Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Dagens bild *

35131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#32051

Postad 03 December 2014 - 05:04

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Snyggt Ronny!

#32052

Postad 03 December 2014 - 06:54

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Tack så mycket.
Grymt bra Ronny !!

#32053

Postad 03 December 2014 - 10:18

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Snyggt Ronny :-)
Det gula på himlen måste vara det där "Eldklotet" farfar berättade om på 70-talet ;-)

Bifogad fil(er)



#32054

Postad 03 December 2014 - 10:54

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Mycket snyggt fara !!

#32055

Postad 03 December 2014 - 11:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
finfint fara.

västkusten från i söndags
Postad bild
3,2 sek. vid f - 9,0 ISO 100 30 november 2014 Andreas Christensen_
by andreassofus, on Flickr

#32056

Postad 03 December 2014 - 13:05

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Mycket fint Andreas !

#32057

Postad 03 December 2014 - 15:30

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tackar
Finfint Jocke och Andreas :)

#32058

Postad 03 December 2014 - 16:39

MORD
  • MORD
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0
Snyggt Andreas!
Postad bild

Budapest Keleti pályaudvar by Hofverberg Photography, on Flickr

#32059

Postad 03 December 2014 - 18:49

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Det gula på himlen måste vara det där "Eldklotet" farfar berättade om på 70-talet ;-)

Mycket fin Fara!

västkusten från i söndags
3,2 sek. vid f - 9,0 ISO 100 30 november 2014 Andreas Christensen_ by andreassofus, on Flickr

Riktigt bra Andreas!

Budapest Keleti pályaudvar by Hofverberg Photography, on Flickr

härliga linjer Mord, grymt bra komponering

#32060

Postad 03 December 2014 - 19:46

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
fint MORD

Bifogad fil  2044-forum-0950-17 mm-ISO 100-10,0 sek. vid f - 18-NIKON D7100.jpg   509.87K   4 Antal nerladdningar

#32061

Postad 03 December 2014 - 19:53

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Fina färger Que

#32062

Postad 04 December 2014 - 08:44

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Grymt fina bilder Hugo och Que !!

#32063

Postad 04 December 2014 - 09:20

Unregistered19078543
  • Unregistered19078543
  • Beroende

  • 1080 inlägg
  • 0
Väldigt bra bilder Fara, Andreas, Hugo & que :)

#32064

Postad 04 December 2014 - 15:14

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Snyggt Mord och Andreas...
Slänger in en till på min sambo :-)

Bifogad fil(er)



#32065

Postad 04 December 2014 - 15:57

MORD
  • MORD
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0
tack ska ni ha!
har ar en till fran Budapest

Postad bildBudapest Parliament by Hofverberg Photography, on Flickr

#32066

Postad 04 December 2014 - 16:16

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Snyggt Fara !!!
Grymt bra Hugo....bra komp, ljus , redigering !

#32067

Postad 04 December 2014 - 21:52

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Snyggt Fara !!!
Grymt bra Hugo....bra komp, ljus , redigering !

+1

#32068

Postad 05 December 2014 - 10:40

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Riktigt snygga Fara och Mord! :)

#32069

Postad 06 December 2014 - 20:37

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Bifogad fil  25 mm_1-4000 sec at f - 1-8_ISO 200.jpg   224.88K   4 Antal nerladdningar

#32070

Postad 06 December 2014 - 20:56

Unregistered19078543
  • Unregistered19078543
  • Beroende

  • 1080 inlägg
  • 0
Härlig bild Hugo & Micke :)

Testade Sonyns ISO förmåga - det e kolsvart där träden står och tog bilden för 30 min sedan kl.20.25

Det är riktigt roligt med en EVF för man ser resultatet innan man har tagit kortet :)

Kört på ISO 1600 - f2,8/13sek

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered19078543, 07 December 2014 - 09:17.


#32071

Postad 06 December 2014 - 21:03

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Härligt ljus i den Micke :)
Snyggt Bast!

Steninge naturreservat
Postad bild

#32072

Postad 07 December 2014 - 08:38

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Postad bild

#32073

Postad 07 December 2014 - 09:19

Unregistered19078543
  • Unregistered19078543
  • Beroende

  • 1080 inlägg
  • 0
Tackar Morgan - Härliga bilder själv - det är nått speciellt med havet :)

#32074

Postad 07 December 2014 - 09:35

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Snygga Morgan!

Bifogad fil  25 mm_1-2500 sec at f - 1-8_ISO 200.jpg   266.75K   6 Antal nerladdningar

#32075

Postad 07 December 2014 - 10:29

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Tack Bast och Micke !

Micke , gillar bilden, gammal rostig brevlåda.....coolt :)

#32076

Postad 07 December 2014 - 14:09

MORD
  • MORD
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0
Tack alla! Fina bilder Morgan! Här är ännu en bild från Budapest
Postad bildMargaret Bridge by Hofverberg Photography, on Flickr

#32077

Postad 07 December 2014 - 14:43

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Tack Hugo !

Jättesnygg bild själv, härliga färger samt bra ljus och komp !
Har du använt nått filter för att få ljuset från lyktstolparna som stjärnor ?

Har alltid undrat hur man får till det :)

#32078

Postad 07 December 2014 - 16:05

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Tack Hugo !

Jättesnygg bild själv, härliga färger samt bra ljus och komp !
Har du använt nått filter för att få ljuset från lyktstolparna som stjärnor ?

Har alltid undrat hur man får till det :)

Det brukar generellt vara en optiskt egenskap faktiskt. Olika objektiv producerar olika bra "stjärnor"

Jag hade ett sånt objektiv när jag körde Pentax. DA 15 Ltd, i det närmaste legendariskt just för såna bilder och absolut perfekta motljusegenskaper. Tar mig friheter :)

Bifogad fil  15 mm_1-250 sec at f - 13_ISO 200.jpg   288.85K   6 Antal nerladdningar

Bifogad fil  15 mm_1-640 sec at f - 8-0_ISO 100.jpg   771.28K   5 Antal nerladdningar

#32079

Postad 07 December 2014 - 17:05

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0
Den sista tycker jag var snygg. Bra jobbat Mikael!

#32080

Postad 07 December 2014 - 17:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
Det har också med vilken bländare du väljer. Ju mindre bländaröppning ju mer stjärnform

#32081

Postad 07 December 2014 - 17:47

MORD
  • MORD
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0
Tack Morgan! Det är som Mikael och Andreas säger. Gillar verkligen formen på stjärnorna som samyangen skapar. Mina andra objektiv skapar stjärnor i samma form som från solen i mikaels bilder.

#32082

Postad 07 December 2014 - 21:27

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Tappade inspirationen ett tag i höst och för att hitta tillbaka tog jag fram lite bilder från i sommras.
Snyggt jobbat alla..grymt bra bilder här.
Postad bild
SWAF_JAS39C_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr

Redigerat av pingo2002, 07 December 2014 - 21:27.


#32083

Postad 07 December 2014 - 21:48

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Jag tar en gammal bild på temat stjärnor som jag säkert postat förr:
Bifogad fil  IMG_7986.jpg   531.15K   1 Antal nerladdningar

#32084

Postad 07 December 2014 - 21:58

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Grymma bilder Micke !!

Så...jag trodde det var ett slags filter :)
men jag har inte provat att fota lampor eller så med mindre bländare, men det skall provas nu :)

Fina bilder Pingo och Torvald !

#32085

Postad 07 December 2014 - 22:26

MORD
  • MORD
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0
Morgan brukar du inte fota landskap med sol med bländare på typ f16? Brukar ge en bra effekt på solen

#32086

Postad 07 December 2014 - 22:37

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Nja...har väl hänt, men kommer inte ihåg att jag fick det resultatet som ni visar i era bilder :-)

#32087

Postad 08 December 2014 - 06:52

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Solen måste va helt fri för att det ska funka. Minsta lilla dis eller moln tar genast bort formen.

#32088

Postad 08 December 2014 - 07:01

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Mannen på stranden
Postad bild

#32089

Postad 08 December 2014 - 08:18

Unregistered19078543
  • Unregistered19078543
  • Beroende

  • 1080 inlägg
  • 0
Häftiga bilder på "stjärnorna" Micke :)

Fräck bild Pingo - härlig fartkänsla :)

#32090

Postad 08 December 2014 - 16:28

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Bra brobild Micke!
Bifogad fil  20141204_9885_fornfoto.jpg   171.5K   0 Antal nerladdningar

Snygga från Mord och Fara och fler också.

#32091

Postad 08 December 2014 - 17:22

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Snyggt Johan !!

#32092

Postad 08 December 2014 - 17:42

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Snyggt Johan !!

+1 härlig bild!

Bifogad fil  25 mm_1-400 sec at f - 1-8_ISO 200.jpg   117.91K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av Mikael_R, 08 December 2014 - 17:50.


#32093

Postad 08 December 2014 - 18:18

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Snyggt micke!!

#32094

Postad 08 December 2014 - 20:42

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Tack!
Gillar den Micke!

#32095

Postad 09 December 2014 - 15:30

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Fint Micke, gillar tassar :)

Ger inte ett starfilter också stjärnor? Eller vad det nu kallas :) Gillade också dina stjärnor Mord, riktigt coola!


EDIT: Jag ser inte dina bilder Morgan, står bara "Postad bild", och så måste jag klicka på den länken, men laddas aldrig någon bild. Någon annan som upplever det?

Redigerat av ida_ss, 09 December 2014 - 15:32.


#32096

Postad 09 December 2014 - 17:05

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Fint Micke, gillar tassar :)

Ger inte ett starfilter också stjärnor? Eller vad det nu kallas :) Gillade också dina stjärnor Mord, riktigt coola!


EDIT: Jag ser inte dina bilder Morgan, står bara "Postad bild", och så måste jag klicka på den länken, men laddas aldrig någon bild. Någon annan som upplever det?


hmm, skumt jag ser dom, även via telefon och ipad , kanske nån glitch bara :)

#32097

Postad 09 December 2014 - 17:29

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Jag ser alla morgans bilder, på data och mobil

Bifogad fil  25 mm_1-2000 sec at f - 1-8_ISO 200.jpg   276.62K   3 Antal nerladdningar

Redigerat av Mikael_R, 09 December 2014 - 17:30.


#32098

Postad 09 December 2014 - 17:38

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
jag ser också morgans bilder.

snygga morgan.
cool stil på engine Johan :)

Kreativ djurbild Mikael. Gillar den. Även den senaste nu.

#32099

Postad 09 December 2014 - 21:38

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Postad bild
F-16_Falcon_Belgium_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr

#32100

Postad 09 December 2014 - 21:58

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

F-16_Falcon_Belgium_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr

Grym bild Pingo!!! Klockren!



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.