* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34705 svar till detta ämne
Postad 22 juli 2008 - 17:36
discobob
-
discobob
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Många sidor i den här tråden...
Är det någon som har någon information angående NPVR eller en PVR-box från Telia? Det är ju som att hoppa 10 år tillbaka i tiden när man inte ens kan spela in sina program man vill se på något enkelt sätt!
Är det någon som har någon idé om en DVD/HDD-inspelare som kan styra Motorolaboxen? Någon annan lösning?
Hur spelar ni in era program?
Postad 22 juli 2008 - 18:09
Rallarn
-
Rallarn
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Är det någon som har någon information angående NPVR eller en PVR-box från Telia? Det är ju som att hoppa 10 år tillbaka i tiden när man inte ens kan spela in sina program man vill se på något enkelt sätt!
Är det någon som har någon idé om en DVD/HDD-inspelare som kan styra Motorolaboxen? Någon annan lösning? Hur spelar ni in era program?
Jag har kopplat min DVD-Recorder via Scart och TVn via HDMI. När jag spelar in ställer jag timer på boxen och sen timer på DVDR. Boxen skickar ut signaler samtidigt via HDMI å Scarten. Fungerar bra då jag mest spelar in serier å nån dokumentär. Lite surt att man inte kan låta boxen stå stand-by tills timern går igång bara... En annan tråkig sak är att jag inte kan se ett program å spela in ett annat samtidigt, så inspelningar blir bara när jag inte är hemma.
Postad 22 juli 2008 - 18:20
discobob
-
discobob
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har kopplat min DVD-Recorder via Scart och TVn via HDMI. När jag spelar in ställer jag timer på boxen och sen timer på DVDR. Boxen skickar ut signaler samtidigt via HDMI å Scarten. Fungerar bra då jag mest spelar in serier å nån dokumentär.
Och jag har bara den gamla boxen. Tror inte ens den har timers??
Postad 22 juli 2008 - 20:19
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Telia är ju dumma i huvudet.
Jag har precis nytecknat och utan att få min lovade Motorola VIP-1910. Så jag ringde förra veckan och bad killen i supporten att skicka ut en sådan till mig, eftersom telefonförsäljaren lovat mig en sådan ny box.
Idag kom äntligen paketet. Och jag kan bara säga WTF?! Jag fick en fjuttig Smartbox.. Någon annan som råkat ut för detta? =/
Postad 22 juli 2008 - 20:40
Tboy
-
Tboy
-
Rookie
-
4 inlägg
Har ni provat att skicka ut 576p via HDMI? Rent spontant känns det ju som att det kan vara uppskalaren i boxen som lägger till dessa blå prickar. Används 576p som HDMI ouput så sker ingen skalning i boxen. Skalningen sker då i TVn (Precis som när man matar via Scart).
Jag kör 576i funkar inte bättre för det skall ta och kolla med telia supporten och se vad det är annars får dom skicka mig en annan box
Postad 22 juli 2008 - 20:40
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Och jag har bara den gamla boxen. Tror inte ens den har timers??
Läs fråga 11 och motsvarande svar i Telias frågor och svar. Bortse från sista stycket som inte gäller numera. /Peter Cigéhn
Postad 22 juli 2008 - 21:43
discobob
-
discobob
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Läs fråga 11 och motsvarande svar i Telias frågor och svar. Bortse från sista stycket som inte gäller numera.
/Peter Cigéhn
Fatastiskt! Tänka sig! Inte så smidigt, men ändå en nödlösning. Du vet inte om Telia har någon PVR-box på G? T.ex. VIP 1960/1970?
Postad 22 juli 2008 - 22:30
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Du vet inte om Telia har någon PVR-box på G? T.ex. VIP 1960/1970?
Har ingen aning. Har inte heller sett några indikationer på att nåt sånt skulle vara på gång, så jag betvivlar starkt. Det distribueras dock programvara för 1920-boxen på några systemströmmar för testning (ej på systemströmmarna i produktion), det är det enda jag kunnat snappa upp. Dock betvivlar jag att den inbyggda DVB-T-mottagaren i 1920 skulle vara nåt som Telia är intresserade av. Dom har ju redan skickat ut separata Smartbox DVB-T-mottagare under vissa kampanjerperioder. Telias kundbas sitter dessutom till större delen med ADSL-anslutningar där man ändå bara skulle kunna spela in den kanal som man tittar på (du får som bekant för närvarande inte plats med två olika kanaler över en ADSL-anslutning), så den kraftiga begränsningen gör nog att Telia inte vill lansera en box som inte fixar detta, rätt så vanligt förekommande, inspelningsbehov. Jag tror nog att Telia fortsätter på spåret med sitt Programbibliotek, dvs du skall aldrig själv behöva spela in nånting. Sedan kan man ju alltid ha åsikter om utbudet i denna tjänst är tillräckligt eller inte (dvs de program som finns i biblioteket är för närvarande bara en liten delmängd av allt som har sänts). Eftersom frågan om eventuella nya boxar dök upp så kan jag ju ändå passa på att skvallra och informera om att Telia verkar ha någon form av provdistribution av programvara till Mood-boxar (klicka på Set Top Media Centers) från svenska Tilgin. Gissningsvis så är det nog den nya Mood 400 som utvärderas i Telias nät. Observera att detta är rena gissningar och spekulationer från min sida, och har säkert ingen förankring i verkligheten... /Peter Cigéhn
Postad 23 juli 2008 - 21:09
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Är det någon som har någon idé om en DVD/HDD-inspelare som kan styra Motorolaboxen? Någon annan lösning? Hur spelar ni in era program?
Ja, Telia tittar både på NPVR och PVR lösningar samt andra boxtillverkare än Motorola. Tyvärr finns det väl vissa "krafter" som vill lägga in den här typen av utveckling i andra större projekt, medan vissa på Telia vill köra det "i linjen" för att få ut PVR snabbare. Vi får hoppas på att de senare vinner :-) /Andreas
Postad 23 juli 2008 - 21:13
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Eftersom frågan om eventuella nya boxar dök upp så kan jag ju ändå passa på att skvallra och informera om att Telia verkar ha någon form av provdistribution av programvara till Mood-boxar (klicka på Set Top Media Centers) från svenska Tilgin. Gissningsvis så är det nog den nya Mood 400 som utvärderas i Telias nät. Observera att detta är rena gissningar och spekulationer från min sida, och har säkert ingen förankring i verkligheten...
/Peter Cigéhn
Skulle kanske kunna hänga ihop med en kommande PVR-tjänst, eller ;-) Jag tror att en orsak till att man tittar på andra leverantörer är att Motorola boxarna har så förbannat lite minne vilket gör att de blir slöa och vissa tjänster fungerar dåligt med dem. T ex har VIP1910 (enligt uppgift) mindre minne än föregångaren VIP1510 vilket bl a verkar ha resulterat i problemen med att boxen låser sig vid snabba kanalbyten. /Andreas
Postad 23 juli 2008 - 23:09
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Jag tror att en orsak till att man tittar på andra leverantörer är att Motorola boxarna har så förbannat lite minne vilket gör att de blir slöa och vissa tjänster fungerar dåligt med dem. T ex har VIP1910 (enligt uppgift) mindre minne än föregångaren VIP1510 vilket bl a verkar ha resulterat i problemen med att boxen låser sig vid snabba kanalbyten.
/Andreas
Är det verkligen så? Jag trodde att både 1510 och 1910 hade 128 MB minne (enligt specarna i alla fall). Dessutom så har 1910 32 MB extra videominne också. Vilket det enligt specen för 1510 inte verkar som om den har. Men det är ju helt rätt att Mood 400 har mer minne, antingen 192 MB eller 256 MB beroende på modell. Personligen så skulle jag kunna tänka mig att Telias intresse för Mood 400 var att Tilgin verkar ligga längre fram vad gäller IMS (IP Multimedia Subsystem) baserad IPTV, vilket nog kommer att vara framtidens melodi (speciellt om får tro de stora tillverkarna som Ericsson och Nokia-Siemens). Tilgin samarbetar ju också med både Ericsson och Nokia-Siemens. Men när IMS-baserad IPTV kommer får väl framtiden utvisa... /Peter Cigéhn
Postad 24 juli 2008 - 10:29
carlcamper
-
carlcamper
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
âr det någon som har erfarenhet av telia smart?! Tänkte om man skulle nappa på deras erbjudande? Står mellan comhem och telia...(någon som kan tycka lite)
OM man väljer telia smart kan man ansluta en router, jag vet att det är det som är hela grejen med telia smart, men jag har inte så bra erfarenhet av zyxel och funderar på ett DIR-655?!
Tacksam för svar
Fortsatt trevlig sommar!
Postad 24 juli 2008 - 17:10
ollebanan
-
ollebanan
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
âr det någon som har erfarenhet av telia smart?! Tänkte om man skulle nappa på deras erbjudande? Står mellan comhem och telia...(någon som kan tycka lite)
OM man väljer telia smart kan man ansluta en router, jag vet att det är det som är hela grejen med telia smart, men jag har inte så bra erfarenhet av zyxel och funderar på ett DIR-655?!
Tacksam för svar
Fortsatt trevlig sommar!
Telia Smart är inte Zyxel, det är Thomson, nackdelen är att antennen är så j*vla liten på den att i större hus får du problem med täckning rörande wlan.
Postad 24 juli 2008 - 21:56
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Är det verkligen så? Jag trodde att både 1510 och 1910 hade 128 MB minne (enligt specarna i alla fall). Dessutom så har 1910 32 MB extra videominne också. Vilket det enligt specen för 1510 inte verkar som om den har. /Peter Cigéhn
Jag vet faktiskt inte eftersom jag inte kollat specen. Det var min kompis som jobbar med digital-tv som sa det. De kanske enligt specen har samma mängd, men de kanske använder minnet olika så att det i realiteten blir mindre för tjänsten att använda sig av. 1510:an är ju från grunden en Kreab box och 1910 är väl en ren Motorola box. Det kanske spelar roll när det kommer till minnesanvändningen och hur deras BIOS/Firmware fungerar. Oavsett är det nog bra med lite konkurrens på box-sidan. :-) /Andreas
Postad 24 juli 2008 - 22:03
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Jag vet faktiskt inte eftersom jag inte kollat specen. Det var min kompis som jobbar med digital-tv som sa det. De kanske enligt specen har samma mängd, men de kanske använder minnet olika så att det i realiteten blir mindre för tjänsten att använda sig av.
1510:an är ju från grunden en Kreab box och 1910 är väl en ren Motorola box. Det kanske spelar roll när det kommer till minnesanvändningen och hur deras BIOS/Firmware fungerar. Oavsett är det nog bra med lite konkurrens på box-sidan. :-)
/Andreas
Det är nog säkerligen så att minnet används olika. Jag vet att storleken på plattformsprogramvaran som laddas i boxen under uppstart (blinkande prick nummer 2) är större för 1910:an än för 1510:an (ca 15,4 MB mot ca 13,0 MB i komprimerat och krypterat format). Så visst, om 1910 laddas med mer programvara så blir det ju mindre över i den att leka med... /Peter Cigéhn
Postad 24 juli 2008 - 22:34
chse30
-
chse30
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej på er, första frågan i detta forum...
Har Telia Digital TV via fiber och är mycket nöjd med det. Nu ska vi köpa en extra TV och vill helst ha en inbyggd digital TV dekoder så att vi slipper ha en extra box. Har läst att det finns standarden DVB-C (cable) i vissa TV apparater som jag hoppas det ska fungera med. Är det någon som vet om detta fungerar med Telias digital TV ? Vi är bara intresserade av de fria gratis kanalerna på denna TVn.
Tack för alla tips.
Mvh
Christian
Postad 25 juli 2008 - 01:45
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Har Telia Digital TV via fiber och är mycket nöjd med det. Nu ska vi köpa en extra TV och vill helst ha en inbyggd digital TV dekoder så att vi slipper ha en extra box. Har läst att det finns standarden DVB-C (cable) i vissa TV apparater som jag hoppas det ska fungera med. Är det någon som vet om detta fungerar med Telias digital TV ? Vi är bara intresserade av de fria gratis kanalerna på denna TVn.
Tack för alla tips.
Mvh
Christian
Nej det kommer inte att fungera, DVB-C är för kabeltv. Telias digitaltv är IPTV.
Redigerat av Unregistered31511, 25 juli 2008 - 01:46.
Postad 25 juli 2008 - 11:58
Rallarn
-
Rallarn
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Tack för alla tips.
Mvh
Christian
Du kan oftast använda en vanlig bordsantenn till en tv med inbyggd box om du bara vill ha de fria kanalerna. Jag använde en antenn från ett företag som heter Mira. Inga problem och mycket bra bild.
Postad 25 juli 2008 - 18:45
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Tacksam för svar
Fortsatt trevlig sommar!
Testade Telia Smart men har skickat tillbaks det, fick runt 20% sämre hastighet än normalt vid nerladdning än med mitt vanliga Telia Modem och D-Link Router. Provade flera gånger och resultatet var detsamma, supporten kunde inte svara på anledningen mera än att det borde inte vara så.... Har läst på något fler ställe om likartade problem... Mvh, Kjell
Postad 27 juli 2008 - 18:26
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Är det någon annan som har driftstörningar nu?
Boxen får ingen kontakt med systemet!
Det har varit lite3 struligt i ett par dagar nu!
Postad 27 juli 2008 - 19:02
{OLD}Reaper
-
{OLD}Reaper
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
Inga stora störningar, men History Channel dog igår och är fortfarande svart...
Postad 27 juli 2008 - 19:45
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Postad 27 juli 2008 - 19:59
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Dom har identifierat en störning i mitt område!
Skulle vara fixat till 10:30 imorgon!
Postad 27 juli 2008 - 21:03
Unregistered13cc02d9
-
Unregistered13cc02d9
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har någon hört något mer om Telias satsning på HDTV? Dom har ju sagt att dom kommer att leverara HDTV innan November och det är ju bara 3 månader kvar så det är ju konstigt att man inte hört något mer om detta.
Postad 28 juli 2008 - 11:18
Knude
-
Knude
-
Användare
-
-
115 inlägg
Showtime är död sedan några dagar.
Postad 28 juli 2008 - 19:30
pki
-
pki
-
Användare
-
-
102 inlägg
Min digital-tv verkar inte heller fungera något vidare förtillfället.
Postad 28 juli 2008 - 23:30
Unregistered8c6ba7f1
-
Unregistered8c6ba7f1
-
Rookie
-
3 inlägg
Fick nyss en 1910-box utan att ha bett om det. Hade en 1510. Den nya har visserligen HDMI men ingen kanal är väl HD ändå?!
Jag ställde om den att lämna ut 1080i men det blir skit - 4:3-sändningar visas som 16:9 och det gillar jag inte alls. Och nu är det hopplöst att komma tillbaka till menyn, kan inte prova exempelvis 720p som möjligen funkar bättre.
Kallstart+MENU ger bara vanlig start med gröna prickar. Hur nollställer jag ordentligt?
Postad 28 juli 2008 - 23:44
zvedberg
-
zvedberg
-
Beroende
-
-
1 469 inlägg
Fick nyss en 1910-box utan att ha bett om det. Hade en 1510. Den nya har visserligen HDMI men ingen kanal är väl HD ändå?! Jag ställde om den att lämna ut 1080i men det blir skit - 4:3-sändningar visas som 16:9 och det gillar jag inte alls. Och nu är det hopplöst att komma tillbaka till menyn, kan inte prova exempelvis 720p som möjligen funkar bättre. Kallstart+MENU ger bara vanlig start med gröna prickar. Hur nollställer jag ordentligt?
Du måste rycka strömmen och starta om boxen med Meny-knappen nedtryckt. Edit: Det spelar för övrigt ingen roll vad du väljer att mata ut. 4:3-bilden blir utdragen till 16:9 i alla fall om du kör med HDMI. Idiotiskt!
Redigerat av zvedberg, 28 juli 2008 - 23:45.
Postad 29 juli 2008 - 01:27
Unregistered8c6ba7f1
-
Unregistered8c6ba7f1
-
Rookie
-
3 inlägg
Du måste rycka strömmen och starta om boxen med Meny-knappen nedtryckt.
Edit: Det spelar för övrigt ingen roll vad du väljer att mata ut. 4:3-bilden blir utdragen till 16:9 i alla fall om du kör med HDMI. Idiotiskt!
Just sån kallstart är det jag provat flera gånger, ingen "systemmeny". Men nu läste jag NOGA i manualen och fick se att det var INFO-knappen som jag skulle hålla intryckt. Då gick det bättre..! Men som du redan konstaterat hjälper det inte med 720p-inställning. Fortfarande ingen korrekt hantering av 4:3-sändningar. Kass! Prova förresten att trycka e-knappen (Internet) på TV3. Sänker hela skiten! Lika bra att byta tillbaka till den gamla 1510-boxen, jag ser ingen fördel med 1910 om jag inte ens kan köra HDMI.
Redigerat av Unregistered8c6ba7f1, 29 juli 2008 - 04:21.
Postad 29 juli 2008 - 10:27
Bom T
-
Bom T
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Det är ju skandal att inte HDMI ställer om bilden till 4:3 HDMI är väl ändå nyare än scart?
Postad 29 juli 2008 - 11:27
Franky
-
Franky
-
Användare
-
-
133 inlägg
Det är ju skandal att inte HDMI ställer om bilden till 4:3 HDMI är väl ändå nyare än scart?
Vissa TVs, som min tex., kan inte byta bildläge om dom visar en HD-signal. Kan vara så att Telia vill se till att man har en riktigt proportionerad bild ändå. Väldigt kasst att man inte kan välja att stänga av den funktionen om man inte vill ha den dock.
Postad 29 juli 2008 - 18:20
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1 862 inlägg
Nu återkommer jag med en dum fråga. Kanske har ni redan svarat på detta och missat det. Går det att programmera om kanalerna. Så att dessa hamna på önskad kanal( tex eurosport på kanal 10 etc)
Tycker jag kollat igenom telias hemsida utan svar på min fråga :s
Postad 29 juli 2008 - 20:41
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Ja det var en ganska dum fråga
Kolla i menyn inställningar så hittar du skapa kanallistor.
Postad 29 juli 2008 - 21:30
doppko
-
doppko
-
Användare
-
-
175 inlägg
Vissa TVs, som min tex., kan inte byta bildläge om dom visar en HD-signal. Kan vara så att Telia vill se till att man har en riktigt proportionerad bild ändå. Väldigt kasst att man inte kan välja att stänga av den funktionen om man inte vill ha den dock.
Jag har ännu inte 1910 boxen och har en fråga. Är det så att boxken skickar ut 4:3 sändningar med svarta kanter på sidorna då man kör HDMI?
Redigerat av doppko, 29 juli 2008 - 21:36.
Postad 30 juli 2008 - 01:39
Unregistered8c6ba7f1
-
Unregistered8c6ba7f1
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har ännu inte 1910 boxen och har en fråga. Är det så att boxken skickar ut 4:3 sändningar med svarta kanter på sidorna då man kör HDMI?
Nej tyvärr. Boxen vanställer bilden så den fyller ut hela bredden. Snacka om HD! Inte!
Postad 30 juli 2008 - 09:29
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1 862 inlägg
Ja det var en ganska dum fråga
Kolla i menyn inställningar så hittar du skapa kanallistor. 
Förklarade nog lite dåligt..Som det är i dagsläget så ligger ju kanalerna följande.. Discovery ligger på kanalplats 7(vill ha denna på kanal-plats 6) Eurosport ligger på kanalplats 9(vill ha denna på kanal-plats 10) etc etc. Du förstår säkert. Detta är inte möjligt eller?
Redigerat av Unregisteredbae06969, 30 juli 2008 - 10:00.
Postad 30 juli 2008 - 11:44
-Erik-
-
-Erik-
-
Användare
-
-
158 inlägg
Förklarade nog lite dåligt..Som det är i dagsläget så ligger ju kanalerna följande..
Discovery ligger på kanalplats 7(vill ha denna på kanal-plats 6) Eurosport ligger på kanalplats 9(vill ha denna på kanal-plats 10)
etc etc. Du förstår säkert. Detta är inte möjligt eller?
Självklart går det att ha kanalerna i den ordning man själv vill ha. I den vanliga "Alla" listan ligger ju kanalerna lite hur som helst, så skapa en ny i något namn och sortera hur du vill. Kan också växka mellan orginal listan och din egen om du trycker på den gröna, och sen gröna knappen en gång till. Mina föräldrar har sagt upp telia digital TV, har det kvar till september. Vet någon vad som händer efter det? Får jag behålla 1 2 4 + vissa andra gratiskanaler? De skulle inte ha tillbaks boxen i alla fall. Synd för jag är nöjd med Telia annars. Blir nog telia igen när man flyttar, då har man i alla fall bara en TV i huset..
Postad 30 juli 2008 - 13:27
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Hdmi kabeln som följer med boxen, e den ok? Eller ska man skaffa en annan? Fick boxen idag och ska väl koppla in det i kväll. Kör Boxer via scart idag på en LG 42PCR1 eller vad den nu heter. Helt ok bild tycker jag. Blir det stor skillnad att använda hdmi istället för scart på Motorola boxen?
Postad 30 juli 2008 - 14:35
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1 862 inlägg
Tackar -Erik- du är en klippa. Nu fungerar det som jag vill  Manualen är ju i tunnaste laget så den fattar man ju inbet utav. Blir dock att kontakta Supporten då NASN inte verkar fungera alls
HaDo jag skulle nog rekommendera att du kanske köper en med lite bättre kvalite? Det är ju ändå en Deltaco kabel i princip som kommer med boxen.
Postad 30 juli 2008 - 20:47
doppko
-
doppko
-
Användare
-
-
175 inlägg
Nej tyvärr. Boxen vanställer bilden så den fyller ut hela bredden. Snacka om HD! Inte!
Va!? Det är ju vansinne. Det måste fixas innan jag byter box allafall. Jag kör alltid 4:3 med svart på sidorna. allt annat är ju att fördärva bilden.
Redigerat av doppko, 30 juli 2008 - 20:48.
Postad 31 juli 2008 - 22:32
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1 862 inlägg
Postad 31 juli 2008 - 23:25
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Fungerar NASN för er?
Nej den är svart
Postad 01 augusti 2008 - 14:35
Unregistered5410a1a0
-
Unregistered5410a1a0
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Fungerar NASN för er?
Var svart förut, men idag kom bilden tillbaka men den laggar
Postad 01 augusti 2008 - 15:38
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Postad 01 augusti 2008 - 16:42
Unregistered5410a1a0
-
Unregistered5410a1a0
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Vad är NASN?
MVH Kribban
NASN är en Amerikansk/Brittisk sport kanal som sänder dom flesta sporter från USA
Postad 01 augusti 2008 - 18:26
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
ok. Tack
Postad 01 augusti 2008 - 20:31
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Så! Då var Telia digital tv inkopplat här hemma oxå.....Gick hur bra som helst. Tröttnade att vänta på grejorna som jag hade beställt efter att en säljare ringt upp mig, så jag kontaktade Telia och frågade hur det gick och dom sa att ingen order fanns....Va Fan ,sa jag . Åkte till Telia butiken i Södertälje i stället och fixade grejor, blev ett Smart ab + digital box + Ruckus. Smidigt! Nu till min fråga: Vilka inställningar ska jag göra på boxen? Kör med Hdmi kabel till en LG 42PCR1(plasma)720,1080??
Postad 01 augusti 2008 - 21:28
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1 862 inlägg
Ska väl inte behövas några direkta inställningar. Men kanske köra DD ljud eller liknande? Det är iaf vad jag gör.
Kanske fixa en egen kanallista så dom hamnar som du vill ha dom?
Redigerat av Unregisteredbae06969, 01 augusti 2008 - 21:29.
Postad 02 augusti 2008 - 14:06
zakk73
-
zakk73
-
Rookie
-
7 inlägg
Hur gör man för att få 1080p då? Jag har en Samsung M87 o telias motorola 1910 box med Hdmi. När jag trycker info på tvn så står det 720X576@50hz
nån som vet?
Postad 02 augusti 2008 - 16:43
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Var svart förut, men idag kom bilden tillbaka men den laggar
Laggar här med, försvinner oftast helt.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|