Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 22 september 2020 - 21:01

sonomats
  • sonomats
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
”Se från början” är också ett av säljargumenten. Fungerar inte heller längre. Försöker se ”Över Atlanten” på Kanal5 från början men får bara en svart ruta. Boxen startades om för ca. en timme sedan.
Jag kan inte för mitt liv förstå att de som jobbar med mjukvaran kan få fortsätta? Har de inte redan bevisat att de inte klarar att få ihop OnePlace till en fullt fungerande enhet?
Det är ju inte raketforskning vi pratar om här.

Postad 22 september 2020 - 22:01

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Extremt långsamt att byta kanal om man tittat någon timme på samma, 20-30 sekunder. Som att allt låser sig, boxen tuggar på i T-Fords takt och tillslut byter den. OnePlace kräver tålamod...

Postad 23 september 2020 - 11:36

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Just nu, bootade min box om totalt, mitt i en inspelad uppspelning, inga tryck på fjärren på säkert 5 minuter innan. Android omstart och sedan CD-app omstart. Så inte är den stabil inte.

Postad 23 september 2020 - 19:03

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Finns det någon information om vad det är för uppdatering som skall ha gått ut under tisdagen?

För mig är det lika segt att byta kanaler. 

Postad 23 september 2020 - 21:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Extremt långsamt att byta kanal om man tittat någon timme på samma, 20-30 sekunder. Som att allt låser sig, boxen tuggar på i T-Fords takt och tillslut byter den. OnePlace kräver tålamod...

Hej

Om man tex inte använt fjärrkontrollen på ett tag så är det nog mer att den är i viloläge och att det är därför det kan ta lite extra tid när man byter kanal då.
Hur upplever du tiden när du zappar mellan kanaler?

Mvh

Niklas

Finns det någon information om vad det är för uppdatering som skall ha gått ut under tisdagen?

För mig är det lika segt att byta kanaler. 

Hej

Ingen ny uppdatering har skickats ut. 

Mvh
Niklas

”Se från början” är också ett av säljargumenten. Fungerar inte heller längre. Försöker se ”Över Atlanten” på Kanal5 från början men får bara en svart ruta. Boxen startades om för ca. en timme sedan.
Jag kan inte för mitt liv förstå att de som jobbar med mjukvaran kan få fortsätta? Har de inte redan bevisat att de inte klarar att få ihop OnePlace till en fullt fungerande enhet?
Det är ju inte raketforskning vi pratar om här.

Hej

Är det alltid svart bild eller bara ibland? Och är det tex endast Kanal 5? Kan du testa något innehåll från veckoarkivet och se om du får samma fel där? 
Du får gärna skicka PM med kundnummer så jag får undersöka annars.

Mvh

Niklas

Se där, nu kommer Android 11 ut.

OnePlace kör väl på Android 7 fortfarande.

Ja, man har ju lärt sig nu att betala dyrt för en box, inte automatiskt innebär inte att att leverantören följer med mjukvarulivscykeln utan kostnadsoptimerar bara. Som kund som genomskådar man det och agerar i framtiden efter den kunskapen.

https://android-deve...android-tv.html

Hej

Det stämmer att det är Android 7 och vi kommer uppdatera till Android 9 (Pie) under 2020.

Mvh

Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 23 september 2020 - 23:03.

Postad 23 september 2020 - 23:07

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hej

Om man tex inte använt fjärrkontrollen på ett tag så är det nog mer att den är i viloläge och att det är därför det kan ta lite extra tid när man byter kanal då.
Hur upplever du tiden när du zappar mellan kanaler?

Mvh

Niklas

Hej

Inge ny uppdatering har skickats ut. 

Mvh
Niklas

Hej

Är det alltid svart bild eller bara ibland? Och är det tex endast Kanal 5? Kan du tex testa något innehåll från veckoarkivet och se om du får samma fel där? 
Du får gärna skicka PM med kundnummer så jag får undersöka annars.

Mvh

Niklas

Hej

Det stämmer att det är Android 7 och vi kommer uppdatera till Android 9 (Pie) under 2020.

Mvh

Niklas

Jag vet att fjärren går ned i lågenergiläge, vilket man som användare borde kunna välja bort. Jag byter hellre batteri ofta än att ha en fjärr som inte reagerar, och när den väl gör det sä knappar den in allt man tryckt på under tiden den varit i lågenergiläge.

Boxen är inkonsekvent, ibland vill den bara inte göra det man vill. Vet inte om den blivit bättre eller sämre med någon uppdatering, den är långsam och byter kanal på det sättet med... 

Postad 24 september 2020 - 07:17

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Hej

Ni som upplever att boxen fortfarande tar längre tid än normalt att byta kanal, har ni upplevt någon förbättring från och med ca 15:00 idag?

Mvh

Niklas

Hej

Upplever du samma problem även idag när det kommer till byte av kanal?

Mvh

Niklas

Hej

Nja svårt att säga. Ibland segt som attan ibland lite bättre.

Postad 24 september 2020 - 08:19

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Hej

Ni som upplever att boxen fortfarande tar längre tid än normalt att byta kanal, har ni upplevt någon förbättring från och med ca 15:00 idag?

Mvh

Niklas

Hej

Upplever du samma problem även idag när det kommer till byte av kanal?

Mvh

Niklas

Jag tycker mig se en förbättring i kanalbytestid, hoppas det håller i sig tills vi får ’nya’ Android 9.

Postad 24 september 2020 - 14:28

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Fick en enkät från CD i mejlboxen och fyllde givetvis i den. Ni som får enkäten, glöm inte att fylla i och skicka in den. Någon kanske lyssnar till slut. 

Postad 24 september 2020 - 15:00

pebjn
  • pebjn
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Efter att ha rensat och "blåst om" Canal Digital-appen och därefter gjort boxen strömlös i några minuter så går kanalbyten på ca 3 sekunder oavsett hur man väljer att byta kanal. Trevligt.

Hoppas att det håller i sig. 

Niklas, man blir ju nyfiken. Vad är gjort innan klockan 15.00 idag som har påverkat kanalbyten?

Mvh

Björn

Postad 24 september 2020 - 15:08

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Efter att ha rensat och "blåst om" Canal Digital-appen och därefter gjort boxen strömlös i några minuter så går kanalbyten på ca 3 sekunder oavsett hur man väljer att byta kanal. Trevligt.

Niklas, man blir ju nyfiken. Vad är gjort innan klockan 15.00 idag som har påverkat kanalbyten?

Mvh

Björn

Ca 3 sekunder var vad kanalbytena tog INNAN den här svängen med uppgraderingar började för ett antal veckor sedan, så det är ingen förbättring, dessutom håller rensningen bara i sig ett tag, sedan tar det längre tid igen om man inte tar besväret att rensa igen, med besväret att göra om inställningar igen...och igen.....

Redigerat av Nisken, 24 september 2020 - 15:10.

Postad 24 september 2020 - 15:21

pebjn
  • pebjn
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ca 3 sekunder var vad kanalbytena tog INNAN den här svängen med uppgraderingar började för ett antal veckor sedan, så det är ingen förbättring, dessutom håller rensningen bara i sig ett tag, sedan tar det längre tid igen om man inte tar besväret att rensa igen, med besväret att göra om inställningar igen...och igen.....

För mig har kanalbyten tagit längre tid det senaste halvåret. Ibland upp till 30 sekunder, och ibland har det inte fungerat alls att byta kanal.

Det har då sett ut som boxen gör ett kanalbyte men inget händer. Då har man efter ett tag fått byta till en annan kanal än den man vill se och efter det byta till den kanal som var ursprungsvalet.

Så, om boxen kommer att ligga kvar på 3 sekunders kanalbyten så är det en stor förbättring för mig. Men det är kanske inte troligt.

Jag har dessutom tidigare varit tvungen att göra en rensning av appen varje dag för att det överhuvudtaget ska ha varit möjligt att titta på TV.

Vi får väl se om det fortsätter så eller om det har skett någon förbättring.

Postad 24 september 2020 - 20:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Fick en enkät från CD i mejlboxen och fyllde givetvis i den. Ni som får enkäten, glöm inte att fylla i och skicka in den. Någon kanske lyssnar till slut. 

Hej

Bra att du svarar, eran feedback är viktig. 

Mvh

Niklas

Postad 24 september 2020 - 20:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Mvh

Björn

Hej

Kul och höra att det fungerar bra nu. Vi gjorde förändringar i backend.

Mvh

Niklas

Postad 24 september 2020 - 20:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 1

För mig har kanalbyten tagit längre tid det senaste halvåret. Ibland upp till 30 sekunder, och ibland har det inte fungerat alls att byta kanal.

Det har då sett ut som boxen gör ett kanalbyte men inget händer. Då har man efter ett tag fått byta till en annan kanal än den man vill se och efter det byta till den kanal som var ursprungsvalet.

Så, om boxen kommer att ligga kvar på 3 sekunders kanalbyten så är det en stor förbättring för mig. Men det är kanske inte troligt.

Jag har dessutom tidigare varit tvungen att göra en rensning av appen varje dag för att det överhuvudtaget ska ha varit möjligt att titta på TV.

Vi får väl se om det fortsätter så eller om det har skett någon förbättring.

Hej

Förändringarna som vi gjort för att kanalbytet ska gå snabbare är endast för kunder som haft problem att det tagit väldigt lång tid att byta kanal. Jag har nog varit otydlig i informationen där.

Mvh

Niklas

Postad 25 september 2020 - 05:27

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Hej

Kul och höra att det fungerar bra nu. Vi gjorde förändringar i backend.

Mvh

Niklas

Hej

Vad menar du med backend? Då det inte skett någon uppgradering av boxen. Håller ni koll på vilken kanal som vi kollar på?

Postad 25 september 2020 - 07:30

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Just nu, bootade min box om totalt, mitt i en inspelad uppspelning, inga tryck på fjärren på säkert 5 minuter innan. Android omstart och sedan CD-app omstart. Likadant som för 4 dagar sedan.

Postad 25 september 2020 - 13:14

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Hej
Förändringarna som vi gjort för att kanalbytet ska gå snabbare är endast för kunder som haft problem att det tagit väldigt lång tid att byta kanal. Jag har nog varit otydlig i informationen där.

Mvh
Niklas

Sikker mange som har problem med tregt kanalbytte, jeg er en av dem.

Postad 27 september 2020 - 14:57

Unregistered81d01c12
  • Unregistered81d01c12
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Herregud vilken skitbox, men kan de inte leverera så är det bara att säga upp oavsett hur lång bindningstid man har.

Postad 27 september 2020 - 17:40

Unregistered0acedd93
  • Unregistered0acedd93
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej! Varit CD kund länge, allt för länge. Mästare i boxförstöring.
En period fick man månadens transformator i brevlådan. Var svartlistad hos supporten under noteringen "kunden är inte samarbetsvillig" Detta eftersom jag gjort allt dom ville under några månader, men tillslut sa att jag jobbar inte gratis längre. Sagem var boxen då tror jag.
OnePlace tyckte jag var fantastisk i början. Men vad gör det nu när man pajat den totalt.

Tänkte då att jag ska ringa CD och höra vad som hänt.
Min fråga var (pga tidigare erfarenhet) rätt enkel. - Har ni nyligen släppt någon ny mjukvara, och om så, jobbar ni dygnets alla timmar för att fixa den?

Kundtjänst verkar jobba från samma manual som för 10 år sen.
-Nääää det tror jag inte! - Jag kan inte se att det gått ut någon uppdatering!

Sen kom nästa gamla vän... - Har du provat att fabriksåterställa och formatera Hdd?
Nä, för jag jobbar inte gratis. Och man spelar in för att kunna se, inte för att radera.

Då kom helt oväntat den gamla klassikern.
-Har du boxen kopplad till ett grenuttag?
(Det har jag, en dyr pjäs med åskskydd)
-Jo, sa jag! - Eftersom jag bara har två uttag bakom tv:n!

-Kan du prova att koppla boxen Direkt mot eluttaget!
/ridå

Då hamnade jag här efter måånga års frånvaro och ser att jag är i gott sällskap. Och fick svar på det jag befarade, ny mjukvara.

Ska ringa CD i morgon och tala med versaler!

Redigerat av Unregistered0acedd93, 27 september 2020 - 17:42.

Postad 28 september 2020 - 15:05

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
I natt stoppet OnePlace 5 ganger, den ene gangen måtte jeg koble fra strømmen for att den skulle laste inn på nytt, 4 ganger lastet den inn på nytt av seg selv, men mistet opptak som var igang ved crash.

Postad 28 september 2020 - 18:52

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

/ridå

Undrar hur supporten tänker att orsaken "grenuttag" till OP-boxproblem skulle kunna göra att HDD´n måste omformatteras eller att kanalbyten segar, eller att Wifi´n är svag och tappar bort sig, eller att boxen startar om CD-appen lite hipp som happ?

Inte de skarpaste knivarna i den lådan precis......

Postad 29 september 2020 - 13:32

Unregistered0acedd93
  • Unregistered0acedd93
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Du anar inte vad jag har blivit ombedd att göra, särskilt med sagem som aldrig borde ha blivit tillverkad.

/ridå

Undrar hur supporten tänker att orsaken "grenuttag" till OP-boxproblem skulle kunna göra att HDD´n måste omformatteras eller att kanalbyten segar, eller att Wifi´n är svag och tappar bort sig, eller att boxen startar om CD-appen lite hipp som happ?

Postad 29 september 2020 - 17:22

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 1

/ridå

Sagemboxen ligger nere i källaren än, första boxen från ****t. Efter det slutade jag ett tag med CD, men det kom nya, mycket bättre. Dock har vi ju nu Sagem 2.0, nästan samma tips, dock har dom inte skickat ut nya transformatorer med strömbrytare, fast det kanske behövs...

Man fick mycket knäppa tips när man ringde in om Sagemboxen, tillslut var man tvungen att sätta ner foten och förklara att som utbildad PC-tekniker så fattar jag hur ström fungerar, hur man felsöker.

Nu finns dock Niklas som bollplank, det enda som gör att jag fortsätter med CD! 

Postad 30 september 2020 - 19:15

sonomats
  • sonomats
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 1
Flera gånger de senaste ca 7-10 dagarna har appen Canal Digital startat om sig själv strax efter att jag startat boxen. Den är otrolig seg när den är nystartad och svara inte eller väldigt långsamt på kommandon. Därefter ger den upp och startar om sig själv.

Ärligt talat tycker jag inte att Canal Digital fullt ut lever upp till sina åtaganden. Jag gör å andra sidan rätt för mig varje månad. Balansen är och har varit skev länge. Hur är det möjligt?

Postad 01 oktober 2020 - 12:37

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Jag blev uppringd igår av någon ifrån Canaldigital pga den enkät som skickades ut för någon vecka sedan. Resultatet av detta samtal blev att jag sa upp programkortet som sitter i oneplaceboxen. Jag har även ett tvillingkort som jag kan använda direkt i TVn men inspelningsmöjligheten kommer att vara begränsad efter den övergången  :blink:

Grundorsaken till detta är ju att programkortet inte går att flytta mellan boxarna pga att det är olka typer av programkort. 

Postad 01 oktober 2020 - 19:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Hela tanken med boxen är helt rätt, men val av box och mjukvara är tyvärr ett misslyckande

Jag hoppas på att samgåendet mellan Viasat/play och CD kommer resultera i en helt ny mjukvara

De som jobbar med mjukvaran, måste förstå ljud och bild och vad det innebär att trycka in allt i ett och vad som händer med ljud och bild när man omvandlar det. Det går inte att omvandla 60hz till 50hz i en box
Om Netflix tex streamar i 24hz så måste boxen kunna skicka ut det i 24hz och inte i 50hz

Man måste helt enkel köpa dessa experter för ett jobb. Det finns tydligen ingen på CD som har denna kompetens och det har man visat nu i allt för många år. 

Inspelning. Men kom in i matchen .. Varför spela in när man kan streama från en server? När man vill och vad man vill

Postad 01 oktober 2020 - 20:18

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Mycket finns inte på servrar annat än under begränsad tid och annat finns inte alls på några servrar. De är då man har nyttan att spela in det man vill behålla eller titta på senare.

Postad 01 oktober 2020 - 20:55

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Mycket finns inte på servrar annat än under begränsad tid och annat finns inte alls på några servrar. De är då man har nyttan att spela in det man vill behålla eller titta på senare.

Jo, så kan det nog vara. Men hur hinner man se all skit. Det man är intresserad av finns ju trots allt några månader. Än så länge är det inget jag inte hittat under veckoarkiv, cmore, eller tv4 eller svtplay.

Redigerat av MalcomX, 01 oktober 2020 - 20:57.

Postad 01 oktober 2020 - 21:00

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 1

De som jobbar med mjukvaran, måste förstå ljud och bild och vad det innebär att trycka in allt i ett och vad som händer med ljud och bild när man omvandlar det. Det går inte att omvandla 60hz till 50hz i en box
Om Netflix tex streamar i 24hz så måste boxen kunna skicka ut det i 24hz och inte i 50hz

Det är i princip oförlåtligt 2020 att inte ha koll på sånt!  Det stör mig såpass att jag stänger av så fort man ser en sändning med dessa fel.

Tyvärr händer det varje vecka vid sport evenemang tex.  Det gäller inte bara CD, Samtliga operatörer har detta.

Då allt som är NTSC producerat i tex 23,976, 30 eller 60Hz dras ner till 25/50hz i .EU.  Man gör en så kallad PAL speedup vilket får ljudet i helt fel pitch för att man ska matcha vår framerate.

Finns ju förmodligen väldigt få TV apparater idag som inte klarar olika format så låt materialet vara i sitt ursprung!

Länk för de som är intresserade av ovanstående: https://www.youtube....h?v=Ph1EdfAQ7gM

Redigerat av somoene2, 01 oktober 2020 - 21:02.

Postad 02 oktober 2020 - 11:58

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Det är i princip oförlåtligt 2020 att inte ha koll på sånt!  Det stör mig såpass att jag stänger av så fort man ser en sändning med dessa fel.
Tyvärr händer det varje vecka vid sport evenemang tex.  Det gäller inte bara CD, Samtliga operatörer har detta.
Då allt som är NTSC producerat i tex 23,976, 30 eller 60Hz dras ner till 25/50hz i .EU.  Man gör en så kallad PAL speedup vilket får ljudet i helt fel pitch för att man ska matcha vår framerate.
Finns ju förmodligen väldigt få TV apparater idag som inte klarar olika format så låt materialet vara i sitt ursprung!

Länk för de som är intresserade av ovanstående: https://www.youtube....h?v=Ph1EdfAQ7gM

Precis så

Och det är därför jag reagerar på att det läggs så mycket tid på inspelning, som är 90 tal för mig
Se istället till att boxens grundläggande funktioner fungerar

En är att tillåta inställningen Native/Original under upplösning

Tom Appletv har det

Postad 03 oktober 2020 - 11:59

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Precis så

Och det är därför jag reagerar på att det läggs så mycket tid på inspelning, som är 90 tal för mig
Se istället till att boxens grundläggande funktioner fungerar

En är att tillåta inställningen Native/Original under upplösning

Tom Appletv har det

För egen del är inspelningen en central del av boxen, så länge inte ALLA program i utbudet kan strömmas, vilket de inte kan idag.

Postad 03 oktober 2020 - 12:07

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

För egen del är inspelningen en central del av boxen, så länge inte ALLA program i utbudet kan strömmas, vilket de inte kan idag.

Finns en till stor fördel med en HDD, speciellt för mig som vill se bästa möjliga bild. När man strömmar får man en sämre bitrate, med inspelning på HDD får man exakt samma bild som i "direktsändning".

Postad 03 oktober 2020 - 16:26

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
[quote name="Svenna72" post="4607089" timestamp="1601723267"]Finns en till stor fördel med en HDD, speciellt för mig som vill se bästa möjliga bild. När man strömmar får man en sämre bitrate, med inspelning på HDD får man exakt samma bild som i "direktsändning".[/quote

1+

Postad 03 oktober 2020 - 21:41

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0

Jag har "vägen hjältar" på på serie inspelning

det fungerar bra med ett undantag ( vissa avsnitt är teckenspråks tolkade)

viserligen hör jag dålig men klarar mig med text

detta är något ni borde titta då jag inte tror det bara berör Vägens Hjältar

Sven Åke

Postad 05 oktober 2020 - 09:04

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Finns en till stor fördel med en HDD, speciellt för mig som vill se bästa möjliga bild. När man strömmar får man en sämre bitrate, med inspelning på HDD får man exakt samma bild som i "direktsändning".

Så inspelningen komprimeras inte, menar du?

Förstår att det är så, men har själv ännu inte missat något program, serie eller film. 

Finns ju ett liv "utanför boxen" också ;) 

Postad 05 oktober 2020 - 09:44

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

I helgen blev det som så att vi hyrde en film hos SF Anytime via appen i Oneplace. Har aldrig gjort det tidigare så jag blev först glad att appen finns i Oneplace till skillnad mot Apple TV. Efter att ha betalt för filmen så startade jag den och väntade.......och väntade........och väntade. Efter 10 minuters tittande på ladda-symbolen startade jag om boxen och testade igen. Startade filmen och väntade......och väntade. Gav till slut upp och stängde ner skiten. Startade filmen via mobilen istället och castade till min Chromecast ultra. Allt kom igång på några sekunder men då hade man liksom tappat sugen. Vad är det som gör att det är så otroligt segt att starta en film i SF Anytime i Oneplace?

Postad 05 oktober 2020 - 10:25

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Så inspelningen komprimeras inte, menar du?

Förstår att det är så, men har själv ännu inte missat något program, serie eller film. 

Finns ju ett liv "utanför boxen" också ;) 

Ja, inspelningen eller pausningen är precis som när den sändes 

Postad 06 oktober 2020 - 09:44

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
Kan du se skillnad i en vanlig tv serie ?
De är redan så hårt komprimerade att det är hästlängder från original!

Postad 06 oktober 2020 - 10:09

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Kan du se skillnad i en vanlig tv serie ?
De är redan så hårt komprimerade att det är hästlängder från original!

Kollar mest på sport och visst kan man se skillnad, men får många duger nog streamad TV men då behöver man ju knappt en 4k TV. Kanske blir så hemskt som mp3 generationen, dom tycker Spotifyljudet, komprimerat ljud, låter bättre än en CD, det finns det tester på...

Postad 06 oktober 2020 - 22:47

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 1
Gäller det sport är skillnaden på CD parabol och all annan teve jättestor. Det köper jag

Postad 07 oktober 2020 - 19:05

sonomats
  • sonomats
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 1
Startade tv och box ikväll. Det råkade vara SVT1 Rapport, eftersom det var den kanalen jag såg på när jag stängde av tv:n igår kväll.
Fem minuter senare skulle jag byta kanal. Klickade pil ner för att se listan, den var trög och hackig men klickade mig ner till TV4. Klickade OK för att välja den kanalen. Efter 10 sekunder kom bilden tillbaka och jag var kvar på SVT1! Men med en aning högre ljudnivå!
Ska man skratta eller gråta?

Redigerat av sonomats, 07 oktober 2020 - 20:12.

Postad 07 oktober 2020 - 19:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

I helgen blev det som så att vi hyrde en film hos SF Anytime via appen i Oneplace. Har aldrig gjort det tidigare så jag blev först glad att appen finns i Oneplace till skillnad mot Apple TV. Efter att ha betalt för filmen så startade jag den och väntade.......och väntade........och väntade. Efter 10 minuters tittande på ladda-symbolen startade jag om boxen och testade igen. Startade filmen och väntade......och väntade. Gav till slut upp och stängde ner skiten. Startade filmen via mobilen istället och castade till min Chromecast ultra. Allt kom igång på några sekunder men då hade man liksom tappat sugen. Vad är det som gör att det är så otroligt segt att starta en film i SF Anytime i Oneplace?

Hej

Jag skulle rekommendera att du kontaktar SF Anytime direkt eftersom problemet uppstår i appen. Mycket av innehållet på SF Anytime finns i boxen under Film & Serier också, skulle det då vara något problem så kan vi hjälpa dig.

Mvh

Niklas

Postad 08 oktober 2020 - 11:34

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Startade tv och box ikväll. Det råkade vara SVT1 Rapport, eftersom det var den kanalen jag såg på när jag stängde av tv:n igår kväll.
Fem minuter senare skulle jag byta kanal. Klickade pil ner för att se listan, den var trög och hackig men klickade mig ner till TV4. Klickade OK för att välja den kanalen. Efter 10 sekunder kom bilden tillbaka och jag var kvar på SVT1! Men med en aning högre ljudnivå!
Ska man skratta eller gråta?

Det där är typ normalt med OnePlace, händer minst en gång i veckan här och det felet rapporterar jag inte ens längre. Det är ett fel dom aldrig kommer kunna fixa på OnePlace, men jag hoppas snabbare och bättre hårdvara i den nya Kaonboxen som är på G fixar detta väldigt störande fel.

Postad 09 oktober 2020 - 07:04

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Hej

Jag skulle rekommendera att du kontaktar SF Anytime direkt eftersom problemet uppstår i appen. Mycket av innehållet på SF Anytime finns i boxen under Film & Serier också, skulle det då vara något problem så kan vi hjälpa dig.

Mvh

Niklas

Ok, tack för svar! Får väl ta en kontakt med dem nästa gång jag tänker hyra en film om det funkar lika dåligt då som nu.

Postad 09 oktober 2020 - 15:28

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Nedan följer det svar jag fick från SF Anytime. Frågan är vem som äger problemet?

Hej,

Då tjänsten är via Canal Digital så är det dem som du skulle behöva kontakta.
Vi förser dem med utbud och de sköter tjänsten själv.

Med vänliga hälsningar
Jimmie

Postad 09 oktober 2020 - 15:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Nedan följer det svar jag fick från SF Anytime. Frågan är vem som äger problemet?

Hej,

Då tjänsten är via Canal Digital så är det dem som du skulle behöva kontakta.
Vi förser dem med utbud och de sköter tjänsten själv.

Med vänliga hälsningar
Jimmie

Hej

Om det gäller SF Anytimes app (dvs en app du tankar ner från Google Play) så är det SF Anytime som du behöver kontakta. Om du har problem med innehåll från SF Anytime direkt i OnePlace (dvs under Filmer och Serier) så är det vi på Canal Digital som är ansvariga.

Mvh

Niklas

Postad 09 oktober 2020 - 18:17

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

Hej

Om det gäller SF Anytimes app (dvs en app du tankar ner från Google Play) så är det SF Anytime som du behöver kontakta. Om du har problem med innehåll från SF Anytime direkt i OnePlace (dvs under Filmer och Serier) så är det vi på Canal Digital som är ansvariga.

Mvh

Niklas

Om du läser hans inlägg ett par svar upp så ser du att det gäller oneplace.

Förvånande?  inte direkt :(

Släpp den skitboxen nu och skicka något som fungerar kosntadfsritt till alla som behövt uthärda denna soppa under 2år!

Utan att överdriva är detta fanimig skandal!

Postad 12 oktober 2020 - 03:33

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Andre som sliter med att bildet går i oppløsning ved avspilling av opptak? Spesielt merkbart på V Film kanalene?

Postad 12 oktober 2020 - 16:33

benkt
  • benkt
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 1

Intressant läsning?  https://www.digitalt...graded-service/

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.