Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 October 2012 - 12:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Tills Comhem och övriga operatörer sansat sig så kan jag ju tipsa om att cardsplitter i nån form löser problemet med att kanaler inte går att se på syskonkorten. Tycker inte att man ska behöva bryta mot avtalen men kunderna tvingas till det då dom inte erbjuds en fungerande lösning.

Postad 08 October 2012 - 13:05

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Då har jag uppfattat det som att bytet av kort mellan boxarna inte behöver ta någon tid när korten väl pairats. Dvs när ett kort sätts in i en box så blir kanalerna genast tillgängliga i boxen. Är det riktigt?
Syftet med det hela är ju bara att på bägge boxarna kunna få tillgång till ett par tillvalskanaler som inte speglas i syskonabonnemanget.
Följdfråga:
Kommer On demand-tjänsterna att fungera med bägge korten?
Varför fick jag isf upplysningen från Kundtjänst om att huvudkortet måste sitta i On demand-boxen och inte syskonkortet?
Jag hade gärna haft syskonkortet i On demand-boxen från början eftersom jag ändå inte har några On demand-tjänster på tillvalskanalerna (och dessutom har Viasat Syskon).

on demand tjänsterna funkar bara på huvudkortet därför måste det kortet sitta i on demond boxen

Postad 08 October 2012 - 13:42

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Samma sak där cardsplitter löser det problemet med eftersom du kan se allt som du kan se på huvudkortet då på övriga boxar. För mig är det en självklarhet att kunna se dom kanaler man abbonerar på överallt i sitt hushåll.

Redigerat av Leatherface, 08 October 2012 - 13:45.

Postad 08 October 2012 - 13:46

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Det jag menar med "subventionera bredbandsmodem till On demand-boxar för kunder som har bredband från t ex Telia eller BBB" är att det kostar lika mycket att få en On demand-box till kabel-tv-abonnemanget hos ComHem vare sig man har bredband från ComHem eller från någon annan operatör.
Av ComHems svar framgår att vissa ComHem-kunder som redan har ett modem som klarar On demand-tjänsten uppenbarligen också är med och bekostar modem för de bredbandskunder hos ComHem som behöver byta modem pg av On demand-boxen.
Att vissa ComHem-kunder gladeligen använder det bredbandsmodem de redan har hör inte hit - jag hade behov av ett modem att enbart användas för On demand-boxen men fick skaffa detta på Blocket. Och detta bara för att jag redan hade ett Netgear CG3100.

Här handlar det dock inte om någon form av subventionering. Vi tillhandahåller ett modem för att du skall kunna använda dig av On Demand, Bredband och Telefoni. Om man geografiskt byggt upp så att man vill ha Bredband på ett ställe och On Demand på ett ställe och kanske till och med Telefoni på ett tredje ställe så kan vi inte, utan kostnad, skicka ut tre modem för att möta dessa behov.

Vi tillhandahåller som sagt ett modem dit man kan koppla sina tjänster och behöver man fler modem utöver detta så kan man antingen köpa det på blocket som du gjorde eller så kan man köpa ett till fullt pris hos oss.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 08 October 2012 - 13:53

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Då har jag uppfattat det som att bytet av kort mellan boxarna inte behöver ta någon tid när korten väl pairats. Dvs när ett kort sätts in i en box så blir kanalerna genast tillgängliga i boxen. Är det riktigt?
Syftet med det hela är ju bara att på bägge boxarna kunna få tillgång till ett par tillvalskanaler som inte speglas i syskonabonnemanget.
Följdfråga:
Kommer On demand-tjänsterna att fungera med bägge korten?
Varför fick jag isf upplysningen från Kundtjänst om att huvudkortet måste sitta i On demand-boxen och inte syskonkortet?
Jag hade gärna haft syskonkortet i On demand-boxen från början eftersom jag ändå inte har några On demand-tjänster på tillvalskanalerna (och dessutom har Viasat Syskon).

Stämmer att bytet mellan boxarna inte skall ta någon tid om de väl pairats en gång, med undantag för att man kanske inte haft kortet aktiverat under månadsskiftet och att kortet då behöver ta emot signal för att avkoda kanalerna, men det är en annan fråga.

Vad gäller On Demand-tjänsterna. Detta föll bort i tanken när jag skrev tidigare eftersom att jag endast fokuserade på att kunna flytta kort och kanaler mellan digitalboxarna. On Demand-tjänsten fungerar endast på huvudkortet. Sätter man in syskonkortet i On Demand-boxen så fungerar den endast som en HD-box.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 08 October 2012 - 14:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Här handlar det dock inte om någon form av subventionering. Vi tillhandahåller ett modem för att du skall kunna använda dig av On Demand, Bredband och Telefoni. Om man geografiskt byggt upp så att man vill ha Bredband på ett ställe och On Demand på ett ställe och kanske till och med Telefoni på ett tredje ställe så kan vi inte, utan kostnad, skicka ut tre modem för att möta dessa behov.

Vi tillhandahåller som sagt ett modem dit man kan koppla sina tjänster och behöver man fler modem utöver detta så kan man antingen köpa det på blocket som du gjorde eller så kan man köpa ett till fullt pris hos oss.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Den "geografiska" problematiken med telefoni är redan löst eftersom det finns trådlösa telefoner med en basenhet man kan ansluta direkt till bredbandsmodemet. Det borde alltså inte vara några problem att använda placeringen för bredbandsmodemet även för telefoni.
Eventuella problem med placering av bredbandsmodemet i förhållande till On demand-boxen skulle kunna lösas med WiFi - antingen inbyggd i On demand-boxen eller stöd/support för WiFi via Wireless till Ethernet brygga.
Det är dock möjligt att nuvarande teknik med On demand/BoD håller på att ersättas av bredbandsbaserade streamingtjänster som snarare kräver trådlösa mediaspelare och SmartTV än operatörsspecifika On demand-boxar. Vi ser ju denna utveckling just nu med HBO, Netflix och Filmnet som förbereder lansering av sådana tjänster. SVT Play, Viaplay och C More Play finns redan på nätet.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 08 October 2012 - 15:16.

Postad 08 October 2012 - 15:49

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
det med bredbandsmodem tycker jag e ett i-landsproblem ... finns wifi bryggor osv eller som jag .. jag har satt jack i alla rum och bakom tv och en patchpanel i klädkammaren bästa alernativet

Postad 09 October 2012 - 00:02

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
är det bara lokalt eller är de svart på alla comhem kanaler just nu?

Postad 09 October 2012 - 09:16

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Vad hände egentligen med de digitala kanaler inatt?

Under natten hade vi ett planerat arbete som skulle beröra TV3, Kanal 5 samt AXESS-TV. Arbetet gick dock snett och klockan 00:20 slocknade samtliga digitala kanalerna förutom Must Carry, som bland annat omfattar SVT1 och SVT2. Vi uppmärksammade detta problem omgående, information lades ut på www.comhem.se/driftinfo klockan 00:35 och tekniker var på plats strax därefter. Klockan 01:15 var problemet åtgärdat och samtliga kanaler var igång igen.

Vi ber om ursäkt för de eventuella olägenheter som detta kan ha orsakat.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 09 October 2012 - 09:37

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Vad hände egentligen med de digitala kanaler inatt?

Under natten hade vi ett planerat arbete som skulle beröra TV3, Kanal 5 samt AXESS-TV. Arbetet gick dock snett och klockan 00:20 slocknade samtliga digitala kanalerna förutom Must Carry, som bland annat omfattar SVT1 och SVT2. Vi uppmärksammade detta problem omgående, information lades ut på www.comhem.se/driftinfo klockan 00:35 och tekniker var på plats strax därefter. Klockan 01:15 var problemet åtgärdat och samtliga kanaler var igång igen.

Vi ber om ursäkt för de eventuella olägenheter som detta kan ha orsakat.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Tack för infon. Jag hade ingen inspelning programmerad i natt så för mig var det ingen olägenhet.
Verkar vara riskabla övningar som utförs under natten - "arbetet gick dock snett"... Jag fick en återkoppling till vad som hände den där natten i Tjernobyl 1986. Då var det ett test "som gick snett" sedan man kopplat ur flera säkerhetssysystem för att utföra en del teståtgärder och resten är historia.
Fast nu sysslar ju ComHem inte med kärnkraft så vi kan säkert sova lugnt under nätterna framöver. :)

Postad 09 October 2012 - 13:06

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
vafaaan, satt uppe och uppdatera kanaler + att jag då fick göra om mina kanallistor, vilket är jobbigt på min Samsung.
och sen funkade det skit dåligt med frysningar m.m. .fatta inte vad som va fel. men nu vet jag. Grrrrr :angry:

Redigerat av Stagger Lee, 09 October 2012 - 13:07.

Postad 10 October 2012 - 08:03

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Va........ hörde av en kolega att Comhem sänt El Classico i 3D i helgen !

Var fanns den informationen Comhem....förutom att den finns på comhembloggen.se

Å andra sidan kan man inte förvänta sig nåt om 3D som vanligt...fast det finns ju en canal reserverad......... . . . .

Postad 10 October 2012 - 08:17

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Å andra sidan kan man inte förvänta sig nåt om 3D som vanligt...fast det finns ju en canal reserverad......... . . . .

Jag läste om 3D-sändningen på ComHems Facebook-sida 5 okt.
Dessutom har jag lagt in RSS-feeden från Com Hem-bloggen så jag får den infon löpande.
Vill man veta något om ComHem så är det förmodligen dessa två källor man ska bevaka.

Postad 10 October 2012 - 09:15

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Facebook....... RSS.. ? va snackar du om....e d nåt man måste ha lr ????

Postad 10 October 2012 - 09:54

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Jag förmodar att du skämtar.
Men om du undrar varför ComHem numera kommunicerar med kunderna i huvudsak via Facebook och Twitter får de svara själva.

Postad 10 October 2012 - 12:09

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Jag läste om 3D-sändningen på ComHems Facebook-sida 5 okt.
Dessutom har jag lagt in RSS-feeden från Com Hem-bloggen så jag får den infon löpande.
Vill man veta något om ComHem så är det förmodligen dessa två källor man ska bevaka.

Jag förmodar att du skämtar.
Men om du undrar varför ComHem numera kommunicerar med kunderna i huvudsak via Facebook och Twitter får de svara själva.

Hej,

Orsaken till att vi gick ut med information om El Classico via Facebook och Twiter var för att göra kunderna uppmärksamma på att beställa matchen i god tid innan sändningsstart. Information 3D-sändningen på Facebook var något som vi tillade lite senare för att uppmärksamma på att det även sändes i 3D och strax därefter lade vi ut informationen i vår blogg.

Eftersom att detta handlade om en innehålls fråga så valde vi att inte publicera just denna information i detta forum utan lade informationen till den stora massan på Facebook och Twitter som är våra officiella kundservice-kanaler i sociala medier.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 10 October 2012 - 15:11

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
" den stora massan på Facebook och Twitter " ni måste räkna med att den stora massan kanske inte använder sig av dessa kommunikationsmedel. Hade vart helt ok om det funnits en blänkare på hemsidans förstasida, Där kollar nog dom flesta......
Eller varför kunde inte Judit o Judit ha sagt nåt, TV reklam när den e som bäst ;)

skit samma, det är fortsättningen på 3D äventyret som är intressant, vad händer nu? Får vi vänta tills nästa El Classico igen.?

Postad 10 October 2012 - 15:43

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hallå Comhem, förhandlar ni om dom nya hd kanalerna från viasat skulle va najs att se golf,hockey i HD B)

Postad 10 October 2012 - 15:55

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

" den stora massan på Facebook och Twitter " ni måste räkna med att den stora massan kanske inte använder sig av dessa kommunikationsmedel. Hade vart helt ok om det funnits en blänkare på hemsidans förstasida, Där kollar nog dom flesta......
Eller varför kunde inte Judit o Judit ha sagt nåt, TV reklam när den e som bäst ;)

skit samma, det är fortsättningen på 3D äventyret som är intressant, vad händer nu? Får vi vänta tills nästa El Classico igen.?

Du kanske skulle läsa mer noga på deras hemsida?

http://www.comhem.se...40/-/index.html

Tog inte ens 1 minut för mig att hitta.

Redigerat av Leatherface, 10 October 2012 - 15:57.

Postad 10 October 2012 - 20:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
ännu en gång är comhem sena med information Sjuan frivisas från 1okt till 15dec kan va bra information...

EDIT: såg fel frivisningen gäller bara Boxer sorry :(

Redigerat av Duckface21, 10 October 2012 - 20:37.

Postad 10 October 2012 - 20:34

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Nämde det högre upp, men vem tittar dagligen på Comhem-bloggen...gör du det ?

Bästa mediet för TV-tittarna måste väl ändå vara via TV

Postad 10 October 2012 - 21:59

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Nämde det högre upp, men vem tittar dagligen på Comhem-bloggen...gör du det ?

Bästa mediet för TV-tittarna måste väl ändå vara via TV

Hur många tror du kollar på Comhems egen TV-kanal? Eller menar du att comhem ska göra en reklamkampanj i alla komersiella kanaler varje gång de har frivisning på någon obskyr kanal? Billigt... det vill inte jag betala för iaf.

Postad 10 October 2012 - 23:23

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Vad jag menar är att det skulle ge betydligt mer reklam för Comhem att visa deras utbud i div. reklamsnuttar i div populära kanaler, inte Comhemkanalen, vem har pratat om den, än att exponera Judit-tanterna om o om igen i något flummigt inlägg.
"Billigt" ?? reklamtid som reklamtid. Tror inte det blir dyrare för dig.

Redigerat av Stagger Lee, 10 October 2012 - 23:26.

Postad 11 October 2012 - 16:57

valensen
  • valensen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag hittar ingen C More Sport 3D i kanallistan. Var ska den ligga?

Postad 11 October 2012 - 18:38

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
fanns väl bara tillfälligt i helgen då de gjorde årets visning........du får vänta tåligt till nästa gång.
var kanalplats 103 eller 105 tror jag

Redigerat av Stagger Lee, 11 October 2012 - 18:38.

Postad 11 October 2012 - 19:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Jag hittar ingen C More Sport 3D i kanallistan. Var ska den ligga?

finns ingen c more sport 3d. 3d sändningar går i vanliga sport kanalerna som finns

Postad 12 October 2012 - 14:51

Unregistered80ed05a0
  • Unregistered80ed05a0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

finns ingen c more sport 3d. 3d sändningar går i vanliga sport kanalerna som finns

Det fanns C More sport extra 3D ett par dagar innan, som visade förra El Classico och Live matchen i söndags sen försvann den igen. MVH Palle

Postad 12 October 2012 - 15:47

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Det fanns C More sport extra 3D ett par dagar innan, som visade förra El Classico och Live matchen i söndags sen försvann den igen. MVH Palle

Jag såg också att det fanns en tillfällig kanal i söndags med 3D-sändningen. Har tyvärr ingen 3D-tv så det blev split-screen vilket ser ganska lustigt ut. Inget man tittar på någon längre tid.
Nästa tv jag skaffar blir med 3D men det har ju blivit standard numera. Dock är utbudet ännu litet - mest barnfilmer, en och annan actionfilm och då och då en sportsändning.
C More har löst det så att 3D-sändningar går i permanenta C More Extra HD/3D hos Canal Digital och i den särskilda kanalen C More Sport 3D hos ComHem.

Postad 12 October 2012 - 18:22

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hallå Comhem, förhandlar ni om dom nya hd kanalerna från viasat skulle va najs att se golf,hockey i HD B)

Hej,

Vi förhandlar med Viasat om att ta in nya kanaler men inget är klart i dagsläget och vi vet inte om/när en lansering kan bli aktuell.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 15 October 2012 - 02:53

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

• 105 inlägg
  • 1
dessa kanaler borde comhem ta in TV6 HD, Viasat Crime HD, Viasat Explorer HD, Viasat History HD kanal 5 HD

Postad 15 October 2012 - 08:27

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

dessa kanaler borde comhem ta in TV6 HD, Viasat Crime HD, Viasat Explorer HD, Viasat History HD kanal 5 HD

Du har troligen inte sett comhem vid ett förhandlingsbord....förresten har nog ingen sett dom där :D

Postad 15 October 2012 - 09:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Du har troligen inte sett comhem vid ett förhandlingsbord....förresten har nog ingen sett dom där :D

Viasat erbjuder idagsläget 23 HD-kanaler via parabol varav 16 Viasat-kanaler (om jag nu räknat rätt i hastigheten).
Det som kan vara aktuellt för ComHem utöver de Viasat-kanaler man redan har är väl fler HD-kanaler i Viasat Film.
TV6 HD upplever jag nog inte som särskilt aktuell i dagsläget - men jag håller självklart med om att Kanal 5 HD snarast borde läggas in i ComHems utbud.
Varför så inte skett har vi aldrig fått reda på. Kanske har det något med önskemålet från ProsiebenSat1 att sälja den skandinaviska verksamheten dvs SBS med Kanal 5, Kanal 9 och SBS Radio.
Kanske hoppas ComHem på ett bättre pris från en ny ägare till Kanal 5? Det verkar dock som varken MTG eller TV4-Gruppen för närvarande är särskilt troliga som ägare till SBS-nätverket. Men bland budgivarna lär BC Partners finnas dvs ComHems ägare så det kanske finns ett samband...

Postad 16 October 2012 - 15:59

rob08
  • rob08
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Hej,

Vi förhandlar med Viasat om att ta in nya kanaler men inget är klart i dagsläget och vi vet inte om/när en lansering kan bli aktuell.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

+1 på Viasat Hockey HD. Är även väldigt intresserad av Kanal 5 HD och TV 6 HD

Postad 16 October 2012 - 16:43

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

+1 på Viasat Hockey HD. Är även väldigt intresserad av Kanal 5 HD och TV 6 HD

Håller med om Viasat Hockey HD - ishockey är en sport där upplevelsen har mycket att vinna på HD-kvalitet.
ComHem saknar två av fem Viasat sportkanaler i HD - förutom Viasat Hockey HD saknas Viasat Sport HD av någon anledning. Jag är övertygad om att det finns intresse för Viasat Sport i HD-kvalitet. Kanalen sänder förutom vid behov Champions League-matcher:
Boxning, Davis Cup (tennis), EuroLeague (basket), rugby-VM, Nordic Fight Night (boxning).

Postad 16 October 2012 - 20:09

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Idag hade det varit skönt med Kanal 5 HD, istället för smörjan till bild som är i Kanal 5 SD. Blir INTE snyggt på en stor TV.

Postad 16 October 2012 - 20:25

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
varför tjata om kanal5 hd? kanal5 har tappat så många tittare senaste åren lika som tv3 vem kollar liksom finns ju inga program!!!

Postad 17 October 2012 - 05:33

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

varför tjata om kanal5 hd? kanal5 har tappat så många tittare senaste åren lika som tv3 vem kollar liksom finns ju inga program!!!

Om antalet tittare ska vara kriteriet borde allt som inte är SVT1, SVT2 och TV4 läggas ned på direkten. Dessa tre kanaler har ju en vanlig vardagskväll med säkerhet en klart dominerande andel av tittarna, kanske så mycket som 70-80%. (Undantag när Sverige spelar fotboll i Kanal 5 förstås :) ).
Självklart borde de fem största tv-kanalerna finnas i HD hos ComHem. Vi har aldrig fått veta varför man väntar med Kanal 5 HD - TV3 HD kom ju in direkt och det brukar ändå vara Viasat som ComHem har svårast att komma överens med. Och TV3 och Kanal 5 har i stort sett samma profil på innehållet så jag tror inte det kan vara argument nog för att hålla HD-kanalen borta.

Postad 17 October 2012 - 07:02

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Jösses vilken dålig kvalite det var på fotbollen igår... Vhs känns jämförbart

Postad 17 October 2012 - 07:06

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Senaste undersökningen jag såg var kanal 5 sveriges 3'e största kanal och går mycket bättre än 3'an som vi fick snabbt.plus som redan sagt alla andra har hd varianten så det är ren snålhet o hån mot kunderna i detta fall.

Postad 17 October 2012 - 07:24

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Jösses vilken dålig kvalite det var på fotbollen igår... Vhs känns jämförbart

Hoppas det inte blir någon vana för Kanal 5 att sända viktig sport för då kommer vi att få lida som ComHem-kunder så länge vi inte har Kanal 5 HD.
Tur att matchen blev som den blev för Sveriges del så man åtminstone fick kompensation för den dåliga bildkvaliteten!
Bakgrunden till att TV4 överlät rättigheterna till SBS/Kanal 5:
http://www.resume.se...n-till-reapris/
http://www.resume.se...ges-odesmatch-/

Redigerat av Unregistered558ade6e, 17 October 2012 - 15:14.

Postad 17 October 2012 - 19:34

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Hej,

Vi kommer troligtvis att kunna erbjuda regionala nyhetssändningar i SVT 1/2 HD inom en snar framtid. Dock har vi absolut inget datum på detta så det kan dröja dagar/månader men förhoppningsvis inte år innan sådan lansering blir aktuell.

Koden för Viaplay gäller till och med 21 oktober. Enligt information som vi har fått från Viasat så skall man som kund inte behöva göra något utan tjänsten skall upphöra 21 oktober, oavsett vilket datum som står på Viaplay när du loggar in. Samtidigt skall inga debiteringar ske, oavsett om det så ser ut när man är inloggad (om det inte är så att man abonnerar på något eget som man betalar på sidan av såklart!).

Vi kommer senare att gå ut med mer information om vad som händer med denna form av kompensation efter 21 oktober då det är oklart i dagsläget.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Och nu är det två vardagar kvar att förhandla om kompensation.
Eller räknar ni med att bli klara nästa vecka
Iofs kanske bättre att satsa slantarna på att få in fler HD-kanaler?
:D

Postad 17 October 2012 - 20:45

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
och hur sänds fotbollen på kanal5 hd!!! känns som kanal 5 inte satsar på hd de kanske bara sänder den uppskalad ?

Postad 18 October 2012 - 12:23

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Och nu är det två vardagar kvar att förhandla om kompensation.
Eller räknar ni med att bli klara nästa vecka
Iofs kanske bättre att satsa slantarna på att få in fler HD-kanaler?
:D

Aktuell info idag:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.88583577307.84542.730902307&type=3#!/ComHemAB
Ni som abonnerar på Viasat Sport och som har erhållit Viaplay kostnadsfritt se hit!
Den fria perioden kommer att förlängas automatiskt till och med 15/11, vilket innebär att ni inte behöver göra något aktivt själva. Viasat fortsätter förhandlingarna med Premier League för att kunna erbjuda fler matcher kl 16:00 på lördagar.

Postad 18 October 2012 - 13:51

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

Nu kommer vi med mer information gällande Premier League och viaplay.

Den fria perioden som ni har fått kommer att förlängas automatiskt till och med 15/11, vilket innebär att ni inte behöver göra något aktivt själva.
Det vi vill påpeka är att datumet på viaplay.se kanske inte stämmer, men oavsett vad som står så är det 15 november som gäller för alla som har fått en kod från oss till viaplay.se och som har registrerat/aktiverat den innan den 21 oktober.

Om ni i dagsläget abonnerar på något av Viasat Sport-paketen hos oss men inte har någon kod så kan ni fortfarande få en, förutsatt att ni kontaktar kundservice innan den 21 oktober.
Viasat fortsätter förhandlingarna med Premier League för att kunna erbjuda fler matcher kl 16:00 på lördagar.

Maria Johansson
Kundservice
Com Hem AB

Postad 23 October 2012 - 13:33

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 1
Hej,

För ovanligheten så är ni först med att få nedanstående information, innan vi publicerar den på våra andra forum (samma som Andylin skrev ovan men lite mer utökad):

Koder för Viaplay

Vi kan glädja er med att de Viaplay-koder som vi tidigare givit ut har förlängts till 2012-11-15. Detta datum gäller oavsett vad som står på er konto-sida på viaplay.se.

Några frågor och svar som vi fått tidigare:

Fråga: Vad händer efter 2012-11-15?
Svar: Detta kommer vi att gå ut med information om innan 2012-11-15.

Fråga: Det står på mitt konto på viaplay-konto att jag skall debiteras?
Svar: Ingen fara, enligt den information vi fått från Viasat så skall inga konton, som aktiverats med vår kod, debiteras några kostnader även om det står så på ditt viaplay-konto.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 23 October 2012 - 14:14

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
bra initiativ tack

Postad 24 October 2012 - 05:53

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
http://www.nsd.se/ny...ticleId=7230262 för de som bor i luleå och har lunet så kommer man få comhem TV genom bredbandet

Postad 24 October 2012 - 06:12

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

http://www.nsd.se/ny...ticleId=7230262 för de som bor i luleå och har lunet så kommer man få comhem TV genom bredbandet

ComHem via fiber erbjuds i vissa städer - för närvarande: Göteborg, Malmö, Falun, Härnösand, Lund, Luleå och Timrå. Distributionen sker via resp stadsnät och hos fastighetsägare som anslutit sig.
Här är erbjudandet för Luleå via Lunet:
https://www.comhem.s...12-10-17_0150PM

Postad 24 October 2012 - 06:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
jo fördelen här är ju att nästan hela luleå är ansluten till lunet. från villor till lägenheter på alla bostadsområden i luleå, så bra många fler kan ju ta del av detta. sen får ju kunderna valfrihet då de finns fler aktörer att välja på nu

Redigerat av Duckface21, 24 October 2012 - 06:47.

Postad 25 October 2012 - 19:24

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Kommer ni att ta in Viasat Hockey HD & Viasat Golf HD nu när dessa lanseras?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.