Redigerat av BrittBastard, 29 February 2012 - 21:00.
Postad 29 February 2012 - 20:59
Postad 29 February 2012 - 21:04
Jag bor inte på rätt ställe. Här finns aldrig någontingI någon av dessa butiker är att föredra
http://www.systembol...30-tal-butiker/
Är hops kills så god så man borde beställa flera?
Postad 29 February 2012 - 21:04
Gillar du humle... så JA!Är hops kills så god så man borde beställa flera?
Jag gillar den som fasen!
Postad 29 February 2012 - 21:33
Postad 29 February 2012 - 21:43
Humle är gottGillar du humle... så JA!
Jag gillar den som fasen!
Men är det så alltså som Q skriver att ma bara kan beställa 1 av varje?
Postad 29 February 2012 - 21:56
En av varje första dagen är det väl?Jaha, är det så trist att man bara kan beställa en av varje första veckan? Har ju över 10 mil till närmsta bolag som har släpp imorgon
Postad 29 February 2012 - 22:04
Blir att hänga på låset med samhällets stöttepelare.
Postad 01 March 2012 - 08:35
Postad 01 March 2012 - 09:58
Dock ska jag inte köpa så mycket eller måna sorter men ska bli kul att smaka på några i alla fall
Postad 01 March 2012 - 10:01
3st Old Rasputin - check
8st Brooklyn BCS - check
4st Cigar City IPA- beställda
Fick duga för mig det här släppet. Kommer dock att köpa på mig ett gäng Sigtuna East Coast IPA senare idag.
Tror, och hoppas inte dom ryker direkt.
Kan mycket väl bli så att jag köper fler Hops kill och Brooklyn också om det finns kvar.
EDIT: Beställde 3st Little Korkny Ale också.
Redigerat av BrittBastard, 01 March 2012 - 10:09.
Postad 01 March 2012 - 10:43
dock fanns dom här i butiken så dom köpte jag direkt
melleruds vårpilsner köpte jag enbart för det är nästan mina hemtrakter
Bifogad fil(er)
Postad 01 March 2012 - 10:46
Det rök några kronor.... dyraste släppet hittils för min del
Show me! Vad blev det?
Beställde nyss 4st Monks Café Russian Imperial Porter No 4 också.
Redigerat av BrittBastard, 01 March 2012 - 10:46.
Postad 01 March 2012 - 10:58
25st (en att smaka ikväll) Brooklyn Choclate (butiken hade 48st)
BrewDog MixPack
8st Ctrl Alt Dlt
8st Hops Kill
EK
Postad 01 March 2012 - 11:33
Postad 01 March 2012 - 11:42
va mycket ni köper allihopa.. säger ni inte själva att ipor inte ska lagras? eller ni dricker kanske upp dom fort
Japp.
Det betyder ju inte att dom inte kan lagras/sparas. Dom blir dock inte bättre av det, humlesmaken blir mer och mer tam.
Jag räknar dock med att mina Hop kills är slut under/efter sommaren. Köper jag många öl av nån sort så bjuder jag mer än gärna på dom när folk är på besök.
Postad 01 March 2012 - 12:07
Norrköping fick totalt 48 flaskor, det tycker jag fan är dåligt...
Postad 01 March 2012 - 12:10
Postad 01 March 2012 - 12:11
Jaha, det här var ju kul. Var in på bolaget som ligger på gångavstånd och försökte beställa BCS. Fanns inga på depån, så nu är det bara att hoppas på att det kommer in mer till depån eller att det finns kvar i andra butiker om en vecka...
Hade inte du din morsa eller nåt här i Uppsala? Finns 105st just nu, du kanske kan be henne köpa några till dig?
Postad 01 March 2012 - 12:21
Jaha, det här var ju kul. Var in på bolaget som ligger på gångavstånd och försökte beställa BCS. Fanns inga på depån, så nu är det bara att hoppas på att det kommer in mer till depån eller att det finns kvar i andra butiker om en vecka...
Trist
Men märks ju ganska tydligt, även i denna tråden, att det borde vara en begränsning på hur många flaskor man får handla första dagarna efter ett släpp, även i butik. Att första kunden kan köpa en låda, och på så sätt göra att ingen annan i samma butik får möjlighet att testa, tycker jag är trist, och faktiskt lite smådålig stil.
Postad 01 March 2012 - 12:50
Sjukt mycket folk i Nordstan idag. Lång kö vid 10.15 när jag kom dit. Blev i varje fall det jag ville ha, bla 12 Broklyn, 5 Hops kill mm. Blev bara 715 kr för 31 flaskor, ganska billigt.
För en gång skull hade Torslanda plockat in lite intressanta varor. Lite märkligt med Hops Kill, enligt hemsidan hade de inga, en kund i butiken frågade personalen om de kunda ta hem några, varvid de sa att de kunda försöka "eftersom vi inte fick några tilldelade". Dock i hyllan stod de prydligt uppradade, vad hände där?
Kön till butiekn var jag + fyra andra spekulanter + två förmodade "a-lagare" av det som de hade sina korgar.
EK
Postad 01 March 2012 - 13:09
Postad 01 March 2012 - 13:17
Postad 01 March 2012 - 13:57
Postad 01 March 2012 - 14:24
Varför det? Lite Sovjet-fasoner med ransonering. Tycker det är jättebra att dom tagit bort det även på webbeställningarna.Trist
Men märks ju ganska tydligt, även i denna tråden, att det borde vara en begränsning på hur många flaskor man får handla första dagarna efter ett släpp, även i butik. Att första kunden kan köpa en låda, och på så sätt göra att ingen annan i samma butik får möjlighet att testa, tycker jag är trist, och faktiskt lite smådålig stil.
Vill man ha rariteterna får man väl ta en timme ledigt precis som jag fick göra idag.
Sen kan man ju tycka att dom tar in alldeles för lite av allt... vilken dom gör. känns som att dom inte förstår att det faktiskt finns lite tryck efter fin-ölen.
Som vanligt i Örebro fattade dom ingenting och fick gå in på lagret och hämta lådor... Att dom inte plockar fram på en gång så slipper dom dubbelt jobb.
Postad 01 March 2012 - 15:05
Varför det? Lite Sovjet-fasoner med ransonering. Tycker det är jättebra att dom tagit bort det även på webbeställningarna.
Vill man ha rariteterna får man väl ta en timme ledigt precis som jag fick göra idag.
Sen kan man ju tycka att dom tar in alldeles för lite av allt... vilken dom gör. känns som att dom inte förstår att det faktiskt finns lite tryck efter fin-ölen.
Som vanligt i Örebro fattade dom ingenting och fick gå in på lagret och hämta lådor... Att dom inte plockar fram på en gång så slipper dom dubbelt jobb.
Är väl lite sovjet-fasoner med Systembolaget överhuvudtaget?
Nej jag stör mig inte på att folk köper på sig, jag stör mig på att Norrköping fick så otroligt få och att de inte istället för att skicka hundratals flaskor till små orter kan behålla fler på depån så att man kan beställa.
Postad 01 March 2012 - 15:08
Däremot fick jag prata med dem om att det gick att beställa mer än en av varje så att de kollade upp det.
Postad 01 March 2012 - 16:31
Känns som att det enbart är IPA's som dryftas, gillas och diskuteras här.
Dvs den creddiga ölen von oben lagrad på ekfat i 24 år
Eller så är det jag som har dålig smak och behöver läras upp?
Postad 01 March 2012 - 16:34
Själv kör man SofieroHmm, vågar man ens deltaga i denna tråd om man gillar "vanlig" pöbel-bärs?
Känns som att det enbart är IPA's som dryftas, gillas och diskuteras här.
Dvs den creddiga ölen von oben lagrad på ekfat i 24 år
Postad 01 March 2012 - 16:52
Näeh, man gillar det man gillar
Sen så upptäckte man ju ganska snabbt att ölen man druckit sen man var fjortis smakar ju ingenting korsat med skit ungefär.
Efter det glider man in på beställningssortiment osv, sen är det totalt kört!
Postad 01 March 2012 - 16:54
Heeej kompis!Själv kör man Sofiero
Ska vi stötta varandra i vår misär och brist på smaklökar?
Postad 01 March 2012 - 16:55
IMAG0867.jpg 81.46K
1 Antal nerladdningar
Postad 01 March 2012 - 16:55
Vi har nån relativt ny IPA som bryggs i Kristianstad (där jag bor), görs i små produktioner, kostar 27kr/33cl på bolaget, mycket god
enligt de som gillar denna typen av öl, själv så tyckte jag väl att den gick att dricka inte mer...
En polare passade på för ett par helger sedan att beställa en IPA för 120kr/33cl när vi var ute en en polare skulle bjuda på öl, mindre
populärt för han som bjöd, men vi andra tyckte det var skitkul! Tror den höll runt 9-10%.
Men jag förstod senare när jag snackde med en "expert" som satt i baren att det var lååångt ifrån den dyraste ölen dom hade där... :
Postad 01 March 2012 - 16:58
Fast mitt "dilemma" i detta finsmakarsällskap är ju att jag måster erkänna att jag trots mina 41 jordsnurr fortfarande just gillar öl som i er smak inte smakar nåt.Sen så upptäckte man ju ganska snabbt att ölen man druckit sen man var fjortis smakar ju ingenting korsat med skit ungefär.
Alltså lättdruckna öl typ.
Betyder det att jag fortfarande är fjortis?
Postad 01 March 2012 - 16:59
Du kan köpa en bärs för 20 papp om man vill detMen jag förstod senare när jag snackde med en "expert" som satt i baren att det var lååångt ifrån den dyraste ölen dom hade där... :
Postad 01 March 2012 - 16:59
Mmmmm godisDagens skörd: Fick det jag ville
Sen ska vi smaka av ikväll och se vad som behöver köpas fler av.
IMAG0867.jpg 81.46K 1 Antal nerladdningar
Postad 01 March 2012 - 17:00
Antingen det, eller så bonnlurkBetyder det att jag fortfarande är fjortis?
Näeh det är som med all konstig dricka, man måste vänja in sig, sen är det svårt att vänja av
Postad 01 March 2012 - 17:02
Grymt läckerHehe, bytte precis bakgrund på skrivbordet på jobbdatorn:
Var tvungen att hämta hem en själv.
Postad 01 March 2012 - 17:13
Äh, jag tror att vi är ute efter effekten, och dom ute efter smakenFast mitt "dilemma" i detta finsmakarsällskap är ju att jag måster erkänna att jag trots mina 41 jordsnurr fortfarande just gillar öl som i er smak inte smakar nåt.
Alltså lättdruckna öl typ.
Betyder det att jag fortfarande är fjortis?
Själv håller man sig till whisky om man vill "fin-dricka", och billig öl när man ska ut i dimman.
Däremot så är väl Sofiero att ta i, men Vanliga Heineken och Stella artois funkar finfint.
Postad 01 March 2012 - 17:15
Fet bottensats var min specialitet!
Postad 01 March 2012 - 17:18
Postad 01 March 2012 - 17:25
Nä där håller jag inte med alls, jag är däremot något av en liten vinsnobb, kanske inte snobb i de verkliga snobbarnas bok men ändå på en hobbynivå.Äh, jag tror att vi är ute efter effekten, och dom ute efter smaken
.
Själv håller man sig till whisky om man vill "fin-dricka", och billig öl när man ska ut i dimman.
Däremot så är väl Sofiero att ta i, men Vanliga Heineken och Stella artois funkar finfint.
Vad gäller öl dock är smakidealet ljusa maltiga öl och gillar inte de mer syrliga spritiga varianterna.
Redigerat av masse70, 01 March 2012 - 17:27.
Postad 01 March 2012 - 17:31
Det lät rätt otäckt?! Syrligt och spritigt, vad är det för otäckt du sprungit på?Vad gäller öl dock är smakidealet ljusa maltiga öl och gillar inte de mer syrliga spritiga varianterna.
Jag beställde lite online också
3 st Cigar City Humidor Series IPA (nr 11610)
2 st La Granja Stout (nr 11693)
1 st Little Korkny Ale (nr 11623)
4 st Lynchburg Natt (nr 11685)
2 st Russian Imperial Porter No 4 (nr 11670)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
46 filmer
12 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?