* Dagens bild *
35131 svar till detta ämne
#32301
Postad 05 January 2015 - 20:43
Mr North
-
Mr North
-
Lärjunge
-
-
429 inlägg
Det var premiär igår för att fotografera fåglar för i år. Och premiär för nya objektivet Sigma 150-600/5,0-6,3 DG OS HSM Sports. Och vilken premiär det blev.....det första som händer när jag är på plats vid min favorit sjö är att en Havsörn lyfter en bit bort och flyger rätt emot mig och viker av när den är 25-30 m ifrån mig. Gissa om man blev skakig i benen av denna upplevelse och nya objektivet fick bekänna färg
 White Tailed Eagle by Fredrik Norling, on Flickr
Redigerat av Mr North, 05 November 2015 - 16:22.
#32302
Postad 05 January 2015 - 20:45
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Nice Fredrik  Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mm by Ronny Olsson, on Flickr
#32303
Postad 05 January 2015 - 21:15
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Grattis North. Fint Ronny
#32304
Postad 05 January 2015 - 21:34
pingo2002
-
pingo2002
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Häftigt North! Vilken upplevelse!
Snyggt Ronny!
#32305
Postad 05 January 2015 - 22:55
Unregistered19078543
-
Unregistered19078543
-
Beroende
-
-
1080 inlägg
Fantastiska bilder som vanligt North & Ronny - ni fortsätter att leverera på det nya året
#32306
Postad 06 January 2015 - 11:56
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
fint north snygg grodbild ronny. Härlig grön färg Vinter i värmland  3,2 sek. vid f - 13 ISO 100 29 december 2014 Andreas Christensen_ by andreassofus, on Flickr
#32307
Postad 06 January 2015 - 13:09
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
fint north snygg grodbild ronny. Härlig grön färg
+1 samt en mycket fin bild från dig med Andreas !
#32308
Postad 06 January 2015 - 14:12
Unregistered19078543
-
Unregistered19078543
-
Beroende
-
-
1080 inlägg
En väldig skön bild Andreas - gillar kontrasten mellan den varma himmeln och den kalla snön - snyggt
#32309
Postad 06 January 2015 - 15:14
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Mycket snyggt andreas och Ronny
#32310
Postad 06 January 2015 - 16:52
AnthonyC
-
AnthonyC
-
Användare
-
-
202 inlägg
Undrar vad ni har för stativ. Kollar på Manfrotto 055XPROB + 808RC4. Någon som har erfarenhet av det?
#32311
Postad 06 January 2015 - 17:06
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Jäklar vilken kvalitet ni håller i den här tråden! Gillar speciellt Norths maffiga örnbild.  Just en av mina stora fotodrömmar är att få en havsörn i sitt rätta element på bild.
#32312
Postad 06 January 2015 - 17:09
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Undrar vad ni har för stativ. Kollar på Manfrotto 055XPROB + 808RC4. Någon som har erfarenhet av det?
Hade det stativet innan jag byte och det är mycket bra för pengarna .. fast var med ett 804RC2 huvud.. men är väl istort sätt likvärd 808RC4.. så det kan jag rek om man nu inte vill ha ett kullledshuvud istället.. men stativet är bra Ibland så kan man hitta mkt bra fynd på beg marknaden med
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 06 January 2015 - 17:09.
#32313
Postad 06 January 2015 - 17:13
AnthonyC
-
AnthonyC
-
Användare
-
-
202 inlägg
Hade det stativet innan jag byte och det är mycket bra för pengarna .. fast var med ett 804RC2 huvud.. men är väl istort sätt likvärd 808RC4.. så det kan jag rek om man nu inte vill ha ett kullledshuvud istället.. men stativet är bra Ibland så kan man hitta mkt bra fynd på beg marknaden med
Tack för svaret! Då är det bara att köpa. Vad har du för stativ i dagsläget?
#32314
Postad 06 January 2015 - 17:22
torvaldur
-
torvaldur
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Det var premiär igår för att fotografera fåglar för i år. Och premiär för nya objektivet Sigma 150-600/5,0-6,3 DG OS HSM Sports. Och vilken premiär det blev.....det första som händer när jag är på plats vid min favorit sjö är att en Havsörn lyfter en bit bort och flyger rätt emot mig och viker av när den är 25-30 m ifrån mig. Gissa om man blev skakig i benen av denna upplevelse och nya objektivet fick bekänna färg
Mäktigt!
#32315
Postad 06 January 2015 - 17:30
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Köpte ett Gitzo i 3serien och ett markinshuvud
#32316
Postad 06 January 2015 - 17:35
AnthonyC
-
AnthonyC
-
Användare
-
-
202 inlägg
Köpte ett Gitzo i 3serien och ett markinshuvud 
Haha... Manfrott får la räcka än så länge
#32317
Postad 06 January 2015 - 17:37
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
tack ska ni ha. har själv ett Manfrotto 190CXPRO3 + sirui k-30xönskar dock ibland att man kunde få stativet lite lägre. annars är jag väldigt nöjd med den uppsättningen
#32318
Postad 06 January 2015 - 17:43
AnthonyC
-
AnthonyC
-
Användare
-
-
202 inlägg
tack ska ni ha.
har själv ett Manfrotto 190CXPRO3 + sirui k-30x önskar dock ibland att man kunde få stativet lite lägre.
annars är jag väldigt nöjd med den uppsättningen
Verkar rätt bra och väger rätt lite. Höjden kunde har varit bättre. Ända anledning tills att jag kollar på 055XPROB är för att den är 178cm...jag behöver inte böja så mycket
#32319
Postad 06 January 2015 - 17:46
Unregisteredf904966d
-
Unregisteredf904966d
-
Forumräv
-
-
517 inlägg
Mkt, fina bilder här på sidan.
#32320
Postad 06 January 2015 - 17:49
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Tackar.. Finfint Ante.. gillar dina senaste bilder.. stilrena Snygg bild Jocke .. Hasslö ? Manfrotto räcker mer änväl Anthony   Carl Zeiss Distagon T* 2.8/21 ZF 2 by Ronny Olsson, on Flickr
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 06 January 2015 - 18:21.
#32321
Postad 06 January 2015 - 18:03
Unregisteredf904966d
-
Unregisteredf904966d
-
Forumräv
-
-
517 inlägg
Jupp, stämmer bra det. Var nere en sväng igår em-kväll
#32322
Postad 06 January 2015 - 18:05
AnthonyC
-
AnthonyC
-
Användare
-
-
202 inlägg
Gillar bilden Ronny!! Tackar.. Finfint Ante.. gillar dina senast bilder.. stilrena
Snygg bild Jocke .. Hasslö ?
Manfrotto räcker mer änväl Anthony 

 Carl Zeiss Distagon T* 2.8/21 ZF 2 by Ronny Olsson, on Flickr
Naaaaajs!
#32323
Postad 06 January 2015 - 18:18
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Tackar
#32324
Postad 06 January 2015 - 18:20
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Snyggt Fara och Ronny! Coolt att ni fotat från exakt samma håll
#32325
Postad 07 January 2015 - 13:33
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Snyggt Fara och Ronny! Coolt att ni fotat från exakt samma håll 
+1 :-D
#32326
Postad 07 January 2015 - 16:45
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
hehe kul med träden  riktigt bra båda versioner. i all sin enkelhet  2,5 sek. vid f - 13 ISO 100 29 december 2014 Andreas Christensen_-2 by andreassofus, on Flickr
#32327
Postad 07 January 2015 - 17:26
AnthonyC
-
AnthonyC
-
Användare
-
-
202 inlägg
hehe kul med träden riktigt bra båda versioner.
i all sin enkelhet
 2,5 sek. vid f - 13 ISO 100 29 december 2014 Andreas Christensen_-2 by andreassofus, on Flickr
Snyggt! Har du använt något filter?
#32328
Postad 07 January 2015 - 17:31
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
#32329
Postad 07 January 2015 - 17:49
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Snyggt!
Har du använt något filter?
tackar. Som nästan alltid på mina landskapsbilder med himmel så har jag använt ett avtonat gråfilter för att mörka ner himlen lite. Super fint Andreas!
tack mikkan
#32330
Postad 07 January 2015 - 19:47
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Tack Snyggt Ante Var väl ett tag sedan jag la upp någon blomma  Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr
#32331
Postad 07 January 2015 - 20:14
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Ahh Ronny, jag har saknat dina blommor
#32332
Postad 08 January 2015 - 14:58
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Mycket snyggt Andreas !
Grymt fin blombild Ronny !!
#32333
Postad 09 January 2015 - 17:08
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Tackar  Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr
#32334
Postad 09 January 2015 - 23:40
Velodynamic
-
Velodynamic
-
Mästare
-
-
3695 inlägg
Screen shot. Någon som känner igen filmen?  2015-01-09 6 by P-O Andersson, on Flickr
Redigerat av Velodynamic, 09 January 2015 - 23:54.
#32335
Postad 10 January 2015 - 16:42
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
 Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr
#32336
Postad 10 January 2015 - 18:46
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Fint som alltid dessa sländor Ronny
Var på Mön på Trettondagen, var fint ljus även om inte solen var framme
2002-forum-8043-17 mm-ISO 500-1-400 sek. vid f - 5,0-NIKON D7000.jpg 686.36K
3 Antal nerladdningar
#32337
Postad 10 January 2015 - 23:32
pingo2002
-
pingo2002
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
#32338
Postad 11 January 2015 - 08:33
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
#32339
Postad 11 January 2015 - 14:42
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Vackra och stämningsfulla bilder över sjön där que. Ån som rinner genom Eskilstuna.
#32340
Postad 11 January 2015 - 18:33
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Många fina bilder här !! Förstår inte hur ni hinner med att fota så mycket  Försöker själv hitta tid till att fota, och idag fick jag en liten runda.
#32341
Postad 11 January 2015 - 19:26
Unregistered19078543
-
Unregistered19078543
-
Beroende
-
-
1080 inlägg
Härliga bilder Ronny, que, pingo, djungel & Morgan
Ser ut att blåsa bra där du fotade Morgan - friska vindar
Redigerat av Unregistered19078543, 11 January 2015 - 19:27.
#32342
Postad 11 January 2015 - 20:33
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
#32343
Postad 12 January 2015 - 07:14
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Härliga bilder Ronny, que, pingo, djungel & Morgan 
Ser ut att blåsa bra där du fotade Morgan - friska vindar
Fin bild Morgan!
Tackar.
#32344
Postad 12 January 2015 - 21:43
AnthonyC
-
AnthonyC
-
Användare
-
-
202 inlägg
Någon som har ett Benro stativ som kan ge mig lite återkoppling? Kan inte bestämma mig för ett Manfrotto eller Benro eller vad som helst  Ville ha ett bra stativ på max 2500 för stativ och kulled. Hur är Triopo märket som stativ?
Redigerat av AnthonyC, 12 January 2015 - 21:52.
#32345
Postad 12 January 2015 - 22:07
Unregisteredf904966d
-
Unregisteredf904966d
-
Forumräv
-
-
517 inlägg
Fint Morgan och Ronny :-)
#32346
Postad 12 January 2015 - 22:12
torvaldur
-
torvaldur
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Vatten och is
IMG_8258.jpg 588.45K
1 Antal nerladdningar
#32347
Postad 13 January 2015 - 06:29
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
#32348
Postad 13 January 2015 - 14:39
Unregistered37710561
-
Unregistered37710561
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
snygg vinterbild torvaldur
#32349
Postad 13 January 2015 - 17:22
torvaldur
-
torvaldur
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Tack Fara !
Snyggt Tor
snygg vinterbild torvaldur
Tackar. Jag tar en liknande till. Gillar nog denna bättre.
IMG_8298.jpg 507.58K
1 Antal nerladdningar
#32350
Postad 13 January 2015 - 20:19
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
 Sony A7 + Zeiss Sonnar 50 1.5 ZM by Ronny Olsson, on Flickr
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 13 January 2015 - 20:19.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Digitalkameror & Videokameror
-
→
Specialämne: Bilder & Fototeknik i fokus
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|