Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 September 2011 - 21:15

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
ny beta
http://forums.boxee....ead.php?t=43692

Postad 26 September 2011 - 22:28

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Jag skulle passa mig för en beta och fungerar BB varför chansa?

Postad 26 September 2011 - 22:34

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Körde en 1080p Mkv av lite bättre kvalite idag, från min Nas
Stannade upp ibland och laddade

Ganska dåligt måste jag säga

Hände aldrig med min äldre mediaspelare

Postad 26 September 2011 - 22:48

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Har tittat på Dazed And Confused som var en ren bd-rip på 30GB och det hackade inte en enda gång.

Postad 26 September 2011 - 22:57

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Hade inte du en Oppo MalcomX? (eller är det bara något jag fått för mig?)
Pröva att streama filmen till den, funkar kanonbra hos mig.

Mvh ville_vonka

Postad 26 September 2011 - 23:13

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Har tittat på Dazed And Confused som var en ren bd-rip på 30GB och det hackade inte en enda gång.

Vad bra för dig
Men jag har trådat Cat7 och GB NAS så enda flaskhalsen i mitt system är Boxee
Något annat kan det inte vara

Hade inte du en Oppo MalcomX? (eller är det bara något jag fått för mig?)
Pröva att streama filmen till den, funkar kanonbra hos mig.

Mvh ville_vonka

Jo det har jag faktiskt också en i samlingen
Men det har jag aldrig nämnt :o
( men vem har inte det om man har en riktig hembio ;) )
Skall testa den också
Tack för tipset :)

Redigerat av MalcomX, 26 September 2011 - 23:14.

Postad 26 September 2011 - 23:16

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Haha, listade nästan ut det då du skrivit mkt i Oppo 93 tråden :)
Den funkar bättre att streama till än min Mac Mini med Xbmc. Lycka till :)

Redigerat av Unregistered95265801, 26 September 2011 - 23:25.

Postad 26 September 2011 - 23:33

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Vad bra för dig
Men jag har trådat Cat7 och GB NAS så enda flaskhalsen i mitt system är Boxee
Något annat kan det inte vara

Nä hur ska det kunna vara det för nätverk är ju så pålitliga :)

Postad 27 September 2011 - 00:06

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Nä hur ska det kunna vara det för nätverk är ju så pålitliga :)

Ja mitt är
Fungerar perfekt till allt annat
Varför blir men så anti, när man kritiserar eller frågar i negativ form om boxee
Är det för att man stöter sig med de de frälsta ?

Dessutom är jag så förbannat trött på dessa låsningar

Klarar boxen inte av att man har 500 filmer i sitt bibliotek
Eller vad är det som är problemet ?

Ja, jag har gjort fabriksåterställningar och har nu sista betan
Men problemet har funnits där hela tiden och värre har det blivit ju fler filer
som jag har lagt till i bibiliteket

Redigerat av MalcomX, 27 September 2011 - 00:16.

Postad 27 September 2011 - 00:15

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Ja mitt är
Varför blir men så anti, när man kritiserar eller frågar i negativ form om boxee

Ditt inlägg var ett konstaterande och inte i ett syfte att få hjälp med ditt problem.
Men eftersom ditt nätverk är så perfekt kanske du ska återgå till din gamla mediaspelare eftersom den gör ett så bra arbete.

Haha.......

Postad 27 September 2011 - 00:36

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Ja mitt är

Dessutom är jag så förbannat trött på dessa låsningar

Klarar boxen inte av att man har 500 filmer i sitt bibliotek
Eller vad är det som är problemet ?

Ja, jag har gjort fabriksåterställningar och har nu sista betan
Men problemet har funnits där hela tiden och värre har det blivit ju fler filer
som jag har lagt till i bibiliteket

Jag har 300+ filmer och 30+ serier och min BB låser sig inte.
Men den kan uppvisa en viss seghet när jag slutar att titta på en film och återgår till menyn.
Med tanke på hur min Tvix inte klarade av att spela alla filtyper men BB gör det så är segheten något jag kan leva med.
Att lägga in en beta som flera rapporterat skapa fler bekymmer ser inte jag som en lösning.
Utan du kanske ska se om inte en tidigare firmware kan vara lösningen

Postad 27 September 2011 - 08:22

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0
Initialt hade jag problem med att den buffrade vid vissa tillfällen. Ibland kunde jag köra allt och ibland buffrade den på småfiler. Körde då trådat trodde jag.
MEN jag började upptäcka att buffringen skedde när vi använde micron.... Letade lite i menyerna och såg då att den körde trådlöst :wacko: man var tvungen att checka i rutan för trådat. Jag trodde den gjorde som en dator och valde det automatiskt när man pluggade i kabeln. Efter det har jag inte haft några buffringar.
Har ett lexcom nätverk, Cat6 och en netgear stora NAS.

Postad 27 September 2011 - 08:59

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Skulle man kunna använda en USB splitter mellan HTPC->exern HDD<-Boxee, så jag slipper starta HTPCn för att kolla på film, när allt jag vill se ligger på den externa..? eller blir det nån konflikt däremellan tro..?

Redigerat av Garrett, 27 September 2011 - 09:12.

Postad 27 September 2011 - 11:42

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Men Malcolm,

Om den nu är så dålig, varför byter du inte ut den? Det borde väl vara den bästa lösningen för dig.

/MrStarhouse

Postad 27 September 2011 - 14:06

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Skulle man kunna använda en USB splitter mellan HTPC-&gt;exern HDD&lt;-Boxee, så jag slipper starta HTPCn för att kolla på film, när allt jag vill se ligger på den externa..? eller blir det nån konflikt däremellan tro..?

Funkar säkert bra så länge du bara har en av maskinerna igång samtiigt. Eller så bygger du NAS av den för att kunna komma åt disken från flera maskiner samtidigt.

Postad 27 September 2011 - 18:52

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jag skulle passa mig för en beta och fungerar BB varför chansa?

same shit, different names =)
Ytterst få sammahang normalutvecklare släpper något som nämnvärt kan kallas stable, så i min mening är det skitsamma om man kallar det intermediate eller final release. Har man problem kan det vara värt att pröva "betor".
I och med att boxee ändå autouppdaterar så har man inte mycket att säga till om så länge man inte blockerar servern i routern.

Postad 27 September 2011 - 19:48

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Hoppas att du försökte skämta :unsure:

Men nu är vi offtopic, så vi låter det vara där och återgår till Lekboxen som även jag tycker
är rolig att leka med ;)

Usch så mycket dynga man hittar i en tråd som man trodde handlade om boxee.
Ska man behöva dra hela köret med att digital signal är identisk?
En BD-spelare eller mediaspelare ska ta streamen på skivan eller filen (dessa är bitvis identiska, en rip är exakt likadan som skivan) och sedan packa upp bilden och eventuellt ljudet vilket bara kan göras på exakt ett sätt med de codex. Ut kommer en identisk stream som puttas ut på HDMI. Det finns ingen skillnad.
På samma sätt så kan du köpa en BD-spelare på ICA och få exakt samma HDMI stream som på en från hifi-klubben

Däremot när vi börjar prata om uppskalning och osv så sklijer det rejält mellan olika spelare.

URsäkta att jag kanske väckte liv i nått elände som ni kommit över nu, men kände att man måste göra en tjänst för mänskligheten i denna värld där det fortfarande finns folk som tror att supra-hdmikabel ger en bättre bildupplevelse än clas ohlson kabeln ;)

P.S. UNdra om det finns folk som köper en USB.kabel för 1500:- för att få bättre utskrifter mot skrivaren eller kanske bättre ljud när man synkar mp3or mot iPoden. Eller varför inte en tokdyr nätverkskabel för att få lite skarpare upplevelse när man surfar på aftonbladet.se? ;)

Postad 27 September 2011 - 19:59

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Funkar det bra att streama filmer över nätverket?

Har kört trådlöst (n-standard) och tyngre 1080p MKW kan stanna upp ett par sekunder vilket händer max 2-3 gånger i filmen.
När man spolar så brukar det ta 2-3 sekunder innan den buffrar upp och startar vilket kan vara småpilligt när man kör "hoppa 10sek framåt"funktionen.

Idag kopplade jag in den med kabel istället och rekommenderar helt klart att göra detta om man har möjlighet.
Ingen buffring än så länge
Uppstartstiden på en film blir ungefär hälften (den va helt ok innan också)
SNabbspolning och hopp10sek går som en dans. På DVD-iso så börjar filmen snurra direkt när du släpper "slidern" utan fördröjning/buffring, på en 1080p film så tar det kanske 0,5 sek. Riktigt rappt

Satt och testade Youtube-appen igår som har helt nytt gränssnitt. Men så fruktansvärt dålig den har blivit!
För att gå ur den så krävdes det att jag "backade" genom alla sökningar. Någon annan som upplever samma problem?

Japp back-knappen verkar fungera som upp-pil ibland. Om jag toktryckte på back så fråga den till slut om jag ville avsluta appen.

En fråga. Någon som har erfarenhet av två eller fler Boxee i samma "system". Jag har nu boxeen i bion och vill få samma utbud i två andra rum.
De kommer hämta filmer/serier från samma NAS. Kommer det bli några konflikter?
Jag kan köra trådat i alla rum men kan bandbredden bli ett problem?

En tanke är också att ha en HDMI-splitter i bion för att sedan "skicka" signalen via en HDMI-extender över nätverket till ett eller två rum. Då får givetvis bara en titta åt gången, eller kan en HDMI signal visas på flera bildvisare? Någon som har denna lösningen som kan ge lite input.

Det är inte boxee i sig som spelar roll utan din NAS och ditt nätverk. Kör du allt trådlöst kan det eventuellt bli problem.
Dock är det nog NASen som spelar störst roll. Går du på en enkel Netgear STORA så kan det bli väl tungt, men om du går upp på en ReadyNas Ultra eller motsvarande så lär du kunna köra 3-4 boxee box utan problem

Postad 27 September 2011 - 20:03

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Kör du DNLA eller Samba eller motsvarande?
Boxee ska ju ha småstrul med DNLA så...

Postad 27 September 2011 - 21:51

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

I och med att boxee ändå autouppdaterar så har man inte mycket att säga till om så länge man inte blockerar servern i routern.

Precis vad jag gör :)

Postad 27 September 2011 - 22:22

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

En BD-spelare eller mediaspelare ska ta streamen på skivan eller filen (dessa är bitvis identiska, en rip är exakt likadan som skivan) och sedan packa upp bilden och eventuellt ljudet vilket bara kan göras på exakt ett sätt med de codex. Ut kommer en identisk stream som puttas ut på HDMI. Det finns ingen skillnad.
På samma sätt så kan du köpa en BD-spelare på ICA och få exakt samma HDMI stream som på en från hifi-klubben

Däremot när vi börjar prata om uppskalning och osv så sklijer det rejält mellan olika spelare.

URsäkta att jag kanske väckte liv i nått elände som ni kommit över nu, men kände att man måste göra en tjänst för mänskligheten i denna värld där det fortfarande finns folk som tror att supra-hdmikabel ger en bättre bildupplevelse än clas ohlson kabeln ;)

P.S. UNdra om det finns folk som köper en USB.kabel för 1500:- för att få bättre utskrifter mot skrivaren eller kanske bättre ljud när man synkar mp3or mot iPoden. Eller varför inte en tokdyr nätverkskabel för att få lite skarpare upplevelse när man surfar på aftonbladet.se? ;)

En fantastisk bra sammanfattning :).
Det är helt klart min uppfattning också, och nej jag hör ingen skillnad på olika högtalarkablar heller.

Postad 27 September 2011 - 22:28

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har några undringar runt Boxee Boxen som jag gärna skulle vilja få hjälp med.

Vad är det som styr om en "film" visas upp under FILMER eller TV-SERIER?
Rent fysisk ligger dessa separerade i olika foldrar på min Windows Home Server, men efter en skanning så ser jag att vissa filmer dyker upp under TV-SERIER och inte FILMER som ju är min önskan. Kan jag påverka/styra detta på något smidigt sätt själv?
Jag kör med Ember Media Manager och skapar NFO-filer samt tankar ner omslag/posters via detta program...kanske är det en flagga i NFO-filen som styr var den hamnar!!?

Är det någon som har fått till bak- och framspolningen på ett bra sätt? Jag skulle vilja trycka på västerpil för att hoppa 10-20 sekunder bakåt och kanske motsvarande funktion för att hoppa framåt. Jag får tyvärr inte detta att fungera på ett smidigt sätt :(.

Postad 27 September 2011 - 22:48

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Kör du DNLA eller Samba eller motsvarande?
Boxee ska ju ha småstrul med DNLA så...

Kör NFS då jag upplever det som bättre
DNLA kan jag inte köra, då texten inte funkar med den versionen av twonky som ligger i QNAP (arm)
Samba skall väl funka numera, med jag har alltid kört NFS så jag gör väl så av gammal vana

Men Malcolm,

Om den nu är så dålig, varför byter du inte ut den? Det borde väl vara den bästa lösningen för dig.

/MrStarhouse

Vad var det för ett svar :wacko:

Postad 27 September 2011 - 22:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

En BD-spelare eller mediaspelare.....

Det är tyvärr inte så enkelt
Om du är intresserad av Film, så skall du söka upp de med specialkompetens inom området
så kommer de att visa dig skillnaderna. Skillnaden finns, men för att verkligen kunna se dessa skillnader
så krävs det bättre utrustning, än den gemene man sitter med.

Men skillnaden mellan de bästa BD spelarna och en standard spelare för 4-5000 har minskat

Skicka mig ett pm så skall jag rekommendera dig vart du kan se detta, beroende på var du bor

Du kan börja med att läsa och berätta allt du vet för Ringblixt i denna tråden ;)
http://www.component...pic=10975&st=15

Redigerat av MalcomX, 27 September 2011 - 23:09.

Postad 28 September 2011 - 05:29

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Har nu dolt ett gäng inlägg, tillbaka till topic tack!

Postad 28 September 2011 - 08:58

Unregistered7afc8e2f
  • Unregistered7afc8e2f
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Har en D-Link Boxee. Hittade denna videon på youtube http://www.youtube.c...feature=related. 1.04 in i videon får han fram ett sökfält till vänster.

Kan någon förklara hur jag får fram det sökfältet? Har inte den lilla gula markeringen till vänster när jag tillar på apps eller shows. Har även provat dra ut pekaren till vänster men inget händer.

Postad 28 September 2011 - 09:43

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

...Vad är det som styr om en "film" visas upp under FILMER eller TV-SERIER?

Det är med all säkerhet filnamnet, och huruvida boxee:s "indexering" hittar titeln under den ena eller andra kategorin.
Vill man ändra på det där får man döpa om filerna enl de nfo-mallar som finns, eller "indexera manuellt".

...Om du är intresserad av Film, så skall du söka upp de med specialkompetens inom området
så kommer de att visa dig skillnaderna. Skillnaden finns, men för att verkligen kunna se dessa skillnader
så krävs det bättre utrustning, än den gemene man sitter med.

...Du kan börja med att läsa och berätta allt du vet för Ringblixt i denna tråden ;)

Sagde Ringblixt verkar inte ha 100% koll på vad han skriver, och dessutom vet de flesta vid det här laget att kopplingen mellan pris och kvalitet eller "göra rätt" inte är särskilt självklar. Det som avhandlas i den där tråden har dessutom ingen bäring här.

Pudelns kärna är att man kan betala hur mycket stålar som helst och fortfarande inte vara ett skvatt säker på att grejorna "gör rätt", och det finns dessutom ingenting som säger att en dedicerad bd-spelare generellt levererar "bättre" eller "mer korrekt" signal via hdmi än en mediaspelarbox. Svepande generaliseringar av den typen är vanskliga och helt enkelt ingen god idé...

...1.04 in i videon får han fram ett sökfält till vänster.
Kan någon förklara hur jag får fram det sökfältet? Har inte den lilla gula markeringen till vänster när jag tillar på apps eller shows.

Det är säkerligen helt enkelt så att funktionen finns i mjukvaruversionerna av boxee, men inte i dlink boxee box.

Redigerat av Unregistered277056c3, 28 September 2011 - 09:45.

Postad 28 September 2011 - 09:55

Unregistered7afc8e2f
  • Unregistered7afc8e2f
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Det är säkerligen helt enkelt så att funktionen finns i mjukvaruversionerna av boxee, men inte i dlink boxee box.

OK, finns det ingen sökfunktion i Dlink Boxee box för tex appar eller kunna söka i sitt filmbibliotek??

Postad 28 September 2011 - 11:56

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Det är med all säkerhet filnamnet, och huruvida boxee:s "indexering" hittar titeln under den ena eller andra kategorin.
Vill man ändra på det där får man döpa om filerna enl de nfo-mallar som finns, eller "indexera manuellt".

Filnamnet i mitt fall = filmens namn.
Ember Media Manager skapar NFO utifrån IMDB (eller liknande källor).

För filmer har jag i Boxee Boxen pekat ut katalogen MOVIES på min server.
För TV-serier har jag pekat ut katalogen TV-SERIES.
Trots detta så tycker Boxee Boxen att vissa filmer nog är en TV-serie och presenterar den endast under den fliken.
Exempel är "Mannen under trappan", "Den fördömde"...båda dessa är svenska filmer, men som har hittats igen och jag har skapade NFO-filer till dem.

Om jag tar NFO-filen för "Den fördömde" som ett exempel så ser den ut så här:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<movie xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
  <id>tt1790954</id>
  <title>Den f&#246;rd&#246;mde (The Condemned)</title>
  <originaltitle>Den f&#246;rd&#246;mde (The Condemned)</originaltitle>
  <year>2010</year>
  <rating>6.2</rating>
  <genre>Thriller</genre>
  <runtime>180 min</runtime>
  <actor>
    <name>Rolf Lassg&#229;rd</name>
    <role>Sebastian Bergman (2 episodes, 2010)</role>
    <thumb />
  </actor>
  <actor>
    <name>Gunnel Fred</name>
    <role>Ursula Andersson (2 episodes, 2010)</role>
    <thumb />
  </actor>
  <actor>
    <name>Tomas Laustiola</name>
    <role>Torkel H&#246;glund (2 episodes, 2010)</role>
    <thumb />
  </actor>
  <actor>
    <name>Moa Sil&#233;n</name>
    <role>Vanja Lithner (2 episodes, 2010)</role>
    <thumb>http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTgzNDA2NjI4MV5BMl5BanBnXkFtZTcwNTc5MDk3Mw@@._V1._SY275_SX400_.jpg</thumb>
  </actor>
  <fileinfo />
</movie>

Det är ju inget i denna NFO som jag tycker borde få Boxee Boxen att tolka detta som en TV-serie!!?

Postad 28 September 2011 - 12:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

OK, finns det ingen sökfunktion i Dlink Boxee box för tex appar eller kunna söka i sitt filmbibliotek??

Jo om du tex väljer Filmer så alla dina lokala filmer visas.
Sen trycker du på Meny(knappen längst ner på fjärren) så får du upp en ny meny med ett vitt fält där det står "Sökning eller Url"
Skriv den film du söker och sen väljer det namn du sökte efter i undermenyn som kommer fram.
Då kommer du få resultart på både vad som finns lokalt på dina utdelningar och på internet.
Väljer du "Filmer" så kommer du få fram listan vad som finns lokalt.

Edit: Du får fram träffar på internet också än hur du gör men det ser man vilket som är lokalt eller på internet

Redigerat av lappen71, 28 September 2011 - 12:47.

Postad 28 September 2011 - 12:48

Unregistered7afc8e2f
  • Unregistered7afc8e2f
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Sen trycker du på Meny(knappen längst ner på fjärren) så får du upp en ny meny med ett vitt fält där det står "Sökning eller Url"
Skriv den film du söker och sen väljer det namn du sökte efter i undermenyn som kommer fram.
Då kommer du få resultart på både vad som finns lokalt på dina utdelningar och på internet.

Edit: Du får fram träffar på internet också än hur du gör men det ser man vilket som är lokalt eller på internet

Stort tack! Får testa när jag kommer hem.

Postad 28 September 2011 - 19:57

Unregisteredbc26db6b
  • Unregisteredbc26db6b
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej på er! Har precis köpt mig en Boxee!
Har dock en problem. (Jag ORKAR inte leta efter svar i denna tråden eller söka efter det, vill bara få igång allt)
När jag ska lägga till media bibloteket på min stationära så står det att jag ska trycka in anv. namn och lösen? Men jag har inte lösen på min dator eller på mitt nätverk. Allt är fritt delat enligt Windows... Har självklart testat att trycka OK men tomma fält men det hjälpte ej..
Tacksam för snabba svar. =) Vill se film! Och testa boxen.

Postad 28 September 2011 - 20:02

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hej på er! Har precis köpt mig en Boxee!
Har dock en problem. (Jag ORKAR inte leta efter svar i denna tråden eller söka efter det, vill bara få igång allt)
När jag ska lägga till media bibloteket på min stationära så står det att jag ska trycka in anv. namn och lösen? Men jag har inte lösen på min dator eller på mitt nätverk. Allt är fritt delat enligt Windows... Har självklart testat att trycka OK men tomma fält men det hjälpte ej..
Tacksam för snabba svar. =) Vill se film! Och testa boxen.

Och vi orkar inte svara för jag ska se film med min Boxee Box :D

Postad 28 September 2011 - 20:08

Unregisteredbc26db6b
  • Unregisteredbc26db6b
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack...

Postad 28 September 2011 - 20:11

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Tack...

Ärligt vad hade du förväntat dig för svar när du inte är ett dugg intresserad att söka reda på svaret utan förväntar dig att få det serverat?
Men jag ska vara snäll.

Läs här http://forums.boxee....ead.php?t=41948
Och här http://forums.boxee....ead.php?t=22107

Redigerat av lappen71, 28 September 2011 - 20:12.

Postad 28 September 2011 - 20:14

Unregisteredbc26db6b
  • Unregisteredbc26db6b
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har försökt mig på att söka så många gånger men jag lyckas aldrig hitta det jag söker. Har förmodligen för dålig forum vana för att testa. Testatde att googla nu innan nån svarade men hitta ju inget då heller..
Tusen tack för att du tog dig tid. =) Jätte tacksam! =)

Postad 28 September 2011 - 20:28

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jag har försökt mig på att söka så många gånger men jag lyckas aldrig hitta det jag söker. Har förmodligen för dålig forum vana för att testa. Testatde att googla nu innan nån svarade men hitta ju inget då heller..
Tusen tack för att du tog dig tid. =) Jätte tacksam! =)

Lugnt...retas lite :)

Postad 28 September 2011 - 20:47

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Kör NFS då jag upplever det som bättre

Okey, jag kör SMB från en winXp maskin just och det fungerar klockrent med trådat.

Tänkte skaffa mig en NAS (ReadyNas Ultra) och har inte riktigt kläm på vilken standard man ska ta. NFS kan alltså vara bättre än SMB?
Jag har även läst om problem med lösenordsskyddare shares, men jag ser ingen anledning till att lösenordsskydda så länge jag sitter bakom NAT och jag har koll på allt som sker lokalt. Eller tänker jag fel?

Det är väl bara att börja trycka på qwerty-tangenterna så hoppar den automatiskt till sök dialogen - busenkelt

Filnamnet i mitt fall = filmens namn.
Ember Media Manager skapar NFO utifrån IMDB (eller liknande källor).

För filmer har jag i Boxee Boxen pekat ut katalogen MOVIES på min server.
För TV-serier har jag pekat ut katalogen TV-SERIES.
Trots detta så tycker Boxee Boxen att vissa filmer nog är en TV-serie och presenterar den endast under den fliken.
Exempel är "Mannen under trappan", "Den fördömde"...båda dessa är svenska filmer, men som har hittats igen och jag har skapade NFO-filer till dem.

Om jag tar NFO-filen för "Den fördömde" som ett exempel så ser den ut så här:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<movie xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
  <id>tt1790954</id>
  <title>Den f&#246;rd&#246;mde (The Condemned)</title>
  <originaltitle>Den f&#246;rd&#246;mde (The Condemned)</originaltitle>
  <year>2010</year>
  <rating>6.2</rating>
  <genre>Thriller</genre>
  <runtime>180 min</runtime>
  <actor>
	<name>Rolf Lassg&#229;rd</name>
	<role>Sebastian Bergman (2 episodes, 2010)</role>
	<thumb />
  </actor>
  <actor>
	<name>Gunnel Fred</name>
	<role>Ursula Andersson (2 episodes, 2010)</role>
	<thumb />
  </actor>
  <actor>
	<name>Tomas Laustiola</name>
	<role>Torkel H&#246;glund (2 episodes, 2010)</role>
	<thumb />
  </actor>
  <actor>
	<name>Moa Sil&#233;n</name>
	<role>Vanja Lithner (2 episodes, 2010)</role>
	<thumb>http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTgzNDA2NjI4MV5BMl5BanBnXkFtZTcwNTc5MDk3Mw@@._V1._SY275_SX400_.jpg</thumb>
  </actor>
  <fileinfo />
</movie>

Det är ju inget i denna NFO som jag tycker borde få Boxee Boxen att tolka detta som en TV-serie!!?

Movie eller TV-serie ska styras av om du använder <Movie> eller <tvshow> tagen, men...
Om du skriver in ett id till IMDB så har det högre prio och skriver över movie/tvshow inställningen.
I ditt fall så har IMDB klassat den här som en TV-serie.
http://www.imdb.com/title/tt1790954/
Eftersom du redan har tagat allting i din NFO så kan du bara ta bort raden med <id> så bör det fungera sedan
Jag tror t.o.m. att den skriver över betyg, genre, actors osv när du länkar mot IMDB så det är lite dubbel information

Postad 28 September 2011 - 21:14

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Movie eller TV-serie ska styras av om du använder <Movie> eller <tvshow> tagen, men...
Om du skriver in ett id till IMDB så har det högre prio och skriver över movie/tvshow inställningen.
I ditt fall så har IMDB klassat den här som en TV-serie.
http://www.imdb.com/title/tt1790954/
Eftersom du redan har tagat allting i din NFO så kan du bara ta bort raden med <id> så bör det fungera sedan
Jag tror t.o.m. att den skriver över betyg, genre, actors osv när du länkar mot IMDB så det är lite dubbel information

Tackar :).
Jag testade att plocka bort id-taggen på två av de filmer som hamnar under TV-serier tidigare...skannade om...och det fungerade perfekt.

Postad 28 September 2011 - 22:18

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Okey, jag kör SMB från en winXp maskin just och det fungerar klockrent med trådat.

Tänkte skaffa mig en NAS (ReadyNas Ultra) och har inte riktigt kläm på vilken standard man ska ta. NFS kan alltså vara bättre än SMB?
Jag har även läst om problem med lösenordsskyddare shares, men jag ser ingen anledning till att lösenordsskydda så länge jag sitter bakom NAT och jag har koll på allt som sker lokalt. Eller tänker jag fel?

Fördelen med att köra med SMB är att BB kan läsa rar arkiv då men inte när man kör med NFS.
Jag har flera shares på min ReadyNAS och jag har lösenordsskydd på alla men det är inga problem.
En gång hände det att precis när jag startade upp BB kunde jag se alla mina filmer men han hittade inte filen.
Då valde jag Filer och gick manuellt in i en av mina shares och sen var det löst.
Som sagt det har bara hänt en gång

Det är väl bara att börja trycka på qwerty-tangenterna så hoppar den automatiskt till sök dialogen - busenkelt

Kan man säkert göra men det är sällan jag söker eller använder tangentbordet så det visste inte jag :)

Postad 29 September 2011 - 11:09

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Har några frågor,

- Klarar Boxen Multichannel Flac?
- Spelar den upp BD struktur utan att man behöver navigera till index.bdmv?
- Fungerar DTS HD MA 100% ?
- Kan man bitstreama samtliga ljudformat ? (även PCM)
- Är bild och ljud bättre än på Sigma baserade produkter ? (Har läst i tester att Intel ska ha bättre bild och ljud återgivning)
- Kan man välja vilka filmer som hamnar under MOVIES ?

Postad 29 September 2011 - 16:48

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Köpte mig en Boxee idag på Elgiganten, pris matchade mot dustin och fick den för 1590:- :)
Har den hemma på öppet köp så vi får se hur den sköter sig.

Så här långt är jag mkt nöjd, har dock inte testat mot min projj.
+Mkt Bättre bild & ljud än min Tvix 6500, inga dropouts
+Enkelt att mappa upp min Synology NAS, kör SMB för att kunna spela .rar
+Hyfsat snabb att hoppa i menyer
+Går att spola i 1080p matrial, det fixade inte tvixen

-Yxit att spela upp play-kanaler
-Svårt att navigera i browser med fjärren
-Fläkten låter en del

Får inte till det med film information, lät den stå på länge för scanning men inget kom upp.
Om någon orkar får ni gärna komma med tips.

Postad 29 September 2011 - 17:02

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

-Yxit att spela upp play-kanaler
-Svårt att navigera i browser med fjärren
-Fläkten låter en del

Därför som man installerar apparna för just play-kanalerna för att slippa krånglet med navigeringen.

Låter fläkten? Du måste skämta?
Hade en het diskussion på ett annat forum där jag blev dumförklarad när jag sa att en NAS låter för mycket att placeras i vardagsrummet.
BB låter inte ens en bråkdel av en NAS utan jag hör den inte alls om jag inte kryper ner på golvet framför den.

Postad 29 September 2011 - 17:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Låter fläkten? Du måste skämta?
Hade en het diskussion på ett annat forum där jag blev dumförklarad när jag sa att en NAS låter för mycket att placeras i vardagsrummet.
BB låter inte ens en bråkdel av en NAS utan jag hör den inte alls om jag inte kryper ner på golvet framför den.

Min fläkt surrar en del den med, så det är knappast ett skämt. Dock inte så att det är direkt störande. Men har man tyst i vardagsrummet i övrigt hör man den tydligt. Sen ang NAS så skulle jag nog tom säga att min Synology låter mindre eller iaf inte mycket mer än Boxeen helt ärligt. Så den är riktigt tyst för att vara en NAS.

Redigerat av masse70, 29 September 2011 - 17:06.

Postad 29 September 2011 - 17:24

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Men har man tyst i vardagsrummet i övrigt hör man den tydligt.

Naturligtvis så är det ett skämt i mina ögon.Vad använder du din BB för? Prydnad?
Jag använder min för att lyssna på musik,se film.se serier och då är det absolut inte så tyst att man kan höra fläkten.

Postad 29 September 2011 - 17:27

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Varför så otrevlig ton? Allt jag sa att den hörs tydligt, varken mer eller mindre.

Nä jag använder den inte som prydnad och gillar inte din antydan till det heller.

Jag försökte bara svara vad mina intryck var av den.

Om det nu är ok med dig att jag har en åsikt om den förstås?

Redigerat av masse70, 29 September 2011 - 17:37.

Postad 29 September 2011 - 17:40

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Naturligtvis så är det ett skämt i mina ögon.Vad använder du din BB för? Prydnad?
Jag använder min för att lyssna på musik,se film.se serier och då är det absolut inte så tyst att man kan höra fläkten.

Jag har aldrig sett en film eller serie där det "alltid" är ljud !!
och jag hör boxen tydligt när det är "tyst" sedan kan man diskutera om vissa hör bättre eller sämre än andra.
Det låter lite som om du tror att hela världen kretsar runt just din box och dina erfarenheter !!
Vi upplever, Ljud, kvalitet olika och du är på inget sett en referens på hur det skall låta eller hur något skall upplevas !

Postad 29 September 2011 - 17:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Varför så otrevlig ton? Allt jag sa att den hörs tydligt, varken mer eller mindre.

Nä jag använder den inte som prydnad och gillar inte din antydan till det heller.

Jag försökte bara svara vad mina intryck var av den.

Om det nu är ok med dig att jag har en åsikt om den förstås?

Jag har inte en otrevlig ton utan uttrycker min åsikt men jag kanske inte får göra det.
Svara? Frågan var inte ens till dig så försök inte spela martyr.

Postad 29 September 2011 - 17:45

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Ok så du får ha en åsikt men så fort nån annan har det blir din ton syrlig?

Samt, jag får alltså inte ge mina synpunkter för att ge input till den du skrev frågan till?

Snälla.

Redigerat av masse70, 29 September 2011 - 17:47.

Postad 29 September 2011 - 17:49

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jag har aldrig sett en film eller serie där det "alltid" är ljud !!
och jag hör boxen tydligt när det är "tyst" sedan kan man diskutera om vissa hör bättre eller sämre än andra.
Det låter lite som om du tror att hela världen kretsar runt just din box och dina erfarenheter !!
Vi upplever, Ljud, kvalitet olika och du är på inget sett en referens på hur det skall låta eller hur något skall upplevas !

Man kan alltid höra ett ljud om man letar efter det men att säga att BB låter så mycket att det stör så säger jag lycka till att hitta en som inte gör det.
Och nej jag är ingen annans referens utan min egen och uttrycker min åsikt,min erfarenhet.

Efter att ha läst på flera forum misstänker jag att det skiljer markant i ljudnivå från den ena BB till den andra.
För när folk börjar på att plocka isär den för att koppla bort fläktten måste det vara nått fel.

Ok så du får ha en åsikt men så fort nån annan har det blir din ton syrlig? Samt, jag får alltså inte ge mina synpunkter för att ge input till den du skrev frågan till? Snälla.

Det är du som tolkar den som syrlig bara för att den inte stämmer överens med din.
En sak är säker jag tänker inte slänga in en massa smilisar för att folk ska fatta det uppenbara.

Men dom som klagar på ljudnivån måste ha superhörsel för fläktens specar säger 18db.
Kanske dags att köpa en ny ljudanläggning som låter högre än så...haha

Redigerat av lappen71, 29 September 2011 - 17:52.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.