Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 20 September 2011 - 15:13
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
ghostlink: Du har händelsevis inte provat att köra htsp via boxee? jag har läst mig till att man ska "aktivera" telnet för att lägga till en htsp källa då det ej går via GUI. Men frågan är väl om du har provat eller känner till någon som har kört det och isåfall hur de upplever det. Ska bygga om min lilla SAT lösning med htsp så jag kan plocka upp det på alla enheter i huset. //Ola
Är inte insatt i det, men jag tror först och främst att Boxee skiljer sig en del från xbmc på den punkten, och BBox ännu mer i sin tur. Skulle inte förvåna mig om det är inte är möjligt på BBox.
Postad 20 September 2011 - 15:18
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Å andra sidan läste jag nånstans att det var en experimentell release av airplay som kom med i fw 1.2.
Vet inte om man ska ha så stora förhoppningar då deras programmeringskunskaper inte visat sig vara deras starka sida. Framtiden får väl utvisa... Annan nyhet: Iomegas Boxee ska komma nästa månad, iofs andra gången de lovar ett datum
Redigerat av Unregistered577c6879, 20 September 2011 - 15:18.
Postad 20 September 2011 - 16:52
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Vet inte om man ska ha så stora förhoppningar då deras programmeringskunskaper inte visat sig vara deras starka sida. Framtiden får väl utvisa... Annan nyhet: Iomegas Boxee ska komma nästa månad, iofs andra gången de lovar ett datum 
Ska bli MYCKET intressant o se om Iomega släpper sin med samma HD audio dropouts
Redigerat av Unregistered40562de1, 20 September 2011 - 16:52.
Postad 20 September 2011 - 16:59
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Är skillnaden markant är det något fel i bildhanteringen tex spelaren lägger på skärpa, deinterlacingen är dålig du har inte korrekt YUV.. Det har gjort hundratals blindtester och HQV-tester som visar att majoriteten av alla spelare presterar likvärdigt under normala förhållanden. Så fort bilden ska skalas eller liknande kan det uppstå skillnader beroende på video processor däremot, men det är som sagt inte relevant för normala BD-filmer som visas på en bildvisare som är native 1080p. Kan tillägga att jag har 3 st HD-DVD, 4 Blu-ray spelare och 6 media extenders och 2 stationära så jag ser nog skillnaden.
Spelar du på alla Om du inte har en projektor utan bara en tv att se på, så förstår jag att du inte kan se det. Det är som natt och dag, skillnaden mellan en tv och en projektor Har man dessutom en riktigt bra BD spelare tillsammans med en Projektor > 60.000 och väl vald duk till detta i ett dedicerat hembiorum. Då ser man definitivt skillnaden på sådant här smäck och riktiga grejor Jag skulle aldrig se en bra eller bättre film genom dagens mediaspelare Jag köper de bättre filmerna och ser dessa i min Hembio Gohstlink Jag gissar att du har mer än några TB filmer i rar format och det är inget fel i det Men jämför aldrig en Boxxe box med dedicerad Hembio
Redigerat av MalcomX, 20 September 2011 - 17:13.
Postad 20 September 2011 - 17:26
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Spelar du på alla  Om du inte har en projektor utan bara en tv att se på, så förstår jag att du inte kan se det. Det är som natt och dag, skillnaden mellan en tv och en projektor Har man dessutom en riktigt bra BD spelare tillsammans med en Projektor > 60.000 och väl vald duk till detta i ett dedicerat hembiorum. Då ser man definitivt skillnaden på sådant här smäck och riktiga grejor Jag skulle aldrig se en bra eller bättre film genom dagens mediaspelare Jag köper de bättre filmerna och ser dessa i min Hembio Gohstlink Jag gissar att du har mer än några TB filmer i rar format och det är inget fel i det Men jämför aldrig en Boxxe box med dedicerad Hembio
Denna diskussion passar inte i denna tråd och det är samma meningslösa diskussion som vilken högtalarkabel är bäst. Och den är helt oviktigt för gemene man som har en vanlig platt tv och inte en projektor för 60k+ Så gå och mät din manslem med någon annan än på detta forum MalcomX är du snäll
Postad 20 September 2011 - 17:50
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Så gå och mät din manslem med någon annan än på detta forum MalcomX är du snäll
vad är det för snack Det var någon som frågade i denna tråden om att använda tex Boxee istället för BD spelare Att rippa sina BD filmer ! Jag svarade att det inte är lämpligt, då man gör avkall på bildkvaliten Ghostlink säger att jag har fel Så lägg ner sådant tugg är du snäll och sätt dig in i frågeställningen istället, ( som du helt har missat eller inte förstått ) då det är 100% topic att diskutera vad en boxee kan eller inte kan i en tråd som handlar om boxee Offotopic Det kan aldrig vara fel att satsa på kvalite än kvantitet Kan tillägga att jag har 3 st HD-DVD, 4 Blu-ray spelare och 6 media extenders och 2 stationära så jag ser nog skillnaden.
Redigerat av MalcomX, 20 September 2011 - 18:00.
Postad 20 September 2011 - 18:07
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
vad är det för snack Det var någon som frågade i denna tråden om att använda mediaspelare istället för BD spelare Att rippa sina BD filmer ! Jag svarade att det inte är lämpligt, då man gör avkall på bildkvaliten Ghostlink säger att jag har fel Så lägg ner sådant tugg är du snäll och sätt dig in i frågeställningen istället, ( som du helt har missat eller inte förstått ) då det är 100% topic att diskutera vad en boxee kan eller inte kan i en tråd som handlar om boxee Offotopic Det kan aldrig vara fel att satsa på kvalite än kvantitet
Nej du diskuterar inte vad en BB kan utan du försöker överglänsa ghostlink med dina "kunskaper" Och han frågade vilken format han skulle ha för att BB skulle kunna spela dom och inte att göra avkall på kvaliten. Du vet inte ens vad han för tv att titta på,om det är en projektor eller en vanlig platt tv. Enligt mig har du en överlägsen ton mot ghostlink och inget annat. On topic: Är det någon som har testat Navi-X?
Postad 20 September 2011 - 18:16
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Nej du diskuterar inte vad en BB kan utan du försöker överglänsa ghostlink med dina "kunskaper" Och han frågade vilken format han skulle ha för att BB skulle kunna spela dom och inte att göra avkall på kvaliten. Du vet inte ens vad han för tv att titta på,om det är en projektor eller en vanlig platt tv. Enligt mig har du en överlägsen ton mot ghostlink och inget annat. On topic: Är det någon som har testat Navi-X?
Tycker du skall gå tillbaka till inlägget jag refererade till Det var inte jag som sade att Ghostlink har fel. Det var Ghostlink som sade att jag har fel Så vem som försöker överglänsa vem, kan nog diskuteras Jag vidhåller oavsett hur många bdspelare, mediaspelare och annat som Ghostlink kan tänkas äga att en BD film ses bäst genom en BD spelare och om man som Ghostlink påstår att det inte är någon skillnad mellan en rippad BD på en Boxxe Vs en BD i en Dedicerad hembio av kvalite, så har man inte sett en BD film i en dedicerad hembio Det är mitt svar på den frågan jag har besvarat en gång tidigare och jag vet vad jag pratar om i den frågan Sedan får Ghostlink vara expert på mediaspelare, det har jag inget emot. Bara han besvarar mina frågor om Boxee, som jag är långt ifrån expert på
Redigerat av MalcomX, 20 September 2011 - 18:18.
Postad 20 September 2011 - 18:23
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Bara han besvarar mina frågor om Boxee, som jag är långt ifrån expert på Exakt så då kan du inte veta att den inte presterar lika bra bild som en BD-spelare....haha.
Redigerat av lappen71, 20 September 2011 - 18:23.
Postad 20 September 2011 - 19:18
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Exakt så då kan du inte veta att den inte presterar lika bra bild som en BD-spelare....haha.
Hoppas att du försökte skämta Men nu är vi offtopic, så vi låter det vara där och återgår till Lekboxen som även jag tycker är rolig att leka med
Redigerat av MalcomX, 20 September 2011 - 19:20.
Postad 20 September 2011 - 19:19
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Funderar om man ska investera i en Optoma 3d-XL eller Viewsonic VP3d1 för att få 3D till projektorn, det kräver att källan matar ut dessa upplösningar: 3D Mode Side-by-Side: 1080i / 60Hz, 1080i / 50Hz Fixar vår käre Boxee box det?
Postad 20 September 2011 - 19:49
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Ja det finns. Välj Appar-Lagringsplats,Sen går du upp till plustecknet och i popup rutan skriver du http://boxeeplay.tv/apps
Tack för tipset, dock är bilden inte mkt bättre än att se SVTPlay via Boxee browser. Att se direktsänt HDTV eller inspelat på digitalTVbox ger mycket bättre kvalitet, det märks att materialet på Play är mycket mer komprimerat.
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 20 September 2011 - 19:50.
Postad 20 September 2011 - 20:42
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Tack för tipset, dock är bilden inte mkt bättre än att se SVTPlay via Boxee browser. Att se direktsänt HDTV eller inspelat på digitalTVbox ger mycket bättre kvalitet, det märks att materialet på Play är mycket mer komprimerat.
Du vet väl om att du kan välja 720p i SVTPlay appen? Tryck på meny,tryck höger på styrkorset så du kommer till pilen,tryck på enter på dosan. Nu kan du navigera med pilen till ikonen där du väljer vilken kvalitet du vill ha. Standard är satt på "Automatisk" så SVTPlay appen känner av vilken uppkoppling du har. Jag skulle vilja ha så att 720p är standard men det går inte Hoppas att du försökte skämta  Men nu är vi offtopic, så vi låter det vara där och återgår till Lekboxen som även jag tycker är rolig att leka med 
Varför skulle jag skämta? Blir sne på viktigpettrar som ska in och mästra när en person frågar vilket format han ska rippa sina filmer i. Tack för tipset, dock är bilden inte mkt bättre än att se SVTPlay via Boxee browser. Att se direktsänt HDTV eller inspelat på digitalTVbox ger mycket bättre kvalitet, det märks att materialet på Play är mycket mer komprimerat.
Sen tycker jag det är enklare att navigera med SVTPlay appen mot browsern
Postad 20 September 2011 - 22:35
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Antar att det är Maveric/godochglad som registerat sig nu när projektorer kommer upp igen =)
Kan rekommendera att studera datavetenskap eller liknande så slipper du använda ekonomiska argument som inte är relevanta. Verkar fortfarande som han tror att rippa är synonymt med att komprimera innehållet... jag kan i sånna fall förstå att du tror att dina filmer håller sämre kvalite, men det är inte vad resten av forumet diskuterar.
Postad 21 September 2011 - 08:01
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
On topic: Är det någon som har testat Navi-X?
För att då komma tillbaka lite On-Topic igen då. Jodå, Navi-X är testat. Helt underbar liten app. Först tycker man kanske den är lite rörig. Men när man börjar inse vad som finns bakom länkarna så blir man bara imponerad. Testa tex att göra en sökning, på nästan vilken film eller TV som helst. Allt finns. Man undrar bara vilka det är som ligger ute med allt detta. Klart häftigt dock /MrStarhouse
Postad 21 September 2011 - 08:51
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
ghostlink: tack för svaret, jag har läst att folk har lyckats att lägga till en htsp källa via telnet, så då kan vi ta den frågan, har någon utav er gentlemens aktiverat telnet på boxee?
//Ola
Postad 21 September 2011 - 09:00
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
För att då komma tillbaka lite On-Topic igen då. Jodå, Navi-X är testat. Helt underbar liten app. Först tycker man kanske den är lite rörig. Men när man börjar inse vad som finns bakom länkarna så blir man bara imponerad. Testa tex att göra en sökning, på nästan vilken film eller TV som helst. Allt finns. Man undrar bara vilka det är som ligger ute med allt detta. Klart häftigt dock  /MrStarhouse
Håller med om att det är lite rörigt och svårt att få en överblick. Som du säger det verkar finnas hur mycket som helst men tror inte att Navi-X är för alla eftersom man inte kan få undertexter. För min del så var utbudet på dokumentärer mest intressant.
Postad 21 September 2011 - 16:31
olaanderberg
-
olaanderberg
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Problem med ljud! Inget ljud. Flyttade Boxeen idag till annan tv, kopplat med hdmi via förstärkare (ett par år gammal Sony), bilden fungerar klockrent men det är tyst... Har klickat i ljudutgång HDMI och Dolby-digital kompatibel förstärkare (nr 1 och 3 i listan?) och Dts-kompatibel förstärkare nr 2. Finns inte jättemycket att välja på på förstäraren, input mode: auto, känns inte som det är där felet ligger. Vad kan vara fel???
Postad 21 September 2011 - 19:59
tjaabo
-
tjaabo
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej, är det någon som har installerat boxee media manager på en synology nas? Själv har jag en ds211j.
Postad 21 September 2011 - 20:21
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Problem med ljud! Inget ljud. Flyttade Boxeen idag till annan tv, kopplat med hdmi via förstärkare (ett par år gammal Sony), bilden fungerar klockrent men det är tyst... Har klickat i ljudutgång HDMI och Dolby-digital kompatibel förstärkare (nr 1 och 3 i listan?) och Dts-kompatibel förstärkare nr 2. Finns inte jättemycket att välja på på förstäraren, input mode: auto, känns inte som det är där felet ligger. Vad kan vara fel???
Kör du med HDMI till förstärkaren eller tv´n?
Postad 22 September 2011 - 08:17
olaanderberg
-
olaanderberg
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Kör du med HDMI till förstärkaren eller tv´n?
HDMI från Boxeen till förstärkaren och från förstärkaren till tv:n. Fungerar dock med hdmi till tv:n och optisk till förstärkaren, men det är inte så jag vill koppla pga ont om anslutningar! Är det någon bugg på boxeen med detta? Det fungerade nämligen en kort stund med ovanstående inställningar innan det blev tyst igen. Och valet Dolby Digtial finns ju två gånger i alternativen.
Postad 22 September 2011 - 09:52
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
HDMI från Boxeen till förstärkaren och från förstärkaren till tv:n. Fungerar dock med hdmi till tv:n och optisk till förstärkaren, men det är inte så jag vill koppla pga ont om anslutningar! Är det någon bugg på boxeen med detta? Det fungerade nämligen en kort stund med ovanstående inställningar innan det blev tyst igen. Och valet Dolby Digtial finns ju två gånger i alternativen.
Hur skulle det kunna vara en bugg i BB när det fungerar direkt till Tv´n? Det måste vara något med förstärkaren som strular till det.
Postad 22 September 2011 - 10:21
olaanderberg
-
olaanderberg
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hur skulle det kunna vara en bugg i BB när det fungerar direkt till Tv´n? Det måste vara något med förstärkaren som strular till det.
Bilden fungerar direkt till tv via hdmi, men tv:n tar ju inte emot flerkanaligt ljud, så det skulle kunna vara fel i Boxeen att mata Dolbyljud till förstärkare via hdmi (optiskt fungerar ju). Är det någon som haft liknande problem?
Postad 22 September 2011 - 10:29
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Bilden fungerar direkt till tv via hdmi, men tv:n tar ju inte emot flerkanaligt ljud, så det skulle kunna vara fel i Boxeen att mata Dolbyljud till förstärkare via hdmi (optiskt fungerar ju). Är det någon som haft liknande problem?
Jag läser på ett annat forum om BB och jag har inte sett att någon annan har samma problem som du. Och naturligtvis så måste man ställa om ljudet när man kopplar hdmi direkt till tv´n. Jag är övertygad att det är din förstärkare som ställer till det ändå
Postad 22 September 2011 - 11:34
olaanderberg
-
olaanderberg
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag läser på ett annat forum om BB och jag har inte sett att någon annan har samma problem som du. Och naturligtvis så måste man ställa om ljudet när man kopplar hdmi direkt till tv´n. Jag är övertygad att det är din förstärkare som ställer till det ändå 
Ok, jag ska titta vidare på det. Det sjuka är att ljudet togs emot (och bilden skickades vidare till tv:n) innan jag bytte ingång på förstärkaren (=dumt). Sen var det borta när jag bytte tillbaka igen...
Postad 22 September 2011 - 18:48
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Håller med om att det är lite rörigt och svårt att få en överblick. Som du säger det verkar finnas hur mycket som helst men tror inte att Navi-X är för alla eftersom man inte kan få undertexter. För min del så var utbudet på dokumentärer mest intressant.
Undertexter i Navi-x (lokala) fungerade innan den senaste uppdateringen och kommer nog att funka igen efter nästa uppdatering.
Postad 22 September 2011 - 19:14
Raz0r-X
-
Raz0r-X
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Funkar det bra att streama filmer över nätverket?
Hur är det med undertexter? Fungerar det bra också? Räcker det att dom är i samma katalog som alltid?
Orkar inte bläddra tillbaka i tråden.. hoppas det är ok.
Postad 22 September 2011 - 19:47
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Funkar det bra att streama filmer över nätverket?
Med tanke på att det är enda sättet att se film på så vad tror du?
Postad 23 September 2011 - 10:00
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4773 inlägg
Funkar det bra att streama filmer över nätverket? Hur är det med undertexter? Fungerar det bra också? Räcker det att dom är i samma katalog som alltid?
Ja, ja, ja. Med tanke på att det är enda sättet att se film på så vad tror du?
D-link Boxee har usb, så det är bara ett av sätten...
Postad 23 September 2011 - 11:14
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Ja, ja, ja. D-link Boxee har usb, så det är bara ett av sätten... 
Ok felformulerat av mig  Men grundfunktionen/syftet är att se film/tv streamat genom nätverk så frågan om det fungerar bra ter sig onödig. Hur är det med undertexter? Fungerar det bra också? Räcker det att dom är i samma katalog som alltid? Fungerar ypperligt,samma katalog och samma namn
Postad 23 September 2011 - 20:29
linda1
-
linda1
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hej jag har inte läst hela tråden men hoppas att någon kan svara iaf. Jag försöker att koppla ihop boxeen med min dator men den är kopplad trådlöst, däremot är boxeen trådad från modemet (thompson). När jag försöker söka filer från mitt användarnamn så vill boxeen ha username och password för att komma in på hd:n antar jag, men inget pass funkar. Jag har delat mapparna, och har även gjort ett användarkonto med kod i win7 som jag upprepar i boxeen, men när jag knappar in koden i boxeen så går den bara tillbaka till tomma username/password. Vad gör jag för fel? mvh Linda
Postad 23 September 2011 - 21:12
Rolle
-
Rolle
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ok felformulerat av mig  Men grundfunktionen/syftet är att se film/tv streamat genom nätverk så frågan om det fungerar bra ter sig onödig.
Nej, frågan var inte onödig. För folk som sitter med en mediaspelare som har en seg server, typ Tvix, så är frågan absolut relevant. Som tidigare Tvix-brukare är det en glädje och streama över Boxee. Full BD.iso med 30+ Mbs går som en dröm, det gjorde det fa_n inte med Tvixen
Redigerat av Rolle, 23 September 2011 - 21:14.
Postad 23 September 2011 - 21:24
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Nej, frågan var inte onödig. För folk som sitter med en mediaspelare som har en seg server, typ Tvix, så är frågan absolut relevant. Som tidigare Tvix-brukare är det en glädje och streama över Boxee. Full BD.iso med 30+ Mbs går som en dröm, det gjorde det fa_n inte med Tvixen 
Visst var frågan onödig eftersom grundfunktionen och tanken med BB är att streama över nätverk. Och jag håller med dig om att BB är en absolut en dröm jämfört mot sunkiga Tvixen  Man ska inte skratta åt andras olycka men jag läste i en annan tråd om nya Tvixen med Android. Alla var så uppspelta men när det kom till kritan är den en total flopp och tydligen gäller inte att erfarenhet gör en visare  Men jag har haft en Tvix men aldrig aldrig aldrig mer Ser fram emot nästa generations BB eller vad dom kan göra i framtiden med firmwaren.
Postad 23 September 2011 - 22:41
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Visst var frågan onödig eftersom grundfunktionen och tanken med BB är att streama över nätverk. Och jag håller med dig om att BB är en absolut en dröm jämfört mot sunkiga Tvixen  Man ska inte skratta åt andras olycka men jag läste i en annan tråd om nya Tvixen med Android. Alla var så uppspelta men när det kom till kritan är den en total flopp och tydligen gäller inte att erfarenhet gör en visare  Men jag har haft en Tvix men aldrig aldrig aldrig mer  Ser fram emot nästa generations BB eller vad dom kan göra i framtiden med firmwaren.
Tanke och verklighet är många gånger inte samma sak !! så visst är frågan relevant.
Postad 23 September 2011 - 22:55
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Tanke och verklighet är många gånger inte samma sak !! så visst är frågan relevant.
Om du överhuvudtaget hade någon insikt så skulle din åsikt kanske betyda nått alls...men icke. BB är producerad för den amerikanska marknaden där dom marknadsför BB som en nätverksspelare. Att installera appar typ Netflix mm mm som enbart är till för att streama media genom nätverk. Nu har dom som tur är gjort att man kan ansluta HDD genom USB och se film men huvudsyftet med BB var och är en nätverkspelare. Så då kan du kanske räkna ut att den gör det bra...ja för dom som inte kör med Win7 där SMB suger hästballe. Och om nu den hade gjort ett dåligt jobb med att visa film över nätverk skulle inte någon ha hojtat till om det.
Postad 24 September 2011 - 03:08
Rolle
-
Rolle
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Visst var frågan onödig eftersom grundfunktionen och tanken med BB är att streama över nätverk. Onödig för dig och mig, som vet at streaming av HD material fungerar utmärkt. Men det visste inte han som ställde frågan. Kanske han sliter med en Tvix och funderar på och köpa en Boxee, därför ställde han kanske frågan? Och du, försök och vara lite mindre överlägsen i dina svar på forumet, det finns faktiskt fler folk än dig som har insikt
Redigerat av Rolle, 24 September 2011 - 03:11.
Postad 24 September 2011 - 03:23
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Onödig för dig och mig, som vet at streaming av HD material fungerar utmärkt. Men det visste inte han som ställde frågan. Kanske han sliter med en Tvix och funderar på och köpa en Boxee, därför ställde han kanske frågan? Och du, försök och vara lite mindre överlägsen i dina svar på forumet, det finns faktiskt fler folk än dig som har insikt
Visst ett forum är dels till för att fråga om man inte vet men många gånger går det till överdrift bara för att någon är för lat att inte orka leta reda på informationen på egen hand Det räcker med att gå in på http://www.boxee.tv/buy så ser man exakt vad den klarar av. Och jag svarar som jag anser vara lämpligt hur sen andra tolkar är upp till er.
Postad 24 September 2011 - 05:26
linda1
-
linda1
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Ingen som kan hjälpa mig med min fråga? Kan lägga till att jag hittar inte boxeen i datorn heller.
Postad 24 September 2011 - 06:07
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
lappen71 och Rolle: ni har nu klarlagt att det funkar att streama även de mest krävande filformaten över nätverket, och även jag kan stämma in där att det går helt felfritt. Men er vidare diskussion leder ingenstans. Lägg ner tack.
linda1: om jag tolkar dig rätt försöker du dela ut en katalog på din windows7 burk som är uppkopplad trådlöst, och försöker komma åt denna katalog från din boxee box som är kopplad med kabel? stämmer det? jag har inte testat att göra något liknande, men windows 7 och shares verkar inte vara helt trivialt. En google-sökning genererade följande länkar som kan vara till hjälp:
http://forums.boxee....41&postcount=45
http://forums.boxee....ead.php?t=26260
Testa det!
Postad 24 September 2011 - 11:16
linda1
-
linda1
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
lappen71 och Rolle: ni har nu klarlagt att det funkar att streama även de mest krävande filformaten över nätverket, och även jag kan stämma in där att det går helt felfritt. Men er vidare diskussion leder ingenstans. Lägg ner tack. linda1: om jag tolkar dig rätt försöker du dela ut en katalog på din windows7 burk som är uppkopplad trådlöst, och försöker komma åt denna katalog från din boxee box som är kopplad med kabel? stämmer det? jag har inte testat att göra något liknande, men windows 7 och shares verkar inte vara helt trivialt. En google-sökning genererade följande länkar som kan vara till hjälp: http://forums.boxee....41&postcount=45 http://forums.boxee....ead.php?t=26260 Testa det!
Ja det stämmer boxeen ser min dator men den vill inte hämta mina filer som jag har delat med nätverket. Nu provade jag att tråda datorn och köra boxeen trådlöst så gick det. När jag söker på min dator så kommer det upp mappar men jag kommer inte in på dom, den vill ha ett username och password när jag trycker på en fil tex Film.
Postad 24 September 2011 - 17:40
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Är det någon som har testat Airplay på Boxee Box?
Från iPhone fungerar det klockrent men från iTunes går det inte alls.
Boxee Box syns i iTunes men det går inte att välja
Postad 24 September 2011 - 18:23
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Jodå, testade airplay från iPaden. Har testat Youtube, Spotify och iPod-appen. Funkar OK, inte helt felfritt. Ibland slutar det funka, bilden blir svart och lösningen är omstart. Ibland dyker inte aiplay-ikonen (som det ju inte heter, men vad heter den?) upp i t.ex. Spotify, men det är inte unikt med just ipad mot Boxee, utan händer mot Airport Express också.
VLC (den gamla appen som togs bort från Appstore) får jag inte att funka mot Boxee alls.
Och ja, Boxee är drösvis bättre än Tvix Xroid A1 som jag ondgjort mig över i en annan tråd ;-).
Postad 24 September 2011 - 19:23
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Ska bli MYCKET intressant o se om Iomega släpper sin med samma HD audio dropouts 
Samma hårdvara och samma mjukvara bortsett från specifika Iomegafunktioner.
Redigerat av Unregistered577c6879, 24 September 2011 - 19:23.
Postad 25 September 2011 - 08:16
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Satt och testade Youtube-appen igår som har helt nytt gränssnitt. Men så fruktansvärt dålig den har blivit!
För att gå ur den så krävdes det att jag "backade" genom alla sökningar. Någon annan som upplever samma problem?
Postad 25 September 2011 - 09:08
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
En fråga. Någon som har erfarenhet av två eller fler Boxee i samma "system". Jag har nu boxeen i bion och vill få samma utbud i två andra rum.
De kommer hämta filmer/serier från samma NAS. Kommer det bli några konflikter?
Jag kan köra trådat i alla rum men kan bandbredden bli ett problem?
En tanke är också att ha en HDMI-splitter i bion för att sedan "skicka" signalen via en HDMI-extender över nätverket till ett eller två rum. Då får givetvis bara en titta åt gången, eller kan en HDMI signal visas på flera bildvisare? Någon som har denna lösningen som kan ge lite input.
Postad 25 September 2011 - 09:25
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Går det fixa så att boxeen scannar av mapnamnen istället för filmnamnen i själva mapen... som man kan i XBMC..?
Postad 25 September 2011 - 09:59
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
En fråga. Någon som har erfarenhet av två eller fler Boxee i samma "system". Jag har nu boxeen i bion och vill få samma utbud i två andra rum. De kommer hämta filmer/serier från samma NAS. Kommer det bli några konflikter? Jag kan köra trådat i alla rum men kan bandbredden bli ett problem?
Du sätter upp boxarna på två separata IP-nummer och pairar fjärkontrollerna så de inte ska störa varandra. Ser till att din utdelning på NASen klarar minst två anslutningar på samma användare om du inte vill sätta upp separata konton. Bandbredden beror på din NASs kapacitiet och vad det är du strömmar. Går det fixa så att boxeen scannar av mapnamnen istället för filmnamnen i själva mapen... som man kan i XBMC..?
Finns inga sådana specifika inställningar
Postad 25 September 2011 - 10:16
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Du sätter upp boxarna på två separata IP-nummer och pairar fjärkontrollerna så de inte ska störa varandra. Ser till att din utdelning på NASen klarar minst två anslutningar på samma användare om du inte vill sätta upp separata konton. Bandbredden beror på din NASs kapacitiet och vad det är du strömmar. Finns inga sådana specifika inställningar
Ah... synd... får lägga till dom flesta filmer manuellt, på xbmc hittar man ju nästan alla... tänkte det är väl samma utveclare, som gör xbmc?
Postad 25 September 2011 - 10:29
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Ah... synd... får lägga till dom flesta filmer manuellt, på xbmc hittar man ju nästan alla... tänkte det är väl samma utveclare, som gör xbmc? 
Nej, boxee bygger på xbmc källkod men de är långt ifrån lika vid det här laget. Du behöver nog inte lägga till särskilt många filer manuellt. Den bör kunna autoscrapa majoriteten.
Postad 26 September 2011 - 07:53
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Satt och testade Youtube-appen igår som har helt nytt gränssnitt. Men så fruktansvärt dålig den har blivit! För att gå ur den så krävdes det att jag "backade" genom alla sökningar. Någon annan som upplever samma problem?
Jupp...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|