Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360-tråden, inget PC-tjafs här!)

4226 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Bra eller anus? (150 medlem(mar) har röstat)

Så, va tycker ni nu om spelet?

1. 1 (4 röster [2.67%])

Procent av omröstning: 2.67%

2. 2 (5 röster [3.33%])

Procent av omröstning: 3.33%

3. 3 (11 röster [7.33%])

Procent av omröstning: 7.33%

4. 4 (33 röster [22.00%])

Procent av omröstning: 22.00%

5. 5 (97 röster [64.67%])

Procent av omröstning: 64.67%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 05 March 2010 - 20:03

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

Men...är det bara jag som tänker WTF?
De banorna är man ju så ###### trött på vid det här laget...nä, in med mer helt nya banor!

Visst är det så men jag antar att det är jäkligt smidigt och billigt för Aktavision att slänga in gamla banor...Pinsamt egentligen för jag antar att de kommer att ta duktigt med betalt, snacka om att dra en fuling. Skulle egentligen vara nästintill gratis med tanke på att många redan har köpt COD4.

Postad 05 March 2010 - 20:06

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Skulle egentligen vara nästintill gratis med tanke på att många redan har köpt COD4.

Ja, betala för dem (läs: COD4-banorna) kommer jag INTE att göra.
Men nya banor - ja tack.

Postad 05 March 2010 - 20:10

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag gissar på 800MS för kommande mappack. Jag skulle bli riktigt glad om vi fick 6 nya banor, på cod4 fick vi bara 4 om jag inte minns fel.
Jag är faktiskt riktigt trött på nuvarande banorna, undantag Terminal.

Postad 05 March 2010 - 20:24

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Ja, lite helt nya banor får dom allt komma med, annars lär detta spelet dö ut väldigt snabbt.
Är ju sjukt om man ska behöva betala igen för kartor man redan köpt en gång. Ska dom inte ta och slänga med några banor från CS samtidigt?

Postad 05 March 2010 - 23:25

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Jag vet inte varför jag ens spelar detta spel.
Blir bara så förbannad hela tiden. Full ping, lagg ändå - hur kommer det sig? 11/22 i k/d som bäst. Nä. Orkar inte mer.
HC-matcher som endast går ut på att campa - folk överallt som bara ligger och väntar.
Det ska ju vara roligt att spela men det är det inte. Av alla COD-spel jag spelat (COD4, COD:Waw och MW2) är detta det jag spelat allra minst. Har inte ens gått första prestige. Skulle inte ens tänka tanken på att trycka på prestige när jag väl når dit. Usch!

Så ja, har skrivit av min frustration lite nu. Ollieee, Bizhop och ni andra, förlåt för att jag bara hoppade ur mitt i matchen, men jag kände att jag var på god väg att (återigen) slå handkontrollen i bordet.
Och ja, imorgon kommer jag antagligen sitta och spela igen. Men ikväll vart det inge skoj.

Trevlig helg på er!

Postad 06 March 2010 - 01:20

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Jag vet inte varför jag ens spelar detta spel.
Blir bara så förbannad hela tiden. Full ping, lagg ändå - hur kommer det sig? 11/22 i k/d som bäst. Nä. Orkar inte mer.
HC-matcher som endast går ut på att campa - folk överallt som bara ligger och väntar.
Det ska ju vara roligt att spela men det är det inte. Av alla COD-spel jag spelat (COD4, COD:Waw och MW2) är detta det jag spelat allra minst. Har inte ens gått första prestige. Skulle inte ens tänka tanken på att trycka på prestige när jag väl når dit. Usch!

Så ja, har skrivit av min frustration lite nu. Ollieee, Bizhop och ni andra, förlåt för att jag bara hoppade ur mitt i matchen, men jag kände att jag var på god väg att (återigen) slå handkontrollen i bordet.
Och ja, imorgon kommer jag antagligen sitta och spela igen. Men ikväll vart det inge skoj.

Trevlig helg på er!

Du borde spela med Maximm. :P Han blir även galen när han spelar och fördömmer varenda gång spelet, för att sedan återkomma en vecka senare och göra exakt likadant.
Förut spelade jag även HC hela tiden, men efter varit borta en månad så är det enda som jag kör FFA. Är inte så mycket campande, utan bara att röja som bara den. :) Lite roligare än att bara sitta o dra sig i ett hörn och hoppas på det bästa.

Postad 06 March 2010 - 11:26

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

Du brukar campa ibland när det går riktigt dåligt för dig/laget som häromdan när du, jag och ganescha hamnade i sån campar match med ett gäng tyskar/fransmän. Fyfan va dåligt det gick för alla men du hade fortfarande 20-25 kills :D
Vi torskade två matcher i rad.

Hoppas att kartorna inte blir sena pga deras rättegång och skit :)

Jo klart man måste sätta sig och campa lite ibland. Men just den frasen är nog den vanligaste inom Ac3 :P "Jag campar väl aldrig" haha jo visst serru.

Ja, lite helt nya banor får dom allt komma med, annars lär detta spelet dö ut väldigt snabbt.
Är ju sjukt om man ska behöva betala igen för kartor man redan köpt en gång. Ska dom inte ta och slänga med några banor från CS samtidigt?

Eller varför inte från COD 2 ? :rolleyes:

Trevlig helg på er!

Vi förstod nog det :P Rage-quit som det där blir allt vanligare tycker jag, inte bara hos dig ;)

Anyways...
Har blivit förälskad i ett nytt vapen faktiskt :P
Intervention ACOG :)
Favoritsetupen blir då Sleight of Hand PRO, Lightweight PRO och Steady Aim eller Ninja PRO.. Magnum Tac Knife i reserven :)

Helt underbar setup som funkar på de flesta banor faktiskt, bara man är snabb nog med siktet, därav SoH PRO och Lightweight PRO!!! :)

Postad 06 March 2010 - 12:05

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Spelade en del igår och jag host, fan va skönt det är, gör man bra ifrån sig så vinner man, är man lite seg så åker man på torsk. I det flesta fallen har jag sämre ping och måste spela ultradefensivt och skjuta folk i ryggen pga ping-nackdelen man har.

Tänk om inte lag/ping helevetet var en faktor i spelet.

Postad 06 March 2010 - 17:24

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Ja det känns ibland som att uppkopplingen kan avgöra om det är DU eller fienden som får resultatet 35-5 i K/D och det andra laget får nöja sig med i snitt 5-15.....

Postad 06 March 2010 - 18:48

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0

Ja det känns ibland som att uppkopplingen kan avgöra om det är DU eller fienden som får resultatet 35-5 i K/D och det andra laget får nöja sig med i snitt 5-15.....

mycket folk som spelar och servrarna blir tröga. Eller det kanske inte fungerar på det viset då man blir host? Någon kanske kan förklara för mig hur det fungerar, finns det servrar överhuvudtaget? Hoppas faktiskt på att BF skulle ta en del folk och inte göra servrarna så tröga. Eller är jag helt ute och cyklar?

Postad 06 March 2010 - 20:43

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

mycket folk som spelar och servrarna blir tröga. Eller det kanske inte fungerar på det viset då man blir host? Någon kanske kan förklara för mig hur det fungerar, finns det servrar överhuvudtaget? Hoppas faktiskt på att BF skulle ta en del folk och inte göra servrarna så tröga. Eller är jag helt ute och cyklar?

Nej det finns inga (dedikerade) servrar i MW2, det är p2p teknik, dvs den som väljs som host är servern och har ett övertag i tid. Detta är sällan ett fenomen som märks när vi spelar med andrea svenskar, ping tiderna är så pass korta. Ett bra knep, (som jag tror jag läst här på MHB) är att kniva en vägg eller nåt, direkt när matchen börjar, är det en tydlig fördröjning till träffljudet kommer har man taskig ping.

Jag brukar ofta hoppa ur då, man har ett så pass stort underläge då. I MW2 är Groundwar speltypen som oftast har sämt ping för mig, FFA är det som brukar funka bäst, det är väl minst spelare inblandade och därav ett förmodat mindre tidshopp mellan host och den som är "längst bort" från host (läs två gula bars eller liknande)

Postad 06 March 2010 - 22:41

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Jag ingår för det mesta i det andra laget. Känns det som.

Postad 07 March 2010 - 18:14

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Vad säger ni? Ska vi köra några timmar ikväll/natt? :)
Själv är man ledig på mån-tis eftersom jag har jobbat hela helgen = 36tim på 3 dagar.

Postad 07 March 2010 - 18:18

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Testade lite "Smyg och ta det lugnt" innan i tre HC:TD-matcher. På de tre matcherna sammanlagda hade jag en K/D-ratio på 52:1!! (femtiotvå-kolon-ett) :)

Fick två "The show" accolades och får faktiskt medge att jag campade stenhårt emellanåt.

Var verkligen inte roligt eller givande, kändes mest som man var taskig som fan mot de andra...
Så efter det blev det rush som gällde för hela slanten ^_^

Edit@Ostmacka:
Jodå borde gå att ordna, har spelat lite BF också men det är inte lika snabbt :)

Postad 07 March 2010 - 18:24

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Edit@Ostmacka:
Jodå borde gå att ordna, har spelat lite BF också men det är inte lika snabbt :)

Mitt BF2 ligger på Tradera, det var tyvärr inte min typ av spel, alldeles för segt kontroll och rörigt under matcherna. Jag ville verkligen ge BF2 en chans men det är svårt när man är van att lira COD serien och gå till BF antar jag.

Schysst Ollieee, då blir vi ett gäng säkert. Nu när BF2 ligger på Tradera ska jag satsa stenhård på mw2 och sikter på prestige 10 ^_^

Postad 07 March 2010 - 20:24

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
jag är på när som helst MEN jag glömde ju givetvis att packa ner mitt ny inköpta headset så det blir ingen snackis för mig denna veckan heller.... så jäkla störigt. Får hoppas pingen är lite bättre i detta rummet än i förra, va nästa ospelbart förra veckan.
Ang. BF2 så håller jag med Ander lite där + att jag fortfarande är mäktigt beroende av detta spel :)

Skicka mig en Invite om ni orkar med min stumhet ^_^ Annars så kör jag på själv inga problem.

Postad 07 March 2010 - 22:03

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Den stora skillnaden mellan COD och BF är väl ändå att det går åt bra mycket mer taktik i laget när man spelar BF. Man kan liksom inte bara springa runt för sig själv och tro att man vinner matchen då. Och man får poäng genom att hjälpa sina lagkamrater, speciellt som medic och inte bara genom kills, kills och åter kills.

Slut OT.

Postad 07 March 2010 - 23:56

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Jo det är väl så för det mesta, men är man jäkligt grym i BF kan man nästan vara den enda drivande kraften som gör att man vinner matchen, utan att de andra i laget gör något som helst "teamwork"-inriktat alls... Typ som i MW2.

En kille kan ha 30-0 och laget förlorar ändå i TDM.... har ju sett det hända.

Vet inte om jag bara svamlar... tyvärr blev det inget spelande ikväll för min del, däremot kan jag nog ge lite positiva (?) nyheter om Capture cardet. Hittade en paketavi i posten som säger att ett utrikesbrev ligger och väntar sedan i torsdags.... hmm kul att man märker det nu ikväll lksom.

Postad 08 March 2010 - 00:36

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Bara jag som undra när en EMP utlöses, varför ens syn(bild) bli brusig?
Jag kan förstå att elektroniken försvinner, men varför börjar man helt plötsligt få dålig syn? :)
Kanske mest för att det ska hända nåt, känns ju inte direkt verkligt, vill dock inte påstå att spelet är särskilt verkligt annars.

Postad 08 March 2010 - 08:43

Unregistered0d5d0cd6
  • Unregistered0d5d0cd6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hade mer eller mindre tröttnat helt på det här spelet, när jag bestämde mig för att testa lite annorlunda setuper. Tidigare har jag i stort sett bara kört med assault rifles, med en k/d ratio mellan 1.0 och 0.5 beroende på hur bra/dåligt det gått.
Men i helgen meckade jag ihop två varianter som jag inte testat på: En lättfotad knivmördare och en kravallpolis.

Sedan växlade jag mellan dessa klasser och det gick väl kanske inte så mycket bättre, men djäklar vad skoj det blev! Blev ju som två nya spel (nästan) :D
Att springa runt som en skållad råtta och försöka kniva folk till höger och vänster var ju riktigt skoj, men ännu roligare var det att fösa runt folk som boskap och dra på sig eld med kravallskölden samtidigt som lagkamraterna mejade ner folk. Tror jag kom upp i 30 assists i en och samma match :)
Sen att jag fick in ett antal kastknivar också var ju grädden på moset.
Nu har jag bara snipergevären kvar att få lite koll på, men där är jag hjälplöst dålig...

Postad 08 March 2010 - 09:02

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Har gett spelet en andra chans och kommit på att det verkligen är ÄNNU sämre än vad jag tyckte tidigare, verkligen lotteri på uppkoppling och får man en hyffsad oppkoppling så suger resten av spelarna i laget.. (team death match)
Att det inte kommer ngn ny uppdatering är HELT befängt men Infiny Ward har väl annat i tankarna för att tjäna mer pengar på skräpet!!!

Postad 08 March 2010 - 11:59

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Har gett spelet en andra chans och kommit på att det verkligen är ÄNNU sämre än vad jag tyckte tidigare, verkligen lotteri på uppkoppling och får man en hyffsad oppkoppling så suger resten av spelarna i laget.. (team death match)
Att det inte kommer ngn ny uppdatering är HELT befängt men Infiny Ward har väl annat i tankarna för att tjäna mer pengar på skräpet!!!

Det är lustigt. Så där kan jag också känna efter vissa kvällar när man spelat. För mig är det nästan alltid en låsning vid en viss spelstil och setup. Jag har kört Search & destroy sista kvällarna, börjar bli väldigt less på TDM.

Håller med om "uppkopplingslotteriet". Jag resonerar så här, att antingen hoppar man ur i början av matchen om man har pissig ping och söker tills man hittar en bra, eller så undviker man alla vapen med låg fire rate, alltså inga sniperbössor, ingen Scar_H och inga hagelbrakare. Jag tycker TAR 21 är väldigt bra när man har lite sämre ping, två st 3-burst med M16/Famas brukar funka också. Sen är ju ACR, M4 snabba, men svaga. TAR 21 skiljer sig från alla vapen i spelet genom att ha hög fire rate och massa pulver samtidigt. Sen spelar jag förstås mer defensivt när det är dålig ping. Jag är nog en riktig kampare ändå.

Är det fin ping blir det Intervention eller Scar med silencer och Scavenger.

Postad 08 March 2010 - 20:15

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

Får jag ge dig ett tips eller två då: Spela inte TDM när du inte har kompisar eller någon du "kan lita på" i ditt lag, klart som korvspad att det kan gå åt **** om du spelar med randomfolk. Om det nu är så att det faktiskt är dina kompisar som "suger" så tycker jag nog du har fel attityd...

Spela FFA om du nu är så himla duktig själv men inte vill lita på andra... Man kan inte ha för höga krav på allt och alla...
Jag brukar faktiskt ha som trevligast när jag spelar med trevligt folk och man inte kör fullt taktiskt utan mest snackar skit under tiden, finns ju ett par stycken härifrån som det ofta blir så med! :)

Postad 08 March 2010 - 20:28

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Drog precis två s&d matcher, vi vann båda. Jag fick 0 kills och 1 death... Kan ju inte säga att lagkamraterna var dåliga iaf.

Postad 08 March 2010 - 20:32

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Jag brukar faktiskt ha som trevligast när jag spelar med trevligt folk och man inte kör fullt taktiskt utan mest snackar skit under tiden, finns ju ett par stycken härifrån som det ofta blir så med! :D

Så sant som det är sagt.
När ska vi styra upp en Mike Myers då? :)

Postad 08 March 2010 - 20:44

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Igår loggade jag in efter 22 som vi hade kommit överens om men ingen av er va online då fick jag nöja mig att lira några timmar HC TDM med ett gäng trevliga spanjorer och det gick riktigt bra för mig faktiskt. Det roliga var att grabbarna jag lirade med hejade på rätt fotbollslag FC Barcelona :)

Jag och Spuute loggar in strax efter 22 ikväll, ni kan gärna joina oss.

Postad 09 March 2010 - 18:57

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Igår loggade jag in efter 22 som vi hade kommit överens om men ingen av er va online då fick jag nöja mig att lira några timmar HC TDM med ett gäng trevliga spanjorer och det gick riktigt bra för mig faktiskt. Det roliga var att grabbarna jag lirade med hejade på rätt fotbollslag FC Barcelona :wub:

Har spelat ytterst lite HC TDM och det gick väl sådär igår med dig. Men det var kul. (Vaguard)

Postad 09 March 2010 - 19:22

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Har spelat ytterst lite HC TDM och det gick väl sådär igår med dig. Men det var kul. (Vaguard)

Så det var du :wub:
Vi vann matcherna med bra ping sen våra lagkamrater var inte så duktiga heller, dom lyckades att döda 5-6 sen dog 14-15 ggr. hehe

Postad 09 March 2010 - 19:28

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Så det var du :wub:
Vi vann matcherna med bra ping sen våra lagkamrater var inte så duktiga heller, dom lyckades att döda 5-6 sen dog 14-15 ggr. hehe

Jag ser dig ibland online och har försökt gå med i de matcherna men inte lyckats. Hur går man till väga om man vill hamna i samma match och på samma sida?

/malajodie

Postad 09 March 2010 - 19:36

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0

Jo det är väl så för det mesta, men är man jäkligt grym i BF kan man nästan vara den enda drivande kraften som gör att man vinner matchen, utan att de andra i laget gör något som helst "teamwork"-inriktat alls... Typ som i MW2.

En kille kan ha 30-0 och laget förlorar ändå i TDM.... har ju sett det hända.

Vet inte om jag bara svamlar... tyvärr blev det inget spelande ikväll för min del, däremot kan jag nog ge lite positiva (?) nyheter om Capture cardet. Hittade en paketavi i posten som säger att ett utrikesbrev ligger och väntar sedan i torsdags.... hmm kul att man märker det nu ikväll lksom.

väntar med spänning på dina youtube klipp nu.

Okej, det är bra att du har en åsikt :wub: Tycker inte spelet är skräp alls, lirar det varje dag flera timmar så så dåligt kan det ju inte vara.

Får jag ge dig ett tips eller två då: Spela inte TDM när du inte har kompisar eller någon du "kan lita på" i ditt lag, klart som korvspad att det kan gå åt **** om du spelar med randomfolk. Om det nu är så att det faktiskt är dina kompisar som "suger" så tycker jag nog du har fel attityd...

Spela FFA om du nu är så himla duktig själv men inte vill lita på andra... Man kan inte ha för höga krav på allt och alla...
Jag brukar faktiskt ha som trevligast när jag spelar med trevligt folk och man inte kör fullt taktiskt utan mest snackar skit under tiden, finns ju ett par stycken härifrån som det ofta blir så med! :D

Japp, blir skoj som fan då och tiden flyger fram, 04:00 brukar bli tiden man lägger sig. ;)

Igår loggade jag in efter 22 som vi hade kommit överens om men ingen av er va online då fick jag nöja mig att lira några timmar HC TDM med ett gäng trevliga spanjorer och det gick riktigt bra för mig faktiskt. Det roliga var att grabbarna jag lirade med hejade på rätt fotbollslag FC Barcelona :D

Va?? Satte vi en tid? Men skicka en invite om jag är inloggad annars märker jag inget, bara kör på.

Postad 09 March 2010 - 19:38

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Jag ser dig ibland online och har försökt gå med i de matcherna men inte lyckats. Hur går man till väga om man vill hamna i samma match och på samma sida?

/malajodie

Du är malajodie om jag minns rätt :wub:

Klick på invite då öppnas din komplislista, klick på dom du vill lira mig sen välj invite to game alt invite to party & game. Done!

Redigerat av Lias08, 09 March 2010 - 19:46.

Postad 09 March 2010 - 19:43

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Va?? Satte vi en tid? Men skicka en invite om jag är inloggad annars märker jag inget, bara kör på.

Jag tror det, vi sa efter 22 :wub:
Jag kommer att skicka invite i fortsättningen, det är alltid trevligare när man är ett lag.

Postad 09 March 2010 - 21:59

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Jag tror det, vi sa efter 22 :wub:
Jag kommer att skicka invite i fortsättningen, det är alltid trevligare när man är ett lag.

Håller helt med om att det är roligare när man är ett lag. Så jag är också öppen för invites :D min gamertag är charz167 om ni inte redan visste det ;)

Postad 10 March 2010 - 01:31

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
http://www.mapathy.com/

äntligen nya banor.

Redigerat av FocusST, 10 March 2010 - 01:31.

Postad 10 March 2010 - 01:53

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

http://www.mapathy.com/

äntligen nya banor.

såg det precis med. de får fan inte göra oss besvikna som sist. 4 kissiga banor som ingen i slutändan ville spela.

jag vill ha lull lull och gött för att suita om till mw2-nut igen. :wub:

Postad 10 March 2010 - 09:04

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
När det nu kommer nya banor, så antar jag att de kommer finnas för nedladdning för en viss summa. Men vad innebär det för onlinespelandet? Alla kommer ju inte ladda ner banorna.

Postad 10 March 2010 - 09:16

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Hoppas inte det blir som med HALO 3 bara, att man MÅSTE ha kartorna för att spela, då kommer man ju tappa många spelare..

de borde ju lägga nya playlists i början typ "Mappack TDM" "Mappack Mosh pit" typ.. så man kan lära sig banorna snabbt :wub:

När det gäller prissättningen tror jag det blir 1200 MSP... såg nåt sånt kort man kunde köpa i butik där det stod MW2 på, så det känns rimligt, men något dyrt ;)

Postad 10 March 2010 - 09:27

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Hoppas inte det blir som med HALO 3 bara, att man MÅSTE ha kartorna för att spela, då kommer man ju tappa många spelare..

de borde ju lägga nya playlists i början typ "Mappack TDM" "Mappack Mosh pit" typ.. så man kan lära sig banorna snabbt :wub:

När det gäller prissättningen tror jag det blir 1200 MSP... såg nåt sånt kort man kunde köpa i butik där det stod MW2 på, så det känns rimligt, men något dyrt ;)

De kommer göra som innan. Har man någon i partyt som inte har mappacket så undviks dem banorna.
Har ni redan glömt hur det låg till heh.

Jag avskyr tdm, det är verkligen den sämsta spelstilen i mw2. Varför ha ett lagspel när alla kör solokarriär, då äre mycket roligare med ffa bara. För dem vinner man ju alltid.

Det var riktigt dött på liven igår alltså. Ingen spelade ju något alls.

Redigerat av asbra, 10 March 2010 - 09:27.

Postad 10 March 2010 - 09:47

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Jag avskyr tdm, det är verkligen den sämsta spelstilen i mw2. Varför ha ett lagspel när alla kör solokarriär, då äre mycket roligare med ffa bara. För dem vinner man ju alltid.

Det var riktigt dött på liven igår alltså. Ingen spelade ju något alls.

Jag kör bara HC TDM ;)
Det är ganska kul när man är ett lag och vet vad man gör, jag kör själv också ibland men då gäller det att anpassa sig efter motståndarna och spela taktiskt.
Jag spelade mw2 mellan 22-00 igår och då var det ganska mycket folk som lirade, 80% av mina spelvänner körde BF2 runt 7-8 pers.
Såg att Ollieee har också börjat med BF2 men igår var han var offline :wub:

Postad 10 March 2010 - 10:12

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
1200 är för mycket. Hoppas verkligen inte det hamnar så högt. 800 kan jag tänka mig men egentligen tycker jag att det är dyrt det också.

Inte nog med att man köpt spelet för 500 kr minst. Sen ska man halvt tvingas på ett par mappacks inom ett halvår för minst 100 spänn styck.

Tycker det är bra och kul med DLC, men det känns som att det utnyttjas mer och mer enbart för att mjölka oss på pengar. Finns ju vissa störda fall där innehållet är klart redan vid spelrelease och enbart används för att tjäna mera pengar. Resident Evil 5 tex.

DLC där spelarna själva får vara med och påverka innehållet känns mer värt pengarna. När utvecklaren i efterhand lyssnar på vad kunden vill ha och lägger energi på detta för spelarens skull.

Vad gjorde Infinity Ward i dessa två år egentligen? Spelet var säkert klart minst ett halvår före release, sen lirar dom multiplayer varenda dag till spelsläpp för då är det dags att börja slarva ihop nåt DLC så att dom kan fortsätta rulla tummarna sen? Mjaaa, har inte haft så mycket emot lite DLC här och där men det börjar kila iväg lite nu känns det som.

Förstå vilken goodwill det vore för IW om dom släppte alla sina DLC-maps gratis, eller bara för tex 400 msp. MÅNGA som lagt spelet åt sidan pga hacks, lagg och glitches skulle garanterat smyga sig tillbaka och ytterligare hjälpa till att hålla spelet på första platsen på mest spelade-listan.

Postad 10 March 2010 - 10:31

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Gav spelet en chans igår med det var inget för mig. Finns nu till försäljning för 250 kr om någon är intresserad. komplett, nästa oanvänt och med kod.

/micke

Postad 10 March 2010 - 10:42

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Gav spelet en chans igår med det var inget för mig. Finns nu till försäljning för 250 kr om någon är intresserad. komplett, nästa oanvänt och med kod.

/micke

Du skrev om Battlefield 2 i MW2 tråden och jag trodde att du menade MW2! :)

Tack Z-man75 :)

Redigerat av Lias08, 10 March 2010 - 11:49.

Postad 10 March 2010 - 11:41

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

/micke

Är väl Battlefield du har ute till försäljning, detta är CoD-MW2 tråden!!! :)

Postad 10 March 2010 - 12:02

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Vad gjorde Infinity Ward i dessa två år egentligen? Spelet var säkert klart minst ett halvår före release, sen lirar dom multiplayer varenda dag till spelsläpp för då är det dags att börja slarva ihop nåt DLC så att dom kan fortsätta rulla tummarna sen? Mjaaa, har inte haft så mycket emot lite DLC här och där men det börjar kila iväg lite nu känns det som.

Förstå vilken goodwill det vore för IW om dom släppte alla sina DLC-maps gratis, eller bara för tex 400 msp. MÅNGA som lagt spelet åt sidan pga hacks, lagg och glitches skulle garanterat smyga sig tillbaka och ytterligare hjälpa till att hålla spelet på första platsen på mest spelade-listan.

Med tanke på just antalet buggar,hacks och glitches så jobbade de på spelet in i sista sekunden. Annars hade mycket av detta inte existerat. Det blev framhafsat och de har glömt grejer, vart är statistiken á la battlefield som de lovade oss och som de fortfarande påstår ska komma. Vi har ju vipkoder :)

Jag tycker vi spelar förtjänar en rejäl update, förra var tämligen tam och det var ju bara kissiga banor.
1200 MS för 6 nya 4 gamla.

Postad 10 March 2010 - 12:14

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Är väl Battlefield du har ute till försäljning, detta är CoD-MW2 tråden!!! :)

Ber om ursäkt, tur att det finns folk som har ögonen öppna och hjärnan aktiverad. :)

Skulle aldrig sälja mitt MW2. punkt.

Postad 10 March 2010 - 15:53

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Jag tycker vi spelar förtjänar en rejäl update, förra var tämligen tam och det var ju bara kissiga banor.
1200 MS för 6 nya 4 gamla.

Jag förstår inte, vilken förra update med banor? Detta är ju första?

Postad 10 March 2010 - 16:12

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
finns banorna før nerladdning nu eller?

Postad 10 March 2010 - 16:18

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

finns banorna før nerladdning nu eller?

30:e mars om jag får gissa.
Se mer på www.mapathy.com.

Postad 11 March 2010 - 07:27

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0

30:e mars om jag får gissa.
Se mer på www.mapathy.com.

hehe.. ganska komisk sida ændå. "How the hell did you now i was there"
Behøvs verkligen nya kartor som sagt, nya stællen att gømma sig på med sin ælsklings bøssa.

Postad 11 March 2010 - 11:02

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag funderar på att beställa en ny handkontroll, googlade runt och fastnade på denna från Madcats men den var tyvärr trådad, kan man köpa dessa mw2 kontroll trådlösa också?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.