* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34728 svar till detta ämne
Postad 24 maj 2021 - 15:11
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Programinformationen för Eurosport har ju alltid strulat, men just nu är det värre än vanligt. Nu saknas det helt vilket gör att man inte kan starta om. (Gäller webappen, i boxen verkar det okej.)
Det har länge varit fel i EPG:n också men nu har det rättat till sig där också vad det verkar.
Postad 26 maj 2021 - 09:43
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Ber om ursäkt om frågan redan varit uppe (lång tråd)
Efter uppdateringen av Telia Play så kan jag längre inte välja tex. gårdagens tablå via min Apple TV. Tidigare höll man in knappen för att få mer alternativ på en kanal bla. tablå och då kunde man väja en eller flera dagar bakåt. Nu kan man endast se tablå för samma dag. Eller har jag missat något. Tråkigt om dom tagit bort denna funktion då man kanske vill kolla på ett program som startade 23.00 morgonen efter.
Postad 26 maj 2021 - 12:28
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
De har gjort lite åtgärder hos leverantören nu för att försöka få bort problemet vi har sett med störningar på SVT kanalerna. Om någon har något ex där det är problem framöver får ni gärna skriva program och tidpunkt här.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 27 maj 2021 - 09:31
bobo59
-
bobo59
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Ber om ursäkt om frågan redan varit uppe (lång tråd)
Efter uppdateringen av Telia Play så kan jag längre inte välja tex. gårdagens tablå via min Apple TV. Tidigare höll man in knappen för att få mer alternativ på en kanal bla. tablå och då kunde man väja en eller flera dagar bakåt. Nu kan man endast se tablå för samma dag. Eller har jag missat något. Tråkigt om dom tagit bort denna funktion då man kanske vill kolla på ett program som startade 23.00 morgonen efter.
Undrar detsamma, Markus kanske kan svara
Postad 27 maj 2021 - 20:19
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Någon mer som har enbart ljud och svart bild på CNN?
Postad 28 maj 2021 - 16:54
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Har inte så mycket med Telia att göra, men är det nåt fel på Viaplay? Vad jag än startar, så hamnar jag här: https://viaplay.se/package_sport
Postad 29 maj 2021 - 06:54
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Cmore sänder idag Sverige-Finland i Ultra HD
Är det någon med Cmore sport abonnemang och har en VIP 5505, som kan kolla om den nya Cmore appen fungerar med UHD sändningen?
Eller om det ha dykt upp en UHD kanal från Cmore i boxen, det är ju snart EM.. 
Postad 29 maj 2021 - 12:17
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Någon mer som har enbart ljud och svart bild på CNN?
Har nu felanmält. Tydligen ett problem i Örebro på kanalerna CNN, BBC Earth, Eurosport 2 och VH1.
Postad 30 maj 2021 - 21:46
alle1985
-
alle1985
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Är det någon med Cmore sport abonnemang och har en VIP 5505, som kan kolla om den nya Cmore appen fungerar med UHD sändningen?
I Danmark kommer Viasat UltraHD sända alla EM matcher i UHD och då hoppas jag att Cmore tar fram ett UHD-Kanal med tanke på EM och att dem har Champions League fr.o.m Höst 2021...
Postad 31 maj 2021 - 13:01
Kettunen13
-
Kettunen13
-
Rookie
-
1 inlägg
Har varit nöjd med Telia, tills nu!
Fick ett tv + bredband paket till bra pris, typ för bra för att vara sant!?
När fakturan kom var allt till ordinarie pris utan rabatt!? Plus att jag fick ett 12 månaders tv-abonemang som inte går att bryta.
Bredbandet var till ordinarie pris utan årsabonnemang och rabatt.
Så nu har jag gått från 500/500 till 100/100 med högre månadskostnad!
När jag ringde skulle rabatten dras av vid nästa faktura, men så blev det inte och så blir det, inte....Har ringt Telia 3 ggr. Telia har fått en missnöjd kund...
Postad 31 maj 2021 - 21:07
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
De har gjort lite åtgärder hos leverantören nu för att försöka få bort problemet vi har sett med störningar på SVT kanalerna. Om någon har något ex där det är problem framöver får ni gärna skriva program och tidpunkt här.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Vem bor här e08 31:44 och 31:56 (tidpunkter från Svtr)
Redigerat av soulseek, 31 maj 2021 - 21:46.
Postad 31 maj 2021 - 23:04
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Har varit nöjd med Telia, tills nu!
Fick ett tv + bredband paket till bra pris, typ för bra för att vara sant!?
När fakturan kom var allt till ordinarie pris utan rabatt!?..
När det låter för bra för att vara sant så ska man nog alltid dubbelkolla allt innan man lägger en beställning. Du kan ju alltid hävda ångerrätt och hänvisa till samtalet då de spelar in dem. Borde inte vara så svårt.
Postad 01 juni 2021 - 08:57
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
När det låter för bra för att vara sant så ska man nog alltid dubbelkolla allt innan man lägger en beställning. Du kan ju alltid hävda ångerrätt och hänvisa till samtalet då de spelar in dem. Borde inte vara så svårt.
Det är svårt! Jag gick över till Telia runt årsskiftet. Tog bredband och TV (alla kanaler) via fiber. Har flera tv's och behöver då tvilling. Jag blev lovad att få tvilling gratis när jag beställde. Fick ett mail på min beställning och då stod det att tvilling skulle kosta. Kontaktade supporten via chat och där sa man att det blev fel, att det skall vara gratis. Inget jag skall oroa mig över. Fakturan kom och givetvis var tvilling debiterad. Kontaktat Telia via telefon och chatt och får då veta att Tvilling inte kan vara gratis, man måste betala för det. Jag sparade chatten där jag blir lovad 2ggr att tvilling inte skall debiteras. Men trotts detta skall jag ändå betala. Blev så förbannad att jag ville avsluta allt då jag fått felaktig information när jag beställde men det gick inte då tvilling ligger utanför själva abonnemanget. Jag kan säga upp tvilling men inte mitt abb.
Så kan man också göra affärer... Har Telia någon info ang. min fråga förra veckan:
"Ber om ursäkt om frågan redan varit uppe (lång tråd)
Efter uppdateringen av Telia Play så kan jag längre inte välja tex. gårdagens tablå via min Apple TV. Tidigare höll man in knappen för att få mer alternativ på en kanal bla. tablå och då kunde man väja en eller flera dagar bakåt. Nu kan man endast se tablå för samma dag. Eller har jag missat något. Tråkigt om dom tagit bort denna funktion då man kanske vill kolla på ett program som startade 23.00 morgonen efter."
Postad 01 juni 2021 - 09:17
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Efter senaste mjukvaran uppdateras inte programtablån i mina boxar. Det medför att när man slår på tv:n på morgonen så ger programtablån uttryck för att programmet som sändes vid midnatt fortfarande pågår. Enda sättet att åtgärda är att starta om boxen, men problemet återkommer vid midnatt. Det går heller inte att se framåt i programtablån till följande dag(ar) så endast aktuell dag verkar laddas in vid omstart. Jag har fem boxar av olika modell (1963, 2853 och 4302) och felet är desamma på alla. Då jag inte installerat nya mjukvaran på alla fem boxar kan jag jämföra med den gamla och därmed konstatera att det är mjukvaran som orsakar felet, åtminstone i min it-miljö. Någon mer som kan bekräfta felet?
Postad 01 juni 2021 - 10:11
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Vem bor här e08 31:44 och 31:56 (tidpunkter från Svtr)
Tack!
Den första menar du drönar bilderna över gamla stan, detta är enligt våran uppfattning ett annat fel. Men den andra tidpunkten håller vi med om att det nog uppstår på vägen till oss och vi har rapporterat det vidare till leverantören.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 01 juni 2021 - 10:16
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Efter senaste mjukvaran uppdateras inte programtablån i mina boxar.
Vilken tablå menar du, den du tar fram med gula knappen eller?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 01 juni 2021 - 12:22
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Vilken tablå menar du, den du tar fram med gula knappen eller?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Jag menar ”info-bannern” som kommer upp när man byter kanal / trycker på info-knappen.
b1.gif 141,35K
1 Antal nerladdningar
Tablån som dyker upp när man trycker på på gula knappen innehåller program bara fram till midnatt innevarande dag och är därefter tom.
b2.gif 119,89K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av pallepaf, 01 juni 2021 - 13:54.
Postad 02 juni 2021 - 08:25
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Något har hänt senaste tiden med er app for Android tv. När jag ser på tv-kanaler så uppstår "stutter", dvs bilden rycker till lite slumpartat med någon eller några sekunders mellanrum. Ungefär som judder men mer slumpmässigt. Detta uppkommer främst i början när jag bytt kanal och blir mer sällan efter nån kvart. Detta uppträder på exakt samma sätt i min Philips Oled med Telias fasta bredband 250/250 som i min Mi box 4k med Telias mobila bredband (ca 80 Mpbs med speedtest). Jag har inte noterat detta längre tillbaka än nån vecka.
Postad 02 juni 2021 - 08:56
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Jag blev uppringd av någon som sade sig ringa från Telia. De ville ge mig dubbel internethastighet, 25 kanaler på TV’n och fritt Cmore/Viasat i tre månader helt utan kostnad. Trodde nästan det var tomten själv som ringde. Och det var det kanske, för trots att det var Telia som ringde visste de inte vad jag hade för tv-paket idag, om jag hade box eller bara Play, eller vilken hastighet jag hade på mitt internet.
I slutet av samtalet kom det fram att min månadskostnad omedelbart skulle dubblas i samband med detta erbjudande, eftersom HBO som jag har i dag via mitt Telia Play paket för 149 kr/månad inte skulle ingå längre. Det nya paketet skulle då kosta 308 kr per månad.
Pust, uppringaren talade väldigt fort och det hela kändes obekvämt och inte jätteseriöst. Skulle visst få en HD-box på köpet ”som jag inte behövde använda”.
Postad 02 juni 2021 - 09:00
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag menar ”info-bannern” som kommer upp när man byter kanal / trycker på info-knappen.
Tablån som dyker upp när man trycker på på gula knappen innehåller program bara fram till midnatt innevarande dag och är därefter tom.
Jag misstänker att det är som så att det är EPG datat som inte uppdateras pga multicast strömmen som används för det inte fungerar. När man startar en box laddar den ner EPG för närmaste tiden för att snabba upp processen att man får aktuell EPG när man startar boxen. Det är troligt när du beskriver vad som sker.
Det är något fel med en huvudrouter i Örebro som leverantören felsöker som orsakar störningarna på de kanaler som du skrev ovan och jag antar att det är samma orsak som ger detta fel. Har skickat detta vidare.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 02 juni 2021 - 10:31
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag blev uppringd av någon som sade sig ringa från Telia. De ville ge mig dubbel internethastighet, 25 kanaler på TV’n och fritt Cmore/Viasat i tre månader helt utan kostnad. Trodde nästan det var tomten själv som ringde. Och det var det kanske, för trots att det var Telia som ringde visste de inte vad jag hade för tv-paket idag, om jag hade box eller bara Play, eller vilken hastighet jag hade på mitt internet.
I slutet av samtalet kom det fram att min månadskostnad omedelbart skulle dubblas i samband med detta erbjudande, eftersom HBO som jag har i dag via mitt Telia Play paket för 149 kr/månad inte skulle ingå längre. Det nya paketet skulle då kosta 308 kr per månad.
Pust, uppringaren talade väldigt fort och det hela kändes obekvämt och inte jätteseriöst. Skulle visst få en HD-box på köpet ”som jag inte behövde använda”.
Om du blir uppringd är det nog av något av de företag du hittar på https://www.telia.se...efonforsaljning och inte Telia direkt. Vilka kunduppgifter dessa företag har är väldigt begränsat antar jag så därför de har svårt att se vad du har.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 02 juni 2021 - 11:49
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Om du blir uppringd är det nog av något av de företag du hittar på https://www.telia.se...efonforsaljning och inte Telia direkt. Vilka kunduppgifter dessa företag har är väldigt begränsat antar jag så därför de har svårt att se vad du har.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Antagligen därför det började med att jag skulle få en massa saker jag inte bett om gratis, men i slutändan blev det ändå en kostnad. De har inte koll på vad kunderna har i dagsläget. Har ni funderat på att ge dem den informationen så att era kunder slipper obehagliga överraskningar?
Postad 02 juni 2021 - 21:25
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Postad 03 juni 2021 - 12:09
Christopher S
-
Christopher S
-
Rookie
-
1 inlägg
Treåringen bröt fjärren till min Arris 4302 box itu.
Vilket alternativ är bäst för mig enbart med hänseende på bildkvalitet (bitrate/upplösning)?
- Beställa ny fjärr till min befintliga 4302 box och köra som innan
- Köpa den nya 5305 boxen med stöd för "Ultra HD" och får man förmoda kraftigare hårdvara
- Köpa en Apple TV 4K gen2 och Köra Telia Play appen i den
Box/Apple TV kommer att köras trådat mot såväl Router och TV med kablage av hög kvalitet. Telias 100mbt fiber. Ingen Wifi eller casting. TV:n är i nuläget Panasonic 65" ST60 dvs 1080p Plasma. Uppgraderas inom max två år till 77"+ OLED. Jag har dessutom HBO via Telia och vill att denna skall fortsätta att strömmas med 1080p.
Så vilket alternativ ger bäst bild nu och i framtiden? Gissar på alternativ 2 eller 3 med tankte på kommande TV-byte. Jag kontaktade Telias support men personen jag pratade med kunde inte ge specifika svar eller rekommendationer
Redigerat av Christopher S, 03 juni 2021 - 12:22.
Postad 04 juni 2021 - 09:54
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Antagligen därför det började med att jag skulle få en massa saker jag inte bett om gratis, men i slutändan blev det ändå en kostnad. De har inte koll på vad kunderna har i dagsläget. Har ni funderat på att ge dem den informationen så att era kunder slipper obehagliga överraskningar?
Jag vet inte exakt hur de jobbar eller vilka uppgifter de får. Om man inte bekräftar sin identitet med bankid så kan de på supporten inte öppna vy på dig som kund. Detta med bankid är ett krav från PTS och berör alla operatörer i Sverige, därför man måste lägga in en blockering för att öppna en kund vy. Det är ju inte orimligt att anta att det begränsar vad de ser rörande dig som kund när de ringer med.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 04 juni 2021 - 20:00
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Rapport 19.30 idag 4/6 exakt 10 min 7 sek in i uppspelning från SVTr.
Det är oftast vid scenbyten av detta slag - när många detaljer ändras på en gång - som problemet uppstår. Känns som att någon form av formatkonvertering/komprimering inte hinner göras ordentligt då.
Postad 04 juni 2021 - 23:14
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Aktuellt idag 4/6 exakt 16 min 13 sek in i uppspelningen på SVTr. Återigen precis i direkt anslutning till ett scenbyte.
Postad 05 juni 2021 - 10:24
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Rapport 19.30 idag 4/6 exakt 10 min 7 sek in i uppspelning från SVTr.
Aktuellt idag 4/6 exakt 16 min 13 sek in i uppspelningen på SVTr. Återigen precis i direkt anslutning till ett scenbyte.
Tack. Någon som har någon annan operatör än Telia och kan bekräfta att felen finns även där. Detta beror alltså SVT1 HD Stockholm då det är den som spelas inte till SVTr. Det är oftast vid scenbyten av detta slag - när många detaljer ändras på en gång - som problemet uppstår. Känns som att någon form av formatkonvertering/komprimering inte hinner göras ordentligt då.
Vi har noterat det med men då felet är olika på olika versioner vi har av SVT1 så är det ju inte något generellt fel. Felet finns ju antagligen i den källa som de flesta operatörer i Sverige har men ingen annan operatör har rapporterat detta som jag fattat det. Markus Johansson Telia kundservice
Postad 05 juni 2021 - 10:48
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Något har hänt senaste tiden med er app for Android tv. När jag ser på tv-kanaler så uppstår "stutter", dvs bilden rycker till lite slumpartat med någon eller några sekunders mellanrum. Ungefär som judder men mer slumpmässigt. Detta uppkommer främst i början när jag bytt kanal och blir mer sällan efter nån kvart. Detta uppträder på exakt samma sätt i min Philips Oled med Telias fasta bredband 250/250 som i min Mi box 4k med Telias mobila bredband (ca 80 Mpbs med speedtest). Jag har inte noterat detta längre tillbaka än nån vecka.
Har du mer ex på vilken/vilka kanaler du har problem med? Ser du det när du tittar på en kanal eller material som spelats in och du startar efteråt? Du använder appen direkt på enheten, och "chromcastar" inte antar jag?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 05 juni 2021 - 11:02.
Postad 05 juni 2021 - 13:36
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Treåringen bröt fjärren till min Arris 4302 box itu. Vilket alternativ är bäst för mig enbart med hänseende på bildkvalitet (bitrate/upplösning)? - Beställa ny fjärr till min befintliga 4302 box och köra som innan
- Köpa den nya 5305 boxen med stöd för "Ultra HD" och får man förmoda kraftigare hårdvara
- Köpa en Apple TV 4K gen2 och Köra Telia Play appen i den
Jag hade valt 1 idag. Det är enkelt att beställa ny fjärr via den här länken. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 05 juni 2021 - 13:43.
Postad 05 juni 2021 - 13:40
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Efter uppdateringen av Telia Play så kan jag längre inte välja tex. gårdagens tablå via min Apple TV. Tidigare höll man in knappen för att få mer alternativ på en kanal bla. tablå och då kunde man väja en eller flera dagar bakåt. Nu kan man endast se tablå för samma dag. Eller har jag missat något. Tråkigt om dom tagit bort denna funktion då man kanske vill kolla på ett program som startade 23.00 morgonen efter. Undrar detsamma, Markus kanske kan svara
Det tråkiga svaret är att det är taget ett beslut på att det ska vara så. Detta beror på att de flesta kunder använder "play" funktionen för att hitta sina serier och så i tjänsten. Era synpunkter är dock noterade. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 06 juni 2021 - 10:54
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Tack.
Någon som har någon annan operatör än Telia och kan bekräfta att felen finns även där. Detta beror alltså SVT1 HD Stockholm då det är den som spelas inte till SVTr.
Vi har noterat det med men då felet är olika på olika versioner vi har av SVT1 så är det ju inte något generellt fel. Felet finns ju antagligen i den källa som de flesta operatörer i Sverige har men ingen annan operatör har rapporterat detta som jag fattat det.
Markus Johansson
Telia kundservice
Du skriver om SVT1, jag vet inte om det har nån betydelse men senaste Vem bor här sändes i SVT2
Postad 06 juni 2021 - 13:41
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1 322 inlägg
Tack.
Någon som har någon annan operatör än Telia och kan bekräfta att felen finns även där. Detta beror alltså SVT1 HD Stockholm då det är den som spelas inte till SVTr.
Markus Johansson
Telia kundservice
Jag har Telenor och ser inte problemen, i Rapport är det mitt i reportaget om tjejen med renar, så det är kanske fel tidsangivelse?
Postad 06 juni 2021 - 16:29
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Jag har Telenor och ser inte problemen, i Rapport är det mitt i reportaget om tjejen med renar, så det är kanske fel tidsangivelse?
Det är ca 25 sek. in i reportaget om renskötsel. Precis innan reporterns namn försvinner från övre vänstra hörnet:

Postad 06 juni 2021 - 21:26
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1 322 inlägg
Det är ca 25 sek. in i reportaget om renskötsel. Precis innan reporterns namn försvinner från övre vänstra hörnet:

Det där bildfelet finns inte för mig när jag kollar SVTr via boxen.
Postad 06 juni 2021 - 22:31
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Du skriver om SVT1, jag vet inte om det har nån betydelse men senaste Vem bor här sändes i SVT2
Ber om ursäkt om jag var otydlig här, vi har fel på SVT1 och SVT2. De flesta kunder har de i HD dessutom. För SVT1 har vi regionala version där man i SVTr spelar in från SVT1 Stockholm i både SD och HD. Det är samma fel på SD och HD materialet för det är samma källa så det spelar mindre roll. Detta innebär att det oftast är fel vid olika tidpunkter beroende på vilken regionalversion av SVT1 man har. För SVT2 har alla hos Telia samma version så där kan alla se samma fel både live och inspelningen till SVTr. Så har ni inte Stockholms versionen av SVT1 så kan ni titta på materialet i SVTr i de fall det spelas in där och inte ha samma fel. Skulle andra operatörer ha samma fel på materialet i SVTr vid samma tidpunkt är felet bara på stockholmsversionen av SVT1 och SVT2 hos den operatören.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 06 juni 2021 - 22:34.
Postad 07 juni 2021 - 07:28
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Hittade detta på C Mores hemsida:
https://www.cmore.se...10553/ultra-hd/
Du kommer tyvärr inte kunna se på UHD via C Mores app på Telias UHD TV-box (5305). Från Champions League-starten kommer du via C Mores app på Telias UHD TV-box (5305) ha förutsättning för att kunna se Ultra HD.
Sen är ju frågan om det kommer en UHD-kanal eller ej...
Postad 07 juni 2021 - 09:35
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
När Viaplay sände CL så gick man ju bara in i Viaplayappen på Android TV (genom Telias inlogg) och letade upp Ultra HD sändningen och fick då "4K-bild".
Kommer det att fungera med C Mores app kan man undra? Viaplay hade å andra sidan inte speciellt många matcher som gick i UHD. Typ en per omgång.
Postad 07 juni 2021 - 15:20
petern
-
petern
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Beträffande Cmore och UHD sändningarna.
Jag har en 5305 box så bäst vore ju om det kom in en UHD kanal till (nu eller senare) men jag antar att man kan casta UHD sändningen från Cmore app´n till en 4K AppleTV eller Chromecast?
Sen är ju frågan om Telia paketet "All Sport från Telia, C More och Viaplay" = C More Premium Plus?
Redigerat av petern, 07 juni 2021 - 15:29.
Postad 07 juni 2021 - 17:45
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Nu har vi tydligen hittat vad som går fel med den nya sök funktioner för de kunder som inte har någon "surf" tjänst.
De verkar för övrigt ha hittat och åtgärda ett problem för dessa kunder med att de inte får upp ikonerna som kanalerna, kan du testa om det fungerar för dig?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Såg det här nu. Sökfunktionen fungerar nu! Men kanalikonerna är alltjämt borta, så den fixen verkar inte ha gått igenom men en av två är alltid en början.
Postad 07 juni 2021 - 20:33
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
SVTr, Kampen för att rädda Notre Dame, 29:50
Postad 07 juni 2021 - 22:07
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Beträffande Cmore och UHD sändningarna.
Jag har en 5305 box så bäst vore ju om det kom in en UHD kanal till (nu eller senare) men jag antar att man kan casta UHD sändningen från Cmore app´n till en 4K AppleTV eller Chromecast?
Sen är ju frågan om Telia paketet "All Sport från Telia, C More och Viaplay" = C More Premium Plus?
Ja, det skulle ju just vara snyggt när de har lurat på en all sport på Viaplay/C More och så ingår ändå inte Premium plus...
Postad 08 juni 2021 - 08:13
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Ja, det skulle ju just vara snyggt när de har lurat på en all sport på Viaplay/C More och så ingår ändå inte Premium plus...
Med tanke på att Telia inte räknar golf och kanalen VSport Golf som "sport", så kan deras användning av begreppet "all" fullt rimligt exkludera hur mycket sport som helst.
Postad 08 juni 2021 - 13:07
petern
-
petern
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Med tanke på att Telia inte räknar golf och kanalen VSport Golf som "sport", så kan deras användning av begreppet "all" fullt rimligt exkludera hur mycket sport som helst.
:-), sant, där borde de formulera om sig lite
Postad 08 juni 2021 - 14:41
petern
-
petern
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Jag kontaktade C More om detta ("All Sport från Telia, C More och Viaplay" = C More Premium Plus?) och fick detta svar 
"
I det paketet får du tillgång till TV4s matcher från EM i UHD.
För att streama i UHD behöver du en Chromecast Ultra eller en Apple TV 4K.
Även Telias TV-Box med UHD-stöd(5305) kommer att ha stöd för att streama i UHD från C Mores app!"
Låter mycket lovande
Postad 08 juni 2021 - 19:25
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Jag kontaktade C More om detta ("All Sport från Telia, C More och Viaplay" = C More Premium Plus?) och fick detta svar 
"
I det paketet får du tillgång till TV4s matcher från EM i UHD.
För att streama i UHD behöver du en Chromecast Ultra eller en Apple TV 4K.
Även Telias TV-Box med UHD-stöd(5305) kommer att ha stöd för att streama i UHD från C Mores app!"
Låter mycket lovande
Vad säger Telia själva om detta då? 
Postad 09 juni 2021 - 08:33
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Har du mer ex på vilken/vilka kanaler du har problem med? Ser du det när du tittar på en kanal eller material som spelats in och du startar efteråt? Du använder appen direkt på enheten, och "chromcastar" inte antar jag?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Hej, jag använder appen direkt i tvn, ej Chromecast från mobilen. Bläddrade igenom alla kanaler 1-12 nu och alla har samma problem. Jämförde med Chromecast och där ser jag inte det fenomenet och inte heller play-material i svtr direkt i tv-appen. Detta rör alltså bara linjär-kanalerna i tv-appen.
Postad 11 juni 2021 - 07:50
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Fick logga ut och göra ny inloggning på C Moreappen (Android TV) med Telia.
Nu har jag tillgång till EM-matcherna i UHD. Kanon!
Får hoppas att det fungerar bra också för det vet man ju inte än...
Postad 11 juni 2021 - 18:40
Unregistered0931e4ab
-
Unregistered0931e4ab
-
Rookie
-
6 inlägg
Fick logga ut och göra ny inloggning på C Moreappen (Android TV) med Telia.
Nu har jag tillgång till EM-matcherna i UHD. Kanon!
Får hoppas att det fungerar bra också för det vet man ju inte än...
Fungerar inte alls bra för mig via telia UHD box. Flippig bild och ljud.
Postad 11 juni 2021 - 20:35
Unregistered5bc74d0f
-
Unregistered5bc74d0f
-
Rookie
-
4 inlägg
Om jag ska beställa telias abonnemang all sport, dom kör erbjudande på nu kan jag köra kanalerna utan box direkt emot chromecast ultra alt apple tv4k.
Kan jag skippa digitalboxen vid beställning och bara köra genom apparna för att komma åt UHD?
6 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|