Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Dagens bild *

35131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#32301

Postad 05 January 2015 - 20:43

Mr North
  • Mr North
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 2

Det var premiär igår för att fotografera fåglar för i år.
Och premiär för nya objektivet Sigma 150-600/5,0-6,3 DG OS HSM Sports.
Och vilken premiär det blev.....det första som händer när jag är på plats vid min favorit sjö är att en Havsörn lyfter en bit bort och flyger rätt emot mig och viker av när den är 25-30 m ifrån mig.
Gissa om man blev skakig i benen av denna upplevelse och nya objektivet fick bekänna färg

16008908678_36c905c01f_b.jpg

White Tailed Eagle by Fredrik Norling, on Flickr


Redigerat av Mr North, 05 November 2015 - 16:22.


#32302

Postad 05 January 2015 - 20:45

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 1
Nice Fredrik

Postad bild
Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mm by Ronny Olsson, on Flickr

#32303

Postad 05 January 2015 - 21:15

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Grattis North. Fint Ronny

#32304

Postad 05 January 2015 - 21:34

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Häftigt North! Vilken upplevelse!
Snyggt Ronny!

#32305

Postad 05 January 2015 - 22:55

Unregistered19078543
  • Unregistered19078543
  • Beroende

  • 1080 inlägg
  • 0
Fantastiska bilder som vanligt North & Ronny - ni fortsätter att leverera på det nya året :P :)

#32306

Postad 06 January 2015 - 11:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
fint north
snygg grodbild ronny. Härlig grön färg

Vinter i värmland
Postad bild
3,2 sek. vid f - 13 ISO 100 29 december 2014 Andreas Christensen_
by andreassofus, on Flickr

#32307

Postad 06 January 2015 - 13:09

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

fint north
snygg grodbild ronny. Härlig grön färg

+1 samt en mycket fin bild från dig med Andreas !

#32308

Postad 06 January 2015 - 14:12

Unregistered19078543
  • Unregistered19078543
  • Beroende

  • 1080 inlägg
  • 0
En väldig skön bild Andreas - gillar kontrasten mellan den varma himmeln och den kalla snön - snyggt :)

#32309

Postad 06 January 2015 - 15:14

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Mycket snyggt andreas och Ronny

#32310

Postad 06 January 2015 - 16:52

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Undrar vad ni har för stativ. Kollar på Manfrotto 055XPROB + 808RC4. Någon som har erfarenhet av det?

#32311

Postad 06 January 2015 - 17:06

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1716 inlägg
  • 0
Jäklar vilken kvalitet ni håller i den här tråden! Gillar speciellt Norths maffiga örnbild. :) Just en av mina stora fotodrömmar är att få en havsörn i sitt rätta element på bild.

#32312

Postad 06 January 2015 - 17:09

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0

Undrar vad ni har för stativ. Kollar på Manfrotto 055XPROB + 808RC4. Någon som har erfarenhet av det?


Hade det stativet innan jag byte och det är mycket bra för pengarna .. fast var med ett 804RC2 huvud.. men är väl istort sätt
likvärd 808RC4.. så det kan jag rek om man nu inte vill ha ett kullledshuvud istället.. men stativet är bra
Ibland så kan man hitta mkt bra fynd på beg marknaden med

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 06 January 2015 - 17:09.


#32313

Postad 06 January 2015 - 17:13

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Hade det stativet innan jag byte och det är mycket bra för pengarna .. fast var med ett 804RC2 huvud.. men är väl istort sätt
likvärd 808RC4.. så det kan jag rek om man nu inte vill ha ett kullledshuvud istället.. men stativet är bra
Ibland så kan man hitta mkt bra fynd på beg marknaden med


Tack för svaret! Då är det bara att köpa. Vad har du för stativ i dagsläget?

#32314

Postad 06 January 2015 - 17:22

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Det var premiär igår för att fotografera fåglar för i år.
Och premiär för nya objektivet Sigma 150-600/5,0-6,3 DG OS HSM Sports.
Och vilken premiär det blev.....det första som händer när jag är på plats vid min favorit sjö är att en Havsörn lyfter en bit bort och flyger rätt emot mig och viker av när den är 25-30 m ifrån mig.
Gissa om man blev skakig i benen av denna upplevelse och nya objektivet fick bekänna färg

Mäktigt!

#32315

Postad 06 January 2015 - 17:30

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Köpte ett Gitzo i 3serien och ett markinshuvud :)

#32316

Postad 06 January 2015 - 17:35

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Köpte ett Gitzo i 3serien och ett markinshuvud :)


Haha... Manfrott får la räcka än så länge

#32317

Postad 06 January 2015 - 17:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
tack ska ni ha.

har själv ett Manfrotto 190CXPRO3 + sirui k-30x
önskar dock ibland att man kunde få stativet lite lägre.

annars är jag väldigt nöjd med den uppsättningen

#32318

Postad 06 January 2015 - 17:43

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

tack ska ni ha.

har själv ett Manfrotto 190CXPRO3 + sirui k-30x
önskar dock ibland att man kunde få stativet lite lägre.

annars är jag väldigt nöjd med den uppsättningen


Verkar rätt bra och väger rätt lite. Höjden kunde har varit bättre. Ända anledning tills att jag kollar på 055XPROB är för att den är 178cm...jag behöver inte böja så mycket :P

#32319

Postad 06 January 2015 - 17:46

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Mkt, fina bilder här på sidan.

Bifogad fil(er)



#32320

Postad 06 January 2015 - 17:49

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tackar.. Finfint Ante.. gillar dina senaste bilder.. stilrena

Snygg bild Jocke .. Hasslö ?


Manfrotto räcker mer änväl Anthony :)




;)
Postad bild
Carl Zeiss Distagon T* 2.8/21 ZF 2 by Ronny Olsson, on Flickr

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 06 January 2015 - 18:21.


#32321

Postad 06 January 2015 - 18:03

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 1
Jupp, stämmer bra det. Var nere en sväng igår em-kväll

#32322

Postad 06 January 2015 - 18:05

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Gillar bilden Ronny!!

Tackar.. Finfint Ante.. gillar dina senast bilder.. stilrena

Snygg bild Jocke .. Hasslö ?


Manfrotto räcker mer änväl Anthony :)




;)
Postad bild
Carl Zeiss Distagon T* 2.8/21 ZF 2 by Ronny Olsson, on Flickr


Naaaaajs!

#32323

Postad 06 January 2015 - 18:18

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tackar :)

#32324

Postad 06 January 2015 - 18:20

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Snyggt Fara och Ronny! Coolt att ni fotat från exakt samma håll :D

#32325

Postad 07 January 2015 - 13:33

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Snyggt Fara och Ronny! Coolt att ni fotat från exakt samma håll :D

+1 :-D

#32326

Postad 07 January 2015 - 16:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
hehe kul med träden :) riktigt bra båda versioner.

i all sin enkelhet
Postad bild
2,5 sek. vid f - 13 ISO 100 29 december 2014 Andreas Christensen_-2
by andreassofus, on Flickr

#32327

Postad 07 January 2015 - 17:26

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

hehe kul med träden :) riktigt bra båda versioner.

i all sin enkelhet
Postad bild
2,5 sek. vid f - 13 ISO 100 29 december 2014 Andreas Christensen_-2 by andreassofus, on Flickr


Snyggt!

Har du använt något filter?

#32328

Postad 07 January 2015 - 17:31

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Super fint Andreas!

#32329

Postad 07 January 2015 - 17:49

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0

Snyggt!

Har du använt något filter?


tackar. Som nästan alltid på mina landskapsbilder med himmel så har jag använt ett avtonat gråfilter för att mörka ner himlen lite.

Super fint Andreas!


tack mikkan :)

#32330

Postad 07 January 2015 - 19:47

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tack
Snyggt Ante :)

Var väl ett tag sedan jag la upp någon blomma
Postad bild
Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr

#32331

Postad 07 January 2015 - 20:14

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Ahh Ronny, jag har saknat dina blommor

#32332

Postad 08 January 2015 - 14:58

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Mycket snyggt Andreas !
Grymt fin blombild Ronny !!

#32333

Postad 09 January 2015 - 17:08

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tackar

Postad bild
Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr

#32334

Postad 09 January 2015 - 23:40

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3695 inlägg
  • 0
Screen shot. Någon som känner igen filmen? :)

Postad bild
2015-01-09 6 by P-O Andersson, on Flickr

Redigerat av Velodynamic, 09 January 2015 - 23:54.


#32335

Postad 10 January 2015 - 16:42

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Postad bild
Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr

#32336

Postad 10 January 2015 - 18:46

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Fint som alltid dessa sländor Ronny

Var på Mön på Trettondagen, var fint ljus även om inte solen var framme

Bifogad fil  2002-forum-8043-17 mm-ISO 500-1-400 sek. vid f - 5,0-NIKON D7000.jpg   686.36K   3 Antal nerladdningar

#32337

Postad 10 January 2015 - 23:32

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Postad bild
brutal_skye by Pingo2002, on Flickr

#32338

Postad 11 January 2015 - 08:33

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
fin himmel pingo

Bifogad fil  2002-forum-8051-17 mm-ISO 500-1-160 sek. vid f - 5,0-NIKON D7000.jpg   972.39K   7 Antal nerladdningar

#32339

Postad 11 January 2015 - 14:42

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1716 inlägg
  • 1
Vackra och stämningsfulla bilder över sjön där que.

Ån som rinner genom Eskilstuna.
Postad bild

#32340

Postad 11 January 2015 - 18:33

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Många fina bilder här !!

Förstår inte hur ni hinner med att fota så mycket :)
Försöker själv hitta tid till att fota, och idag fick jag en liten runda.

Postad bild

#32341

Postad 11 January 2015 - 19:26

Unregistered19078543
  • Unregistered19078543
  • Beroende

  • 1080 inlägg
  • 0
Härliga bilder Ronny, que, pingo, djungel & Morgan :)

Ser ut att blåsa bra där du fotade Morgan - friska vindar

Redigerat av Unregistered19078543, 11 January 2015 - 19:27.


#32342

Postad 11 January 2015 - 20:33

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Fin bild Morgan!

#32343

Postad 12 January 2015 - 07:14

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Härliga bilder Ronny, que, pingo, djungel & Morgan :)

Ser ut att blåsa bra där du fotade Morgan - friska vindar

Fin bild Morgan!


Tackar.

:)

#32344

Postad 12 January 2015 - 21:43

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Någon som har ett Benro stativ som kan ge mig lite återkoppling? Kan inte bestämma mig för ett Manfrotto eller Benro eller vad som helst :P
Ville ha ett bra stativ på max 2500 för stativ och kulled.

Hur är Triopo märket som stativ?

Redigerat av AnthonyC, 12 January 2015 - 21:52.


#32345

Postad 12 January 2015 - 22:07

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Fint Morgan och Ronny :-)

#32346

Postad 12 January 2015 - 22:12

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Vatten och is
Bifogad fil  IMG_8258.jpg   588.45K   1 Antal nerladdningar

#32347

Postad 13 January 2015 - 06:29

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Tack Fara !

Snyggt Tor

#32348

Postad 13 January 2015 - 14:39

Unregistered37710561
  • Unregistered37710561
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
snygg vinterbild torvaldur

#32349

Postad 13 January 2015 - 17:22

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Tack Fara !

Snyggt Tor

snygg vinterbild torvaldur

Tackar.

Jag tar en liknande till. Gillar nog denna bättre.
Bifogad fil  IMG_8298.jpg   507.58K   1 Antal nerladdningar

#32350

Postad 13 January 2015 - 20:19

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Postad bild
Sony A7 + Zeiss Sonnar 50 1.5 ZM by Ronny Olsson, on Flickr

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 13 January 2015 - 20:19.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.