Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HD DVD Filmer

3961 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 January 2008 - 02:58

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Såg klart på min andra film nu - Brotherhood of the wolf. En gammal favorit som verkligen tjänat på det nya formatet. Jag vet att det är en gammal film men den här tråden behöver allt liv den kan få nu.. ;)

Btw min första var La Haine "medan vi faller"

Postad 12 January 2008 - 03:01

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Såg klart på min andra film nu - Brotherhood of the wolf. En gammal favorit som verkligen tjänat på det nya formatet. Jag vet att det är en gammal film men den här tråden behöver allt liv den kan få nu.. :wub:

Första HD-DVD,n jag köpte och såg var Fast and the furious Tokyo Drift, och nej den filmen köpte jag inte för att den var så bra :P . Var mer en testfilm för att kolla PQ SQ med som jag köpte 2 minuter efter jag hade inhandlat min HD DVD Spelare ;)

Postad 12 January 2008 - 03:09

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Såg klart på min andra film nu - Brotherhood of the wolf. En gammal favorit som verkligen tjänat på det nya formatet. Jag vet att det är en gammal film men den här tråden behöver allt liv den kan få nu.. :wub:

Första HD-DVD,n jag köpte och såg var Fast and the furious Tokyo Drift, och nej den filmen köpte jag inte för att den var så bra :P . Var mer en testfilm för att kolla PQ SQ med som jag köpte 2 minuter efter jag hade inhandlat min HD DVD Spelare ;)

Jag har faktiskt varit rätt flitig med inhandlandet sen jag köpte min spelare för 2 veckor sen, är uppe i 15 titlar, dom flesta har jag beställt och inte fått än, inkl dom 5 man fick med. Jag antar att du behåller din spelare eller du kanske kör bägge formaten?

Postad 12 January 2008 - 10:22

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0

Har sett klart på The kingdom och Eastern promises nu.

Eastern Promises hade sjukt fin bild PQ: 5/5 enligt mig, SQ: 4/5 ;)

The Kingdom hade också riktigt bra bild, men inte riktigt i samma klass som eastern promises. Ljudet var riktigt riktigt fint :wub:
PQ: 4/5 SQ 4,5/5

BTW Har några filmer till salu om någon är intresserad : Battlestar Galactica boxen season 1

Total Recal (( SWESUB ))

The Host

2001 A Space Odyssey
.

Lägg ut dem för byte i bytestråden.

Redigerat av Jokkmokksjocke, 12 January 2008 - 10:22.

Postad 12 January 2008 - 11:40

Micke_nes
  • Micke_nes
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Har sett klart på The kingdom och Eastern promises nu.

Eastern Promises hade sjukt fin bild PQ: 5/5 enligt mig, SQ: 4/5 ;)

The Kingdom hade också riktigt bra bild, men inte riktigt i samma klass som eastern promises. Ljudet var riktigt riktigt fint :wub:
PQ: 4/5 SQ 4,5/5

BTW Har några filmer till salu om någon är intresserad : Battlestar Galactica boxen season 1

Total Recal (( SWESUB ))

The Host

2001 A Space Odyssey
.

Vad ska du jha för filmerna samt boxen då? Är mycket intresserad utav boxen.

Postad 12 January 2008 - 11:54

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0
Ta det med Pm smutsa inte ner tråden.

Postad 12 January 2008 - 13:50

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Alltså wtf... beställde Bourne Trilogy boxen från amazon.com och den skickades 13 december. Fortfarande inte fått den. Är det normalt med såpass lång lev. tid från amazon?

Köpte Jarhead o Harry Potter: the goblin of fire på amazon.com bogo precis innan nyår och fick jarhead i fredags (stod att den skulle komma den 8e) och Harry Potter har beräknad leverans den 11e jan. Så det gick väldigt snabbt för min del. Har man otur fastnar den ju i tullen. Om det nu är från amazon.com du beställt och inte någon av de europeiska amazon.

Om man åker på tull - måste man pröjsa först för att få ut filmerna eller hur funkar det?

Jahaja, skickade ett mail till amazon och frågade lite försynt om man skulle behöva vänta så länge på filmerna. Fick svar ganska omgående där de ursäktade sig och gav mig full refund på köpet... tydligen skall man alltså inte behöva vänta i en månad trots att det faktiskt står "9-36 business days".

Postad 12 January 2008 - 14:03

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Alltså wtf... beställde Bourne Trilogy boxen från amazon.com och den skickades 13 december. Fortfarande inte fått den. Är det normalt med såpass lång lev. tid från amazon?

Köpte Jarhead o Harry Potter: the goblin of fire på amazon.com bogo precis innan nyår och fick jarhead i fredags (stod att den skulle komma den 8e) och Harry Potter har beräknad leverans den 11e jan. Så det gick väldigt snabbt för min del. Har man otur fastnar den ju i tullen. Om det nu är från amazon.com du beställt och inte någon av de europeiska amazon.

Om man åker på tull - måste man pröjsa först för att få ut filmerna eller hur funkar det?

Jahaja, skickade ett mail till amazon och frågade lite försynt om man skulle behöva vänta så länge på filmerna. Fick svar ganska omgående där de ursäktade sig och gav mig full refund på köpet... tydligen skall man alltså inte behöva vänta i en månad trots att det faktiskt står "9-36 business days".

Ok, bra att veta. Jag får göra detsamma snart då min Harry Potter-film inte kommit än

Postad 12 January 2008 - 16:55

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Har 50+ hd-dvd filmer till salu om nån är sugen ; )

Mvh Nicke

Postad 12 January 2008 - 17:02

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Lägg upp en annons i marknaden vet ja... det är ju gratis och så blir det lättare för folk att söka om dom är intresserade....!!

Postad 12 January 2008 - 19:05

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Sökte runt lite på Pan's Labyrinth och hittade denna versionen på amazon.fr
Le Labyrinthe De Pan - Edition Ultime THX 5 Discs (3 DVD + 1 HD DVD + 1 CD de la BOF Livre 64p. + étui)
"bara" 45€. lite sugen blev man:D
http://www.amazon.fr...e...1075&sr=8-1

Översättning med babelfish

DISCS 1 & 2: idem Collector Edition - NO-CLAIMS BONUS DVD Disc 3: Traditional navigation or TO TRAVERSE the LABYRINTH (access to the personal notebooks of the realizer! ) - Guillermo del Toro by Guillermo Navarro, its photo and friendly director (26) - capacity of the myth (14') - Guillermo Del Toro, the creator (26): discussion with the realizer - Comparative film/story board (11) - Guillermo Navarro and work on L image (11) - colors and the forms (4) - Gallery photographs - Bonds Internet - DISC 4: THE FIRST FILM OF CINEMA IN THE WORLD AVAILABLE IN HD DVD CERTIFIED THX! TECHNICAL CARACTERISTIQUES HD DVD Master Certified THX - Format Image: 1.85, 16/9e comp. 4/3 - High definition 1080p Format sound: Spaniard SDR HD Audio Master, French SDR High Resolution, Audio Comment of realizer SDR HD High Subtitles Resolution: French - Duration: 1h53 - DISC 5: CD of the BOF of film

Edit. Ingen engelsk sub:(. Tycker hd dvd-spelare med nätverksanslutning borde kunna ladda ned subtitle för varje film

Redigerat av Hoff, 12 January 2008 - 19:21.

Postad 12 January 2008 - 19:32

Zyrell
  • Zyrell
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Sökte runt lite på Pan's Labyrinth och hittade denna versionen på amazon.fr
Le Labyrinthe De Pan - Edition Ultime THX 5 Discs (3 DVD + 1 HD DVD + 1 CD de la BOF Livre 64p. + étui)
"bara" 45€. lite sugen blev man:D
http://www.amazon.fr...e...1075&sr=8-1

Översättning med babelfish

DISCS 1 & 2: idem Collector Edition - NO-CLAIMS BONUS DVD Disc 3: Traditional navigation or TO TRAVERSE the LABYRINTH (access to the personal notebooks of the realizer! ) - Guillermo del Toro by Guillermo Navarro, its photo and friendly director (26) - capacity of the myth (14') - Guillermo Del Toro, the creator (26): discussion with the realizer - Comparative film/story board (11) - Guillermo Navarro and work on L image (11) - colors and the forms (4) - Gallery photographs - Bonds Internet - DISC 4: THE FIRST FILM OF CINEMA IN THE WORLD AVAILABLE IN HD DVD CERTIFIED THX! TECHNICAL CARACTERISTIQUES HD DVD Master Certified THX - Format Image: 1.85, 16/9e comp. 4/3 - High definition 1080p Format sound: Spaniard SDR HD Audio Master, French SDR High Resolution, Audio Comment of realizer SDR HD High Subtitles Resolution: French - Duration: 1h53 - DISC 5: CD of the BOF of film

Edit. Ingen engelsk sub:(. Tycker hd dvd-spelare med nätverksanslutning borde kunna ladda ned subtitle för varje film

Helt klart lockande box. Om det bara fanns engelska subs. Allt faller ju tyvärr på detta då jag inte har någon lust att börja plugga franska.

Postad 12 January 2008 - 22:35

Kraantz
  • Kraantz
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Hur vanligt är det med fel på HD DVD filmer?
Jag har 2 filmer, The Departed och Queen Rock Montreal, som inte startar när jag lägger in dem i min EP35 spelare.
Om det nu verkligen är fel på bägge filmerna så har jag en fel ratio på 2/12 eller ca 15 %
Klart uselt med tanke på att jag inte har något problem med någon av mina 17 bluray filmer...

Postad 12 January 2008 - 22:55

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Jag har 2 filmer, The Departed och Queen Rock Montreal, som inte startar när jag lägger in dem i min EP35 spelare.
Om det nu verkligen är fel på bägge filmerna så har jag en fel ratio på 2/12 eller ca 15 %
Klart uselt med tanke på att jag inte har något problem med någon av mina 17 bluray filmer...

Har inte haft något problem med mina 10 hd dvds iaf. Eller Fearless Combo där krånglade ljudet i slutscenen men efter att ha uppgraderat fw så var det inga problem.

Postad 12 January 2008 - 23:07

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Kan lika gärna vara spelaren som är defekt. Min US Departed har inga problem på min 360 iaf. Enda egentliga felet jag upptäckt är i inledningen där Matt Daemon skjuter på polisskolan. Lyssnar man noga så sprakar det när hylsorna flyger ur pistolen. Om detta beror på taskig nedmixning eller felmastering vet jag ej... men skulle ju vara intressant om någon kunde jämföra mot Bluray-versionen.

Postad 12 January 2008 - 23:45

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Har 50+ hd-dvd filmer till salu om nån är sugen ; )

Mvh Nicke

Ja intresserad är man alltid, men släng upp en annons i marknaden som sagt var. Bevakar den stortsett dagligen.

:mellow:

Postad 13 January 2008 - 00:09

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Köpa flera Januari filmer på HD DVD från världen över, det är liksom Regionfritt :mellow:

January 1

Ai Otsuka - LOVE IS BORN ~ 4th Anniversary (Avex Group) -- JAPAN
Cecilia & Bryn - At Glyndebourne (Dolby TrueHD) (Opus Arte/BBC) -- U.K.
The Prestige (English Dolby TrueHD) (GAGA Communications) -- JAPAN

January 8

Mobsters (Dolby TrueHD) (Universal)
The Pianist (Dolby TrueHD) (Universal)
White Noise (Dolby TrueHD) (Universal)
White Noise 2 (White Noise: The Light ) (HD DVD/DVD Combo / Dolby TrueHD) (Universal)
Zodiac - 2-Disc Director's Cut (Paramount)

January 9

AAA - 2nd Anniversary Live - 5th ATTACK 070922 (Avex Group) -- JAPAN
Dan Rather Reports: Coming Home (HDNet)
Dan Rather Reports: The Best Congress Money Can Buy (HDNet)
Dan Rather Reports: Survivors of the Storms (HDNet)
Gilley's Behind The Bull featuring music of Forty5 South (HDNet)
Gilley's Behind The Bull featuring music of Jarrod Birmingham (HDNet)
HDNet World Report: Pakistan and Holland Disasters Key New Alternatives (HDNet)
HDNet World Report: Working Within The Law (HDNet)
Living Landscapes: Bali (HDenvironments)
Off Court, On Fire 2003/04 (HDNet)
3 on 3 Hoop Fest (HDNet)

January 15

Freedom, Vol. 3 (HD DVD TWIN Format / HDi features) (Bandai Visual)
Girls Gone Wild: Baby Bash (Live & Uncensored) (Mantra Films)
The Ten (City Lights Entertainment)

January 22

1408 - Director's Cut (English DTS-HD Master Audio) (Dutch Filmworks) -- NETHERLANDS
Channels (Vanguard)
Hero (Dutch Filmworks) -- NETHERLANDS
Home Of The Brave (Dutch Filmworks) -- NETHERLANDS
The Messengers (Dutch Filmworks) -- NETHERLANDS
Method Man: Live from the Sunset Strip (Music Video Distribution)
Rescue Dawn (Dutch Filmworks) -- NETHERLANDS
Tristan & Isolde (Dutch Filmworks) -- NETHERLANDS

January 23

Astérix et les Vikings (Asterix and the Vikings) (Warner) -- FRANCE

January 25

Kenneth Branagh's The Magic Flute (English Dolby Plus) (Showgate) -- JAPAN
Vexille (Japanese Dolby TrueHD / No English options) (Avex Group) -- JAPAN

January 28

Clubland (Warner) -- U.K.

January 29

Die Fledermaus (Strauss) (Dolby TrueHD) (Opus Arte)
Dispatch: Zimbabwe - Live At Madison Square Garden (HD DVD/DVD Combo) (WEA)
King of California (First Look)
Mysterious Aqua (DTS-HD Master Audio 7.1) (HD DVD Audio) (Surround Records)

January 31

Living Landscapes (HDEnvironments)

Postad 13 January 2008 - 01:15

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Helt klart lockande box. Om det bara fanns engelska subs. Allt faller ju tyvärr på detta då jag inte har någon lust att börja plugga franska.

Nä, att plugga franska för att kunna läsa textningen på en Spansk film känns inte helt motiverat. Kanske bättre att lära sig spanska istället. :mellow:

Postad 13 January 2008 - 03:40

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0

Jag antar att du har uppdaterat till senaste fw?

Postad 13 January 2008 - 03:47

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Nä, att plugga franska för att kunna läsa textningen på en Spansk film känns inte helt motiverat. Kanske bättre att lära sig spanska istället. :mellow:

Hahaha :o ;)

Postad 13 January 2008 - 10:05

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

'CSI: Miami Season 5' Volume 1 Arrives On HD DVD, April 14

In Germany, CSI: Miami Season 5 Volume 1 (or as it is conveniently labelled as 'Season 5.1') 3-disc HD DVD set will contain all the first 12 episodes of the series presented in 1080p full high-definition 16x9 1.78:1 with Dolby Digital-Plus (5.1 English & 2.0 German) audio options. English & German subtitle options are provided.

The first CSI series to appear on a HD DVD disc was CSI: NY. The disc contain an episode from CSI:NY and was meant to be a complimentary disc with every purchase of the 01/2007 issue of the German "Heimkino" magazine.

This 3-disc HD DVD-exclusive set will be available to own, come April 14.

Bonus materials include but may not be limited to:

Rio Grand: CSI Miami Goes to Rio
Optional audio commentary on four selected episodes
Special F/X Make-up featurette

This is a dynamicHD-enhanced HD DVD title, so you expect other bonus functionality and features that will be offered over the Internet and these can be enjoyed on any HD DVD player connected to the web.

Postad bild

Postad 13 January 2008 - 11:40

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Såg på HDMS att Jack Ryan boxen kommer finnas tillgänglig igen den 30 september.
Någon som vet om detta stämmer? http://www.hdmovieso...products_id=902

Postad 13 January 2008 - 12:08

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Det är bara ett datum som betyder uppskjuten på obestämd tid skulle ja tro, har svårt att tro att den
skulle skjutas upp ett år annars, den borde vart släppt om redan!!

Nu vet vi ju inte heller om paramount kommer släppa på HD DVD om ett halvår ens!!

Hade turen att få tag i ett Ex av den indragna boxen, ett riktigt samlar Ex
i mina ögon just nu!!

Postad 13 January 2008 - 13:37

Zyrell
  • Zyrell
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Nä, att plugga franska för att kunna läsa textningen på en Spansk film känns inte helt motiverat. Kanske bättre att lära sig spanska istället. :)

Haha. Ber om ursäkt. Blev tydligen en fransk film för att den var från Amazon.fr
Ja hur man kan ställa till det nattetid ändå :)

Postad 13 January 2008 - 18:26

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Hur länge brukar det ta för filmerna att komma fram från att hdmoviesource skickat dem? :) Jag fick ett mail den 3e januari att filmerna blivit skickade, de har kanske fastnat i tullen.

Postad 13 January 2008 - 19:29

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Hur länge brukar det ta för filmerna att komma fram från att hdmoviesource skickat dem? :) Jag fick ett mail den 3e januari att filmerna blivit skickade, de har kanske fastnat i tullen.

Det jag lärt mig från HDMS är att man alltid ska beställa film på tortsdagen elelr fredagen, för då dyker dem garanterat upp på mån/tis, om det inte hänt nått speciellt under leveransen : ).
Har själv beställt därifrån ca 20 gr, och alla tors/fre beställningar har gått fort, annars kan det dröja upp emot 10 dagar om man har otur :wub: . Dock aldrig råkat ut för tull hoss hdms :).

Postad 14 January 2008 - 11:55

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Någon som vet vartifrån man kan beställa 1408 - Director's Cut?

Postad 14 January 2008 - 12:47

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Här är en lista på filmer som är bedömda i forumet avplay.

http://avplay.avforums.com/index.php

Postad 14 January 2008 - 13:17

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Ok, bra att veta. Jag får göra detsamma snart då min Harry Potter-film inte kommit än

F.Y.I. så dök filmerna tillslut upp idag. Såg ut som kartongen vart med om ett mindra världskrig, men innehållet var iaf intakt :)
Ingen tull heller så allt är frid och fröjd. Nu återsår bara att se om mitt goda samvete får mig att berätta för amazon... pfff :lol:

Postad 14 January 2008 - 15:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag fick också en tullfri BOGO från Amazon idag. En månad gammal ungefär. De har nog haft det jobbigt på julen.

Bifogad fil  167.JPG   58.31K   0 Antal nerladdningar

Roligast var dock det hyperaktuella reklambladet från WB i Lethal Weapon-asken. :wacko:
Lagerrensning skulle jag tro. :D

Bifogad fil  168.JPG   94.17K   0 Antal nerladdningar

Postad 14 January 2008 - 15:16

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Det som är ännu roligare är att WB inte kommit ut med Nyckeln till frihet ännu!!

Postad 14 January 2008 - 16:19

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Här en del av min skörd :D

Bifogad fil(er)

Postad 14 January 2008 - 16:59

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Filmer som kom idag från HDMS :D
Bifogad fil  IMG_3626.JPG   3.22MB   1 Antal nerladdningar

Postad 15 January 2008 - 15:08

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

Atonement (HD DVD) 10/03/2008 UK
Postad bild
http://www.imdb.com/title/tt0783233/

Postad 15 January 2008 - 16:00

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0
Bilder von der Terminator 2 HD DVD auf der CES

Postad 15 January 2008 - 16:35

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Filmer som kom idag från HDMS :)
Bifogad fil  IMG_3626.JPG   3.22MB   1 Antal nerladdningar

Fick ju mina 5 gratis filmer igår också ;)
Bifogad fil  IMG_3627.JPG   3.23MB   1 Antal nerladdningar

Postad 15 January 2008 - 17:13

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

Hairspray (HD DVD)

Postad bild

23/1/2008

Postad 15 January 2008 - 20:42

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

uppdate om T2 Ultimate Edition :)

The Director's Cut of the film will be available to own in high-definition exclusively on the Ultimate HD DVD, come March 20, 2008. This HD DVD release will also feature a special steelbook packaging ;) . The preview artwork of the packaging is provided below.

Main feature will be presented in

* 1080/24p Full High-Definition 2.35:1
* dts-HD 7.1 (English & German)
Dolby Headphone-surround (English & German)
* German & Turkish subtitle options

Special Features include:

* Interactive Features: Picture in Picture (storyboards and script - both in English - running concurrently with the main feature)
* Personal Bookmarking feature
* Photo galleries
* Various viewing modes:
- Quiz Mode
- Spy Mode
- Inside T2 Mode
* Integrated online functionality with access to more features (via dynamic HD)
* Making-of documentary/featurettes
* Two audio commentaries
* Deleted Scenes
* Trailer
* Detailed Biography/Filmographies
* Hidden Features/Easter Eggs

Intressant, men hade gärna haft engelska undertexter också... Det fins ju redan en T 2 HDDVD utgiven av Momentum Pictures. Skall man välja den eller den nya Kinowelt utgåvan ?? Båda lär väl dock vara bättre än blu-ray utgåvan från förra året, den har ju ej DTS HD ljud.

Fick för övrigt hem Eastern Promises och Bourne Ultimatum idag, skall ses till helgen..

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 15 January 2008 - 20:47.

Postad 15 January 2008 - 20:46

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

Det som är ännu roligare är att WB inte kommit ut med Nyckeln till frihet ännu!!

Undrar om dom kommer släppa den på HDDVD eller håller inne på den och släpper den på BD framöver istället.... I min mening om inte DEN allra bästa filmen nånsins så iaf klart topp 5.... kanske tom topp 3...!!! :)

Postad 15 January 2008 - 20:49

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Undrar om dom kommer släppa den på HDDVD eller håller inne på den och släpper den på BD framöver istället.... I min mening om inte DEN allra bästa filmen nånsins så iaf klart topp 5.... kanske tom topp 3...!!! ;)

Ligger som nr 2 i IMDB's lista över de 250 populäraste filmerna genom tiderna... :)

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 15 January 2008 - 20:49.

Postad 15 January 2008 - 22:39

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

I Am Legend on DVD, HD DVD and B-ray

Bifogad fil  i_am_legend_bigposterf.jpg   37.18K   0 Antal nerladdningar

Postad 15 January 2008 - 22:45

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Jaså, the Omega Man wannabe kommer under april, ja den warner titeln sitter nog bra i hyllan :)

Postad 16 January 2008 - 08:24

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

Bifogad fil  protectedimage.jpg   95.61K   0 Antal nerladdningar

Beowulf Director's Cut HD Widescreen

Street Date: February 26, 2008

Actors: Angelina Jolie, Anthony Hopkins, Ray Winstone, John Malkovich, Robin Wright-Penn, Brendan Gleeson

Director: Robert Zemeckis

Genre: Action/Adventure, Animation, Sci-Fi

Synopsis: In the age of heroes comes the mightiest warrior of them all, Beowulf. After destroying the overpowering demon Grendel, he incurs the undying wrath of the beast’s ruthlessly seductive mother who will use any means possible to ensure revenge. The ensuing epic battle throughout the ages, immortalizing the name Beowulf. Academy Award® winner director Robert Zemeckis tells the oldest epic tale in the English language with the most modern technology, advancing the cinematic forum through the magic of digitally enhanced live action. A stellar cast is led by Ray Winstone (“The Departed,” “Sexy Beast”) in the title role. Joining him are Academy Award® winner Anthony Hopkins as the cursed King Hrothgar, John Malkovich, Robin Wright Penn, Brendan Gleeson, Crispin Glover, Alison Lohman and Oscar® Winner Angelina Jolie as Grendel’s mother.

PRODUCT INFO:
Runtime: 1 Hr. 54 Min. Sec.
Languages: English Subtitled, French Dubbed & Subtitled, Spanish Dubbed & Subtitled
Audio: 5.1 Dolby Digital Plus, 5.1 Dolby TrueHD
US Rating: Unrated -

• Featurette: A Hero's Journey: The Making of Beowulf
• Featurette: In The Volume
• Featurette: The Volume
• Other: Web Enabled Features (TBA)
• Featurette: "T" Time
• Featurette: What is the E.O.G.?
• Featurette: Lay of the Land
• Featurette: Givin' Props
• Featurette: Scanners
• Featurette: Stunts and Rigs
• Featurette: Plan of Attack
• Featurette: Fight Me
• Featurette: Baby It’s Cold Inside
• Featurette: Beasts of Burden
• Featurette: The Origins of Beowulf
• Featurette: Creating the Ultimate Beowulf
• Featurette: The Art of Beowulf
• Featurette: A Conversation with Robert Zemeckis
• Additional Scenes: Grendel Runs Towards Herot
• Additional Scenes: Hrothgar Awakened by Unferth
• Additional Scenes: Scylding's watch Escorts Beowulf
• Additional Scenes: Wealthow Shows Beowulf the Sundial
• Additional Scenes: Beowulf Boasts to the People of Herot
• Additional Scenes: Beowulf Hammers Grendel's Arm
• Additional Scenes: Celebration and Seduction
• Additional Scenes: Wulfgar Greets Beowulf at the Stockade
• Additional Scenes: Beowulf's Day Unferth Finds the Horn
• Additional Scenes: Cain on the Barrows (Original)
• Additional Scenes: Cain on the Barrows (Alternate)
• Trailers: Theatrical Trailer

Redigerat av diabolo, 17 January 2008 - 03:23.

Postad 16 January 2008 - 08:29

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Ohh, givet köp. Såg den på bio och såg på direkten att denna måste jag se i HD :)

Postad 16 January 2008 - 10:17

Unregistered354c03c7
  • Unregistered354c03c7
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Blir till att handla en del HD rullar framöver! I am legend är ju given.

Postad 16 January 2008 - 12:23

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0
mer info om AG

'American Gangster' Arrives On HD DVD, this Feb 19

Universal Studios Home Entertainment has finally announced that American Gangster, starring Denzel Washington and Russell Crowe, will be available to own in high-definition exclusively on HD DVD/DVD Combo disc, come February 19, 2008, for $39.98 SRP a copy.

Only the theatrical (Rated) version of the film will be presented in high-definition on the HD DVD side, while the DVD side contains both the theatrical (Rated / 157 minutes) and the 174-minute unrated extended cuts of the film.

The official specs released with the announcement has confirmed our earlier speculation.

Main feature (Rated / 157 minutes) on the HD DVD side of the disc is presented in

* 1080p High-Definition Widescreen 1.85:1
* Dolby Digital-Plus 5.1 (English & French)
* English [SDH] & French subtitle options

Supplemental materials on both the DVD and HD DVD sides include

* Feature Commentary with director Ridley Scott and writer Steven Zaillian

HD DVD-exclusive Extras:

* Alternate Opening
* Deleted Scenes
* Uncovering the Past: The Real Frank Lucas and Richie Roberts
* U-Control: Picture-in-Picture Instant Access

Postad bild

Postad 16 January 2008 - 12:35

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
American Gangster:
"Only the theatrical (Rated) version of the film will be presented in high-definition on the HD DVD side, while the DVD side contains both the theatrical (Rated / 157 minutes) and the 174-minute unrated extended cuts of the film."

!?!?!?!??!!?

Postad 16 January 2008 - 12:39

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Det suger, lite i stil med Die Hard 4 på BD, kan de inte sluta med combos nu!! :)

Postad 16 January 2008 - 12:43

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0

Det suger, lite i stil med Die Hard 4 på BD, kan de inte sluta med combos nu!! :)

Nja inte riktigt bra jämförelse va. Att retas med att ha en unrated utökad version på andra sidan i sug-kvalité är snudd på kriminellt.

Postad 16 January 2008 - 13:32

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Måste väl vara felskrivet eller något? Varför skulle de släppa den i båda uppsättningarna på DVD-sidan?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.