Ok tack, bara att hålla koll då om jag handlar från netnonet.
Du kan nu även handla från Ladan, dessutom lite billigare ![]()
https://www.elgigant...tv-b7-oled65b7v
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
56 relaterade trådar
Postad 25 December 2017 - 09:21
Du kan nu även handla från Ladan, dessutom lite billigare
https://www.elgigant...tv-b7-oled65b7v Postad 25 December 2017 - 09:28
Är det nån som vet om de kommer sänka 65" C7 till samma pris som B7 är nu? Elgiganten gjorde ju så under BF. Visst stämmer det att man kan lämna igen på öppet köp till närmsta lokala fysiska butik om man beställer online på elgiganten? Postad 25 December 2017 - 09:29
Helt korrekt ja Redigerat av mcmike, 25 December 2017 - 09:32. Postad 25 December 2017 - 09:55 Vill ju ha en 65" C7. Varför finns den inte på rea någonstans?
Värt att köpa en B7 även fast foten och ramen är ful? Postad 25 December 2017 - 10:56
Har en 65C7V inköpt på BF. Senaste FW.
Upptänkte när jag höll på med min HTPC att bilden hade ett grönt parti mitt i bild och att högersidan var rosa/lila. Är detta normalt? Bifogad fil(er)Redigerat av Aleleo, 25 December 2017 - 10:56. Postad 25 December 2017 - 11:06
Absolut! Har C7 men tror att jag kan lätt leva med B7! Bilden är jo toppen Postad 25 December 2017 - 11:13
Har fraktat 65C7 liggandes och från EG (Marko Kaj) kom på högkanten.Allt gick bra. Måste bara fästa ordentligt! Postad 25 December 2017 - 11:15
Nej det är inte normalt, få den utbytt. Lite tint har nästan alla 65" men det ska vara svårt att urskilja på helvit skärm, oftast har man en gul tint på vänstersidan. Postad 25 December 2017 - 11:20
Nej du har inget grönt där bara lila på sidorna! Nästan alla oled har det. Speciellt 65-n. Men vissa är bättre än andra. Jag har också men mindre. Postad 25 December 2017 - 11:28
Välkommen till 2015 eller är det 2017 ? Enjoy
jag tror det är dags att starta en ny OLED tråd om diverse problem som kan finnas på dom. Enkelt att se vad man kan förvänta sig då vid ett köp och vad man ska kolla efter
just det där får väl klassas som ett worst case scenario. skulle kunna vara med som ett skräckexempel på hur illa tinten kan se ut.
vem startar tråden Redigerat av sune bejas, 25 December 2017 - 11:33. Postad 25 December 2017 - 11:32
Hade ju gärna sett en sån tråd, tycker det är roligare att diskutera sånt som kan förbättras. Och då slipper alla lyckliga ägare höra om det. Postad 25 December 2017 - 11:34
japp jag kan fixa en senare.
blir ju rätt tröttsamt att se samma problem dyker upp hela tiden och köparna är alltid lika förvånande och vet inte om det är ska vara så eller inte Redigerat av sune bejas, 25 December 2017 - 11:37. Postad 25 December 2017 - 11:56 har en fundering, då jag spelar tv spel mest på min tv. Blev sugen på en ny:) men vad är bästa köp.. ne OLED eller led, vilken har lägst MS?
mvh Postad 25 December 2017 - 12:36 https://www.minhembi...-1513711514.jpg
Varför går bilden i grönt? Kört slingan 5% grått, kan inte påminna mig att andra bilder av samma slinga i den här tråden gått så mkt i grönt, finns det någon förklaring eller misstar jag mig bara? Postad 25 December 2017 - 12:59 Som nämnts tidigare har alla oled mer eller mindre tint men din är faktiskt det värsta jag sett. Det är bara att byta! Postad 25 December 2017 - 13:17 en fråga..
om jag har en HDMI kabel från förstärkaren(out) å sen kopplar den till lg55bv7 HDMI in (arc)...
sen kopplar jag in en hårdisk till tv.s usb...om jag har en film med 5.1 ljud osv....kommer då det ljud i förstärkaren? Postad 25 December 2017 - 14:24
I princip samma men man får tillgång till Itunes där man kan hyra film samt en massa appar om man vill ha det. HBO Nordic t.ex. Annars gillar jag gränssnittet, fjärrkontrollen och skärmsläckaren bättre men det är ju förstås smakfrågor. Postad 25 December 2017 - 14:31
Lip sync verkar vara ett allmänt problem i tv-världen, tror faktiskt inte det varierar från skärm till skärm utan snarare att folk är olika känsliga för det. Förstärkare och soundbars brukar ha en inställning för sånt där och så vitt jag vet får man trixa fram och tillbaka med det tills man hittar nåt som funkar.
Har försökt synka efter munrörelser men det är fan inte det lättaste. ca 38 minuter in i Star Trek Beyond som finns på Netflix slår McCoy något metalliskt mot en sten och det känns som en kandidat att hitta en good enough synk med. Postad 25 December 2017 - 15:13
Ja det borde du få. Jag har en ett år gammal LG LED tv som jag kör med ARC mot en Onkyo förstärkare och jag får ljud från tex alla tevens appar samt från Xbox One som jag har på en annan HDMI ingång till tv:n (Ja jag vet att jag skulle kunna köra den genom förstärkaren och sen till teven men då får jag inte 4k stöd eftersom förstärkaren saknar det) Tror det var nån inställning du behöver ändra i LG:s menyer för att få den att mata ljudet tillbaka via ARC. Postad 25 December 2017 - 20:03 använder ni samma filmläge när ni tittar på ultrahd/blueray filmer som när ni tittat på hdboxen(tv)...
typ expert dark/Bright när ni tittar på tv å någon annan inställning för filmer genom spelaren Postad 25 December 2017 - 21:40
Jag kör uteslutande isf dark room/hdr cinema på alla mina källor, även spel. Postad 25 December 2017 - 22:00 Finns de som säger OLED inte skalar upp SD kanaler bra
Ser skitbra ut när man ser på hajen på 6:an
Fått in bättre inställningar på C7 än plasman Postad 25 December 2017 - 22:09
Funderar på att köpa en 55B7 till min farsa i 60-års present. Han fyller i början av februari. Tror ni TVn kommer ligga på 14.000 vid det tillfället eller borde man köpa den nu?
Tack Postad 25 December 2017 - 22:14
Beror väl inte på att det e oled utan hur långt ifrån tvn du sitter Postad 25 December 2017 - 22:29
Ge honom den i förskott kanske? Den hade liknande pris på black friday som nu i mellandagarna. Postad 25 December 2017 - 22:29
Uppskalningen är jag också nöjd med, men har inte riktigt fått till rörelsehanteringen. Tycker jag får störningar och ryckighet i mörkare partier vid rörelse vid både via Teliabox som väl ger 50hz samt blu-ray spelare med 24p. Ungefär som en gammal lågupplöst divx. Har provat med de-judder 3-4 och testar nu att dra upp de-blur från 0-2 (det är väl blur som ger skillnad på 50hz och judder på 24p har jag för mig?). Tycker att Truemotion off ger hemskt judder på 24p. så måste ha någon rörelsehantering på. Sedan är det klart att 65tum på ca 2,7m avstånd blir mer "påfrestande" Sedan är jag halvnöjd med reflexerna - det svarta är ju underbart på TV, men samtidigt så kräver den att man inte har någon som helst ljuskälla bakom TVn (måste slå av trädgårdsbelysningen t.o.m.) för att detaljerna i det svarta inte ska försvinna - min gamla grådassiga LCD var mer förlåtande - men föredrar ändå riktig svart Kör Home cinema med något neddragen OLED ljus och sänkt kontrast (fick tusan ont i ögonen) - har fortfarande lite problem att det ljusa känns lite för ljust och urvattnat (ungefär som ett sånt där filter de brukar köra med i filmer när någon drömmer) - överlagt lite blek bild jämfört med både min Samsung och Sony LCD som jag även dem ställt in i home cinema läge. Standard läget på OLED motsvarar ungefär Home cinema på min Sony W950A i färgmättnad (nu använder jag säkert fel termer här - men på C7an ser folk lite sjukgråbleka ut i ansiktet - sedan vill jag ha inte ha några solbrända oregana ansikten, men känns lite väl blekt) Redigerat av e3henri, 25 December 2017 - 22:32. Postad 25 December 2017 - 22:36
Yes vet att den hade samma pris på Black Friday så därför jag är orolig att den ska sticka iväg 2000 igen. Han ska resa bort då och tänkte ställa in den då. Och slänga den gamla .... Postad 25 December 2017 - 22:42
Körde HD kanaler en vecka men gillade inte SD kanalerna blev sämre. Tog bort HD paketet, jag anser SD kanalerna uppskalning blivit bättre
Vet inte om Telia skalar upp alla kanaler oavsett som är med i HD paketen? Jag har i alla sett skillnad på flera program filmer. Såg HOOK på TV3 HD och det såg inte bra ut - såg betydligt bättre ut när man körde repris igen och såg det på vanliga TV3
Ser bara "pixels" på fåtal serier program, men då tror jag det mest handlar om hur det är filmat eller hur operatören sänder det
Hoppas få igång chromecast då så man kan komma åt telia play så man kan se det man vill på både SD och HD
Skulle inte kunna sitta 2,7 m från - där har jag bordet Redigerat av Ironse, 25 December 2017 - 22:44. Postad 25 December 2017 - 22:52
Snäll du är då
Jag fyller oxå i februari Postad 25 December 2017 - 22:55
Låter ju orimligt att du ska ha sämre bild på TV 3 med HD, än utan HD via samma operatör? Ändå har du hyllat din tv-leverantörs kvalité tidigare... Testat glasögon? Postad 25 December 2017 - 22:59
Det låter som en bra plan, jag själv om jag hade en sådan plan.. skulle köpt den nu och installerat den senare. Nästa gång TVn kommer ner i pris kan vara när åttorna kommer.. Postad 25 December 2017 - 23:20
@ Sune, hittade detta ska utvärdera om det hjälper, fixade med e Harmony remote
Warning: Do the following at your own risk.
Postad 25 December 2017 - 23:21
Har 100% syn inget fel där
Var sa jag jag hade sämre bild med TV3 mot HD?
Testade en sak med Sällskapsresan på TV4 nu gick sen in på cmore play spelar upp samma scen det ser sämre ut
Förklara det Redigerat av Ironse, 25 December 2017 - 23:23. Postad 25 December 2017 - 23:27
Du skrev" Såg HOOK på TV3 HD och det såg inte bra ut - såg betydligt bättre ut när man körde repris igen och såg det på vanliga TV3" Redigerat av Göken99, 25 December 2017 - 23:30. Postad 25 December 2017 - 23:41 Att du behöver glasögon....hahaha... Redigerat av mikkiz, 25 December 2017 - 23:42. Postad 25 December 2017 - 23:51
Han är för snål för att köpa ny och jag tröttnade på den gamle under Kalle Anka igår.
Tack, får se hur jag gör. Tror det är enda utvägen att byta TVn när jag fått order om att sköta om huset när han flyr landet. Postad 26 December 2017 - 00:03 Tyckte inte jag det gjorde, stod ut i en kvart sen hyrde jag den i HD på Google play filmer och såg klart den där istället, inte toppbild där heller men klart bättre! Postad 26 December 2017 - 00:58
Smaken är olika vad man kommer ifrån
Samma film ser bättre ut på TV6 HD troligtvist Postad 26 December 2017 - 01:33
Netflix går gränsen för mig, sämre kvalité än så och det är knappt roligt att kolla
Postad 26 December 2017 - 01:38
Hmm å jag som tycker att de 4k å Dolby Vision(?) serier som jag har kollat på lite än så länge ser riktigt bra ut, vad ska man kolla på via för att få se vad TVn kan prestera ordentligt via då?? Bluray UHD? Redigerat av Pioneerman, 26 December 2017 - 01:38. Postad 26 December 2017 - 01:55
Har inte kört med DV, bara HDR, och det är mycket bra på Netflix. Planet Eartth på 4k UHD bluray är nog lite mer WOW! än Netflix. Med min uppsättning och mitt tyckande vill säga! Postad 26 December 2017 - 01:57
Ja, alltså Netflix ser ju för det mesta grymt ut. Även 1080p-filmer/serier levererar oftast där. Men lägre än Netflix vill jag inte gå för filmer/serier. Gör ett undantag för Viaplay när det är dags för fotboll. Men när de är som bäst tycker jag är när man spelar hdr-spel, ser ut som skärpan och kontrasten utnyttjas till max då. Spelade ett uppdrag på Rise of the tomb raider när man är i en mörk gigantisk byggnad och människor skjuter och kastar massa granater och det exploderar överallt, sånt ser så sjukt coolt ut på OLED och jag dog ett par gånger för många för jag blev för fokuserad av hur bra bilden var istället. Postad 26 December 2017 - 08:28
Hej. finns här nån som äger atmos soundbar samsung k-960? Sorry för offtopic..
Redigerat av Unregistered864bbb5e, 26 December 2017 - 08:31. Postad 26 December 2017 - 09:24 Netflixerbjudandet jag fick när jag köpte min 55C7 på BF är det bundet till just den apparaten? Om jag aktiverar det nu o sedan beslutar mig för att lämna tillbaka TVn (öppet köp) dör erbjdandet i samband med återlämnandet? Postad 26 December 2017 - 09:34
Det du gör med denna är att stänga av ASBL där ”s” står för static,alltså om tv`n känner av ett större upplyst parti under en längre tid så börjar den efter en liten stund dimma ned långsamt (har det av på min B6) ABL går ej att stänga av annars skulle nog nätdelen (samt annat) brinna upp pga för hög strömförbrukning. Postad 26 December 2017 - 09:50
Hur blir det med 4K om jag kopplar in en xbox x via min receiver? Till att börja med måste väl hdmi kabeln från receiver till tvn bytas ut, kabeln jag har är ca fem år gammal. Det är väl ny standard med 4K gällande kablar?
Receivern heter onkyo tx-nr626 och har några år på nacken. Frågan är om det blir äkta 4K genom den? 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |