Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell TrÄd - Iphone 3G *

4925 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. SjÀlvklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag vÀntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissÀttning pÄverkat dig?

1. Lite,jag Àr lika sÀker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag Àr lika osÀker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fÄtt mig att tÀnka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fÄtt mig att fundera över om jag ska lÄta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta GÀster kan inte rösta

Postad 04 oktober 2008 - 07:34

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • LĂ€rjunge

• 374 inlĂ€gg
  • 0
Kanske skall tillÀgga att du flyttar ikonerna genom att markera och hÄlla kvar fingret pÄ en ikon i typ 5 sec. DÀrefter ser du att alla ikoner pÄ skÀrmen "skakar", och du kan nu flytta dom helt fritt! Om du vill flytta till en annan sida, sÄ hÀr det bara att dra dom "ut frÄn skÀrmen Ät höger/vÀnster.

Postad 04 oktober 2008 - 10:05

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • AnvĂ€ndare

• 231 inlĂ€gg
  • 0

. Kan man deleta sakerna pÄ huvudsidan i iphone dÄ? Typ Youtube, Aktier kartor etc. Irriterande att ha massa skit dÀr.

Varför tycker du att kartor Àr skit? Det Àr ju halva grejen med att man skaffat en iPhone 3G istÀllet för en vanlig iPhone. Kartor och GPS! Bara nyfiken! ;)

TÀnk pÄ att jailbreak suger mer batteri samt att du tappar garantin pÄ luren ifall nÄgot skulle krascha! Nintendospel kanske Àr jÀttekul... i ungefÀr 30 min. Jag skulle vilja höra den som dagligen spelar 8bits NES-spel pÄ sin iPhone.

Visst har jag sjÀlv varit sugen... men enda anledningen skulle i sÄfall vara om jag saknade MMS vilket jag nu inte gör. Snyggare bakgrunder? Nej... tycker svart Àr cleant och snyggt... dessutom hur lÀnge Àr man inne och njuter av bakgrunderna? ca 2-3 sek innan man startar en app!

Jaja... tur att smaken Àr delad! :D

Postad 04 oktober 2008 - 10:33

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlĂ€gg
  • 0

Kanske skall tillÀgga att du flyttar ikonerna genom att markera och hÄlla kvar fingret pÄ en ikon i typ 5 sec. DÀrefter ser du att alla ikoner pÄ skÀrmen "skakar", och du kan nu flytta dom helt fritt! Om du vill flytta till en annan sida, sÄ hÀr det bara att dra dom "ut frÄn skÀrmen Ät höger/vÀnster.

Tack sÄ mycket för hjÀlpen. Drog ut dom till andra sidan sÄ jag slapp se dom. ;)
Kan dom mÀrka om man har haft den jailbreaked dÄ? Om man ÄterstÀller den. Det Àr mest sms applikationen jag Àr ute efter.

Postad 04 oktober 2008 - 10:53

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • LĂ€rjunge

• 374 inlĂ€gg
  • 0

TÀnk pÄ att jailbreak suger mer batteri samt att du tappar garantin pÄ luren ifall nÄgot skulle krascha!

Vill du vara snÀll att argumentera för detta?

Varför drar Jailbreak mer batteri? För att man anvÀnder fler intressante applikationer? Jailbreak i sig kan jo aldrig dra mer batteri, tvÀrt emot, sÄ ger jailbreak (Boss Prefs) dig enklare hantering av 3g, Wifi etc, vilket gör att du kanske för lÀngre batteritid...

Och vad Àr det med garantin? Om du du har jailbreak, sÄ kan du jo alltid göra en restore till "innan jailbreak", och lÀmna in telefonen. Telia/apple har ingen möjlighet att se att telefonen var jailbreakat innan. Eller har jag fel?
Om telefonen skulle hÀnga sig sÄ illa att det inte ens gÄr att göra en "factory reset", dÄ kanske du har rÀtt - men jag har Àn inte hört nÄgon som rapporterat om sÄdana problem.

Rena rama skrÀmsels propagandan frÄn dig sida looptune ;)

Postad 04 oktober 2008 - 11:00

Phindus
  • Phindus
  • MĂ€stare

• 2 854 inlĂ€gg
  • 0

Vill du vara snÀll att argumentera för detta?

Varför drar Jailbreak mer batteri? För att man anvÀnder fler intressante applikationer? Jailbreak i sig kan jo aldrig dra mer batteri, tvÀrt emot, sÄ ger jailbreak (Boss Prefs) dig enklare hantering av 3g, Wifi etc, vilket gör att du kanske för lÀngre batteritid...

Och vad Àr det med garantin? Om du du har jailbreak, sÄ kan du jo alltid göra en restore till "innan jailbreak", och lÀmna in telefonen. Telia/apple har ingen möjlighet att se att telefonen var jailbreakat innan. Eller har jag fel?
Om telefonen skulle hÀnga sig sÄ illa att det inte ens gÄr att göra en "factory reset", dÄ kanske du har rÀtt - men jag har Àn inte hört nÄgon som rapporterat om sÄdana problem.

Rena rama skrÀmsels propagandan frÄn dig sida looptune ;)

Tidigare hack som sades vara fri frÄn spÄr nÀr de ÄterstÀlldes visades senare lÀmna kvar en hel del. I dagslÀget tror jag man har kommit sÄ pass lÄngt att det Àr ganska sÀkert att man blir av med det mesta vid en ÄterstÀllning, men helt sÀker tror jag aldrig man blir. Gör Apple en djupsökning av din föredetta jailbreakade telefon sÄ Àr inte jag iaf helt sÀker pÄ att de inte hittar filer som inte fanns dÀr frÄn början. Sedan tror jag dock inte att Apple tar sig det besvÀret, men jag tÀnker inte riskera det iaf om jag inte mÄste.

Min förra iPhone generation 1 dök till 8-12 timmars standbytid efter för mycket hackande, sÄ helt riskfritt Àr det inte :D.

Postad 04 oktober 2008 - 11:31

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlĂ€gg
  • 0
Jag köpte en 3g pÄ telia pga att jag vill ha garanti. Bryr mig inte alls om dom nya funktionerna. Kan man stÀnga av edge ocksÄ eller hur fungerar det? hehe

Postad 05 oktober 2008 - 07:58

Phindus
  • Phindus
  • MĂ€stare

• 2 854 inlĂ€gg
  • 0
Min iPhone har Àntligen lÀrt sig att skriva "Àr" istÀllet för "Är"! Tog bara nÄgon mÄnad :wacko:.

Redigerat av Phindus, 05 oktober 2008 - 07:58.

Postad 05 oktober 2008 - 08:23

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • LĂ€rjunge

• 374 inlĂ€gg
  • 0

Min iPhone har Àntligen lÀrt sig att skriva "Àr" istÀllet för "Är"! Tog bara nÄgon mÄnad :wacko:.

Samma hÀr - fast man fÄr ÀndÄ hÄlla koll pÄ den, det funkar bara i 80% av fallen nu :D

Postad 05 oktober 2008 - 10:04

draft
  • draft
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0
Orkar inte lÀsa genom hela trÄden...

Iaf, var fÄr man tag i en olÄst snabbt o smidigt utan att betala överpris?

Postad 05 oktober 2008 - 10:15

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • LĂ€rjunge

• 374 inlĂ€gg
  • 0

Orkar inte lÀsa genom hela trÄden...

Iaf, var fÄr man tag i en olÄst snabbt o smidigt utan att betala överpris?

Det stÄr inte sÄ mycket om det hÀr pÄ trÄden, sÄ du kommer att leta förgÀves ÀndÄ :)

Om du skall ha en telefon som Àr helt olÄst (alltsÄ frÄn typ Italien), sÄ har du 2 möjligheter:
Åk till Italien och köp en telefon
Köp en Italiensk telefon pÄ Blocket (dÀr styr marknadsekonomin)

Alternativt sÄ kan du gÄ in pÄ Telia och köpa en telefon med "Till VÀnner" abbonemanget, dÄ kostar det ungefÀr 5500 för en telefon inkl. abonnemang i 18 mÄnader. Telefonen Àr dÄ lÄst till Telia, men detta kan du kringgÄ med t.ex. ett RebelSim. Lösningen Àr inte lika smidig som en helt olÄst telefon. Men det fungerar... Och du har kvar din svenska garanti pÄ telefoen!

Postad 05 oktober 2008 - 10:48

draft
  • draft
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0

Det stÄr inte sÄ mycket om det hÀr pÄ trÄden, sÄ du kommer att leta förgÀves ÀndÄ :)

Om du skall ha en telefon som Àr helt olÄst (alltsÄ frÄn typ Italien), sÄ har du 2 möjligheter:
Åk till Italien och köp en telefon
Köp en Italiensk telefon pÄ Blocket (dÀr styr marknadsekonomin)

Alternativt sÄ kan du gÄ in pÄ Telia och köpa en telefon med "Till VÀnner" abbonemanget, dÄ kostar det ungefÀr 5500 för en telefon inkl. abonnemang i 18 mÄnader. Telefonen Àr dÄ lÄst till Telia, men detta kan du kringgÄ med t.ex. ett RebelSim. Lösningen Àr inte lika smidig som en helt olÄst telefon. Men det fungerar... Och du har kvar din svenska garanti pÄ telefoen!

Ajdu, ok :)

Nja, Äka till Italien Àr vÀl inget alternativ direkt.

Det gÄr inte bara att bestÀlla hem nÄn frÄn nÀtet? Vi lever ju pÄ 2000-talet!

http://www.international-orders.com/ Kanske dÀrifrÄn?

Annars fÄr det vÀl bli genom telia, vill inte köpa begagnat.

Postad 05 oktober 2008 - 11:06

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • LĂ€rjunge

• 374 inlĂ€gg
  • 0
Köper du via International order, sÄ Àr den fortfarande lÄst, och du fÄr ett kort av samma typ som RebelSim med vid köp (dock Àr det inte ett RebelSim :) )

Det Àr jag som sÀljer RebelSim, och jag har sÄlt nÄgra kort till folk som har köpt frÄn International Orders, men inte fÄtt igÄng telefonen med det bifogade sim.
Leverans har dock varit super snabb.

Dessa har dock fÄtt telefonen att fungera med RebelSim.

Om jag fÄr rekommendera, sÄ köp en telefon frÄn Telia, dÄ har du svensk garanti! Sen köper du till ett RebelSim, och dÄ Àr du "hemma"!

Postad 05 oktober 2008 - 11:21

draft
  • draft
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0

Köper du via International order, sÄ Àr den fortfarande lÄst, och du fÄr ett kort av samma typ som RebelSim med vid köp (dock Àr det inte ett RebelSim :) )

Det Àr jag som sÀljer RebelSim, och jag har sÄlt nÄgra kort till folk som har köpt frÄn International Orders, men inte fÄtt igÄng telefonen med det bifogade sim.
Leverans har dock varit super snabb.

Dessa har dock fÄtt telefonen att fungera med RebelSim.

Om jag fÄr rekommendera, sÄ köp en telefon frÄn Telia, dÄ har du svensk garanti! Sen köper du till ett RebelSim, och dÄ Àr du "hemma"!

LÄter ju onekligen intressant och bra att köpa hÀr hemma sÄ att sÀga.

Vad blir summa summarum för en olÄst telefon med svensk garanti, 6000 SEK med allt?

Postad 05 oktober 2008 - 11:25

Phindus
  • Phindus
  • MĂ€stare

• 2 854 inlĂ€gg
  • 0

Vad blir summa summarum för en olÄst telefon med svensk garanti, 6000 SEK med allt?

Du kan inte köpa den olÄst i Sverige (förrutom det eventuellt det dÀr mÀrkliga Tele2-Àgda bolaget). Du köper den lÄst till Telia men lurar den med ett RebelSim att ditt Telenor/Tre/whatever kort Àr ett Teliakort.

Postad 05 oktober 2008 - 11:38

draft
  • draft
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0

Du kan inte köpa den olÄst i Sverige (förrutom det eventuellt det dÀr mÀrkliga Tele2-Àgda bolaget). Du köper den lÄst till Telia men lurar den med ett RebelSim att ditt Telenor/Tre/whatever kort Àr ett Teliakort.

Japp, sÄ lÄngt Àr jag med :)

Postad 05 oktober 2008 - 12:08

Phindus
  • Phindus
  • MĂ€stare

• 2 854 inlĂ€gg
  • 0

Japp, sÄ lÄngt Àr jag med :)

Ok, men dÄ förstÄr jag inte din frÄga iom det inte gÄr att köpa en olÄst iPhone med svenska garanti.

Postad 05 oktober 2008 - 12:11

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • LĂ€rjunge

• 374 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr bara att hoppa in pÄ Telias hemsida och rÀkna... Men jo, runt 6000 bör rÀcka :)

Postad 05 oktober 2008 - 18:20

draft
  • draft
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0

Ok, men dÄ förstÄr jag inte din frÄga iom det inte gÄr att köpa en olÄst iPhone med svenska garanti.

Möjligt att jag rört till nÄt, hehe.

Iaf, det jag ville ha svar pÄ har jag fÄtt sÄ tackar!

Lindhardsen, mycket möjligt att du fÄr ett par nya kunder snart :)

Postad 06 oktober 2008 - 02:08

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlĂ€gg
  • 0

Varför tycker du att kartor Àr skit? Det Àr ju halva grejen med att man skaffat en iPhone 3G istÀllet för en vanlig iPhone. Kartor och GPS! Bara nyfiken! :)

TÀnk pÄ att jailbreak suger mer batteri samt att du tappar garantin pÄ luren ifall nÄgot skulle krascha! Nintendospel kanske Àr jÀttekul... i ungefÀr 30 min. Jag skulle vilja höra den som dagligen spelar 8bits NES-spel pÄ sin iPhone.

Visst har jag sjÀlv varit sugen... men enda anledningen skulle i sÄfall vara om jag saknade MMS vilket jag nu inte gör. Snyggare bakgrunder? Nej... tycker svart Àr cleant och snyggt... dessutom hur lÀnge Àr man inne och njuter av bakgrunderna? ca 2-3 sek innan man startar en app!

Jaja... tur att smaken Àr delad! :blink:

Sicket bullshit :P Du har inte lÀst pÄ och du har inte jailbreakat sÄ du vet inte vad du missar.

Förutom diverse smÄgrejor som spel sÄ kan jag :

1) Ha fullstÀndiga teman, vilka kan Àndra bakgrundsbilder, typsnitt, ikoner, systemljud, lockbakgrunder, sliders, systemikoner och massa mer.

2) Spela in video med ljud.

3) Skicka MMS.

4) Köra processer i bakgrunden, vilket Àr positivt med bl a MSN-program o dyl.

5) AnvÀnda telefonen som modem till datorn.

Detta Àr bara ett litet axplock av vad jag kan göra och som de med icke-jailbreakade lurar INTE kan göra. Att telefonen skulle dra mer batteri Àr ocksÄ bara struntprat, snarare tvÀrt om.

Postad 06 oktober 2008 - 03:51

zyntax81
  • zyntax81
  • LĂ€rjunge

• 251 inlĂ€gg
  • 0

Sicket bullshit :) Du har inte lÀst pÄ och du har inte jailbreakat sÄ du vet inte vad du missar.

1) Ha fullstÀndiga teman, vilka kan Àndra bakgrundsbilder, typsnitt, ikoner, systemljud, lockbakgrunder, sliders, systemikoner och massa mer.

3) Skicka MMS.

Detta Àr bara ett litet axplock av vad jag kan göra och som de med icke-jailbreakade lurar INTE kan göra. Att telefonen skulle dra mer batteri Àr ocksÄ bara struntprat, snarare tvÀrt om.

Jag har faktiskt inte jailbreakat min iPhone Àn av nÄgon anledning, sÄ det finns 3:e parts program för mms och att anvÀnda telefonen som modem?
Har du lust fÄr du gÀrna posta lÀnkar eller info om det för det Àr 2 saker jag vill ha min iPhone till =)

Postad 06 oktober 2008 - 05:43

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • LĂ€rjunge

• 374 inlĂ€gg
  • 0

Jag har faktiskt inte jailbreakat min iPhone Àn av nÄgon anledning, sÄ det finns 3:e parts program för mms och att anvÀnda telefonen som modem?
Har du lust fÄr du gÀrna posta lÀnkar eller info om det för det Àr 2 saker jag vill ha min iPhone till =)

LÀs mer om SwirlyMMS hÀr: Swirly vs. Flutter

Postad 06 oktober 2008 - 09:50

Phindus
  • Phindus
  • MĂ€stare

• 2 854 inlĂ€gg
  • 0

Sicket bullshit :) Du har inte lÀst pÄ och du har inte jailbreakat sÄ du vet inte vad du missar.

3) Skicka MMS.

Enda anledningen jag ser av dem var eventuellt att anvÀnda den som modem, men det skiter sig ÀndÄ för att nÀr jag vill göra det sÄ brukar jag Äka tÄg och dÄ fungerar telefonen ÀndÄ inte :P. Bara att ta ut SIM-kortet och stoppa in i vanliga 3G-modemet.

Postad 06 oktober 2008 - 18:11

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • AnvĂ€ndare

• 231 inlĂ€gg
  • 0

Sicket bullshit :blush: Du har inte lÀst pÄ och du har inte jailbreakat sÄ du vet inte vad du missar.

3) Skicka MMS.

Okej du har helt rÀtt! Jag har inte testat utan har gÄtt helt pÄ vad andra har sagt. Skall knipa igen innan jag uttalar mig nÀsta gÄng om nÄgot jag inte har testat sjÀlv. :blush:

Dock undrar jag angÄende batteriet... om man har flera processer igÄng samtidigt, Àr det inte sÄ dÄ att det krÀver mer kraft frÄn batteriet? Om inte sÄ Àr det ju tiptop!

Ditt inlĂ€gg fick mig att bli lite mer sugen pĂ„ att testa jailbreak. Dock verkar det som att man inte kan köra iTunes 8.01? Är det riktigt? Skulle sakna "Genius" nĂ€mligen!

Postad 06 oktober 2008 - 19:49

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • LĂ€rjunge

• 374 inlĂ€gg
  • 0

Ditt inlĂ€gg fick mig att bli lite mer sugen pĂ„ att testa jailbreak. Dock verkar det som att man inte kan köra iTunes 8.01? Är det riktigt? Skulle sakna "Genius" nĂ€mligen!

Enlig folk i denna trÄden, sÄ fungerar det utmÀrkt... Har inte testat sjÀlv Àn.

Postad 06 oktober 2008 - 19:57

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • AnvĂ€ndare

• 241 inlĂ€gg
  • 0

Dock undrar jag angÄende batteriet... om man har flera processer igÄng samtidigt, Àr det inte sÄ dÄ att det krÀver mer kraft frÄn batteriet? Om inte sÄ Àr det ju tiptop!

Sant, men det har ju inte med sjÀlva jailbreaket att göra, snarare att man anvÀnder telen mer.
Mer anvÀndning = kortare batteritid.

Postad 06 oktober 2008 - 23:01

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlĂ€gg
  • 0
Det bÀsta som jailbreak möjliggör Àr enligt mig att kunna byta systemljud. Jisses va mÄnga kalender-alerts jag missade i början nÀr jag körde pÄ default-ljuden..."pip-pip, pip-pip" lÀt det bara...pinsamt att apple inte gör sÄ att man kan Àndra det ljudet.

Redigerat av shapic, 06 oktober 2008 - 23:02.

Postad 07 oktober 2008 - 00:09

RedEnzo
  • RedEnzo
  • AnvĂ€ndare

• 218 inlĂ€gg
  • 0
Gjorde precis en jailbreak pÄ min lur. Kan bara sÀga en sak, varför har man inte gjort detta tidigare? Det blir en helt ny telefon. Kan bara rekommendera en jailbreak!

Postad 07 oktober 2008 - 00:13

RedEnzo
  • RedEnzo
  • AnvĂ€ndare

• 218 inlĂ€gg
  • 0
Är helt grön pĂ„ omrĂ„det jailbreak, Har Installer och Cydia samma funktion eller Ă€r jag helt ute och cyklar?
NÀr det gÀller mms har jag inte hittat vart man tar bort ett meddelande fungerar det bara om man har fullversion pÄ Swirly eller Àr jag blind?

Redigerat av RedEnzo, 07 oktober 2008 - 00:15.

Postad 07 oktober 2008 - 00:46

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • AnvĂ€ndare

• 241 inlĂ€gg
  • 0

Är helt grön pĂ„ omrĂ„det jailbreak, Har Installer och Cydia samma funktion eller Ă€r jag helt ute och cyklar?

Samma funktion fast med olika program.

Postad 07 oktober 2008 - 00:50

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlĂ€gg
  • 0

NÀr det gÀller mms har jag inte hittat vart man tar bort ett meddelande fungerar det bara om man har fullversion pÄ Swirly eller Àr jag blind?

Installer och Cydia har samma grundfunktion, dvs. hantera tredjepartsapplikationer, dock gör de det pÄ lite olika sÀtt. Rekommenderar dig att hÄlla dig till Cydia och inte anvÀnda Installer alls för tillfÀllet, dÄ det Àr i beta och rÀtt ostabilt.

I SwirlyMMS kan man ta bort enstaka mms pÄ samma sÀtt som man tar bort sms i sms.app. GÄ till inbox och gör en "swipe" frÄn vÀnster till höger pÄ det mms:et du vill ta bort sÄ kommer det upp en "delete"-knapp.

VĂ€lkommen in i jailbreak-gemenskapen :D

Postad 07 oktober 2008 - 09:40

fastball
  • fastball
  • AnvĂ€ndare

• 143 inlĂ€gg
  • 0

Det blir en helt ny telefon. Kan bara rekommendera en jailbreak!

hur kan det bli det ?

iphone G1 blev dÀremot en ny telefon dÄ det inte gick att installera innan appstore..

Postad 07 oktober 2008 - 09:53

RedEnzo
  • RedEnzo
  • AnvĂ€ndare

• 218 inlĂ€gg
  • 0

Installer och Cydia har samma grundfunktion, dvs. hantera tredjepartsapplikationer, dock gör de det pÄ lite olika sÀtt. Rekommenderar dig att hÄlla dig till Cydia och inte anvÀnda Installer alls för tillfÀllet, dÄ det Àr i beta och rÀtt ostabilt.

I SwirlyMMS kan man ta bort enstaka mms pÄ samma sÀtt som man tar bort sms i sms.app. GÄ till inbox och gör en "swipe" frÄn vÀnster till höger pÄ det mms:et du vill ta bort sÄ kommer det upp en "delete"-knapp.

VĂ€lkommen in i jailbreak-gemenskapen :D

Bock o tack för informationen!

Postad 07 oktober 2008 - 10:17

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlĂ€gg
  • 0

hur kan det bli det ?

iphone G1 blev dÀremot en ny telefon dÄ det inte gick att installera innan appstore..

Enkelt. Det öppnas nÀmligen en helt ny vÀrld av applikationer och möjligheter som du inte hade innan du du var slav under Steve Jobs. Efter jailbreak Àr telefonen din och du kan göra vad du vill med den, vilket Àr precis vad du ska kunna dÄ du har betalt dyra pengar för den.

ApropÄ teman sÄ har jag tvÄ hÀr som jag tycker Àr rÀtt sjyssta :

Postad bild

Postad bild

Redigerat av zinned78, 07 oktober 2008 - 10:28.

Postad 07 oktober 2008 - 10:24

fastball
  • fastball
  • AnvĂ€ndare

• 143 inlĂ€gg
  • 0

Enkelt. Det öppnas nÀmligen en helt ny vÀrld av applikationer och möjligheter som du inte hade innan du du var slav under Steve Jobs. Efter jailbreak Àr telefonen din och du kan göra vad du vill med den, vilket Àr precis vad du ska kunna dÄ du har betalt dyra pengar för den.

ny vÀrld frÄgetecken, har tittat in i cydia...hittade ingenting..hade det varit en ny vÀrld sÄ hade min iphone varit jailbrejkad

Postad 07 oktober 2008 - 11:10

fastball
  • fastball
  • AnvĂ€ndare

• 143 inlĂ€gg
  • 0
f-stream fixad :D

Postad 07 oktober 2008 - 11:36

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlĂ€gg
  • 0

ny vÀrld frÄgetecken, har tittat in i cydia...hittade ingenting..hade det varit en ny vÀrld sÄ hade min iphone varit jailbrejkad

Tittat ini Cydia? Du hade vÀl inte jailbreakat din lur...?

För övrigt, du anser inte att de exempel jag gav i min tidigare post (1 till 5) var intressanta? IsÄfall, ingen tvingar dig till att jailbreaka utan Àr du nöjd med din telefon som den Àr nu sÄ Àr det kanon...sjÀlv hade jag aldrig kunnat tÀnka mig att gÄ tillbaka till icke-jailbreakat.

Bra sÄ.

Postad 07 oktober 2008 - 11:43

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • AnvĂ€ndare

• 241 inlĂ€gg
  • 0

f-stream fixad :P

Det funkar verkligen nu :D

Postad 07 oktober 2008 - 11:49

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlĂ€gg
  • 0

f-stream fixad :P

Gytt att de har ordnat sÄ det inte slutar spela nÀr man har skÀrmen slÀckt.

Jag som dÄ dessutom kör med en jailbreakad lur kan köra FStream i bakgrunden, jag kan dÄ t ex sitta och surfa och ha radion i bakgrunden utan problem. Kan du det? Nej :D

Postad 07 oktober 2008 - 13:02

fastball
  • fastball
  • AnvĂ€ndare

• 143 inlĂ€gg
  • 0

Tittat ini Cydia? Du hade vÀl inte jailbreakat din lur...?

min touch Àr

Postad 07 oktober 2008 - 13:22

fastball
  • fastball
  • AnvĂ€ndare

• 143 inlĂ€gg
  • 0

Jag som dÄ dessutom kör med en jailbreakad lur kan köra FStream i bakgrunden, jag kan dÄ t ex sitta och surfa och ha radion i bakgrunden utan problem. Kan du det? Nej :D

korrekt...och mer sÄnt sÄ kan det det bli intressant. den Àr ju dessutom helt ny och fanns inte för nÄn vecka sedan.

Postad 07 oktober 2008 - 14:21

macmic
  • macmic
  • AnvĂ€ndare

• 215 inlĂ€gg
  • 0
Passar pÄ att skicka ett stort tack till Lindhardsen för den excellenta servicen !

Jag hade pajjat mitt Rebelsimkort (helt och hÄllet mitt fel) och sÄg framför mig en 'svart' helg/vecka innan ett nytt kunde anlÀnda frÄn uk, ett par snabba PM mellan Lindhardsen och mig gjorde dock klart att det fanns kort i stockholmsomrÄdet, och jag kunde redan dagen efter hÀmta nytt kort, dÀrmed var man pÄ banan igen ! :D

Som sagt var: *STORT* Tack !

Postad 07 oktober 2008 - 15:07

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlĂ€gg
  • 0

min touch Àr

korrekt...och mer sÄnt sÄ kan det det bli intressant. den Àr ju dessutom helt ny och fanns inte för nÄn vecka sedan.

Detta Àr en trÄd för iPhone 3G och dÄ förutsÀtter jag att du har en sÄdan. Om du vill diskutera iPod Touch sÄ finns det sÀkert forum för det. För övrigt sÄ har ju iPhone avsevÀrt större anvÀndningsomrÄden dÄ den har tillgÄng till GSM, Edge och 3G, vilket inte iPod Touch har.

FStream har inte funnits lÀnge, korrekt. Dock har vi iPhone-Àgare Äterigen fler anvÀndningsomrÄden för möjligheten till att köra bakgrundsprocesser Àn vad Touch har, som att köra andra saker samtidigt över 3G-nÀt. Det finns dessutom mycket fler applikationer i t ex Cydia som gör iPhone Ànnu mer kraftfull.

Postad 07 oktober 2008 - 15:18

macmic
  • macmic
  • AnvĂ€ndare

• 215 inlĂ€gg
  • 0

Detta Àr en trÄd för iPhone 3G och dÄ förutsÀtter jag att du har en sÄdan. Om du vill diskutera iPod Touch sÄ finns det sÀkert forum för det. För övrigt sÄ har ju iPhone avsevÀrt större anvÀndningsomrÄden dÄ den har tillgÄng till GSM, Edge och 3G, vilket inte iPod Touch har.

FStream har inte funnits lÀnge, korrekt. Dock har vi iPhone-Àgare Äterigen fler anvÀndningsomrÄden för möjligheten till att köra bakgrundsprocesser Àn vad Touch har, som att köra andra saker samtidigt över 3G-nÀt. Det finns dessutom mycket fler applikationer i t ex Cydia som gör iPhone Ànnu mer kraftfull.

Med all respekt: SpÀnn av lite, killen ville vÀl diskutera jailbreaking, vilket varit ett hett Àmne pÄ dessa sidor, inte minst frÄn din sida...

Men kanske skulle nÄgon kunnig pÄ omrÄdet, hint, hint :P skapa just en trÄd om jailbreaking, den skulle sÀkert fÄ mÄnga lÀsare/deltagare, inte minst undertecknad.

Postad 07 oktober 2008 - 15:35

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlĂ€gg
  • 0

Med all respekt: SpÀnn av lite, killen ville vÀl diskutera jailbreaking, vilket varit ett hett Àmne pÄ dessa sidor, inte minst frÄn din sida...

Men kanske skulle nÄgon kunnig pÄ omrÄdet, hint, hint :P skapa just en trÄd om jailbreaking, den skulle sÀkert fÄ mÄnga lÀsare/deltagare, inte minst undertecknad.

Jag ber om ursÀkt, disken i min laptop har kraschat och jag Àr rasande men det ska inte gÄ ut över nÄgon hÀr.

Koncensus av det jag skrev stÄr jag dock för, med en iPhone sÄ anser jag att man fÄr en helt annat handburen enhet efter jailbreak. Lite som att betala för en Ferrari men fÄ en Volvo 240, efter jailbreak Àr det dock en riktig Ferrari.

Postad 07 oktober 2008 - 15:41

macmic
  • macmic
  • AnvĂ€ndare

• 215 inlĂ€gg
  • 0

Jag ber om ursÀkt, disken i min laptop har kraschat och jag Àr rasande men det ska inte gÄ ut över nÄgon hÀr.

Koncensus av det jag skrev stÄr jag dock för, med en iPhone sÄ anser jag att man fÄr en helt annat handburen enhet efter jailbreak. Lite som att betala för en Ferrari men fÄ en Volvo 240, efter jailbreak Àr det dock en riktig Ferrari.

Aj dÄ, hoppas att det fixar sig med disken !

Jag hÄller med om att iPhone Àr mycket mer Àn touch, jag har bÄda och anvÀnder bara iPhone'n numera, sÄ mycket smidigare att ha allt i ett.

Men en separat trÄd om att jailbreaka kanske inte Àr sÄ dumt ÀndÄ, jag skulle gÀrna lÀsa om just jailbreak och alla sköna tips & trix i en dedikerad trÄd :P

Postad 07 oktober 2008 - 16:47

weavex
  • weavex
  • AnvĂ€ndare

• 109 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon mer Àn mig som har problem med att uppdatera Apps i telefonen?

Detta Àr det enda som kommer:
Bifogad fil  photo.jpg   54,69K   3 Antal nerladdningar

Sedan en annan sak jag stör mig pÄ Àr att appstore frÄgar efter lösenord titt som tÀtt. Man behöver inte Àns vara inne i Appstore. Man kan surfa lite och sÄ dyker den inloggningsrutan upp.

Funderar lite pÄ Jailbreak, vad tycker ni? Verkar ju vara vanligt att göra det nu (nÀr t.o.m. IDG skriver om det ocksÄ)

Postad 07 oktober 2008 - 17:08

fastball
  • fastball
  • AnvĂ€ndare

• 143 inlĂ€gg
  • 0

jag pratar "bakgrundsprocesshacket"...och min poÀng Àr att det finns ytterst smÄ anledningar att jailbrejka telefonen/touchen...

touchen och iphonen Àr ju samma sak..förutom telefondelen..men du kanske inte visste det

du tar ju nÀmligen en risk nÀr du jailbrejkar och den risken har det inte varit vÀrd att göra för att byta till nÄn bakgrund som ser ball ut men efter 10 minuter bli ohÄllbar att anvÀnda.

Postad 07 oktober 2008 - 17:32

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • AnvĂ€ndare

• 231 inlĂ€gg
  • 0
FrÄga om Jailbreak!

Är det bara att köra quickpwn för 2.1 enligt de instruktioner som stĂ„r pĂ„ nĂ€mnds hemsida? Kan man Ă„terinstallera iTunes 8.01 efter avslutad jailbreak.

Shit kÀnns lite lÀskigt men samtidigt blir jag riktigt sugen att testa. Antar att det Àr lÀtt att ÄtergÄ till vanlig mjukvara ifall man skulle Ängra sig?

Postad 07 oktober 2008 - 18:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlĂ€gg
  • 0
varför skulle den bli oanvÀndbar efter 10 minuter?....flasha/jailbreaka telefoner Àr ju de bÀsta man kan göra :-)

Postad 07 oktober 2008 - 18:23

fastball
  • fastball
  • AnvĂ€ndare

• 143 inlĂ€gg
  • 0

varför skulle den bli oanvÀndbar efter 10 minuter?....flasha/jailbreaka telefoner Àr ju de bÀsta man kan göra :-)

vad vill du ha för svar ? antingen fattar du eller inte...om du inte fattar sÄ glöm det :P

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.