![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 21 december 2010 - 12:08
Postad 21 december 2010 - 12:11
Hej alla
Vill köra med Fiat 500 i on line tävlingen och köpte den lille, men den har 66 hk efter ett olje byte,inget trim förstås för då tippar man snabbt över gränsen.
Kan man köra några varv så oljan blir skiten och på det viset komma ner till 65 hk igen?
Gjorde samma misstag fast med vikten, köpte kolfiber huv vilket gjorde att jag landa på 1005kg.
Om jag kommer ihåg rätt, lilla luftfiltret ger precis 65hk, och bytt ut till lättvikts rutor ger total vikt på 1000kg.
Men Fiat eventet gör mig lätt vansinnig

Guld på Honda CR-Z @ Tokyo Route 246 & Mazda RX-7 GT-X @ Deep Forest Raceway, jobbar på Dodge Challenger R/T @ Indy Road Course Tredje plats so far.
Redigerat av driver x, 21 december 2010 - 13:03.
Postad 21 december 2010 - 12:31
Vad jag har förstått det som så ska ovanliga bilar som behövs för speciella race dyka upp där så att man slipper leta i used lot hela tiden.alltså online collectors, man kan ju inte lägga in sin bil och sälja, hur funkar det exakt? jag köpte en formula gran turismo bil, var det nån som la ut den till salu eller?
Postad 21 december 2010 - 12:34
Stämmer bra det, läste om det på GTplanet, men det vore kul om det kommer så att man kan sälja sinaVad jag har förstått det som så ska ovanliga bilar som behövs för speciella race dyka upp där så att man slipper leta i used lot hela tiden.
bilar online, kanske en lite auktion.
Postad 21 december 2010 - 12:34
sälj dina bilar online, köp specialtrim/utrustning (alla delar nöts tills det att de går sönder) online, bättre online server och merparten race utspelar sig där, du har en 3d person där du går och snackar med andra i barer o.s.v., du kan gå med i bilklubbar som man sedan ställer upp i race mot varann, köp speciallackade unika bilar online, köp taksänkta bilar online osv. vad får du då???????''
Motor city online faktiskt....
Postad 21 december 2010 - 13:54
Gjorde samma misstag fast med vikten, köpte kolfiber huv vilket gjorde att jag landa på 1005kg.
Om jag kommer ihåg rätt, lilla luftfiltret ger precis 65hk, och bytt ut till lättvikts rutor ger total vikt på 1000kg.
Men Fiat eventet gör mig lätt vansinnigligger konstant ca 2sek efter ettan
Guld på Honda CR-Z @ Tokyo Route 246 & Mazda RX-7 GT-X @ Deep Forest Raceway, jobbar på Dodge Challenger R/T @ Indy Road Course Tredje plats so far.
Jag har inte kommit under 10 sekunder från den där jäveln som vinner på Fiat racet, hur fan kör ni andra? Automat? Vad för hjälpmedel? Har ni sänkt AI:n på nåt sätt? Jag blir helt ###### galen!!! Ursäkta franskan

Jag har stängt av alla hjälpmedel, kör manuell växel såklart.
Postad 21 december 2010 - 14:07
Postad 21 december 2010 - 14:13
Vilket race är det? Vilken bil rattar din förare?Där jag ligger och grindar XP höjdes prispengarna från 22k/race till 108k/race iom patchen. Nu plockar jag in 324kCr/timma fast det egentligen är XPn jag är ute efter
Postad 21 december 2010 - 14:22
Ang Dodge Challenger - köp växellådan som du kan modifiera fullt ut. Du saknar toppfarten med standardlådan, efter att jag dragit upp toppfarten till 240 så vann jag med 15 sek. Väldigt lättförtjänta pengar och xpGjorde samma misstag fast med vikten, köpte kolfiber huv vilket gjorde att jag landa på 1005kg.
Men Fiat eventet gör mig lätt vansinnigligger konstant ca 2sek efter ettan

Sista racet dock....Något tips om vilken bil som funkar bäst? Jag köpte GT-R 07 och den funkar inte alls, alldeles för tung trots viktminskning.
Postad 21 december 2010 - 14:25
Jag har inte kommit under 10 sekunder från den där jäveln som vinner på Fiat racet, hur fan kör ni andra? Automat? Vad för hjälpmedel? Har ni sänkt AI:n på nåt sätt? Jag blir helt ###### galen!!! Ursäkta franskan
Samma på CR-Z racet för mig också
Jag kör med manuell växel, Fiaten har jag stoppat i shortgear box och lättat svänghjul & bättre koppling.
Tricket verkar vara att hitta ställen på banan där Ai´n saktar ner och du själv kan stå på, tex Mazda RX racet kör Ai´, sakta i sista kurvan mot start och mål och du själv kan stå på bra mycket fortare, och på Tokyo banan kör Ai´n sakta efter chikanen (massa träd) så där kan man tjäna bra med tid. Ska bara försöka hitta var jag kör för sakta på Fiat racet oxå.
Redigerat av driver x, 21 december 2010 - 14:26.
Postad 21 december 2010 - 15:02
Ang Dodge Challenger - köp växellådan som du kan modifiera fullt ut. Du saknar toppfarten med standardlådan, efter att jag dragit upp toppfarten till 240 så vann jag med 15 sek. Väldigt lättförtjänta pengar och xp
Sista racet dock....Något tips om vilken bil som funkar bäst? Jag köpte GT-R 07 och den funkar inte alls, alldeles för tung trots viktminskning.
Vann det racet med just den bilen utan större problem, så det går

Postad 21 december 2010 - 15:02

Och min förare i B-Spec vinner inget längre trots överlägsen bil. Han bara bredsladdar genom kurverna i mitten av klungan. Antar att för kraftiga bilar inte är bra?
Men jag han i alla fall få ihop en del slantar.
Postad 21 december 2010 - 15:16
Postad 21 december 2010 - 15:31
Jag hittade ett par trådar om just GT-R tävlingen:Sista racet dock....Något tips om vilken bil som funkar bäst? Jag köpte GT-R 07 och den funkar inte alls, alldeles för tung trots viktminskning.
http://www.gamespot....u...&pid=941103
&
http://www.gtplanet....d.php?p=4379228
Postad 21 december 2010 - 16:05
Vilket race är det? Vilken bil rattar din förare?
B-Spec - Extreme Series - Dreamcar lvl 24 - Superspeedway (den ovala banan).
R. Gustafsson kör med en Formula Gran Turismo. Ett race tar strax under 17 minuter och för det får man som sagt 108k i prispengar.
Du kan även köra Minoltan från Like the Wind (lvl 21) och om du trimmar upp den så klarar föraren själv att ta förstaplatsen.
Postad 21 december 2010 - 16:14
B-Spec - Extreme Series - Dreamcar lvl 24 - Superspeedway (den ovala banan).
R. Gustafsson kör med en Formula Gran Turismo. Ett race tar strax under 17 minuter och för det får man som sagt 108k i prispengar.
Du kan även köra Minoltan från Like the Wind (lvl 21) och om du trimmar upp den så klarar föraren själv att ta förstaplatsen.
jag kör samma championship men jag kär le-mans banan då 5 varv där går snabbare än 22 på ovalen och desutom mer xp
Postad 21 december 2010 - 16:21
Så typiskt nu ser jag den omtalade Tommy Kiaran på Used Car dealership meeeeeen man måste vara lvl 15, jag är 11
![]()
Och min förare i B-Spec vinner inget längre trots överlägsen bil. Han bara bredsladdar genom kurverna i mitten av klungan. Antar att för kraftiga bilar inte är bra?
Men jag han i alla fall få ihop en del slantar.
En viss balans får det väl vara.
En oerfaren upphetsad förare i rött läge med en vråltrimmad bakhjulsdriven bil med comfortdäck är inte det ultimata kanske.
Prova runt lite bland olika bilar så hittar du snart något som fungerar. I värsta fall får du hjälpa din förare att ta ledningen i början och sänka ner honom på blått sen. Har han då en tillräckligt bra bil kommer dom andra aldrig ikapp och din förare kan lugnt och fint ta bilen i mål som vinnare.
Postad 21 december 2010 - 16:56
jag kör samma championship men jag kär le-mans banan då 5 varv där går snabbare än 22 på ovalen och desutom mer xp
Ja men du har ju rätt! För det är väl Circuit de la Sarthe du menar?
Skumt för sist jag spelade den så regnade det och då gick det inte fort. Nu sken dock solen

Postad 21 december 2010 - 17:11
Postad 21 december 2010 - 17:19
Fick hem en g27 idag, allt funkar utan styrningen, måste man göra någon inställning innan eller ska det bara funka?
Satt i strömsladden?? Den glömde jag på soffan i mitt datarumm så det funkade inte att styra då

Känner sig rätt korkad då

Postad 21 december 2010 - 17:24
Satt i strömsladden?? Den glömde jag på soffan i mitt datarumm så det funkade inte att styra då
Känner sig rätt korkad då
hehe jaa allt sitter där det ska, däremot satt kontakten i en förläningssladd som inte var i uttaget

Postad 21 december 2010 - 18:27
Kerren, du kör med G27 only va?
Ekaa kör enbart med DS3an ?
jag kör g27 ja och ekaa kör g25
Ja men du har ju rätt! För det är väl Circuit de la Sarthe du menar?
Skumt för sist jag spelade den så regnade det och då gick det inte fort. Nu sken dock solen
jepp det är den jag menar, jo man får hoppa fram och tillbaka lite tills man får solsken sen är det bara att köra på det blir inte regn helt plötsligt om man bara kör om och om igen
hehe jaa allt sitter där det ska, däremot satt kontakten i en förläningssladd som inte var i uttaget
Ivrig som man är kollar man inte allt
Det måste ju vara dagens tabbe
Postad 21 december 2010 - 19:25
Hehe lite lite småkul, själv så brukar jag sitta med hakan på ratten när jag surfar vid datorn (har kopplat in ps3:an till datorskärmen nu när jag är hemma hos föräldrarna) och det har hänt ett par gånger att jag har hakan på ratten när jag startar GT5. Ratten kallibreras ju varje gång man startar GT5 och jag blir lika rädd varje gång!hehe jaa allt sitter där det ska, däremot satt kontakten i en förläningssladd som inte var i uttaget
Ivrig som man är kollar man inte allt
Kom nyss på att det är i alla fall lite skador i GT5 när jag bytte kameravinkel för att lyssna på min mullrande V8 och såg att hela bakänden var ganska skev, blev smått rädd så jag gick in och kollade vad skadorna låg på för karossen vilket var 25 000 Cr. Borde jag laga eller?
Postad 21 december 2010 - 20:04
Hehe lite lite småkul, själv så brukar jag sitta med hakan på ratten när jag surfar vid datorn (har kopplat in ps3:an till datorskärmen nu när jag är hemma hos föräldrarna) och det har hänt ett par gånger att jag har hakan på ratten när jag startar GT5. Ratten kallibreras ju varje gång man startar GT5 och jag blir lika rädd varje gång!
Haha det där har jag också råkat ut för, ******** vad skraj man blir

Är det nån mer än mig som har problem med menu musiken i spelet?
Jag ställer in så att den spelar min musik, men den ändrar tillbaka till gt5 musiken efter ett tag, det sparas aldrig, irriterande!
Redigerat av DragonPuffer, 21 december 2010 - 20:33.
Postad 21 december 2010 - 21:17
Trist bil och trist bana

Redigerat av stefanlil, 21 december 2010 - 21:18.
Postad 21 december 2010 - 21:29
ska snart påbörja Deep Forest med RX 7an men mat först!
Postad 21 december 2010 - 21:57
det blir vad man gör det till fråga min b-spec han påbörjar det loppet för 3e omgången idag4h Endurance på Tsukuba, sjukt tråkigt...
Trist bil och trist bana

Redigerat av kerren, 21 december 2010 - 21:58.
Postad 22 december 2010 - 01:37
det blir vad man gör det till fråga min b-spec han påbörjar det loppet för 3e omgången idag
Jo, b-spec är ju lugnt

Såg att det finns ett 9-timmars race på den där banan också, ser fram emot det...
Postad 22 december 2010 - 06:14
Jag kör med manuell låda, inga hjälpmedel utom ABS som står på 1. Sedan är bilen trimmad på alla sätt som går utan att öka effekten, lite sänkt, lite camber. Tricket är att bromsa senare än AI:n där det går. I alla kurvorna där man går ner på andra växeln går det att bromsa ganska mycket senare än AI:n och hittar man rätt spår i den långa högern inför start- och målrakan så behöver man inte ens släppa av där, så där tjänar man också in en hel del. Och glöm för all del inte bort att utnyttja slipstream bakom de andra bilarna så mycket som det bara går.Jag har inte kommit under 10 sekunder från den där jäveln som vinner på Fiat racet, hur fan kör ni andra? Automat? Vad för hjälpmedel? Har ni sänkt AI:n på nåt sätt? Jag blir helt ###### galen!!! Ursäkta franskan
Samma på CR-Z racet för mig också
Postad 22 december 2010 - 06:38
På bspec så harvar bob runt i de korta enduransloppen nu och jag satsar på att han ska kunna köra de längre nu till julhelgen när man inte är hemma så mycket
Postad 22 december 2010 - 07:52
Petade i skivan igår o hoppades på att det inte skulle hänga sig.. det gjorde det inte heller
antar att det bara var servern som var lite överbelastad för att alla var ivriga att kolla in den
nya uppdateringen.
Säger bara Bra Jobbat av Polyphony.. stabilt spel som bara blir bättre med tiden som går.
Postad 22 december 2010 - 08:16
Ett PERFEKT grindingrace är lvl 22 European championship på A-spec, drygt 5 minuters race (med Zonda R) och 99,000 Cr / race. Nice!
Postad 22 december 2010 - 12:21
Postad 22 december 2010 - 13:46
Samma här, bilen hade 63 hk och jag chansade på att ett oljebyte skulle få upp den till maximala 65 hk men det blev 66 hk och tvärstopp för att vara med i tävlingen! Jag körde en Sunday Cup i förhoppningen att nöta ner motorn lite men den är fortfarande på 66 hk. Orkade inte med den bilen mer sen utan gick på de andra tävlingarna istället. Känner rent principiellt inte för att köpa en ny Fiat + tweaks.Hej alla
Vill köra med Fiat 500 i on line tävlingen och köpte den lille, men den har 66 hk efter ett olje byte,inget trim förstås för då tippar man snabbt över gränsen.
Kan man köra några varv så oljan blir skiten och på det viset komma ner till 65 hk igen?
Till GT-R Seasonal Event så köpte jag en Nissan Skyline GT-R SpecV '09. Hade ingen chans att vinna på de första försöken. Men sen köpte jag till mjuka däck och alla vingar, det blev som en helt annan bil! Plockar placeringar i rask takt när jag kör loppet och sist låg jag 1,8 s efter ettan. Det ska nog gå att vinna med lite mer träning på banan, alternativt att det slumpas fram lite sämre bilar i något lopp.
Postad 22 december 2010 - 14:14
There were a lot of subtle changes when GT5 got its latest update which were not mentioned in the official log. We have the complete list below for you:
Improved clutch for G25/27
“Thrustmaster”
Car sorting in garage will be saved
Restart option after finishing a race
Corrected taillights on the ’91 Acura NSX
Improved force feedback on the RedBull X2010
Improved loading times in the car dealership menu
Reduced screen tearing incidents
You can now export all your photos to the XMB at once
The rev meter in the Mazda RX-7 (FC) ’90 and the gear display in the NSX GT500 were fixed
Slight shadow improvements
Sticky bumper physics fixed
16 cars on-track in Arcade Mode
Set-up menu now called “Settings” instead of “Tuning”
Smoke/spray pixelation around the cars improved
RE-Amemiya RX-7 sound improved
Laps, restrictions and other infos are now displayed in the online race browser
In GT Rally, there are now only two choices for map display – off or fix to track (or maybe it was fix to car). Manually changing the map scale doesn’t make any difference as it now auto-scales depending on your speed
In online lounge, when browsing the servers, there is a check box for recommended
In GT Mode > Practice, mechanical damage can now be one of the following: off, light, heavy
Tach from the Silvia S13 was fixed
You now get 5 museum cards and 5 paints for your online log-in
Amazing fixes by PD. How are you enjoying GT5? Please tell us in the comments section.
http://www.gamersmin...hanges-revealed
Postad 22 december 2010 - 15:11
Postad 22 december 2010 - 17:39

Postad 22 december 2010 - 18:14
sa tidigare att dom som inte blivit lvl 22+ för att grinda in dom större summorna än kan köra turbo challenge (lvl 17) o det ger 36k. dock tar jag tillbaka det nu då efter uppdateringen ger vinnst på första banan 50.400cr för 3min.
Vad menar du med första banan?
Första på Beginner ?
//Pryzze
Postad 22 december 2010 - 18:24
Första på Beginner ?
//Pryzze
Första i eventet?
Postad 22 december 2010 - 18:59
Första på Beginner ?
//Pryzze
i turbo challenge finns det två banor, den första av dom. lvl 17 måste du vara för att köra det eventet i A spec.
Postad 22 december 2010 - 19:14
Det ska tydligen vara rätt så coolt när man kan kolla runt om kring i bilen,
men fungerar det? Någon som vet

Postad 22 december 2010 - 19:55

vad har ni andra kört med?
ser ut att få köpa en ny GTR o9a igen.... fick bara ner den jag har nu till 600 låga bhp.
ser att en skrivit samma ( GTR 09')
kerren, gjort denna?
DS3 powa to teh ppl!

Postad 22 december 2010 - 20:15
Då var det bara GTR racet kvar på Seasonal Events denna känner jag blir lite mer utmaning
ser ut att få köpa en ny GTR o9a igen.... fick bara ner den jag har nu till 600 låga bhp.
kerren, gjort denna?
DS3 powa to teh ppl!
GTR V Spec '09, trimma till vad som går, lätta vad som går, byt låda och allt med transmission rätt däck osv. Sätt på all aerodynamik och fixa till downforce. Sen är det bar o åk!

American Championship, Lvl 23 första racet. Knappa 4 minuters race med den racemoddade Corvetten, och 117,000 Cr. Chaching!
Postad 22 december 2010 - 20:23
Då var det bara GTR racet kvar på Seasonal Events denna känner jag blir lite mer utmaning
kerren, gjort denna?
DS3 powa to teh ppl!
Jag körde GTR v-spec köpte allt utom växellådan och vann med över 8 sekunder.
Svåraste racet är utan tvekan det första med fiat 500, kommer som närmst +00:00,217 efter ettan.
Postad 22 december 2010 - 22:30
fiat vann jag med 2.1 sekunder medans jag inte kommer nära mer än +10 sekunder på GTR......ngt måste vara fel....Jag körde GTR v-spec köpte allt utom växellådan och vann med över 8 sekunder.
Svåraste racet är utan tvekan det första med fiat 500, kommer som närmst +00:00,217 efter ettan.
Redigerat av Unregistered70c626f4, 22 december 2010 - 22:30.
Postad 22 december 2010 - 22:47
Postad 22 december 2010 - 23:06
Men råkade sätta 4 fram och 6 bak och kom inte på det förens jag precis skulle få kontrollen över bilen, men jag körde ändå bättre jag trodde det skulle ge den motsatta effekten än? för man ska väll ha mer bromsstyrka fram?
Jag ändrade i alla fall till 6 fram och 4 bak som gjorde inte så stor skillnad mot det motsatta.
(Köpte mjuka racingdäck till den som gjorde enorm skillnad, kändes som fusk)
Men vad duktig jag kände mig när jag flög genom kurvorna i riktigt hög hastighet! Älskar spelet

Redigerat av Lord_Henkutt, 22 december 2010 - 23:07.
Postad 22 december 2010 - 23:10

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar