[Dagens bild] Tema: Natur & Landskap
Postad 28 March 2011 - 20:12
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 28 March 2011 - 20:13.
Postad 28 March 2011 - 20:20
Bokehfabriken

K-7 . 50 . 1,7 . 1/3200
Postad 29 March 2011 - 11:27
Fin komponeringBild från dagen!
Fint fotat och behandlat! Du målar upp en dyster värld GroKKen, lite postapokalyptiskt över dina bilder nu!The old stair
Pentax K-5 + DA15 Ltd
Ser ut som ett mycket trevligt ställe att fotaEn till från Råda...
Postad 29 March 2011 - 12:12
Natur och gamla byggnader är en trevlig koppling. Tyvärr var det väldigt hårt ljus i lördags. Får ta om några av bilderna vid ett annat bättre tillfälle......
Ser ut som ett mycket trevligt ställe att fota
Postad 29 March 2011 - 16:19
Finfin bild där GroKKen ( du lyckas alltid med att få den där rätta känslan
Postad 29 March 2011 - 17:23
En bild från igår, blev inte speciellt mycket fotande då, även om det var fint väder, körde istället lite hardcore editing i lightroom på en del av bilderna. Detta är en en av bilderna som jag, bildredigeringsmässigt, har våldfört mig på, gillar den ändå.
Färgerna är helt ändrade, den är ganska kraftigt croppad och med lite överdriven skärpa.
IMGP3518.jpg 148.5K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered2d8d729c, 29 March 2011 - 17:24.
Postad 29 March 2011 - 18:16
Riktigt fina bilder här. Gillar dina två senaste riktigt mycket velo!
Fina bilder... que xray velo GroKKen Floyd
Snyggt Velo, gillar snöbilden med spåren
Intressant bild att titta på, gillar kontrasten i den
Snyggt Velo, Grokken, Ace.
OJJ!
Borde nog kanske plocka fram andra-kameran 450D lite oftare ser jag.
Även om kameran ju har mycket till övers att önska så är det något alldeles speciellt med den 12 Mpxl bildsensorn, det är helt säkert. Även med halvdan normalzoom (17-85) tecknar den bilder på ett charmigt sätt.
Har inte riktigt hunnit med något nytt, så jag tar en repris och en närbild på har-spåret.
S/V konverterad med lite cyan tint.
110326_c.jpg 456.5K
0 Antal nerladdningarSnygg trappbild GroKKen. Du har ett gott öga för komponering och är en fena på att få till bilder som verkligen "poppar". Den senaste skulle nästan kunnat heta "Stairway To Heaven".The old stair
Redigerat av Velodynamic, 29 March 2011 - 18:34.
Postad 29 March 2011 - 19:26
Men tycker den är rätt skön ändå
DSC_0008rr.jpg 796.76K
0 Antal nerladdningar
Postad 29 March 2011 - 19:34
Nice igen Velo!
Postad 29 March 2011 - 19:46
Snyggt Velopelo!Har inte riktigt hunnit med något nytt, så jag tar en repris och en närbild på har-spåret.
Den är cool!Har mixtrat lite i lightroom.. kanske lite för mkt?
Postad 29 March 2011 - 19:53
Den är cool!
Tack Micke..
Har inte riktigt hunnit med något nytt, så jag tar en repris och en närbild på har-spåret.
Snyggt Velo...
Färgerna är helt ändrade, den är ganska kraftigt croppad och med lite överdriven skärpa
Snyggt Floyd..
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 29 March 2011 - 19:53.
Postad 29 March 2011 - 20:13
Tack!Snyggt Floyd, skulle gärna veta i stort vad du gjort. Riktigt bra.
Nice igen Velo!
Allt är gjort i lightroom, kan lägga ut en "grundpreset" som jag sparade när jag kände mig hyfsat nöjd, då är alla inställningar med, det enda jag gjorde efter det var att ändra luminans, nyans och mättnad på färgerna som var med i bilden.
Redigerat av Unregistered2d8d729c, 29 March 2011 - 20:42.
Postad 30 March 2011 - 07:34
Danke!Snyggt Velo, Grokken, Ace.
Tack! Hmmm ja, mycket krig och elände i världen nu som bidrar... eller så beror det på att det var så grått och trist ute i söndags så det blev naturligt att ta dystra bilderFint fotat och behandlat! Du målar upp en dyster värld GroKKen, lite postapokalyptiskt över dina bilder nu!
Tack Ace, det var kul att höraFinfin bild där GroKKen ( du lyckas alltid med att få den där rätta känslan
)
Jag tycker att du klarar dig alldeles utmärkt själv, den här bilden är ju ett fint exempel. Fint motiv och bra efterbehandlat.Mycket trevlig bild som vanligt grokken, vill låna en del av din förmåga att hitta motiv i allt.
En bild från igår, blev inte speciellt mycket fotande då, även om det var fint väder, körde istället lite hardcore editing i lightroom på en del av bilderna. Detta är en en av bilderna som jag, bildredigeringsmässigt, har våldfört mig på, gillar den ändå.
Färgerna är helt ändrade, den är ganska kraftigt croppad och med lite överdriven skärpa.
TackSnygg trappbild GroKKen. Du har ett gott öga för komponering och är en fena på att få till bilder som verkligen "poppar". Den senaste skulle nästan kunnat heta "Stairway To Heaven".
Tycker den fungerar fint, ska jag försöka komma med någon förbättringsmöjlighet så kanske att snön är utfrätt, kanske går att undvika. Annars tycker jag nog du skulle kunna ändra lite på molnen så att de poppar ut mer, ligga på lite mer ljus på dem?Har mixtrat lite i lightroom.. kanske lite för mkt?
Kommer inte på någon bildtext, förslag mottages gärna!
Untitled

Pentax K-5 + DA15 Ltd
Redigerat av GroKKen, 30 March 2011 - 07:35.
Postad 30 March 2011 - 21:06
Ser lite ljus ut på min skärm och kanske en aningen överskärpt. Men annars fint komponerat....Gillar din bild Floyd!
Redigerat av xray, 30 March 2011 - 21:08.
Postad 30 March 2011 - 22:43
Postad 31 March 2011 - 07:28
Postad 01 April 2011 - 06:34
Jag vet inte om ni (du, malko, grokken mm mm) tänker på det, men jag gillar den här retro känslan ni får till ibland.The forgotten forest or something...
Påminner mig om 70 tals film (nej jag levde inte då) vilket är roligt att se
Postad 01 April 2011 - 08:02
Trains
DSC_0173.jpg 657.99K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av overhard, 01 April 2011 - 08:03.
Postad 01 April 2011 - 11:17
Samma trevliga känsla här också, fint!Tack Micke. Jo jag gillar det stuket och nu har jag hittat ett bra preset att utgå ifrån.
![]()
Trains
Postad 01 April 2011 - 11:42
härlig bild!Tack Micke. Jo jag gillar det stuket och nu har jag hittat ett bra preset att utgå ifrån.
Postad 01 April 2011 - 12:14
Ser lite ljus ut på min skärm och kanske en aningen överskärpt. Men annars fint komponerat....
Håller inte helt med men tack
Mycket fint Malko, ser lite retro ut också!
Tack!
Jag antog att Timpo kommenterade bilden ovanför sitt inlägg som var Grokkens bild, men antar att det var Malkos bild som menades. Iofs tycker jag den bilden är klockren också. Bilder från Flickr brukar alltid se något överskärpta ut men ang ljusnivån så tycker jag det är en smaksak. OK, den kanske inte avbildar verkligheten på ett exakt korrekt sätt men jag tycker inte fotot kunde vara mer tilltalande.
Tack. Håller kanske inte med att bilder från Flickr alltid ser överskärpta ut men däremot så skärps samtliga bilder en aning(vet inte om det gäller alla upplösningar)
Redigerat av Unregistereddc087bf6, 01 April 2011 - 12:15.
Postad 01 April 2011 - 12:27
Trevlig känsla på den bilden! Men du kanske ser att utseendet kan vara lite "kantig". Vet inte om detta var din tanke, men om det inte var det antar jag att orsaken till detta beror på att antalet pixlar hos själva bilden minskat ner så kraftigt. Denna tråkiga effekt får ännu större betydelse när kontrast o färger "skruvats" upp till max. Har själv upptäckt att detta går att åtgärda genom att applicera Gaussiskoskärpa innan minskning. OBS bilden behöver bli ganska mjuk om det handlar om större nerminskningar. Kan även vara bra att minska ner bilden i flera steg (t ex fört från 4300 till 2500 och därefter till 1024px).Tack Micke. Jo jag gillar det stuket och nu har jag hittat ett bra preset att utgå ifrån.
"The forgotten forest or something..." ser riktigt bra ut på min skärm i alla fall - bra jobbat!
Redigerat av xray, 01 April 2011 - 12:34.
Postad 01 April 2011 - 12:31
Att bilden är för skarp och ljus eller både och? Som sagt kan ju smaken variera en del...Håller inte helt med men tack
![]()
Tack!
Tack. Håller kanske inte med att bilder från Flickr alltid ser överskärpta ut men däremot så skärps samtliga bilder en aning(vet inte om det gäller alla upplösningar)
Postad 02 April 2011 - 12:46
En Snödroppe
Bifogad fil(er)
Postad 02 April 2011 - 13:16
Postad 02 April 2011 - 14:15
Jag får ta och hålla med om det!Jag tycker din bild var fantastiskt fin Mange. Snygg komp med ett väldigt behagligt ljus. Jag gillar hur du exponerat bilden.
Postad 02 April 2011 - 20:36
Redigerat av overhard, 02 April 2011 - 20:37.
Postad 03 April 2011 - 08:39
Postad 03 April 2011 - 13:22
tror det är någon typ av gammaldags ros
Ett vackert foto med härlig skärpa och färger!
Postad 03 April 2011 - 18:19
TackarRiktigt cool bild Grokken. Snyggt komponerad och snyggt ljus.
Schysst bild mange, bra komposition och häftigt med dimmanKraftledningar
Snyggt fotat och redigerat!
Postad 03 April 2011 - 21:22
DSC_0642.jpg 276.87K
0 Antal nerladdningar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
22 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna