Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray eller HD DVD?

7496 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilket framtidsformat stödjer du? (1329 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 05 februari 2007 - 15:35

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Ops...

Apology for our Contents List

The inclusion in the January 29 update of our "Coming Soon List" of three Steven Spielberg classics was an error on our part. The HD DVD Promotion Group expresses sincere apologies to Steven Spielberg, Universal Studios Home Entertainment and HD DVD fans for this mistake. We will endeavor to prevent any similar mistake and to provide accurate information.

Källa: Hddvdprg.com

<{POST_SNAPBACK}>

Ouch! ;)

Och jag passar på att trycka en pinne till på skalan till 100%(inte beroende på just detta, utan överlag allt som hänt...)
[HD DVD] ---------X [Blu-ray]

Postad 05 februari 2007 - 17:23

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Herr Spielberg är BD-fans ;)

Postad 05 februari 2007 - 18:14

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Apropå Underworld Evolution här ovan, den är väl en Sony film? Så, det låter intressant ifall det inte är en falsk påhittad grej. ;)

Och Universal kan väl hålla igen på godbitarna ett tag till, klarar mig utan JP och Jaws några månader till. ;)

Postad 05 februari 2007 - 18:59

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Apropå Underworld Evolution här ovan, den är väl en Sony film? Så, det låter intressant ifall det inte är en falsk påhittad grej. ;)

Och Universal kan väl hålla igen på godbitarna ett tag till, klarar mig utan JP och Jaws några månader till. :D

<{POST_SNAPBACK}>

Några månader? B) Är väl 07 dom snackar om? ;)

EDIT: Enligt konspirationsteorierna på avsforum så gjordes detta för att öka försäljningen på spelare och exakt samma sak hände med DVD...

Redigerat av Unregistered992, 05 februari 2007 - 19:01.

Postad 05 februari 2007 - 19:30

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det ÄR sant precis som att Studio Canal kan släppa Total Recall, First Blood och T2 då olika studios har rättigheter i olika länder.

Synd att Lionsgate bommade American Psycho. Reservoir Dogs verkar dock hålla.

American Psycho
Reservoir Dogs

Redigerat av Tomanista, 05 februari 2007 - 23:13.

Postad 05 februari 2007 - 19:32

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Apropå Underworld Evolution här ovan, den är väl en Sony film? Så, det låter intressant ifall det inte är en falsk påhittad grej.

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske någon som har mer kunskap kan kolla här.

I Finland distribueras filmen bl.a. av Universal.

Postad 05 februari 2007 - 19:54

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Det ÄR sant precis som att Canal Plus kan släppa Total Recall, First Blood och T2 då olika studios har rättigheter i olika länder.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, fast du menar Studio Canal, jag fattar...

Postad 05 februari 2007 - 19:56

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Apropå Underworld Evolution här ovan, den är väl en Sony film? Så, det låter intressant ifall det inte är en falsk påhittad grej.

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske någon som har mer kunskap kan kolla här.
I Finland distribueras filmen bl.a. av Universal.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaså, då börjar det ljusna, lokala distributörer allstå, får importera överallt ifrån då, vilket virr varr ;)

Postad 05 februari 2007 - 22:03

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
I väntan på att Universals nya ledning ska ta beslutet att även ge ut sina filmer på Blu-ray...
List of Universal Studios movies on Blu-ray

Postad 05 februari 2007 - 23:06

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

I väntan på att Universals nya ledning ska ta beslutet att även ge ut sina filmer på Blu-ray...

<{POST_SNAPBACK}>

The Bone Collector :) :)
Det är väldigt få filmer på HD DVD som verkligen gör att jag vill ha det formatet, och nu blev det helt plötsligt mycket mindre :D

Postad 05 februari 2007 - 23:11

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

The Bone Collector :) :)
Det är väldigt få filmer på HD DVD som verkligen gör att jag vill ha det formatet, och nu blev det helt plötsligt mycket mindre :D

<{POST_SNAPBACK}>

Få se när bolagen i Finland och Brasilien börjar släppa Blu-ray.

Postad 05 februari 2007 - 23:20

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har alltid känt på mig att det skulle hända. Så många potentiella kunder (alla med ps3 i usa och japan) sen nästa månad (över en miljon nya potentiella kunder).

Postad 05 februari 2007 - 23:28

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Har just fått min första Blu-ray (Ultraviolet) Det gäller att bygga upp ett lager inför PS3 släppet :)

Postad 06 februari 2007 - 08:18

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har alltid känt på mig att det skulle hända. Så många potentiella kunder (alla med ps3 i usa och japan) sen nästa månad (över en miljon nya potentiella kunder).

<{POST_SNAPBACK}>

Känt på dig att VAD skulle hända...inget har ju hänt...

Postad 06 februari 2007 - 08:43

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det omvända gäller ju även de BluRay exklusiva bolagen....så många kunder....

Och det händer ju redan också...Studio Canal (ett av världen största filmbolag) släpper ju redan BluRay exklusiva filmer i europa....som tex T2 som kommer i vår :)

Studio Canal har rättigheterna till ca 5000titlar!!

Här finns en lista på vad som redan har release datum:
http://www.dvdtimes....contentid=62420

Redigerat av Unregistered4b026b86, 06 februari 2007 - 08:50.

Postad 06 februari 2007 - 08:55

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Detta kanske visar sig vara fel så småningom, men ändå.....
"French news site DVDRama has posted details on the latest HD DVD and Blu-ray Disc announcements from Warner Home Video."

Enligt denna sida så kommer Matrix trilogin på HD-DVD exklusivt :) :)
http://www.dvdtimes....contentid=63912

"The larger majority of these titles appear to be HD DVD exclusive due to the fact that the Blu-ray system's more limited and less organised Interactive capabilities make the "In-Movie Experience" (IME) feature difficult to implement). "

Postad 06 februari 2007 - 09:00

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Filmax Home Video släpper ju också Underworld Evolution (tidigare ansedd som BluRay exclusiv).
Det här börjar ju bli skrattretande :)
http://www.dvdtimes....contentid=63931

BluRay ******sen får nog inse att de flesta filmerna kommer att komma ut på Bägge formaten......och JA vi kommer att få leva med två format :)

Postad 06 februari 2007 - 10:11

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

Filmax Home Video släpper ju också Underworld Evolution (tidigare ansedd som BluRay exclusiv).
Det här börjar ju bli skrattretande  :)
http://www.dvdtimes....contentid=63931

BluRay ******sen får nog inse att de flesta filmerna kommer att komma ut på Bägge formaten......och JA vi kommer att få leva med två format :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tror också mer och mer på 2 format.

Postad 06 februari 2007 - 10:13

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0
300 själv kommer ju att rädda mitt 2007 för HDDVD :)

Redigerat av mikee, 06 februari 2007 - 10:14.

Postad 06 februari 2007 - 10:22

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Mikee, hur fungerar din Sony BluRay spelare (för visst hade du väl köpt en sån)??
Nöjd??

Postad 06 februari 2007 - 13:01

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
jag måste bara säga att jag har jobbat på några filmbolag och har en ganska god syn in i den branschen och filmer säljer då dom släpps! och det är största skälet till att HD-DVD inte kan matcha BD i filmförsäljning just nu. släpps inga nya filmer så säljs inte mycket film, så är det bara.
och det tycker jag är himla synd för HD-DVD just för att det kunde dom väl ha räknat ut att efter PS3 släppet skulle BD dra iväg o då skulle dom ha haft filmer redo att släppas så att inte BD skulle utropa sig till segrare som dom gjort nu (sony). och det i sin tur får psykologiska effekter på köpare så att det till slut just blir så, framför allt när dom kan backa upp det med den försäljningsstatistik som ju nu oneklingen pekar åt det blåa hållet.
hmm har inte tänkt på det förrut men HD-DVD är rött o billigt och BD är blått o dyrt.... hehe, alltså röda/blåa blocken.

nä dom får ta o släppa lite filmer nu, men samtidigt kan dom inte bränna allt krutet nu, för som sagt, filmer säljs då dom släpps, och släpper dom allt nu för att vinna kriget, vad ska dom då sälja framöver för att hålla aktiekursen uppe? för som vanligt är det inte film dessa företag egentligen säljer, det är aktier!

Postad 06 februari 2007 - 13:20

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

hmm har inte tänkt på det förrut men HD-DVD är rött o billigt och BD är blått o dyrt.... hehe, alltså röda/blåa blocken.

<{POST_SNAPBACK}>

Öh :) HD DVD är också blått, du kanske har blandat ihop DVD och HD DVD :D
1 miljon sålda HD DVD's är inte lite. Skulle tro att BD sålde fler ifall det inte vore för dessa ständiga buggar de har :D
MS med HD DVD säljer inte ofärdiga produkter som vissa andra gör :)
Aktier är till för att hålla sina ägare glada, bryr mig inte ifall den kraschar (jo kanske lite) men tror det handlar lite mer än om bara hålla sina aktie ägare nöjda.

Postad 06 februari 2007 - 13:44

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Öh :) HD DVD är också blått, du kanske har blandat ihop DVD och HD DVD :)

<{POST_SNAPBACK}>

Visst båda har blå-laser men har du sett fodralen?

Postad 06 februari 2007 - 13:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Suck, just det fodralen jo sedan förra året :) Och visst är HD DVD billigare :)

Postad 06 februari 2007 - 14:25

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Öh :) HD DVD är också blått, du kanske har blandat ihop DVD och HD DVD :D
1 miljon sålda HD DVD's är inte lite. Skulle tro att BD sålde fler ifall det inte vore för dessa ständiga buggar de har :D
Aktier är till för att hålla sina ägare glada, bryr mig inte ifall den kraschar (jo kanske lite) men tror det handlar lite mer än om bara hålla sina aktie ägare nöjda.

<{POST_SNAPBACK}>

ja det var som det redan framgått fodralen jag tänkte på, lasern är ju blå på båda som vi alla vet.
sedan angående akitekurser så kan jag lova dig att det är den som VD:ar på börsnoterade företag oroar sig mest för och jobbar för att ständigt höja.

Postad 06 februari 2007 - 14:41

HDGuru
  • HDGuru
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Så Xbox360 strap-on hade INGA problem när den kom? .........

Postad 06 februari 2007 - 14:57

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

Du menar att HD DVD spelare för 1500kr är sämre än en PS3 för 6500kr? Tittade nyss på M:I:3 på HD DVD, såg rätt bra ut med VC-1 och allt.  :)  Varför skulle jag vilja se det kodat i Mpeg2?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du ge mig en länk eller tala om vart jag kan köpa en HDDVD-spelare för 1500:-. Jag behöver inget annat för att spela filmerna va? (Förutom en TV då förstås)

Verkar ju riktigt prisvärt!!

<{POST_SNAPBACK}>

Det är välkänt att Xbox 360's HD DVD spelare kostar ca 1500kr ute i Europa, t.ex. i Tyskland

Det är också välkänt att man kan använda den till en dator med PowerDVD Ultra som officiellt stöder 360's HD DVD spelare. http://www.cyberlink.../view_1274.html

Sedan har du problemet med att blu-ray är låst till regioner, så om du ska se filmen 300 behöver du kanske en amerikansk blu-ray spelare, och vill du se europeiska filmer så behöver du även en europeisk blu-ray spelare. Du måste alltså betala ännu mer för att få samma bekvämlighet som redan finns inbyggd i en HD DVD spelare för 1500kr som då alltså är regionsfri.

Alla filmbolag som ger ut på HD DVD stöder regionsfriheten, det är enligt Amir bara ett bolag som inte ger ut på HD DVD som inte stöder det. :)

Om det ändå är så att blu-ray och HD DVD har samma bild- och ljudkvalité så finns ändå ingen anledning att köpa blu-ray eftersom det saknar Picture-in-Picture som endast finns på HD DVD.

Och sen har vi ju alltid HD-porren, men den gillar ju inte du...

Postad 06 februari 2007 - 15:38

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0

Du menar att HD DVD spelare för 1500kr är sämre än en PS3 för 6500kr? Tittade nyss på M:I:3 på HD DVD, såg rätt bra ut med VC-1 och allt.  :)  Varför skulle jag vilja se det kodat i Mpeg2?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du ge mig en länk eller tala om vart jag kan köpa en HDDVD-spelare för 1500:-. Jag behöver inget annat för att spela filmerna va? (Förutom en TV då förstås)

<{POST_SNAPBACK}>

Det är välkänt att Xbox 360's HD DVD spelare kostar ca 1500kr ute i Europa, t.ex. i Tyskland

Det är också välkänt att man kan använda den till en dator med PowerDVD Ultra som officiellt stöder 360's HD DVD spelare. http://www.cyberlink.../view_1274.html

Sedan har du problemet med att blu-ray är låst till regioner, så om du ska se filmen 300 behöver du kanske en amerikansk blu-ray spelare, och vill du se europeiska filmer så behöver du även en europeisk blu-ray spelare. Du måste alltså betala ännu mer för att få samma bekvämlighet som redan finns inbyggd i en HD DVD spelare för 1500kr som då alltså är regionsfri.

Alla filmbolag som ger ut på HD DVD stöder regionsfriheten, det är enligt Amir bara ett bolag som inte ger ut på HD DVD som inte stöder det. :)

Om det ändå är så att blu-ray och HD DVD har samma bild- och ljudkvalité så finns ändå ingen anledning att köpa blu-ray eftersom det saknar Picture-in-Picture som endast finns på HD DVD.

Och sen har vi ju alltid HD-porren, men den gillar ju inte du...

<{POST_SNAPBACK}>

Bra där :D hoppas att folk förstår det nu.
3 veckor kvar till jag skall köpa min HD DVD till 360. Var inne på Media Markt i helgen och frågand om HD DVD filmer och de hade några men inte många, MEN de sa att det kommer att komma in MÅNGA nya med sve text i slutet av denna månad i sammband med att HD DVD spelaren till maskinen kommer :D

Postad 06 februari 2007 - 16:48

perdixbird
  • perdixbird
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
[quote name='snuffe82' date='Feb 6 2007, 16:38 ']
[quote name='AriaGiovanni' date='Feb 6 2007, 14:57 '][quote name='morlock' date='Feb 4 2007, 22:28 '][quote name='AriaGiovanni' date='Feb 4 2007, 19:43 ']Du menar att HD DVD spelare för 1500kr är sämre än en PS3 för 6500kr? Tittade nyss på M:I:3 på HD DVD, såg rätt bra ut med VC-1 och allt.  :unsure:  Varför skulle jag vilja se det kodat i Mpeg2?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Fast då måste man köpa en X-BOX 360 eller en dator att stoppa in HD-DVD spelaren i. Och då blir det inte 1500:- utan över 4000:-.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Fast då måste man köpa en X-BOX 360 eller en dator att stoppa in HD-DVD spelaren i. Och då blir det inte 1500:- utan över 4000:-.

Postad 06 februari 2007 - 16:52

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

PiP ingår väl i BD-J som blir standard i juni, alltså alla spelare som kommer ut på marknaden efter Juni måste stödja det. Vad det gäller bildkvalle, vad händer när Paramount börjar släppa AVC/BD50 lika som Sony? VC1/30GB vs AVC/50GB ska blir en extremt intressant match :unsure:

Postad 06 februari 2007 - 16:54

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0
[quote name='perdixbird' date='Feb 6 2007, 17:48 ']
[quote name='snuffe82' date='Feb 6 2007, 16:38 ']
[quote name='AriaGiovanni' date='Feb 6 2007, 14:57 '][quote name='morlock' date='Feb 4 2007, 22:28 '][quote name='AriaGiovanni' date='Feb 4 2007, 19:43 ']Du menar att HD DVD spelare för 1500kr är sämre än en PS3 för 6500kr? Tittade nyss på M:I:3 på HD DVD, såg rätt bra ut med VC-1 och allt.  :unsure:  Varför skulle jag vilja se det kodat i Mpeg2?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Kanske det, men hur många svenskar har inte redan en dator hemma?

Postad 06 februari 2007 - 17:00

Tiger64
  • Tiger64
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag har läst att det går inte att köra DTS i xbox-360 externa hd-dvd spelare, för då kodar 360 om det till DD...Och det gillar inte jag!

Postad 06 februari 2007 - 17:03

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Jag har läst att det går inte att köra DTS i xbox-360 externa hd-dvd spelare, för då kodar 360 om det till DD...Och det gillar inte jag!

<{POST_SNAPBACK}>

Det är mycket den inte kan och inte har. :unsure:

Postad 06 februari 2007 - 17:06

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant...finns någon länk?

Postad 06 februari 2007 - 17:19

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

men det är väl inte en så stor sak att bry sig om när man får det till ett sådant bra pris.

Postad 06 februari 2007 - 17:36

Tiger64
  • Tiger64
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant...finns någon länk?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag läste det i xbox-360 officiella tidning, att 360 inte klarar DTS genom hd-dvd. Fast jag bryr mig inte så mycket då jag ska sälja skiten ock köpa PS3!

Postad 06 februari 2007 - 18:08

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 888 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Frågan är snare hur många det som har en dator kopplad till tv/proj, utrustat den med hdmi-grafikkort och kan tänka sig att använda den som mediaspelare. Och kan tänka sig att mickla in en HDDVD-drive.

Ang. ingen DTS från HDDVD-driven. Hur många HDDVD-filmer har DTS till att börja med? Känns verkligen inte som en anledning att skippa driven.

Postad 06 februari 2007 - 19:07

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Frågan är snare hur många det som har en dator kopplad till tv/proj, utrustat den med hdmi-grafikkort och kan tänka sig att använda den som mediaspelare. Och kan tänka sig att mickla in en HDDVD-drive.

<{POST_SNAPBACK}>

Men för 1500:- kan nog dom flesta som har ett intresse mickla lite tror jag.

Och om man ska nyttja tex en PS3 för fullt så måste man ha en reciever med HDMI som kan ta emot PCM-ljud och den uppdateringen går ju på lite pengar.

Postad 06 februari 2007 - 19:08

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ang. ingen DTS från HDDVD-driven. Hur många HDDVD-filmer har DTS till att börja med? Känns verkligen inte som en anledning att skippa driven.

<{POST_SNAPBACK}>

Haha, varför ska man köpa en spelare som INTE klarar av DTS. Jag tror faktiskt inte att du hade accepterat en DVD-spelare som inte fixar DTS om det fanns spelare som accepterade både DTS och DD :unsure: ... Men så låter väl en HD DVD ******. Så fort en bra feature försvinner så är det inte "viktigt" längre.

Postad 06 februari 2007 - 19:41

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0
[quote name='Johan78' date='Feb 6 2007, 20:08 '][quote name='pacman' date='Feb 6 2007, 19:08 '][quote=diabolo,Feb 6

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Haha, varför ska man köpa en spelare som INTE klarar av DTS. Jag tror faktiskt inte att du hade accepterat en DVD-spelare som inte fixar DTS om det fanns spelare som accepterade både DTS och DD :D ... Men så låter väl en HD DVD ******. Så fort en bra feature försvinner så är det inte "viktigt" längre.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Oherregud. :unsure: :P :D

Du kan INTE ha läst Många av pacs inlägg både här och på Component.

HDDVD ******????????? var har du fått det ifrån att han skulle vara det????? Bara för att sa att den INTE finns många HDDVD filmer med DTS och då tyckte han att de kunde kvitta med DTS hantering!!! Blir man en ****** utav det?????

Det är inga många jag vet om som är så opartisk och KUNNIG som pac.

Redigerat av mikee, 06 februari 2007 - 19:42.

Postad 06 februari 2007 - 19:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 888 inlägg
  • 0
Johan78>>
****** :D Haha, innan du häver ur dig massa korkat kan du ju iaf ta en titt på min signatur... :P

"varför ska man köpa en spelare som INTE klarar av DTS"
Öhh...ja för att den är (för 360-ägare) överlägset billigast, ger en toppenbild och heelt ok ljud? Kan ju vara ok till en början, vad jag vet måste man inte ha samma HDDVD-spelare resten av livet

HDDVD-driven har en del brister, såsom avsaknad av hdmi och avsaknad av lossless ljud och att den är IMHO en lite klumpig/ful lösning, varför skulle jag då låta avsaknad att dts-ljud (som ändå omkodas till till dd så det är ju inte så att det blir tyst direkt) som typ ingen HDDVD-film har vara anledning till att avstå?

Och nej...jag är inte sugen på att köpa HDDVD-driven. Däremot kommer min första HD-spelare bli en BD-spelare. Ojdå.

mikee>> Tack mickee. Jag föredrar iofs HDDVD-konceptet i stort, om vi rent hyptetiskt hade haft ett format och vilken teknik det i så fall skulle vara baserat på, pga anledningar som lagts fram i denna tråd. Tycker dock inte det finns nån anledning att välja nån sida sålänge de finns mycket exklusivt material till två olika. I vilket fall som helst gör det inte mig till nån ****** eftersom en sådan person kännetecknas av oförmågan att se objektivt på saker och avsaknad av kapacitet att ta till sig argument. Det tror jag mig klara av dock... :unsure:

Redigerat av pacman, 06 februari 2007 - 19:57.

Postad 06 februari 2007 - 19:58

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0

Jag föredrar iofs HDDVD-konceptet i stort, om vi rent hyptetiskt hade haft ett format och vilken teknik det i så fall skulle vara baserat på, pga anledningar som lagts fram i denna tråd. Tycker dock inte det finns nån anledning att välja nån sida sålänge de finns mycket exklusivt material till två olika.

<{POST_SNAPBACK}>

Kunde inte sagt det BÄTTRE.

Postad 06 februari 2007 - 20:02

Pete
  • Pete
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Läste du även att Microsoft ska släppa DTS stöd för HDDVD spelaren med nästa uppdatering?

Står här nämligen :unsure:

Redigerat av Pete, 06 februari 2007 - 20:12.

Postad 06 februari 2007 - 21:19

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Läste du även att Microsoft ska släppa DTS stöd för HDDVD spelaren med nästa uppdatering?
Står här nämligen :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå, vad kul det skall det bli sedan :P

Postad 06 februari 2007 - 21:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Apropå DTS, dom hade enorma problem med sina installationer hos biograferna runt om planeten, har inte hört talas om liknande problem med DD.

Postad 06 februari 2007 - 21:51

Isaac
  • Isaac
  • Veteran

• 1 836 inlägg
  • 0

Apropå DTS, dom hade enorma problem med sina installationer hos biograferna runt om planeten, har inte hört talas om liknande problem med DD.

<{POST_SNAPBACK}>

DTS är lite mer komplex. Fast dock inte sammansatt.:unsure:

Redigerat av Isaac, 06 februari 2007 - 21:53.

Postad 06 februari 2007 - 22:41

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
darinp2 ställde något intressant som jag själv också reagerade på, Amir säger att BD:s bättre försäljning inte spelar roll eftersom försäljningen fortfarande är så låg, men varför hänvisade då MS till thedvdwars sidan tidigare?

You might think I am dismissing these numbers because BD claims they are ahead using them. But I never bragged about them even when they admit that for the entire last year save the last week of it, HD DVD was ahead. It is just silly to hang your hat on small numbers which can have high variability.

http://www.broadcom....e.php?id=950071

HD DVD movies have received reviewers' top ratings among high-definition media, and consistently outsell and outrank similar titles of competing optical disc formats.*
...
* Source: http://www.thedvdwars.com/index.cfm, tracking format sales based on Amazon.com data.

http://www.avsforum....6&

Postad 06 februari 2007 - 22:54

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Har försökt att leta efter följande på forumet men utan resultat.

Kommer det släppas fler hdtitlar i butik till xbox inför hddvd- releasen och isåfall vilka titlar?

Postad 06 februari 2007 - 23:01

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

darinp2 ställde något intressant som jag själv också reagerade på, Amir säger att BD:s bättre försäljning inte spelar roll eftersom försäljningen fortfarande är så låg, men varför hänvisade då MS till thedvdwars sidan tidigare?

<{POST_SNAPBACK}>

Självklart spelar inte försäljningen ingen roll nu när HD DVD ligger efter! Vänta bara till Universal kommer med sina restrerande 90 titlar till hösten och när de "billiga" kinesiska HD DVD spelarna kommer nästa år. Då är det dags att titta på försäljningssiffrorna igen! :unsure:

Redigerat av random111, 06 februari 2007 - 23:04.

Postad 06 februari 2007 - 23:28

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Har försökt att leta efter följande på forumet men utan resultat.
Kommer det släppas fler hdtitlar i butik till xbox inför hddvd- releasen och isåfall vilka titlar?

<{POST_SNAPBACK}>

För min del börjar det med import, svensk text på filmer köpta i frankrike är inte dåligt :unsure:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.