Gillar sista Johan
Finfint Torvald, Micke och Morgan

Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 21 November 2014 - 22:26
Mycket bra Jocke
Gillar sista Johan Finfint Torvald, Micke och Morgan ![]() Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr Postad 21 November 2014 - 23:34
Inte postat så mycket sista tiden så tar en till
![]() Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr Postad 22 November 2014 - 11:30 Oj! Hur träffade du den där? Spam? Postad 22 November 2014 - 21:32 Tack. Det är vad vissa kallar fiskbajs, men i själva verket tror jag att det är från sandmaskar / deras bo. Detta kan man se när tidvattnet har sjunkit bort Postad 22 November 2014 - 22:25
Fantastiska bilder Ronny! Postad 22 November 2014 - 23:05
Tackar..
Det är en blomfluga Torvald.. så den står still i luften ibland Fin Morgan ![]() Sony A7 + Zeiss Sonnar 50 1.5 ZM by Ronny Olsson, on Flickr Redigerat av Unregistered6e59ce73, 22 November 2014 - 23:06. Postad 23 November 2014 - 00:30 Inte står dom då still när jag kommer med kameran! Svårt att träffa fokus dessutom... Postad 23 November 2014 - 00:43
Haha.. ibland så.. lite lättare med A7 då du kan ha fokus-förstoring i sökaren med .. hjälper till lite om dom nu står still Postad 23 November 2014 - 13:42
Riktigt snygg Ronny! På den senaste har du på ett bra sätt visat magin med Sonnar 50/1.5.
Här en från igår ![]() Sony A7 + Planar 50/2 zm by tomkoivu, on Flickr Redigerat av xray, 23 November 2014 - 13:48. Postad 23 November 2014 - 15:38
Snyggt xray, jag gillar lite såna gamla rostiga saker från förr som tidens tand rått på
Postad 23 November 2014 - 16:06
+1 Tackar En till " rimfrost andedräkt " ![]() Sony A7 + Zeiss Sonnar 50 1.5 ZM by Ronny Olsson, on Flickr Postad 23 November 2014 - 18:06
Grymt Ronny
Hmm...någon annan som har lite problem med minhembio ? Så fort jag går in på minhembio...laggar sidorna och det blir svårta att scrolla ner och gå in på olika poster. Ibland tom låser sig min webbläsare ( firefox) men bara när jag går in här på minhembio...skumt. Postad 23 November 2014 - 19:40
Jättefina Ronny!
20141123-PB230344.jpg 335.23K
7 Antal nerladdningar
Postad 24 November 2014 - 17:38
kul vinkel mikael
fin svartvit hund ronny. fin bild på bajset Mogge November rain Bifogad fil(er)Postad 24 November 2014 - 19:46 Nu blir jag så avundsjuk på snön. Här är det tyvärr totalt jävla mörker fortfarande + blåst + regn. Fin bild som gör att jag längtar dit! Jag tar en uppföljare på min förra Till havs 2
IMG_6816.jpg 382.7K
1 Antal nerladdningar
Postad 24 November 2014 - 20:31
Tackar !
Micke, snyggt fotat bra vinkel Andreas....härlig bild, riktigt bra ! Torvald...Mycket fint ! Postad 24 November 2014 - 21:00
Sjukt bra bilder här alla den senaste tiden - ni gör ett jäkla bra jobb
Postad 24 November 2014 - 21:10 Lyckan blev väldigt kortvarig. Regnet öste ner idag så nu är man tillbaka till det blöta slask-h-vetet. Hoppas att december bjuder på ett vitare väder. Kreativt Andreas. Riktigt konstverk där. ![]() 2014-11-23 by P-O Andersson, on Flickr Redigerat av Velodynamic, 24 November 2014 - 21:14. Postad 25 November 2014 - 15:58
Tog lite testbilder idag med Sigma 30/2,8 som jag fick igår - är väldigt nöjd
Såg en hockeyrink mitt i ett industriområde - tvungen o plåta den Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered19078543, 25 November 2014 - 16:00. Postad 25 November 2014 - 19:28
Tack Mikael,Morgan,bast och velo
Härligt att vintern har kommit till dig velo Kul med nya prylar bast Postad 25 November 2014 - 19:31
Coolt bast !
Vintrig bild Velo ! Hade en fotosession med en hund som hette Spike idag.
Redigerat av mstoltz, 25 November 2014 - 19:32. Postad 25 November 2014 - 19:51
Härlig bild Ante och Micke
Snyggt Velo,Torvald och Bast Finfint Morgan gillar denna bäst ![]() Sony A7 + Zeiss Sonnar 50 1.5 ZM by Ronny Olsson, on Flickr Redigerat av Unregistered6e59ce73, 25 November 2014 - 19:54. Postad 25 November 2014 - 21:27
Tackar Morgan & Ronny - inga dåliga vovvebilder ni själva har tagit
Andreas - håller fullständigt med, finns inget roligare än nya & hårda paket Postad 25 November 2014 - 21:38
Kör väl sista i trilogin då, fast jag egentligen inte tycker den är så fin.
Till havs 3
IMG_6835.jpg 401.73K
1 Antal nerladdningar
Postad 25 November 2014 - 21:55
Fina hundbilder båda två! Postad 26 November 2014 - 11:14 Tack så mycket Xray Postad 26 November 2014 - 14:31
Fint "November Rain" Andreas! Jättesnyggt på Spike Morgan! Den svartvita är jättesnygg! Gillar uppmärksamheten och blicken.
Jag har för övrigt inga problem med Minhembio, kör också via FF. EDIT: Har faktiskt ett fel, lite då och då blir alla trådar markerade som lästa, utan att jag klickat på den knappen. Det är lite drygt :/ Redigerat av ida_ss, 26 November 2014 - 14:38. Postad 26 November 2014 - 20:00
Riktigt fina hundbilder ni tagit. Har endast nån gång försökt fota hundar och det är inte så lätt som ni får det att se ut.
The Golden Gate
IMG_6872.jpg 258.82K
0 Antal nerladdningar
Postad 27 November 2014 - 08:40
Riktigt många fina bilder sen senast jag var här inne och kommenterade.
Ronny - grymma bilder som vanligt! Gillar den där vatten-på-fönstret-bilden Ante, artsy! Snyggt på jycken Morgan! Härligt kattporträtt Ida! ![]() 1-40 sec at f - 4,0, ISO 800, 35 mm, IMG_0412.jpg by b.lok, on Flickr Postad 27 November 2014 - 11:31
Skönt foto Björn! Jag undrar hur du exponerat här. Du kör väl M och spot fortfarande. Kör du bara trial and error en sån här gång eller har du någon speciell teknik, var mäter du liksom? Skulle vilja bli bättre på att använda M med spotmätning...
Postad 27 November 2014 - 12:17
Ja det skulle jag med vilja veta.
Jag använder ju alltid M men inte spotmätning så ofta.....Share your secrets buddy Postad 27 November 2014 - 16:46
Tack Johan och Morgan!
Även om kameran var inställd på M och spotmätning (som alltid) så är svaret trial and error. Jag började med att ställa in slutartid och bländare utifrån vad jag kunde klara av handhållet ("1/brännvidds-metoden" för slutartiden) och för vad som skulle ge ett ok skärpedjup (största bländare kändes lite snålt tilltaget med tanke på motivet och ex.vis f/8 skulle innebära ett för högt ISO (=brus)) så jag drog till med f/4 som nån form av kompromiss. Gissade sedan på att ISO 400 skulle räcka men när jag såg resultatet i LCD:n så höjde jag till 800 istället. EDIT: Just för sådana där motiv/situationer så är väl inte spotmätning det optimala misstänker jag. Så här i efterhand antar jag att man skulle kunna köra högre ISO och mindre bländare, men men... Redigerat av knobloch, 27 November 2014 - 16:49. Postad 27 November 2014 - 18:04
Jag har också börjat köra M nu, har varit så lat förut, alltid kört bländarprio... men det är ju smidigt, särskilt eftersom jag känt att auto iso med Nikon är så bra.
Men det är riktigt najs att kunna styra exponeringen mer och man tänker till lite mer också innan man fotar. Däremot så använder jag centrum avvägd mätning mer än "full mätning" och "spot" Redigerat av Mikael_R, 27 November 2014 - 18:05. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |