Postad 15 januari 2008 - 23:59

They REALLY liked Far Cry 2, said it seemed very unscripted and fun. The screens look very good.
Supreme Commander looks a teensy bit better, but still looks like an old (early 2000s, late 90s) PC game. They say the controls are complicated and require 10 minutes of explanation in addition to a 20 minute tutorial. However, they seem pretty positive overall.
Condemned 2: The game feels very fresh, and has a new combat system that includes neck-snapping finishing moves and combos. The game is much scarier, and you'll now be able to pursue multiple objectives. Your character has become a useless and disgraced drunkard. The screens look pretty good.
Saint's Row 2: Set in the same city, several years after the first game. Your character from the first game is not dead, but badly disfigured and now can be rebuilt from the ground up. there are new gangs and buildings, and there are new boats, other watercraft, motorcycles, planes and helicopters. There will be better cop A.I. and dual-wielding. There will be improved multiplayer, and drop-in drop-out co-op.
Star Wars: Not a ton of new info: There are a ton of force powers, you'll be hunting down enemies of the empire, the story includes a love interest with an Imperial pilot, and you will fight Rancors on Felucia. There are some screens that I haven't seen before, some look good and some look sort of *meh.*
Postad 17 januari 2008 - 13:11
Postad 17 januari 2008 - 13:40
Postad 17 januari 2008 - 16:02
Bara för att den senaste LSL (Magna Cum Laude eller vad det hette) var skräp så dra inte resten av serien i smutsen.
Nästa spel kanske förstår vad som gjorde LSL så bra?
Postad 17 januari 2008 - 16:53
Nej, jag menar inte serien. Jag menade grafiken. De borde kunna göra bättre på 360.Med reservation av att inte ha läst tråden (blockad på jobbet) så måste jag emotsätta mig ditt 'Ugh'.
Bara för att den senaste LSL (Magna Cum Laude eller vad det hette) var skräp så dra inte resten av serien i smutsen.
Nästa spel kanske förstår vad som gjorde LSL så bra?
Postad 17 januari 2008 - 19:53
http://www.aftonblad...ticle1651222.ab
Jag är i extas... Nästan i alla fall... Okej, jag ser fram emot det i alla fall.
Edit:
Fotnot: Se de första bilderna på "Bionic commando rearmed" på aftonbladet.se under fredagkvällen.
Ja, då vet jag vad jag gör på fredag kväll

Redigerat av C Upp, 17 januari 2008 - 20:07.
Postad 17 januari 2008 - 21:22
Aftonbladet har alltid varit lite efter. Onödigt att uppdatera där när du kan hänga härJa, då vet jag vad jag gör på fredag kväll
Sitter o uppdaterar.

http://www.neogaf.co...ad.php?t=229078

Etc etc, ser nice ut. Lite LBP över det hela.
W-wow. Kolla trailern i länken

Redigerat av Zoiler, 17 januari 2008 - 21:27.
Postad 17 januari 2008 - 21:37
Bionic commando är ju ett av mina favvospel till NES ju
Redigerat av Hoff, 17 januari 2008 - 21:38.
Postad 17 januari 2008 - 22:29

Kommer ju till PS3 också tror jag, 2D-upplagan alltså. Och 3D-spelet kommer ju till det mesta tror jag. Så du får nog njuta av det oavsett. Släpps ju inte förrän till sommarn heller så du hinner säkert köpa en ny Xbox

Och ja, det ser ju inte fult ut nånstans. I'm so getting this.
Tack för länken. Hittade ingenting när jag sökte runt själv. Trod.. nej.de för en sekund att AB faktiskt hade en exclusive man brydde sig om men... nej.
Redigerat av C Upp, 17 januari 2008 - 22:53.
Postad 18 januari 2008 - 11:19
Nej, jag menar inte serien. Jag menade grafiken. De borde kunna göra bättre på 360.Nästa spel kanske förstår vad som gjorde LSL så bra?
Bah. Efter att ha kollat både på grafiken och läst intervjun så kan man väl inte säga att hypen inför nästa LSL är direkt uppbyggd...
Nej fan, släpp alla de 'gamla' Al Lowe producerade LSLerna på XBLA istället...
Postad 18 januari 2008 - 11:58
Feb-Apr 2008 har man ju hört, men igår läste jag 3/3 på GameTrailers. Man vill ju alltid hoppas lite även om det är så att det inte stämmer

Postad 18 januari 2008 - 12:12
Postad 18 januari 2008 - 13:45
Redigerat av ShaManIX, 18 januari 2008 - 13:46.
Postad 18 januari 2008 - 14:16
25 April hörde jag enligt en lirare på Game. De måste skynda sig att släppa det nu eftersom de tagit in ca 50 dyra extrajobbare från Ukraina.
Haha
Postad 18 januari 2008 - 14:42
Postad 18 januari 2008 - 14:55
Tyvärr så lever vi bara i cirka 80 år. Vore synd att missa GTA.Ah, det är lite "den som lever får se" grej över det hela.
Postad 18 januari 2008 - 14:55
Jag är lite orolig att de sabbar 'GTA-formulan' som gjorde 3an så otroligt bra, men det är säkert bara onödig oro från min sida.

Postad 18 januari 2008 - 15:13
Hoppas de sabbar det, så kanske JAG gillar det bättreJag är lite orolig att de sabbar 'GTA-formulan' som gjorde 3an så otroligt bra, men det är säkert bara onödig oro från min sida.

Postad 23 januari 2008 - 10:30
Copenhagen, Denmark - January 22, 2008 - Deadline Games A/S, the Denmark-based independent game studio, announced the development of Faith and a .45, an original title for next-gen platforms. An intense and atmospheric shooter, Faith and a .45 features a heavy focus on characters, co-operative gameplay, road movie storytelling, and cinematic aesthetics.
Faith and a .45 tells the story of Luke and Ruby -- two outlaw lovers destined to go down in history. The duo battles an oppressive enemy force, led by a ruthless, corrupt oilman who's out for their blood. Set in an original take on the Great Depression, one of the darkest periods in US history, the game is a gritty, cross-country epic -- a road journey with guns, a dark army of steel-plated vehicles, and armour-clad pyromaniacs.
"Since we at Deadline have our roots in movie production, we value original stories, settings and characters very highly," said CEO Chris Mottes. "Our
previous games are testament to this, but we believe Faith is going to take our creative might to a whole new level."
Deadline Games will be presenting the game by invitation only to selected publishers at the 2008 Game Developers Conference on February 18-22.

Ett nytt spel från skaparna av det galna mexikanska actionspelet Total Overdose!

Postad 26 januari 2008 - 13:24
Här är några saker det ryktas om...
-Unreal engine 3.5
-4 nya vapen
-Dubbelt så stort som Gears of War
-Flygskepp som man kan styra själv
http://www.gameguru....d-map-revealed/
Postad 31 januari 2008 - 16:17
Postad 31 januari 2008 - 16:41
Driver du med mig eller? Wow vad bra det ser ut! ExplosionenTroligtvis ingen som är intresserad av screens för Just Cause 2 men ändå:

Kolla när han slänger sig ned över alperna, man ser att det är större än tidigare. Och grafiken är otroligt nog ännu bättre än förut.
the developer is adding more of the aforementioned features, ultra-realistic weather effects, and a highly-detailed 1000 sq km game world which consists of different environments, like a tropical jungle, an arid desert, and a snowy mountain.
Postad 31 januari 2008 - 16:53
Hehe, skojar bara med dig lite.Driver du med mig eller? Wow vad bra det ser ut! ExplosionenTroligtvis ingen som är intresserad av screens för Just Cause 2 men ändå:
!
Tyvärr, kan jag inte se bilderna härifrån :/ Men kan nog tänka mig att det ser bra ut. Skall kika när jag kommer hem.Kolla när han slänger sig ned över alperna, man ser att det är större än tidigare. Och grafiken är otroligt nog ännu bättre än förut.
-lk
Postad 31 januari 2008 - 21:38
Gillade ju ettan men det blev tjatigt med alla "revolutioner"..
EN sak jag störde mig på på bilderna var på den där strandbilden, om man kollar på skogen på andra sidan floden så ser alla träd typ likadana ut. Men det hinner de ändra innan releasen

Postad 31 januari 2008 - 23:11
Det är gött att de ska strunta i alla boring sidemissions den här gången!Gillade ju ettan men det blev tjatigt med alla "revolutioner"..
Mja, vet inte om de kommer ändra det. Det skalas nog så för att det är för svårt att rita upp detaljerat var du än är. Kollade ettan och det såg likadant ut och det var inget jag tänkte på när jag spelade iaf. Oblivion ser likadant ut. Svårt att rita upp detalljerade träd på avstånd.EN sak jag störde mig på på bilderna var på den där strandbilden, om man kollar på skogen på andra sidan floden så ser alla träd typ likadana ut. Men det hinner de ändra innan releasen
Postad 01 februari 2008 - 07:06
Det där med miljöer är ju helt enkelt för att lägga resurserna där de gör mest nytta, bättre grafik i närområdet till bekostnad av bakgrunden. Om man kollar in träden i ettan på avstånd så är det ju bara en stor endimensionell Trädkronssprite som byts till nåt mer tredimensionellt om man kommer nära. De roterar också efter ens egen synvinkel (precis som trädgrönskan i Oblivion, buskar i Motorstorm osv osv). Första gången jag lade märke till en sån grej var i Wipeout till Playstation.
Spelar man bara ett spel ett tag så brukar såna saker bli uppenbara och det kommer nog vara nåt vi får leva med några generationer till då konsumenterna vill ha en viss nivå på grafiken och man sällan upptäcker sånt direkt.
Postad 01 februari 2008 - 11:36
Jo, men med en så stor värld så kommer det säkerligen finnas saker att göra ändå. De skulle ändra upplägg och skippa de repetitiva uppdragen, göra det mer friare. Hur det nu ska gå till.Jag tycker det är tråkigt om de slopar sidouppdragen helt, de är ju en sån grej som gör att man kan spela lite då och då för nöjes skull utan att behöva göra huvuduppdragen. Jag kan förstå att man inte gillar dem om man plöjer allt i sträck, men att spränga bort nån knarkbaron i veckan är ju trevligt tycker i alla fall jag.
Postad 01 februari 2008 - 13:30
Friare och öppnare skulle kunna innebära att man kan befria en stad på olika sätt, stormning som i ettan, bryta sig in och mörda ledaren, förstöra supply lines så att de ger sig.
Eller så kanske de helt enkelt bara gjort fler varierade sidouppdrag.
Hur som är det en av titlarna jag ser fram emot mest i år.
Postad 01 februari 2008 - 21:37
Det är gött att de ska strunta i alla boring sidemissions den här gången!Gillade ju ettan men det blev tjatigt med alla "revolutioner"..
Mja, vet inte om de kommer ändra det. Det skalas nog så för att det är för svårt att rita upp detaljerat var du än är. Kollade ettan och det såg likadant ut och det var inget jag tänkte på när jag spelade iaf. Oblivion ser likadant ut. Svårt att rita upp detalljerade träd på avstånd.EN sak jag störde mig på på bilderna var på den där strandbilden, om man kollar på skogen på andra sidan floden så ser alla träd typ likadana ut. Men det hinner de ändra innan releasen
Okej hoppas det inte blir några repetitiva uppdrag iaf

Fan det är nog så man får köpa en hd-tv när man jobbat i sommar

Postad 05 februari 2008 - 01:53
Gillade dem strakt till gamla xboxen. Sjukt kul att åka i hissnande alpvyer !

Postad 05 februari 2008 - 10:50
Detta väntar jag också på, men har inte hittat nån info om det. Tills dess kan jag halvt rekommendera Amped 3 till 360. Releasespel 2005 så man borde hitta det för en riktigt billig peng. Inte riktigt lika bra som SSX 3 (har inte spelat On Tour eller Blur) men det är defintivt inte dåligt. Det tog ett tag att komma in i spelet, men när man väl låst upp hela berget genom att vandra genom den överdrivet übercoola storyn börjar det likna nåt.Någon som har kolla på om det kommer något nytt SSX till 360n?
Gillade dem strakt till gamla xboxen. Sjukt kul att åka i hissnande alpvyer !
-lk
Postad 05 februari 2008 - 10:55
Får kanske spela Ampedt som substitut så länge då

Postad 05 februari 2008 - 11:26
Postad 07 februari 2008 - 10:49
The third title in the long-dormant Red Faction franchise will arrive during THQ's next fiscal year, the publisher confirmed in a financial conference call yesterday. The company's 2009 fiscal year runs from April 1, 2008 to March 31, 2009.
According to THQ CEO Brian Farrel, Red Faction 3 is being developed for the PC, PlayStation 3, and Xbox 360 at the THQ-owned Volition Studios. Since its work on the first two Red Faction games, Volition has been best known for the open-world X360 crime simulator, Saints Row. A PS3 and X360 sequel to Saints Row is currently in production at the studio as well.
Released in 2001, the original Red Faction was a sci-fi first-person shooter that focused on environmental destruction. The sequel, which debuted in 2002, continued the tradition of geometry deformation, allowing players to tunnel through floors and walls. It appears the third game in the series will carry that torch, with Farrel claiming it will feature "more exciting destruction technology," reports GameSpot.
An official unveiling of Red Faction 3 and more details are expected in the coming weeks.
Postad 07 februari 2008 - 15:29
Postad 07 februari 2008 - 15:41
Edit: Rykte, och tekniskt sett så är det inte de som gör spelet

Redigerat av Zoiler, 07 februari 2008 - 15:42.
Postad 07 februari 2008 - 17:53
Postad 07 februari 2008 - 18:18
Postad 09 februari 2008 - 10:04
Ser minst sagt intressant ut, älskade Ready 2 Rumble på Dreamcast så det här ser ut som en stark 8a.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar