* Officiell Tråd - Iphone 3gs *
4188 svar till detta ämne
Postad 31 December 2009 - 13:21
cyax
-
cyax
-
Användare
-
-
182 inlägg
Testade precis på min 3Gs 16Gb och det är likadant på min. Har inte ens märkt det förrän nu, dvs har inte uppfattat det som något konstigt eller något problem och det gör jag fortfarande inte.
Skönt att det inte verkar vara något fel på min telefon då  Vad använder ni för skyddsfilm till skärmen på era iPhone? Fick med ett till mitt skal men det var oerhört svårt att applicera och jag har fortfarande några luftbubblor (på grund av damm under skyddet antar jag) som jag inte får bort.
Postad 31 December 2009 - 14:07
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Skönt att det inte verkar vara något fel på min telefon då 
Vad använder ni för skyddsfilm till skärmen på era iPhone? Fick med ett till mitt skal men det var oerhört svårt att applicera och jag har fortfarande några luftbubblor (på grund av damm under skyddet antar jag) som jag inte får bort.
Inget just nu, köpte ett billigt men fick också bubblor o grejer.... Har ett Invisible Shield på gång vilken dag som helst, det är lätt att sätta dit utan att få bubblor under bara man använder mycket vätska (tror det är mild tvållösning bara) ur flaskan när man sätter dit det. Har fått lite små repor i skärmen än, men ingen jättestor så jag grämer mig inte så mycket över det, det är ju en telefon och den skall ju användas. Trivs bättre och bättre med min 3Gs 16Gb, tycker fortfarande gränssnittet är lite sådär, men det flyter på bra. Senaste förvärvet från Cydia, SpringSorter som sorterar ikoner (med start på sida 2 har jag valt) efter hur ofta dom används känns som ett lyft, äntligen blir det lite lättare och hitta bland allra hundratals ikoner (varav merparten som man inte använder)... Jag har också 5 kolumner så jag får plats med lite mer på varje sida + OverBoard. Utan Jailbreak hade jag inte orkat med min iPhone det är helt säkert...
Postad 31 December 2009 - 18:57
dred
-
dred
-
Användare
-
-
117 inlägg
Man skulle ju också kunna säga att du får skylla dig själv. Apple har andra regler än andra vad det gäller DOA men samtidigt kanske du borde känt till detta innan?
Det jag tycker är mest intressant är hur du köpte telefonen, gjorde du det direkt i butik eller hade du beställt den via deras hemsida / per telefon? Skulle det vara från deras hemsida eller per telefon så är du direkt skyddad av vår svenska distansavtalslag, oavsett om säljaren heter Apple eller något annat. Då hade du kunnat packa upp luren, konstatera att den inte fungerade och sedan terminera ditt kontrakt i samband med att du skickar tillbaka produkten. Därefter hade det bara varit för dig att köpa en ny i butiken hos Tre eller annan operatör.
Skyla mig själv? Kan man utläsa att Apple har sådana här regler någonstans? Nej är svaret, har gått igenom hela Tre's hemsida för att försöka hitta någon information om att de behandlar Apple annorlunda. Är så fruktansvärt dåligt, och det har jag skrivit till dem med men de lär väl aldrig ändra på något. Tänkte som du också att jag bara kunde säga upp abnmg men det gick inte, då måste man skicka in telefonen och sedan har de 1-2 veckor på sig för att undersöka mobilen och sedan avgöra om de kan häva köpet eller inte. Så det hjälpte föga. Fick en härlig kommentar i butiken när jag ville häva köpet också. "Men då får vi ju en söndrig telefon som vi inte vet vad vi ska göra med" var deras exakta ord.. man blir så trött... För er som letar skydd så rekommenderar jag Invisible shield. Har använt det på min Nokia E71, syrran har det på sin LG touch och svägerskan på sin iPhone 3G och det funkar prima. Sätt dock av lite tid för att applicera det
Postad 31 December 2009 - 22:50
aziraphele
-
aziraphele
-
Användare
-
-
117 inlägg
Hur långtid har det tagit för er att få era telefoner. Ska porta mitt nummer från telesnor till telia. Borde väl få ett tillfälligt nummer tills dess att portningen går igenom. Har beställt via telia.se kanske jag ska säga.
Postad 01 January 2010 - 12:14
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Teliabutikerna och telia.se delar inte samma köpsystem, jag antar att de inte kan samverka för att de är olika företag inom koncernen som styr och ställer.
dred: Om du köper en iphone i en teliabutik och den inte funkar så får du en ny på stubben, sen tar butiken hand om serviceärendet...
Där har du helt fel. Om du får en defekt eller trasig vara i butik så ska den skickas in på service till Anovo som dömer ut den & sen får du en "refurbished" Iphone. Tro mig, så gick turen för mig samt alla andra jag hört om som haft problem med telefonen. Apple har inte DOA i Sverige, varför vet jag inte & helt galet men så är det iaf.
Redigerat av sonyman, 01 January 2010 - 12:15.
Postad 01 January 2010 - 18:55
dred
-
dred
-
Användare
-
-
117 inlägg
Där har du helt fel. Om du får en defekt eller trasig vara i butik så ska den skickas in på service till Anovo som dömer ut den & sen får du en "refurbished" Iphone. Tro mig, så gick turen för mig samt alla andra jag hört om som haft problem med telefonen. Apple har inte DOA i Sverige, varför vet jag inte & helt galet men så är det iaf.
Vet inte exakt vad du menar med "refurbished" i detta sammanhang. Jag ska få en ny skickad till mig i alla fall, nytt IMEI nummer och allt. Stod att den kom från central lagret men det kanske inte betyder så mycket
Postad 01 January 2010 - 20:35
Spritfest
-
Spritfest
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
När jag kör bredbandskollen med min 3gs får jag bara typ 0,5mbit - har ju en 54mbit router. Nån som har nån förklaring?
Datorerna i nätet hamnar ju på ca. 14-15mbit.... (har upp till 24)
Postad 01 January 2010 - 21:25
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Vet inte exakt vad du menar med "refurbished" i detta sammanhang. Jag ska få en ny skickad till mig i alla fall, nytt IMEI nummer och allt. Stod att den kom från central lagret men det kanske inte betyder så mycket 
"Refurbished" är en telefon som de har återanvänt delarna på men med ett helt nytt yttre (vad jag har läst på andra sidor). Dessa har nytt IMEI-nr, nya siffror rakt igenom. Får du en helt ny så är väl det bra, jag fick en refurbished telefon som är helt klockren iaf
Postad 02 January 2010 - 13:19
Spritfest
-
Spritfest
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
När jag kör bredbandskollen med min 3gs får jag bara typ 0,5mbit - har ju en 54mbit router. Nån som har nån förklaring? Datorerna i nätet hamnar ju på ca. 14-15mbit.... (har upp till 24)
Ingen som vet varför wlan går så segt för min Iphone? ska väl klara 802.11 g?
Postad 02 January 2010 - 23:26
Unregisteredd92b4362
-
Unregisteredd92b4362
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har köpt mig iphone äntligen!!. Men nu när jag sitter och ska lyssna på lite musik så kommer det bara ljud ur den ena högtalare (det ser ut som om det är två under) Det kommer bara ur den vänstra. När jag kopplade in iphonen i cd i bilen så var det bara ljud ur den vänstra sidan där oxå. Finns det någon iställning eller är min iphone sönder eller är det så illa att det bara går att få ut mono ur den???
Postad 03 January 2010 - 00:50
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Det ena är en mikrofon (den högra) och den vänstra är den ENDA högtalaren som det kommer musik ur. Alltså inget fel där.
Postad 03 January 2010 - 20:47
Unregisteredcc23e210
-
Unregisteredcc23e210
-
Veteran
-
-
1766 inlägg
Jag letar efter en dockningsstation till min Iphone som både synkar med telefonen och laddar batteriet. Jag vet att Apple har en, men den finns bara i vitt, right? Jag vill gärna ha en svart variant.  Någon som vet?
Postad 03 January 2010 - 22:07
Swe.Stars
-
Swe.Stars
-
Användare
-
-
161 inlägg
Sökte i tråden efter det jag just nu tänker fråga; tips på vad man BÖR och SKA tänka på när man köper en olåst mobiltelefon via Tradera. Att kolla mobilen grundligt går bra då säljaren använder sig av "Paysongaranti" (= jag måste bekräfta att varan är OK innan pengarna släpps av mellanhanden - Payson - till säljaren) men vad bör jag fråga innan?
Något jag tänkt på är alla dessa olika versioner av iPhone 3GS som släpps.
Om jag köper en med en viss firmwire/mjukvara och den då är olåst (vilket jag gissar på innebär att den är "jailbreakad" ) innebär det automatiskt att uppdateringar av mjukvaran inte kan göras på grund av att den är "jailbreakad"?
Jätte tacksam för snälla svar =)
Postad 03 January 2010 - 22:34
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Sökte i tråden efter det jag just nu tänker fråga; tips på vad man BÖR och SKA tänka på när man köper en olåst mobiltelefon via Tradera. Att kolla mobilen grundligt går bra då säljaren använder sig av "Paysongaranti" (= jag måste bekräfta att varan är OK innan pengarna släpps av mellanhanden - Payson - till säljaren) men vad bör jag fråga innan?
Något jag tänkt på är alla dessa olika versioner av iPhone 3GS som släpps. Om jag köper en med en viss firmwire/mjukvara och den då är olåst (vilket jag gissar på innebär att den är "jailbreakad" ) innebär det automatiskt att uppdateringar av mjukvaran inte kan göras på grund av att den är "jailbreakad"?
Jätte tacksam för snälla svar =)
Du kan uppdatera dina apps även fast din iPhone är jailbreakad. Skulle du få en iPhone med ett äldre OS installerat och vill uppdatera den till nyaste OS (3.1.2) så kommer din jailbreak försvinna. Då måste du jailbreaka den på nytt efter uppdateringen.
Redigerat av Mentos, 03 January 2010 - 22:35.
Postad 04 January 2010 - 00:26
Unregisteredd92b4362
-
Unregisteredd92b4362
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det ena är en mikrofon (den högra) och den vänstra är den ENDA högtalaren som det kommer musik ur. Alltså inget fel där.
Ok tack för det!!! vet du om det går att få utt stereo ljud med en 3.5 plugg in i cd spelare eller är det bara mono som gäller på iphone 3G
Postad 04 January 2010 - 01:05
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Ok tack för det!!! vet du om det går att få utt stereo ljud med en 3.5 plugg in i cd spelare eller är det bara mono som gäller på iphone 3G
Det bör väl vara stereo eftersom det är samma utgång som du stoppar dina lurar i eller hur? Annars skulle du ju ha monoljud i lurarna. Prova så får du se, det går inte sönder
Postad 04 January 2010 - 03:52
Swe.Stars
-
Swe.Stars
-
Användare
-
-
161 inlägg
Du kan uppdatera dina apps även fast din iPhone är jailbreakad. Skulle du få en iPhone med ett äldre OS installerat och vill uppdatera den till nyaste OS (3.1.2) så kommer din jailbreak försvinna. Då måste du jailbreaka den på nytt efter uppdateringen.
.. så jag borde alltså se till att den har OS 3.1.2 eller fungerar 3.1.1? Hur ber jag säljaren kontrollera vilket OS telefonen har, om denne nu inte vet hur? Och sist: finns det olika former av jailbreak så att man inte köper en telefon som har blivit jailbrekad av den "sämsta" formen av jailbreak? .. tackar så hjärtligt för dina svar innan Mentos  Edit: Jag kom på ytterligare en fråga. Säljaren jag har i åtanke säljer en mobil inköpt från USA. Kommer det på NÅGOT sätt påverka mig som köpare i jämförelse om den hade varit svensksåld? Som sagt - enormt tacksam för alla hjälpsamma svar! =)
Redigerat av Swe.Stars, 04 January 2010 - 05:44.
Postad 04 January 2010 - 13:37
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
.. så jag borde alltså se till att den har OS 3.1.2 eller fungerar 3.1.1? Hur ber jag säljaren kontrollera vilket OS telefonen har, om denne nu inte vet hur? Och sist: finns det olika former av jailbreak så att man inte köper en telefon som har blivit jailbrekad av den "sämsta" formen av jailbreak?
.. tackar så hjärtligt för dina svar innan Mentos 
Edit: Jag kom på ytterligare en fråga. Säljaren jag har i åtanke säljer en mobil inköpt från USA. Kommer det på NÅGOT sätt påverka mig som köpare i jämförelse om den hade varit svensksåld?
Som sagt - enormt tacksam för alla hjälpsamma svar! =)
Jag personligen tycker att man bör ha senaste OS 3.1.2 installerat och du ser enklast detta genom att gå in i telefonens inställningar--->allmänt--->om--->version. Där står vilket OS som är installerat. Det finns olika typ av jailbreak men jag rekommenderar blackra1n som jag själv använt. Finns en bra guide här som du kan läsa ang jailbreak.
Postad 04 January 2010 - 14:25
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Ska och hämta min nya telefon i eftermiddag.
Tänkte kolla det där med laddning, hur är det med Iphone 3GS? Måste den ladda X timmar innan man kan använda den? Eller är det bara slå på och koppla den till datorn och tryka i alla apps?
Är det något mera jag bör tänka på? Vill ju vara Fit for fight när man öppnar lådan så att säga
Tack på förhand.
Postad 04 January 2010 - 14:55
Spata
-
Spata
-
Användare
-
-
130 inlägg
Ska och hämta min nya telefon i eftermiddag.
Tänkte kolla det där med laddning, hur är det med Iphone 3GS? Måste den ladda X timmar innan man kan använda den? Eller är det bara slå på och koppla den till datorn och tryka i alla apps?
Är det något mera jag bör tänka på? Vill ju vara Fit for fight när man öppnar lådan så att säga 
Tack på förhand.
Nä det är bara tuta och köra! Ha lite god tid på dig och njut!
Postad 04 January 2010 - 23:26
dred
-
dred
-
Användare
-
-
117 inlägg
Då har man äntligen fått sin mobil, körde dock och hämtade den själv när den kom till Tre butiken.
Klart skoj mobil, tips mottages dock på hur man får in en egen ringsignal. Har kört samma i flera år och vill inte tappa den jag har.
Postad 05 January 2010 - 07:38
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Då har man äntligen fått sin mobil, körde dock och hämtade den själv när den kom till Tre butiken. Klart skoj mobil, tips mottages dock på hur man får in en egen ringsignal. Har kört samma i flera år och vill inte tappa den jag har.
Läs igenom tråden, all sådan information finns här i flera omgångar!
Postad 05 January 2010 - 09:02
Jeesper
-
Jeesper
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Då har man äntligen fått sin mobil, körde dock och hämtade den själv när den kom till Tre butiken. Klart skoj mobil, tips mottages dock på hur man får in en egen ringsignal. Har kört samma i flera år och vill inte tappa den jag har.
Googla på Iringer, enkelt och bekvämt. Skickar signalen rakt in i Itunes sen!
Postad 05 January 2010 - 12:44
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Vart köper man billigast invisibleSHIELD (Full body) till 3GS?
Hittade de på teknikmagasinet för 249kr, finns det billigare någonstans?
Postad 05 January 2010 - 14:29
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Googla på Iringer, enkelt och bekvämt. Skickar signalen rakt in i Itunes sen!
Iringer.net
Postad 05 January 2010 - 20:32
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Eftersom jag är nybliven Ifån (+ poäng till dem som fatta skämtet). så flödar frågorna ganska bra just nu.
Har kommit så långt att jag spelar och "appar" hela dagarn 
Men nu vill jag ha en personlig sms signal! (ringsignal var inga problem att byta). Kan man lägga till egna sms signaler?, i så fall hur?
Sen undrar jag om ni har några bra tips på vart man kan hitta skysta ringsignaler? någon sida som ni tycker sticker ut ur mängden, vet att man kan googla men då hittar man mycket skit. Så om ni kan peka ut nålarna i höstackarna skulle det vara riktigt bra. Sen är ju alltid Gratis gott
Tack på förhand.
Postad 06 January 2010 - 00:11
tojjemannen
-
tojjemannen
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Grattis till din Ifån, har haft min i 4 mån och kan fortfarande inte sluta att pilla med den.
På audiko.net kan du hitta vilken ringsignal du vill och hittar du inte det du söker viket skulle vara förvånande, kan du fixa din egen signal direkt via deras sida. Allt är gratis och du behöver bara registrera dig för att logga in som medlem.
Skulle oxå gärna vilja veta hur man fixa en egen SMS signal då orginalen är riktigt trista.
Postad 06 January 2010 - 00:54
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
.. så jag borde alltså se till att den har OS 3.1.2 eller fungerar 3.1.1? Hur ber jag säljaren kontrollera vilket OS telefonen har, om denne nu inte vet hur? Och sist: finns det olika former av jailbreak så att man inte köper en telefon som har blivit jailbrekad av den "sämsta" formen av jailbreak?
.. tackar så hjärtligt för dina svar innan Mentos 
Edit: Jag kom på ytterligare en fråga. Säljaren jag har i åtanke säljer en mobil inköpt från USA. Kommer det på NÅGOT sätt påverka mig som köpare i jämförelse om den hade varit svensksåld?
Som sagt - enormt tacksam för alla hjälpsamma svar! =)
Uppgradera till 3.1.2 och kör sedan Blackra1n om du vill jailbreaka och ev. låsa upp. Enda nackdelen med en iPhone köpt i USA är att garantin endast gäller i just USA då apple inte har World Wide garanti på iphones. Vart köper man billigast invisibleSHIELD (Full body) till 3GS?
Billigast blir definitivt om du köper direkt från Zagg.com. Där kostar de $24.99 (183 SEK), och om du använder rabattkoden "ZAGG20" så får du 20% rabatt = $20 (147 SEK). Frakten till Europa kostar bara $3.49 (26 SEK). Så, sammanlagt i svenska kronor blir det ca 173kr. Men nu vill jag ha en personlig sms signal! (ringsignal var inga problem att byta). Kan man lägga till egna sms signaler?, i så fall hur?
Skulle oxå gärna vilja veta hur man fixa en egen SMS signal då orginalen är riktigt trista. 
Det går inte att lägga in egna sms-signaler (eller andra slags signaler heller för den delen). Det går endast att lägga in egna ringsignaler. (Om man inte jailbreakar förstås).
Postad 06 January 2010 - 01:32
dred
-
dred
-
Användare
-
-
117 inlägg
Det är klart värt 249 kr.. men om du orkar så kika på Amerikanska Ebay... köpte invisible shield till min förra nokia, syrrans LG thouch och min svägerskas iphone. Alla hamnade runt 100-140 kr, inklusive frakt så klart.
Postad 06 January 2010 - 16:21
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Eftersom jag är nybliven Ifån (+ poäng till dem som fatta skämtet). så flödar frågorna ganska bra just nu.
Har kommit så långt att jag spelar och "appar" hela dagarn  Men nu vill jag ha en personlig sms signal! (ringsignal var inga problem att byta). Kan man lägga till egna sms signaler?, i så fall hur?
Sen undrar jag om ni har några bra tips på vart man kan hitta skysta ringsignaler? någon sida som ni tycker sticker ut ur mängden, vet att man kan googla men då hittar man mycket skit. Så om ni kan peka ut nålarna i höstackarna skulle det vara riktigt bra. Sen är ju alltid Gratis gott 
Tack på förhand.
Nakko.com
Postad 06 January 2010 - 20:27
JBA69
-
JBA69
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jag letar efter en dockningsstation till min Iphone som både synkar med telefonen och laddar batteriet. Jag vet att Apple har en, men den finns bara i vitt, right? Jag vill gärna ha en svart variant. Någon som vet?
Funkar denna för dig? Har den själv! http://www.netonnet....ordsstall/apple
Postad 09 January 2010 - 13:58
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Hmmm...det var ju både bra och dåligt. Hur tycker du då själv att det totalt sett fungerar med ljudböcker på iPhonen då, vad är bra, vad är dåligt? Och hur står sig iTunes shoppen gällande ljudböcker avseende innehåll och kvalite? Finns Audible inne i iTunes eller menar du ljudböcker köpta direkt från dom?
Nu finns Storytel på App Store. Streamingbaserad ljudbokslyssning för 149kr/månad.
Postad 09 January 2010 - 14:21
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Nu finns Storytel på App Store. Streamingbaserad ljudbokslyssning för 149kr/månad.
Såg det också, och laddade ner den direkt och provade lite snabbt och spontant kändes den riktigt bra, bättre användarvänlighet än på t.ex. Symbian (iaf den tidigare versionen) och bättre ljud.
Postad 09 January 2010 - 14:24
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Tycker denna produkt är överskattad, knepigt att få på den på ett bra sätt och så ger den ett ganska fult intryck, så jag kastade min i soptunnan. Å andra sidan är min iPhone rätt ny och man kanske är beredd att tänka om när den börjar bli mer sliten, brukar dock inte lyckas slita speciellt mkt på mina telefoner, och det är ju dessutom ett bra skäl att köpa en ny om man lyckas göra det trots allt
Postad 09 January 2010 - 14:36
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag letar efter en dockningsstation till min Iphone som både synkar med telefonen och laddar batteriet. Jag vet att Apple har en, men den finns bara i vitt, right? Jag vill gärna ha en svart variant. Någon som vet?
MyTrendyPhone.se har svart.Kostar 181 kr
Redigerat av Ramboline, 09 January 2010 - 14:43.
Postad 09 January 2010 - 16:22
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Tycker denna produkt är överskattad, knepigt att få på den på ett bra sätt och så ger den ett ganska fult intryck, så jag kastade min i soptunnan. Å andra sidan är min iPhone rätt ny och man kanske är beredd att tänka om när den börjar bli mer sliten, brukar dock inte lyckas slita speciellt mkt på mina telefoner, och det är ju dessutom ett bra skäl att köpa en ny om man lyckas göra det trots allt 
Ja det var riktigt bökigt att få på den! Sen att man har en vit telefon gjorde det inte lättare. Det värsta var inte att få på det rakt, utan att hålla alla svarta damkorn borta från telefonen!.. riktigt pilligt! Men jag kan hålla med om att det kanske ser lite sunkigt ut för helt invisible är det inte. Men syns bara på nära håll. I slutändan tycker jag det är helt värt det i alla fall, eftersom jag är ganska aktiv och har ett jobb som brukar slita på telefonerna så tycker jag det är perfekt med skyddet. Så helt klart värt sina 250kr som det kostade för den som täcker hela telefonen.
Postad 09 January 2010 - 18:05
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Fan man borde kunna maskera knappar, uttag och hål för att sedan dopa den i någon lösning som bildar ett transparent heltäckande skydd. Detta ska naturligtvis gå att demontera senare. Det hade varit en höjdare.
Postad 13 January 2010 - 20:35
Gaara
-
Gaara
-
Användare
-
-
174 inlägg
Jag antar att det inte finns någon lösning till att få push att fungera när telefonen är låst/sover? Det som är konstigt är att det funkade första dagen(då jag hade tillgång till Edge, har tagit bort det nu), nu har det slutat fungera. Kan det helt enkelt vara som så att push inte fungerar om man bara kör WiFi, då telefonen stänger av WiFi under sömn? Lite tråkigt då det är en trevlig funktion att ha.
Postad 14 January 2010 - 01:12
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Push funkar för mig i sleep mode, är din jb:ad?
Postad 14 January 2010 - 08:32
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Vet någon om google har fixat problemet med gmail push? Raderade mail hamnar i Alla Mail, j-vligt irriterande.
Postad 14 January 2010 - 10:24
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Vet någon om google har fixat problemet med gmail push? Raderade mail hamnar i Alla Mail, j-vligt irriterande.
Det har jag inga problem med. Dock så är det ju inte meningen att man ska ta bort mail från sitt gmail-konto, bara markera eventuella som skräppost. Du har ju sökmöjlighet och sedan i stort sett obegränsat utrymme, så varför ta bort?
Redigerat av zinned78, 14 January 2010 - 10:24.
Postad 14 January 2010 - 10:36
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Det har jag inga problem med. Dock så är det ju inte meningen att man ska ta bort mail från sitt gmail-konto, bara markera eventuella som skräppost. Du har ju sökmöjlighet och sedan i stort sett obegränsat utrymme, så varför ta bort?
Jag får ca 15-20 mail varje dag båda privat och via jobbet, jag raderar alltid oviktiga mail av nån anledning  Innan push kunde man radera alla mail direkt via inkrogen, google måste fixa detta.
Postad 14 January 2010 - 10:59
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Jag får ca 15-20 mail varje dag båda privat och via jobbet, jag raderar alltid oviktiga mail av nån anledning  Innan push kunde man radera alla mail direkt via inkrogen, google måste fixa detta.
Vänj dig av med att radera istället, rätt sätt att använda Gmail och då har du i samma veva löst ditt problem.
Postad 14 January 2010 - 12:30
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Vänj dig av med att radera istället, rätt sätt att använda Gmail och då har du i samma veva löst ditt problem.
Då får jag göra så i väntan på googles lösning.
Postad 14 January 2010 - 13:02
Gaara
-
Gaara
-
Användare
-
-
174 inlägg
Push funkar för mig i sleep mode, är din jb:ad?
Nej, min var inte det, grejen var ju att det fungerande perfekt när jag hade tillgång till edge(jag antar att telefonen kopplade upp sig mot det i sleep, då den stänger WiFi, eller så var det helt enkelt något annat. Kvittar dock nu, jag ångrade mitt köp för tillfället, ska invänta och se X10 blir.
Postad 17 January 2010 - 19:39
holetaker
-
holetaker
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Jag måste säga att man blir inte direkt klok på denna tråden. Så många funktioner som funkar för vissa och inte funkar för andra. Sen finns det funktioner för jailbreakade telefoner och andra för icke jailbreakade telefoner.
Sen har jag även läst att jailbreak bara tar bort operatörslåsningen, medan jag i andra inlägg fått uppfattningen att det tar bort Apples mjukvaruspärr för att lägga in 3:dje parts program.
Iom att detta är den officiella tråden för Iphone 3GS, borde man väl hålla sig till originaltelefonen. Inte till sånt som inte är tillåtet, eller har jag fel?. Starta en egen tråd för jailbreakade telefoner
Så jag skulle vilja veta om det går att lägga in mp3 som ringsignal på en Iphone 3GS? Utan att behöva mixtra med mjukvaran i den såklart
Postad 17 January 2010 - 20:02
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag måste säga att man blir inte direkt klok på denna tråden. Så många funktioner som funkar för vissa och inte funkar för andra. Sen finns det funktioner för jailbreakade telefoner och andra för icke jailbreakade telefoner. Sen har jag även läst att jailbreak bara tar bort operatörslåsningen, medan jag i andra inlägg fått uppfattningen att det tar bort Apples mjukvaruspärr för att lägga in 3:dje parts program.
Iom att detta är den officiella tråden för Iphone 3GS, borde man väl hålla sig till originaltelefonen. Inte till sånt som inte är tillåtet, eller har jag fel?. Starta en egen tråd för jailbreakade telefoner
Så jag skulle vilja veta om det går att lägga in mp3 som ringsignal på en Iphone 3GS? Utan att behöva mixtra med mjukvaran i den såklart
Ja det går utmärkt. Man får konvertera den till rätt format och importera den till itunes bara. iRinger har jag kört för att göra detta. Håller med om att JB telefoner borde haft en egen tråd då denna tråden är grymt rörig.
Redigerat av Darkie, 17 January 2010 - 20:04.
Postad 17 January 2010 - 20:12
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Postad 17 January 2010 - 21:05
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
Jag letar efter en dockningsstation till min Iphone som både synkar med telefonen och laddar batteriet. Jag vet att Apple har en, men den finns bara i vitt, right? Jag vill gärna ha en svart variant. Någon som vet? http://www.netonnet......8124953,4893)Inte original med den funkar! plus att du får med en 220v adapter och usbkabel!
Postad 18 January 2010 - 12:09
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Min iPhone slukar batteri nu sen två dagar tillbaka. Stack hemifrån imorse med nästan fulladdat (97%) batteri och nu kl 12:00 har jag 36%. Jag har läst ett mail annars har inte ens rört mobilen!
Jag brukar även stänga av Wifi:n när jag inte är hemma. Det enda jag har på är 3G och Push!!
Edit: måste tillägga att det är en iPhone 3GS som köptes för 3 mån sen fabrikolåst från Australien.
Redigerat av Lias08, 18 January 2010 - 12:15.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|