Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta
Apple iPhone 3G 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 1 9.299998 (109) Inga priser
Apple iPhone 3G 8GB (Mobiltelefoner) 2 8.969386 (97) Inga priser
Elgato Turbo.264 (1TU108101000) (Videoredigering) 1 (0) Inga priser
6 relaterade trådar

Postad 04 October 2008 - 07:34

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Kanske skall tillägga att du flyttar ikonerna genom att markera och hålla kvar fingret på en ikon i typ 5 sec. Därefter ser du att alla ikoner på skärmen "skakar", och du kan nu flytta dom helt fritt! Om du vill flytta till en annan sida, så här det bara att dra dom "ut från skärmen åt höger/vänster.

Postad 04 October 2008 - 10:05

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

. Kan man deleta sakerna på huvudsidan i iphone då? Typ Youtube, Aktier kartor etc. Irriterande att ha massa skit där.

Varför tycker du att kartor är skit? Det är ju halva grejen med att man skaffat en iPhone 3G istället för en vanlig iPhone. Kartor och GPS! Bara nyfiken! ;)

Tänk på att jailbreak suger mer batteri samt att du tappar garantin på luren ifall något skulle krascha! Nintendospel kanske är jättekul... i ungefär 30 min. Jag skulle vilja höra den som dagligen spelar 8bits NES-spel på sin iPhone.

Visst har jag själv varit sugen... men enda anledningen skulle i såfall vara om jag saknade MMS vilket jag nu inte gör. Snyggare bakgrunder? Nej... tycker svart är cleant och snyggt... dessutom hur länge är man inne och njuter av bakgrunderna? ca 2-3 sek innan man startar en app!

Jaja... tur att smaken är delad! :D

Postad 04 October 2008 - 10:33

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Kanske skall tillägga att du flyttar ikonerna genom att markera och hålla kvar fingret på en ikon i typ 5 sec. Därefter ser du att alla ikoner på skärmen "skakar", och du kan nu flytta dom helt fritt! Om du vill flytta till en annan sida, så här det bara att dra dom "ut från skärmen åt höger/vänster.

Tack så mycket för hjälpen. Drog ut dom till andra sidan så jag slapp se dom. ;)
Kan dom märka om man har haft den jailbreaked då? Om man återställer den. Det är mest sms applikationen jag är ute efter.

Postad 04 October 2008 - 10:53

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Tänk på att jailbreak suger mer batteri samt att du tappar garantin på luren ifall något skulle krascha!

Vill du vara snäll att argumentera för detta?

Varför drar Jailbreak mer batteri? För att man använder fler intressante applikationer? Jailbreak i sig kan jo aldrig dra mer batteri, tvärt emot, så ger jailbreak (Boss Prefs) dig enklare hantering av 3g, Wifi etc, vilket gör att du kanske för längre batteritid...

Och vad är det med garantin? Om du du har jailbreak, så kan du jo alltid göra en restore till "innan jailbreak", och lämna in telefonen. Telia/apple har ingen möjlighet att se att telefonen var jailbreakat innan. Eller har jag fel?
Om telefonen skulle hänga sig så illa att det inte ens går att göra en "factory reset", då kanske du har rätt - men jag har än inte hört någon som rapporterat om sådana problem.

Rena rama skrämsels propagandan från dig sida looptune ;)

Postad 04 October 2008 - 11:00

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Vill du vara snäll att argumentera för detta?

Varför drar Jailbreak mer batteri? För att man använder fler intressante applikationer? Jailbreak i sig kan jo aldrig dra mer batteri, tvärt emot, så ger jailbreak (Boss Prefs) dig enklare hantering av 3g, Wifi etc, vilket gör att du kanske för längre batteritid...

Och vad är det med garantin? Om du du har jailbreak, så kan du jo alltid göra en restore till "innan jailbreak", och lämna in telefonen. Telia/apple har ingen möjlighet att se att telefonen var jailbreakat innan. Eller har jag fel?
Om telefonen skulle hänga sig så illa att det inte ens går att göra en "factory reset", då kanske du har rätt - men jag har än inte hört någon som rapporterat om sådana problem.

Rena rama skrämsels propagandan från dig sida looptune ;)

Tidigare hack som sades vara fri från spår när de återställdes visades senare lämna kvar en hel del. I dagsläget tror jag man har kommit så pass långt att det är ganska säkert att man blir av med det mesta vid en återställning, men helt säker tror jag aldrig man blir. Gör Apple en djupsökning av din föredetta jailbreakade telefon så är inte jag iaf helt säker på att de inte hittar filer som inte fanns där från början. Sedan tror jag dock inte att Apple tar sig det besväret, men jag tänker inte riskera det iaf om jag inte måste.

Min förra iPhone generation 1 dök till 8-12 timmars standbytid efter för mycket hackande, så helt riskfritt är det inte :D.

Postad 04 October 2008 - 11:31

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Jag köpte en 3g på telia pga att jag vill ha garanti. Bryr mig inte alls om dom nya funktionerna. Kan man stänga av edge också eller hur fungerar det? hehe

Postad 05 October 2008 - 07:58

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Min iPhone har äntligen lärt sig att skriva "är" istället för "år"! Tog bara någon månad :wacko:.

Redigerat av Phindus, 05 October 2008 - 07:58.

Postad 05 October 2008 - 08:23

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Min iPhone har äntligen lärt sig att skriva "är" istället för "år"! Tog bara någon månad :wacko:.

Samma här - fast man får ändå hålla koll på den, det funkar bara i 80% av fallen nu :D

Postad 05 October 2008 - 10:04

draft
  • draft
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Orkar inte läsa genom hela tråden...

Iaf, var får man tag i en olåst snabbt o smidigt utan att betala överpris?

Postad 05 October 2008 - 10:15

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Orkar inte läsa genom hela tråden...

Iaf, var får man tag i en olåst snabbt o smidigt utan att betala överpris?

Det står inte så mycket om det här på tråden, så du kommer att leta förgäves ändå :)

Om du skall ha en telefon som är helt olåst (alltså från typ Italien), så har du 2 möjligheter:
Åk till Italien och köp en telefon
Köp en Italiensk telefon på Blocket (där styr marknadsekonomin)

Alternativt så kan du gå in på Telia och köpa en telefon med "Till Vänner" abbonemanget, då kostar det ungefär 5500 för en telefon inkl. abonnemang i 18 månader. Telefonen är då låst till Telia, men detta kan du kringgå med t.ex. ett RebelSim. Lösningen är inte lika smidig som en helt olåst telefon. Men det fungerar... Och du har kvar din svenska garanti på telefoen!

Postad 05 October 2008 - 10:48

draft
  • draft
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Det står inte så mycket om det här på tråden, så du kommer att leta förgäves ändå :)

Om du skall ha en telefon som är helt olåst (alltså från typ Italien), så har du 2 möjligheter:
Åk till Italien och köp en telefon
Köp en Italiensk telefon på Blocket (där styr marknadsekonomin)

Alternativt så kan du gå in på Telia och köpa en telefon med "Till Vänner" abbonemanget, då kostar det ungefär 5500 för en telefon inkl. abonnemang i 18 månader. Telefonen är då låst till Telia, men detta kan du kringgå med t.ex. ett RebelSim. Lösningen är inte lika smidig som en helt olåst telefon. Men det fungerar... Och du har kvar din svenska garanti på telefoen!

Ajdu, ok :)

Nja, åka till Italien är väl inget alternativ direkt.

Det går inte bara att beställa hem nån från nätet? Vi lever ju på 2000-talet!

http://www.international-orders.com/ Kanske därifrån?

Annars får det väl bli genom telia, vill inte köpa begagnat.

Postad 05 October 2008 - 11:06

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Köper du via International order, så är den fortfarande låst, och du får ett kort av samma typ som RebelSim med vid köp (dock är det inte ett RebelSim :) )

Det är jag som säljer RebelSim, och jag har sålt några kort till folk som har köpt från International Orders, men inte fått igång telefonen med det bifogade sim.
Leverans har dock varit super snabb.

Dessa har dock fått telefonen att fungera med RebelSim.

Om jag får rekommendera, så köp en telefon från Telia, då har du svensk garanti! Sen köper du till ett RebelSim, och då är du "hemma"!

Postad 05 October 2008 - 11:21

draft
  • draft
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Köper du via International order, så är den fortfarande låst, och du får ett kort av samma typ som RebelSim med vid köp (dock är det inte ett RebelSim :) )

Det är jag som säljer RebelSim, och jag har sålt några kort till folk som har köpt från International Orders, men inte fått igång telefonen med det bifogade sim.
Leverans har dock varit super snabb.

Dessa har dock fått telefonen att fungera med RebelSim.

Om jag får rekommendera, så köp en telefon från Telia, då har du svensk garanti! Sen köper du till ett RebelSim, och då är du "hemma"!

Låter ju onekligen intressant och bra att köpa här hemma så att säga.

Vad blir summa summarum för en olåst telefon med svensk garanti, 6000 SEK med allt?

Postad 05 October 2008 - 11:25

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Vad blir summa summarum för en olåst telefon med svensk garanti, 6000 SEK med allt?

Du kan inte köpa den olåst i Sverige (förrutom det eventuellt det där märkliga Tele2-ägda bolaget). Du köper den låst till Telia men lurar den med ett RebelSim att ditt Telenor/Tre/whatever kort är ett Teliakort.

Postad 05 October 2008 - 11:38

draft
  • draft
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Du kan inte köpa den olåst i Sverige (förrutom det eventuellt det där märkliga Tele2-ägda bolaget). Du köper den låst till Telia men lurar den med ett RebelSim att ditt Telenor/Tre/whatever kort är ett Teliakort.

Japp, så långt är jag med :)

Postad 05 October 2008 - 12:08

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Japp, så långt är jag med :)

Ok, men då förstår jag inte din fråga iom det inte går att köpa en olåst iPhone med svenska garanti.

Postad 05 October 2008 - 12:11

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Det är bara att hoppa in på Telias hemsida och räkna... Men jo, runt 6000 bör räcka :)

Postad 05 October 2008 - 18:20

draft
  • draft
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Ok, men då förstår jag inte din fråga iom det inte går att köpa en olåst iPhone med svenska garanti.

Möjligt att jag rört till nåt, hehe.

Iaf, det jag ville ha svar på har jag fått så tackar!

Lindhardsen, mycket möjligt att du får ett par nya kunder snart :)

Postad 06 October 2008 - 02:08

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Varför tycker du att kartor är skit? Det är ju halva grejen med att man skaffat en iPhone 3G istället för en vanlig iPhone. Kartor och GPS! Bara nyfiken! :)

Tänk på att jailbreak suger mer batteri samt att du tappar garantin på luren ifall något skulle krascha! Nintendospel kanske är jättekul... i ungefär 30 min. Jag skulle vilja höra den som dagligen spelar 8bits NES-spel på sin iPhone.

Visst har jag själv varit sugen... men enda anledningen skulle i såfall vara om jag saknade MMS vilket jag nu inte gör. Snyggare bakgrunder? Nej... tycker svart är cleant och snyggt... dessutom hur länge är man inne och njuter av bakgrunderna? ca 2-3 sek innan man startar en app!

Jaja... tur att smaken är delad! :blink:

Sicket bullshit :P Du har inte läst på och du har inte jailbreakat så du vet inte vad du missar.

Förutom diverse smågrejor som spel så kan jag :

1) Ha fullständiga teman, vilka kan ändra bakgrundsbilder, typsnitt, ikoner, systemljud, lockbakgrunder, sliders, systemikoner och massa mer.

2) Spela in video med ljud.

3) Skicka MMS.

4) Köra processer i bakgrunden, vilket är positivt med bl a MSN-program o dyl.

5) Använda telefonen som modem till datorn.

Detta är bara ett litet axplock av vad jag kan göra och som de med icke-jailbreakade lurar INTE kan göra. Att telefonen skulle dra mer batteri är också bara struntprat, snarare tvärt om.

Postad 06 October 2008 - 03:51

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Sicket bullshit :) Du har inte läst på och du har inte jailbreakat så du vet inte vad du missar.

1) Ha fullständiga teman, vilka kan ändra bakgrundsbilder, typsnitt, ikoner, systemljud, lockbakgrunder, sliders, systemikoner och massa mer.

3) Skicka MMS.

Detta är bara ett litet axplock av vad jag kan göra och som de med icke-jailbreakade lurar INTE kan göra. Att telefonen skulle dra mer batteri är också bara struntprat, snarare tvärt om.

Jag har faktiskt inte jailbreakat min iPhone än av någon anledning, så det finns 3:e parts program för mms och att använda telefonen som modem?
Har du lust får du gärna posta länkar eller info om det för det är 2 saker jag vill ha min iPhone till =)

Postad 06 October 2008 - 05:43

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Jag har faktiskt inte jailbreakat min iPhone än av någon anledning, så det finns 3:e parts program för mms och att använda telefonen som modem?
Har du lust får du gärna posta länkar eller info om det för det är 2 saker jag vill ha min iPhone till =)

Läs mer om SwirlyMMS här: Swirly vs. Flutter

Postad 06 October 2008 - 09:50

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Sicket bullshit :) Du har inte läst på och du har inte jailbreakat så du vet inte vad du missar.

3) Skicka MMS.

Enda anledningen jag ser av dem var eventuellt att använda den som modem, men det skiter sig ändå för att när jag vill göra det så brukar jag åka tåg och då fungerar telefonen ändå inte :P. Bara att ta ut SIM-kortet och stoppa in i vanliga 3G-modemet.

Postad 06 October 2008 - 18:11

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Sicket bullshit :blush: Du har inte läst på och du har inte jailbreakat så du vet inte vad du missar.

3) Skicka MMS.

Okej du har helt rätt! Jag har inte testat utan har gått helt på vad andra har sagt. Skall knipa igen innan jag uttalar mig nästa gång om något jag inte har testat själv. :blush:

Dock undrar jag angående batteriet... om man har flera processer igång samtidigt, är det inte så då att det kräver mer kraft från batteriet? Om inte så är det ju tiptop!

Ditt inlägg fick mig att bli lite mer sugen på att testa jailbreak. Dock verkar det som att man inte kan köra iTunes 8.01? Är det riktigt? Skulle sakna "Genius" nämligen!

Postad 06 October 2008 - 19:49

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Ditt inlägg fick mig att bli lite mer sugen på att testa jailbreak. Dock verkar det som att man inte kan köra iTunes 8.01? Är det riktigt? Skulle sakna "Genius" nämligen!

Enlig folk i denna tråden, så fungerar det utmärkt... Har inte testat själv än.

Postad 06 October 2008 - 19:57

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Dock undrar jag angående batteriet... om man har flera processer igång samtidigt, är det inte så då att det kräver mer kraft från batteriet? Om inte så är det ju tiptop!

Sant, men det har ju inte med själva jailbreaket att göra, snarare att man använder telen mer.
Mer användning = kortare batteritid.

Postad 06 October 2008 - 23:01

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Det bästa som jailbreak möjliggör är enligt mig att kunna byta systemljud. Jisses va många kalender-alerts jag missade i början när jag körde på default-ljuden..."pip-pip, pip-pip" lät det bara...pinsamt att apple inte gör så att man kan ändra det ljudet.

Redigerat av shapic, 06 October 2008 - 23:02.

Postad 07 October 2008 - 00:09

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Gjorde precis en jailbreak på min lur. Kan bara säga en sak, varför har man inte gjort detta tidigare? Det blir en helt ny telefon. Kan bara rekommendera en jailbreak!

Postad 07 October 2008 - 00:13

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Är helt grön på området jailbreak, Har Installer och Cydia samma funktion eller är jag helt ute och cyklar?
När det gäller mms har jag inte hittat vart man tar bort ett meddelande fungerar det bara om man har fullversion på Swirly eller är jag blind?

Redigerat av RedEnzo, 07 October 2008 - 00:15.

Postad 07 October 2008 - 00:46

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Är helt grön på området jailbreak, Har Installer och Cydia samma funktion eller är jag helt ute och cyklar?

Samma funktion fast med olika program.

Postad 07 October 2008 - 00:50

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

När det gäller mms har jag inte hittat vart man tar bort ett meddelande fungerar det bara om man har fullversion på Swirly eller är jag blind?

Installer och Cydia har samma grundfunktion, dvs. hantera tredjepartsapplikationer, dock gör de det på lite olika sätt. Rekommenderar dig att hålla dig till Cydia och inte använda Installer alls för tillfället, då det är i beta och rätt ostabilt.

I SwirlyMMS kan man ta bort enstaka mms på samma sätt som man tar bort sms i sms.app. Gå till inbox och gör en "swipe" från vänster till höger på det mms:et du vill ta bort så kommer det upp en "delete"-knapp.

Välkommen in i jailbreak-gemenskapen :D

Postad 07 October 2008 - 09:40

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Det blir en helt ny telefon. Kan bara rekommendera en jailbreak!

hur kan det bli det ?

iphone G1 blev däremot en ny telefon då det inte gick att installera innan appstore..

Postad 07 October 2008 - 09:53

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

Installer och Cydia har samma grundfunktion, dvs. hantera tredjepartsapplikationer, dock gör de det på lite olika sätt. Rekommenderar dig att hålla dig till Cydia och inte använda Installer alls för tillfället, då det är i beta och rätt ostabilt.

I SwirlyMMS kan man ta bort enstaka mms på samma sätt som man tar bort sms i sms.app. Gå till inbox och gör en "swipe" från vänster till höger på det mms:et du vill ta bort så kommer det upp en "delete"-knapp.

Välkommen in i jailbreak-gemenskapen :D

Bock o tack för informationen!

Postad 07 October 2008 - 10:17

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

hur kan det bli det ?

iphone G1 blev däremot en ny telefon då det inte gick att installera innan appstore..

Enkelt. Det öppnas nämligen en helt ny värld av applikationer och möjligheter som du inte hade innan du du var slav under Steve Jobs. Efter jailbreak är telefonen din och du kan göra vad du vill med den, vilket är precis vad du ska kunna då du har betalt dyra pengar för den.

Apropå teman så har jag två här som jag tycker är rätt sjyssta :

Postad bild

Postad bild

Redigerat av zinned78, 07 October 2008 - 10:28.

Postad 07 October 2008 - 10:24

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Enkelt. Det öppnas nämligen en helt ny värld av applikationer och möjligheter som du inte hade innan du du var slav under Steve Jobs. Efter jailbreak är telefonen din och du kan göra vad du vill med den, vilket är precis vad du ska kunna då du har betalt dyra pengar för den.

ny värld frågetecken, har tittat in i cydia...hittade ingenting..hade det varit en ny värld så hade min iphone varit jailbrejkad

Postad 07 October 2008 - 11:10

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
f-stream fixad :D

Postad 07 October 2008 - 11:36

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

ny värld frågetecken, har tittat in i cydia...hittade ingenting..hade det varit en ny värld så hade min iphone varit jailbrejkad

Tittat ini Cydia? Du hade väl inte jailbreakat din lur...?

För övrigt, du anser inte att de exempel jag gav i min tidigare post (1 till 5) var intressanta? Isåfall, ingen tvingar dig till att jailbreaka utan är du nöjd med din telefon som den är nu så är det kanon...själv hade jag aldrig kunnat tänka mig att gå tillbaka till icke-jailbreakat.

Bra så.

Postad 07 October 2008 - 11:43

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

f-stream fixad :P

Det funkar verkligen nu :D

Postad 07 October 2008 - 11:49

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

f-stream fixad :P

Gytt att de har ordnat så det inte slutar spela när man har skärmen släckt.

Jag som då dessutom kör med en jailbreakad lur kan köra FStream i bakgrunden, jag kan då t ex sitta och surfa och ha radion i bakgrunden utan problem. Kan du det? Nej :D

Postad 07 October 2008 - 13:02

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Tittat ini Cydia? Du hade väl inte jailbreakat din lur...?

min touch är

Postad 07 October 2008 - 13:22

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Jag som då dessutom kör med en jailbreakad lur kan köra FStream i bakgrunden, jag kan då t ex sitta och surfa och ha radion i bakgrunden utan problem. Kan du det? Nej :D

korrekt...och mer sånt så kan det det bli intressant. den är ju dessutom helt ny och fanns inte för nån vecka sedan.

Postad 07 October 2008 - 14:21

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Passar på att skicka ett stort tack till Lindhardsen för den excellenta servicen !

Jag hade pajjat mitt Rebelsimkort (helt och hållet mitt fel) och såg framför mig en 'svart' helg/vecka innan ett nytt kunde anlända från uk, ett par snabba PM mellan Lindhardsen och mig gjorde dock klart att det fanns kort i stockholmsområdet, och jag kunde redan dagen efter hämta nytt kort, därmed var man på banan igen ! :D

Som sagt var: *STORT* Tack !

Postad 07 October 2008 - 15:07

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

min touch är

korrekt...och mer sånt så kan det det bli intressant. den är ju dessutom helt ny och fanns inte för nån vecka sedan.

Detta är en tråd för iPhone 3G och då förutsätter jag att du har en sådan. Om du vill diskutera iPod Touch så finns det säkert forum för det. För övrigt så har ju iPhone avsevärt större användningsområden då den har tillgång till GSM, Edge och 3G, vilket inte iPod Touch har.

FStream har inte funnits länge, korrekt. Dock har vi iPhone-ägare återigen fler användningsområden för möjligheten till att köra bakgrundsprocesser än vad Touch har, som att köra andra saker samtidigt över 3G-nät. Det finns dessutom mycket fler applikationer i t ex Cydia som gör iPhone ännu mer kraftfull.

Postad 07 October 2008 - 15:18

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Detta är en tråd för iPhone 3G och då förutsätter jag att du har en sådan. Om du vill diskutera iPod Touch så finns det säkert forum för det. För övrigt så har ju iPhone avsevärt större användningsområden då den har tillgång till GSM, Edge och 3G, vilket inte iPod Touch har.

FStream har inte funnits länge, korrekt. Dock har vi iPhone-ägare återigen fler användningsområden för möjligheten till att köra bakgrundsprocesser än vad Touch har, som att köra andra saker samtidigt över 3G-nät. Det finns dessutom mycket fler applikationer i t ex Cydia som gör iPhone ännu mer kraftfull.

Med all respekt: Spänn av lite, killen ville väl diskutera jailbreaking, vilket varit ett hett ämne på dessa sidor, inte minst från din sida...

Men kanske skulle någon kunnig på området, hint, hint :P skapa just en tråd om jailbreaking, den skulle säkert få många läsare/deltagare, inte minst undertecknad.

Postad 07 October 2008 - 15:35

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Med all respekt: Spänn av lite, killen ville väl diskutera jailbreaking, vilket varit ett hett ämne på dessa sidor, inte minst från din sida...

Men kanske skulle någon kunnig på området, hint, hint :P skapa just en tråd om jailbreaking, den skulle säkert få många läsare/deltagare, inte minst undertecknad.

Jag ber om ursäkt, disken i min laptop har kraschat och jag är rasande men det ska inte gå ut över någon här.

Koncensus av det jag skrev står jag dock för, med en iPhone så anser jag att man får en helt annat handburen enhet efter jailbreak. Lite som att betala för en Ferrari men få en Volvo 240, efter jailbreak är det dock en riktig Ferrari.

Postad 07 October 2008 - 15:41

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Jag ber om ursäkt, disken i min laptop har kraschat och jag är rasande men det ska inte gå ut över någon här.

Koncensus av det jag skrev står jag dock för, med en iPhone så anser jag att man får en helt annat handburen enhet efter jailbreak. Lite som att betala för en Ferrari men få en Volvo 240, efter jailbreak är det dock en riktig Ferrari.

Aj då, hoppas att det fixar sig med disken !

Jag håller med om att iPhone är mycket mer än touch, jag har båda och använder bara iPhone'n numera, så mycket smidigare att ha allt i ett.

Men en separat tråd om att jailbreaka kanske inte är så dumt ändå, jag skulle gärna läsa om just jailbreak och alla sköna tips & trix i en dedikerad tråd :P

Postad 07 October 2008 - 16:47

weavex
  • weavex
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Någon mer än mig som har problem med att uppdatera Apps i telefonen?

Detta är det enda som kommer:
Bifogad fil  photo.jpg   54.69K   3 Antal nerladdningar

Sedan en annan sak jag stör mig på är att appstore frågar efter lösenord titt som tätt. Man behöver inte äns vara inne i Appstore. Man kan surfa lite och så dyker den inloggningsrutan upp.

Funderar lite på Jailbreak, vad tycker ni? Verkar ju vara vanligt att göra det nu (när t.o.m. IDG skriver om det också)

Postad 07 October 2008 - 17:08

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

jag pratar "bakgrundsprocesshacket"...och min poäng är att det finns ytterst små anledningar att jailbrejka telefonen/touchen...

touchen och iphonen är ju samma sak..förutom telefondelen..men du kanske inte visste det

du tar ju nämligen en risk när du jailbrejkar och den risken har det inte varit värd att göra för att byta till nån bakgrund som ser ball ut men efter 10 minuter bli ohållbar att använda.

Postad 07 October 2008 - 17:32

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Fråga om Jailbreak!

Är det bara att köra quickpwn för 2.1 enligt de instruktioner som står på nämnds hemsida? Kan man återinstallera iTunes 8.01 efter avslutad jailbreak.

Shit känns lite läskigt men samtidigt blir jag riktigt sugen att testa. Antar att det är lätt att återgå till vanlig mjukvara ifall man skulle ångra sig?

Postad 07 October 2008 - 18:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
varför skulle den bli oanvändbar efter 10 minuter?....flasha/jailbreaka telefoner är ju de bästa man kan göra :-)

Postad 07 October 2008 - 18:23

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

varför skulle den bli oanvändbar efter 10 minuter?....flasha/jailbreaka telefoner är ju de bästa man kan göra :-)

vad vill du ha för svar ? antingen fattar du eller inte...om du inte fattar så glöm det :P

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.