte spela om jag inte gillar det

Postad 09 december 2009 - 00:32

Postad 09 december 2009 - 04:46

Btw så kom patch 1.06 inatt.
Postad 09 december 2009 - 08:12
Jo det är sant (även om jag själv brukar använda den)
Men jag tycker även att fixa 11kills(?) och få en Nuke är rätt billigt det med...
Nuken är det enda man inte kan få i en låda idag, tom. EMP (15kills) går att få.
Men om de skulle begränsa lådorna så försvinner hela poängen med dom och då är det
bättre att dom försvinner..
Jag menar, man väljer ju inte lådan för att man tycker att det är bättre att slumpen väljer vad man ska få
utan man gör det för att få chansen att få nåt riktigt bra som man inte gjort sig förtjänt av.
Jag tycker att bomben borde komma senare. typ 35 el. varför inte 40 kills....
När vi spelade l2ickard, frass mfl MHBare så bombades det hej vilt....
Blir rätt trist i längden.
Postad 09 december 2009 - 08:27
En å annan bra match lyckads jag med iaf å nu har jag lite kvickt fixat 1887-bössorna så Frasse kan sluta klaga.
Tog en TDM-match att dra igång Akimbo så det var ju enkelt.
Ikväll är det julbord men jag kanske fylle spelar lite när jag kommer hem....
Postad 09 december 2009 - 08:53
Tänk bara på att du måste använda sladden för att synka det med PS3:an första gången för att få tillgång till alla extrafunktioner (gentemot ett vanligt bluetoothheadset).
Vad är det för extrafunktioner, som inte ett vanligt BT headset har ?
Postad 09 december 2009 - 08:59
Sådär, nu har jag sent omsider också blivit av med nuke-oskulden. Inte mycket att orda om. Fick harriern som gav mig en chopper gunnern nästan omgående, fienderna tog vare sig skydd eller sköt ner dom så det var inte direkt någon prestation. Fast skönt att få vara i andra änden av en nuke för en gång skull
Btw så kom patch 1.06 inatt.
En Harrier ger väl inga killstreaks?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar