Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Dagens bild *

35131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#32101

Postad 09 December 2014 - 22:19

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Skön bild Micke.

Grym Pingo!

Bifogad fil  20141204_0096_fornfoto.jpg   181.84K   5 Antal nerladdningar

#32102

Postad 09 December 2014 - 22:35

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Superfin Johan

#32103

Postad 10 December 2014 - 06:48

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Grymt bra Johan !!

#32104

Postad 10 December 2014 - 08:31

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Riktigt snygg Pingo!

#32105

Postad 10 December 2014 - 08:48

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Tack hörni. :)

#32106

Postad 10 December 2014 - 11:28

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Snabbtest av min Pringlesrör-snoot :-)

Bifogad fil(er)



#32107

Postad 10 December 2014 - 11:38

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Härlig bild Fara !!

#32108

Postad 10 December 2014 - 15:52

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Snabbtes av minisoftbox gjord av plastlock till micron :-)

Bifogad fil(er)



#32109

Postad 10 December 2014 - 17:03

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Fina bilder Fara, kul att testa ljus och sånt!

Bifogad fil  25 mm_1-640 sec at f - 2-8_ISO 200.jpg   97.43K   3 Antal nerladdningar

#32110

Postad 10 December 2014 - 17:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
riktigt snyggt porträtt Johan

bra knivbild fara, kanske grejen i mitten är lite för mörk? jag ser knappt vad det är, trodde först att det var en kniv du spetsat i bänken, men det är en chili kanske?

snygga färgkontraster där mikael. vad är det för något? ser ut som en gigantisk palm typ :)

Postad bild
Golden light
by andreassofus, on Flickr

#32111

Postad 10 December 2014 - 17:50

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Mycket fint Andreas !
Snyggt Micke !!

Fara, snyggt, men skulle kanske ljusat upp chillin eller om det är kniven som står upp

#32112

Postad 10 December 2014 - 20:01

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

snygga färgkontraster där mikael. vad är det för något? ser ut som en gigantisk palm typ :)

Tack Andrea. Ja det var det jag försökte att få den att likna :) men det är en liten krukväxt bara.

Mycket fin bild, sköna färger

Redigerat av Mikael_R, 10 December 2014 - 20:02.


#32113

Postad 10 December 2014 - 21:14

Simz
  • Simz
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Kul att du ger dig på ljusättning Fara.
Har själv labbat en hel del med det.
Det som är roligt är att man kan använda mycket prylar som man har hemma för att skapa effekter.
Mitt tipps är att du tar en bit kartong och klär den med aluminiumfolie och placerar den till höger om kameran.
På så set reflekterar du ljuser som kommer snett bakom och lyser upp Chilin.
Det förutsätter så klart att du tagit kortet ganska nära och inte använder zoom.

#32114

Postad 10 December 2014 - 22:07

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Tack alla! Snyggt Micke, Fara, Johan, Andreas!
Kommer en till på ett ... flygplan ;)
Postad bild
Mustang_P-51_Duxford_2014 by Pingo2002, on Flickr

#32115

Postad 10 December 2014 - 22:20

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
riktigt snyggt igen Pingo

#32116

Postad 11 December 2014 - 10:53

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Vackert Andreas!
Ser bra ut Fara! Jag anser också att stående chilin är lite mörk, men på min skärm är den då röd iaf, så det syns vad det är.

#32117

Postad 11 December 2014 - 20:05

Unregistered19078543
  • Unregistered19078543
  • Beroende

  • 1080 inlägg
  • 0
Väldigt skön bild Andreas - gillar verkligen det varma ljuset - snyggt :)

Ytterligare 2 coola flygplans bilder pingo - du kan det där :P :)

#32118

Postad 11 December 2014 - 20:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
tack ska ni ha :)
snyggt pingo.
typ siluett
Postad bild
0,4 sek. vid f - 14 ISO 100 09 december 2014 Andreas Christensen_ by andreassofus, on Flickr

Redigerat av andreassofus, 11 December 2014 - 20:26.


#32119

Postad 11 December 2014 - 21:21

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Snyggt Andreas

#32120

Postad 11 December 2014 - 21:23

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
+1 mycket fint, gillar komponeringen

#32121

Postad 11 December 2014 - 22:03

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Tackar!
Snyggt Andreas..härlig känsla!
Postad bild
Tornado_RAF_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr

#32122

Postad 12 December 2014 - 11:04

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Ibland har man tur och kommer hem till folk med utrymme som räcker och blir över för min portabla studio. Högt till tak = bättre kontroll på skuggor osv. Skitkul!

Bifogad fil  20141204_0126_fornfoto - 1-60 sec at f - 1,4 ISO 3200 - 35 mm.jpg   86.39K   3 Antal nerladdningar

Snygga plan Pingo!

#32123

Postad 12 December 2014 - 11:14

Simz
  • Simz
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Åhh vad kul....

#32124

Postad 12 December 2014 - 12:27

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Snyggt Pingo !

He he....grymt Johan....Kör du paraplyer ?
Skulle varit kul och veta vad du har för studioutrustning.

#32125

Postad 12 December 2014 - 14:32

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0

Snyggt Andreas

+1 mycket fint, gillar komponeringen

Tackar!
Snyggt Andreas..härlig känsla!

Tornado_RAF_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr



tack ska ni ha gubbs

cool flygplansbild pingo

#32126

Postad 12 December 2014 - 17:29

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Snyggt Andreas o Pingo.
Sånt jä..a skitväder så jag fortsätter leka inne :-)

Bytte bild ....

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregisteredf904966d, 12 December 2014 - 19:38.


#32127

Postad 12 December 2014 - 18:30

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Fränt fara!

#32128

Postad 13 December 2014 - 09:13

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
snyggt Fara

mås i motljus
Bifogad fil  5049-forum-1419-600 mm-ISO 500-1-3200 sek. vid f - 8,0-NIKON D7100.jpg   523.42K   3 Antal nerladdningar

#32129

Postad 13 December 2014 - 10:05

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0
Läckert Que!

#32130

Postad 13 December 2014 - 10:07

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0

Läckert Que!

+1

Postad bild
Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr

#32131

Postad 13 December 2014 - 10:15

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Tackar,

otroligt Ronny, har du lagt på någon rörelseoskärpa, oskärpa? Huvudet är ju kanonskarpt, hur du nu har fått det, och stocken i oskärpa

#32132

Postad 13 December 2014 - 11:31

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
snyggt Que, riktigt bra!

grymt ronny!

jag gissar på ett filter eller preset i redigeringen eftersom jag ser ett spiral mönster i oskärpan runt hela bilden

Redigerat av Mikael_R, 13 December 2014 - 14:59.


#32133

Postad 13 December 2014 - 13:27

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Snyggt Fara !
Riktigt läckert Que !!
Coolt Ronny !!

#32134

Postad 13 December 2014 - 16:06

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tackar..
Helt rätt Micke.. använt ett filter så man får rörelseoskärpan i bilden. sedan så kan välja hur mycket jag vill ha skarpt :)

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 13 December 2014 - 16:07.


#32135

Postad 13 December 2014 - 20:33

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Läckert Que och snyggt Ronny!
Postad bild
Christmas_market_2014 by Pingo2002, on Flickr

#32136

Postad 14 December 2014 - 02:00

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3695 inlägg
  • 0

Läckert Que och snyggt Ronny!

+1 Fint Pingo! :)

City lights.

Postad bild
2014-12-13 1 by P-O Andersson, on Flickr

#32137

Postad 14 December 2014 - 12:09

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1978 inlägg
  • 0
En bild från natten. Var ute och fotograferade vintergatans sken och då kom molnen och tog över ;) till en början irriterande men det fick avsluta natten med en fin komposition där molnen gör sig fin :) kanske även liten norrsken?
Postad bild

#32138

Postad 14 December 2014 - 12:34

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Fina bilder Pingo, Velo, Notime

#32139

Postad 14 December 2014 - 12:44

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

En bild från natten. Var ute och fotograferade vintergatans sken och då kom molnen och tog över ;) till en början irriterande men det fick avsluta natten med en fin komposition där molnen gör sig fin :) kanske även liten norrsken?

Fina moln!

Själv var jag också ute för att försöka fota de utannonserade sjärnfallen och norrskenet. Såg några stjärnfall, fick med ett på bild (men då var kompositionen inte bra). Och visst är det norrsken man kan skymta, om än väldigt lite.
Bifogad fil  IMG_8132.jpg   493.57K   11 Antal nerladdningar

#32140

Postad 14 December 2014 - 14:14

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3695 inlägg
  • 0
Nyhetsmedia verkar älska att hojta ut om nya himlafenomen på natthimlen precis när större delen av Sverige är täckt utav tjockt molntäcke. :P
Fina bilder Adam och notime. Komprimeringen ser ut att ha gått lite hårt åt färgrymden i molnet men orginalet ser säkert betydligt grymmare ut.

#32141

Postad 16 December 2014 - 07:54

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Lite mat på en tallrik är allt som krävs för att göra gumman glad. :)
Bifogad fil  20141114_8426_fornfoto - 1-30 sec at f - 1,4 ISO 1600 - 35 mm.jpg   484.01K   4 Antal nerladdningar

#32142

Postad 16 December 2014 - 08:34

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
ser stökigt ut i bokeh'n tycker jag....

Men.... Det är inte objektivets fel :P

Redigerat av Mikael_R, 16 December 2014 - 08:35.


#32143

Postad 16 December 2014 - 10:56

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Varsågod att ensam bjuda på trerätters utan att stöka till Micke, varsågod! :) :P

Förresten... Vad har man bokehn till om inte att gömma all disk där? :P ;)

#32144

Postad 16 December 2014 - 12:48

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
:D

#32145

Postad 17 December 2014 - 09:13

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Har och är sjuk, ( men det visste ni ju sen innan :D )
Så man har inte varit här inne så mycket, men jättefina bilder alla !

#32146

Postad 17 December 2014 - 18:25

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Finfina bilder alla

Postad bild
Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr

#32147

Postad 17 December 2014 - 18:49

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Bra fångat Ronny

#32148

Postad 18 December 2014 - 07:59

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Ja du är verkligen skadat duktig på det där med flugfän. :)

#32149

Postad 18 December 2014 - 15:32

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Det är ju så fruktansvärt bra, så man börjar tro att det är ren tur :)

#32150

Postad 18 December 2014 - 19:33

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tackar.. haha.. jo ibland skall man ha lite tur :)

Postad bild
Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr



4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.