* Dagens bild *
35131 svar till detta ämne
#32051
Postad 03 December 2014 - 05:04
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
#32052
Postad 03 December 2014 - 06:54
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Tack så mycket.
Grymt bra Ronny !!
#32053
Postad 03 December 2014 - 10:18
Unregisteredf904966d
-
Unregisteredf904966d
-
Forumräv
-
-
517 inlägg
Snyggt Ronny :-)
Det gula på himlen måste vara det där "Eldklotet" farfar berättade om på 70-talet ;-)
#32054
Postad 03 December 2014 - 10:54
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
#32055
Postad 03 December 2014 - 11:18
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
#32056
Postad 03 December 2014 - 13:05
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
#32057
Postad 03 December 2014 - 15:30
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Tackar
Finfint Jocke och Andreas
#32058
Postad 03 December 2014 - 16:39
MORD
-
MORD
-
Forumräv
-
-
734 inlägg
#32059
Postad 03 December 2014 - 18:49
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Det gula på himlen måste vara det där "Eldklotet" farfar berättade om på 70-talet ;-)
Mycket fin Fara! västkusten från i söndags 3,2 sek. vid f - 9,0 ISO 100 30 november 2014 Andreas Christensen_ by andreassofus, on Flickr
Riktigt bra Andreas! Budapest Keleti pályaudvar by Hofverberg Photography, on Flickr
härliga linjer Mord, grymt bra komponering
#32060
Postad 03 December 2014 - 19:46
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
#32061
Postad 03 December 2014 - 19:53
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
#32062
Postad 04 December 2014 - 08:44
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Grymt fina bilder Hugo och Que !!
#32063
Postad 04 December 2014 - 09:20
Unregistered19078543
-
Unregistered19078543
-
Beroende
-
-
1080 inlägg
Väldigt bra bilder Fara, Andreas, Hugo & que
#32064
Postad 04 December 2014 - 15:14
Unregisteredf904966d
-
Unregisteredf904966d
-
Forumräv
-
-
517 inlägg
Snyggt Mord och Andreas...
Slänger in en till på min sambo :-)
#32065
Postad 04 December 2014 - 15:57
MORD
-
MORD
-
Forumräv
-
-
734 inlägg
tack ska ni ha! har ar en till fran Budapest Budapest Parliament by Hofverberg Photography, on Flickr
#32066
Postad 04 December 2014 - 16:16
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Snyggt Fara !!!
Grymt bra Hugo....bra komp, ljus , redigering !
#32067
Postad 04 December 2014 - 21:52
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Snyggt Fara !!! Grymt bra Hugo....bra komp, ljus , redigering !
+1
#32068
Postad 05 December 2014 - 10:40
ida_ss
-
ida_ss
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
Riktigt snygga Fara och Mord!
#32069
Postad 06 December 2014 - 20:37
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
#32070
Postad 06 December 2014 - 20:56
Unregistered19078543
-
Unregistered19078543
-
Beroende
-
-
1080 inlägg
Härlig bild Hugo & Micke
Testade Sonyns ISO förmåga - det e kolsvart där träden står och tog bilden för 30 min sedan kl.20.25
Det är riktigt roligt med en EVF för man ser resultatet innan man har tagit kortet
Kört på ISO 1600 - f2,8/13sek
Redigerat av Unregistered19078543, 07 December 2014 - 09:17.
#32071
Postad 06 December 2014 - 21:03
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Härligt ljus i den Micke  Snyggt Bast! Steninge naturreservat
#32072
Postad 07 December 2014 - 08:38
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
#32073
Postad 07 December 2014 - 09:19
Unregistered19078543
-
Unregistered19078543
-
Beroende
-
-
1080 inlägg
Tackar Morgan - Härliga bilder själv - det är nått speciellt med havet
#32074
Postad 07 December 2014 - 09:35
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Snygga Morgan!
25 mm_1-2500 sec at f - 1-8_ISO 200.jpg 266.75K
6 Antal nerladdningar
#32075
Postad 07 December 2014 - 10:29
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Tack Bast och Micke !
Micke , gillar bilden, gammal rostig brevlåda.....coolt
#32076
Postad 07 December 2014 - 14:09
MORD
-
MORD
-
Forumräv
-
-
734 inlägg
Tack alla! Fina bilder Morgan! Här är ännu en bild från Budapest Margaret Bridge by Hofverberg Photography, on Flickr
#32077
Postad 07 December 2014 - 14:43
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Tack Hugo !
Jättesnygg bild själv, härliga färger samt bra ljus och komp !
Har du använt nått filter för att få ljuset från lyktstolparna som stjärnor ?
Har alltid undrat hur man får till det
#32078
Postad 07 December 2014 - 16:05
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Tack Hugo !
Jättesnygg bild själv, härliga färger samt bra ljus och komp ! Har du använt nått filter för att få ljuset från lyktstolparna som stjärnor ?
Har alltid undrat hur man får till det 
Det brukar generellt vara en optiskt egenskap faktiskt. Olika objektiv producerar olika bra "stjärnor" Jag hade ett sånt objektiv när jag körde Pentax. DA 15 Ltd, i det närmaste legendariskt just för såna bilder och absolut perfekta motljusegenskaper. Tar mig friheter 
15 mm_1-250 sec at f - 13_ISO 200.jpg 288.85K
6 Antal nerladdningar
15 mm_1-640 sec at f - 8-0_ISO 100.jpg 771.28K
5 Antal nerladdningar
#32079
Postad 07 December 2014 - 17:05
xray
-
xray
-
Guru
-
-
4296 inlägg
Den sista tycker jag var snygg. Bra jobbat Mikael!
#32080
Postad 07 December 2014 - 17:06
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Det har också med vilken bländare du väljer. Ju mindre bländaröppning ju mer stjärnform
#32081
Postad 07 December 2014 - 17:47
MORD
-
MORD
-
Forumräv
-
-
734 inlägg
Tack Morgan! Det är som Mikael och Andreas säger. Gillar verkligen formen på stjärnorna som samyangen skapar. Mina andra objektiv skapar stjärnor i samma form som från solen i mikaels bilder.
#32082
Postad 07 December 2014 - 21:27
pingo2002
-
pingo2002
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Tappade inspirationen ett tag i höst och för att hitta tillbaka tog jag fram lite bilder från i sommras. Snyggt jobbat alla..grymt bra bilder här. SWAF_JAS39C_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr
Redigerat av pingo2002, 07 December 2014 - 21:27.
#32083
Postad 07 December 2014 - 21:48
torvaldur
-
torvaldur
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Jag tar en gammal bild på temat stjärnor som jag säkert postat förr:
IMG_7986.jpg 531.15K
1 Antal nerladdningar
#32084
Postad 07 December 2014 - 21:58
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Grymma bilder Micke !!
Så...jag trodde det var ett slags filter 
men jag har inte provat att fota lampor eller så med mindre bländare, men det skall provas nu
Fina bilder Pingo och Torvald !
#32085
Postad 07 December 2014 - 22:26
MORD
-
MORD
-
Forumräv
-
-
734 inlägg
Morgan brukar du inte fota landskap med sol med bländare på typ f16? Brukar ge en bra effekt på solen
#32086
Postad 07 December 2014 - 22:37
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Nja...har väl hänt, men kommer inte ihåg att jag fick det resultatet som ni visar i era bilder :-)
#32087
Postad 08 December 2014 - 06:52
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Solen måste va helt fri för att det ska funka. Minsta lilla dis eller moln tar genast bort formen.
#32088
Postad 08 December 2014 - 07:01
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Mannen på stranden
#32089
Postad 08 December 2014 - 08:18
Unregistered19078543
-
Unregistered19078543
-
Beroende
-
-
1080 inlägg
Häftiga bilder på "stjärnorna" Micke
Fräck bild Pingo - härlig fartkänsla
#32090
Postad 08 December 2014 - 16:28
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Bra brobild Micke!
20141204_9885_fornfoto.jpg 171.5K
0 Antal nerladdningar
Snygga från Mord och Fara och fler också.
#32091
Postad 08 December 2014 - 17:22
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
#32092
Postad 08 December 2014 - 17:42
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Snyggt Johan !!
+1 härlig bild!
25 mm_1-400 sec at f - 1-8_ISO 200.jpg 117.91K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av Mikael_R, 08 December 2014 - 17:50.
#32093
Postad 08 December 2014 - 18:18
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
#32094
Postad 08 December 2014 - 20:42
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
#32095
Postad 09 December 2014 - 15:30
ida_ss
-
ida_ss
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
Fint Micke, gillar tassar
Ger inte ett starfilter också stjärnor? Eller vad det nu kallas  Gillade också dina stjärnor Mord, riktigt coola!
EDIT: Jag ser inte dina bilder Morgan, står bara "Postad bild", och så måste jag klicka på den länken, men laddas aldrig någon bild. Någon annan som upplever det?
Redigerat av ida_ss, 09 December 2014 - 15:32.
#32096
Postad 09 December 2014 - 17:05
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Fint Micke, gillar tassar 
Ger inte ett starfilter också stjärnor? Eller vad det nu kallas Gillade också dina stjärnor Mord, riktigt coola!
EDIT: Jag ser inte dina bilder Morgan, står bara "Postad bild", och så måste jag klicka på den länken, men laddas aldrig någon bild. Någon annan som upplever det?
hmm, skumt jag ser dom, även via telefon och ipad , kanske nån glitch bara
#32097
Postad 09 December 2014 - 17:29
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Jag ser alla morgans bilder, på data och mobil
25 mm_1-2000 sec at f - 1-8_ISO 200.jpg 276.62K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av Mikael_R, 09 December 2014 - 17:30.
#32098
Postad 09 December 2014 - 17:38
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
jag ser också morgans bilder.
snygga morgan.
cool stil på engine Johan
Kreativ djurbild Mikael. Gillar den. Även den senaste nu.
#32099
Postad 09 December 2014 - 21:38
pingo2002
-
pingo2002
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
#32100
Postad 09 December 2014 - 21:58
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
F-16_Falcon_Belgium_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr
Grym bild Pingo!!! Klockren!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Digitalkameror & Videokameror
-
→
Specialämne: Bilder & Fototeknik i fokus
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|