Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 June 2013 - 20:27

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Pallade inte lyssna på hela, "you have my permission"...vilken supertönt...problemet är fortfarande att MS inte förklarade sin idé bättre än de gjorde. De gjorde alla förvirrade med sina planer istället samt öppnade dörren för div fria tolkningar som folk var ganska snabba att enbart tolka som skit.

Tycker det är synd att inte MS vågade löpa linan ut.

Postad 20 June 2013 - 20:39

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Pallade inte lyssna på hela, "you have my permission"...vilken supertönt...problemet är fortfarande att MS inte förklarade sin idé bättre än de gjorde. De gjorde alla förvirrade med sina planer istället samt öppnade dörren för div fria tolkningar som folk var ganska snabba att enbart tolka som skit.

Tycker det är synd att inte MS vågade löpa linan ut.

Hade de gjort det så hade den antagligen inte sålt som de hoppats på. Tro mig jag vet hur det är att bli besviken, jag har blivit det konstant den senaste tiden. Jag har sett spel som jag gillat ändras helt för att tilltala den stora massan, jag har sett hur utvecklare som jag följt sedan de endast var en liten ganska okänd studio helt ändra sin spel för att tilltala samma massa.

Allting låter bra på pappret men vad är det som säger att det kommer bli det i verkligheten? Om de hade genomför allting som de pratade om så hade detta inte skett utan problem, det kan jag garantera dig.

Angående videon ovan, jag håller med om att det där kanske inte var det smartaste att säga men han har rätt i mycket annat.

Redigerat av Jack of all trades, 20 June 2013 - 20:41.

Postad 20 June 2013 - 20:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Frågan är bara om det kommer ändra så mycket som MS hoppas? Uppenbarligen är inte konsolvärlden redo för en sån drastisk ändring som MS vision innebar från början. Känns ändå som deras vision andades "PC och Steam" vilket inte direkt verkar opopulärt bland användarna där eller? (är totalt oinsatt i PC gaming)

Postad 20 June 2013 - 21:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Oavsett så hade jag kunna ge allt för att sitta vid bordet när de snackar igenom sig och gör kovändningen.

Är ett så stort beslut, skulle vara sjukt kul och höra allt.

Någon måste ha sagt " I told you it would not work "

Postad 20 June 2013 - 21:45

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Jag funderar ju lite i banorna kring om ms riktigt ens trodde på detta själva och fanns plan b från början. Med tanke på hur olika bud som kom och så oklara besked och hur lite de tryckte på fördelarna. :ph34r:

Postad 20 June 2013 - 22:27

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Jag funderar ju lite i banorna kring om ms riktigt ens trodde på detta själva och fanns plan b från början. Med tanke på hur olika bud som kom och så oklara besked och hur lite de tryckte på fördelarna. :ph34r:

MS har i mitt tycke inte ens försökt sälja in idérna, de har bara försvarat dem känns det som. Tillslut gick det inte längre...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 June 2013 - 22:27.

Postad 20 June 2013 - 22:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Lite svårt att försöka sälja in idéer i det klimatet som rådde. Det gick inte att resonera med de som var mot detta för MS del, det stod ju ganska klart. Spelar ingen roll om de hade tryckt hårdare på vissa funktioner. Inte ens spelen på E3 spelade någon roll.

Postad 20 June 2013 - 22:32

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Det är ju det som är så konstigt. De har två tillfällen då hela världspressen kollar på dem och de pratar nada om deras nya metod. Känns märkligt, mycket märkligt alltihop.

Postad 20 June 2013 - 22:41

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Ms dumpar priset på xbox one!

http://www.amazon.co...e?tag=-10-15-20

Postad 20 June 2013 - 23:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Skryt lagom, amazon dumpar priset mer (i%) på ps4. Priskriget är igång! :D

Redigerat av Zartok, 20 June 2013 - 23:01.

Postad 20 June 2013 - 23:02

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
De skall alltid apa efter... :)

Postad 20 June 2013 - 23:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Med tanke på att xbone gick om ps4 i bokningar både i gb och usa på ett dygn så måste dom väl göra något för att få sålt konsolerna? :)

Postad 20 June 2013 - 23:04

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Nu känner du dig bra dum som förbokade va?

Postad 20 June 2013 - 23:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Lite skäms jag, men då jag hhar fått konsolen för 200 mindre är standardpriset just nu så känner jag väl mig rätt ok. Ja, nu pratar vi ps4. Xbone har jag bestämt mig för att vänta med. Enheterna kommer ut i en hektiskt skolperiod tror jag, det gör så att jag blir lätt svettig och måste försöka spela mindre. Två nya konsoler, varav en med titt-anfall lär förstöra min skolgång annars :D

Postad 20 June 2013 - 23:32

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Frågan är bara om det kommer ändra så mycket som MS hoppas? Uppenbarligen är inte konsolvärlden redo för en sån drastisk ändring som MS vision innebar från början. Känns ändå som deras vision andades "PC och Steam" vilket inte direkt verkar opopulärt bland användarna där eller? (är totalt oinsatt i PC gaming)

Har spelat mest på pc de senaste åren och visst gillar jag Steams enkelhet med automatiska uppdateringar, snabba bandbredd för nedladdning av spel (maxar min 100Mbit-lina till skillnad från ex-vis Origin som går i snigelfart), implementering av Steam workshop med modding och steam-reor. Dessutom håller ju Steam till på den överlägset mest bakåtkompatibla plattformen (Windows), och det finns ännu ingen antydan till att känna sig orolig för att Steam ska "stänga" spel som släpptes för flera år sedan.

Med allt detta sagt så ser jag inte drm som något positivt och jag föredrar drm-fria onlinetjänster framför Steam om alternativet finns, vilket det gör för vissa spel (läs GOG.com).

Gör man jämförelsen med Xbox One så faller många av dessa fördelar som gör drm uthärdligt. Så har jag som "pc-spelare" iaf känt det (men äger också en 360 i konsol-väg). Därför ser jag det som en fördel att MS nu lättar på drm-kraven. Bryr mig inte om andrahandsmarknaden, bryr mig inte om "family sharing", men bryr mig om mina rättigheter som spelare. Och varför ska jag stå ut med MS drm-jox om jag tappar de flesta av fördelarna med Steam-Windows-kombon? Kanske lite orättvist att jämföra Windows-pc med konsol, men som pc-spelare går det liksom inte att undvika, och om Microsofts vision skulle vara Steam, ja då måste de liksom vänta sig jämförelsen med hela paketet.

edit: sen har iofs Steam vandrat en lång väg från den skruttiga drm-"tjänst" den en gång började som.

Redigerat av jayreso, 20 June 2013 - 23:42.

Postad 21 June 2013 - 00:44

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1
Verkar som den där "dela till 10 vänner" funktionen inte skulle vara så fantastisk trots allt. Någon som är förvånad?

---------------
http://www.heyuguysg....-rip-must-read

Quote:
When your family member accesses any of your games, they’re placed into a special demo mode. This demo mode in most cases would be the full game with a 15-45 minute timer and in some cases an hour...When the time limit was up they would automatically be prompted to the Marketplace so that they may order it if liked the game... The difference between the family sharing and the typical store demo is that your progress is saved as if it was the full game, and the data that was installed for that shared game doesn’t need to be erased when they purchase the full game!

CBOAT confirmed it as 60 minutes.

Originally Posted by crazy buttocks on a train:
60sigh--
Then

Originally Posted by Quadraphonic:
Moving this post here since this seems to be the new thread.

What's funny is that they DID hint at this. In an obfuscated way. We just never noticed.

Remember when the DRM was first revealed? The easiest complaint was "What if I wanted to take it to my friend's house?"

Remember the response?

http://gamerant.com/....n-requirement/

http://metro.co.uk/2....uired-3832010/

http://www.ign.com/a....-always-online

We just glossed over that because we figured, during the PEAK of the "24 hour check" freakout, that 1 hour offline for visiting a friend was just more shit on the cake.

Nope.

That was the max amount of time a friend could play a copy. Period

It was in front of our face the whole time.

Postad 21 June 2013 - 01:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Där rök det fantastiska family share.
Inte för att vara sån, men med ps+ så har man tillgång till 2 timmars speltrials. Eller hade när iden släpptes. Vet ej hur det är nu. Men trials finns och ingen av mina kompisar behöver äga spelet för att jag ska kunna spela det.

Ms förklarade inte family share så bra. Lyssna på angry joe och major nelson. Mn får det att låta som the deal of the century, medans det var totalt värdelöst.
Så, drm och begmarknadsbortfall mot denna funktion och diskfri åt spelande. Bra deal för oss. Känns bättre igen. Vill man lira utan disk så är det ju bara att köpa online trots allt. Så får ni som vill ha diskfritt diskfritt. Ingen familyshare, men den funktionen var tämligen värdelös iaf. Det enda vi behöver nu är kameran som ska bli tillval ;)

Postad 21 June 2013 - 01:07

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10553 inlägg
  • 0
Trippel i trasiga länkar Morlock :)

Redigerat av oqvist, 21 June 2013 - 01:07.

Postad 21 June 2013 - 01:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 2
Att man skulle kunna dela spel fritt mellan 10 personer fanns inte på kartan i min värld, inte alls förvånad över det där.

Tycker mer det är konstigt att folk trodde på det där, men att EA skulle lägga ner onlinepass utan att ersätta med något annat är helt utanför realm of possibility.

Lyssna på angry joe och major nelson. Mn får det att låta som the deal of the century, medans det var totalt värdelöst.

Postad bild

Redigerat av Zoiler, 21 June 2013 - 01:24.

Postad 21 June 2013 - 01:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

sorry, copy paste med mobilen.

Postad 21 June 2013 - 05:07

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
The legend is finally back!

http://youtu.be/xcXdWRJ-xb4

Redigerat av Zerox_no1, 21 June 2013 - 05:11.

Postad 21 June 2013 - 06:34

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Är det ifrån en trovärdig källa morlock? (Förlåt om jag frågar, jag litar på dig men har inte tid att läsa länkarna bara. verkar som att det var speed i dotterns frukostflingor!) Om det stämmer så förstår jag att de var otydliga. Shitstormen hade ju inte direkt varit mindre. Med detta upplägg så förstår jag inte hur man kan begränsa begmarknaden heller. Nog inte många som hade försvarat detta.

Att man skulle kunna dela spel fritt mellan 10 personer fanns inte på kartan i min värld, inte alls förvånad över det där.

Jag är väl en hopplös optimist men är det så konstigt att man trodde på ms?

Postad 21 June 2013 - 06:56

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

fyrpel eller vad heter det?

Postad 21 June 2013 - 07:11

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

fyrpel eller vad heter det?

Quaddruppel;)

Postad 21 June 2013 - 07:13

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Quaddruppel;)

Haha, är nog inte riktigt vaken. Dags för kaffe

Postad 21 June 2013 - 08:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nåväl, då kan vi ju allq vara eniga om en sak iaf. Vi som varit starkt emot ms restrictions och fick som vi ville har bara gjort konsolen bättre. Ms har velat erbjuda någpt som sony gett med ps+. Självklart var det ju något lurt med det här. Nu visar det sig varför ms inte tryckt på family share, utan låtit folk bygga upp en digital delningsvärld i fantasin. All min eftertänksamhet från igår försvann. Xbonen har bara blivit bättre. Vi kan ju fortfarande vara hur skivlösa vi vill :)

Redigerat av Zartok, 21 June 2013 - 08:13.

Postad 21 June 2013 - 08:18

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Om det där stämmer, om delandet, då var det ju inte så märkvärdigt, helt klart.

Postad 21 June 2013 - 08:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nej, det var inte det, och det skulle verkligen förklara varför ms inte pressat på family share som den största featen för konsolen och efter det berättat att dom iom det skulle behöva införa drm-restriktioner på det sätt som var planerat. Visst var det lite väl bra, och är något för bra för att vara sant å är det det i regel.

Majoren fick det verkligen att låta som deal of the century medans det är rent skit. Ändå har ms tidigare sagt att en vän kan "check it out" och sen välja om den ska köpa spelet. Att inte förtydliga detta och låta internet blåsa upp ett gigantiskt luftslott är för mig... riktigt förj*vla irriterande. Jag blir förbannad.
Jag blir å förbannad så att jag inte kommer att köpa en xbone tom. Inte ny iaf. Jag köper en beggad när det är dags. Då får ms inte en spänn. Jag ska köpa fable, halo och forza beggade också.

Actually, jag ska fan inte köpa en enda sak ny från ms igen! j*vla tits! Fan! Luderfanskap!! Blir så j*vla förbannad!

Postad 21 June 2013 - 08:37

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Nåväl, då kan vi ju allq vara eniga om en sak iaf. Vi som varit starkt emot ms restrictions och fick som vi ville har bara gjort konsolen bättre. Ms har velat erbjuda någpt som sony gett med ps+. Självklart var det ju något lurt med det här. Nu visar det sig varför ms inte tryckt på family share, utan låtit folk bygga upp en digital delningsvärld i fantasin. All min eftertänksamhet från igår försvann. Xbonen har bara blivit bättre. Vi kan ju fortfarande vara hur skivlösa vi vill :)

Fast alltså, kan det verkligen stämma? Jag begriper att det inte skulle vara 10 vänner som kunde dela spel hejvilt, men trodde på något sätt att det ändå skulle gå att låna ut hela spel i sin family share. Annars har MS dels varit ännu luddigare än jag trott och dels borde de ha insett att folk skulle gå bärsärkagång när de förklarade bättre. Alltså, det låter nästan för otroligt att "family share" skulle vara en bluff, mer eller mindre. Har vi några fler källor som rapporterar detta?

edit: vad jag menar är att det förefaller mig osannolikt att MS skulle kunna tro att de hade något att vinna på att mörka funktionen till den milda grad som vissa nu vill få det till. De måste ha insett att genom att mer eller mindre bluffa om den funktionen så skulle de ju få en sån otroligt negativ feedback när det till slut blev känt hur det verkligen funkade. Det känns som att hela historien bakom detta inte kommit fram än.

Redigerat av jayreso, 21 June 2013 - 08:42.

Postad 21 June 2013 - 08:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Morlock får posta sina fyra källor igen. Man lånar hela spel, men man får en väldigt begränsad tid att spela dom. Det fungerar som ps+ lånesystem där du får ladda hem fulla spel och prova dom. Där sattes gränsen på två timmar och sen gick spelet inte att spela utan att man köpt en nyckel online. Same shit, but worse. Många nya spel har ju en inlärningskurva som tar den tiden och mer därtill.

Postad 21 June 2013 - 08:45

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Frågan är hur trovärdiga källorna är? Jag säger inte att de har fel, men undrar hur trovärdigt det är.

Postad 21 June 2013 - 08:50

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Frågan är hur trovärdiga källorna är? Jag säger inte att de har fel, men undrar hur trovärdigt det är.

CBOAT hade väl en del info som han postade på GAF som senare bekräftades har jag för mig.

Postad 21 June 2013 - 09:00

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Inte för att det egentligen spelar nån roll nu oavsett eftersom funktionen blev väl borttagen. Skulle inte förvåna mig om det är sant då det var en helt sjuk feature...iaf så som vi fick intrycket av att den skulle funka.

Tänk om MS kovändning blev enbart för att dom fått folk och tro att man kunde dela spel till höger och vänster och det inte stämde? DEN hatstormen hade inte varit kul...

Fortfarande vet man ju inte om detta ryktet är sant och frågan är om vi kommer få reda på sanningen? spelar det någon roll nu?

Postad 21 June 2013 - 09:04

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Skulle ju förklara varför dom inte tryckte på den punkten så hårt i sin marknadsföring. Kan ju stämma det du skriver. Jävlar vilken cluster-fuck detta blivit alltså... Dags att rensa i leden Microsoft.

OT: Minhembio är skum, den censurera s*tan, men inte fuck?

Redigerat av Paganmoon, 21 June 2013 - 09:04.

Postad 21 June 2013 - 09:06

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Ja, MS reklamavdelning (eller möjligen den PR-byrå de anlitar) är man ju inte så imponerad av.

Postad 21 June 2013 - 09:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Ska fixa länkarna när jag är vid datorn igen.

En sån här funktion är smart Word of mouth försäljning, polarna spelar det och jag kan enkelt prova samma spel i 1h, sen promptas jag att köpa det om jag gillade det. Alla spel får 1h demo.

På PS+ finns det 1h trial också men inte på alla spel.

Undra vem som yxas från MS?

Postad 21 June 2013 - 09:20

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Detta verkar vara originalkällan:
http://pastebin.com/TE1MWES2

Postad 21 June 2013 - 09:34

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Det var här jag läste det ivf;

http://m.neogaf.com/...ad.php?t=598291

Postad 21 June 2013 - 09:37

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Ska fixa länkarna när jag är vid datorn igen.

En sån här funktion är smart Word of mouth försäljning, polarna spelar det och jag kan enkelt prova samma spel i 1h, sen promptas jag att köpa det om jag gillade det. Alla spel får 1h demo.

På PS+ finns det 1h trial också men inte på alla spel.

Undra vem som yxas från MS?

Frågan är om någon i MS ledning utanför Xbox-divisionen har kompetensen att se vilka som ska vara kvar och vilka som ska gå. De verkar inte vara intresserade av den marknaden överhuvudtaget. Problemet kan ju också vara att Xbox-divisionen toppstyrts av personer med andra intressen. MS är ju inte känt för kompetens eller intresse när det gäller spel till deras övriga plattformar. Det är mer ett ledningsproblem än ett marknadsföringsproblem. De har helt enkelt folk som tar helt fel beslut baserade på teorier och mål som inte fungerar på marknaden. Ingen PR kan rädda något sådant.

Redigerat av Christopher_A, 21 June 2013 - 09:39.

Postad 21 June 2013 - 09:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ms om några borde fan ha råd med bättre pr-byrå eller ha ett sjukt kompetent folk på payroll. Jag hade kunnat göra ett 10 gånger bättre jobb själv.

Postad 21 June 2013 - 10:01

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Morlock får posta sina fyra källor igen. Man lånar hela spel, men man får en väldigt begränsad tid att spela dom. Det fungerar som ps+ lånesystem där du får ladda hem fulla spel och prova dom. Där sattes gränsen på två timmar och sen gick spelet inte att spela utan att man köpt en nyckel online. Same shit, but worse. Många nya spel har ju en inlärningskurva som tar den tiden och mer därtill.

Låter bara som ett onödigt komplicerat demosystem. Eller snare trial är det ju....

Postad 21 June 2013 - 10:32

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Verkar som den där "dela till 10 vänner" funktionen inte skulle vara så fantastisk trots allt. Någon som är förvånad?

---------------
http://www.heyuguysg....-rip-must-read

Quote:
When your family member accesses any of your games, they’re placed into a special demo mode. This demo mode in most cases would be the full game with a 15-45 minute timer and in some cases an hour...When the time limit was up they would automatically be prompted to the Marketplace so that they may order it if liked the game... The difference between the family sharing and the typical store demo is that your progress is saved as if it was the full game, and the data that was installed for that shared game doesn’t need to be erased when they purchase the full game!

CBOAT confirmed it as 60 minutes.

Originally Posted by crazy buttocks on a train:
60sigh--
Then

Originally Posted by Quadraphonic:
Moving this post here since this seems to be the new thread.

What's funny is that they DID hint at this. In an obfuscated way. We just never noticed.

Remember when the DRM was first revealed? The easiest complaint was "What if I wanted to take it to my friend's house?"

Remember the response?

http://gamerant.com/....n-requirement/

http://metro.co.uk/2....uired-3832010/

http://www.ign.com/a....-always-online

We just glossed over that because we figured, during the PEAK of the "24 hour check" freakout, that 1 hour offline for visiting a friend was just more shit on the cake.

Nope.

That was the max amount of time a friend could play a copy. Period

It was in front of our face the whole time.

Saker som aldrig kommer kunna bekräftas eller förnekas så här i efterhand.

Tyckte dock att på FAQ så stod det att funktionen är varierande per spel - upp till utgivaren typ.

Postad 21 June 2013 - 10:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

CBOAT hade väl en del info som han postade på GAF som senare bekräftades har jag för mig.

Han sa mirrirs edge 2 skulle visas på MS Xbone E3 - hände INTE

Han sa Prince of Persia skulle komma tillbaka och visas på MS Xbone E3 - hände INTE

Han sa att PS4 skulle inye ha betalning för online
- hände INTE

Resten var massa DRM påstående som aldrig kan bekräftas.

Han sa att UBIsoft och EA var MS DRM supporters, inget stödjer detta.

Kort sagt muxed bag och Bullshit och saker som aldrig kan bekräftas.

Postad 21 June 2013 - 10:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

Gött så nu är Pastebin och NEOgaf säkra källor igen.

Redan visats att CBOAT har ljugit ganska friskt så ta dessa post- DRM påstående med ett ton salt.....

RYKTEN ska kallas vad de är, rykten.

Tragiskt när alla kör de som fakta direkt.

Postad 21 June 2013 - 10:41

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Saker som aldrig kommer kunna bekräftas eller förnekas så här i efterhand.

Tyckte dock att på FAQ så stod det att funktionen är varierande per spel - upp till utgivaren typ.

Men om det bara var ett trial system så varför skrota det kan man undra....

Postad 21 June 2013 - 11:11

Fiskbuljong
  • Fiskbuljong
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Förr eller senare kommer sanningen att läcka, antingen från MS eller från speltillverkarna. Har svårt att tro att MS skulle tillåta 10 fullspelsutlåning utan att först klarera detta med speltillverkarna.

Postad 21 June 2013 - 11:14

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Är det ifrån en trovärdig källa morlock?

Va? Misstror du Crazy Bottoms On A Train?

Edit: Så HÄR bedriver man journalistik på internet:
http://youtu.be/Mk3z8rKjpkg

Annars blir det bara en massa rykten från olika håll. Ta åt sig de som bekräftar ens egna uppfattning (confirmational bias). Sprida de vidare. Till slut blir de 'sanning' för alla. Ja, tills den riktiga sanningen kommer dvs.

Redigerat av Unregistered6810b893, 21 June 2013 - 11:18.

Postad 21 June 2013 - 11:32

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Ser ingen anledning att vara upprörd över något som ändå aldrig kommer att hända. Som PalmNio är inne på vi kommer aldrig att få veta sanningen och internet är inte den pålitligaste källan när det kommer till sådana här saker direkt. Jag skulle nog ta allt som skrivs om family share med en rejäl nypa salt. Så länge ingen officiellt bekräftar vet vi inget. Och de lär inte ske nu.

Postad 21 June 2013 - 11:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ser ingen anledning att vara upprörd över något som ändå aldrig kommer att hända. Som PalmNio är inne på vi kommer aldrig att få veta sanningen och internet är inte den pålitligaste källan när det kommer till sådana här saker direkt. Jag skulle nog ta allt som skrivs om family share med en rejäl nypa salt. Så länge ingen officiellt bekräftar vet vi inget. Och de lär inte ske nu.

Precis. Spelar dessutom ingen roll nu.

Syftet är bara någon form "jaja nu kan vi inte gnälla så låt oss nu kritisera vad som kanske kunde hända men aldrig hände"

Postad 21 June 2013 - 11:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
jodå, det visar bara på hur jävla EA microsofts xbox-avdelning är.
Hej. INGEN andrahandsmarknad! men ni får en trial på en timme för alla spel som din familj äger! YAY!

FUCK YOU MS!
Det blir fan ingen ny 360 heller nu. Det blir en beggad. På så sätt så får ms inte en spänn extra. Någon som säljer alla halo och fable också? bra. då stödjer jag inte MS. kommer jag fan aldrig att göra igen. Fy på mig att jag köpte xbox och 360 nytt. ojoj. kräkpåse till företag!

EA och MS. get a room!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.