#3151
Postad 05 July 2017 - 18:15
Prodigys
-
Prodigys
-
Amatör
-
-
51 inlägg
För lågt däcktryck kanske?
Kör på lite högre tryck i däckan mot tillverkarens rekommendation.
Tycker nästan du ligger lågt med tanke på hur du kör! Testa sänk farten till 110, undvik omkörningar... 3000 varv låter mycket! Det extra luftmotståndet och de höga varven gör mycket för förbrukningen för att inte tala om inbromsningar och omkörningar!
Liten motor, bara 1,3liters. Ligger 130 ganska konstant då jag kör tidigt på mornarna så det är nästan ingen trafik, enligt bilen håller jag en snitthastighet på 110 för 2 kilometer 40-väg och ~3,8 mil motorväg.
Har du samma profil på däcken som de som du jämför med? Mäter du vid pumpen eller går du efter bilens färddator?
Mindre hjul än motsvarande som jag pratat med. Har dubbelkollat förbrukningen vid pumpen med färddatorn och det stämmer exakt.
#3152
Postad 05 July 2017 - 18:20
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4155 inlägg
Jag är fortfarande toknöjd över att ligga 2 dl under fabrikssiffror/mil. Men jag tror att dessa vardagssiffror korrigeras duktigt under semestern.
Tänker trycka upp däcken till 3.0.
#3153
Postad 05 July 2017 - 20:25
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
#3154
Postad 05 July 2017 - 23:45
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Nu finns det bättre fora för den här frågan men jag vet här finns ett gäng med Petrol Heads här inne.
Är det någon som har testat Porsche Boxster S 981/GTS på bana?
Nej tyvärr, satt i en GT3RS och klämde lite på ratten när jag var i Vegas men tyckte 5000-spänn var förmycket för att rejsa runt fem varv på den banan.
Brukar du köra på bana här i Sverige?
#3155
Postad 06 July 2017 - 02:13
Sgt_Lambo
-
Sgt_Lambo
-
Rookie
-
1 inlägg
Angående bensinförbrukning så har jag kommit fram till att 117km/h är optimalt på min Seat Leon ST Cupra(290hk) 2016.
Där ligger förbrukningen på 0,69L/mil men ökar jag bara 1km/h så går den genast upp till 0,71 och vid 120 så drar den 0,74.
Däremot så är det knappt någon skillnad i förbrukning mellan 110-117km/h, där gör den bara 0,01.
Luftmotstånd is a bitch som dom säger.
Redigerat av Sgt_Lambo, 06 July 2017 - 02:14.
#3156
Postad 06 July 2017 - 05:37
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Nej tyvärr, satt i en GT3RS och klämde lite på ratten när jag var i Vegas men tyckte 5000-spänn var förmycket för att rejsa runt fem varv på den banan.
Brukar du köra på bana här i Sverige?
Det har blivit en massa körande både på Knutstorp, Ljungbyhed och Ringen men det var ett par år sen sist då min nuvarande Boxster börjar bli till åren. En välutrustad 981 S är nästan samma bil som GTS förutom lite fler hästar o mindre justeringar på karossen.
981 S har jag testat sedan innan men att hitta en med rätt utrustning är inte så lätt, GTS kommer med allt det viktiga.
Nya 718 har jag också tetstat o den går som ett spjut, långt bättre än vad man tror så det gäller bara att skallen ska hänga med att godkänna att det bara är en 4:a
#3157
Postad 06 July 2017 - 10:04
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Hämtade "ny" bil igår! Förbannat trevligt måste jag säga.
20170705_201549.md1.jpg 74.14K
10 Antal nerladdningar
#3158
Postad 06 July 2017 - 13:27
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Angående bensinförbrukning så har jag kommit fram till att 117km/h är optimalt på min Seat Leon ST Cupra(290hk) 2016.
Där ligger förbrukningen på 0,69L/mil men ökar jag bara 1km/h så går den genast upp till 0,71 och vid 120 så drar den 0,74.
Däremot så är det knappt någon skillnad i förbrukning mellan 110-117km/h, där gör den bara 0,01.
Luftmotstånd is a bitch som dom säger.
Min bil, som iofs är en stor låda (Forester XT 2016), drar närmare 0,8 om jag ligger i 90-100 ungefär. Ligger jag i 110-120 så drar den lätt över litern. Jag är dock ganska tung på foten också, så omkörningar resulterar ofta i hastigheter långt över det tillåtna. 
Har märkt att min plånbok inte tål mitt körsätt, så jag får börja tagga ner lite i trafiken. Men det är svårt när man har lite mer än de dryga 100hk man är van vid från tidigare bilar.
#3159
Postad 06 July 2017 - 13:58
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Hämtade "ny" bil igår! Förbannat trevligt måste jag säga.
20170705_201549.md1.jpg
Yeah !
Hur gammal är den?
#3160
Postad 06 July 2017 - 19:32
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Yeah !
Hur gammal är den?
47 år
#3161
Postad 06 July 2017 - 19:37
ZooN_86
-
ZooN_86
-
Användare
-
-
157 inlägg
Hämtade "ny" bil igår! Förbannat trevligt måste jag säga.
20170705_201549.md1.jpg
Cool!
Här är min bagge och buggy  kul med gamla bilar
#3162
Postad 06 July 2017 - 19:51
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Cool! 
Här är min bagge och buggy kul med gamla bilar
ligger inte den ute på blocket? 
#3163
Postad 06 July 2017 - 20:00
ZooN_86
-
ZooN_86
-
Användare
-
-
157 inlägg
ligger inte den ute på blocket? 
Buggyn la jag ut igår på kvällen  haft den i ganska många år, dags för någon annan att ta över. Har 4 bilar och har kommit till en del i livet där det inte riktigt funkar att lägga så mycket pengar på garage och bilar
Redigerat av ZooN_86, 06 July 2017 - 20:01.
#3164
Postad 06 July 2017 - 20:38
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
47 år 
Fan vad fräckt!!
Är det mycket jobb på den?
#3165
Postad 06 July 2017 - 20:40
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Fan vad fräckt!!
Är det mycket jobb på den?
Nja, blir nog ett tröskelbyte vänster sida men inte mycket mer svetsning.
#3166
Postad 07 July 2017 - 10:32
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4155 inlägg
Kul att se dessa härligheter igen. Tänker på hur fort 30 år går och nästan alla dåtidens bilar är borta idag.
Personligen har jag fastnat för en pärla som heter Skoda S100. Har ägt Renault 10 - -67, Opel Rekord Olympia -65 tidigare. Så nu står jag i valet och kvalet mellan en duktigt okänd skitbil med stor personlighet eller en stor jänkare(kokainsläde) typ Lincoln 70-tal. Få se vad det blir.
#3167
Postad 07 July 2017 - 17:57
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Lincolnen är mer än brutal 
Tänk dig den i ett parkeringshus!
#3168
Postad 07 July 2017 - 18:17
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4155 inlägg
Johan,
Jadu. Vi semestrar varje år med en resa genom Europa. Tänk dig Budapests smala enkelriktade gator... Och deras minimala filer.
#3169
Postad 07 July 2017 - 21:29
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Budapest, en Helt Underbar stad 
Men jag har dock aldrig kört ner, det är ganska rejäl tripp.
Hm.....
#3170
Postad 08 July 2017 - 12:05
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4155 inlägg
Johan,
Vi bilar varje år. Inköp av duktigt fina viner och gåslever. Hehe. Att köra ned är sällan problem, det är tillbakavägen som stökar. Har blivit en del långkörare. Typ 3000km. Och det är INTE bra. I år har vi bokat hotell i Kolding. Skönt!
Måste rekommendera Tokaij. De har så mkt mer än söta lagrade viner. En flaska finfint torrt vin kostar inte mer än 40kr på vingårdarna. Så kombibil är ett måste. Hehe
#3171
Postad 08 July 2017 - 23:07
ZooN_86
-
ZooN_86
-
Användare
-
-
157 inlägg
Cool!
Här är min bagge och buggy kul med gamla bilar
Kom en kille och tjej från Frankrike och köpte Buggyn ikväll, hoppas den kommer att trivas
#3172
Postad 09 July 2017 - 07:10
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Edit: vet inte vad jag svarade på, mobilen visade gamla inlägg
Redigerat av stabbe, 09 July 2017 - 07:11.
#3173
Postad 10 July 2017 - 11:45
adam637373
-
adam637373
-
Rookie
-
4 inlägg
tänkt köpa dom här på blocket https://www.blocket....6.htm?ca=11&w=1 ska passa på min A4a enligt tillverkaren www.abswheels.se någon som vet hur seriösa dom är och om de verkligen passar?
har mailat får se vad annons ägaren säger 
#3174
Postad 10 July 2017 - 11:48
adam637373
-
adam637373
-
Rookie
-
4 inlägg
fan va gött med en buggy 
Cool! 
Här är min bagge och buggy kul med gamla bilar
#3175
Postad 10 July 2017 - 18:35
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Jag och damen letar bil och har fastnat för Toyota Avensis Kombi,-2010 och det är automat vi vill ha. Har hittat en nära, men det är diesel.
Och då är skatten typ 4300kr och för motsvarande bensinare 1500kr. Vi kommer nog köra 1000mil/år då vi ska behålla min lilla Aygo, den kostar inget att äga. Och den äter ju upp resterande 500mil gissar jag på för 1500mil/år
Kommer det ens löna sig med diesel, eller kommer vi lägga massa pengar i skatt bara varje år?
Redigerat av SKIBBE, 10 July 2017 - 18:35.
#3176
Postad 10 July 2017 - 18:48
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Kör på 1,8 bensin cvt istället
#3177
Postad 10 July 2017 - 19:02
A Haddock
-
A Haddock
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Jag skulle också kika på minsta bensinaren istället. Alternativt gå upp ett par årsmodeller så att ni kan köpa en 120 grams diesel som är betydligt billigare i skatt. Men då måste ni nog upp till årsmodell 2012 iaf tror jag och det blir dyrare i inköp.
#3178
Postad 10 July 2017 - 19:27
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Korta sträckor absolut bensin, ingen tvekan.
Men kör man mycket så.
Ändå tveksamt om jag skulle köpa en nyare diesel idag.
Min V70 diesel senaste tank.
80 mil ren landsväg, varav 10 mil rätt snabb körning i 140..resten blandad körning.
109 mil
64,6 liter.
Redigerat av moparman, 10 July 2017 - 19:28.
#3179
Postad 12 July 2017 - 21:58
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
Ny bil beställd. Leverans december-januari.
Jag tvekade länge mellan D4 och T5, men valet föll på förnuftiga D4, mest på grund av det erbjöds en "edition" på D4 med "generösa" paketerbjudande jmfrt. med T5... Jag var helt inställd på bensin den här gången.
EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 14 July 2017 - 16:28.
#3180
Postad 12 July 2017 - 22:05
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Ny bil beställd. Leverans december-januari.
Jag tvekade länge mellan D4 och T5, men valet föll på förnuftiga D4, mest på grund av det erbjöds en "edition" på D4 med "generösa" paketerbjudande jmfrt. med T5... Jag var helt inställt på bensin den här gången.
EK
Snyggt! Trist att den byggs i Kina bara
#3181
Postad 12 July 2017 - 22:10
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
Snyggt! Trist att den byggs i Kina bara 
Tack.
Den får i alla fall åka tåg tvärs över Asien och Europa innan den kommer till Zeebrugge, alltid ngt.
Min erfarenhet är att det när det gäller Volvo Cars inte spelar ngn roll kvalitetsmässigt var den är byggd, i ngn av Kina fabrikerna, Torslanda eller Gent.
EK
#3182
Postad 12 July 2017 - 22:43
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
#3183
Postad 12 July 2017 - 23:32
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Tack.
Den får i alla fall åka tåg tvärs över Asien och Europa innan den kommer till Zeebrugge, alltid ngt.
Min erfarenhet är att det när det gäller Volvo Cars inte spelar ngn roll kvalitetsmässigt var den är byggd, i ngn av Kina fabrikerna, Torslanda eller Gent.
EK
Torslanda var att föredra betydligt jämfört med Gent tidigare, nu vet jag inte hur mycket Gent har gått framåt.
Kina vågar jag inte yttra mig om, men återstår att se nu när många Kina-Volvos kommer rulla i Sverige 
Oavsett så är ju Volvo alltid en Volvo, får hoppas att Geely fortsätter förstå Volvos "viktighet" för Sverige.
#3184
Postad 13 July 2017 - 10:11
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Ny bil beställd. Leverans december-januari.
Jag tvekade länge mellan D4 och T5, men valet föll på förnuftiga D4, mest på grund av det erbjöds en "edition" på D4 med "generösa" paketerbjudande jmfrt. med T5... Jag var helt inställt på bensin den här gången.
EK
Tumme upp. Momentum Business eller?
Hur pass stor skillnad är det på de "verkliga" priserna och listpriserna?
#3185
Postad 13 July 2017 - 12:24
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Tack.
Den får i alla fall åka tåg tvärs över Asien och Europa innan den kommer till Zeebrugge, alltid ngt.
Min erfarenhet är att det när det gäller Volvo Cars inte spelar ngn roll kvalitetsmässigt var den är byggd, i ngn av Kina fabrikerna, Torslanda eller Gent.
EK
Haha... nä, inte kan det ha varit lika låg kvalitet på alla fabriker hoppas jag! 
Har man dåliga rutiner så spelar fabriken eller landet mindre roll! Jag hoppas Volvo höjt kvalitetskontrollen på sina underleverantörer. Det har varit för mycket små skitfel senaste åren. Och har man fått en del utbytt så kommer nya delen från samma skitbatch med delar som tidigare vilket gör att du kör lika länge tills du får byta samma del igen.
Volvo är dock långt ifrån ensamma med det. BMW, Mercedes och VAG verkar vara exakt likadana.
#3186
Postad 13 July 2017 - 12:51
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
To dare is to do 
Tumme upp. Momentum Business eller?
Hur pass stor skillnad är det på de "verkliga" priserna och listpriserna?
Tack.
Ja, Momentum Business Plus Edition om jag skall vara helt korrekt..
I det här fallet, teoretiskt sett listpriset rakt av, typ, "Edition" tillägget är det som skiljer det från "vanliga" listpriset, i "Edition" ingår metallic och lite annat lull-lull. Tack vare att det var "Edition" kunde jag inte välja till svart innertak eller integrerade barnstolar (i-landsproblem de-luxe).
Min arbetsgivare betalar alltid listpriset på förmånsbilar, det finns en helt logiskt förklaring till det.
EK
#3187
Postad 14 July 2017 - 11:06
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
To dare is to do 
Tack.
Ja, Momentum Business Plus Edition om jag skall vara helt korrekt..
I det här fallet, teoretiskt sett listpriset rakt av, typ, "Edition" tillägget är det som skiljer det från "vanliga" listpriset, i "Edition" ingår metallic och lite annat lull-lull. Tack vare att det var "Edition" kunde jag inte välja till svart innertak eller integrerade barnstolar (i-landsproblem de-luxe).
Min arbetsgivare betalar alltid listpriset på förmånsbilar, det finns en helt logiskt förklaring till det.
EK
Ahh, vad jag menar är om "företagspriserna" är samma som de listpriser man ser när man tex bygger bilen i konfiguratorn.
Såg inga företagspriser när jag lite snabbt kikade på deras sida nyligen, därav frågan.
Svart innertak är deprimerande så där hade du tur. 
D4:an har rätt tråkigt ljud men i fråga om övriga egenskaper så tycker jag den, tillsammans med 8-stegs lådan, står sig mkt bra i jämförelse med premium-tyskarnas motsvarigheter.
Pluspoäng på våga vägra kombi.
Redigerat av pacman, 14 July 2017 - 11:09.
#3188
Postad 14 July 2017 - 11:37
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
Ahh, vad jag menar är om "företagspriserna" är samma som de listpriser man ser när man tex bygger bilen i konfiguratorn.
Såg inga företagspriser när jag lite snabbt kikade på deras sida nyligen, därav frågan.
Svart innertak är deprimerande så där hade du tur. 
D4:an har rätt tråkigt ljud men i fråga om övriga egenskaper så tycker jag den, tillsammans med 8-stegs lådan, står sig mkt bra i jämförelse med premium-tyskarnas motsvarigheter.
Pluspoäng på våga vägra kombi. 
Mitt företag går efter just det listpriset som publiceras av Volvo Cars, de i konfiguratorn.
Nja... jag gillar den "inkapslade" känslan det svarta innertaket ger 
Där håller jag med dig till 100%, jag har precis likadan kombination i min XC70 nu, bortsett från ljudet en mycket bra drivlina.
EK
#3189
Postad 14 July 2017 - 14:25
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Mitt företag går efter just det listpriset som publiceras av Volvo Cars, de i konfiguratorn.
Nja... jag gillar den "inkapslade" känslan det svarta innertaket ger 
Där håller jag med dig till 100%, jag har precis likadan kombination i min XC70 nu, bortsett från ljudet en mycket bra drivlina.
EK
Jag är precis som du... jag föredrar mörkt och ombonat i kupén. Stora öppna ljusa kupéer med glastak eller cab känns inte alls lika trevliga att köra. Har panoramatak på min bil, men har det alltid fördraget, känns helt onödigt. Taklucka kan vara kul att ha en handfull gånger om året.
#3190
Postad 14 July 2017 - 14:49
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Nja... jag gillar den "inkapslade" känslan det svarta innertaket ger 
Håller med, har svart innertak i min ST och föredrar det alla gånger, känns mycket mer ombonat och snyggare även.
Vitt tak känns för mig nästan lite omodernt och trist.
#3191
Postad 14 July 2017 - 21:06
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Håller inte med...min kärra
20170103_112104.jpg 128.76K
3 Antal nerladdningar
Och min andra, både cab och ljus inredning...
20160723_190251_HDR.jpg 181.68K
3 Antal nerladdningar
IMG_0060.PNG 149.41K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av junkan, 14 July 2017 - 21:09.
#3192
Postad 14 July 2017 - 21:14
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
#3193
Postad 14 July 2017 - 21:20
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Tänkte på Lucifers kommentar: Stora öppna ljusa kupéer med glastak eller cab känns inte alls lika trevliga att köra.
#3194
Postad 15 July 2017 - 06:32
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Jag hade inte klarat mig utan cabbe!
Känslan är oslagbar och att köra nedcabbat långt in på vintern fungerar hur bra som helst 
Tyvärr är kupén kolsvart och det är det enda jag ogillar med min lille bil.
Redigerat av johan b-lund, 15 July 2017 - 06:33.
#3195
Postad 15 July 2017 - 11:33
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Tänkte på Lucifers kommentar: Stora öppna ljusa kupéer med glastak eller cab känns inte alls lika trevliga att köra.
Trevliga bilar i övrigt! 
#3196
Postad 17 July 2017 - 21:27
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Har lite funderingar på att köra från Skåne uppåt landet, typ Mora eller en bit till och då endast på mindre vägar.
Någon som har bra idér om detours?
Där finns ingen bestämd plan än och det finns inget som säger att det måste köras +40 mil om dagen.
Upplevelsen är det viktiga, och kuliga vägar.
#3197
Postad 18 July 2017 - 12:35
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Har lite funderingar på att köra från Skåne uppåt landet, typ Mora eller en bit till och då endast på mindre vägar.
Någon som har bra idér om detours?
Där finns ingen bestämd plan än och det finns inget som säger att det måste köras +40 mil om dagen.
Upplevelsen är det viktiga, och kuliga vägar.
+40 mil har jag ju nästan till närmsta granne! 
Borde finnas extremt många utsvävningar man kan göra på den sträckan.
Övernattade i Mariefreds på väg mot GBG för något år sedan... det kan jag rekommendera. Riktigt fint ställe. Var lagom mör efter drygt 95 mil, så kan vara därför man sov så gott!? 
#3198
Postad 18 July 2017 - 12:45
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Har lite funderingar på att köra från Skåne uppåt landet, typ Mora eller en bit till och då endast på mindre vägar.
Någon som har bra idér om detours?
Där finns ingen bestämd plan än och det finns inget som säger att det måste köras +40 mil om dagen.
Upplevelsen är det viktiga, och kuliga vägar.
Som boende i Skåne men stammande från Linköping kan jag rekommendera vägen genom Skåne-Östergötland (utan att ta E4). Kör då väg 23-Växjö-Vimmerby-34-Linköping-Motala. Sedan norrut mot Örebro. Därifrån vidare genom Närke-Värmland-Dalarna utan att behöva köra på någon väg större än en gammal hederlig riksväg. Den som har tid och mod kan givetvis köra ännu mindre vägar om så önskas.
#3199
Postad 18 July 2017 - 15:27
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4155 inlägg
Johan, minst tre tankar på en dag... skratt.
#3200
Postad 18 July 2017 - 19:12
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
+40 mil har jag ju nästan till närmsta granne! 
Borde finnas extremt många utsvävningar man kan göra på den sträckan.
Övernattade i Mariefreds på väg mot GBG för något år sedan... det kan jag rekommendera. Riktigt fint ställe. Var lagom mör efter drygt 95 mil, så kan vara därför man sov så gott!? 
LoL, ibland känns det så 
Om man tar inlandet upp så blir det ju kuststräcka ner. Mariefreds var det.
Tusen Tack!
Som boende i Skåne men stammande från Linköping kan jag rekommendera vägen genom Skåne-Östergötland (utan att ta E4). Kör då väg 23-Växjö-Vimmerby-34-Linköping-Motala. Sedan norrut mot Örebro. Därifrån vidare genom Närke-Värmland-Dalarna utan att behöva köra på någon väg större än en gammal hederlig riksväg. Den som har tid och mod kan givetvis köra ännu mindre vägar om så önskas.
Har börjat spåna upp en plan, Tusen tack!!
Johan, minst tre tankar på en dag... skratt.
Jag gjorde något liknande för ett par år sedan o då låg jag på 1,5L milen

Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|