* Dagens bild *
35131 svar till detta ämne
#32101
Postad 09 December 2014 - 22:19
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Skön bild Micke.
Grym Pingo!
20141204_0096_fornfoto.jpg 181.84K
5 Antal nerladdningar
#32102
Postad 09 December 2014 - 22:35
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
#32103
Postad 10 December 2014 - 06:48
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
#32104
Postad 10 December 2014 - 08:31
ida_ss
-
ida_ss
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
#32105
Postad 10 December 2014 - 08:48
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Tack hörni.
#32106
Postad 10 December 2014 - 11:28
Unregisteredf904966d
-
Unregisteredf904966d
-
Forumräv
-
-
517 inlägg
Snabbtest av min Pringlesrör-snoot :-)
#32107
Postad 10 December 2014 - 11:38
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
#32108
Postad 10 December 2014 - 15:52
Unregisteredf904966d
-
Unregisteredf904966d
-
Forumräv
-
-
517 inlägg
Snabbtes av minisoftbox gjord av plastlock till micron :-)
#32109
Postad 10 December 2014 - 17:03
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Fina bilder Fara, kul att testa ljus och sånt!
25 mm_1-640 sec at f - 2-8_ISO 200.jpg 97.43K
3 Antal nerladdningar
#32110
Postad 10 December 2014 - 17:30
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
riktigt snyggt porträtt Johan bra knivbild fara, kanske grejen i mitten är lite för mörk? jag ser knappt vad det är, trodde först att det var en kniv du spetsat i bänken, men det är en chili kanske? snygga färgkontraster där mikael. vad är det för något? ser ut som en gigantisk palm typ   Golden light by andreassofus, on Flickr
#32111
Postad 10 December 2014 - 17:50
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Mycket fint Andreas !
Snyggt Micke !!
Fara, snyggt, men skulle kanske ljusat upp chillin eller om det är kniven som står upp
#32112
Postad 10 December 2014 - 20:01
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
snygga färgkontraster där mikael. vad är det för något? ser ut som en gigantisk palm typ 
Tack Andrea. Ja det var det jag försökte att få den att likna  men det är en liten krukväxt bara. Mycket fin bild, sköna färger
Redigerat av Mikael_R, 10 December 2014 - 20:02.
#32113
Postad 10 December 2014 - 21:14
Simz
-
Simz
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Kul att du ger dig på ljusättning Fara.
Har själv labbat en hel del med det.
Det som är roligt är att man kan använda mycket prylar som man har hemma för att skapa effekter.
Mitt tipps är att du tar en bit kartong och klär den med aluminiumfolie och placerar den till höger om kameran.
På så set reflekterar du ljuser som kommer snett bakom och lyser upp Chilin.
Det förutsätter så klart att du tagit kortet ganska nära och inte använder zoom.
#32114
Postad 10 December 2014 - 22:07
pingo2002
-
pingo2002
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Tack alla! Snyggt Micke, Fara, Johan, Andreas! Kommer en till på ett ... flygplan  Mustang_P-51_Duxford_2014 by Pingo2002, on Flickr
#32115
Postad 10 December 2014 - 22:20
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
riktigt snyggt igen Pingo
#32116
Postad 11 December 2014 - 10:53
ida_ss
-
ida_ss
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
Vackert Andreas!
Ser bra ut Fara! Jag anser också att stående chilin är lite mörk, men på min skärm är den då röd iaf, så det syns vad det är.
#32117
Postad 11 December 2014 - 20:05
Unregistered19078543
-
Unregistered19078543
-
Beroende
-
-
1080 inlägg
Väldigt skön bild Andreas - gillar verkligen det varma ljuset - snyggt
Ytterligare 2 coola flygplans bilder pingo - du kan det där
#32118
Postad 11 December 2014 - 20:26
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
tack ska ni ha  snyggt pingo. typ siluett  0,4 sek. vid f - 14 ISO 100 09 december 2014 Andreas Christensen_ by andreassofus, on Flickr
Redigerat av andreassofus, 11 December 2014 - 20:26.
#32119
Postad 11 December 2014 - 21:21
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
#32120
Postad 11 December 2014 - 21:23
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
+1 mycket fint, gillar komponeringen
#32121
Postad 11 December 2014 - 22:03
pingo2002
-
pingo2002
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Tackar! Snyggt Andreas..härlig känsla! Tornado_RAF_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr
#32122
Postad 12 December 2014 - 11:04
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Ibland har man tur och kommer hem till folk med utrymme som räcker och blir över för min portabla studio. Högt till tak = bättre kontroll på skuggor osv. Skitkul!
20141204_0126_fornfoto - 1-60 sec at f - 1,4 ISO 3200 - 35 mm.jpg 86.39K
3 Antal nerladdningar
Snygga plan Pingo!
#32123
Postad 12 December 2014 - 11:14
Simz
-
Simz
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
#32124
Postad 12 December 2014 - 12:27
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Snyggt Pingo !
He he....grymt Johan....Kör du paraplyer ?
Skulle varit kul och veta vad du har för studioutrustning.
#32125
Postad 12 December 2014 - 14:32
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Snyggt Andreas
+1 mycket fint, gillar komponeringen
Tackar! Snyggt Andreas..härlig känsla!
Tornado_RAF_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr
tack ska ni ha gubbs cool flygplansbild pingo
#32126
Postad 12 December 2014 - 17:29
Unregisteredf904966d
-
Unregisteredf904966d
-
Forumräv
-
-
517 inlägg
Snyggt Andreas o Pingo.
Sånt jä..a skitväder så jag fortsätter leka inne :-)
Bytte bild ....
Redigerat av Unregisteredf904966d, 12 December 2014 - 19:38.
#32127
Postad 12 December 2014 - 18:30
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
#32128
Postad 13 December 2014 - 09:13
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
#32129
Postad 13 December 2014 - 10:05
xray
-
xray
-
Guru
-
-
4296 inlägg
#32130
Postad 13 December 2014 - 10:07
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Läckert Que!
+1  Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr
#32131
Postad 13 December 2014 - 10:15
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Tackar,
otroligt Ronny, har du lagt på någon rörelseoskärpa, oskärpa? Huvudet är ju kanonskarpt, hur du nu har fått det, och stocken i oskärpa
#32132
Postad 13 December 2014 - 11:31
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
snyggt Que, riktigt bra!
grymt ronny!
jag gissar på ett filter eller preset i redigeringen eftersom jag ser ett spiral mönster i oskärpan runt hela bilden
Redigerat av Mikael_R, 13 December 2014 - 14:59.
#32133
Postad 13 December 2014 - 13:27
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Snyggt Fara !
Riktigt läckert Que !!
Coolt Ronny !!
#32134
Postad 13 December 2014 - 16:06
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Tackar..
Helt rätt Micke.. använt ett filter så man får rörelseoskärpan i bilden. sedan så kan välja hur mycket jag vill ha skarpt
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 13 December 2014 - 16:07.
#32135
Postad 13 December 2014 - 20:33
pingo2002
-
pingo2002
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Läckert Que och snyggt Ronny! Christmas_market_2014 by Pingo2002, on Flickr
#32136
Postad 14 December 2014 - 02:00
Velodynamic
-
Velodynamic
-
Mästare
-
-
3695 inlägg
Läckert Que och snyggt Ronny!
+1 Fint Pingo!  City lights. 2014-12-13 1 by P-O Andersson, on Flickr
#32137
Postad 14 December 2014 - 12:09
notimetochill
-
notimetochill
-
Veteran
-
-
1978 inlägg
En bild från natten. Var ute och fotograferade vintergatans sken och då kom molnen och tog över  till en början irriterande men det fick avsluta natten med en fin komposition där molnen gör sig fin  kanske även liten norrsken?
#32138
Postad 14 December 2014 - 12:34
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Fina bilder Pingo, Velo, Notime
#32139
Postad 14 December 2014 - 12:44
torvaldur
-
torvaldur
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
En bild från natten. Var ute och fotograferade vintergatans sken och då kom molnen och tog över till en början irriterande men det fick avsluta natten med en fin komposition där molnen gör sig fin kanske även liten norrsken?
Fina moln! Själv var jag också ute för att försöka fota de utannonserade sjärnfallen och norrskenet. Såg några stjärnfall, fick med ett på bild (men då var kompositionen inte bra). Och visst är det norrsken man kan skymta, om än väldigt lite.
IMG_8132.jpg 493.57K
11 Antal nerladdningar
#32140
Postad 14 December 2014 - 14:14
Velodynamic
-
Velodynamic
-
Mästare
-
-
3695 inlägg
Nyhetsmedia verkar älska att hojta ut om nya himlafenomen på natthimlen precis när större delen av Sverige är täckt utav tjockt molntäcke. 
Fina bilder Adam och notime. Komprimeringen ser ut att ha gått lite hårt åt färgrymden i molnet men orginalet ser säkert betydligt grymmare ut.
#32141
Postad 16 December 2014 - 07:54
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Lite mat på en tallrik är allt som krävs för att göra gumman glad.
20141114_8426_fornfoto - 1-30 sec at f - 1,4 ISO 1600 - 35 mm.jpg 484.01K
4 Antal nerladdningar
#32142
Postad 16 December 2014 - 08:34
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
ser stökigt ut i bokeh'n tycker jag....
Men.... Det är inte objektivets fel
Redigerat av Mikael_R, 16 December 2014 - 08:35.
#32143
Postad 16 December 2014 - 10:56
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
#32144
Postad 16 December 2014 - 12:48
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
#32145
Postad 17 December 2014 - 09:13
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Har och är sjuk, ( men det visste ni ju sen innan )Så man har inte varit här inne så mycket, men jättefina bilder alla !
#32146
Postad 17 December 2014 - 18:25
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Finfina bilder alla  Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr
#32147
Postad 17 December 2014 - 18:49
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
#32148
Postad 18 December 2014 - 07:59
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Ja du är verkligen skadat duktig på det där med flugfän.
#32149
Postad 18 December 2014 - 15:32
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Det är ju så fruktansvärt bra, så man börjar tro att det är ren tur
#32150
Postad 18 December 2014 - 19:33
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Tackar.. haha.. jo ibland skall man ha lite tur  Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Digitalkameror & Videokameror
-
→
Specialämne: Bilder & Fototeknik i fokus
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|