Plötsligt är gratis online som var så viktig till fördel för PS3, nu helt plötsligt oviktig.Skämt och sido, Xboxfansen går hårt ut, och kallar PS4 för "michaelbaystation" osv. Plötsligt är grafiken som var så viktig till fördel för Xbox 360, nu helt plötsligt oviktig.
Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 08 December 2013 - 23:14
Postad 08 December 2013 - 23:20
Mja, det som Xbox 360 gjorde bättre än PS3an var väl knappast grafiken?
Det var ingen stor skillnad, men Xbox 360 hade snabbare GPU.
Postad 08 December 2013 - 23:37
Du kan ju f-n inte ge oss här inne skäll för vad några på andra forum skriver? Märks vem som börjar få slut på argument...Eller så kan man säga som det är, att Xbox One är sämst av de tre
![]()
Skämt och sido, Xboxfansen går hårt ut, och kallar PS4 för "michaelbaystation" osv. Plötsligt är grafiken som var så viktig till fördel för Xbox 360, nu helt plötsligt oviktig.
Postad 08 December 2013 - 23:46
Du kan ju f-n inte ge oss här inne skäll för vad några på andra forum skriver? Märks vem som börjar få slut på argument...
"oss" var i det här fallet en person, men uttrycket har han hämtat från andra forum...
https://www.minhembio...2
Redigerat av Ageve, 08 December 2013 - 23:59.
Postad 09 December 2013 - 00:04
Postad 09 December 2013 - 08:12
Trodde allvarligt att det gick att multitaska bättre på en PS4:a än bara sätta spelet i "suspend".
Ni som har en PS4:a, stämmer verkligen det här?
nu har jag inte sett ifall någon svarat tidigare men vad menar du med bättre multitasking?
Jag är iaf väldigt nöjd med "multitaskingen". allt går väldigt fort att byta mellan spel, gå in i huvudmenyn och göra en inställning och sedan tillbaks till spelet etc... fast jag använder min spelkonsol enbart till att spela så jag har inga mer krav än så.
Postad 09 December 2013 - 08:58
Riktigt så är det inte på Xbox One där spelet endast behöver stängas ned ifall man vill starta upp ett annat spel. Annars kan man fritt hålla på att öppna upp andra appar hur man vill och hoppa mellan spel och app.
Jag trodde att det skulle fungera så på PS4 med när jag hörde att det fanns "multitasking" där, men min tolkning av multitasking verkar inte riktigt stämma med PS4:ans tolkning helt enkelt.
Hur fungerar det med att editera klipp och ladda upp dem, måste man stänga ned spelet då med, eller fungerar den funktionen samtidigt som spelet är igång på PS4?
Postad 09 December 2013 - 09:51
Jo, det jag menar är att precis som det visades i videon måste det aktuella spelet stängas ned ifall man vill starta någon annan app.
Riktigt så är det inte på Xbox One där spelet endast behöver stängas ned ifall man vill starta upp ett annat spel. Annars kan man fritt hålla på att öppna upp andra appar hur man vill och hoppa mellan spel och app.
Jag trodde att det skulle fungera så på PS4 med när jag hörde att det fanns "multitasking" där, men min tolkning av multitasking verkar inte riktigt stämma med PS4:ans tolkning helt enkelt.
Hur fungerar det med att editera klipp och ladda upp dem, måste man stänga ned spelet då med, eller fungerar den funktionen samtidigt som spelet är igång på PS4?
hmmm har inte öppnat några appar eller hållt på med editering. har bara spelat olika spel
Postad 09 December 2013 - 10:33
"The Xbox One's main claim to fame, aside from a ton of about-turns in its key policies, is the new interface which allows you to seamlessly transition from playing games to watching movies and other functions, all within a second. This interface seems to be having problems lately though.
Redigerat av Rumpnisse, 09 December 2013 - 10:33.
Postad 09 December 2013 - 10:40
Postad 09 December 2013 - 11:06
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 09 December 2013 - 11:07.
Postad 09 December 2013 - 11:15
Har märkt det också. UIt slöar ner rätt mycket efter BF krashat till homescreenen. Antog att den gjorde en minnesdump och laddade upp till någon debug-server.
Det är därför man inte ska spela Bf. Lira Cod ist
Postad 09 December 2013 - 11:39
Det är därför man inte ska spela Bf. Lira Cod ist
har aldrig kraschat hos mig
Krashar efter nio av tio matcher. Sån skit att det inte finns. Dock är jag inte speciellt sugen på CoD. Tycker inte det varit roligt i MP sen MW2.
När BF väl fungerar så är det riktigt skönt. Hänga på C4 på sin quadbike och köra full fart mot en stridsvagn, hoppa av i sista sekunden och trycka in detonatorn.
Postad 09 December 2013 - 12:00
Krashar efter nio av tio matcher. Sån skit att det inte finns. Dock är jag inte speciellt sugen på CoD. Tycker inte det varit roligt i MP sen MW2.
När BF väl fungerar så är det riktigt skönt. Hänga på C4 på sin quadbike och köra full fart mot en stridsvagn, hoppa av i sista sekunden och trycka in detonatorn.
Och så säger de att CoD är orealistiskt...
Angående topic verkar det troligt att PS4 kommer leda på alla marknader under första året. Vi får väl se vad Microsoft kontrar med. Dumpat pris? Ett års gratis live?
Postad 09 December 2013 - 12:56
Ot, kraschar bf fortfarande?Har märkt det också. UIt slöar ner rätt mycket efter BF krashat till homescreenen. Antog att den gjorde en minnesdump och laddade upp till någon debug-server.
Postad 09 December 2013 - 13:33
Och så säger de att CoD är orealistiskt...
Det värsta är att de snott musik från Mass Effect rätt av utan att ge creds till Jack Wall.
Postad 09 December 2013 - 20:26
Redigerat av Zoiler, 09 December 2013 - 20:51.
Postad 09 December 2013 - 20:42
Skall inte säga att det blir enbart den framöver då mario 3d world är riktigt lockande samt att det kanske kommer en del exklusiva titlar även till xbone som gör att det börjar rycka i köpnerven. Men just nu känns det inte att det är riktigt värt att köpa en konsol för enbart en eller max två exklusiva titlar.
Känns å andra sidan rätt skönt att enbart ha en konsol att koncentrera sig på framöver och slippa ångesten över att backloggen bara växer. Förvisso så får ps3'an stå kvar i bänken ett tag då TLoU snurrar i maskinen samt att lords of shadow 2 snart kommer också.
Skall man se det till forum och media samt statistik så känns det som om ps4 har övertaget just nu på marknaden men vet aldrig vad som händer.
Postad 09 December 2013 - 23:21
För min del så drog ps4 det längsta strået den här generationen, till en början iaf. :oD
Skall inte säga att det blir enbart den framöver då mario 3d world är riktigt lockande samt att det kanske kommer en del exklusiva titlar även till xbone som gör att det börjar rycka i köpnerven. Men just nu känns det inte att det är riktigt värt att köpa en konsol för enbart en eller max två exklusiva titlar.
Känns å andra sidan rätt skönt att enbart ha en konsol att koncentrera sig på framöver och slippa ångesten över att backloggen bara växer. Förvisso så får ps3'an stå kvar i bänken ett tag då TLoU snurrar i maskinen samt att lords of shadow 2 snart kommer också.
Skall man se det till forum och media samt statistik så känns det som om ps4 har övertaget just nu på marknaden men vet aldrig vad som händer.
Ja, jag är xbox-ägare idag och tittar också på PS4. Mest för att jag vill spela och inte har nerverna att vänta på xboxen trots att jag förmodligen skulle välja xboxen, ifall båda fanns i Sverige idag, pga. gamla meriter.
Sen kanske det dröjer till xbox-release innan jag har råd med en next-gen så vafasen.. den som lever får se.
Jag måste dock säga att de filmer man sett på skillnaden mellan xbox och ps4 inte alls ger PS4 en klar seger. Inte i mina ögon i alla fall. Det är möjligt att man kan se viss skillnad men det känns rätt insnöat att, som vissa här säger, påstå att det enorma fördelar till PS4. :/
Postad 10 December 2013 - 18:37
Assasins Creed face off på digital foundry, resultatet är precis som väntat.
Postad 10 December 2013 - 20:09
Ja, jag är xbox-ägare idag och tittar också på PS4. Mest för att jag vill spela och inte har nerverna att vänta på xboxen trots att jag förmodligen skulle välja xboxen, ifall båda fanns i Sverige idag, pga. gamla meriter.
Sen kanske det dröjer till xbox-release innan jag har råd med en next-gen så vafasen.. den som lever får se.
Jag måste dock säga att de filmer man sett på skillnaden mellan xbox och ps4 inte alls ger PS4 en klar seger. Inte i mina ögon i alla fall. Det är möjligt att man kan se viss skillnad men det känns rätt insnöat att, som vissa här säger, påstå att det enorma fördelar till PS4. :/
Går inte att se på små filmer som ofta är sönderkomprimerade. Man behöver nog se dem på stor display för att se ngn skillnad.
Postad 10 December 2013 - 20:29
Det är en viss skillnad om du kollar digital foundrys jämförelsebilder och även specarna tyder på att PS4 är en del kraftfullare än Xbox One,
MEN det är svårt att veta hur det slutar i längden då det inte är så lätt att veta hur mycket boxens "cache-minne" kommer förbättra prestandan när utvecklarna implementerar bättre för det. Xboxen har även marginellt kraftfullare cpu och en molnlösning som förmodligen kan komma att ta tag i mycket fysikberäkningar i framtiden. Jag tror PS4 kommer implementera mycket av de fysikberäkningarna via GPGPU'n då den är mer kraftfull som GPGPU via fler köer eller vad fan det är de använder för det där.
Jag förväntar mig att det blir som denna generationen fast omvänt, PS4 blir lite lite bättre på multiplattspel(som vi ser nu) medans exklusiva titlar kommer hålla samma nivå och avgöras subjektivt. (Denna generation: Uncharted/TLOU vs Gears of war osv)
Tycker inte det finns mycket anledning att välja den ena eller andra för prestandan faktiskt, köp den du gillar bäst i övrigt(tjänster, exklusiva spelserier osv.)
Postad 10 December 2013 - 20:29
Bilder i bmp eller png (och diverse andra lossless-format) är det enda som gäller om man ska jämföra (bortsett från t ex Assassin's Creed IV där Xbox One är så dålig att det t om syns på Youtube
Redigerat av Ageve, 10 December 2013 - 20:30.
Postad 10 December 2013 - 21:26
Redigerat av Illyren, 10 December 2013 - 21:26.
Postad 10 December 2013 - 21:29
Postad 10 December 2013 - 21:33
Eftersom ingen vet när den kommer till Sverige då inget officiellt datum finns är det ett intressant uttalande. Speciellt utan länk.
Det var väl sagt tidigt 2014 och nu ryktas det om höst 2014. OBS ryktas.
http://www.gamereact...
Postad 10 December 2013 - 22:40
Det var väl sagt tidigt 2014 och nu ryktas det om höst 2014. OBS ryktas.
Låter ganska korkat av MS, men man blir inte förvånad längre.
Postad 10 December 2013 - 22:55
Eftersom ingen vet när den kommer till Sverige då inget officiellt datum finns är det ett intressant uttalande. Speciellt utan länk.
Jobbig väntan som sagt för de som ska köpa Xbone
Postad 10 December 2013 - 23:00
Ja om det är sant låter det riktigt surt, helt klart verkar MS fokus ligga på de större marknaderna.
Postad 11 December 2013 - 01:20
Postad 11 December 2013 - 07:49
Postad 11 December 2013 - 08:44
Postad 11 December 2013 - 09:09
Postad 11 December 2013 - 10:06
Year two edition? Lanseras samtidigt som elite/slim i USA?
Japp, det var något sådant jag tänkte. Stämmer detta så blev mitt val av konsol helt plötsligt enkelt. Det är ju titanfall jag har haft pepp inför och det släpps ju i mars så det blir ju inte intressant då. Inte roligt att hoppa in flera månader efter de andra.
Det har ju spekuleras i andra trådar att det rör problem med regionalisering och röststyrning på andra språk, men vi får väl se vad MS säger.
Det där låter helt absurt för mig, de flesta kan engelska ändå (i alla fall early adopters) och detta är ju något som skulle kunna uppdateras med mjukvara i framtiden.
Postad 11 December 2013 - 10:22
Åfan, ett års väntan. Surt sa räven. Har folk någon koll på orsaken? Produktionshastigheten vill jag få för mig är boven i dramat. Fy s*tan vilken uppförsbacke för ms i dom länder där xbone inte är släppt ännu om q3 stämmer.
Med tanke på siffrorna i försäljning så verkar de liga ganska jämt med Sony så produktionen är nog tveksamt.
Kanske så att de bestämt sig att röststyrning och tv funktionen måste lokalanpassas för att det ska vara lönt att lansera den?
Postad 11 December 2013 - 10:24
Med tanke på siffrorna i försäljning så verkar de liga ganska jämt med Sony så produktionen är nog tveksamt.
Kanske så att de bestämt sig att röststyrning och tv funktionen måste lokalanpassas för att det ska vara lönt att lansera den?
Ja röststyrningen är nog en stor grej de vill få på plats och iom att det styrs av marketplace vilket språk man ska använda så måste de nog fixa språket innan de kan släppa i de regionerna.
Postad 11 December 2013 - 10:26
PS3an släpptes 1.5 år efter 360 i Europa och den verkar klarat sig.
Postad 11 December 2013 - 10:29
Postad 11 December 2013 - 10:31
Inte för att jag tror att de kommer att vänta tills höst, men det är nog ingen jätteuppförsbacke att släppa sent.
PS3an släpptes 1.5 år efter 360 i Europa och den verkar klarat sig.
Nej jag dömer verkligen inte ut xboxen, bara på ett personligt plan. Det som ms måste visa upp är något ess i rockärmen bara. Tyckte att Sony hade sina fördelar med gratis mp och nu på senare tid ps+. Dags att komma med en dealbreaker känner jag om jag skall orka vänta...
Postad 11 December 2013 - 10:35
Xbox One sales are down 712,154 (-64%) to 405,911 units sold
PlayStation 4 sales are up 827,693 (820%) to 927,449 units sold.
Postad 11 December 2013 - 10:39
Postad 11 December 2013 - 10:49
I vilket fall som helst så ÄR det konstigt att MS inte gått ut med datum än. Om våren är aktuell så är det rent ut sagt taffligt att de inte sagt nån än.
Ja datumen borde varit presenterade vid det här laget
Postad 11 December 2013 - 10:51
Jo men betyder det något ännu? Jag menar ligger det en massa xone på hyllorna i USA och Europa? Känns ju inte som att man skall kolla sig blind på siffror ännu. Är väl relevant när båda ligger i hyllorna och inte är slutsålda. Just nu är det väl mer en tävling om vem som kan producera mest enheter
ja det fanns många kvar i butiker enligt väldigt många konsumenter runt om i världen även om MS försökte få det att låta att det va slutsålt...
ps4 har 5 spel i topp 15 medans xbox har ett på 13 plats...
och hade sony fått fram fler konsoller så hade den formligen krossat iofs så gör den väl redan det med 2:1 ratio typ...
och inte blir det bättre av att dom kanske väntar till q3 2014 att släppa i resten av världen...
MS blir formligen pulveriserade nu och ett tag framåt med all rätt...
MS lär nog prisänka och/eller hitta på nåt annat drastiskt för att i slutändan sluta jämt med ps4
Postad 11 December 2013 - 10:51
Xbox One sales are down 712,154 (-64%) to 405,911 units sold
PlayStation 4 sales are up 827,693 (820%) to 927,449 units sold.
Så förra veckan sålde Xbox One 1.1 miljoner och PS4 sålde 100k?
Vilket innebär att efter två veckor har One sålt 1.5 miljon och PS4 1 miljon enheter.
Redigerat av Unregistered6810b893, 11 December 2013 - 10:53.
Postad 11 December 2013 - 10:55
Jag vill tro dig, men att låta en sån sak som lokal röststyrning påverka ett konsolsläpp låter helt jäkla vansinnigt dåligt för marknadsföringen. Att vänta ett par månader, ok, men närmare ett år? För röststyrning? Alla spel översätts ju inte till ex svenska, varför skulle xbone-entusiasterna kräva det från sin konsol?Med tanke på siffrorna i försäljning så verkar de liga ganska jämt med Sony så produktionen är nog tveksamt.
Ms skulle bara sagt att enheten har stöd för engelska, inte det lokala språket.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
277 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?