Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 03 oktober 2012 - 15:15
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Jag vill ha svar på när de regionala nyhetssändningarna kommer i HD för hela Sverige. Som det är nu måste man byta för att slippa se ABC när man tex bor i Göteborg. *EDIT* Kom på att jag måste ställa frågan hur länge koden gäller till viaplay och Premier League. är det läge att säga upp så att man inte debiteras pengar för kommande månad?
Hej, Vi kommer troligtvis att kunna erbjuda regionala nyhetssändningar i SVT 1/2 HD inom en snar framtid. Dock har vi absolut inget datum på detta så det kan dröja dagar/månader men förhoppningsvis inte år innan sådan lansering blir aktuell. Koden för Viaplay gäller till och med 21 oktober. Enligt information som vi har fått från Viasat så skall man som kund inte behöva göra något utan tjänsten skall upphöra 21 oktober, oavsett vilket datum som står på Viaplay när du loggar in. Samtidigt skall inga debiteringar ske, oavsett om det så ser ut när man är inloggad (om det inte är så att man abonnerar på något eget som man betalar på sidan av såklart!). Vi kommer senare att gå ut med mer information om vad som händer med denna form av kompensation efter 21 oktober då det är oklart i dagsläget. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 03 oktober 2012 - 15:19
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Tror vi kan glömma buggarna på hdpvr-1000c då comhem slutat sälja dom och därmed förmodligen avsagt sig allt ansvar,håller med favoritlista buggen är ordentligt irriterande och borde inte vara raketforskning o fixa inom en 5 års period.
Hej, Som jag svarade till Aeroaero, så att du inte missar: Om du endast upplever problem med att digitalboxen tappar favoritlista så kan du göra såhär: Åtgärd: Inaktivera systemuppdatering i menyn. Menu -> Systeminställningar -> Tid & Tidstyrning -> Tid för systemuppdateringMed vänlig hälsningJohan ÅströmKundservice
Postad 03 oktober 2012 - 15:24
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Kanske någon är intresserad av detta som meddelas idag bl a på Com hem-bloggen: "Till helgen är det premiär för kanalerna TLC och Animal Planet i Play. Kunder som valt kanalerna som i Medium 8 Favoriter, eller har Large eller Extra Large - paket får automatiskt tillgång till kanalen/-erna i Play. Dock ingår bara de reklamfria programmen för Large och Extra Large-kunder. Medium 8 favoriter-kunder får inte tillgång till det reklamfria programmen och måste köpa ett större Digital-tv-paket om de vill se programmen reklamfritt." https://www.comhem.s...ue/-/index.html
Helt rätt, tänkte köra det efter att jag svarat på alla frågor  Är det inte på tiden nu att du skaffar On Demand, om vi ska knyta till en gammal diskussion som vi hade? Eller är det fortfarande att man måste koppla med kabel mellan modem och digitalbox som hindrar dig?  Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice TLC och Animal Planet till PlayTill helgen är det premiär för kanalerna TLC och Animal Planet i Play. Kunder som valt kanalerna som i Medium 8 Favoriter, eller har Large eller Extra Large - paket får automatiskt tillgång till kanalen/-erna i Play. Dock ingår bara de reklamfria programmen för Large och Extra Large-kunder. Medium 8 favoriter-kunder får inte tillgång till det reklamfria programmen och måste köpa ett större Digital-tv-paket om de vill se programmen reklamfritt. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 03 oktober 2012 - 15:45
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Vad gäller syskonabonnemanget så har avtal med programbolag för att kunna spegla befintliga kanaler i grundabonnemang till ett syskonabonnemang för en lägre kostnad istället för att man som kund skall behöva teckna ett extra grundabonnemang och få dubbla kostnader för grundabonnemanget. Att spegla grundabonnemanget med ett, vad vi kallar det, syskonabonnemang är inget som är unikt för oss att erbjuda utan även våra konkurrent erbjuder liknande lösningar. Syskonabonnemanget hos oss kostar 99:-/månad och det tillkommer inga övriga avgifter som exempelvis kort-/krypteringsavgift.
Till syskonabonnemanget så kan man teckna tillvalstjänsten Viasat Syskon för 99:-/månad, utöver kostnaden för syskonabonnemanget, för att kunna spegla Viasat Premium HD/SD, Viasat Film HD/SD, Viasat Sportpaketet HD/SD samt Viasat Guld HD/SD till en andra tv-apparat. Denna kostnad debiteras på grund av avtal med Viasat och inget som vi själva har valt att debitera. För att göra ett exempel så tillkommer ingen extra kostnad för spegling av C More Film till syskonabonnemanget.
Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Problem är ändå att det blir alldeles för dyrt för många. Alla har inte råd att spendera tusenlappar för att kunna ha TV på alla sina apparater i hemmet. Ni och övriga i Sverige borde komma med lösning där man kan skicka ut ett visst antal kort som ingår i huvudabbonemanget. Det är nåt som dom flesta skulle vara nöjda med och vad jag vet förekommer det redan i våra grannländer hos vissa. Dessutom så går det ofta inte ens alla kanalerna på syskonabbonemangen heller och att det finns familjer som har fler än 4 TV apparater. Här ett exempel på det http://www.canaldigi...tv-i-flere-rum/Iofs kostar C More extra per rum men vanliga abbonemanget ingår i upp till 4 rum utan några extra avgifter.
Redigerat av Leatherface, 03 oktober 2012 - 15:52.
Postad 03 oktober 2012 - 16:22
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Helt rätt, tänkte köra det efter att jag svarat på alla frågor 
Är det inte på tiden nu att du skaffar On Demand, om vi ska knyta till en gammal diskussion som vi hade? Eller är det fortfarande att man måste koppla med kabel mellan modem och digitalbox som hindrar dig? 
Jag har haft On demand-box (Motorola VIP1920C) sedan maj månad. Rapporterade om detta i ett inlägg: https://www.minhembi...dpost&p=3584793Lösningen var helt enkelt att köpa ett Netgear CG3100 på Blocket för 300 kr och använda det specifikt för On demand-boxen. Var lite meckigt att få det att fungera men jag fick bra hjälp av en trevlig tjej på ComHem-supporten som lade in det nya modemets MAC-adress på rätt ställe i systemet (jag har ju ett annat modem för mitt Bredband 200). Synpunkterna jag hade i maj kvarstår. Jag använder sällan On demand bl a på grund av dåligt utbud och brist på HD-kvalitet. Min Humax HDPVR-1000C jobbar hela tiden med inspelningar (oftast i HD!) - vanligen tittar jag direkt samma kväll på inspelningen och då har On demand oftast inte det programmet tillgängligt ändå. Inspelningarna är mest för primetime-kollisionernas skull och för att kunna snabbspola förbi reklamen.  Jag betalar både för Syskonabonnemang (för XL-paketet och C More) och Viasat Syskon. Huvudkortet måste ju sitta i On demand-boxen vilket gör att jag trots 2x99 kr extra varje månad tappar inspelningsmöjlighet på separata tillvalskanaler. Det tycker jag är dåligt - jag betalar nästan 2000 kr varje månad till ComHem och kan ändå inte spela in från franska TV5 Monde eller TV4 Sport Extra HD! Och inte går det att köpa till dessa kanaler till syskonabonnemanget heller - kan kanske detta ordnas? Dvs att man får möjlighet att spegla separata tillvalskanaler på ett syskonabonnemang. Vore perfekt för som det är nu krävs ju ett huvudabonnemang dvs minst Medium 8 Favoriter för att kunna beställa en tillvalskanal. PS. Jag skaffade min On demand-box VIP1920 någon månad innan den inspelningsbara VIP1963 presenterades. Om jag vetat om att det skulle komma en HDPVR för On demand hade jag nog väntat med On demand tills jag fått veta mer om hur den inspelningsbara fungerade. Hade jag valt en VIP1963 hade jag också sluppit problemen idag med att inte kunna spela in separata tillvalskanaler eftersom de inte speglas på syskonkortet i min Humax HDPVR. Nu är ju VIP1963 behäftad med en del mjukvarubuggar så jag får avvakta innan jag ev byter ut min nuvarande On demand-box mot en inspelningsbar.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 03 oktober 2012 - 19:42.
Postad 03 oktober 2012 - 17:29
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Comhem skriver ## " Vad gäller syskonabonnemanget så har avtal med programbolag för att kunna spegla befintliga kanaler i grundabonnemang till ett syskonabonnemang för en lägre kostnad istället för att man som kund skall behöva teckna ett extra grundabonnemang och få dubbla kostnader för grundabonnemanget. Att spegla grundabonnemanget med ett, vad vi kallar det, syskonabonnemang är inget som är unikt för oss att erbjuda utan även våra konkurrent erbjuder liknande lösningar. Syskonabonnemanget hos oss kostar 99:-/månad och det tillkommer inga övriga avgifter som exempelvis kort-/krypteringsavgift.
Till syskonabonnemanget så kan man teckna tillvalstjänsten Viasat Syskon för 99:-/månad, utöver kostnaden för syskonabonnemanget, för att kunna spegla Viasat Premium HD/SD, Viasat Film HD/SD, Viasat Sportpaketet HD/SD samt Viasat Guld HD/SD till en andra tv-apparat. Denna kostnad debiteras på grund av avtal med Viasat och inget som vi själva har valt att debitera. För att göra ett exempel så tillkommer ingen extra kostnad för spegling av C More Film till syskonabonnemanget. " ##
Det där är något som inte stämmer, TV4 fakta speglas inte, ej heller C More,s HDkanaler. i alla fall inte på mitt kort.
Har även Viasat o tycker det är snålt av Comhem att inte erbjuda de kanalerna, kan inte betala för allt dubbelt upp....ok då... 99:- spänn, måste sätta en gräns nån stans, men det plockar på.
Med tanke på vinstmarginaler från era kunder tycker i alla fall inte jag att ni försöker vara det bästa alternativet för oss kanalsugna och HDsuktande TVägare
Redigerat av Stagger Lee, 03 oktober 2012 - 17:33.
Postad 03 oktober 2012 - 17:47
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
.... Det där är något som inte stämmer, TV4 fakta speglas inte, ej heller C More,s HDkanaler. i alla fall inte på mitt kort. Har även Viasat o tycker det är snålt av Comhem att inte erbjuda de kanalerna, kan inte betala för allt dubbelt upp....ok då... 99:- spänn, måste sätta en gräns nån stans, men det plockar på. Med tanke på vinstmarginaler från era kunder tycker i alla fall inte jag att ni försöker vara det bästa alternativet för oss kanalsugna och HDsuktande TVägare
Hela C More i ditt tillvalspaket till huvudabonnemanget ska speglas i syskonabonnemanget dvs även HD-kanalerna. Så är det för mig. Jag utgår från att syskonkortet hos dig sitter i en HD-box. TV4 Fakta ska speglas om du har den på huvudkortet. TV4 Fakta XL speglas om du har XL-abonnemang TV4 Sport Xtra HD speglas inte (tillvalskanal)
Postad 03 oktober 2012 - 18:35
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Det där är ju också väldigt dåligt. Har man betalat för kanalerna en gång ska man kunna se det på alla TV apparater.
Bolagen i Sverige tvngar folk att bryta mot avtalen för att dom ska kunna se på kanalerna på flera TV apparater.
Dags att vakna upp och kolla hur det är i andra länder där åtminstone grundabbonemanget ingår för flera TV apparater.
Och frågan om dom kräver betalning bland åtminstone blandade vanliga TV kanaler som ingår i större paketen så finns det inget hinder från deras sida iaf att det ska kunna speglas till flera TV apparater utan avgifter.
Men min kritik är inte riktad just mot Comhem utan mot alla bolagen i Sverige.
Postad 03 oktober 2012 - 19:11
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Hela C More i ditt tillvalspaket till huvudabonnemanget ska speglas i syskonabonnemanget dvs även HD-kanalerna. Så är det för mig. Jag utgår från att syskonkortet hos dig sitter i en HD-box. TV4 Fakta ska speglas om du har den på huvudkortet. TV4 Fakta XL speglas om du har XL-abonnemang TV4 Sport Xtra HD speglas inte (tillvalskanal)
Har visserligen en TV-modul med CI+, men nä ingen TV4 fakta och HD kanalerna fryser efter ca 3 sek. Har ialla fall för mig att HD-kanalerna funka förr. Ska uppdatera kanallistan så får vi se, fast det gjorde jag för en 3 veckor sen, hjälpte nada. Nu när CL har börjat igen måste det ju bara funka i en familj med mer än 1 person.
Redigerat av Stagger Lee, 03 oktober 2012 - 21:13.
Postad 03 oktober 2012 - 19:34
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Har visserligen en TV-modul med CI+, men nä ingen TV4 fakta och HD kanalerna fryser efter ca 3 sek. Har ialla fall för mig att HD-kanalerna funka förr. Ska uppdatera kanallistan så får vi se, fast det gjorde jag för en 3 veckor sen, hjälpte nada. Nu när CL har börjat igen måste det ju bara funka i en familj med mer än 1 person.
edit..såg nu att " TV4 Fakta XL speglas om du har XL-abonnemang" va f....n. VARFÖR ?????
För att spegla TV4 Fakta XL på ett syskonkort måste man ha den kanalen i XL-abonnemang (det enda abonnemang där den ingår). Har man TV4 Fakta XL som separat tillvalskanal så speglas den inte.
Postad 03 oktober 2012 - 19:48
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Snart ska ni se att endast XL abbet finns kvar
Postad 03 oktober 2012 - 20:06
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Borde inte spela nån roll om det är i ett paket eller tillvalskanal.
Har man betalat för kanalerna så ska man kunna se det på flera TV apparater.
Men snart kommer ju Netflix, HBO, Magine osv och då kan man se på kanalerna var man vill på TV, dator, surfplattor osv. Nåt jag för den delen redan har kunnat göra i många år redan med den box jag har.
Då hoppas jag alla visar sitt missnöje och hoppar på dom istället.
Redigerat av Leatherface, 03 oktober 2012 - 20:07.
Postad 03 oktober 2012 - 20:42
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Borde inte spela nån roll om det är i ett paket eller tillvalskanal. Har man betalat för kanalerna så ska man kunna se det på flera TV apparater. .....
Ja, det vore rimligt att alla kanaler i h uvudabonnemanget (XL, L, M8) plus alla separata tillvalskanaler (t ex TV4 Sport Xtra HD, TV4 Fakta XL, Mezzo...) skulle speglas i syskonabonnemanget. Jag har själv problem med att jag inte kan spela in från TV5 Monde som jag har som tillvalskanal eftersom syskonkortet sitter i min Humax HDPVR och huvudkortet i min On demand-box som inte är inspelningsbar. Vore alltså perfekt om man hade möjlighet att lägga till tillvalskanalerna på syskonkortet (utan extra kostnad helst men annars mot en mindre kostnad - det är ändå dyrt som det är -jag betalar nästan 2000 kr/månad till ComHem för tv och bredband).
Postad 03 oktober 2012 - 20:47
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Som sagt det finns lösningar på problemet men lösningarna bryter som sagt mot avtalen så det är upp till var och en om man vill göra det.
Men om inte Comhem och andra kan erbjuda det kunderna vill ha så får väl kunderna själv fixa en lösning som fungerar. Det är inte kundens fel att det inte erbjuds en fungerande lösning.
Redigerat av Leatherface, 03 oktober 2012 - 20:48.
Postad 03 oktober 2012 - 21:10
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
För att spegla TV4 Fakta XL på ett syskonkort måste man ha den kanalen i XL-abonnemang (det enda abonnemang där den ingår). Har man TV4 Fakta XL som separat tillvalskanal så speglas den inte.
sorry, miss av mig skulle bara va TV4 fakta.... .inteXL........men ändå. har uppdaterat kanallistan och kollat igen, funkar inte. Tog bort den raden i inlägg 3159
Redigerat av Stagger Lee, 03 oktober 2012 - 21:15.
Postad 03 oktober 2012 - 22:15
sivle
-
sivle
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hej,
Som jag svarade till Aeroaero, så att du inte missar:
Om du endast upplever problem med att digitalboxen tappar favoritlista så kan du göra såhär:
Åtgärd: Inaktivera systemuppdatering i menyn. Menu -> Systeminställningar -> Tid & Tidstyrning -> Tid för systemuppdatering
Sorry Johan, min Humaxbox tappar favolistan dagligen trots att jag har inaktiverat tiden för systemuppdateringen och detta har den gjort i ca 2 år nu. Det verkar som minnet i boxen är för litet, för den tappar favolistan när den spelar in flera prgr samtidigt.
Postad 04 oktober 2012 - 16:45
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Syskonabonnemanget är ett skämt. Det borde vara så att jag betalt för mina kanaler till HUSHÅLLET, och att det då räcker med en billig engångsavgift när man behöver fler kort.
Men som sagt, kunderna fixar ju detta ändå...
Postad 05 oktober 2012 - 14:55
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Problem är ändå att det blir alldeles för dyrt för många. Alla har inte råd att spendera tusenlappar för att kunna ha TV på alla sina apparater i hemmet. Ni och övriga i Sverige borde komma med lösning där man kan skicka ut ett visst antal kort som ingår i huvudabbonemanget. Det är nåt som dom flesta skulle vara nöjda med och vad jag vet förekommer det redan i våra grannländer hos vissa. Dessutom så går det ofta inte ens alla kanalerna på syskonabbonemangen heller och att det finns familjer som har fler än 4 TV apparater. Här ett exempel på det http://www.canaldigi...tv-i-flere-rum/ Iofs kostar C More extra per rum men vanliga abbonemanget ingår i upp till 4 rum utan några extra avgifter.
Hej, Jag är med på vad du menar och kanske att det i framtiden kommer andra lösningar från både oss och andra operatörer. Dock svårt att säga något om det i dagsläget tyvärr. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 05 oktober 2012 - 15:10
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Jag har haft On demand-box (Motorola VIP1920C) sedan maj månad. Rapporterade om detta i ett inlägg: https://www.minhembi...dpost&p=3584793 Lösningen var helt enkelt att köpa ett Netgear CG3100 på Blocket för 300 kr och använda det specifikt för On demand-boxen. Var lite meckigt att få det att fungera men jag fick bra hjälp av en trevlig tjej på ComHem-supporten som lade in det nya modemets MAC-adress på rätt ställe i systemet (jag har ju ett annat modem för mitt Bredband 200). Synpunkterna jag hade i maj kvarstår. Jag använder sällan On demand bl a på grund av dåligt utbud och brist på HD-kvalitet. Min Humax HDPVR-1000C jobbar hela tiden med inspelningar (oftast i HD!) - vanligen tittar jag direkt samma kväll på inspelningen och då har On demand oftast inte det programmet tillgängligt ändå. Inspelningarna är mest för primetime-kollisionernas skull och för att kunna snabbspola förbi reklamen. Jag betalar både för Syskonabonnemang (för XL-paketet och C More) och Viasat Syskon. Huvudkortet måste ju sitta i On demand-boxen vilket gör att jag trots 2x99 kr extra varje månad tappar inspelningsmöjlighet på separata tillvalskanaler. Det tycker jag är dåligt - jag betalar nästan 2000 kr varje månad till ComHem och kan ändå inte spela in från franska TV5 Monde eller TV4 Sport Extra HD! Och inte går det att köpa till dessa kanaler till syskonabonnemanget heller - kan kanske detta ordnas? Dvs att man får möjlighet att spegla separata tillvalskanaler på ett syskonabonnemang. Vore perfekt för som det är nu krävs ju ett huvudabonnemang dvs minst Medium 8 Favoriter för att kunna beställa en tillvalskanal. PS. Jag skaffade min On demand-box VIP1920 någon månad innan den inspelningsbara VIP1963 presenterades. Om jag vetat om att det skulle komma en HDPVR för On demand hade jag nog väntat med On demand tills jag fått veta mer om hur den inspelningsbara fungerade. Hade jag valt en VIP1963 hade jag också sluppit problemen idag med att inte kunna spela in separata tillvalskanaler eftersom de inte speglas på syskonkortet i min Humax HDPVR. Nu är ju VIP1963 behäftad med en del mjukvarubuggar så jag får avvakta innan jag ev byter ut min nuvarande On demand-box mot en inspelningsbar.
Härligt att höra, då körde du på den lösning som har fungerat även för andra kunder som testat som jag skrev om då när vi surrade om detta, om jag inte minns helt fel?  Blev lite fundersam när du skrev att du inte kunde spela in på varken TV5 Monde och TV4 Sport Xtra HD så att jag var tvungen att gå och prova bland våra boxar och där gick det ju alldeles utmärkt. Sedan läste jag i slutet här att du använder syskonabonnemanget i den inspelningsbara digitalboxen och då blev det lite klarare vad du menade. När det gäller syskonabonnemanget så kan man inte beställa tillval till programkortet då det endast tar spegling från huvudabonnemanget och då inte de tillval man gjort, förutom C More och Viasat mot kostnad som jag har skrivit om tidigare. Det du dock kan göra är att flytta huvudabonnemang och syskonabonnemang mellan boxarna om du kontaktar oss så att vi kan paira båda boxarna med programkorten. Då är själva problemet med inspelningen löst, om det inte ställer till något i hur du har kopplat upp allt hemma? Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 05 oktober 2012 - 15:18
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Comhem skriver ## " Vad gäller syskonabonnemanget så har avtal med programbolag för att kunna spegla befintliga kanaler i grundabonnemang till ett syskonabonnemang för en lägre kostnad istället för att man som kund skall behöva teckna ett extra grundabonnemang och få dubbla kostnader för grundabonnemanget. Att spegla grundabonnemanget med ett, vad vi kallar det, syskonabonnemang är inget som är unikt för oss att erbjuda utan även våra konkurrent erbjuder liknande lösningar. Syskonabonnemanget hos oss kostar 99:-/månad och det tillkommer inga övriga avgifter som exempelvis kort-/krypteringsavgift. Till syskonabonnemanget så kan man teckna tillvalstjänsten Viasat Syskon för 99:-/månad, utöver kostnaden för syskonabonnemanget, för att kunna spegla Viasat Premium HD/SD, Viasat Film HD/SD, Viasat Sportpaketet HD/SD samt Viasat Guld HD/SD till en andra tv-apparat. Denna kostnad debiteras på grund av avtal med Viasat och inget som vi själva har valt att debitera. För att göra ett exempel så tillkommer ingen extra kostnad för spegling av C More Film till syskonabonnemanget. " ## Det där är något som inte stämmer, TV4 fakta speglas inte, ej heller C More,s HDkanaler. i alla fall inte på mitt kort. Har även Viasat o tycker det är snålt av Comhem att inte erbjuda de kanalerna, kan inte betala för allt dubbelt upp....ok då... 99:- spänn, måste sätta en gräns nån stans, men det plockar på. Med tanke på vinstmarginaler från era kunder tycker i alla fall inte jag att ni försöker vara det bästa alternativet för oss kanalsugna och HDsuktande TVägare
Hej, Låter väldigt underligt att varken TV4 Fakta eller C More-kanalerna speglas till ditt syskonabonnemang för det skall de göra om de ingår i ditt abonnemang och du har en HD-box för ditt syskonabonnemang. Om du inte får någon ordning på detta så rekommendera jag att du kontaktar supporten och göra en felsökning/felanmälan. Vad gäller Viasat-speglingen så är det inte vi själva som bestämt prissättningen då det ligger i avtalsfrågor med Viasat. Självklart skulle det vara väldigt generöst av oss att bjuda på denna avgift men det skulle å andra sidan kunna orsaka att vi behöver ta den kostnaden på annat håll och det är inte heller bra, därav valmöjligheten som finns idag om man vill ha kanalerna på ett andra kort. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 05 oktober 2012 - 15:30
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Sorry Johan, min Humaxbox tappar favolistan dagligen trots att jag har inaktiverat tiden för systemuppdateringen och detta har den gjort i ca 2 år nu. Det verkar som minnet i boxen är för litet, för den tappar favolistan när den spelar in flera prgr samtidigt.
Då har jag tyvärr inga fler tips på hur man skall kunna lösa just det där problemet.
Som jag skrev till Aeroaero så släpptes den senare mjukvaran till Humax HDPVR-1000C 2011-11-03 och vi har inte hört något om att en ny mjukvara till denna digitalbox skall komma. Om det skulle vara så att vi får information om ny mjukvara till den så kommer vi absolut att säga till.
Redigerat av Tele2 Sverige, 05 oktober 2012 - 15:30.
Postad 05 oktober 2012 - 15:44
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Syskonabonnemanget är ett skämt. Det borde vara så att jag betalt för mina kanaler till HUSHåLLET, och att det då räcker med en billig engångsavgift när man behöver fler kort.
Men som sagt, kunderna fixar ju detta ändå...
Det är så vårt erbjudande ser ut idag, men det kanske förändras framöver. Vi kommer ta dina åsikter vidare.Med vänlig hälsningJohan åström Kundservice
Postad 05 oktober 2012 - 16:02
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Härligt att höra, då körde du på den lösning som har fungerat även för andra kunder som testat som jag skrev om då när vi surrade om detta, om jag inte minns helt fel? 
Blev lite fundersam när du skrev att du inte kunde spela in på varken TV5 Monde och TV4 Sport Xtra HD så att jag var tvungen att gå och prova bland våra boxar och där gick det ju alldeles utmärkt. Sedan läste jag i slutet här att du använder syskonabonnemanget i den inspelningsbara digitalboxen och då blev det lite klarare vad du menade.
När det gäller syskonabonnemanget så kan man inte beställa tillval till programkortet då det endast tar spegling från huvudabonnemanget och då inte de tillval man gjort, förutom C More och Viasat mot kostnad som jag har skrivit om tidigare.
Det du dock kan göra är att flytta huvudabonnemang och syskonabonnemang mellan boxarna om du kontaktar oss så att vi kan paira båda boxarna med programkorten. Då är själva problemet med inspelningen löst, om det inte ställer till något i hur du har kopplat upp allt hemma?
Det var någon form av trådlös anslutning som tipset gällde: https://www.minhembi...dpost&p=3561169Detta testade jag dock inte så jag vet inte om det kan fungera. Det var enklare att köpa ett ytterligare bredbandsmodem. Min reflektion kvarstår dock: Varför ska vi som är bredbandskunder hos ComHem subventionera bredbandsmodem till On demand-boxar för kunder som har bredband från t ex Telia eller BBB? Det borde ingå ett bredbandsmodem till alla On demand-boxar oberoende av vilket bredband man har. Man ska väl inte bestraffas för att man är helkund hos ComHem!  Att en On demand-box borde ha WiFi inbyggt är dock något som borde kunna implementeras i nästa generation av HDPVR med On demand. Då skulle man slippa problemen med att bredbandsmodemet måste finnas i anslutning till On demand-boxen (alt att nätverkskabel dras dit). Intressant förslag ang pairing. Jag visste inte att man kunde paira mer än ett kort till en box vid varje givet tillfälle. Jag uppfattar det så att bägge korten då pairas i bägge boxarna och man kan fritt flytta fram och åter mellan boxarna. Fråga: Handskakningen blir väl omedelbar så att det inte uppstår någon väntetid i systemet innan det ger klartecken till box och kort?
Postad 05 oktober 2012 - 18:26
Unregistered7cd61031
-
Unregistered7cd61031
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Då har jag tyvärr inga fler tips på hur man skall kunna lösa just det där problemet.
Som jag skrev till Aeroaero så släpptes den senare mjukvaran till Humax HDPVR-1000C 2011-11-03 och vi har inte hört något om att en ny mjukvara till denna digitalbox skall komma. Om det skulle vara så att vi får information om ny mjukvara till den så kommer vi absolut att säga till.
Med vänlig hälsning Johan åström Kundservice
Underligt svar! Om vi köpt vår box av Comhem är det väl Comhem som ansvarar för dess funtion - åtminstone i tre år enligt konsumentköplagen och av seriös kundhänsyn ännu längre, eller hur...? Vad är det för trams att hänvisa till att någon annan skulle komma med information om att ny mjukvara dykt upp. Om detta ska ske är det väl Comhem som får beställa detta jobb (och betala för det)?
Postad 05 oktober 2012 - 21:50
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Hej,
Låter väldigt underligt att varken TV4 Fakta eller C More-kanalerna speglas till ditt syskonabonnemang för det skall de göra om de ingår i ditt abonnemang och du har en HD-box för ditt syskonabonnemang. Om du inte får någon ordning på detta så rekommendera jag att du kontaktar supporten och göra en felsökning/felanmälan.
Vad gäller Viasat-speglingen så är det inte vi själva som bestämt prissättningen då det ligger i avtalsfrågor med Viasat. Självklart skulle det vara väldigt generöst av oss att bjuda på denna avgift men det skulle å andra sidan kunna orsaka att vi behöver ta den kostnaden på annat håll och det är inte heller bra, därav valmöjligheten som finns idag om man vill ha kanalerna på ett andra kort.
Kan det bero på att jag ligger kvar på ett Small-abb.?............hoppas jag verkligen inte. Ska jag straffas för det? Du nämner sen: " Självklart skulle det vara väldigt generöst av oss att bjuda på denna avgift men det skulle å andra sidan kunna orsaka att vi behöver ta den kostnaden på annat håll och det är inte heller bra. " Du, liksom vi, vet ju marginalerna på er vinst. Skulle vara intressant att höra vilka summor som Syskonkortet genererar, det är väl officiella siffror. Tänk vilken uppmärksamhet det skulle ge i media, ni borde jobba mer på den biten. Allt som är bra ger ger klirr i kassan i lång loppet.
Redigerat av Stagger Lee, 05 oktober 2012 - 21:52.
Postad 05 oktober 2012 - 22:59
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Kan det bero på att jag ligger kvar på ett Small-abb.?............hoppas jag verkligen inte. Ska jag straffas för det?
Du nämner sen: " Självklart skulle det vara väldigt generöst av oss att bjuda på denna avgift men det skulle å andra sidan kunna orsaka att vi behöver ta den kostnaden på annat håll och det är inte heller bra. "
Du, liksom vi, vet ju marginalerna på er vinst. Skulle vara intressant att höra vilka summor som Syskonkortet genererar, det är väl officiella siffror. Tänk vilken uppmärksamhet det skulle ge i media, ni borde jobba mer på den biten. Allt som är bra ger ger klirr i kassan i lång loppet.
small har väll blitt gratis? betalar du för de small? så e du lurad!!! small försvann då de la de vanligaste kanalerna gratis utan kort... skulle tippa på att du har large!!! https://www.comhem.s...30/-/index.html
Redigerat av Duckface21, 05 oktober 2012 - 23:06.
Postad 05 oktober 2012 - 23:34
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
nä du, det finns kvar och ja, jag betalar för det. Vi som vill ha kvar kan ha det för 49:- och utan kortavgift än så länge.
Så det är billigt o bra, sen har man ju lagt till div abb.
Large?........16 av dom kanalerna har jag ändå, resten i paketet kan la kvetta. Spar 259 + kortavg.i mån. på det.
Redigerat av Stagger Lee, 05 oktober 2012 - 23:47.
Postad 06 oktober 2012 - 01:08
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
aldrig att de finns kvar kolla comhems hemsida !!!! sen om de skulle finnas kvar så förstår jag inte varför de kanalerna som ingick i det funkar ju numera utan kort i boxen... Edit: föreslår du kollar in på denna länk en annan tråd https://www.minhembi...howtopic=248788från Comhem Bloggen 2010: Från och med januari 2010 får alla som bor i ett ComHem-hus tillgång till sju fria digitala kanaler. Det är SVT1, SVT2, SVT Barnkanalen/Kunskapskanalen, SVT24, TV4, TV6 och Axxess TV. För att få tillgång till detta behöver du en digitalbox från ComHem eller en TV med inbyggt och godkänd digitalmottagare, en så kallad DVB-C mottagare. För de som sedan tidigare har ComHem Small som bland annat innefattar ovan nämnda kanaler händer ingenting. Digital-TV Small kommer att finnas kvar i sin nuvarande form och är i fortsättningen startpaketet för ComHems övriga abonnemangsutbud. Förvisso kommer nu Digital-TV Small att distribueras fritt, utan kostnad. Känns lite som du slänger bort de 49kr i sjön
Redigerat av Duckface21, 06 oktober 2012 - 01:23.
Postad 06 oktober 2012 - 02:27
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Utan Small kan man väl inte köpa till C-More, Viasat och div. strökanaler, vilket jag gör.
Utan Small kan man inte ha Syskonkort, vilket jag har.
Slänger inte 49:- i sjön
Postad 06 oktober 2012 - 06:01
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Utan Small kan man väl inte köpa till C-More, Viasat och div. strökanaler, vilket jag gör. Utan Small kan man inte ha Syskonkort, vilket jag har. Slänger inte 49:- i sjön
Det var just det som diskussionen gällde när nyteckningen av Small upphörde. För att kunna skaffa tillvalskanaler och tillvalspaket blev kunder som inte tidigare hade Small nu tvungna att minst ha Medium 8 Favoriter för hela 248 kr/mån. Small blev förvisso ointressant med hänsyn till de fria digitala kanalerna som infördes men inte ointressant som startpunkt för ytterligare kanaler, HD-paket och tillvalspaket från C More och Viasat.
Postad 06 oktober 2012 - 11:25
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ok om avtalet med Viasat ser annorlunda ut vilket inte förvånar mig då det gäller dom men låt övriga kanaler oavsett om det ligger i paket eller tillvalskanaler ingår i syskonkorten och utan extraavgifter.
Som sagt så finns det många som löst problemet på annat sätt men man ska inte behöva bryta mot avtalen för att få alla kanaler på sina TV apparater.
Det går inte skylla på TV bolagen heller för det går bra i andra länder att erbjuda kanalerna till flera TV appater utan extra avgifter.
Och svar från ett gäng olika TV kanaler har bekräftat samma sak att dom itne kräver några extra avgifter för det utan det är upp till distributören att bestämma det.
Det är också anledningen till att dom flesta vill ha kvar analoga kanalerna med för att dom kan se dom på hur många TV apparater dom vill. Så efter en sån ändring skulle ni kunna släcka ner analoga kanalerna på alla ställen och erbjuda motsvarande utbud digitalt istället och frigöra frekvenser.
Om inte Comhem eller andra svenska operatörna lyssnar på det kommer dom förlora många kunder till Magine, Netflix, HBO och andra lösningar som är på gång som man kan se var man vill och hur man vill nästan.
Så det gäller att se över möjligheten att släppa kanalerna mer fritt så man kan se på dator,surfplattor och liknande med om vanliga operatörerna vill hänga med i utvecklingen.
Redigerat av Leatherface, 06 oktober 2012 - 11:32.
Postad 06 oktober 2012 - 12:01
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Utan Small kan man väl inte köpa till C-More, Viasat och div. strökanaler, vilket jag gör. Utan Small kan man inte ha Syskonkort, vilket jag har.
Slänger inte 49:- i sjön
på ett sätt så e det det men ändå inte. man kan inte teckna small mer som nykund då det upphört ... du betaler 49kr för small kanaler som är gratis i dag...
Postad 06 oktober 2012 - 13:01
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Small var ett annat namn för kortavgift så det är för krypteringen man betalade 49:-.
Sen att man tidigare betalade 49:- för kryptering av kanaler man betalar licens för är ju verkligen dåligt.
Kan ju också tycka Comhem kan göra som bla Tele2 och ha mindre intressepaket som man kan välja efter tycka och smak.
Redigerat av Leatherface, 06 oktober 2012 - 13:04.
Postad 06 oktober 2012 - 13:31
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Postad 06 oktober 2012 - 22:33
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
på ett sätt så e det det men ändå inte. man kan inte teckna small mer som nykund då det upphört ... du betaler 49kr för small kanaler som är gratis i dag...
Man kan se det så här oxå, kort/krypterings-avgiften får jag 10:- billigare än dig. De 16 kanaler i Large som e nåt att ha har jag gratis ,mens du betalar 308:-.
Postad 06 oktober 2012 - 22:49
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Man kan se det så här oxå, kort/krypterings-avgiften får jag 10:- billigare än dig. De 16 kanaler i Large som e nåt att ha har jag gratis ,mens du betalar 308:-.
just nu betalar jag ingen krypteringsavgift alls jag har extra large.. detta har jag inte för då jag tog abonnemanget då de inte fanns kort/krypterings avgift ännu och strax innan de införde kortavgiften så uppgraderade jag med ny box och band upp mig ytterligare så jag fick påökt bindningstid till nästa år
Postad 06 oktober 2012 - 23:10
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
men... de va då attan, då tar vi bort dina 59:-men ser att du har XL = 408 spänn, alltså +100:-
Känns som jag har det bra..........
Skämt åsido, Comhem borde ha ett bättre kanal-abb-system, e d nån som e nöjd egentligen ?
Redigerat av Stagger Lee, 06 oktober 2012 - 23:12.
Postad 07 oktober 2012 - 01:02
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Ärligt så tycker jag det är bra som det är nu lite lägre prissättning kan de ge dock och en mer familjevänligt syskon kort för hela hushållet och alla kanaler man betalar för på det kortet med... jag själv har även ett syskonkort utöver så lite kan jag reta mig i det.. dock kör jag min htpc med syskon kortet
Redigerat av Duckface21, 07 oktober 2012 - 01:03.
Postad 07 oktober 2012 - 10:33
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Fel att säga att du inte betalar krypteringsavgift då du betalar det gamla priset då det var inbakat i paketpriset.
Postad 07 oktober 2012 - 11:28
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
ja det gör jag men det är billigare
Postad 07 oktober 2012 - 15:20
sivle
-
sivle
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Kan ju också tycka Comhem kan göra som bla Tele2 och ha mindre intressepaket som man kan välja efter tycka och smak.
För mig som gillar lite av varje och gillar ombyte, skulle detta inte vara bra alls, jag skulle dessutom få ett flertal kanaler som jag inte vill ha "på köpet" och det hade blivit betydligt dyrare dessutom. Jag skulle hellre vilja att fler kanaler skulle finnas att välja på i 8-12 favoriter.
Postad 07 oktober 2012 - 16:17
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Som Tele2 har det så har dom mindre intressepaket, sen har dom 5 och 8 Favoriter precis som Comhem och ett större Maxpaket som man kan ha om man vill ha lite av varje.
HD utbudet däremot är ett stort skämt.
Redigerat av Leatherface, 07 oktober 2012 - 16:18.
Postad 07 oktober 2012 - 22:12
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Efter lite pill o uppdat. o modulbyte fick jag till några kanaler till. Kan nu se CMore sport HD och CMore first HD,
Men..... kan fortfarande inte se CMore Hits HD eller Cmore Kids (sänder ju bara till kl.18:50, just nu = kodad signal....skall det va så?)
Ang. Viasat syskonkort, är det bara till för Viasatkanalerna? Skall man på TV nr. 2 i hushållet då behöva byta kort nät man zappar ? helknasigt. Eller pairar ni allt i samma kort ?
Postad 08 oktober 2012 - 01:51
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Efter lite pill o uppdat. o modulbyte fick jag till några kanaler till. Kan nu se CMore sport HD och CMore first HD, Men..... kan fortfarande inte se CMore Hits HD eller Cmore Kids (sänder ju bara till kl.18:50, just nu = kodad signal....skall det va så?)
Ang. Viasat syskonkort, är det bara till för Viasatkanalerna? Skall man på TV nr. 2 i hushållet då behöva byta kort nät man zappar ? helknasigt. Eller pairar ni allt i samma kort ?
Cmore Hits HD har ingen sändning på helger  Cmore kids sänder bara fram till kl19... du behöver aldrig byta kort visats syskon kort så ser man bara viasat kanalerna på men handlar bara om ett sk abonnemang
Redigerat av Duckface21, 08 oktober 2012 - 01:56.
Postad 08 oktober 2012 - 09:46
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Det var någon form av trådlös anslutning som tipset gällde: https://www.minhembi...dpost&p=3561169 Detta testade jag dock inte så jag vet inte om det kan fungera. Det var enklare att köpa ett ytterligare bredbandsmodem. Min reflektion kvarstår dock: Varför ska vi som är bredbandskunder hos ComHem subventionera bredbandsmodem till On demand-boxar för kunder som har bredband från t ex Telia eller BBB? Det borde ingå ett bredbandsmodem till alla On demand-boxar oberoende av vilket bredband man har. Man ska väl inte bestraffas för att man är helkund hos ComHem!  Att en On demand-box borde ha WiFi inbyggt är dock något som borde kunna implementeras i nästa generation av HDPVR med On demand. Då skulle man slippa problemen med att bredbandsmodemet måste finnas i anslutning till On demand-boxen (alt att nätverkskabel dras dit). Intressant förslag ang pairing. Jag visste inte att man kunde paira mer än ett kort till en box vid varje givet tillfälle. Jag uppfattar det så att bägge korten då pairas i bägge boxarna och man kan fritt flytta fram och åter mellan boxarna. Fråga: Handskakningen blir väl omedelbar så att det inte uppstår någon väntetid i systemet innan det ger klartecken till box och kort?
Förstår inte riktigt hur du menar med subventionering av bredbandsmodem till On Demand-boxar? Om man väljer att beställa en On Demand-box och inte har något modem i dagsläget så ingår ett modem utan extra kostnad, just för att man skall kunna nyttja On Demand-tjänsterna. Har man Bredband från oss idag och har ett Cisco EPC2425, Cisco EPC2434 eller Netgear CG3100 så sänds inget nytt modem ut eftersom att dessa tre modem klarar av att hantera On Demand-tjänsten. Skulle man däremot ha exempelvis Cisco EPC2203 som inte klarar On Demand-tjänsten så får man ett nytt modem (Cisco EPC2425 eller Netgear CG3100) utan kostnad. Att lansera produkt/produkter med inbyggt WiFi, eller på annat sätt implementerat som tillbehör, vore onekligen en bra lösning. Vi har fått förslaget tidigare och jag vet att vi utreder möjligheten. Gäller att säkra upp support, användargränssnitt med mera. Men det skulle vara en riktigt bra lösning för våra kunder. Jag tar förslaget vidare igen. Det stämmer alldeles korrekt, båda korten pairas till båda digitalboxarna och du kan då skifta kortet mellan dem. "Handskakningen" när vi gör detta kan ta 10-60 minuter innan det är helt klart men sedan är det kopplat på det sättet tills att vi gör på annat sätt, alltså att du säger att du inte vill ha de så längre eller att du skaffar annan digitalbox. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 08 oktober 2012 - 10:02
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Underligt svar! Om vi köpt vår box av Comhem är det väl Comhem som ansvarar för dess funtion - åtminstone i tre år enligt konsumentköplagen och av seriös kundhänsyn ännu längre, eller hur...? Vad är det för trams att hänvisa till att någon annan skulle komma med information om att ny mjukvara dykt upp. Om detta ska ske är det väl Comhem som får beställa detta jobb (och betala för det)?
Hej, Tråkigt att du tycker att det var ett underligt svar. Som jag skrev så har vi inte hört något om ny mjukvara och med det menar jag här på Kundservice och ingen tredje part. Det är vi som går ut med information om ny mjukvara skall komma att lanseras och vi kan inte gå ut med sådan information i dagsläget på grund av att vi inte vet om/när det kommer att ske. Jag har inte skrivit att det inte kommer att skapas någon ny mjukvara utan bara att vi inte har någon information om sådant i dagsläget och att vi kommer att gå ut med information om sådant släpp skulle bli aktuellt. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 08 oktober 2012 - 10:38
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Kan det bero på att jag ligger kvar på ett Small-abb.?............hoppas jag verkligen inte. Ska jag straffas för det?
Du nämner sen: " Självklart skulle det vara väldigt generöst av oss att bjuda på denna avgift men det skulle å andra sidan kunna orsaka att vi behöver ta den kostnaden på annat håll och det är inte heller bra. "
Du, liksom vi, vet ju marginalerna på er vinst. Skulle vara intressant att höra vilka summor som Syskonkortet genererar, det är väl officiella siffror. Tänk vilken uppmärksamhet det skulle ge i media, ni borde jobba mer på den biten. Allt som är bra ger ger klirr i kassan i lång loppet.
Hej, Om du har ett Small-abonnemang, som vi tidigare sålde, så kunde man inte teckna ett syskonabonnemang till detta grundabonnemang. Om du ändå fått teckna sysksonabonnemang till ditt Small-abonnemang så är det något som vi har gjort fel. I syskonabonnemanget speglas de kanaler som ingår i grundabonnemanget och inga tillvalskanaler som man beställer till grundabonnemang, förutom C More som jag skrivit om tidigare. Så har du TV4 Fakta som tillvalskanal så speglas den alltså inte till syskonabonnemanget. Vi kan inte delge information om vilka summor ett specifikt abonnemang, tillval eller kanal genererar. Eftersom att vi är en distributör så säljer vi tjänster utifrån avtal/överenskommelse som vi har med programbolagen som äger kanalerna/rättigheterna. Vi får inte sätta vilket pris vi vill eftersom att vi teoretiskt skulle kunna sätta ett dyrt alternativt ett väldigt billigt pris som skulle kunna missgynna programbolagen/kunderna. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 08 oktober 2012 - 10:41
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Efter lite pill o uppdat. o modulbyte fick jag till några kanaler till. Kan nu se CMore sport HD och CMore first HD, Men..... kan fortfarande inte se CMore Hits HD eller Cmore Kids (sänder ju bara till kl.18:50, just nu = kodad signal....skall det va så?)
Viasat Syskon är endast ett tillval för att kunna spegla kanaler i Viasat Premium HD/SD, Viasat Film HD/SD, Viasat Sport -paketet HD/SD, Viasat Guld HD/SD. Om man har ett grundabonnemang med någon av Viasat-paketeringarna jag just skrev så kan du flytta detta huvudkort till en annan digitalbox i hemmet, under förutsättning att det är pairat med den boxen om det är en HD-box. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 08 oktober 2012 - 10:50
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Förstår inte riktigt hur du menar med subventionering av bredbandsmodem till On Demand-boxar?
Om man väljer att beställa en On Demand-box och inte har något modem i dagsläget så ingår ett modem utan extra kostnad, just för att man skall kunna nyttja On Demand-tjänsterna. Har man Bredband från oss idag och har ett Cisco EPC2425, Cisco EPC2434 eller Netgear CG3100 så sänds inget nytt modem ut eftersom att dessa tre modem klarar av att hantera On Demand-tjänsten. Skulle man däremot ha exempelvis Cisco EPC2203 som inte klarar On Demand-tjänsten så får man ett nytt modem (Cisco EPC2425 eller Netgear CG3100) utan kostnad. .... Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Det jag menar med "subventionera bredbandsmodem till On demand-boxar för kunder som har bredband från t ex Telia eller BBB" är att det kostar lika mycket att få en On demand-box till kabel-tv-abonnemanget hos ComHem vare sig man har bredband från ComHem eller från någon annan operatör. Av ComHems svar framgår att vissa ComHem-kunder som redan har ett modem som klarar On demand-tjänsten uppenbarligen också är med och bekostar modem för de bredbandskunder hos ComHem som behöver byta modem pg av On demand-boxen. Att vissa ComHem-kunder gladeligen använder det bredbandsmodem de redan har hör inte hit - jag hade behov av ett modem att enbart användas för On demand-boxen men fick skaffa detta på Blocket. Och detta bara för att jag redan hade ett Netgear CG3100.
Postad 08 oktober 2012 - 11:04
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
... Det stämmer alldeles korrekt, båda korten pairas till båda digitalboxarna och du kan då skifta kortet mellan dem. "Handskakningen" när vi gör detta kan ta 10-60 minuter innan det är helt klart men sedan är det kopplat på det sättet tills att vi gör på annat sätt, alltså att du säger att du inte vill ha de så längre eller att du skaffar annan digitalbox. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Då har jag uppfattat det som att bytet av kort mellan boxarna inte behöver ta någon tid när korten väl pairats. Dvs när ett kort sätts in i en box så blir kanalerna genast tillgängliga i boxen. Är det riktigt? Syftet med det hela är ju bara att på bägge boxarna kunna få tillgång till ett par tillvalskanaler som inte speglas i syskonabonnemanget. Följdfråga: Kommer On demand-tjänsterna att fungera med bägge korten?Varför fick jag isf upplysningen från Kundtjänst om att huvudkortet måste sitta i On demand-boxen och inte syskonkortet? Jag hade gärna haft syskonkortet i On demand-boxen från början eftersom jag ändå inte har några On demand-tjänster på tillvalskanalerna (och dessutom har Viasat Syskon).
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|