Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 4 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (321) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 3 301:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 4 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 6 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 8 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 9 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 9 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 10 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 10 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 11 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 11 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 12 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 13 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 13 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 13 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 14 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 14 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 14 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 14 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 14 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 15 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 15 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 15 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 15 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 15 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 15 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 15 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 16 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 16 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 16 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 17 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 17 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 18 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 18 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 03 april 2010 - 13:31

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Tack Palle och Benkke

Jag har lyckats flytta knapparna i displayen som jag vill men när jag ska lägga till aktiviteter så blir jag lite fundersam på hur det funkar. Jag vill att volume och kanal +- skall fungera oavsett vilken enhet jag har valt, som det verkar nu så måste jag välja en aktivitet till exempel lyssna på musik för att den funktionen skall funka eller missar jag något. Det verkar också som man behöver välja bort dom comandon jag redan valt bort när man skapar en aktivitet vilket känns lite bökigt om man vill ha knapparna på samma plats.

Thomas

Logitech använder sig av aktivitetsbegreppet istället för att du ska behöva välja vilken enhet du vill styra varje gång. Det är faktiskt riktigt smidigt. Mitt tips är att glömma bort inställningarna för varje enhet och börja använda aktiviteter istället.

Volym +/- kan till exempel alltid att styra volymen, men om du är i aktiviteten "TV i sovrummet" styr den volymen på TVn där, och om du har aktivieten "TV i vardagsrummet" styr den volymen på din förstärkare eller TVn där. Man konfigurerar knapparna för varje aktivitet.

När du startar en aktivitet kommer också de enheter som ingår att startas automatiskt, med en knapptryckning kan du slå igång 4-5 enheter.

Postad 03 april 2010 - 13:38

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Det är helt rätt, använd bara aktiviteter. Jag har använt enheter 2 ggr på 1½ år
I aktiviteter kan man blanda själv vilka knappar som ska göra vad och på vilka enheter som helst, så här

Bifogad fil  harm.jpg   59,77K   0 Antal nerladdningar

Postad 04 april 2010 - 06:33

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Jag kanske börjar mjukna för det där med aktiviteter nu när jag lekt lite mera och upptäckt att man kan gå till en enhet utan att gå ur aktiviteten. Det var det som jag trodde var begränsningen.
Det är bara det där med om apparaterna slås på eller av som jag inte blir riktigt klok på. Jag brukar lyssna på musik via Squeezeboxen eller BD Spelaren samtidigt som jag zappar mellan kanalerna på proj/TV och om jag då startar aktiviteten titta på TV så är ju redan proj/TV redan på och eftersom dom flesta power on är av så kallad AV/PÅ toggle typ så slås väl proj/TV av?
Det går ju att välja om enheten skall vara på eller inte men även fast jag valt det alternativet så ville aktiviteten stänga av projen är det något jag missar?

Jag har sett att det verkar finnas comandon som power off och power on fast det inte finns dom funktionerna i orginalfjärren. Funkar dessa comandon fast orginalfjärren inte har dessa?

Thomas

Postad 05 april 2010 - 14:20

Saxdalen
  • Saxdalen
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Omöjloigt att läsa genom denna tråd... Men en kort fråga. Har Logitech Harmony One "allt"? ÄR det fjärrkontrollernas rolls?

Vill en en fjärr som uppfyller både mitt behov och frugans och barnens behov. Barnen är 3 år och 9 år, det skall gå att använda för dom alla... Gärna kompatibel med PS3.

Postad 06 april 2010 - 07:10

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Omöjloigt att läsa genom denna tråd... Men en kort fråga. Har Logitech Harmony One "allt"? ÄR det fjärrkontrollernas rolls?

Nej.

Den saknar RF och den går inte att använda med Ps3 utan en extra adapter. Ps3 kör med bluetooth för att ta emot signaler från fjärrkontroll.

Däremot är One riktigt bra för sitt pris.

Redigerat av Sigma78, 06 april 2010 - 08:05.

Postad 06 april 2010 - 07:20

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Däremot är One riktigt bra för sitt pris. 900 har RF också.

Måste tillägga att RF bara är mellan fjärren och den medföljande mottagaren som sedan konverterar till IR. Du kan alltså INTE styra saker som från början styrs av RF som t ex Bose. Råkade tipsa en kollega om att han kunde köpa en 895 för att även styra hans Bose-system. Vilket inte gick, efter mycket svordomar, googlande och till sist samtal till Logitech.

Postad 06 april 2010 - 08:05

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Måste tillägga att RF bara är mellan fjärren och den medföljande mottagaren som sedan konverterar till IR. Du kan alltså INTE styra saker som från början styrs av RF som t ex Bose.

Visst ja, sorry, jag glömde det. Redigerar mitt orginalinlägg direkt.

Postad 06 april 2010 - 14:47

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Måste tillägga att RF bara är mellan fjärren och den medföljande mottagaren som sedan konverterar till IR. Du kan alltså INTE styra saker som från början styrs av RF som t ex Bose. Råkade tipsa en kollega om att han kunde köpa en 895 för att även styra hans Bose-system. Vilket inte gick, efter mycket svordomar, googlande och till sist samtal till Logitech.

Jag har haft både Harmony One och Harmony 900 (med RF) och kan tillägga att RF->IR-omvandlingen innebär en fördröjning som för vissa enheter blir ett stort problem (t.ex. att höja/sänka volym med snabba knapptryckningar). Vill rekommendera alla som vill skaffa fjärr med RF, att skaffa den på öppet köp och testa hur den fungerar med just era enheter (jag lämnade tillbaka min).

Postad 07 april 2010 - 08:28

Unregisteredac6c614c
  • Unregisteredac6c614c
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Vill en en fjärr som uppfyller både mitt behov och frugans och barnens behov. Barnen är 3 år och 9 år, det skall gå att använda för dom alla... Gärna kompatibel med PS3.

Köpte denna fjärrkontroll för att hela familjen skulle kunna använda sig av den. Enda nackdelen är väl att vissa har lite för bråttom att lägga ifrån sig fjärren innan alla enheter är påslagna. Man måste hålla fjärren riktad ett lite tag så att alla enheter hinner och ställa in sig på rätt kanal mm.

Kontrollen styr Sony 40W4000, Tvix 6500, Denon AVR 1804, Denon DVD 700, PS3 (adapter krävs) samt min dekoder Samsung (parabol.

Funkar kanon. Tanten är super nöjd. Sen består familjen av 4 kidz, 12, 14, 16, 17 samt en jycke.

Redigerat av Unregisteredac6c614c, 07 april 2010 - 08:42.

Postad 07 april 2010 - 08:44

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Man måste hålla fjärren riktad ett lite tag så att alla enheter hinner och ställa in sig på rätt kanal mm.

Det här problemet kan du eventuellt minska lite grand genom att trimma de delays som finns uppsatta för varje enhet. De är ofta generöst tilltagna för att säkert fungera. I vissa fall kunde jag sätta ner dem till 0, och minska tiden för en uppstatssekvens med 5-10s.

Kul att höra att du är nöjd i stort! :D

Postad 07 april 2010 - 19:10

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0
Fan vad trött jag blir på min 525 kontroll. Kan nån förklara hur i **** den lyckas slå på min projektor när jag avslutar en aktivitet där min tv, förstärkare och hdmi-switch är på. Händer inget med projektorn när jag slår på dessa men när jag stänger av aktiviteten så slås projjen på!?!?!

Är det bara att slänga skiten i väggen och köpa en annan som gäller kanske?

Postad 10 april 2010 - 19:08

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0

Jag kanske börjar mjukna för det där med aktiviteter nu när jag lekt lite mera och upptäckt att man kan gå till en enhet utan att gå ur aktiviteten. Det var det som jag trodde var begränsningen.
Det är bara det där med om apparaterna slås på eller av som jag inte blir riktigt klok på. Jag brukar lyssna på musik via Squeezeboxen eller BD Spelaren samtidigt som jag zappar mellan kanalerna på proj/TV och om jag då startar aktiviteten titta på TV så är ju redan proj/TV redan på och eftersom dom flesta power on är av så kallad AV/PÅ toggle typ så slås väl proj/TV av?
Det går ju att välja om enheten skall vara på eller inte men även fast jag valt det alternativet så ville aktiviteten stänga av projen är det något jag missar?

Jag har sett att det verkar finnas comandon som power off och power on fast det inte finns dom funktionerna i orginalfjärren. Funkar dessa comandon fast orginalfjärren inte har dessa?

Thomas

Du behöver i stort sett ha ett gäng olika aktiviteter för att få det att fungera:
  • Lyssna på musik via Squeezebox
  • Lyssna på musik via Squeezebox med TV på för kanalzappning
  • Lyssna på musik via Squeezebox med proj på för kanalzappning
  • Lyssna på musik via BD-spelare
  • Lyssna på musik via BD-spelare med TV på för kanalzappning
  • Lyssna på musik via BD-spelare med proj på för kanalzappning
...om du nu vill ha alla de varianterna, vill säga...

Och ja, det är rätt vanligt att en apparat har separata kommandon för av/på trots att originalfjärren bara har "toggle av/på" i en knapp.

Postad 11 april 2010 - 09:09

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Lustigt att Harmony One gått upp 200kr på många ställen efter släppet av Harmony 300i. Brukade kosta 1290kr och nu 1490kr.

Postad 11 april 2010 - 13:41

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Fjärren vet att om projektorn var igång i förra aktiviteten behöver den inte slås på igen. Den har koll vet du :P
Om den försöker stänga av en enhet som ska användas även i den nya aktiviteten du startar är det något fel som är trasigt i konfigurationen... så gör aldrig min.

Postad 11 april 2010 - 21:16

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Fjärren vet att om projektorn var igång i förra aktiviteten behöver den inte slås på igen. Den har koll vet du :P
Om den försöker stänga av en enhet som ska användas även i den nya aktiviteten du startar är det något fel som är trasigt i konfigurationen... så gör aldrig min.

Det var just det där jag var lite fundersam över och det är ju bra att det fungerar på det sättet. Jag har nu lagt in kanal upp/ner så jag kan titta på projen och byta kanal fast jag lyssnar på musik på Squeezeboxen. Det funkar sedan att välja aktiviteten titta på TV utan att den vill stänga av projen.

Jag har lagt till lite mera knappar som jag saknade på mina andra aktiviteter men jag märker att man kommer på funktioner som saknas efter ett tag.
Jag får väl lov att erkänna att det inte är så dumt med dessa aktiviteter när man fått det mesta att fungera som man vill.
Det jag inte riktigt får till är när jag byter aktivitet från titta på DVD/BD till titta på TV är när den byter ingång på projektorn (Panasonic PT-AE3000) så vill den inte gå ända fram till rätt ingång. Måste den gå via alla ingångar? Kan den inte välja rätt ingång direkt?

Om den står på HDMI ingång 3 när jag tittar på DVD/BD och jag väljer titta på TV som har HDMI ingång 2 så går den genom alla ingångar istället för att bara backa ett steg. Det går ju att välja ingång på projektorn och sedan trycka pil vänster eller höger för att komma till närmaste ingång.

Thomas

Postad 13 april 2010 - 15:39

Unregisteredac6c614c
  • Unregisteredac6c614c
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Fjärren vet att om projektorn var igång i förra aktiviteten behöver den inte slås på igen. Den har koll vet du :)

Hade jag inte en aning om. Har alltid stängt av allt när jag ska växla mellan PS3 till Tvix tex. Tackar för infon, nu ska det testas.

Postad 13 april 2010 - 17:38

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Köpte Logitech Harmony 555 för ett par dagar sedan och har en fråga.

Ska inte kontrollen stänga av sig själv efter ett tag?

LCD-displayen har text på sig hela tiden. Oavsett hur länge den ligger orörd.

Postad 14 april 2010 - 16:31

jokim
  • jokim
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Köpte Logitech Harmony 555 för ett par dagar sedan och har en fråga.

Ska inte kontrollen stänga av sig själv efter ett tag?

LCD-displayen har text på sig hela tiden. Oavsett hur länge den ligger orörd.

går att justera i harmony programvaran som du programerar fjärren med... om inte är det fel på den...

Postad 20 april 2010 - 21:07

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Hejsan,

Funderar på att köpa en Harmony.

Jag vill kunna styra min LCD-tv, min digitalbok (motorola VIP1920) och mitt gamla minisystem från Pioneer som är 10 år gammalt.

Det är inte jätteviktigt att kunna slå på alla enheter med en knapptryckning men det vore såklart smutt att kunna göra.

Klarar jag mig med en av de "billigare" såsom 700 eller 525 eller är det bara One som gäller?

En sak som måste fungera är att volymjustering på fjärren ALLTID ska höja/sänka volymen på mitt gamla minisystem.

Tacksam för svar.

/Micke

Redigerat av DIFference, 20 april 2010 - 21:07.

Postad 21 april 2010 - 06:12

nisse82
  • nisse82
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
DIFference, du klarar dig med 525an också. Den klarar det du behöver.

Apropå något helt annat. Har något lyckats köra sin fjärr mot projektorduk, närmare bestämt en Grandview Cyber duk?

Postad 21 april 2010 - 06:59

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Hejsan,

Funderar på att köpa en Harmony.

Jag vill kunna styra min LCD-tv, min digitalbok (motorola VIP1920) och mitt gamla minisystem från Pioneer som är 10 år gammalt.

Det är inte jätteviktigt att kunna slå på alla enheter med en knapptryckning men det vore såklart smutt att kunna göra.

Klarar jag mig med en av de "billigare" såsom 700 eller 525 eller är det bara One som gäller?

En sak som måste fungera är att volymjustering på fjärren ALLTID ska höja/sänka volymen på mitt gamla minisystem.

Tacksam för svar.

/Micke

Du klarar dig t o m med en 300, eftersom du bara har 3 enheter. Även då kan du slå på allt med en knapptryckning.

Min 650 är btw på väg till mig nu, efter ett ###### tag. Surt bara att Logitech skickar med UPS, så det kommer ju ligga en lapp hemma där det står att UPS har sökt mig... ;)
Idioter som tror att man är hemma på arbetstid!

Redigerat av endumen, 21 april 2010 - 07:01.

Postad 21 april 2010 - 08:04

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Du klarar dig t o m med en 300, eftersom du bara har 3 enheter. Även då kan du slå på allt med en knapptryckning.

Min 650 är btw på väg till mig nu, efter ett ###### tag. Surt bara att Logitech skickar med UPS, så det kommer ju ligga en lapp hemma där det står att UPS har sökt mig... ;)
Idioter som tror att man är hemma på arbetstid!

Okidoki. Men om jag t.ex. tittar på tv. Sedan vill jag spela lite Xbox och då volymen alltid blir oerhört hög då så får jag alltid sänka stereovolymen. DÅ skulle det vara bra att ha en knapp med ett defaultvärde för volymen som jag ty cker på då jag ska spela xbox t.ex. Går detta smidigt med de billigare alternativen också eller är det en One som gäller då? Vet att man kan ha olika aktiviteter programmerade i den och så kan man välja i pekskärmen t.ex. "Spela xbox".

Postad 21 april 2010 - 08:18

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Okidoki. Men om jag t.ex. tittar på tv. Sedan vill jag spela lite Xbox och då volymen alltid blir oerhört hög då så får jag alltid sänka stereovolymen. DÅ skulle det vara bra att ha en knapp med ett defaultvärde för volymen som jag ty cker på då jag ska spela xbox t.ex. Går detta smidigt med de billigare alternativen också eller är det en One som gäller då? Vet att man kan ha olika aktiviteter programmerade i den och så kan man välja i pekskärmen t.ex. "Spela xbox".

Det är ingen skillnad på One och de billigare modellerna i det hänseendet. Det som One och de dyrare modellerna ger dig är mest kosmetika... färgskärm och touch screen. Funktionaliteten är densamma i samtliga fjärrkontroller, det är i princip bara hur snyggt det är som skiljer. Du kan styra fler apparater med de mer avancerade modellerna också.

Att sätta ett diskret värde på volymen är väldigt ovanligt att det går. Det som jag har gjort är att jag har spelat in en signal från orginalfjärren där jag håller nere volym ner-knappen längre än vad man normalt gör. Det resulterar i att om jag ber min Harmony sända den signalen sänks volymen 16 steg på förstärkaren i ett svep. Jag har lagt in två sådana efter varandra i avslutet på aktiviteter där hemmabion är inblandad, så att jag inte får en chock av den höga volymen när jag slår igång nästa gång.

Enda sättet att få volymen till ett exakt värde som jag vet är att sänka den så mycket att den alltid hamnar på noll, och sen höja ett bestämt antal steg därifrån. Det kan ta ganska lång tid att skicka så många kommando, så det är inte säkert att det är en smidig lösning.

Postad 21 april 2010 - 08:27

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Det är ingen skillnad på One och de billigare modellerna i det hänseendet. Det som One och de dyrare modellerna ger dig är mest kosmetika... färgskärm och touch screen. Funktionaliteten är densamma i samtliga fjärrkontroller, det är i princip bara hur snyggt det är som skiljer. Du kan styra fler apparater med de mer avancerade modellerna också.

Att sätta ett diskret värde på volymen är väldigt ovanligt att det går. Det som jag har gjort är att jag har spelat in en signal från orginalfjärren där jag håller nere volym ner-knappen längre än vad man normalt gör. Det resulterar i att om jag ber min Harmony sända den signalen sänks volymen 16 steg på förstärkaren i ett svep. Jag har lagt in två sådana efter varandra i avslutet på aktiviteter där hemmabion är inblandad, så att jag inte får en chock av den höga volymen när jag slår igång nästa gång.

Enda sättet att få volymen till ett exakt värde som jag vet är att sänka den så mycket att den alltid hamnar på noll, och sen höja ett bestämt antal steg därifrån. Det kan ta ganska lång tid att skicka så många kommando, så det är inte säkert att det är en smidig lösning.

Ok. Jag trodde man kunde välja ett direkt värde att sätta volymen till. Men går det inte ens med One så köper jag nog en lite billigare för inhuvudanledningen att överhuvudtaget köpa en är att slippa ha flera fjärrkontroller. Plus att min Motorola On Demand HD-box inte kan ställa in volymen om man kör över HDMI (en bug tydligen). Så då tänker jag ställa in Harmonyn att alltid ändra volym på stereon.

Postad 21 april 2010 - 08:38

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Ok. Jag trodde man kunde välja ett direkt värde att sätta volymen till. Men går det inte ens med One så köper jag nog en lite billigare för inhuvudanledningen att överhuvudtaget köpa en är att slippa ha flera fjärrkontroller.

Det finns inget logitech kan göra dessvärre. Om kommandot för att sätta volymen till ett visst värde inte finns på orginalfjärren, och enheten inte kan ta emot ett sådant, så finns det inget sätt för dem att göra det heller.

Postad 21 april 2010 - 08:40

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Det finns inget logitech kan göra dessvärre. Om kommandot för att sätta volymen till ett visst värde inte finns på orginalfjärren, och enheten inte kan ta emot ett sådant, så finns det inget sätt för dem att göra det heller.

Ok. Men det är gott nog för mig att bara behöva använda en fjärrkontroll.

Är nog rätt sugen på att testa 525 då. Tycker den designen är snyggare än de som är mer runda.

Edit: Det blev en 555 då den är av samma stil som 525 men ännu snyggare. ;)

Redigerat av DIFference, 21 april 2010 - 13:41.

Postad 25 april 2010 - 10:35

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Någon som har kolla på om Logitech Harmony One funkar till Western Live HD mediastreamer?

Postad 25 april 2010 - 18:48

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Vill lägga in snabbknappar till vissa kanaler på min comhembox på "ytterliggare knappar". Alltså touch knappar.

Säg att canal plus sport ligger på plats 33 på listan.
Namn: Canal Plus Sport
Kommando: ?? Går ju bara skriva in en trea...

Sen undrar jag även om man kan få "Enheter" som förstaval på displayen istället för "Aktiviteter"?

Postad 25 april 2010 - 21:23

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Är det generellt så att bläddringar (kanaler, val volym etc) blir något segare med universalfjärrar jämfört med originaldosorna?

Postad 25 april 2010 - 23:21

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Finns det någon möjlighet till att stänga av alternativt knapplåsa knapparna/touchskärmen på en Harmony One utan att rycka batteriet? Det är grymt irriterande att inte kunna svepa över skärmen med tummen för att bli av med fingeravtrycken. Dessutom är risken stor att man råkar trycka på "Titta på Blu-ray" och vips så startar Projektorn, Recivern och Blu-ray spelaren. Annars tycker jag om Harmony One, gav 999:- på Media Markt (erbjudande).

Postad 26 april 2010 - 07:10

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Vill lägga in snabbknappar till vissa kanaler på min comhembox på "ytterliggare knappar". Alltså touch knappar.

Säg att canal plus sport ligger på plats 33 på listan.
Namn: Canal Plus Sport
Kommando: ?? Går ju bara skriva in en trea...

Jag tror att det där har med en inställning på enheten att göra. Det går att ställa in hur man väljer kanaler, om det är med en, två eller tre siffror. Jag gissar att du har ställt in din ComHembox på en siffra, ställ om till två så ska det gå att skriva in 33 som kanalnummer att växla till.

Sen undrar jag även om man kan få "Enheter" som förstaval på displayen istället för "Aktiviteter"?

Nej, inte så vitt jag vet. Vad är det du vill uppnå? Du kan ju alltid skapa en aktivitet som motsvarar enheten om du skulle vilja det.

Är det generellt så att bläddringar (kanaler, val volym etc) blir något segare med universalfjärrar jämfört med originaldosorna?

Det borde bero på de delays som är inställda. Som standard är de generöst satta för att alltid fungera, men du borde kunna trimma ner dem och på så sätt få upp hastigheten. Jag märker ingen speciell skillnad i hastighet mot orginalfjärrarna på min.

Om du har läst in kommandon som RAW finns det en inbyggd fördröjning som inte går att få bort, men om du använder kommandon från databasen eller inlästa "som vanligt" borde det inte bli något problem.

Postad 26 april 2010 - 12:06

Unregisteredac6c614c
  • Unregisteredac6c614c
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Finns det någon möjlighet till att stänga av alternativt knapplåsa knapparna/touchskärmen på en Harmony One utan att rycka batteriet? Det är grymt irriterande att inte kunna svepa över skärmen med tummen för att bli av med fingeravtrycken. Dessutom är risken stor att man råkar trycka på "Titta på Blu-ray" och vips så startar Projektorn, Recivern och Blu-ray spelaren. Annars tycker jag om Harmony One, gav 999:- på Media Markt (erbjudande).

Ett tips kan ju vara att vända fjärren bort från enheterna.... :(

Postad 26 april 2010 - 12:21

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Nej, det kan jag inte påstå. Har inte märkt någon som helst skillnad vad gäller bläddringar mellan harmony fjärren och original.

Postad 26 april 2010 - 12:25

PeterC
  • PeterC
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Hej!

Har länge tänkt köpa en Logitech Harmony av något slag för att styra mina prylar. Tyvärr verkar stödet för Linux vara tunt. Vad jag förstått så finns ingen support från Logitech utan man får använda Concordance. Är det bara vid uppdatering av firmware som detta är ett problem? Att definiera sina inställningar har jag förstått görs via en webbsida? Hur gör ni som endast kör Linux? Är detta ett problem?

/Peter

Postad 26 april 2010 - 22:13

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Nej, det kan jag inte påstå. Har inte märkt någon som helst skillnad vad gäller bläddringar mellan harmony fjärren och original.

Kanske är jag som är för snabb med originalfjärrarna. Min hd-box-fjärr går att bläddra med mycket snabbar än med min Harmony.

Postad 27 april 2010 - 06:42

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Det är samma för mig när jag bläddrar mellan ingångarna på TV:n. Med originalfjärren kan jag bläddra snabbt utan fördröjningar. Men med Harmony tar det kanske 2 sek mellan varje ingång. Har provat allt känns det som...

Redigerat av Sardaukar, 27 april 2010 - 06:47.

Postad 27 april 2010 - 09:02

Unregisteredac6c614c
  • Unregisteredac6c614c
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Då är jag tvärt emot er. Går mycket snabbare att byta kanal med One än original kontrollen.

Postad 29 april 2010 - 13:27

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Då är jag tvärt emot er. Går mycket snabbare att byta kanal med One än original kontrollen.

Du har nog en slö original-fjärr då. ^_^

Postad 29 april 2010 - 14:01

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har inhandlat en Logitech Harmony 650 och börjar nu få den till att fungera bra.

Dock tycker jag att den tar onödigt lång tid på sig att starta upp TV, Förstärkare och Blu-ray spelare? Självklart förstår jag att viss delay måste det finnas efter som den måste veta när den ska ex köra mute på TV och när den kan slå om förstärkaren.

Jag såg att man kunde ställa en generell delay på knapparna men det är inte detta som är problemet utan det är snarare delayen mellan de olika instruktionerna i en aktivitet.

Någon Idé på var man kan ändra detta?

Postad 29 april 2010 - 14:57

Unregisteredac6c614c
  • Unregisteredac6c614c
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Du har nog en slö original-fjärr då. :(

Jepp det har jag. Har aldrig gillt original fjärren.

Postad 05 maj 2010 - 13:48

qrist
  • qrist
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Har ett delikat problem med min Harmony One. Jag har lagt till min HTPC som en Media Center PC och när jag ibland växlar aktivitet stängs denna av eller försätts i vänteläge trots att jag specifikt valt att den alltid ska vara på. Är det något jag har missat? Tacksam för hjälp!

Postad 05 maj 2010 - 13:51

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Du har inte aktiverat någon form av hdmi kontroll på din TV eller stärkare?

Postad 05 maj 2010 - 15:30

qrist
  • qrist
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Du har inte aktiverat någon form av hdmi kontroll på din TV eller stärkare?

Nix, allt sånt är avstängt.

Postad 06 maj 2010 - 14:03

Unregisteredc9db960b
  • Unregisteredc9db960b
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Ska änlligen ersätta mina fjärrkontroller med en multifjärr. Det här ska jag använda den till

* Styra min Receiver
* Styra min TV
* Styra min digitalbox
* (om möjligt styra min PS3)

Jag måste inte ha "en-knapp-gör-allt" lösning utan nöjer mig med att inte behöva skifta kontroller.

Frågan är huruvida jag tjänar något på att välja en dyrare modell än 300i för 299 kronor? Finns det ett reellt mervärde som motsvarar en flerdubbel kostnad? (PS: Jag är en svennebanan och inget freak DS:)

Svar såsom "välj den här för 2 tusen så kan du styra 387 olika produkter istället för 4" är alltså inte giltliga :)

Redigerat av Unregisteredc9db960b, 06 maj 2010 - 14:05.

Postad 07 maj 2010 - 09:16

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Jag föreslår att du provar den billigare kontrollen, behöver du inte aktivitets knappar så bör det inte vara några problem.

Jag har en Panasonic 50PX8 och varje gång denna aktiveras med Logitech kontrollen så mutas den, det betyder att om jag först väljer aktivitet Watch TV och sen väljer Watch movie så kommer ljudet först slås av och sen slås på. Detta leder till att jag måste manuellt muta TVn. Är det så att jag väljer Watch movie direkt när TV är ifrån så blir så klart allt rätt.

Hur löser ni detta?

Ett annat problem är att om jag väljer Watch TV så kommer TVn slås på och sen välja TV som input, men då TV är per default inställd på TV input så ställs den in på DTV? Detta är så klart ingen problem om jag går från Watch movie till Watch TV.

Några idéer?

Postad 12 maj 2010 - 14:15

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Jag ber om ursäkt till alla men behöver få reda på en sak som med stor säkerhet finns beskriven någonstans i denna gigantiska tråd.

Går det på något smidigt sätt att programmera kommandot "Titta på TV" så att rätt 'aspect ratio' ställs in automatiskt. Nu måste jag gå in på enhet och trycka på "picture" på lcd-displayen fem gånger för att det ska bli helskärm istället för något stretchad variant på min Pioneer-TV.

Postad 12 maj 2010 - 14:28

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag ber om ursäkt till alla men behöver få reda på en sak som med stor säkerhet finns beskriven någonstans i denna gigantiska tråd.

Går det på något smidigt sätt att programmera kommandot "Titta på TV" så att rätt 'aspect ratio' ställs in automatiskt. Nu måste jag gå in på enhet och trycka på "picture" på lcd-displayen fem gånger för att det ska bli helskärm istället för något stretchad variant på min Pioneer-TV.

Jag svarar som vi brukar göra: Kan du göra det med orginalfjärren så kan du göra det med Harmonyn! I detta fallet får du göra ett makro med flera kommandon som upprepar det du brukar trycka på. Dock tycker jag att det borde finnas ett smidigare sätt att göra detta på även med orginalfjärren.

Postad 12 maj 2010 - 16:38

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Jag svarar som vi brukar göra: Kan du göra det med orginalfjärren så kan du göra det med Harmonyn! I detta fallet får du göra ett makro med flera kommandon som upprepar det du brukar trycka på. Dock tycker jag att det borde finnas ett smidigare sätt att göra detta på även med orginalfjärren.

Tack för svar. Jag får knalla hem och kolla hur man tillverkar makron helt enkelt.

Postad 14 maj 2010 - 15:37

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Går det endast ha 4 sidor med favoritkanaler/ikoner?

Postad 14 maj 2010 - 15:39

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Går det endast ha 4 sidor med favoritkanaler/ikoner?

Tyvär är det så :o

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.