Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Dagens bild *

35131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#32451

Postad 25 January 2015 - 23:14

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3695 inlägg
  • 0
Snyggt Ronny! Ser inte det gröna lite matt ut?
Vackert que! Hade kanske valt att placera fågeln lite längre in i bild, men skitbra.

Det blev bara en bild idag.

Postad bild
2015-01-25 by P-O Andersson, on Flickr

Redigerat av Velodynamic, 25 January 2015 - 23:25.


#32452

Postad 26 January 2015 - 06:08

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Tack alla. Fint vinterlandskap Velo, ser riktigt kallt ut

#32453

Postad 26 January 2015 - 06:26

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 1
Fint velo !

Igår....
Postad bild

#32454

Postad 26 January 2015 - 10:22

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt Que! Gillar fågeln och redigeringen. Känns ensligt och lite melankoliskt.
Vackert landskap Velo! Riktig svensk vinter! Vindsnurrorna gör sig bra i bakgrunden :)

#32455

Postad 26 January 2015 - 11:21

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt Velo och Que :-)
Försök till att skapa lite Disney feeling

Bifogad fil(er)



#32456

Postad 26 January 2015 - 14:34

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 1
Fint Fara !

Droppen
Postad bild

#32457

Postad 26 January 2015 - 14:42

Unregistered37710561
  • Unregistered37710561
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
fin droppe där Morgan

#32458

Postad 26 January 2015 - 16:42

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

fin droppe där Morgan


Tack så mycket David!!

#32459

Postad 26 January 2015 - 17:30

Dennon
  • Dennon
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Årets familjebild! Frugan utlöste kameran med en remote. Vi brukar ta lite balla familjeporträtt..;)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   421.74K   15 Antal nerladdningar


#32460

Postad 26 January 2015 - 19:48

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Kul dennon, har du gjort den med bakgrund

#32461

Postad 26 January 2015 - 20:27

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Riktigt läcker droppe Morgan.

#32462

Postad 26 January 2015 - 20:31

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Årets familjebild! Frugan utlöste kameran med en remote. Vi brukar ta lite balla familjeporträtt.. ;)

Fantastiskt Dennon! Riktigt bra!

Bifogad fil  45 mm_1-160 sec at f - 1-8_ISO 1000.jpg   274.59K   3 Antal nerladdningar

#32463

Postad 26 January 2015 - 20:44

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Bra Micke, riktigt koncentrerad bild men det är ju mycket att läsa på fodralet

#32464

Postad 27 January 2015 - 08:48

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Tack så mycket pingo!!! :-)

Fint micke, härlig bild!

#32465

Postad 27 January 2015 - 12:26

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Grymt kul bild Dennon! Kul att man kan se vad de har för intressen liksom.

Gillar din bild Micke. Riktigt bra ljus och ostörig bakgrund. Perfekt skärpedjup.

#32466

Postad 27 January 2015 - 15:39

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Postad bild

#32467

Postad 27 January 2015 - 18:32

Dennon
  • Dennon
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Kul dennon, har du gjort den med bakgrund


Ja, bakgrunden är med från början.

#32468

Postad 27 January 2015 - 21:32

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 1
Finfint Morgan och Micke

Postad bild
Sony A7 + Carl Zeiss Distagon T* 2.8/21 ZF 2 by Ronny Olsson, on Flickr

#32469

Postad 27 January 2015 - 21:48

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Sjukt bra Ronny

#32470

Postad 28 January 2015 - 07:27

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Håller med Micke.

#32471

Postad 28 January 2015 - 22:50

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0
Grymma bilder på både denna och förra sidan.

Postad bild
1-4000 sec at f - 2,2, ISO 100, 85 mm, IMG_2493.jpg by b.lok, on Flickr

#32472

Postad 29 January 2015 - 06:47

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Ahh, välkommen hem Björn. Och dina bilder håller som vanligt hög klass!

#32473

Postad 29 January 2015 - 07:59

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Ahh, välkommen hem Björn. Och dina bilder håller som vanligt hög klass!


+1 välkommen hem björn, och som vanligt en fantastisk bild :-)

#32474

Postad 29 January 2015 - 08:04

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Fint Björn, ser ut att du har haft lika mycket regn som vi haft

#32475

Postad 29 January 2015 - 12:15

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0
Tack så mycket Micke, Morgan och Peter.
Hehe Peter, jo det bara öste ner. Fast jag trodde det mest var snö som kommit här hemma.

Postad bild
1-400 sec at f - 1,4, ISO 1250, 35 mm, IMG_2278.jpg by b.lok, on Flickr

#32476

Postad 29 January 2015 - 13:36

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Skitcool bild Björn !!

#32477

Postad 29 January 2015 - 19:30

Unregistered19078543
  • Unregistered19078543
  • Beroende

  • 1080 inlägg
  • 0
Förbaskat bra bilder alla - skoj o se att ni inte ligger på latsidan :P :)

#32478

Postad 29 January 2015 - 21:25

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Snygga och häftiga bilder Björn

klick
Postad bild
Sony A7 + Zeiss Sonnar 50 1.5 ZM by Ronny Olsson, on Flickr

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 29 January 2015 - 21:26.


#32479

Postad 29 January 2015 - 21:44

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Mäktig bild Ronny, gillar fyren nere i hörnet

#32480

Postad 30 January 2015 - 07:41

Unregistered37710561
  • Unregistered37710561
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Håller helt med Mikael, bilden blir väldigt "mäktig" då man ser på den lilla fyren och båten långt borta, superfin bild i övrigt.

Mycket fina bilder ni andra också.

#32481

Postad 30 January 2015 - 08:53

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0

Håller helt med Mikael, bilden blir väldigt "mäktig" då man ser på den lilla fyren och båten långt borta, superfin bild i övrigt.

Mycket fina bilder ni andra också.

+1

#32482

Postad 30 January 2015 - 13:38

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0
Tack!
Grymt Ronny, håller med om att den är mäktig. "Allting är så mäktiiigt!!" (Förlåt, lite skadad av barn som sett Lego the Movie femtielva gånger).

Postad bild
1-640 sec at f - 2,0, ISO 640, 85 mm, IMG_2672.jpg by b.lok, on Flickr

#32483

Postad 30 January 2015 - 14:06

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

"Allting är så mäktiiigt!!" (Förlåt, lite skadad av barn som sett Lego the Movie femtielva gånger).
1-640 sec at f - 2,0, ISO 640, 85 mm, IMG_2672.jpg by b.lok, on Flickr


Hahaha! Älskar den filmen, den är.... Mäktig :P
Bra bild Björn, skön komponering mot stigen och ljuset där.

#32484

Postad 30 January 2015 - 22:15

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tackar

Finfint Björn

Ekoxe f1.2
klickeliklick
Postad bild
Nikon 50 1.2 Ai-s by Ronny Olsson, on Flickr

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 30 January 2015 - 22:27.


#32485

Postad 30 January 2015 - 22:42

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0
Fint Ronny! :) Skön känsla. Har du redigerat den på ett speciellt sätt? Misstänker att det är objektivet som tillför en plastighet (på ett positivt sätt). :)

#32486

Postad 31 January 2015 - 09:19

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tackar... har lagt på mkt med klarhet och kontrast och sedan så har jag dragit ner färgerna mkt och sedan så förstärkt igen på stocken
klonat bort lite gräs och sådant och det vanliga med att försöka få fram lite bättre ljus

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 31 January 2015 - 09:20.


#32487

Postad 31 January 2015 - 10:18

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Fint Ronny, har du mellanringar på den också?

Bifogad fil  1004-forum-2285-600 mm-ISO 200-1-1000 sek. vid f - 7,1-NIKON D7100.jpg   231.06K   0 Antal nerladdningar

#32488

Postad 31 January 2015 - 10:30

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Finfint que.. nej det hade jag inte.. utan ligger precis på närgränsen

#32489

Postad 31 January 2015 - 11:43

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Hejsan!

Bara en snabbis. Vad använder ni för att rengöra era objektiv?

#32490

Postad 31 January 2015 - 12:00

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0
Tack, tack!
Den är riktigt bra den Ronny.
Fint que!

Vad använder ni för att rengöra era objektiv?

Jag använder en blåsbälg, en lenspen samt en mikrofiberduk.

Att semestra med barn...
Postad bild
1-160 sec at f - 1,4, ISO 6400, 35 mm, IMG_2721.jpg by b.lok, on Flickr

#32491

Postad 31 January 2015 - 16:18

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tackar

Skojig och bra bild Björn

En till på oxen

Postad bild
Nikon 50 1.2 Ai-s by Ronny Olsson, on Flickr

#32492

Postad 31 January 2015 - 20:23

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Bra Q!

Att semestra med barn...
1-160 sec at f - 1,4, ISO 6400, 35 mm, IMG_2721.jpg by b.lok, on Flickr

Mycket bra Björn, härlig exponering

En till på oxen
Nikon 50 1.2 Ai-s by Ronny Olsson, on Flickr

Verkligen en cream machine den där Nikon 1,2'an! Snyggt

#32493

Postad 01 February 2015 - 00:01

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tackar

Lucanus cervus @ f2.0
Postad bild
Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr

#32494

Postad 01 February 2015 - 09:12

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Sjukt bra bilder på forumet just nu !
Mycket bra grabbar....

Que, Ronny och Björns bilder sticker ut lite etxra !!

Tyvärr har det varit mycket sjukdomar här hemma, är inne på 6:e veckan med sjukdomar som inte vill ge med sig så man har inte haft tid att varken fota eller skriva här inne.

#32495

Postad 01 February 2015 - 10:51

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Fint igen Ronny,

Tack alla,

Hoppas att det vänder snart Morgan,

Tog denna med normalen och 12mm mellanring
Bifogad fil  3005-forum-8337-44 mm-ISO 250-1-400 sek. vid f - 3,5-NIKON D7000.jpg   254.88K   1 Antal nerladdningar

#32496

Postad 01 February 2015 - 11:25

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0
Tack, tack!
Grymt igen Ronny!
Fint Peter.

Postad bild
1-400 sec at f - 1,4, ISO 3200, 85 mm, IMG_1968.jpg by b.lok, on Flickr

#32497

Postad 01 February 2015 - 12:19

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Härligt Björn!

Bifogad fil  25 mm_1-15 sec at f - 1-8_ISO 250.jpg   266.79K   0 Antal nerladdningar

#32498

Postad 01 February 2015 - 12:35

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Tack Que...riktigt härlig bild, jättefin !!
Björn, riktigt mysig och stämningsfull bild !!
Micke....mycket fin svartvit bild !!

#32499

Postad 01 February 2015 - 16:04

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0
Snygga bilder de senaste Ronny och Björn. Fint fotat Que. :)

Vinterväder här i Göteborg (Gunnebo närmare bestämt).

Bifogad fil  _DSC3514.jpg   479.63K   7 Antal nerladdningar

#32500

Postad 01 February 2015 - 20:22

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Ser riktigt kylslaget ut xray, Även denna är från göteborg (innan eländet kom ner

Bifogad fil(er)





3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.