Finns det fler 4K filmer och serier hos Netflix i USA än vad det finns på svenska?
Postad 04 augusti 2016 - 12:39
Har du provat getflixs vpn Enator?
Nej det har jag inte. Ser inga behov heller. Pratade med dem om vilken är bäst för Netflix och de rekommenderade DNS eftersom den gå direkt till Netflix servrar och kvaliten blir bättre.
Finns det fler 4K filmer och serier hos Netflix i USA än vad det finns på svenska?
Jag tror inte men i England finns Power som är på 4k och den tittar jag nu.
Postad 07 augusti 2016 - 16:13
OK så.. getflix, kör ni med era svenska konton?
Jag ska testa köpa ett amerikanskt konto och använda mig av unlocator.. får se hur det funkar.
Postad 07 augusti 2016 - 18:57
Nej det amerikanskt konto som gäller för mig men lycka till med Unlocator
Postad 08 augusti 2016 - 08:18
Det är samma problem som tidigare och jag har väntat på en utlovad fix i flera månader, som inte kommer. Du har själv hjälpt mig i frågan så du borde minnas
Är det TiVO-problemen du syftar på så ta problemet i TiVO-tråden. Det är inte Netflix fel att Comhem sabbar mjukvaran i sin egen box.
Redigerat av agpath, 08 augusti 2016 - 08:21.
Postad 08 augusti 2016 - 11:15
Är det TiVO-problemen du syftar på så ta problemet i TiVO-tråden. Det är inte Netflix fel att Comhem sabbar mjukvaran i sin egen box.
... men snälla agpath det sade du redan i mars och mitt svar då gäller fortfarande
Detta citat är mer än två veckor gammal dessutom och jag släpper gärna frågan då jag redan sagt upp Netflix
Postad 08 augusti 2016 - 11:48
... men snälla agpath det sade du redan i mars och mitt svar då gäller fortfarande
Detta citat är mer än två veckor gammal dessutom och jag släpper gärna frågan då jag redan sagt upp Netflix
Tycker ändå det är märkligt att säga upp Netflix, när det är Comhem som är problemet.
Postad 08 augusti 2016 - 12:20
Tycker ändå det är märkligt att säga upp Netflix, när det är Comhem som är problemet.
Jag förstår inte varför du fortsätter.... det är till Netflix jag betalade varje månad, inte till ComHem (har jag redan skrivit)... släpp detta nu är du snäll, jag har ju svarat i denna och även i ComHem-tråden. detta är min sista kommentar i ämnet
Postad 08 augusti 2016 - 13:16
det är till Netflix jag betalade varje månad, inte till ComHem (har jag redan skrivit)
Du betalar väl till Comhem och har (tillsammans med alla andra TiVO-användare) fått en box som inte fungerar? Då borde du med samma resonemang säga upp ditt avtal med Comhem.
Det vore en sak om Netflix inte levererade DD 5.1, men de gör det! Jämför med tex Viaplay som hade DD 5.1 på nya filmer för några månader sedan men sedan tog bort det igen.
Jag kommer därför aldrig förstå ditt resonemang att säga upp en tjänst som fungerar med motivationen att den enhet som du använder för att se den och som Netflix inte har någon kontroll över inte fungerar som den ska.
Postad 08 augusti 2016 - 13:31
Du betalar väl till Comhem och har (tillsammans med alla andra TiVO-användare) fått en box som inte fungerar? Då borde du med samma resonemang säga upp ditt avtal med Comhem.
Det vore en sak om Netflix inte levererade DD 5.1, men de gör det! Jämför med tex Viaplay som hade DD 5.1 på nya filmer för några månader sedan men sedan tog bort det igen.
Jag kommer därför aldrig förstå ditt resonemang att säga upp en tjänst som fungerar med motivationen att den enhet som du använder för att se den och som Netflix inte har någon kontroll över inte fungerar som den ska.
Menar du att han ska fortsätta betala för en tjänst han inte kan nyttja fullt ut? Visst är felets ComHems, men om han inte kan se på netflix som han vill utan att köpa nu utrustning är det väl självklart att säga upp tjänsten.
Postad 08 augusti 2016 - 14:58
Jag skrev visserligen att jag lämnar ämnet men eftersom du insisterar på att hitta på saker jag aldrig sagt så måste jag dementera. Läs vad jag skrivit och sluta vänligen skriva saker som jag aldrig påstått. Det räcker nu faktiskt!
Postad 09 augusti 2016 - 07:17
Menar du att han ska fortsätta betala för en tjänst han inte kan nyttja fullt ut? Visst är felets ComHems, men om han inte kan se på netflix som han vill utan att köpa nu utrustning är det väl självklart att säga upp tjänsten.
Det tycker jag inte är självklart. Rent generellt, om man betalar för en tjänst som man vill ha så ser man till att skaffa en mediespelare som tjänsten funkar på. Man säger inte upp tjänsten för att man använder en mediespelare som tjänsten inte fungerar på. Då skaffar man en spelare som fungerar. Som tidigare nämnts fungerar Chromecast utmärkt och är dessutom billig och finns att köpa på varenda elektronikhandel.
Redigerat av agpath, 09 augusti 2016 - 07:18.
Postad 09 augusti 2016 - 08:40
Det tycker jag inte är självklart. Rent generellt, om man betalar för en tjänst som man vill ha så ser man till att skaffa en mediespelare som tjänsten funkar på. Man säger inte upp tjänsten för att man använder en mediespelare som tjänsten inte fungerar på. Då skaffar man en spelare som fungerar. Som tidigare nämnts fungerar Chromecast utmärkt och är dessutom billig och finns att köpa på varenda elektronikhandel.
Jag skulle gjort det, men jag tror inte alla gör så. En del kan ha en fru/sambo som vägrar ha fler spelare (för komplexitetens och WAFs skull). Det kan handla om pengar om man är student. Det kan säkert finnas andra anledningar också.
Det är också en sak om tjänsten är så bra att man inte anser sig kunna leva utan den eller som det är i fallet netflix för mig. Fungerar det kör jag vidare, men annars skiter jag i det. Sååå bra är helt enkelt inte netflix IMO.
Postad 09 augusti 2016 - 08:56
Jag skulle gjort det, men jag tror inte alla gör så. En del kan ha en fru/sambo som vägrar ha fler spelare (för komplexitetens och WAFs skull). Det kan handla om pengar om man är student. Det kan säkert finnas andra anledningar också.
Studenter, barn och ungdomar tittar uteslutande på en dator, mobil eller platta. Åtminstone gör samtliga i min krets det, inklusive mina egna (både småbarn och tonåringar). Därtill så använder dessa mestadels sina föräldrars abonnemang.
Diskussionen handlar om vuxna med egen ekonomi, som har råd att köpa en någorlunda dyr TV, har råd med ett TV-abb och har råd med en mediespelare. Där köper jag inte argumentet att de inte också skulle ha råd med en CC för 399 kr. Dessutom är inte CC ännu en spelare då man använder befintlig mobil/platta och enheten i sig märks inte ens av.
Postad 09 augusti 2016 - 10:00
Studenter, barn och ungdomar tittar uteslutande på en dator, mobil eller platta. Åtminstone gör samtliga i min krets det, inklusive mina egna (både småbarn och tonåringar). Därtill så använder dessa mestadels sina föräldrars abonnemang.
Diskussionen handlar om vuxna med egen ekonomi, som har råd att köpa en någorlunda dyr TV, har råd med ett TV-abb och har råd med en mediespelare. Där köper jag inte argumentet att de inte också skulle ha råd med en CC för 399 kr. Dessutom är inte CC ännu en spelare då man använder befintlig mobil/platta och enheten i sig märks inte ens av.
Min sambo hade inte godkänt CC som exempel. En sådan lösning kan jag glömma. Ska vi se film ska man inte behöva någon platta eller dylikt. Helst ska allting fungera från samma gränssnitt också, men att föreslå att man skulle behöva en platta eller telefon för att se på tv går bort.
Men, som sagt så är nog netflix i mångas (däribland mina) ögon hyggligt bekvämt, men inte bra nog för att engagera sig mer. Jag har full förståelse för att man väljer bort det för att det inte fungerar i den uppsättning man redan har.
(Att jag har netflix beror egentligen endast på att det fungerar på min Samsung tv och att det ingick en gratismånad.)
Postad 10 augusti 2016 - 19:05

Postad 10 augusti 2016 - 21:46
Finns det någon tjänst som än idag lyckas komma runt Netflix block, så man kan se amerikanska utbudet?
Svenska utbudet är ju rent av skrattretande, man hittar nyare titlar på biblan.
Postad 10 augusti 2016 - 22:01
För mig fungerar Getflix utan problem. Har använd den via Chormecast och nu smart tv.
Postad 11 augusti 2016 - 10:15
Jag tecknade mig för provperioden av Getflix och det var ju tyvärr ingen höjdare alls. Funkade en timme sen ballar det ur, funkar ena dagen andra är det helt kört.
Finns det någon tjänst som än idag lyckas komma runt Netflix block, så man kan se amerikanska utbudet?
Vill man ha nya titlar är Netflix generellt, oavsett land, inte rätt väg att gå. Bättre att köra Viaplay eller Cmore i så fall. Eller låna på biblioteket.
Postad 11 augusti 2016 - 10:44
För mig fungerar Getflix utan problem. Har använd den via Chormecast och nu smart tv.
Dom har downtimes hela tiden, vilket deras support även har bekräftat varje gång jag har haft problem. En fördel med dom är att dom har en galet snabb svarstid på supporten.
Vill man ha nya titlar är Netflix generellt, oavsett land, inte rätt väg att gå. Bättre att köra Viaplay eller Cmore i så fall. Eller låna på biblioteket.
Det är främst dokumentärerna som finns i USA jag är ute efter, filmer kollar jag inte på Netflix alls. Det har jag mitt kära Plexbibliotek till ^^
Postad 11 augusti 2016 - 11:38
Jag tecknade mig för provperioden av Getflix och det var ju tyvärr ingen höjdare alls. Funkade en timme sen ballar det ur, funkar ena dagen andra är det helt kört.
du kan få hyra en adress på min amerikanska VPN-server för en tusenlapp i månaden
Postad 11 augusti 2016 - 12:01
Det är främst dokumentärerna som finns i USA jag är ute efter, filmer kollar jag inte på Netflix alls. Det har jag mitt kära Plexbibliotek till ^^
Dokumentärerna på amerikanska är sjukt bra utbud. Kul att de har 30 for 30.
Postad 11 augusti 2016 - 12:13
Kolla Unlocator oxå.
Dom har downtimes hela tiden, vilket deras support även har bekräftat varje gång jag har haft problem. En fördel med dom är att dom har en galet snabb svarstid på supporten.
Bra att jag inte är drabbade av den
Postad 15 augusti 2016 - 11:15
är de bara jag som inte får ut dolby plus 5.1 nu just från netflix? står 5.1 ljud men spelar jag upp de finns bara stereo det är inte fel på min setup då jag får ut 5.1 från tex HBO
Postad 15 augusti 2016 - 13:32
kör chromecast men de funkade i går på dagen. men i går kväll ville de sig inte lika i dag
Postad 15 augusti 2016 - 19:51
Jag får inte till de mer min ps4 kan spela dolby på netflix men chromecasten har gett upp får inte ut dolby på netflix
Postad 15 augusti 2016 - 22:06
Yes, jag har inte läst allt som skrivits i denna tråd, men jag har en fråga. Är det fler än jag som har upptäckt att Netflix censurerar (klipper bort delar i en film)i filmer som de publicerar på sin webbsida. Jag har precis sett färdigt filmen "The Happening" (långt i från bra, men jag har trots det sett den några få gånger) och de finns ett flertal känsliga (blodiga) avsnitt som är bortklippta.
Redigerat av Unregistereded94f3cc, 16 augusti 2016 - 11:49.
Postad 16 augusti 2016 - 11:01
Jag kan inte hitta någon information om att det skulle finnas en klippt version av the Happening. Och Netflix själva klipper inget, det är i så fall filmbolaget som tilldelar dem en klippt version.
Postad 16 augusti 2016 - 11:48
Jag kan inte hitta någon information om att det skulle finnas en klippt version av the Happening. Och Netflix själva klipper inget, det är i så fall filmbolaget som tilldelar dem en klippt version.
Ok, tack.
Postad 16 augusti 2016 - 11:56
alltså är det verkligen ingen som har problem med 5.1 ljudet genom chromecast?
Postad 16 augusti 2016 - 12:06
Yes, jag har inte läst allt som skrivits i denna tråd, men jag har en fråga. Är det fler än jag som har upptäckt att Netflix censurerar (klipper bort delar i en film)i filmer som de publicerar på sin webbsida. Jag har precis sett färdigt filmen "The Happening" (långt i från bra, men jag har trots det sett den några få gånger) och de finns ett flertal känsliga (blodiga) avsnitt som är bortklippta.
Finns en dir cut släppt i Tyskland.
Svensk filmdatabas listar två versioner, skiljer 4 meter rulle.
Postad 16 augusti 2016 - 12:25
alltså är det verkligen ingen som har problem med 5.1 ljudet genom chromecast?
Glömde kolla igår när vi kollade sista avsnittet av Marcella. Får kolla ikväll. Du hade endast problem med cc2 va?
Postad 16 augusti 2016 - 22:37
ja bara cc 2
Japp, det är likadant för mig. Vet att stärkaren visade DD 5.1 när jag såg Stranger Things i söndags, men nu blir det inte det. Så Netflix måste ha något problem.
Postad 16 augusti 2016 - 23:21
Postad 16 augusti 2016 - 23:33
de ser ut som att vara google som paja de igen ny update inge 5.1 på netflix eller youtube
https://productforum...orum/chromecast
Postad 21 augusti 2016 - 17:43
Postad 21 augusti 2016 - 19:20
Getflix fungerar dåligt idag. Får upp varningen att jag använder unblocker när jg ska titta på netflix
Då verkar dom kommit åt den med då.
Postad 21 augusti 2016 - 21:18
Om Netflix ställer till för mycket problem tänker jag gå över till Amazon Prime
Postad 22 augusti 2016 - 09:12
Om Netflix ställer till för mycket problem tänker jag gå över till Amazon Prime
Nu har jag gått över till Amazon Prime och det ser lovande ut. Det finns allt som finns i Netflix utom Netflixs egna tv-serier. Så får Netflix ställa till oss som inte bor i USA hur mycket dem vill.
Postad 22 augusti 2016 - 11:27
Ja har LG smart tv där om man ändrar område till England får man installera appen.
Redigerat av Enator, 22 augusti 2016 - 11:33.
Postad 23 augusti 2016 - 09:16
Vi håller oss till Netflix i denna tråden, diskutera Amazon Prime kan ni göra i en tråd om just Prime.
Tack för visad hänsyn.
Postad 23 augusti 2016 - 10:27
iriterande att 5.1 ännu inte är fixat kan ju lika gärna säga upp netflix nu ljudet gör allt!!
Postad 23 augusti 2016 - 12:23
iriterande att 5.1 ännu inte är fixat kan ju lika gärna säga upp netflix nu ljudet gör allt!!
Jag har DD 5.1 på allt jag tittar på på Netflix.
Edit: Mer specifikt (jag kommenterade ditt problem även i CC-tråden), så kör jag med ATV3 kopplad med HDMI till min TV och sedan Toslink till min gamla receiver. TVn konverterar då DD+ till DD 5.1. Jag har inte testat men misstänker att det inte skulle funka med en Toslink direkt från min Apple TV sedan Netflix uppgraderade från DD 5.1 till DD 5.1+
Man kan även misstänka att detta är en av anledningarna till att ATV4 saknar Toslink. För att elimenera problem med DD+ (att toslink i sig stöder det betyder inte att äldre receivrar och TV gör det).
Redigerat av agpath, 23 augusti 2016 - 13:05.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar