Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)
3877 svar till detta ämne
Postad 22 december 2020 - 17:08
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2 830 inlägg
Efter att ha haft min en dryg vecka så måste jag säga sjukt överhype'at. Kortare laddtider lite bättre flyt och typ knäpptyst men next gen mot PS4 PRO, näää verkligen inte!
Såklart så lär man ju vänta in dom PS5 exklusiva spelen samt UE5 men dit är det långt så ni som inte har fått någon tycker jag inte behöver sörja särskilt mycket faktiskt
Det är ju samma om man gick från One X till Series X i dagsläget. Det blir annorlunda när titlar som är mer optimerade för PS5 och Series X trillar in. Men jag kan helt hålla med om att det inte är så viktigt att ha en ny konsol precis nu.
Postad 23 december 2020 - 12:35
merry
-
merry
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Det är inte så konstigt, det är en nextgenkonsol som spelar currentgenspel i nuläget, med några få undantag.
Jo precis, lite surt bara när fläktljudet va det man upplevde som mest ''nextgen'' 
Hade du väntat dig nått annat?
Ja tydligen, hade väl orealistiska förväntningar men som jag skrev så kommer väl dom i takt med spelen som sagt.
Klart kul med nya grejer men vad hade dom kunnat stoppa in i maskinen om man gjort detta släpp nästa jul och då tex haft UE5 till förfogande? Eller hade det blivit samma sak att nextgen spelen legat och släpat 6-12 mån iallafall så missmatchen är alltid oundviklig?
Det är ju samma om man gick från One X till Series X i dagsläget. Det blir annorlunda när titlar som är mer optimerade för PS5 och Series X trillar in. Men jag kan helt hålla med om att det inte är så viktigt att ha en ny konsol precis nu.
Nä det va lite tröst till dom som sitter med en pro att dom inte behöver gråta allt för mycket. 
Postad 23 december 2020 - 12:45
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Jag är väldigt nöjd med min iaf och då har jag bara spelat old gen-spel. Ghost of tsushima med 60 fps har varit en fröjd att spela. Samma med Days Gone som även har lite bättre grafik på PS5 utöver 60 fps.
Så för mig har det helt klart varit värt uppgraderingen och ps5 har fått tillbaka mitt spelsug som var obefintligt tidigare.
Postad 23 december 2020 - 13:00
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Jag tycker det är en stor skillnad, men då spelar jag DemonSouls. Utan det så hade jag inte behövt köpa nu. DS spelar som ingenting liknande på PS4 både laddtider (och dessa är helt sjuka jämfört med PS4 souls), grafik, 60fps, ljud, den uppgraderade kontrollen och snabbheten generellt med konsolen så jag är jättenöjd.
Beror väl lite på vad man förväntar, vilka spel man spelar och hur känslig man är/vad man uppskattar, ett grafikkort för 8 tusen ger ju bara lite skarpare och bättre flytande spel med lite reflektioner om man nu ser det på det sättet så det blir ju inget banbrytande där heller för de som inte lägger vikt vid de nya sakerna man får.
Postad 23 december 2020 - 13:40
Samplehead
-
Samplehead
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Tycker skillnaden är större mot XsX som jag köpte på release dagen. Där kunde jag nog lika gärna ha fortsatt med min Xbox One X tills de släppts lite mer nextgen spel.
PS5:an fick jag i slutet på förra veckan, så har inte hunnit spela så mycket mer än Astro och Miles Morales, men hittils är jag nöjd och tycker den känns mer nextgen än XsX.
Nu har jag inte längre kvar min PS4 Pro och har inte spelat på Playstation på länge, så det kan såklart också bidra till intrycken.
Postad 23 december 2020 - 13:51
STiFLR
-
STiFLR
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Tycker det är stor skillnad på PS4 pro spelen upgraderade till PS5, allt är ju bättre... Snabbare, bättre flyt, skarpare, mer effekter och raytracing i vissa spel är ju guld.
Efter att ha kört Dirt 5, AC:Valhalla och Spiderman:MM och Remaster på båda maskinerna vill jag verkligen inte gå tillbaks till PS4 pro... Så hypen är ju inte precis liten på de PS5 exklusiva spelen.
Redigerat av STiFLR, 23 december 2020 - 13:52.
Postad 23 december 2020 - 15:11
ers
-
ers
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
För mig som spelar på en äldre proj (JVC X30) så är det främst flytet (och även laddtider) som är grejen. Sånt man accepterade innan PS5 kommer jag inte att vilja gå tillbaka till. 60fps ÄR roligare än 20-30 
Redigerat av ers, 23 december 2020 - 15:11.
Postad 23 december 2020 - 19:05
merry
-
merry
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Något som jag däremot är rent besviken på är handkontrollen som inte ligger lika skönt och naturligt o mina händer (har stora händer)
Vet inte vad det är men känslan i handen med DS4 är liksom perfekt, men den går att köra med 5'an vad jag förstått
Postad 23 december 2020 - 19:18
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
PS4-spel går fint at spela med gamla kontrollen, men t.ex Demon Souls klagar på den om jag försöker starta och säger att man ska använda dualsense.
När jag först analyserade PS5-kontrollen i händerna så tyckte jag inte heller att den verkade vara lika perfekt, men när jag väl spelar så glömmer jag kontrollern så det kan hända att du vänjer dig.
Postad 23 december 2020 - 19:24
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
Har själv små händer och har haft problem till och med DS4 som glider ur händerna så PS5 lär inte fungera för mig.
Postad 23 december 2020 - 21:21
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Ja tydligen, hade väl orealistiska förväntningar
Jo men, vad hade du för förväntningar?
Postad 23 december 2020 - 23:28
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Har själv små händer och har haft problem till och med DS4 som glider ur händerna så PS5 lär inte fungera för mig.
Det kan stämma, men den är mindre hal och "topparna" som man håller i är lite annorlunda formade så i mina händer känns den inte större. Jag har normal til små händer.
Postad 24 december 2020 - 00:47
STiFLR
-
STiFLR
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Det kan stämma, men den är mindre hal och "topparna" som man håller i är lite annorlunda formade så i mina händer känns den inte större. Jag har normal til små hä ds5 annorlunda jämförd med 4a...
I början hade jag svårt för kontrollern... kändes inte riktigt rätt i händerna, antagligen beror det efter 7 års användande av 4an... Tycker nu efter ett tags användande att dfen ligger skönt i handen, men att styrspakarna sitter för högt i perspektiv från tryckknapparna... borde nog vara lite lägre?
Postad 24 december 2020 - 08:40
anders_avantasia
-
anders_avantasia
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Jag tycker förvisso att Dualsense känns bra i handen men den är ju tung, så pass att det är störande. ! Stor skillnad mot DS4.
Postad 24 december 2020 - 09:47
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
Fick konsolen igår och har hunnit spela några timmar. Första tankarna:
Alla spel ser bättre ut och har högre fps. Perfekt för cyberpunk 😍
Konsolen (i alla fall min) är helt knäpptyst. Så tyst så att tanten trodde att den var avstängd.
Kontrollen... jag upplever att den blev överhypad. Ja, det är verkligen en helt unik upplevelse. Men jag värderar nog inte den unika upplevelsen så högt som vissa gör. Men absolut, väldigt detaljerade skakningar. Känns sämre i handen än ds4 imo.
UIn är sämre. Känns som att vissa menyer är dolda, däribland vänner. De måste göra så att man får lägga upp sina egna menyer om de ska dölja saker i undermenyer!
De måste börja godkänna hårddiskar. 650gb tar slut såååå fort.
Redigerat av Zartok, 24 december 2020 - 09:48.
Postad 24 december 2020 - 10:58
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
I början hade jag svårt för kontrollern... kändes inte riktigt rätt i händerna, antagligen beror det efter 7 års användande av 4an... Tycker nu efter ett tags användande att dfen ligger skönt i handen, men att styrspakarna sitter för högt i perspektiv från tryckknapparna... borde nog vara lite lägre?
Det har jag inte reflekterat över, men det kan säkert vara störande. Som sagt så glömmer jag kontrollern när jag spelar vilket är ett pluss för mig.
Fick konsolen igår och har hunnit spela några timmar. Första tankarna:
Alla spel ser bättre ut och har högre fps. Perfekt för cyberpunk
Konsolen (i alla fall min) är helt knäpptyst. Så tyst så att tanten trodde att den var avstängd.
Kontrollen... jag upplever att den blev överhypad. Ja, det är verkligen en helt unik upplevelse. Men jag värderar nog inte den unika upplevelsen så högt som vissa gör. Men absolut, väldigt detaljerade skakningar. Känns sämre i handen än ds4 imo.
UIn är sämre. Känns som att vissa menyer är dolda, däribland vänner. De måste göra så att man får lägga upp sina egna menyer om de ska dölja saker i undermenyer!
De måste börja godkänna hårddiskar. 650gb tar slut såååå fort.
Nice.
En billig liten extern snurrdisk där du kan lägga PS4-spel hjälper mycket, och dom laddar snabbare än från PS4 oavsett. Jag köpte en test-disk då min externa SSD strulade i början när vi hade problem med externa diskar, och jag tror jag fick 1TB för en femhundring. Fungerar fint nu med restmode osv.
Postad 24 december 2020 - 12:07
merry
-
merry
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Jo men, vad hade du för förväntningar?
Oj, svårt att sätta fingret på men inte bara något nytt som gjorde spelen lite bättre, kanske en helt ny upplevelse.
Interfacet suger, handkontrollen gillar jag inte men konsolen är värd sina pengar och ger helheten en välbehövlig spark framåt.
Allt är bättre inget snack om det men inget whow blev det för moi.
Hede man pluggat i den å sparkat igång Senua så hade det väl blivit andra bullar men då krävs ju en Xbox och spelet är väl 1 år bort 
Som sagt jag hade orealistiska förväntningar utan att kanske veta vilka förväntningar jag hade mer än fotorealistisk grafik som jag ju redan visste att det ligger ju lååångt fram 
Man har blivit en grining gubbe 
Redigerat av merry, 24 december 2020 - 12:07.
Postad 27 december 2020 - 22:39
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
Har ca 50 speltimmar på konsolen nu (intensiva dagar) 😂 och måste säga att den känns helt klockren (minus kontrollen). Alla menyer är snabba, den laddar gamla spel mycket snabbare och det är väldigt bra flyt i gamla spel. Min är helt knäpptyst, aldrig hört något alls från den.
Det enda jag saknar är... Ja, det vanliga. Nextgen-spel. Det kommer dröja ett tag innan det dyker upp, under tiden får jag fortsätta spela om gamla favoriter
Postad 28 december 2020 - 10:48
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3 023 inlägg
Igår tänkte jag att man kanske skulle ställa sig i kön för en ps5. Men det va ju bara att glömma. Det gick inte ens att "beställa" på någon sida jag tittade på. Jag vet ju att det är många beställda och få som levereras. Och jag har ingen brådska till att få en, men tänkte att man iaf kunde ställa sig i kö. Men får väl vänta ett tag till och se vad som sker. Just nu är det Kena och Horizon Zero Dawn 2 som lockar. Och dom kommer väl inte än på ett tag misstänker jag.
Postad 28 december 2020 - 13:20
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Just nu är det Kena och Horizon Zero Dawn 2 som lockar. Och dom kommer väl inte än på ett tag misstänker jag.
Kena kommer ju även till PC för de som har. Utöver de få som redan kommit är det Horizon (även om det också kommer till PS4, men det ska ju spelas på PS5 såklart) och Ratchet som lockar för mig än så länge och som lär ha bäst chans att släppas nästa år. Kanske även God of War. Å andra sidan känner jag inte direkt för att lägga ut 800 för dem dag 1 heller.
Postad 28 december 2020 - 13:39
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Vad med Deathloop som är på rea nu samt Returnal? 
Postad 28 december 2020 - 13:50
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Vad med Deathloop som är på rea nu samt Returnal? 
Deathloop kommer ju till PC (och Xbox senare då de ägs av MS, ironiskt nog). GhostWire Tokyo är lite i samma båt.
Returnal, ja kanske, men inget jag köper en konsol för. Har inte blivit så impad av gameplay än så länge, men det kan ju bli bra. Ska släppas i mars. Tycker de borde gjort Resogun istället men.
Postad 28 december 2020 - 13:57
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Deathloop kommer ju till PC (och Xbox senare då de ägs av MS, ironiskt nog). GhostWire Tokyo är lite i samma båt.
Returnal, ja kanske, men inget jag köper en konsol för. Har inte blivit så impad av gameplay än så länge, men det kan ju bli bra. Ska släppas i mars. Tycker de borde gjort Resogun istället men.
Aha jag hade missat att du inte hade PS5 ännu, men då förstår jag. Håller med om att det blir Horizon som kan vara startskottet, sen köper man ju bara de andra som redan finns, då också, och har ett lite större bibliotek. Hittils har du bara missat nån månad med Bugsnax så det överlever man ju (spelet är bara på lån til Januari i ps+).
Postad 28 december 2020 - 14:17
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3 023 inlägg
Kena kommer ju även till PC för de som har. Utöver de få som redan kommit är det Horizon (även om det också kommer till PS4, men det ska ju spelas på PS5 såklart) och Ratchet som lockar för mig än så länge och som lär ha bäst chans att släppas nästa år. Kanske även God of War. Å andra sidan känner jag inte direkt för att lägga ut 800 för dem dag 1 heller.
Ja Kena kommer till pc såklart. Men känner att Dual sense kontrollen kan nog vara kul att spela med. Och vad jag vet, så fungerar inte dom funktionerna till pc.
Postad 28 december 2020 - 14:36
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Vad hände med Force-Feedback?
Postad 30 december 2020 - 17:45
merry
-
merry
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Är det jag som missat eller Sony men finns det ingen quick resume på PS5 för några spel?
Postad 30 december 2020 - 22:23
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
Är det jag som missat eller Sony men finns det ingen quick resume på PS5 för några spel?
om det är att sätta igång från viloläge så fungerar det på cyberpunk iaf
Postad 30 december 2020 - 23:48
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Nej, inte så som Xbox har på Series S/X, tyvärr.
Får hoppas på att dom lägger till funktionen i framtiden.
Postad 31 december 2020 - 12:15
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
Fråga: har någon upplevt problem med att ladda kontrollen via en usb-laddningsstation? Min kontroll laddar inte från min laddare, men det går att köra via en vanlig väggdosa.
Postad 31 december 2020 - 13:08
boombaaz
-
boombaaz
-
Beroende
-
-
1 174 inlägg
om det är att sätta igång från viloläge så fungerar det på cyberpunk iaf
Om jag förstått rätt så tillåter Quick resume att man har fler spel igång samtidigt och kan byta snabbt mellan dem då den lagrar någon minnesavbildning som laddas in.
Jag provade nyss och byta mellan GoT och Sackboy och det verkar inte fungera. Nu var det i och för sig mellan två spel på skivor så jag vet inte om det ev. påverkar och att det kanske fungerar mellan två "digitala" spel. Jag skulle nog inte satsa mina sparade pengar på det i alla fall.
Postad 31 december 2020 - 14:11
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2 830 inlägg
Det som är rätt smidigt med quick resume är ju förutom att du kan enkelt hoppa mellan flera spel är att du bara kan stänga av konsolen hur/när som helst i spelet och när du sen startar så är du i ”pausmenyn” och kan bara börja spela igen. Grymt skönt att slippa se alla loggor osv. Sen handlar det ju ändå inte om vansinniga mängder tid man sparar men det kan vara nice emellanåt. Får ändå känslan av att det kan vara bra att avsluta och stänga ner spelet på riktigt emellanåt.
Postad 31 december 2020 - 15:12
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Vet inte vad skillnaden riktigt är mellan Quick resume eller det Sony kör med men själv tycker jag det är lite irriterande. PS5 kör ju igång i det senaste spelet när jag startar. Då måste jag avsluta det spelet ifall jag vill spela något annat. Men det är ju väldigt smidigt att byta mellan spelen. Så egentligen inget problem.
Postad 31 december 2020 - 15:26
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2 830 inlägg
Menar du att senaste spelet automatiskt startar när du startar konsolen? Måste väl finnas någon inställning för det?
Postad 31 december 2020 - 15:48
boombaaz
-
boombaaz
-
Beroende
-
-
1 174 inlägg
Om man väljer Viloläge (Rest Mode) när ett spel är igång så är spelet fortfarande igång och man fortsätter där man slutade. Det händer inte om man väljer att stänga av (Power Off) den.
Postad 01 januari 2021 - 13:30
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Vet inte vad skillnaden riktigt är mellan Quick resume eller det Sony kör med men själv tycker jag det är lite irriterande. PS5 kör ju igång i det senaste spelet när jag startar. Då måste jag avsluta det spelet ifall jag vill spela något annat. Men det är ju väldigt smidigt att byta mellan spelen. Så egentligen inget problem.
Mm, håller med lite. Då vi typ bara kör mp så möts jag alltid av connection lost mot servern ändå så känns lite meningslöst helt ärligt för mig.
Postad 01 januari 2021 - 14:44
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Det går ju så snabbt att starta spelen från scratch så jag menar quick resume inte behövs ur det hänseendet. Det positiva som jag ser med QR är att kunna fortsätta exakt där man var utan att ha sparat - i flera olika spel sammtidigt. Sony har sina kort, men det blir ju inte samma sak (man kan bara starta från en viss bana t.ex men det blir som att ladda sista save oavsett).
Postad 02 januari 2021 - 19:37
Samplehead
-
Samplehead
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Har börjat irritera mig på det surrande ljud som jag hör från min PS5:a. Jag antar att det är ett s.k. "coil whine" ljud som jag hör. Hade ett liknande surrande ljud från en en plasma TV tidigare och det är jäkligt störande och hörs även på 3 meters håll och överröstar ljuded från spelen om jag inte kör med överdrivet hög volym. Hittade en video där någon spelat in ljudet och det låter exakt så. https://www.youtube....h?v=b19to8TfXzg Funderar på om det är värt att försöka skicka tillbaka den, men risken är väl att man får tillbaka en som låter lika illa eller värre. Någon annan som är i samma situation?
Postad 02 januari 2021 - 19:39
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Har börjat irritera mig på det surrande ljud som jag hör från min PS5:a. Jag antar att det är ett s.k. "coil whine" ljud som jag hör. Hade ett liknande surrande ljud från en en plasma TV tidigare och det är jäkligt störande och hörs även på 3 meters håll och överröstar ljuded från spelen om jag inte kör med överdrivet hög volym. Hittade en video där någon spelat in ljudet och det låter exakt så. https://www.youtube....h?v=b19to8TfXzg Funderar på om det är värt att försöka skicka tillbaka den, men risken är väl att man får tillbaka en som låter lika illa eller värre. Någon annan som är i samma situation?
Låter som det är något i nätagget på den.
Jag tackar gudarna att min inte har något sådant här, tom fläkten är tyst.
Men du borde skicka in den, det där ljudet blir man galen på!
Postad 03 januari 2021 - 14:58
appel_
-
appel_
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Det går ju så snabbt att starta spelen från scratch så jag menar quick resume inte behövs ur det hänseendet. Det positiva som jag ser med QR är att kunna fortsätta exakt där man var utan att ha sparat - i flera olika spel sammtidigt. Sony har sina kort, men det blir ju inte samma sak (man kan bara starta från en viss bana t.ex men det blir som att ladda sista save oavsett).
Väldigt smidigt när man spelar spel som man inte kan spara när som helst i, och även om spel startar snabbt så går det ännu snabbare att på några sekunder fortsätta precis där man var. Är man flera som delar på konsollen blir det ännu mer användbart.
Postad 03 januari 2021 - 15:12
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Det var ju exakt det jag sa.
Postad 03 januari 2021 - 15:59
appel_
-
appel_
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Det var ju exakt det jag sa.
Så kan det gå när man citerar fel inlägg. 😅
Postad 04 januari 2021 - 14:25
Samplehead
-
Samplehead
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Låter som det är något i nätagget på den.
Jag tackar gudarna att min inte har något sådant här, tom fläkten är tyst.
Men du borde skicka in den, det där ljudet blir man galen på!
Ja, det verkar helt klart vara nätagget som surrar. Pratade med Sony precis och de tyckte också att jag skulle skicka in den. De kände tydligen till problemet och kollar man på Sweclockers tråden https://www.sweclock...uzzz-coil-whine så verkar det som man långt ifrån är ensam. Blir att skicka in den nu och hoppas på att de kan åtgärda problemet eller skicka en ny.
Postad 04 januari 2021 - 15:08
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 315 inlägg
Lite bråttom vid tillverkningen (eller ja, korkad placering av en etikett med):
https://twitter.com/...819442348519424
Har kanske inget att göra med ljuden ni får iofs.
Postad 04 januari 2021 - 16:27
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Ser ju ut som tejpen till att hålla fast en kabel som kommit loss.
Postad 04 januari 2021 - 16:35
Samplehead
-
Samplehead
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Testade att ställa ner den på en tjock matta och då försvann det surrande ljudet nästan helt, så jag tror snarare att det är vibrationerna från plastvingarna som orsakar detta, då jag har min liggande i en TV bänk. Testade att flytta den medföljande plattan längre åt höger och det blev betydligt bättre, så jag slipper skicka tillbaka den. Nu hör jag endast fläkten lite svagt när det är helt tyst i rummet, men det gör jag även på min XsX.
Redigerat av Samplehead, 04 januari 2021 - 16:36.
Postad 04 januari 2021 - 16:55
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
så jag tror snarare att det är vibrationerna från plastvingarna som orsakar detta, då jag har min liggande i en TV bänk.
Stämmer, jag hade problem som fan, när den läser skivorna. Plockade bort faceplaten, satte tillbaks, blev tyst ett tag, å sen började det igen.
Håller jag fingret på ena "fenan", så blir det tyst. Så det är förbannat usel design. Hjälper ju inte med den ostabila foten heller, som känns som en nödlösning, när man har den liggandes. Även i detta läge, borde det ha gått att skruva fast den.
Märks att den inte riktigt var designad för att ligga ner.
Dom kunde väl iaf fixat nåt för att dämpa vibrationerna med, eller att man fick skruva fast "plåtarna".
Jag fick ställa den vertikalt istället, då blev det bättre.
Hoppas dom gör nåt vettigare med slim/pro modellen.
Har inte märkt nåt problem med coilwhine iaf, om det inte kommer när de riktiga next gen spelen får maskinen att jobba hårt.
Postad 06 januari 2021 - 14:35
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Har hört att man kan spela God of War i 4K 60fps på PS5:an, om man installerar från skiva och undviker att installera nån av uppdateringarna.
Tydligen är frameraten olåst, även i 4K läget, på den opatchade versionen.
Ska testa sen, och se om det stämmer.
Postad 08 januari 2021 - 16:45
Kimme
-
Kimme
-
Beroende
-
-
1 376 inlägg
Behöver lite hjälp boys & girls.
Har haft PS5:an nu i 1 månad och har en grej jag inte lyckas komma till rätta med.
Jag har en Sony A1 OLED - Supernöjd! eller ja tills nyss...
Får inte till 120hz på Black Ops Cold War och trodde det berodde på att jag gick genom receivern (Yamaha RX-A2080)
Så kopplade PS5:an direkt till tv:en nyss men samma sak?
Förstår att det inte går med 4K/120hz eftersom tv:en har HDMI 2.0b och inte 2.1 men trodde 1080p/120hz skulle funka om man kör Performance Mode.
Men det verkar det inte göra.
Sony A1 OLED - HDMI 2.0b - 100/120hz men står såhär såg jag nu när jag kollade spec mer noga.
STÖD FÖR VIDEOSIGNAL
4096 x 2160p (24, 50, 60 Hz), 3840 x 2160p (24, 25, 30, 50, 60 Hz), 1080p (30, 50, 60 Hz), 1080/24p, 1080i (50, 60 Hz), 720p (30, 50, 60 Hz), 720/24p, 576p, 576i, 480p, 480i
Fattar inte när den stödjer 120hz?
Måste jag köpa ny tv igen alltså?!
Postad 08 januari 2021 - 17:08
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5 338 inlägg
inget du måste aktivera i din tv på just den hdmi ingången?
Postad 08 januari 2021 - 22:34
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1 551 inlägg
Behöver lite hjälp boys & girls.
Har haft PS5:an nu i 1 månad och har en grej jag inte lyckas komma till rätta med.
Jag har en Sony A1 OLED - Supernöjd! eller ja tills nyss...
Får inte till 120hz på Black Ops Cold War och trodde det berodde på att jag gick genom receivern (Yamaha RX-A2080)
Så kopplade PS5:an direkt till tv:en nyss men samma sak?
Förstår att det inte går med 4K/120hz eftersom tv:en har HDMI 2.0b och inte 2.1 men trodde 1080p/120hz skulle funka om man kör Performance Mode.
Men det verkar det inte göra.
Sony A1 OLED - HDMI 2.0b - 100/120hz men står såhär såg jag nu när jag kollade spec mer noga.
STÖD FÖR VIDEOSIGNAL
4096 x 2160p (24, 50, 60 Hz), 3840 x 2160p (24, 25, 30, 50, 60 Hz), 1080p (30, 50, 60 Hz), 1080/24p, 1080i (50, 60 Hz), 720p (30, 50, 60 Hz), 720/24p, 576p, 576i, 480p, 480i
Fattar inte när den stödjer 120hz?
Måste jag köpa ny tv igen alltså?!
Har ingen Sony tv men finns det någon möjlighet att ställa in en "custom resolution" som är 1080p 120Hz?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|