Jag älskar kebabrullar! <3
Ska vi ta en sväng och käka?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 31 May 2015 - 17:15
Varför frågar du mig om det? Att jag inte sett några distorsionsmätningar betyder inte att det inte finns några. Du verkar ju redan ha bestämt dig för vad du tycker om Ino-högtalare och de som använder dem, så varför lägger du ned energi på det hela. Ring Ingvar Öhman och fråga honom om du är intresserad. Postad 31 May 2015 - 17:16 kollar sina inlägg och ser att där är en hel sida med poster, till min besvikelse sår ser jag att WB är igång igen och skämmer ut sig. Jag som hade hoppats på några roliga historier, ngt nytt bassystem eller mer Björn Hellberg (tack Baker, underbart. Skrattade så jag storbölade lika mycket som när Frodo och Bilbo tar farväl av Hoberna när de åker med alverna)......... Postad 31 May 2015 - 17:44
kan absolut tänka mig en date någon gång efter nästa vecka =) Postad 31 May 2015 - 17:48
Jag tänkte NU! Hungrig ju. Iväg och tvätta bilen på OKQ8 nu. Imorgon ska den in för bul-dragning på BVS. Postad 31 May 2015 - 18:47
Trodde att du hade koll på om detta fanns, och framförallt att du och andra Inoägare verkligen visste om hur sina högtalare presterar, rent mätbart.
Förbluffande och högst intressant att så inte var fallet.
Va synd om dig, hoppas du överlever
Fruntimmer! Postad 31 May 2015 - 19:12
Jag valde Ino för att jag tycker att de låter bra.
Har du pratat med IÖ och fått svar ännu? Postad 31 May 2015 - 19:17 att det distar lite är något som går att höra ganska lätt, så det borde man ju märkt om man hört så stora system som i56, inkluderat att förstärkaren varit nog stark.dock så spelar det in så mycket annat däri, bland annat rummet som största faktor. men jag tvekar inte en sekund på att öhman har distmätningar på ett par av sina högtalare, så att det går att få det svart på vitt.
enligt ungefär alla på hela faktiskt och alla som talat med öhman över huvudtaget över telefon så kan nog ungefär 99% säga att han är väldigt glad att folk ringer honom, han säger faktiskt att folk ska ringa honom hela tiden, vilket kan upplevas ovanligt när man ändå talar om en så upptagen herre. så vill du ha sån info så tror jag minsann inte att öhman blir ledsen om du ringer och frågar =) Postad 31 May 2015 - 19:26
Hehe, det intressanta är det att utav alla självutnämnda teoretiker på forumet, som alltid kräver mätningar på alla andras produkter, som maniskt använder argument mot folk och deras upplevelser om det inte går att uppvisa mätningar eller vetenskapligt bevisa, så är det väldigt ofta Inoägare och Inoförespråkare
Och idag så har det nu uppkommit att inte en enda av de som läst inläggen här idag kan uppvisa mätningar på dessa högtalare, inte heller har en viss person ens sett mätningar på dessa högtalare öht.
Inos högtalare är i mina ögon, just nu, de högtalare med allra minst fakta bakom sig på papperet, jämfört mot ägarnas subjektiva påståenden. Redigerat av WB-Cinema, 31 May 2015 - 19:28. Postad 31 May 2015 - 19:29 det var rätt tunga ord måste jag säga =) är det förresten folk här som kräver distmätningar på högtalare? jag har som inte sett det så mycket, men jag är å andra sidan inne på ett selektivt urval trådar ska jag erkänna Postad 31 May 2015 - 19:31
Ja den "sanningen" måste vara riktigt tung för ett par personer, men desto intressantare för flertalet forumläsare och hifi-intresserade Postad 31 May 2015 - 19:32
Du får ju ha dina åsikter förstås. Jag tror inte att det är så många som bryr sig om vad du anser. Jag vet att jag inte gör det och ändå har jag försökt att ge dig information.
Postad 31 May 2015 - 19:41
Vet inte varför du har behovet av att prata nedlåtande om människor du inte känner?, i detta fallet om mig. Men det visar väl mer om dig som person än om mig antar jag.
Kan förstå om du inte tycker om ämnet idag, och vad som sakta har kommit upp till ytan. Vart är Kalle och Karlsson tex
Men jag tycker inte att man behöver vara otrevlig för det, Komorok.
Att alla inte gillar Inos ljudkvalitet, hoppas jag att du kan förstå, utan att bli irriterad? och för det andra så är det ju inte just det som har varit det viktiga här idag. Postad 31 May 2015 - 19:41 har du någon användare på faktiskt? där hade du nog fått svar av öhman själv, han är rätt aktiv där Postad 31 May 2015 - 19:46
Är givetvis enbart intresserad utav helt oberoende mätningar på hans burkar isf. Gjorda av utomstående. Postad 31 May 2015 - 19:55
GE MIG SVAR NU ISTÄLLET FÖR ATT TJAFSA, hur går jag till vägar när jag ska koppla in 2 inuke 6000 till min recivern jag har två sub utgångar. Och sen ska en minidsp kopplas in. ? Tack för svar ☺
Postad 31 May 2015 - 20:07
Det är inte jag som kallar andra för fruntimmer. Jag har gett dig information och du bemötte det med att mer eller mindre direkt påstå att ingen hade information. Det tycker inte jag är speciellt trevligt. Men jag tror inte att du bryr dig så värst mycket om vad jag tycker om dig. Och det är också ok. Jag sitter liksom inte mindre nöjd med mitt val av högtalare här hemma för det.
Vad ska de driva? Jag hade nog kopplat receiver => miniDSP => Y-split => iNuke => Basar. Postad 31 May 2015 - 20:38 Är det otrevligt att ingen har någon vetenskaplig information?
Jag är nöjd med dagens diskussion, finns inget mer att lägga till.
Äntligen jobb imorgon igen Postad 31 May 2015 - 20:42 Ingen mening att rekommendera en viss person att ringa Öhman. Denna personen har ingen som helst verkligt intresse av fakta utan vill bara bråka och trolla. Postad 31 May 2015 - 20:43
tack nu börjar det likna något Postad 31 May 2015 - 20:58 Jag skulle splitta signalen in i miniDSP och använda alla fyra utgångar till varsin kanal. Om 2.1advanced-pluginen används behöver man inte splitta för två av utgångarna, bara klicka i mono. Men om man ska använda alla fyra så får man splitta på ingångarna och behålla stereo.
Men är det en balanserad eller obalanserad miniDSP?
Edit: ändrat faktafel om mono. Redigerat av Unregistered31eb059f, 31 May 2015 - 21:35. Postad 31 May 2015 - 21:04
jag har inte köpt någon mini dsp än så det väljer jag när jag köper den Postad 31 May 2015 - 21:11
blir nog svårare att hitta. öhman säljer ju faktiskt inte till vem som helst, så det är lite knepigt att få tag i hans produkter. Postad 31 May 2015 - 21:15
man sak inte vara så nyfiken.
men svar på din fråga så ska dom driva 8 stycken ultimax 18"
ps nu är två inuke 6000 på väg Postad 31 May 2015 - 21:19 vänta vänta vänta vänta nu. åtta 18"?
du börjar ju närma dig komorok där misstänker jag har du någon som helst aning om vad det blir för kapacitet på det? Postad 31 May 2015 - 21:30 Låter som du ska skaffa den balanserade miniDSP och bygga eget balanserat kablage. När du skaffar de två extra stegen borde det räcka att att slå över till Mono och ha en kabel till varje steg. Postad 31 May 2015 - 21:30 WB-Cinema, om du ska vara kvar här på forumet råder jag dig att tagga ner. Dina inlägg med diverse påhopp på andra medlemmar hör inte hemma här. Ett enda inlägg till där du går till personangrepp eller har nedlåtande ton mot någon så är det semester som gäller. Postad 31 May 2015 - 21:32 ska det minidsp'as och det räcker med 2x4 så vill jag också slå ett slag för balanserad minidsp. då blir det rakt in i steget, vilket är lite enkelt och trevligt =) Postad 31 May 2015 - 21:36
Ingen aning vad han har men ni som hänger här brukar ha fina grejor ☺ haha nä det har jag inte men det kommer jag få märka. Jag har ju inga grannar på långa vägar så det är bara ösa på😃 Tack för svar:) Postad 01 June 2015 - 06:26
Ja, det var ju mer en allmän fundering från min sida och inte pekat åt något håll. Har som inte superkoll på cybervärlden om man säger så
Postad 01 June 2015 - 11:09
Du påstår längre upp att några nämnda högtalare spelar lika starkt med lika låg dist som Ino. Kan du visa mätningar som styrker det? Postad 01 June 2015 - 13:09
Tänkte beställa en minidsp ikväll men det finns ett alltenativ när man ska beställa max Input Jumper 0.9 eler 2.o vrms. Vad ska man välja då och vad är det?
Postad 01 June 2015 - 14:27 bruketsracing, om det är obalanserade så handlar det om var jumpern står vid leverans när den köps i låda. Antingen full fräs (0.9V) eller med en spänningsdelare inkopplad (2V). Detta valet finns inte för den balanserade, och det är ju den balanserade du helt klart ska skaffa dig då du ska driva inukes... Redigerat av Unregistered31eb059f, 01 June 2015 - 14:29. Postad 01 June 2015 - 17:33
i32 hemma hos hans polare Mattias. Postad 01 June 2015 - 18:06
WB-Cinema:
Varför undviker du att svara på min fråga? Med tanke på vad du har skrivit tidigare här i tråden så vore det rätt korkat av dig att undvika en sån fråga. Postad 01 June 2015 - 19:07
Jag åt kebabrulle idag. Jag skrev det på random igår, men det blev inte av då
Postad 01 June 2015 - 19:07 Lite fel tråd men det bjuder jag på,jag är så himla glad nu för efter skilsmässan har jag knappast träffat min son,jag tror det var 5 månader sedan han var hemma hos mig sist,och nu skickade jag ett SMS till honom om att är det inte dags att han kommer till mig igen, och han svarade ja.
Jag skall snart skriva under ett anställningsavtal plus att min son vill börja att komma till mig igen kunde det vara bättre.
Skilsmässor är skit,det kan nog dom flesta skriva under på. Postad 01 June 2015 - 19:13 Tack Komorok,är du i trakterna av Borås någon gång så hör av dig,så skall jag bjuda på en fika plus demo. Postad 01 June 2015 - 19:22
Umeå, tyvärr.
Men inte drar Zartok med en på kebabrulle för det inte... Postad 01 June 2015 - 19:25
Tackar. Jag bor ju i Kungsängen, så det är lite långt för spontanbesök. Men jag tittar gärna förbi om tillfälle bjuds. Du är välkommen till oss såklart. Postad 01 June 2015 - 19:25 Men skulle jag lyckas få lite ledigt i sommar, jag tror ju inte det men ifall att,så skulle jag ju kunna hälsa på er bägge,och blir det inte i år så får det väl bli en annan gång. Postad 01 June 2015 - 19:29
Det blir när det blir. Bråttom är det inte heller Postad 01 June 2015 - 19:32 Ok, vid misstankar om eventuella dubbelkonton, fejkkonton osv osv osv så ta det via mig eller någon annan admin eller mod. Ta inte upp det i tråden.
Tackar för visad hänsyn. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |