* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 27 september 2008 - 22:12
Gentle_man27
-
Gentle_man27
-
Användare
-
-
122 inlägg
Fråga om Batteritiden och Musikspelaren.
Jag är kär i luren, men jag är osäker på om den håller för mina krav så jag behöver er experthjälp. Vi planerar köpa 3 telefoner till hushållet så vi vill inte bli blåsta.
1) Kan man via headset mata fram och backa pågående låt? Typ 2-3 klick på lilla remoten på headsetet som följer med? Eller måste man backa på telefonen?
2) Hur lång tid håller batteriet vid långa stunder musikspelande? Säg 8-10 timmar? Funkar det eller dör telefonen?
3) Om jag använder den i dagligt sammanhag - 2 timmar musik, 20 minuter surf. 20 minuter telefoni. Räcker batteriet för ett dygn (24 timmar) eller är jag blåst där?
Många tack på förhand.
Postad 27 september 2008 - 22:37
cabbar
-
cabbar
-
Rookie
-
3 inlägg
hej
det är min första wm mobil telefon och jag undurar hur installerar man program till den .Jag har sökt hela forumen men hitta det inte kan någån länka till mig är ni snäll
Postad 27 september 2008 - 23:26
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Jag är kär i luren, men jag är osäker på om den håller för mina krav så jag behöver er experthjälp. Vi planerar köpa 3 telefoner till hushållet så vi vill inte bli blåsta.
1) Kan man via headset mata fram och backa pågående låt? Typ 2-3 klick på lilla remoten på headsetet som följer med? Eller måste man backa på telefonen?
2) Hur lång tid håller batteriet vid långa stunder musikspelande? Säg 8-10 timmar? Funkar det eller dör telefonen?
3) Om jag använder den i dagligt sammanhag - 2 timmar musik, 20 minuter surf. 20 minuter telefoni. Räcker batteriet för ett dygn (24 timmar) eller är jag blåst där?
Många tack på förhand.
Ja du mina telefoner som jag har haft har dött inom 6-8 timmar vissa påstår att dom kan ha dom i gång i 3 dygn men det tvivlar jag starkt på ..
Postad 27 september 2008 - 23:30
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
hej det är min första wm mobil telefon och jag undurar hur installerar man program till den .Jag har sökt hela forumen men hitta det inte kan någån länka till mig är ni snäll
Hämta hem filen du vill ha klicka på den så installeras denna typ någe sånt *L*
Postad 28 september 2008 - 00:45
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
hej det är min första wm mobil telefon och jag undurar hur installerar man program till den .Jag har sökt hela forumen men hitta det inte kan någån länka till mig är ni snäll
Beror på om det är en Cab eller Exe fil du laddat hem. En cabfil flyttar du över till mobilen (spelar ingen roll om du lägger den i telefonminnet eller på minneskortet) gå till mappen där du lagt filen och klicka på den så installerar den sig, ibland får man godkänna installen och välja var man vill att programmet ska ligga i telefonminnet eller på minneskortet. Är det en exefil så ansluter du telefonen till datorn (via kabel eller BT) Starta filen i datorn så installerar den sig i telefonen (även där kan du behöva göra val på mobilen) Fördelen med det sistnämnda är att du i datorn kan se vilka program du har installerade i telefonen. Går du till lägg till/ta bort program så kan du avinstallera ett sånt här program där, när du synkar telefonen nästa gång så avinstalleras programet i telefonen.
Postad 28 september 2008 - 07:43
suzuki2
-
suzuki2
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Oj vad förvånad jag blir nu fick jag ett nytt fel med denna som jag inte haft tidigare . När jag fått sms så slutar den inte vibrera ska man skratta eller gråta ?? Och den har gjort det nu med 5 sms i rad man får köra soft reset *S* Fan vad jag är trött på denna mobil ..
Snälla!!! När du byter ut din diamant nästa gång, byt till en LG som du nu tycker är så bra,, för allas trevnad!! Börjar bli trött på allt ###### gnäll från din sida.... Då kan du ju dessutom ha skyddsplasten kvar över hörluren så den inte blir så dammig som du klagade på oxå.....
Redigerat av suzuki2, 28 september 2008 - 07:45.
Postad 28 september 2008 - 07:54
Spuute
-
Spuute
-
Mästare
-
-
2 937 inlägg
Snälla!!! När du byter ut din diamant nästa gång, byt till en LG som du nu tycker är så bra,, för allas trevnad!! Börjar bli trött på allt ###### gnäll från din sida.... Då kan du ju dessutom ha skyddsplasten kvar över hörluren så den inte blir så dammig som du klagade på oxå.....
Men seriöst, snälla? Varför blir ni så ###### sura på oss som inte gillar telefonen? Det är väl bra för alla som vill köpa den att höra både bra och dåliga saker om telefonen eller? Ni kan ju inte på fullaste allvar ta åt er av att vi inte gillar telefonen? Blir ni störda på riktigt? Isåfall är det något som inte står rätt till.. Om ni gillar telefonen så visst. Kul för er, men både han och jag har haft dåliga telefonen så vi gillar den inte. Så är det med det. Några få gillar inte telefonen och ganska många gillar den. Men ni kan inte på fullaste allvar mena att ni personligen tar illa upp för att vi inte gillar denna telefon. Där tycker jag att vi sätter punkten för denna diskution så det slipper bli så dålig stämmning i detta forum. M
Postad 28 september 2008 - 08:03
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
så är det ibland...ibland har man otur...vilket märke man än väljer..tycker ni ska köpa en touch pro istället..verkar ha mycket mindre problem
Postad 28 september 2008 - 08:24
Unregistered4f471b27
-
Unregistered4f471b27
-
Användare
-
-
104 inlägg
Många tack på förhand.
1. Har aldrig testat så jag kan inte svara på det. 2. Jag har då lyssnat iaf 4timmar på musik utan att det dragit speciellt mycket från batteriet, då hade jag nog runt 65-70% kvar av batteriet om minnet inte sviker totalt. 3. Ja, du kan helt klart använda den på det viset i 24h, inte omöjligt att det går i 48h heller. // Anders
Postad 28 september 2008 - 10:11
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Får man inte ta upp felen som finns på denna tel modell ?? Är du kär i din tel är det din fru jag sågar eller ? Och ärligt talat är jag jävligt trött på dina ###### kommentarer ... Denna tel är skit så enkelt är det . Men seriöst, snälla? Varför blir ni så ###### sura på oss som inte gillar telefonen? Det är väl bra för alla som vill köpa den att höra både bra och dåliga saker om telefonen eller? Ni kan ju inte på fullaste allvar ta åt er av att vi inte gillar telefonen? Blir ni störda på riktigt? Isåfall är det något som inte står rätt till..
Om ni gillar telefonen så visst. Kul för er, men både han och jag har haft dåliga telefonen så vi gillar den inte. Så är det med det. Några få gillar inte telefonen och ganska många gillar den. Men ni kan inte på fullaste allvar mena att ni personligen tar illa upp för att vi inte gillar denna telefon.
Där tycker jag att vi sätter punkten för denna diskution så det slipper bli så dålig stämmning i detta forum. M
Verkar vara medlemmar i någon sekt detta *S* Fast skulle denna tel funka som en telefon så skulle det vara en bra tel tror jag .. Men nu så gör den inte det . Och hur många gånger ska man behöva byta ut den ???
Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 28 september 2008 - 10:14.
Postad 28 september 2008 - 12:03
grandstoff
-
grandstoff
-
Användare
-
-
113 inlägg
Får man inte ta upp felen som finns på denna tel modell ?? Är du kär i din tel är det din fru jag sågar eller ? Och ärligt talat är jag jävligt trött på dina ###### kommentarer ... Denna tel är skit så enkelt är det .
Verkar vara medlemmar i någon sekt detta *S* Fast skulle denna tel funka som en telefon så skulle det vara en bra tel tror jag .. Men nu så gör den inte det . Och hur många gånger ska man behöva byta ut den ???
Jag kan ju bara svara för min egen del och motivera mina kommentarer, och det jag ifrågasätter är varför ni har kvar er telefon om den är så dålig. Häv köpet! Uppenbarligen möter den inte era förväntningar och fungerar inte på ett tillfredsställande sätt. Kan inte HTC åtgärda detta är det bara att reklamera telefonen. Det är en mycket mer konstruktiv lösning än att skälla på forum om hur dålig mobilen är...
Postad 28 september 2008 - 13:12
Richardtenggren
-
Richardtenggren
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Det är rätt kul, om man gjorde en undersökning tror jag att de som har "problem" med denna telefon inte har så stor teknisk kompetens, har ni hört talas om handhavande fel? :P Lätt att skylla på telefonen när det är annat man bör skylla på.
Sen en annan grej, varför letar ni inte och tittar runt i alla menyer, inställningar och så? Det tar en väldigt lång tid att lära sig genom fråga för varje sak.
Telefonen fungerar fint för mig iaf, och förstår inte hur man kan välja en nokia eller lg, i denna telefon kan du liksom ändra i princip allting som du vill ha det själv, bara du har lite kunskaper eller ber någon annan som besitter dem hjälpa dig med ditt problem/ide:)
Postad 28 september 2008 - 13:56
suzuki2
-
suzuki2
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Får man inte ta upp felen som finns på denna tel modell ?? Är du kär i din tel är det din fru jag sågar eller ? Och ärligt talat är jag jävligt trött på dina ###### kommentarer ... Denna tel är skit så enkelt är det .
Det är absolut inget fel alls o ta upp saker som man tycker är fel o brister om det är konstruktiv kritik, men om man klagar på att det är dålig volym i högtalaren och man sitter o har SKYDDSPLASTEN!!! kvar....då tappar man all trovärdighet i din kritik. Sedan så tar du ju upp samma problem 3-4 gånger...kanske fler... Blir ganska tjatigt o tröttsamt... Snälla!!! Reklamera din telefon o byt till en ny modell....
Postad 28 september 2008 - 15:52
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Det är absolut inget fel alls o ta upp saker som man tycker är fel o brister om det är konstruktiv kritik, men om man klagar på att det är dålig volym i högtalaren och man sitter o har SKYDDSPLASTEN!!! kvar....då tappar man all trovärdighet i din kritik. Sedan så tar du ju upp samma problem 3-4 gånger...kanske fler... Blir ganska tjatigt o tröttsamt... Snälla!!! Reklamera din telefon o byt till en ny modell....
Jävligt konstigt att det nu inte är någe problem med ljudet när man pratar i denna som jag har nu även med ett heltäckande skydd du har nog jävligt svårt att fatta . Men det har tillkommit andra problem som jag tagit upp . Som med att vibratorn inte slår av när man får mess med mera vad är det som inte är trovärdigt i det ???? Och att batteri kapaciteten är kass det är inte mitt fel att denna tel är totalt värdelös ..
Postad 28 september 2008 - 15:57
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Det är rätt kul, om man gjorde en undersökning tror jag att de som har "problem" med denna telefon inte har så stor teknisk kompetens, har ni hört talas om handhavande fel? Lätt att skylla på telefonen när det är annat man bör skylla på.
Sen en annan grej, varför letar ni inte och tittar runt i alla menyer, inställningar och så? Det tar en väldigt lång tid att lära sig genom fråga för varje sak.
Telefonen fungerar fint för mig iaf, och förstår inte hur man kan välja en nokia eller lg, i denna telefon kan du liksom ändra i princip allting som du vill ha det själv, bara du har lite kunskaper eller ber någon annan som besitter dem hjälpa dig med ditt problem/ide:)
Vadå teknisk kompetens ?? Vart ändrar man felet med gul skärm vart ändrar man så att vibratorn fungerar normalt vart ändrar man batteri tiden med mera listan kan göras lång . Och detta med mms inställningar allt är som det ska även bytt ut simkortet mot ett nytt . Och dessa är testade i min gamla LG där funkar det kanon . Som jag skrev tidigare man verkar inte få kritisera denna tel .. Jag kan ju bara svara för min egen del och motivera mina kommentarer, och det jag ifrågasätter är varför ni har kvar er telefon om den är så dålig. Häv köpet! Uppenbarligen möter den inte era förväntningar och fungerar inte på ett tillfredsställande sätt. Kan inte HTC åtgärda detta är det bara att reklamera telefonen. Det är en mycket mer konstruktiv lösning än att skälla på forum om hur dålig mobilen är... 
Det blir det efter nästa gång .
Postad 28 september 2008 - 16:06
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Bättre batteritid går ju att fixa..Och antagligen ditt problem med vibration..
Har du Halebop ?
Postad 28 september 2008 - 16:11
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Bättre batteritid går ju att fixa..Och antagligen ditt problem med vibration..
Har du Halebop ?
Comviq den hänger sig när jag får sms och har vibratorn i gång .. den vibrerar som fan och enda som man kan göra är soft reset eller ta ur batteriet .. Hur fixar man batteriet det var dåligt på förra med ..
Postad 28 september 2008 - 16:16
Richardtenggren
-
Richardtenggren
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Vadå teknisk kompetens ?? Vart ändrar man felet med gul skärm vart ändrar man så att vibratorn fungerar normalt vart ändrar man batteri tiden med mera listan kan göras lång . Och detta med mms inställningar allt är som det ska även bytt ut simkortet mot ett nytt . Och dessa är testade i min gamla LG där funkar det kanon . Som jag skrev tidigare man verkar inte få kritisera denna tel ..
Det blir det efter nästa gång .
Gul skärm är ju svårt eftersom det bör vara skärmtillverkarens problem, men du får ju byta ut den pga det. Vibratorn fungerar iaf normalt för mig, batteritiden funkar ju, annars kan man ju köpa större batteri, men var inte så mycket bättre batteri i min k810 heller så, mms funkar fint för mig. Klart man kan kritisera den, men många fel är ju som sagt handhavande fel, och inte telefonens:P
Postad 28 september 2008 - 16:41
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Gul skärm är ju svårt eftersom det bör vara skärmtillverkarens problem, men du får ju byta ut den pga det. Vibratorn fungerar iaf normalt för mig, batteritiden funkar ju, annars kan man ju köpa större batteri, men var inte så mycket bättre batteri i min k810 heller så, mms funkar fint för mig.
Klart man kan kritisera den, men många fel är ju som sagt handhavande fel, och inte telefonens:P
Vilka fel är handhavande fel av dessa jag radat upp ?
Postad 28 september 2008 - 17:31
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
har du provat att köra hard reset? om inte så gör det först..snabbhet och bättre batteritid kan i vissa fall fixas..installera en bra rom å radio...obs gör endast detta om du tänkt ha kvar telefonen å den är frisk i övrigt..kan va lite besvärligt att återställa den om du måste skicka in den på service...brukar göra stor skillnad att köra med tex Duttys rom..han är helt grym på att göra wm rom..på min tytn II är hans rom massor snabbare än va min var me orginal...+bättre batteritid
Postad 28 september 2008 - 18:27
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hallo!
Har vart o köpt mig en HTC pro men får inte min e post att funka. använder mig av home.se.
har testat pop.home.se och smpt.home.se men vill inte få det o funka. kan få så att jag kan läsa mailaen men inte skicka mail!" nån som oxå har en home adress och kan hjälpa mig med innställningarna?
mvh danne
Postad 28 september 2008 - 19:37
nuco
-
nuco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hallo! Har vart o köpt mig en HTC pro men får inte min e post att funka. använder mig av home.se. har testat pop.home.se och smpt.home.se men vill inte få det o funka. kan få så att jag kan läsa mailaen men inte skicka mail!" nån som oxå har en home adress och kan hjälpa mig med innställningarna?
mvh danne
Du får nog använda av din mobiloperatörs SMTP server för att kunna skicka mail. Jag vet iaf att hos Tele2 måste man göra så.
Postad 28 september 2008 - 19:44
Duffman88
-
Duffman88
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag har precis köpt en Diamond, men jag märkte att i alla ljusa menyer så ser man en ljusgrå linje som går tvärs över skärmen. Sjukt irriterande.
Någon annan som har erfarenhet av det här och kanske haft liknande problem?
Är bara att lämna tillbaka mobilen och byta ut den eller?
Här kommer en bifogad bild på problemet... (om det fungerar)...
HTCsk_rm_copy.jpg 181,2K
1 Antal nerladdningar
Postad 28 september 2008 - 19:59
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Ska garanterat inte vara det..Lämna tillbaka den på engång
Postad 28 september 2008 - 20:17
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Du får nog använda av din mobiloperatörs SMTP server för att kunna skicka mail. Jag vet iaf att hos Tele2 måste man göra så.
jao..men vad ska man köra då..kör smpt.home.se nu jhu. mvh danne
Postad 28 september 2008 - 21:41
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2 834 inlägg
---Dubbel Post---
Redigerat av Timpolanen, 29 september 2008 - 07:28.
Postad 29 september 2008 - 07:28
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2 834 inlägg
Hej!
Nu kör jag en slö varjant! (jag har sökt igenom men hittat inget så postar här  )
Jag undrar om det tar på internet-trafiken om man kör GPS, ex TomTom? Så man inte helt plötsligt får en räkning på 1000k  (Är det så att den går efter bara sateliterna så borde det inte kosta ju?)
Sedan hur äre med skärmen, är den reptålig?
Musikspelaren, jag har ett par AKG K 518 DJ (som är ganska trögdrivna) pallar HTC dem tro? Hur är kvaliteen i musiken?
Tack på förhand!
/Tim!
Postad 29 september 2008 - 12:24
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Nu har jag fått de till o funka =) fattade lite trögt innnan hehe jag skulle ha smpt.tre.se så funkar det kanon! Kör med HTC'n Pro och är mycket nöjd med den! hade touch innan men tyckte att det var jobbigt att sms'a med den! kram
Postad 29 september 2008 - 12:27
Lagasse
-
Lagasse
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Bumpar mitt förra inlägg: "Här har ni en kommande ägare också! Köpte min på blocket genom payson och deras garanti, fick den med frakt för just över 3k oöppnad  Vad ska jag tänka på nu när jag får en sån här? Typ några inställningar, nån slags inkörning (inte vet jag ) eller liknande? Tänkte också på vad jag ska köra för firmware, jag tror jag börjar med att uppdatera till HTCs egna senaste, kan det vara en bra idé?
Sen vet jag att jag har frågat förr, men hur gör jag för att komma igång och använda GPSen? Behöver jag någon speciell firmware för att få den gratis? Tacksam för svar!"
Sen undrar jag också lite i samma banor som Timpolanen, om det kommer att kosta att köra GPS eller om det bara går på satelliter? Har för mig att polarens N82 skickar datatrafik så det kostar pengar, är det så med den här också?
Ännu mer tacksam för svar
Postad 29 september 2008 - 12:56
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
GPS är gratis att använda
Postad 29 september 2008 - 13:14
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Har har ni en nöjd nybliven ägare till.
Har dock ett underligt problem.
Satt och trixade för att få till telefonen som jag ville ha den samt installerade lite applikationer. Allt funkade bra och bl.a. TomTom 7 gick igång som den skulle och den hittade satelliterna. Stängde TomTom och la in batteri och FirstnameFirst-tweaken som är beskrivna ovan i denna tråd. När jag sen skulle starta TomTom igen, hittades inte TomTom exe filen. När jag sen felsöker, ser jag att internminnet inte längre heter "Internminne" utan "Internminne2". Någon som har en aning hur detta kunde hända och framför allt, hur tusan döper jag om den till "Internminne" ?
Misstänker att alla sökvägar är fel och eventuellt kommer att bli fel framöver också när jag installerar nya program.
Samma sak hände mig med TomTom och ett annat program, men utan att jag lade in FirstnameFirst-tweaken. Du kan inte döpa om den mappen. "Internminne" verkar vara det lilla inbyggda minnet i telefonen (på ca 200 MB), "Internminne2" är det andra på 4 GB. Du ändrar istället själva genvägen som ligger under Windows/Start-meny/Program. *Edit* Kan tillägga att detta hände för flera veckor sedan och jag har sen dess installerat massor av program utan att problemet visat sig igen
Redigerat av galactus, 29 september 2008 - 13:19.
Postad 29 september 2008 - 14:17
hanky panky
-
hanky panky
-
Amatör
-
-
82 inlägg
hur bra bilder blir det med telefonen?  fundera på den här eller omnian :/
hur mycket rymmar den? musik, bilder osv?
Redigerat av hanky panky, 29 september 2008 - 14:18.
Postad 29 september 2008 - 14:32
Lagasse
-
Lagasse
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
hur bra bilder blir det med telefonen? fundera på den här eller omnian :/ hur mycket rymmar den? musik, bilder osv?
4 GB minne ska det vara, och inte utökningsbart... Tråkigt för dem som tänkt använda den här till musik/filmspelare. Men jag kan rekommendera en Creative Zen 32GB till det  Telefonen hade inte kommit idag  Lessen jag blir
Postad 29 september 2008 - 14:40
hanky panky
-
hanky panky
-
Amatör
-
-
82 inlägg
det är det enda minuset jag ser angående den här telefonen  ganska stort minus
*den här surfar väl inte runt på internet av sig själv va? ;D
*Kan man göra den lite mer personlig, t.ex. egna bakgrundsbilder osv.?
Postad 29 september 2008 - 19:02
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
*Kan man göra den lite mer personlig, t.ex. egna bakgrundsbilder osv.?
menar du som min? Pimpad till max för att passa mig 
Screenshot_1.jpg 52,52K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av Gucci, 29 september 2008 - 19:03.
Postad 29 september 2008 - 19:11
hanky panky
-
hanky panky
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Screenshot_1.jpg 52,52K
3 Antal nerladdningar
den där var riktigt pimp xD men kan man inte ha bilder från fotoalbumet som bakgrundsbilder? :/
Postad 29 september 2008 - 19:42
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
den där var riktigt pimp xD men kan man inte ha bilder från fotoalbumet som bakgrundsbilder? :/
jo då... lägg dom bilderna i wallpapers mappen... Installningar ->bakgrund och välj bild...
Postad 29 september 2008 - 19:55
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Hur hittar man någe liknande då ?? snyggt var det i alla fall ..
Postad 29 september 2008 - 22:25
wbm
-
wbm
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Många tack på förhand.
Tänkte svara med mina erfarenheter på dessa frågorna. 1) "remoten" till headsetet som följer med har endast en knapp som är för att svara på inkommande samtal osv, så nej det går inte, däremot kan man köpa till en mängd olika fjärrkontroller som du kan göra detta med, t ex http://www.dustinhom...5010133782.aspx som fungerar utmärkt för mig. 2) För mig håller batteriet i ca 10 timmars musikspelande om man inte pillar på mobilen allt för mycket förutom musikspelandet. 3) För mig så håller batteriet garanterat för den mängden användande. Jag har flashat med hemkokta roms så vet inte riktigt hur det är med original men troligen en aning mindre. Känns som om det är skärmen som är den helt klart största boven när det gäller batteritid.
Postad 29 september 2008 - 22:57
tomasn
-
tomasn
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Lite lustigt att läsa denna tråd med någon som gnäller och gnyr över vilka problem det är med telefonen. Telefonen fungerar klockrent för min del. Ganska klart att det är skit bakom spakarna och en person med tummen mitt i handen. Det man inte har i huvudet får man ha i benen sa alltid min högstadielärare. Här vet jag dock inte riktigt hur bristen skall kunna kompenseras.
Postad 30 september 2008 - 08:10
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Någon mer som har haft problem med Anovo när ni lämnat in den? Första gången jag skickade in min var för att home knappen stack upp någon mm, de bytte switchboard och knappsats. Fick tillbaka den och pennan går inte att skjuta in på ett normalt sätt.
Fick tillbaka den igen för att märka att den inte startar.
Skickade in den första gången 12aug, och sett den korta stunder sedan dess, det känns som att det är enkla fel bara teknikern på Anovo kollat telefonen innan han skickat ut den till kund.
Postad 30 september 2008 - 08:18
kebabslyna
-
kebabslyna
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Screenshot_1.jpg 52,52K
3 Antal nerladdningar
haha exakt samma som min...det är läckert det där temat tycker jag... och den där bakgrundsbilden också.. passar riktigt bra och är snabbt också. kollar lite på de där med de andra programmet som gör att man kan ha en annan todayscreen som en stor analog klocka och massa annan info..men inte lyckats få det att funka. spb shell heter de.. någon som testat det?
Postad 30 september 2008 - 09:16
Duffman88
-
Duffman88
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Screenshot_1.jpg 52,52K
3 Antal nerladdningar
Det där temat måste jag ha!!!  extremt läckert. Big Pimpin. , Så vart hittar man det där? Och kanske nån bra sida med andra nica teman och kanske små roliga småprogram till HTC'n?
Redigerat av Duffman88, 30 september 2008 - 09:18.
Postad 30 september 2008 - 12:25
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
Det där temat måste jag ha!!! extremt läckert. Big Pimpin. , Så vart hittar man det där? Och kanske nån bra sida med andra nica teman och kanske små roliga småprogram till HTC'n?
slit de med hälsan http://forum.xda-dev...splay.php?f=428http://htcdiamond.fo...jag hade tänkt testa SPB shell nu i veckan åå leka runt lite med det. kan ev. återkomma.. jag orkar inte byta tema då jag tycker att vanliga duger gott och väl
Postad 30 september 2008 - 15:27
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Ska sälja telefonen, hur gör men enklast en total återställning? Och finns det något sätt att göra det så att gammal data inte går att återskapa, typ någon sorts säker formatering eller liknande...
Postad 30 september 2008 - 18:46
Duffman88
-
Duffman88
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Screenshot_1.jpg 52,52K
3 Antal nerladdningar
Har letat som en galning nu efter det dät "bling-bling temat" på XDA och googlat mm... Men utan framgång Jag bara måste ha det där. Nån som har en mer specifik länk? (kanske bara e jag som tycker det är lite rörigt på XDA developrs  ) Tackar för dom förra länkarna förresten.
Postad 30 september 2008 - 19:12
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Ska sälja telefonen, hur gör men enklast en total återställning? Och finns det något sätt att göra det så att gammal data inte går att återskapa, typ någon sorts säker formatering eller liknande...
Start -> Inställningar -> System -> Rensa Lagrat Där kan du välja vilket av minnena du vill rensa.
Postad 30 september 2008 - 19:16
Royael
-
Royael
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Screen02.png 326,07K
0 Antal nerladdningar
Var ändrar jag alternativen som Contact och CommManager?
Postad 30 september 2008 - 19:28
tarzzz99
-
tarzzz99
-
Rookie
-
1 inlägg
Hmm.. nu har jag suttit och klicka på korsen i 40 minuter. Jag pickar med pennan och håller, korset flyttar, jag lyfter pennan och pickar på nya positionen osv, när den flyttat center o sen alla hörn, så börjar den om i mitten igen, om och om igen.
Har både hard o soft-resettat, men samma igen. Kommer alltså inte ens in i eländet.
//Tarzzz99
Postad 30 september 2008 - 20:19
xms67
-
xms67
-
Användare
-
-
225 inlägg
Jag har fattat det som att PRO får bättre kritik. Vet ni om Touch som säljs nu är uppdaterade? För det är väl samma mjukvara?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|