Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 June 2013 - 10:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Jag förstår inte varför folk gnäller om nya policyn.

Det enda som ändrats är att maskinen även fungerar offline och att "Family-Share" är borta. Family-Share är knappast något revolutionerande då det redan finns på PS3 (Upp till 5 enheter)

Är det för att ni förlorar "Family-share" och/eller för att ni tycker att det är jobbigt att resa på sig och byta skiva?
Ni verkade ändå inte bry er så mycket om vidareförsäljning med första policyn så varför kör ni inte 100% DD nästa gen?

Det går alltså att "låna" spel över nätet med PS3 precis som det var tänkt med XONE? Låter som även du missuppfattat hela share-grejen som MS hade tänkt.
Det är inte jobbigt att byta skiva men med nya kinecten så hade det varit riktigt smidigt.

Jag och flertalet andra gillade nytänket hos MS men gnällspikarna som vägrade förstå att det kan vara trevligt med en NY konsol och inte en 360 v2.0 verkar fått MS att backa....tyvärr.

Postad 20 June 2013 - 10:56

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Så det enda problemet är att palla sig upp ur soffan för att byta spel? #ilandsproblem

Denna generation är den sista med fysisk media och som det ser ut idag så är DD priserna på väg ner, iaf på PSN, och det lär vara samma sak på XBL.
3-4-5 år gamla spel kostar under 200 på PSN, kanske inte alla men väldigt väldigt många!

T.ex. så kostar Ni No Kuni 349:-, The Last of Us 499:-.

Personligen tycker jag att man fyndar mer spel på PSN än i en fysisk butik eller webstore, givetvis finns det undantag.

Postad 20 June 2013 - 11:05

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 4
Ingen mer en jag som tycker det känns skönare med fysisk skiva med fodral istället för en digital som man inte kan betrakta och klämma på samma sätt. :)

Postad 20 June 2013 - 11:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ingen mer en jag som tycker det känns skönare med fysisk skiva med fodral istället för en digital som man inte kan betrakta och klämma på samma sätt. :)

Jag föredrar en fysisk kopia.

Postad 20 June 2013 - 11:17

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Jo jag hade fortsatt köpa spel fysiskt (om det inte hade vart mycke billigare online åsklart) men jag hade även haft möjligheten att installera dessa och sen stoppa skivorna i hyllan igen och bara haft dom som prydnad samt att jag hade kunnat dela ut mitt bibliotek till 10 polare.

då det redan finns på PS3 (Upp till 5 enheter)

Är väl 2 enheter sen ett par år tillbaka

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 20 June 2013 - 11:19.

Postad 20 June 2013 - 11:20

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Du kan väl bara låna ut spel till ett sublevel konto eller hur funkar det? Har för mig att jag har läst att de numera bara är 2 och inte 5 heller och du kan ju inte som sagt heller dela med dig av spel från skiva som nästan alltid är billigare. Du snackar om i-landsproblem, vad har det med saken att göra och är det inte ett lika i-landsproblem att den skulle kräva något Ping om dagen? Skulle säga att det är ett större problem att alltid behöva byta skiva än att ansluta en smartphone den gången man skulle vilja lira stranden. Klart att det är sämre nu än innan

Postad 20 June 2013 - 11:26

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Beror på hur du menar, gillar att spela spel från hårddisk utan dvd ljud fast gillar att köpa spel i affären....

Postad 20 June 2013 - 11:28

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Föredrar också fysisk skiva, sen kan man ju installera spelen ändå så man slipper DVD/Blu-ray surret.
Jag hoppas alla spel i framtiden blir nedladdningsbara, då kan man välja om man vill ha dom fysiskt eller bara digitalt. Nackdelen är att dom digitala spelen ofta är 25-50% dyrare än i butik efter några månader.

Postad 20 June 2013 - 11:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Så det enda problemet är att palla sig upp ur soffan för att byta spel? #ilandsproblem

Denna generation är den sista med fysisk media och som det ser ut idag så är DD priserna på väg ner, iaf på PSN, och det lär vara samma sak på XBL.
3-4-5 år gamla spel kostar under 200 på PSN, kanske inte alla men väldigt väldigt många!

Personligen tycker jag att man fyndar mer spel på PSN än i en fysisk butik eller webstore, givetvis finns det undantag.

Eftersom du funktionen att slippa skiva efterfrågats sen tidigare är det ju konstigt att folk helt plötsligt inte vill ha den? Har man 10 spel är det betydligt bättre att ha allt på disken och säga åt kinecten vilket man vill spela. Har svårt att tro någon hellre byter skiva.

Låna ut spel via molnet till sina vänner...jättedålig funktion va?

Ja MS försökte ju fasa ut de fysiska skivorna men det gick ju sådär, nu är det bara en vanlig konsol istället för åtminstone lite framtidstänk.

Spelen i marketplace är skitdyra och förutom nån rea för ett tag sen så har dom nog aldrig varit ens i närheten av billigast.

Postad 20 June 2013 - 11:41

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Och jag som är småbarnsförälder uppskattar inte skivor precis. Har hänt ett gäng gånger att de repats sönder. Men lås in dem då! Ja det är ju jättemycket smidigare....

Postad 20 June 2013 - 11:41

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 1

Hur svårt är det att läsa och ta till sig av information, seriöst?

Det som försvinner är family sharing vilket gör att man inte längre kan spela 10 andra personers spel. Behöver man bryta ner det här ytterligare för att trycka på fördelarna i family sharing?

Nu behöver man ha skivan i för alla spel som köpts fysiskt, byter man spel så måste man byta skiva och det sker således inte helt sömlöst längre. Det här ilandsproblemet fungerar ungefär som att du måste gå fram till tv'n varje gång du ska byta kanal, inte bara för att trycka på knappen utan också stå och fippla med skivor i 20 sekunder.

Du kan inte längre spela dina fysiska skivor på vänners konsoler om du inte har med dig dom. Du måste alltså gå runt med din skivsamling för att komma åt spelen, detta istället för att ha din gamertag och lösenord innanför skallbenet. Fast det kanske är ett ilandsproblem det också, att man får gå en extra promenad om man kommer på att man vill spela hos nån annan.

Köpa spel digitalt kostar ofta dubbelt så mycket som att köpa fysiska skivor via nätet samt att man många gånger får äldre spel inklusive dlc om det är tex goty-edition. Detta plus att man inte kan låna ut dessa digitala spel, man kan inte sälja dom en gång samt att man inte kan sälja dom till en medverkande återförsäljare eller familyshara dom är saker som försämrades mot hur det va tänkt med xbone-spel från början.

Sen ryker förmodligen hela molnpaketet med extra kraft osv.

Ja det enda som blivit sämre är alltså att man måste resa på sig för att byta skiva.

Postad 20 June 2013 - 11:45

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Föredrar också fysisk skiva, sen kan man ju installera spelen ändå så man slipper DVD/Blu-ray surret.
Jag hoppas alla spel i framtiden blir nedladdningsbara, då kan man välja om man vill ha dom fysiskt eller bara digitalt. Nackdelen är att dom digitala spelen ofta är 25-50% dyrare än i butik efter några månader.

Precis, och hade drm checken skett online så hade du inte behövt byta skivor bara. Är väl ändå inte där tjusningen ligger?

Postad 20 June 2013 - 11:52

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Precis, och hade drm checken skett online så hade du inte behövt byta skivor bara. Är väl ändå inte där tjusningen ligger?

Fanns ingen anledning för dem att ta bort onlinedrm-checken utan känns som de gjorde det för att bestraffa alla som klagat.
De hade kunnat haft den kvar och ha disk-i-konsolen som en lösning för när den var offline eller inte hade tillgång till servrarna.

För övrigt..

byter ni spel var 10nde minut?

Redigerat av Christopher_A, 20 June 2013 - 11:52.

Postad 20 June 2013 - 11:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Fan zartok, detta känns som en seger för mig! Blev faktiskt lite glad. Personligen kommer jag sakta till insikt med att jag nog inte har tid ändå den närmsta tiden att lira. Nybliven tvåbarnsfarsa och allt.

Nu ska vi inte gotta oss i min seger som sen visade sig ha smak av vinäger :D

Postad 20 June 2013 - 11:58

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Finns det någon anledning för Microsoft att avveckla molnet?
De som har tillgång till internet är antagligen uppkopplade och kommer använda molnet. De som har uppkoppling men väljer att spela offline blir det väl samma sak som att pinga en gång om dygnet, de använder ju inte molnet när de spelar.
De som inte har uppkoppling alls fungerar väl på samma sätt som de som pingar en gång om dygnet, de kan inte använda molnet då de inte är online.

Om man haft det som förut hade ju de utan uppkoppling inte köpt xboxen.
Nu när kravet är borttaget, borde inte det leda till flera potentiella kunder och antagligen fler som är uppkopplade och kan använda molnet?

Postad 20 June 2013 - 12:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ms har inte sagt något om molnavveckling. Kanske kommer bli en mp-tjänst helt och hållet?

Postad 20 June 2013 - 12:39

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Nu ska vi inte gotta oss i min seger som sen visade sig ha smak av vinäger :D

Bara skönt att man inte pratade för döva öron

Fanns ingen anledning för dem att ta bort onlinedrm-checken utan känns som de gjorde det för att bestraffa alla som klagat.
De hade kunnat haft den kvar och ha disk-i-konsolen som en lösning för när den var offline eller inte hade tillgång till servrarna.

För övrigt..

byter ni spel var 10nde minut?

Och lite klagande när man fick det man klagade på. Bra där

Postad 20 June 2013 - 12:46

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 1
Det handlar alltså om snålhet?
Köpa ett spel och dela det med 10 personer, som man dessutom inte kan spela med samtidigt.

Här är en ide, köp era egna versioner istället. På så sätt slipper vi sånt här DRM larv i framtiden och utvecklarna får vad de har rätt till från början.

MS skulle ha antingen tagit bort skivor helt eller kört med policy 2.0 från början. Policy 1.0 var en dålig, krånglig och förvirrande hybrid version, de kunde lika gärna bara haft en kod i fodralet.

Det här ilandsproblemet fungerar ungefär som att du måste gå fram till tv'n varje gång du ska byta kanal, inte bara för att trycka på knappen utan också stå och fippla med skivor i 20 sekunder.

Bra jämförelse.

Helt plötsligt är det jobbigt att sätta in en skiva i en konsol, men att sätta sig i bilen och åka för att köpa spel är inte jobbigt? Eller sitta framför datorn en stund för att hitta den billigaste butiken? Eller beställa från England för att spara en hundring och få vänta 1 vecka?

Den största anledningen till kovändningen lär ha varit att 3-partutvecklarna inte gillade idéen med Family-Share och då hade helt plötsligt MS inget positivt att komma med i denna DRM härva.

Postad 20 June 2013 - 12:49

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Ms har inte sagt något om molnavveckling. Kanske kommer bli en mp-tjänst helt och hållet?

Tänkte mer på de som spekulerade om det här på forumet, att jag inte ser någon anledning till varför det skulle plockas bort.

Postad 20 June 2013 - 13:01

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
molnet är fortfarande kvar. dom har bara tagit bort drm-skräpet.

där hittade jag länken.

Postad 20 June 2013 - 13:02

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Köpa ett spel och dela det med 10 personer, som man dessutom inte kan spela med samtidigt.

När du lånar ut din ps3 skiva till någon kan du spela på den då? Det handlar om bekvämlighet, det är lättare att inte behöva byta skiva, det är lättare att låna/låna ut digitalt. Så är det så svårt att greppa? Jag tycker även att det är lättare att betala räkningar över internet, du går till banken och betalar.

Redigerat av Johan_i_burken, 20 June 2013 - 13:11.

Postad 20 June 2013 - 13:09

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Tror nog spelutvecklarna tyckte drm var kanon (märkligt annars).

Tja på samma sätt som att du kan låna ut din spelsamling idag fast mycket mera omständligt.

Postad 20 June 2013 - 13:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Förstå mig rätt, jag ser fortfarande nackdelar i att jag inte skulle få ha med den till sommarstugan. Eller inte få köpa beggade spel. Men har man en stor vänkrets så hade friendslistan varit rätt ok om det fungerat som vi tror att den skulle ha gjort. Online varje månad had2 varit bättre, eller ansöka om offlinetid hade kunnat lösa ett problem. Men att ta bort onlinekraven var nog bara till godo. Det här med drm och beggade spel och sånt. Ja, där är jag mer kluven idag än igår måste jag erkänna.

Postad 20 June 2013 - 13:28

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 2
Få se nu, vad var det Nelson sa när han drygade sig mot AJ? :D

Postad bild

Postad bild

Postad 20 June 2013 - 13:32

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Jag tar det zartok. Jag har absolut inget emot att man ogillar upplägget men får en känsla av att många bara hörde drm och 24 h ceck och bestämde sig för att hata utan att ens överväga fördelarna. Att tycka olika är inget konstigt och mina behov skiljer sig garanterat ifrån dina men jag bara gillade att du tog dig tid att förstå att allt är inte av ondo. Det räcker för mig...

Postad 20 June 2013 - 13:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nu behöver man ha skivan i för alla spel som köpts fysiskt, byter man spel så måste man byta skiva och det sker således inte helt sömlöst längre. Det här ilandsproblemet fungerar ungefär som att du måste gå fram till tv'n varje gång du ska byta kanal, inte bara för att trycka på knappen utan också stå och fippla med skivor i 20 sekunder.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag byter TV-kanal något oftare än jag byter spel =P

Men visst, det är ju en funktion man går miste om.

Postad 20 June 2013 - 13:37

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Jag tar det zartok. Jag har absolut inget emot att man ogillar upplägget men får en känsla av att många bara hörde drm och 24 h ceck och bestämde sig för att hata utan att ens överväga fördelarna. Att tycka olika är inget konstigt och mina behov skiljer sig garanterat ifrån dina men jag bara gillade att du tog dig tid att förstå att allt är inte av ondo. Det räcker för mig...

Är nog mer så att Microsoft nämnde 24 h check m.m. utan att trycka på fördelarna, utan fastnade i "cloudsnack". Känns som det mesta med X1 reveal och info efter det har skötts otroligt dåligt av Microsoft, inget man kan skylla på kunderna, det är deras eget fel.

Postad 20 June 2013 - 13:47

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 3

jag har argumenterat för den lösningen hela tiden

dvs att det går att installera på hårddisken, installationen kopplas till kontot. Vill man spela utan skiva i så görs en onlinekoll. Har man inte tillgång till servern som auktoriserar så måste man ha skivan i.

Postad 20 June 2013 - 14:02

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 2
Förlåt, det var ett onödigt spydig kommentar av mig. Din lösning är faktiskt väldigt bra

Postad 20 June 2013 - 14:10

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0

jag har argumenterat för den lösningen hela tiden

dvs att det går att installera på hårddisken, installationen kopplas till kontot. Vill man spela utan skiva i så görs en onlinekoll. Har man inte tillgång till servern som auktoriserar så måste man ha skivan i.

Precis, varför krångla till det? :)

Postad 20 June 2013 - 14:20

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Precis, varför krångla till det? :)

Men detta hade ju enbart funkat utan familjedelningen som den var tänkt. Nu så hade det funkat dock....

Postad 20 June 2013 - 15:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Här är en ide, köp era egna versioner istället. På så sätt slipper vi sånt här DRM larv i framtiden och utvecklarna får vad de har rätt till från början.

MS skulle ha antingen tagit bort skivor helt eller kört med policy 2.0 från början. Policy 1.0 var en dålig, krånglig och förvirrande hybrid version, de kunde lika gärna bara haft en kod i fodralet.

Bra jämförelse.

Helt plötsligt är det jobbigt att sätta in en skiva i en konsol, men att sätta sig i bilen och åka för att köpa spel är inte jobbigt? Eller sitta framför datorn en stund för att hitta den billigaste butiken? Eller beställa från England för att spara en hundring och få vänta 1 vecka?

Den största anledningen till kovändningen lär ha varit att 3-partutvecklarna inte gillade idéen med Family-Share och då hade helt plötsligt MS inget positivt att komma med i denna DRM härva.

För det första vet jag inte hur du lyckades citera mig med något jag inte ens har skrivit?

Handlar verkligen inte om snålhet, family share hade bara varit ett smidigt och enkelt sätt att låna spel. Om någon vill låna ett spel av dig ber du alltså personen köpa sig ett eget spel så vi slipper DRM-tjafs? Hade inte folk sprungit och sålt/köpt begagnat på Gamestop och liknande affärer så kanske speltillverkarna inte brytt sig.

Jobbigt att byta skiva säger jag inte att det är men som det var innan så var det betydligt smidigare.

Postad 20 June 2013 - 15:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Chris lösning lät rätt bra. Själv kör jag gärna med skiva eftersom ett par spel här och där lätt fyller upp hårddisken misstänker jag. Me. Hellre bara skiva än bara konsol (sitter med ps+ och frågar mig hur enheten blev full på nolltid mao)

Postad 20 June 2013 - 15:59

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

För det första vet jag inte hur du lyckades citera mig med något jag inte ens har skrivit?

Ber om ursäkt. Måste ha blivit nåt knas.
Givetvis har allting sina för och nackdelar. Jag tycker att det är fler fördelar med Policy 2.0 än den första.

Postad 20 June 2013 - 16:46

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Få se nu, vad var det Nelson sa när han drygade sig mot AJ? :D

Postad bild

Postad bild

Man kan tänka på att dom har typ 4,5 månader på sig att snickra ihop day one patchen.
Så inget knapptryck

Håller med om att dom skulle satt optional på allt istället.
Men det hade satt utgivarna i klistret :P

Redigerat av Topper Harley 77, 20 June 2013 - 16:48.

Postad 20 June 2013 - 16:53

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
Tycker det är synd att de nu har tagit bort funktionen att slippa mata in skivan när man ska spela ett spel. Var helt klart en av fördelarna man såg med X1 och man tycker ju att de borde ha kunnat lösa det med ett mellanting där de som var kopplade till nätet kunde göra en online check när de startade konsolen. Sedan om man tex tog med den till landet utan koppling så kunde man aktivera ett offline läge där man var tvungen att ha en skiva eller något.

Jag vet inte men det borde ha funnits ett sätt att kompromissa. Som det är nu tycker jag att MS helt enkelt har tröttnat på kritiken och slopat allt för att blidka alla. Synd.

Postad 20 June 2013 - 17:09

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
De borde ha stått på sig tycker jag.

"Never negotiate with terrorists"

Postad 20 June 2013 - 17:21

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Xbox One re-overtakes PS4 on Amazon bestseller charts
http://www.mcvuk.com/news/read/xbox-one-re-overtakes-ps4-on-amazon-bestseller-charts/0117431

Man kan tänka på att dom har typ 4,5 månader på sig att snickra ihop day one patchen.
Så inget knapptryck

Visst men på Nelson lät det som att det var totalt omöjligt.

Redigerat av Zerox_no1, 20 June 2013 - 17:21.

Postad 20 June 2013 - 17:27

disagio
  • disagio
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Undrar hur det hade varit ifall det var Apple som tänkte släppa en konsoll med alla Xbone:s funktioner, inkl family sharing, onlinecheck m.m.

Då hade det nog låtit annorlunda, då hade man pratat om nytänkande osv osv.

Själv tycker jag det är väldigt synd att familysharingen inte verkar bli av, men man vet ju aldrig, mycket kan ändras innan det är dags för släpp.

Postad 20 June 2013 - 17:45

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 1

Xbox One re-overtakes PS4 on Amazon bestseller charts
http://www.mcvuk.com/news/read/xbox-one-re-overtakes-ps4-on-amazon-bestseller-charts/0117431

Bra om sant. Tror det vore bra för konkurrensen och för konsumenterna med ett jämt race i nästa generation. MS lär göras till åtlöje på flera fronter för att de gör en helvändning, men i slutändan är det ändå antalet sålda konsoler som kommer att göra dem nöjda eller missnöjda.

Postad 20 June 2013 - 17:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Som det är nu tycker jag att MS helt enkelt har tröttnat på kritiken och slopat allt för att blidka alla. Synd.

De såg att de skulle vart chanslösa i försäljning och var tvungna att ändra sig. Hade det vart lika högljudd kritik men ändå bra förhandsbokningar så hade de "stått på sig". De gör det de tjänar mest pengar på.

Oftast faller det i hand med bra konsumentservice, något EA börjar fatta nu.

Postad 20 June 2013 - 18:06

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Petter Hegwall på Gamereactor har en intressant kommentar:

Världens kanske mest snabbfotade, stora, företag har ännu en gång imponerat på mig. Marknaden har talat och företagen måste lära sig att lyssna, något som nu alltså skett - Big time. Såhär skriver Microsoft om saken:
An internet connection will not be required to play offline Xbox One games - After a one-time system set-up with a new Xbox One, you can play any disc based game without ever connecting online again. There is no 24 hour connection requirement and you can take your Xbox One anywhere you want and play your games, just like on Xbox 360.
Trade-in, lend, resell, gift, and rent disc based games just like you do today - There will be no limitations to using and sharing games, it will work just as it does today on Xbox 360.
Samtidigt, om man vill vara surmulen och en gnutta pissbitter, kan man ju såklart nu ställa sig bredbent med vidöppet kakhål och vråla nedriga och nedlåtande kommentarer om att Microsoft borde ha fattat detta redan från start. Att all världens gamers skulle bojkotta Xbox One (nåja, inte alla men du förstår vad jag menar) om onlinekravet och begagnatbannen sattes i kraft. Men ja, jag väljer att se det från ett lite annat perspektiv.

Det blir intressant att se framtida damagereports av det här. Kommer det vara lika illa som rrod som 360 hade stora problem med tro?

Om jag skall spekulera. Knappast. Internet glömmer lika snabbt som de klagar. I november kommer "ingen" komma ihåg allt gnäll i maj/juni. Om det är något vi borde ha lärt oss idag är folk har väldigt kort minne, mycket tack vare att massmedia hela tiden bombar oss med nya saker att läsa. MS var "helt körda" efter RROD, Sony skulle rusa om och lämna dem i gruset. "Ingen" skulle köpa en Xbox 360 efter alla problem. Idag vet vi att det inte riktigt blev så. När MS kör igång pr-apparaten i höst i USA kommer massorna köpa.

Hur tolkar alla MS-hatare detta? Nu är det helt plötsligt svaga och dåliga för att de ger med sig?

The story goes on...

Utan tvekan kommer det att bli så. Alla större spelsajter är fullklottrade med sådana kommentarer.

Postad 20 June 2013 - 18:23

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 4
:D

Postad bild

Postad 20 June 2013 - 18:31

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=vL7HW7S3rpw

Postad 20 June 2013 - 18:37

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Patrick Klepek intervjuade Marc Whitten angående ändringen. Läsvärt.

Postad 20 June 2013 - 19:02

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Undrar hur det hade varit ifall det var Apple som tänkte släppa en konsoll med alla Xbone:s funktioner, inkl family sharing, onlinecheck m.m.

Själv tycker jag det är väldigt synd att familysharingen inte verkar bli av, men man vet ju aldrig, mycket kan ändras innan det är dags för släpp.

Jony Ive hade lagt sin magiska touch! Sen är allt glömt.

http://jonyiveredesi...age/52807757824

Postad 20 June 2013 - 19:06

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=SDpOKP3WFHQ

Ett steg i rätt riktning men kravet på Kinect är fortfarande där. Hade de gjort detta till ett val så hade jag varit mycket mer intresserad av konsolen än vad jag är i nuläget. Dock innebär inte detta att jag inte tror att de kan komma att ändra på något i framtiden. Sony har kanske mer intressanta spel men jag har inte ett lika stort förtroende för dem idag som jag kanske hade förut. Lika lite glömmer jag deras arroganta inställning när de lanserade PS3. Samma sak med Microsoft, jag minns alltför väl hur de valde att fokusera mycket mer på den stora massan med Kinect än att fokusera på core/hardcore köparna. Jag är inte alls övertygad att de inte kommer göra samma sak igen när XO går ner i pris och har ett pris som många har råd med. Jag är ganska säker på att de då kommer skifta fokus till den här målgruppen istället.

Ska bli intressant att följa det här, jag kan mycket väl ha fel om detta men om det blir ett köp så kommer så inte ske innan jag sett att de verkligen har ändrat sig.

Redigerat av Jack of all trades, 20 June 2013 - 19:24.

Postad 20 June 2013 - 19:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Man kan också uttrycka det som Henry Ford en gång sa:

Haha! Klockrent!

Postad 20 June 2013 - 19:35

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Ber om ursäkt. Måste ha blivit nåt knas.
Givetvis har allting sina för och nackdelar. Jag tycker att det är fler fördelar med Policy 2.0 än den första.

Inga problem, började undra om jag blivit senil först :D

Självklart har alla olika preferenser vad man föredrar. Ska jag vara helt ärlig så hade jag ju tänkt köpa en XONE redan innan hela "family sharing" grejen kom på tal så egentligen är vi bara tillbaka på ruta ett....fast lite minus iom att man antagligen inte kommer kunna spela utan skiva för tillfället.

Ja det är lite synd att inte nytänkandet fick mer uppskattning. Tyvärr är det ju MS egna fel då dom varit totalt usla på att presentera sina idéer. Hade dom ägnat tiden att tala om fördelarna med 24h checken och family sharing istället för TV-skiten så hade det kanske sett lite annorlunda ut. Förklarat att dom inte ville göra en 360 v2.0 utan nåt HELT nytt.
Istället så har det bara kommit nya små fragment med info hela tiden som oftast varit såpass luddigt att man kunnat tolka allt på sjutton olika sätt vilket bara skapat irritation bland många.

Patrick Klepek intervjuade Marc Whitten angående ändringen. Läsvärt.

Intressant, kan ju alltid hoppas MS inte bara släpper alla idéer som sagt.

Postad 20 June 2013 - 19:40

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=ZjgPGHI3vRU

Angående det som många gillade så ser jag inte alls hur detta skulle kunna vara tekniskt omöjligt att införa även utan krav på uppkoppling. Om Microsoft kommer införa det däremot det är en helt annan sak.

Vad jag inte kan förstå är varför de inte hade allt det här som ett val, hade de gjort det hade de garanterat inte fått den massiva kritik de nu fick. Det är när man börjar säga till folk vad de får och inte får göra med den produkt de köpt som folk blir förbannade och det med all rätt. Så länge de vill ha våra pengar så får de även rätta sig efter vad vi som konsumenter tycker. Så här fungerar det i alla andra industrier, varför skulle spel vara annorlunda?

Redigerat av Jack of all trades, 20 June 2013 - 19:48.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.